Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Postas99


Postas99
senior tag

Javítsátok az írást " köveket " és nem követet mozgat meg az unió.

Kíváncsi leszek hogy a sokat emlegetett Magyarországi akku gyár is ezen beruházáshoz tartozik-e. Illetve ha igen mennyi lesz a viz felhasználás

[ Szerkesztve ]

(#2) dabadab válasza Postas99 (#1) üzenetére


dabadab
titán

(#3) Füleske válasza Postas99 (#1) üzenetére


Füleske
addikt

"sokat emlegetett Magyarországi akku gyár"
Mire gondolsz pontosan? Magyarországon van jelenleg is már pár akkugyár(Samsung, SKI, GS Yuasa), és jön is (Eve Energy). A VW elektromotor gyártást hoz ide, akkugyártásról én nem tudok.

(#4) Postas99 válasza Füleske (#3) üzenetére


Postas99
senior tag

Azt gondoltam hogy a vw hoz akku gyártást hozzánk.

(#5) Füleske válasza Postas99 (#4) üzenetére


Füleske
addikt

Ezt mi alapján gondoltad?

(#6) Bone123 válasza Postas99 (#1) üzenetére


Bone123
HÁZIGAZDA

Köszönjük, javítottuk. :)

(#7) RetepNyaraB


RetepNyaraB
veterán

A VW konszern kibocsátásmatató botránya óta valahogy nem hiszem el egy szavukat se. A legújabb kor egyik legpusztítóbb üzeme az akkumulátorgyártás/felhasználás/újrahasznosítás(höhöhhhöhöö. cool. höhhöhhöö), nem vigasztal, hogy akkor most zéró olaj a jelszó.
Előtte évtizedekig az volt a duma, hogy vegyél dízelt, az a tuti. Mindenki megvette, beszopta rendesen, most toljuk az elemesautó mantrát. Nem azért hisztizek, mert van jobb ötletem; ha volna épp a jogdíjakból élnék Dominikán 6 bennszülött 18 éves rabszolgával, a többire a mastercarddal.
Csak hát na :(((

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#8) 8th válasza RetepNyaraB (#7) üzenetére


8th
addikt

Egyedül a Volkswagen AG szopta be keményen. A dízel autó tulajokat semmilyen szinten nem érintette ez a dízelhiszti.

(#9) RetepNyaraB válasza 8th (#8) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

Nem, őket az érintette, hogy tömegével vásároltak rém drágán javítható, büdös, zajosan kerregő és extra környezetfingató autókat (persze keveset eszik, már amelyik és ugye ameddig...).

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#10) Füleske válasza RetepNyaraB (#7) üzenetére


Füleske
addikt

Azt mondták, azt vedd, amit épp gyártanak? Még ilyet...
"tömegével vásároltak rém drágán javítható, büdös, zajosan kerregő és extra környezetfingató autókat" Azóta is tömegével vásárolNak ilyen autókat. Csak már jogszerűen: [link]

(#11) 8th válasza RetepNyaraB (#9) üzenetére


8th
addikt

Ez butaság. Ha bemész kakaós csigáért a pékhez inkább sajtos pogit veszel csak mert azt mondják? Ilyen nincs. Tíz éves távlatban a magasabb szervizköltség ellenére is milliókat megspórol az ember egy dízellel a benzineshez képest.

(#12) RetepNyaraB válasza 8th (#11) üzenetére


RetepNyaraB
veterán

Ez egyrészt szerintem nem így van, de biztos nem számolom ki. Viszont (hogy itthon maradjunk) a hazai géppark átlag életkora 15 év. Ezek a dízelek javarészt nem a mercedes-audi-bmw trióból kerülnek ám ki (illetve persze az is van - a leharcolt nyugati füstokádók).
De ez itt teljesen off, be is fejezem mielőtt egy modi agyvérzést kap :)

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

(#13) dlaj válasza 8th (#11) üzenetére


dlaj
őstag

"Tíz éves távlatban a magasabb szervizköltség ellenére is milliókat megspórol az ember egy dízellel a benzineshez képest."

