Hirdetés

2022. július 5., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) GoldhandRent


GoldhandRent
őstag

Egy Ninebot Kickscooter G30E II-t hajtok már több, mint fél éve teljes megelégedettséggel.
Eleinte S módban simán elmentem vele 40-50 km-t, aztán keveseltem a max 25 km/h és azt, hogy a töltöttség csökkenésével csökken az elérhető sebesség (ami miatt egyszer majdnem a vonatot is lekéstem, mert konkrétan 5-10% közti töltöttséggel 5km/h-val engedett menni...). Jó MA!-s szokás szerint felraktam rá egy főzött FW-t, ami kitolja a max sebességet 30-ra, és kitörli ezt az akku kapacitását követő sebességlimitet is.
Így már nem megy 40+ km-t - mert végig nyélen megyek 30-cal- , de a 20-30 km-es hatótávban még így is vidáman bennevan.
Ha lenne türelmem, akkor D-ben 25-tel szerintem simán hozná a gyári adatokat.
Mikor utoljára néztem (kb fél éve), már 1200 km volt benne. A minap úgyis eszembe jutott, hogy meg kéne nézni most mennyinél járok, lehet rá is lesek.
BTW főzött FW-vel nem működik a gyári app, meg amúgy sincs sok értelme figyelgetni..
Várom a G30 tesztet! :R

[ Szerkesztve ]

-

(#2) tovgab válasza GoldhandRent (#1) üzenetére


tovgab
aktív tag

Az új G30 szériát már "next gen" motorral szállítják (9-essel kezdődik a serial number a hátsó keréken), ezzel pedig ~38 km/h lesz a végsebesség teljes töltöttségnél, ami ~32 km/h-ra esik vissza ha merül... :R

O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT

(#3) VIC20


VIC20
őstag

,,...azért nem egy Ferrari"

Hanem? Kettő? :U

(#4) Graphics válasza VIC20 (#3) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Az F40 típusjelzés miatt jött a Ferrari-s hasonlat :)

Ha nem lett volna egyértelmű. :D

(#5) Somatom


Somatom
addikt
LOGOUT blog

Kíváncsi leszek a G30 tesztre.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#6) Dino69


Dino69
aktív tag

Nekem nincs cruise control ikon a programban, illetve nem állítható a féklámpa sem.
Milyen rom van ezen? MM- ben vásroltam a rollert, és közel nem tudok ennyi mindent állítani.

(#7) Robitrix


Robitrix
aktív tag

Hát szerintem a e-rollernek nem is igen kell 25 km/h felett menni, mert afölött drasztikusan növekszik az esély arra, hogy valaki összetöri magát vele. Már 20-25 km/h körül is marha nagyot lehet esni egy vártan kátyúban vagy úthibában. 3 év alatt nagyjából 3-szor tanyáztam még a lassabb rollerrel is alaposan. Hiába a védő felszerelés. Egyszer egy vérző ál lett a bukás eredménye egyszer pár ronda horzsolás a aszfalton egyszer meg egy kisebb borda repedés szerintem mert vagy 3 hétig fájt utána az oldalam. el se igen akarom gondolni mekkorákat lehet perecelni 40-50-60 vagy afeletti sebességnél. már 25 km óránál is nagyjából 7 métert megy a roller másodpercente. 54 km/h-nál meg 15 métert. Ember legyen a talpán, aki mondjuk időben kiszúr maga előtt egy úthibát miközben 15 méterrel közeledik egy kátyúhoz. Főleg mikor kezd már sötétedni és egyre nehezebb észlelni az úthibákat magunk előtt. A roller lámpája nem éppen bombázókat az égen megvilágló reflektor. A magyar utak, járdák állapota nem éppen roller barát. Arról nem is szólva, hogy mondjuk egy 50-nel menő roller mikor fog megállni. Az elém lépő gyalogos előtt vagy az elém hajtó autó után... Eddig kétszer akartak eltaposni úgy az úton, hogy a mellékutcából keresztben elém hajtó autó úgy, hogy én mentem a főúton. Másig nem tudom, hogy egyszerűen nem vett észre vagy pusztán leszarta, hogy roller közeledik a főúton elsőbbséggel.(elsőbbség adás tábla volt a mellékutcából) Mind a két alkalommal csak egy hirtelen varagabetüt leírva sikerült kikerülni, hogy elcsapjanak. Ráadásul nem is jobbról jött az autó hanem balról hajtott elém a főúton keresztül mind a két alkalommal. Ha 50-nel mentem volna nem biztos, hogy ki tudom kerülni az ütközést. persze az se éppen leányálom, mikor jobbról, hogy belássa a kereszteződés az elsőbbség adás ellenére is ki tolja a kocsi orrát. Már pedig egy roller az út szélén halad lévén oda szorítja ki a forgalom. Amúgy az út szélén van a legrosszabb állapotban a felület. De a járda se jobb. Főleg jó a kapualjakból váratlanul kilépő gyalogosok a roller elé. 20-25 körül haladva még megáll talán az ember, de nagyobb sebességgel nem biztos. Szóval én egyértelműena azt mondom a rollernek bőven megfelel a 25 km/h sebesség korlátozás. Mind a saját, mind pedig mások testi épségének védelme miatt.

