Hirdetés

2022. december 7., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) tthom


tthom
senior tag

Csalás, mert az új hídelem már ott volt, amikor az időmérés elkezdődött. :C

(#2) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Itt meg az ember aki 12000ft-ból kátyúmentesít, mert az önkormányzat 3 éve nem tudja megoldani. Na ez a dimenziók közötti különbség, sőt galaxisok közötti.

RMX3301

(#3) #51736960


#51736960
törölt tag

felénk elég régóta van egy baromi nagy gödör az út szélén, körbe van kerítve korláttal, gondolom a közútkezelő ezzel elintézettnek vette a dolgot.
nemrég valaki kirakott rá egy színes táblát: "boldog születésnapot, ma lettél 1 éves" :)

(#4) Cifu válasza Kolondrum (#2) üzenetére


Cifu
nagyúr

Viszont az M1/M7 bevezőtjénél a szallagkorlátot 3 hónap alatt lecserélték betonelemekre, mert az úgy jobb. EU-s pénzből. Másra nem lehetett volna elhasználni...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#5) kcsa


kcsa
veterán

(#6) blackrulz válasza Cifu (#4) üzenetére


blackrulz
nagyúr

az már legalább kész van. a híd előtte még mindig sehol...bár legalább a bevezető oldalon a két irdatlan kátyút befoltozták, ahhoz is kellett vagy két hónap amire rájöttek hogy nem frankó a beszűkített sávok szélén olyan ordas lyuk amibe egy munkagép is beleesik...

When you want a circus you exalt the clowns

(#7) marositech


marositech
senior tag

Erre annyit tudok csak mondani, hogy a Kerepesi úton levő 100 lábú hidat mennyi idő alatt csinálták meg?
Nah csak akarni kell és pínz...

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#8) Cifu válasza marositech (#7) üzenetére


Cifu
nagyúr

A kínos az lesz, ha már nem leszünk jogosultak az EU-s kiemelt támogatásokra (azt hiszem 2020?). Mert akárhány nagy hazai építést-fejlesztést látsz, mindenhol kint van a szép nagy tábla (amit természetesen csak és kizárólag egy bizonyos cégtől rendelhetsz meg, jó drágán), amin rajta van, hogy ez EU-s pénzből épült...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#9) #51736960 válasza Cifu (#8) üzenetére


#51736960
törölt tag

előbb bedől ez a rendszer, amint rájönnek az eu-ban, hogy túlárazott projektekkel és mutyival egy szűk réteg lopja a pénzüket.
őszintén csodálom, hogy még egyáltalán adnak pénzt bármire is magyarországnak.

(#10) Luck Dragon

És ilyenkor gondolok bele hogy a székesfehérvári felüljárót már több mint három éve újítják és míg a közelében sincsenek a végéhez. Pedig az sokkal kisebb ennél, legalább az egyharmada. :(((

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#11) föccer válasza Cifu (#4) üzenetére


föccer
nagyúr

Az össze Bp bevezető szakaszon cserélték, és nem csakhogy EU-s pénzből (előfinanszírozással), hanem EU-s előírásokat követve. És egyébként az EU-s pénzet nem lehet bármire felhasználni, csak arra, amire adják. És igen, jó dolog elkölteni az EU-s pénzeket, mert lehet, hogy elsőre értelmetlennek tűnik, de ez a pénz egy része legalább a gazdaságban landol. Jelen példánál maradva az éves fizetésemből ~7.000.- Ft ebből, illetve az összes többi bevezető szakasz építéséből "jön össze". (Az elválasztó elemek abból az előregyártóból jönnek, akinek az egyik partnerünk a beszállítója, akivel szerződésben állunk, mi végezzük a technológiai felügyeletüket, illetve az üzemi gyártásellenőrzésüket).