Ezt ki se kell számolni. Egy árban van a gázolaj és a benzin. A dízel autó egy-két literrel fogyaszt kevesebbet. De legyen három.
De kiszámolva; 700 literes üzemanyag árral, 3 literes fogyasztás különbséggel, 20.000 kilométer éves futással 10 év alatt 422 ezer forint a különbség.

(#14) Noukoum válasza RetepNyaraB (#7) üzenetére


Noukoum
veterán

Az akkumulátorgyártás, újrahasznosítás, villamosenergia termelés mind mérföldekkel alacsonyabb kibocsátási lábnyommal rendelkeznek mint az olajipar.
VW azért áll át mert muszáj, nem is nekik kell hinni.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#15) bear_


bear_
aktív tag

Ha nem lesz sikeres az e-mobility Európában, amire azért van esély a volkswagen lehúzhatja a rolót a mercedessel együtt.

(#16) Eugene Roe válasza Postas99 (#1) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Én Göd és Komárom után inkább a lítium talajvíz-kibocsájtási mértékére lennék kíváncsi :P

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#17) sirLime válasza dlaj (#13) üzenetére


sirLime
újonc

Lehet újra kellene számolni, mert 700-as ár és 3 literes fogyasztás különbség mellett pontosan 4.200.000 forint a különbség 200.000 km alatt.

[ Szerkesztve ]

(#18) hemaka válasza RetepNyaraB (#9) üzenetére


hemaka
nagyúr

A média rossz, épp annak hatását olvashatjuk. :DDD

(#19) Héliosz


Héliosz
tag

Az alapanyag hiány az akksigyártást is érinti, ahogy minden más iparágat kb. :F Kérdés, mi a jó irány...

Ha lebeszélünk egy üzletet, kérlek legyen Benned annyi, hogy állod a szavad. Nem nagy dolog. :)

(#20) pusszycat válasza Héliosz (#19) üzenetére


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Ha elfogy vagy más komponenst kell keresni vagy hozzunk a holdról majd a marsról. Azt nem látom reális esélynek, h megint lóra pattanunk. :D

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

(#21) juvegamer


juvegamer
tag

Idióta németek, remélem belebuknak. És egyébként is talán a kobalt és a lítium amiből az akkumulátor készül korlátlanul áll rendelkezésünkre?!?! Az is el fog fogyni egyszer, lehet előbb mint a kőolaj.
Két adalék a témához:
https://neokohn.hu/2022/02/22/nemetorszag-a-zoldek-zsakmanya-lett/
https://autopro.hu/trend/valoban-kornyezetbarat-az-elektromos-auto/379836
https://autopro.hu/elemzesek/ez-hihetetlen-noveli-a-karosanyag-kibocsatast-az-elektromobilitasra-valo-atallas/375376

[ Szerkesztve ]

(#22) Thronks.90 válasza RetepNyaraB (#12) üzenetére


Thronks.90
tag

Azt a tulajdonost nagyon nem érdekli ám a javíthatóság, meg a javítási költség aki megveszi újan. Úgyis eladja legkésőbb 5 éves korára, addig meg jellemzően hibátlan 99%- a az autóknak. Utána lévő tulaj a gyártó szempontjából pont nem releváns, és a kutyát nem érdekli, milyen sz@r 10 év, és félmillió kilométer után. :))

[ Szerkesztve ]