(#8) GoldhandRent válasza tovgab (#2) üzenetére


GoldhandRent
őstag

Akku ugyan az ? mert akkor szerzek egy második genes hátsó kereket rá ;]
Köszi az infót !

Mondjuk gondolom csak és kizárólag főzött FW-vel nő a végseb, mert eurépában 25 a max : )))))))))

#6Dino69
főzött appal lehet ezeket állítani. épp most kapcsoltam be én a Cruise Control-t kíváncsi vagyok hogy üzemel. A lámpa beállítása ebben az appban épp nincs benne, az egy másikban elérhető, de jó az ha fix világítés, és fékezéskor villog. (bár kipróbálnám a dimmelt állandót, és fékezésre erősebben világítót, de ennyit nem ér)

[ Szerkesztve ]

-

(#9) ShadowX válasza Robitrix (#7) üzenetére


ShadowX
őstag

Félelmetes érzés kapott el valamelyik héten. A semmiből jött felém (hátam felől) egy ilyen nagy teljesítményű roller és az utolsó pillanatig meg sem hallottam, akkor is csak az átlagosnál nagyobb kerekek morgására figyeltem fel, de mire hátranéztem mi ez, már mellettem húzott el. Szó szerint a hideg futott végig a hátamon. Csávókámon rövidnadrág, trikó és semmi védőfelszerelés.

Érzésre (lime-ot már húzattam maxon, az olyan 24-25km/h) valahol 45-50-es tempóval suhanhatott el mellettem. Ember legyen a talpán aki sérülés (és védőfelszerelés) nélkül megúszna egy esést ilyen tempónál. Ráadásul bepréselte magát a szembejövő és közém egy laza szlalommal. Én elhiszem, hogy ő "ura a helyzetnek" de ezt már nem biztos, hogy engedném... :N

[ Szerkesztve ]

(#10) Zalanius válasza Robitrix (#7) üzenetére


Zalanius
tag

Szerintem jó dolgokat írtál a sebességgel kapcsolatban, amit csak helyeselni tudok. De ez a pár mondat:

"De a járda se jobb. Főleg jó a kapualjakból váratlanul kilépő gyalogosok a roller elé. 20-25 körül haladva még megáll talán az ember, de nagyobb sebességgel nem biztos."

Ilyenek ezek a gyalogosok, ha váratlanul jelennek meg, ráadásul a járdán. Nem az volna itt a helyes kérdés, hogy egyáltalán hogyan került oda az elektromos roller (25 km/h-val vagy gyorsabban, az mindegy is)? Azzal együtt, hogy persze sokféle járda van, és pl. a budai felső rakpartos részen, jól belátható helyeken, ahol számítani is lehet a kerekesekre, egész más a helyzet, mint egy belvárosi utcában.

--= Zalán =--

(#11) Zé.


Zé.
tag

A teljesítmény nem a gyorsabb sebességhez kell, hanem a hosszú parton fölfelé, az értelmezhető haladáshoz! Én egy 100 kg, idősebb férfi vagyok és ettől sokkal erősebb gépet használok, az Egri meredek utakon szükséges. Van jogosítványom, ésszel kell vezetni.
Teljesen más, sokkal kényelmesebb, és praktikusabb a városban, mint robogót használni. Nagyon sokan a roller mivolta miatt sajnálják rá a pénzt, pedig egyszerűen ez a jövő. :K

(#12) HThomas válasza ShadowX (#9) üzenetére


HThomas
senior tag

Hm, pont hasonlót éltem át én is nemrég, elgondolkodtam, hogy mi lett volna, ha én, vagy valaki a helyemben hátranézés nélkül lefordul a rolleres elé, mert pl hirtelen meglát valami érdekeset egy kirakatban...

(#13) szente válasza HThomas (#12) üzenetére


szente
őstag

mi lett volna, ha én, vagy valaki a helyemben hátranézés nélkül lefordul a rolleres elé, mert pl hirtelen meglát valami érdekeset egy kirakatban...

Ettől mondjuk egy boltban is agyhúgykövet kapok. Meglát a zombi valamit az egyik polcon, aztán körbenézés nélkül hirtelen irányt vált és elindul felé, vagy megy tovább, de már nem bírja levenni a szemét a cuccról. Ha meg neki tolom a kocsit, akkor meg még én vagyok a phasz.

