Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#15) Czumy


Czumy
csendes tag

Ha azt mondom; strapamobil, az öregebb motorosok azt válaszolják, hogy Ericsson R310, netán Siemens M35. Ha a fiatalabbakat kérdezem, akkor a válasz kicsit máshogy fog hangzani, az viszont biztos, hogy a Nokia szó nem lesz benne. Szegény finneknek valamiért nem jön össze a strapamobil gyártása, pedig annak idején az 5000-s szériában próbálkoztak a sport vonalon is, nem is volt rossz az elgondolásuk, de úgy tűnik, hogy másoknak jobban megy az ilyesmi.

Bocha, a 30 évemmel már öregebb motorosnak számítok? :D

2003-2005-ben, közel 2 éven át használtam egy NOKIA 6250-t (emlékezeteim szerint azonos időben jelent meg az R310-zel) teljes megelégedéssel! Ami a HW-t illeti: gyak. elnyűhetetlen!! A "gumipapucs" és a "gumisapka" picit kopott a használat során, de más "sérülése" nem volt, a készüléket ütni-vágni is lehetett (volna, én azért igyekeztem vigyázni rá). De ha véletlen nekiütöttem valaminek, vagy leesett, nem aggódtam, kibírta (áruszállító/raktáros voltam akkoriban). Kb. 2-3 havonta volt fürdetés :D ami annyit jelentett, hogy be a mosdóba, a csap alá, és folyóvíz alatt mostam tisztára, egyetlen egyszer sem ázott be (sokat fogdostam koszos kézzel, meg a raktárunkban sem volt makulátlan tisztaság). Én, laikusként, az IP kódok alapján IP67-t ítélnék neki. (mivel a ha a csapvíz nem jutott be -- egyszer sem -- a por sem fog)

Mind a mai napig hibátlanul működik, kb. 1 hónapja kapcsoltam be utoljára!
Egyetlen egy hátránya volt, hogy a szoftvere -- stílszerűen -- piszok lassú volt (gondolom, egy erősebb proci javított volna a dolgon)! Lassabb volt, mint pl. a 6150, vagy a 6210. Amikor megjelent a 6310i, vártam egy tuningolt darabot a 6250-ből is (6250i / 6350?), de sajnos elmaradt a folytatás.
Az 1200 mAh-ás akkujával pedig elment 4-5 napot is akár.

Igaz, hogy a 6250 nem egy kimondott sporttelefon (már csak a méretéből és a súlyából adódóan sem), sokkal inkább kétkezi-melós mobil, de a strapabírása szvsz a mai napig verhetetlen (a Nokiák körében biztos!), ráadásul az R310-zel szemben ennek beépített antennája volt, az R310-nek pedig... hááát, az egy balul sikerült ötlet az Ericsson részéről. :)


Hát nem?! Hát de! :P :P

Egy rövid ideig aztán egy 5100-m is volt, de az minden fronton visszalépés a 6250-hez képest! Úgyhogy ez az 5xxx széria egyik szégyenfoltja (az 5210-zel együtt). Szerintem mókás a fehér áttetsző készüléktesre "húzott" színes "sisak" és "mellényke" -- hiába, nekem már csak ilyen kificamodott az ízlésem. Egyébként meg használhatatlan! A gombok pl. rettenetesek voltak, semmi nyomáspont, a navigációsokhoz alig lehetett hozzáférni. A szoftvere pedig... áá, hagyjuk.

Az 5100 után 5140i-re váltottam (másfél évig használtam): szerintem az újkori strapa-Nokiák közül az egyik legjobban használható, legpofásabb melós/sport-mobilja! A SW eléggé gyors, a kialakítása masszív, annak ellenére, hogy full-műanyag a készülékház, és kb. úgy lehet kettészedni, mint ahogy a mesterszakácsok egy kézzel félbetörnek egy tojást. :P
Ez az egyik hibája, a készülékház közepén a por és a szöszmöszök könnyedén bejutnak. A másik pedig, hogy nincs benne Bluetooth... A készüléket magát szétszedés után óvatosan le lehet tisztítani, a készülékház pedig mehet a víz alá.

Az 5140i-t leváltó 5500 Sport pedig se nem volt szép, se nem volt jó minőségű... így ezzel nem is próbálkoztam, még a Ti tesztetek sem győzött meg.

Szóval az Nokia 5xxx széria szerintem nem volt olyan rossz -- leszámítva a 5210/5100-t, meg talán a 5500 Sport-ot -- a 5140 és a 5140i jó eresztés volt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.