https://www.twitch.tv/thronks_

(#23) Fritz Teufel


Fritz Teufel
addikt

Nem vagyok az elemes autók híve én sem, de el kell ismerni, hogy a füst megszüntetése ha más nem, legalább a városok levegőjére jobb hatással van. Az is igaz, hogy ezt "elemes" autók nélkül is el lehetne érni. Nagyon régóta háborgok az olyan autótulajdonosokra, akik előttem haladva füstöt okádnak előzésre kényszerítve. Ezeket az autókat vagy lehetne javítani vagy nem. Egy biztos, az úton nincs helyük abban az állapotban. A láthatóan füstöt kibocsátó autókat a rendőröknek ki kellene venni a forgalomból és hatósági bontásra küldeni. Aztán a tulaj vagy javíttatja vagy leadja hulladéknak. Ha meg ki volt iktatva a részecskeszűrő, akkor akár mehetne letöltendő is pár hónapra, a miheztartás végett. A részecskeszűrő kiiktatása mondjuk most is bűncselekmény, csak nem vesszük elég komolyan.
Nem értem, hogy egyesek miért gondolják, hogy az autóbirtoklás alanyi jog. Nem az. Csak annak az, akinek van pénze a majom mellett a banánra is. Ha nincs pénz banánra, akkor az autó NEM JÁR. Azért kerülnek Nyugatról hozzánk a kinézetre tökéletes autók, mert a DPF életciklusa végére ért vagy oda közelít. Ez még a haladóknál is gazdasági totálkárossá tesz egy autót. Nem baj az ökörkének Keleten jó.
A ritkaföldfém bányák helyét meg az autógyárakkal rakatnám helyre, vagy oda költöztetném a vezetőket családostól. Legalább lenne némi tapasztalat a holdfelszínen való életről.
Egy biztos, így is-úgy is olyan drágák lesznek a jövőben az autók, hogy csakis a kiváltságosoknak lesz rá kerete, ez már most is látszik. Mindenki másnak (nekem is, pedig eddig csak új autóm volt) ott lesz a tömegközlekedés. A munkáltatók meg remélhetőleg helyben fognak alkalmazottakat keresni nem úgy mint eddig. Az nem éppen "zöld", hogy naponta én is 100km-et ingázok és nem azért mert nincs ennél jobb szórakozásom. Mondjuk aki azt hiszi, hogy az ipari termelés bármilyen formája is lehet "zöld", annak fingja nincsen a iparról. A "zöld" akkor lenne zöld, ha mindent természetes úton keletkezett szerves anyagokból oldanánk meg. Fémek kizárva... Ez pedig megkívánná a kőkorszakba való visszalépést. Szóval a mi zöldjeink zöldje nem zöld és még az sem biztos, hogy kevésbé káros. És visszakanyarodva az elejére, már az is előrelépés, ha a városok levegőjét kevésbé szennyeznénk. Nyilván az elemes kisautó is szennyez, de nagyságrendi a különbség.

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#24) Fritz Teufel válasza Fritz Teufel (#23) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Kíváncsi vagyok, hogy honnan vesznek majd az akkumulátorokhoz alapanyagot. E holmi 70%-a származik Oroszországból egy jó része Kínából. A maradék Afrikából, olyan országokból amelyek az előző kettővel ápolnak jó viszonyt.
Tehát a Nyugat vagy megoldotta már a ritkaföldfények nélküli akkumulátorcellák tömegtermelését, vagy sikerült bányát nyitni a Holdon vagy befogni és lehozni valami aszteroidát.

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#25) kyle23 válasza dlaj (#13) üzenetére


kyle23
tag

Jó lesz az a különbség inkább a min 3l különbségnek. Uolyan motorokat hasonlít össze kérlek (cm3 és le). Adott egy 1.9pdtdi 134le és egy 2.0 140 le benzin. Itt alsó hangon van kb 3 l különbség. Kíváncsi vagyok mikor jön ki a benzines 7.5 - 8l fogyasztással 90-100 km/h sebességgel haladva klímával. Mert igen a dízel ezt tudja 4.5 - 4.8 - 5 között. 5l akkor van ha hegyre felfelé megyünk az autóval. ( superb 1.9 pdtdi tulaj)

(#26) dj79 válasza kyle23 (#25) üzenetére


dj79
senior tag

90-100 klímával egy benzinesnek sem 8 liter....
1.4 tsi golfom hatodikban 130kmh tempomatnál forgott 2750-et, 6,5l/100km.
A mostani hibrid meg 4,5l ilyen tempónál.

Szóval a 3 literes különbség ilyen példánál nem annyira helytálló szerintem.