(#14) HThomas válasza szente (#13) üzenetére


HThomas
senior tag

Én is, igyekszem is mindig nézni mindenfelé (valszeg ez a reflex a vezetéssel jön), ennek ellenére nem tudom hibáztatni ha valaki mégsem teszi... nincsenek hozzászokva, hogy a járdán valaki gyorsan és relatíve hangtalanul jöhet, vagy raliversenyzőt játszik a bevásárló kocsival.

Hogy ON is legyek; jópofák ezek a rollerek, egyszer majd kipróbálok egyet, bár én egyelőre jól elvagyok gyalog / biciklivel.

(#15) GoldhandRent válasza GoldhandRent (#8) üzenetére


GoldhandRent
őstag

jelentem, a Cruise Control remekül működik :C
"m365 Tools" appal lehetett bekapcsolni a rolleren

#12HThomas & #13szente
ez nem csak a járdán probléma
Simán a kijelölt bringaúton is témferegnek a gyalogosok, ide-oda kolbászolnak, csálén mennek, imbolyognak (nem feltétlen részegek). Sőt, van hogy a bringások is...
Alkalmi bubisok, Limeosok, de előfordulnak a sima bringások között is.

Szabadság hídnál vannak nagyon jó szituk: budai oldalon a hídról érkező bringás a piros jelzésnél képes a zebrán megállni, vagy a zebrára csak rágurulni, mikor a keresztforgalomnak meg zöld jelzése van. Vagy a gyalogos, aki a Gellértre akar felmenni, simán "levágja" a zebrát a bicós átkelőn keresztül.
A legjobb, mikor a kettő egyszerre történik: gyalogos levágja a bicós átkelőn, közben a hídról a piros jelzés ellenére a bicós rágurul a zebrára (és bicós átkelőre egyben), és nekem a zöld jelzés ellenére, kerülgetnem meg fékezgetnem kell a bamba jószágokat/miatt. :Y

Az egyenes úton jobbra tartásról nem is beszélve... Gellért hegy alatt nem lehet kikerülni, mert középen kacsázva megy bicóval. :U

-

(#16) HThomas válasza GoldhandRent (#15) üzenetére


HThomas
senior tag

Simán a kijelölt bringaúton is témferegnek a gyalogosok,
Az viszont nagyon gáz... úgy általában lenne mit javítani a közlekedési kultúrán, eszköztől függetlenül.

(#17) Robitrix válasza Zalanius (#10) üzenetére


Robitrix
aktív tag

Miért kerül oda a roller? Mert használhatatlanul szar állapotban van az út a roller kis kerekeihez(bár nekem 8 hüvelykes kerekem van)...... Vagy olyan nagy a forgalom az úton, hogy lelöknek róla oldalt, mint a szar. Azért elég kellemetlen dolog, amikor 30-40 centivel a roller mellett húz el 60--nal egy teherautó..... Sok olyan út van, ahol olyan keskeny az út, hogy ha betartaná előzéskor a biztonságos oldaltávot simán átlógna a szembe jövő sávban. Lelassítani nem akar, hogy megvárja, hogy elhalad a szemből érkező és utána kellöen nagy oldaltávval előzhet le. Ahhoz uganyis vissza kéne neki venni a 50-60 km-es tempot 20-25-re. Azért a szemből jövövel való ütközés helyett engem tol le oldalról leszarva, hogy egy roller milyen instabil eszköz azért. Amúgy alapvetően vegyesen közlekedem. Ahol jó az út és kicsi a forgalom ott az úton megyek. Ahol rollerrel használhatatlan az út ott bizony fel a járdára. Ahol meg a járda minősége is használhatatlan(össze vissza repedezett és tört burkolat a 40 évvel ezelött készült) ott meg anyázom.... :)

(#18) Robitrix válasza Zalanius (#10) üzenetére


Robitrix
aktív tag

Amúgy én a külvárosban közlekedem rollerrel. Nem a belvárosban. Ott azért sokkal szarabbak az utak, mint a belvárosban. De mivel ott lakom és ott dolgozom(2,5 km-re egymástól) az év nagy részében rollerrel járok. 8-10 perc alatt bent vagyok a munkahelyen reggel.

(#19) odani


odani
tag

Arra kínosan ügyelni kellene, hogy a rollerezés alapvető reputációját ne tegyük tönkre járdán, gyalogosok közötti szlalomozással. Nyilván ha nincs a környéken senki, széles a járda, jól belátható, én is felhajtok rá indokolt esetben.
Ha a felhasználás helyszíne, az érintett útvonalak minősége alkalmatlan a rollerhasználatra, akkor nem biztos, hogy jó döntés azzal ingázni. Ha az életveszély és a szabálytalankodás a két választási lehetőség, bizony más megoldás után kell(ett volna) nézni.

