Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#25) nofi


nofi
őstag

Sajnos nekem a Fallout 4 az év csalódása :( A sorozat első része volt ami igazán beszippantott az RPG-k világába és hajlandó voltam szótárazva haladni a sztorival. Haladjunk a korral, az sem volt tökéletes, sőt, mai napig nem láttam olyan durva bugokat egy játékban, mint a Fallout 2-ben. A harmadik részt felemásan fogadtam, végül csak beszippantott a sablonos fősztori után. New Vegas-nak nem adtam annyi időt, amennyit szerintem illett volna, de ilyen hype után a 4. rész bizony sok téren visszaesés lett ahhoz képest.
Legnagyobb bajom a játékmenet, illetve a képességek semmibevétele. Az új részben szerintem már csak véletlenül maradt bent az AP rendszer, a VATS-nak semmi értelme, hiszen 2-3-nál több, felém rohanó ellenfél esetén már felesleges bekapcsolni. A helyszínek nagy részén akarva-akaratlanul is harcolnod kell, pár helyen van egy ajtó, vagy terminál amivel némileg lehet egyszerűsíteni, de már az első küldetések során is 10+ ellenfél mészárlásával lehet továbbhaladni.
A skillek, perkek egy részének alig van értelme, legalábbis 15 óra alatt nem sok alkalom volt amikor valakit meg kellett győznöm valamiről, vagy éppen - jelentős - fordulatot vehetett volna a történet. A Fallout erőssége mindig is az volt (szerintem), hogy a kisfiús VaultBoy parkekkel akár totál őrült karaktereket is létre lehetett hozni, olykor a teljes sztoriszálat fel tudtad borítani. Pl.: Fallout első részében max. beszélőkészséggel 45 perc alatt kiszeded az infot merre van a víztisztító és a mutánsokkal is dűlőre lehetett jutni. Korábban egy 10-es szerencsével igazán mókás dolgokat lehetett találni a sivatagban. Itt bármit csinálok, a jófiú apuka szerepből nem igazán lehet kibújni...
Nem értem, miért csinál olyat a Bethesda, amihez nem ért. A Fallout 3 már a maga idejében is nevetséges karaktermozgással volt megáldva (súlytalan, rohangáló Giant Radscorpionok és barátaik), de ez 2015-ben sem sokat változott. Magaslatokról leszállingózó ellenfelek, csapattársak. Ha nem tudják megfelelően megjeleníteni, leprogramozni akkor minek tesznek ennyi magas házat/szintet a játékba? (Költői kérdés) Borzalom ahogy a lépcsőn szenved az AI és rengetegszer megakad, hátráltat. Ez a gyorsan futok és hirtelen sétálok mozgás pedig annyira retro, hogy rossz nézni.

Idén a Witcher 3 nagyon magasra tette a lécet. Bár hangulatilag mindig is jobban vonzott a Fallout kitekert, alternatív világa, sajnos a Fallout 4 messze alulmarad több szempontból is.
Félreértés ne essék, nyilván azért játszom vele (bár nem teljes gőzzel), mert van ami tetszik a játékban, illetve még ha a fősztori egyelőre nem is köt le, azért vannak jól kidolgozott helyszínek, jópofa crafting-rendszer, javított lootolás, stb. Több hozzászólással, véleménnyel egyetértek, de pont a korábbi részek fényében, a saját elvárásaim miatt érzem picit, hogy át vagyok verve :(

Xbox GT: nozsolt

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.