(#27) Rick4


Rick4
félisten

Szerintem a cikkben keveritek a billion és a billió kifejezést, holott nagyságrendi különbség van köztük.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#28) kyle23 válasza dj79 (#26) üzenetére


kyle23
tag

Ezt mondtam hogy ne 1.4 benzint hasonlítsuk már egy 1.9 dízelhez. Jézusom. 1.4 tsi van 1.4 diesel vagy 1.5 diesel. Ott is megvan a 2.5 liter. Ne almát a körtével hasonlítsuk m@r könyörgöm hanem almát almával. Szép a forgás. Na ez a szép a hogy ott is min 500 fordulat/mp különbség van a 2 motor között. Dieselekkel max a hibridek tudnak versenyezni más benzines esélytelen. Mondjuk azt is érdemes lenne vizsgálni hogy a mai csoda kisköbcentis szar benzinesek mi lesz az élettartama. Mert hogy felé nincs a régebbi normális motorokhoz az biztos.

(#29) Noukoum válasza Héliosz (#19) üzenetére


Noukoum
veterán

Az autókba szánt aksikat biztosan nem érinti, de ahogy nézem a többit sem.
Jó irány mindenkinek más, valaki füstölni szeretne, valaki egy tisztább világban élni. A hagyományos autókhoz is ugyanúgy kell a nyersanyag, csak ugye erről a propaganda nem szól. :R

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#30) dj79 válasza kyle23 (#28) üzenetére


dj79
senior tag

Mégegyszer: 90-100 körül klímával a 2.0 szívóbenzin sem fog 8 litert enni (városban viszont 11-12 litert simán).

(#31) kyle23 válasza dj79 (#30) üzenetére


kyle23
tag

Hát nekem a 2.0 benzin megette 7.5 - 8 között evett. Volvo S40 2. 0 benzin.

(#32) Bog válasza Rick4 (#27) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

20 billion euro = 20 milliárd euro = 8 billió huf

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#33) bear_ válasza kyle23 (#31) üzenetére


bear_
aktív tag

Kismillió dologtól függ az autó fogyasztása, nem csak a motortól, mint például az autó súlya, a kerekek súlya (16-os helyett 17-es felnivel nálam + 0,5l fogyasztás), az autó alakja, az egyhuzamban megtett táv (ha munkába autózok napi 2x15km-t akkor 7+ liter a fogyasztásom, ha messzebbre megyek akkor pedig 6,5 liter körül alakul) illetve maga a sofőr is befolyásoló tényező.

Kevesebbet fogyaszt a dízel? Igen, úgy 30%-al. Viszont a gázolaj mindig is drágább volt a benzinnél ~5%-al, illetve a dízelt fenntartani is költségesebb (kettőstömegű, dpf, üzemanyagrendszer javítása zsebbenyúlós, ezeknek a javítása le is nullázza a benzineshez képest a különbséget).
A dízel akkor éri meg venni ha újonnan veszed.

(#34) Rick4 válasza bear_ (#33) üzenetére


Rick4
félisten

A dízel akkor éri meg venni ha újonnan veszed

Meg akkor is, ha nem újonnan, csak nem lekotlottat kell venni. Ha mégis azt sikerült, akkor a szokásos 5 l gázolaj vs 7 liter benzin arányokkal számolva manapság van 100 km-en 1000ft-ot, 1000km-en 10 ezred, 10 ezer km alatt meg 100 ezred. Abból elég jól rendben lehet tartani egy dízelt, és akkor még csak a fogyasztáskülönbséget költötted rá, miközben a benzinesen is kell ezt- azt cserélni, szóval bizonyos dízeleket bármikor jó venni.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#35) Füleske válasza juvegamer (#21) üzenetére


Füleske
addikt

"talán a kobalt és a lítium amiből az akkumulátor készül" Anyám borogass. :Y
"korlátlanul áll rendelkezésünkre?!?! Az is el fog fogyni egyszer, lehet előbb mint a kőolaj."
TALÁN el kellene olvasni a cikk első mondatát, LEHET akkor előbbre lennél a találgatásban. Bár így, hogy fogalmad nincs, milyen anyagok kellenek... A bulvárt viszont látom tudod linkelni... :U

(#36) Füleske válasza Fritz Teufel (#24) üzenetére


Füleske
addikt

A tömegeknek szánt autókba (értsd: Tesla Model 3 - ba jelenleg is, tehát kb. ami ez alatt lesz) LFP akkukat fognak tenni, mint ahogy az autók 12V akkuját is erre fogják cserélni. Ebbe nem kellenek ritkaföldfémek, kobalt és nikkel sem. [link]