üdv, föccer

ps: egyébként érdekes, hogy bele toltak 2 mixernyi betont, ami előtte ott állt egy ideig, ugyan akkor a beöntést kvöetően szinte azonnal ráépítettek. Ezt így csípőből meg nem mondom, hogy hogy csinálták, eléggé ellentmondásos. :D

[ Szerkesztve ]

(#12) föccer válasza föccer (#11) üzenetére


föccer
nagyúr

Áhh, hülye vagyok, 382 forintot, elszámoltam magam. :D

üdv, föccer

(#13) Lauda


Lauda
félisten

Brutal, koszonom! :C

----------------------------------

Tobbieknek: Az a szomoru, hogy magyarorszagot kinahoz hasonlitjatok, aminek 71-szer akkora a GDP-je. :U

[ Szerkesztve ]

(#14) Cifu válasza Lauda (#13) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az a szomoru, hogy magyarorszagot kinahoz hasonlitjatok, aminek 71-szer akkora a GDP-je. :U

Az a szomorú, hogy GDP-vel jössz, amikor Kínának sokkal nagyobb a területe, és ~130-szer akkora lakossága van, mint kis hazánknak. Szóval arányaiban mindenhogy az jön ki, hogy sokkal több pénznek kellene jutnia az ilyen dolgokra arányaiban, mint ott.

Adott esetben pedig inkább a gyártástechnológia az, ami figyelemreméltóan jól oldottak meg...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#15) Lauda válasza Cifu (#14) üzenetére


Lauda
félisten

Szóval arányaiban mindenhogy az jön ki, hogy sokkal több pénznek kellene jutnia az ilyen dolgokra arányaiban, mint ott.

Kina a vilag masodik legnagyobb gazdasaga es talan a mai napig a legnagyobb gazdasagi fejlodest produkalja a vilagon. Ebbol en nem azt gondolom, hogy magyarorszagon tobb penz jut ilyesmikre, de nem egyforman gondolkodunk.

[ Szerkesztve ]

(#16) kcsa válasza Cifu (#14) üzenetére


kcsa
veterán

Megelőztél.

(#17) Cifu válasza Lauda (#15) üzenetére


Cifu
nagyúr

A gazdasági fejlődés (a gazdaság bővülése) terén nagyon-nagyon éles a gyanú, hogy a valós adatok messze a bejelentett adatok alatt vannak. De ez mindegy is ez esetben.

A lényeg, hogy például egy ilyen beruházás sokkal gördülékenyebben (és az adott esetben, igen látványos és hatásos gyártástechnológiával) valósul meg, mint itthon. Nem a pénz miatt, abból ugyanis itthon is bőven költenek erre...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#18) blackrulz válasza Lauda (#13) üzenetére


blackrulz
nagyúr

egy projekt megfelelő előkészítése szakmai szempontból nem gdp kérdés olvasatomban. meg lehet oldani sok mindent pénzből persze, és amit nem azt még több pénzből, de szakmailag korrektül előkészített projekt kivitelezése azért sokkal egyszerűbb. lásd várkert bazár, földet hordunk az alagút tetejére, hidat építünk az alföldön, m5 bevezető hídján 2 ember lézeng reggelente, minden nap ott megyek el, úgy néz ki mint két hónapja. persze ha nem 500 millióból hanem 2 milliárdból építenék akkor más lenne ez tény, de egész biztos hogy ezt csak erőből lehet megoldani?

egy nagyon jó példa erre egy wuxi nevezetű kisváros 6.3 millió lakossal kb. 2014 közepén jártam arra, akkor építettek nagyban metrót náluk. röhögtem, mondtam hogy hát itthon is van egy ilyen projekt és már megy meg minden, de irdatlan csúszással. ott a lokál gyerek meg mondta hogy itt 2014 végére két vonal fog menni, mert az van mondva hogy menni fog és kész. lehet hogy dec 31 23 óra 59-kor indul el az első szerelvény, de hogy jan 1 0:01-kor az kizárt. akkor ott fejek hullanak. dec 28 üzembe is helyezték az utolsó szakaszt is.

az egész mentalitás kérdése.