(#37) forumpista válasza Rick4 (#34) üzenetére


forumpista
tag

Azert a hasznalt dizeleknel a szerviz szamla sok esetben beleugrik az 500e-1 millioba, akar evente is, foleg ilyen 10+ evesen.
a benzinesek ugyanebben a korosztalyban altalaban joval olcsobban fenntarthatoak.

persze ki lehet fogni nagyon jo dizelt is meg nagyon szar benzinest is, de erzesre azt mondanam hogy amennyit megsporol egy atlag magyar egy atlagos 10+os dizellel uzemanyagban, annyit ra is kell kolteni pluszban, foleg ha a csoda nemet “premium” autokrol van szo

(#38) dabadab válasza bear_ (#33) üzenetére


dabadab
titán

Viszont a gázolaj mindig is drágább volt a benzinnél ~5%-al

Define "mindig". Nagyon sokáig a dízel jelentősen olcsóbb volt, a 2010-es évek elején volt az, hogy a dízel a benzin fölé drágult.

DRM is theft

(#39) dabadab válasza forumpista (#37) üzenetére


dabadab
titán

Azert a hasznalt dizeleknel a szerviz szamla sok esetben beleugrik az 500e-1 millioba, akar evente is, foleg ilyen 10+ evesen.

Ez erősen városi legendának tűnik.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#40) Rick4 válasza forumpista (#37) üzenetére


Rick4
félisten

Biztos sok használt dízellel jártál az elmúlt 20 évben, nekem csak azok voltak, mindenféle, egyikkel se volt baj, se a 12 éves 280 ezret futottal, se a 4 éves 140 ezret futottal, sőt, az összes motorra nem költöttem 500-at, de még kettőstömegűre, turbóra se kellett ennyi. Ciki, de injektor bajom sose volt, nagynyomású bajom sose volt, se egr, se más, pedig megyek ezekkel eleget, évi 45-50 ezret biztosan, és most is 4 autóm van, amiből kettő dízel. Most volt egy 2015-ös transit connecten kettőstömegű csere, 79 ezerért vettem az alkatrészt hivatalos számlás áron, 80 volt a kuplungszett, 60 volt a szerelés, vissza lehet számolni, ha csak a felét írnám a dízel oldlaára, mert szerinted a benzinesen még a kuplung se megy tönkre, akkor is visszajön üzemanyagban pár hónap alatt... Utoljára 5 éve volt turbócsere 300 ezer km-nél egy másik autómon, 46 ezer volt az új középrész, 8 a tömítésszett, otthon kicseréltük, mentem +100 ezret, utána adtam el. Ja, hogy a boltban 250 egy komplett turbó, és te ilyenekből számolsz? :D Miért cseréltem volna ki a komplett turbót, ha csak a középrész ment tönkre? :D

És mint írtam, ugyanazon autók benzines változataihoz képest a 350-es üzemanyagárnál is megvolt a 700ft/100 km, vagyis egy 15 ezres szervizintervallum alatt 100 ezret nem tankoltam a dízelbe, miközben a benzinesbe megtettem volna.
Ja, csak halkan mondom, autóalkatrészekkel foglalkozom 205 óta, gondolom te meg autószerelő lehetsz 25 éve, hogy ennyi komoly érvet soroltál fel..

Hagyjuk, azt se tudod, miről beszélsz... :D

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#41) Crafter32


Crafter32
őstag

Én pont a dízel botrany idején vettem új CRTDI-t szándékosan. Tudtam csak műhiszti az egész. Soha nem volt még ilyen keveset fogyasztó autóm 2.9 litert evett az autópályán hazafelé klíma nélkül. Mikor eladtam az új tulaja elvitte a szoftver frissítésre, mert beijedt vagy beijesztették... Soha nem tudta már ezt a fogyasztást.
Volt bőségesen benzines és dízel autóm is és azt biztosan tudom legalabb 3 literes különbség van a dízel javára. Kis cm3-ben én sokkal élvezetesebbnek tartom a dízelt és ahogy emelkedik a cm3 úgy lesz jobb a benzines autót használni , de ezzel együtt úgy emelkedik a fogyasztás különbség is.
Szerintem Herbert Diess egy nagyon rossz irányt vett ezzel, hogy a hagyományos konzervatív VW vonalat megszünteti érzésre is és motorikusan is.