When you want a circus you exalt the clowns

(#19) föccer válasza blackrulz (#18) üzenetére


föccer
nagyúr

M5 bevezető hídjára eddig eléggé sok betont kihordtunk. Lehet nem túl látványos, de halad az. Betonozsá, szigetelés, több rétegben, felület érdesítés, betonozás, tapadóhíd képzés stbstb. És minden fázis után időt kell hagyni, hogy az anyagok megszilárduljanak, kössenek, esetleg teherhordóvá váljanak, száradjanak. Persze, ha 4x ennyi zseton lenne rá lehetne hazsnálni méreg drága anyagoakt, meg technológiát, de csak ennyi zsé van rá.

üdv, föccer

(#20) FF23 válasza föccer (#11) üzenetére


FF23
senior tag

Na ja, vannak kérdések. Érdelne egy szakértő véleménye, hogy ezek a rekordépítkezések milyen szintet képviselnek közép-, és hosszú távon. Az alapozással együtt pár hét alatt épített toronyházak, meg 19 nap alatt felhúzott 9-es földrengséig...Értem, hogy technológia, meg pénz, de a nyugati világban, ahol ezek szintén megvannak, mégsem nagyon látunk ilyeneket.

(#21) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Szép meg minden, de nem Kínában szokott néha előfordulni, hogy egy-egy ilyen gyors építkezés után kiderül hogy ezt meg azt kispóroltak belőle és összedől az egész? :D

Live-Die-Respawn

(#22) föccer válasza FF23 (#20) üzenetére


föccer
nagyúr

A technológia megvan itt is, csak igény nincs ezekre, mert általában nem éri meg megfizetni, illetve nem kerül bele a TV-be.

Pár éve csináltunk olyat, hogy 9 nap alatt építettünk 1 vasúti felüljárót. Illetve ennyi időt kaptunk vágnyázárra. Péntek este elment az utolsó szerelvény éjfél előtt, áramtalanítás, és indult a bontás. rá követő héten építettünk, és hétfőn, hajnali 4 kor jött az első szerelvény az újá épített vágányokon. Csak éppen volt alatta egy hid. :)

Én csináltam a betontechnológiáját. A legfiatalabb beton még nem 48 órás, amikor megkapta a terhelést.

A másik hasonló eset a repülőtér bővítésén volt, amikor a zárófödém nem volt 3 napos és emelték rá a 72 tonnás födémelemeket. vagy 6 db-ot. Az is érdekes móka volt. Azt mondták, hogy bármennyibe is kerül a beton, a napi kötbér biztosan, hogy legalább 10x annyi lenne. :)

üdv, föccer

[ Szerkesztve ]

(#23) kmisi99 válasza oriic (#21) üzenetére


kmisi99
addikt

Volt már rá példa, hogy egy szocreál stílusú panel kínában eldőlt a p*csába. Mint egy doboz kb. De az régi építésű volt. A mai Kína már nagyon más.

(#24) Lauda válasza kmisi99 (#23) üzenetére


Lauda
félisten

2010-ben dolt el egy panel, az is a melygarazsepites miatt foleg. Te masikra gondoltal? ;)

(#25) kmisi99 válasza Lauda (#24) üzenetére


kmisi99
addikt

Most hogy így mondod de én is erre gondoltam, csak én úgy emlékeztem a talajjal volt a gond.

(#26) Lauda válasza kmisi99 (#25) üzenetére


Lauda
félisten

Azzal is, volt ott sok gond:

Eldőlt egy 13 emeletes társasház Kínában

:D :D

(#27) FF23 válasza Lauda (#26) üzenetére


FF23
senior tag

Ha jól látom a mellette levő épületek pont ugyanolyanok. Nem lesz kis kihívás lakókkal megtölteni őket.

(#28) Lauda válasza FF23 (#27) üzenetére


Lauda
félisten

Vannak meg erdekes kepek rola: The Lotus Riverside Residential Complex :D

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.