(#42) forumpista válasza Rick4 (#40) üzenetére


forumpista
tag

Orulok hogy egy autoalkatresz kereskedo olcson tudja szervizelni az autojat.

(#43) dabadab válasza forumpista (#42) üzenetére


dabadab
titán

Gondolom nem mondok túl nagy újdonságot, de az autóalkatrészeken nincs túl nagy kisker árrés, szóval ezt bárki kb. hasonló áron tudja beszerezni.

És hát továbbra se sikerült elmesélned, hogy miképpen is jönnek össze azok a milliós számlák.
Évetne.

DRM is theft

(#44) 8th válasza RetepNyaraB (#12) üzenetére


8th
addikt

Aha. Tehát szerinted nem így van de nem számolod ki. Oké.

Az pedig nem az autó hibája ha a tulaj szarik a szervizelésre. Az enyém nem füstöl 16 évesen igaz nincs is rajta szmókéndslájm matrica meg csatacsip és a katalizátor sincs egy éves sem ami alatta van...

(#45) Rick4 válasza forumpista (#42) üzenetére


Rick4
félisten

Mivel én amerikai autók alkatrészeit importálom, és nem foglalkozok európai autók alkatrészeivel, csak a rálátásról van szó, kedvezményes árról nincs, de ezt megint csak leírtam, full kisker ár, ebből neked annyi csapódik le, hogy olcsón tudom szervizeltetni.
Igen, olcsón, mert nem sok mindent kell cserélni az olajon kívül, de ezt már megbeszéltük, leírtam elsőre is, full hivatalos, számlás kisker ár volt, másnak is, neked is ennyi lett volna. Még csak a könyvelésbe se lett betéve, áfa se lett visszaigényelve...
De ettől semmi tény se változott, elég nehéz dízelmotorra 500-at rákölteni, pláne egymilliót. Persze ha v6 merci dízelt vesz az ember, ilyen olyan csappantyúcsere, injektorcsere elvihet akár 1 millát is, de az más kérdés, aki ilyet vesz, annak vagy halvány lila fogalma sincs, mit vett, és azért fizet, vagy van pénze, és nem érdekli, azért fizet.. A nagy átlag pár extrém példától eltekintve olajat cserél a dízeljében, és megy tovább vele.

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#46) Füleske válasza Crafter32 (#41) üzenetére


Füleske
addikt

Nem értem, hogy mi köze az autó fogyasztásának ahhoz, hogy műhiszti vagy sem az egész. Volt rajta csaló szoftver? Volt.
"Szerintem Herbert Diess egy nagyon rossz irányt vett ezzel, hogy a hagyományos konzervatív VW vonalat megszünteti érzésre is és motorikusan is."
Ez nem rajta/autógyárakon múlik: az autógyárak vagy átállnak, vagy nem árulnak többé autókat előbb az EU - ban, aztán máshol sem. Így is jelentős a lemaradásuk az átállásban, és főleg a szoftver a gyengéjük (Nem csak nekik, kb. az összes hagyományos gyártónak. Vicces pl., hogy a Mach-e szoftvere DPF regenerálást akar, vagy az E-tron olajcserét): [link]

(#47) dabadab válasza Füleske (#46) üzenetére


dabadab
titán

Volt a dolognak egy olyan leágazása is, hogy a média egy része is azt nyomta, hogy átverték a vevőket, merthogy valami homályos módon az, hogy csaltak a teszten, egyben azt is jelenti, hogy az autók valós világbeli működése is rosszabb, mint ami elvárható lenne: és ez nem volt igaz (fogyasztásban sem voltak rosszak az érintett VW dízelek, sőt, a valós (nem tesztbeli) károsanyagkibocsátásuk is a jobbak közé tartozott).

Az, hogy a VW szándékosan csalt, az persze tényleg súlyos dolog és ezt felemlegetni (meg az ennek kapcsán indult bírósági ügyek) nagyon messze van a műhisztitől.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.