(#20) kugyu21 válasza GoldhandRent (#15) üzenetére


kugyu21
senior tag

#6 hozzászólásához hasonlóan az én app-omban sincs nyoma a cruise control állíthatóságának. Te a G30-on kapcsoltad be, vagy F40E-n?
Az "m365 Tools" főzött app? Annak használatával nem vesztem el a roller garanciáját?

(#21) viragdani01 válasza Dino69 (#6) üzenetére


viragdani01
HÁZIGAZDA

Hali, bocsánat, hogy csak most reagálok, tegnap nem voltam a roller közelében, hogy megnézzem neked, ezek az adatai:

Az iOS alkalmazásban (én azzal használtam) simán a bal sarokból előhívható menüben a Settings ponton belül van a cruise control és a hátsó lámpa beállításai is.

Az androidos változatot nem tudom, hogy milyen, azt nem én próbáltam ki.

Kérlek, ha hibát látsz egy cikkben, ha bármilyen észrevételed van, írj PÜ-t, mert arról egyből kapok értesítést! Köszi!

(#22) GoldhandRent válasza kugyu21 (#20) üzenetére


GoldhandRent
őstag

G30, az app nem hivatalos Segway app, de nem kellett se flashelni, se semmi, csak felmentem BT-vel a rollerra, és áthúztam a (gyári appban valszeg csak egyszerűen elrejtett) csúszkát

mondjuk én már flasheltem, mert buta meggondolatlan módon, jóhiszeműen EU-ba regisztráltam magam :K :U
ha jól tudom amúgy gond nélkül vissza lehet rakni a gyárit

[ Szerkesztve ]

-

(#23) VIC20 válasza Graphics (#4) üzenetére


VIC20
őstag

Valóban nem volt az... [link]

(#24) arnyekxxx válasza Robitrix (#7) üzenetére


arnyekxxx
addikt

Főleg jó a kapualjakból váratlanul kilépő gyalogosok a roller elé. 20-25 körül haladva

Talán nem véletlen, hogy bringával nem szabad 10km/h-nál gyorsabban menni járdán pedig nagymama a 40éves csepellel is tudna gyorsabb lenni.

(#25) Dino69 válasza viragdani01 (#21) üzenetére


Dino69
aktív tag

Köszönöm a választ.

Nekem úgy néz ki, hogy ctrl: v5.7.7 ble: v3.0.7.
Lehet, hogy akkor az almás app enged többet 🙃🙃

(#26) Graphics válasza VIC20 (#23) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

:R Hát ennyire mélyen nem merültem el a témában, de bizonyos, igazad van a te nézőpontod szerint, ezzel meg egyet kell értenem. :)

[ Szerkesztve ]

(#27) Napfénysüti válasza arnyekxxx (#24) üzenetére


Napfénysüti
nagyúr

Én kerékpérozom aktívan (országúti) de agyf*sz tudok kapni a járdán száguldó kerékpáros, rolleres emberektől, főleg ha a gyerekekkel sétálok. :(((
A másik amit nem értek: nem veszélytelen 25 km/h-val ilyen kis kerekű rollerrel közlekedni, akár bele is lehet halni egy szerencsétlen esésbe és mégis alig látok pár rolleresen bukót.
Bringához nekem tök alap hogy felveszem, igaz néha megyek vele 60-80 km/h között is lejtőn de a legtöbbször nem ez a jellemző mégis ott van a fejemen állandóan.
A rolleresek nem érzik a veszélyt?

Més que un club!

(#28) Somatom válasza Napfénysüti (#27) üzenetére


Somatom
addikt
LOGOUT blog

A rolleresek kőfejűek. :)

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#29) Thunderzolee válasza kugyu21 (#20) üzenetére


Thunderzolee
addikt

Az M365 Tools a Xiaomi hivatalos rolleres applikációja. Mivel a Segway is Xiaomi, ezért nincs hozzá külön app, hanem ezt lehet a Segwayekhez is használni.
https://play.google.com/store/apps/details?id=app.peretti.m365tools

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#30) Graphics válasza Thunderzolee (#29) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

A Segway Xiaomi?

(#31) Thunderzolee válasza Graphics (#30) üzenetére


Thunderzolee
addikt

hwsw.hu/hirek/53841/xiaomi-ninebot-segway-felvasarlas.html

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#32) Graphics válasza Thunderzolee (#31) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

:R

(#33) GoldhandRent válasza Thunderzolee (#31) üzenetére


GoldhandRent
őstag

igen, es nem

en ugy tudom, 2015 utani nem forras de emlek alapjan, hogy:
korabban a ninebotot a xiaomi penzelte, majd a segway becsatlakozott, azota "Ninebot powered by segway". A xiaomi szal nem tudom mennyire maradt meg, de az alapok valszeg megegyeznek, ezert hasznalhato az app mindkettohoz.

Inkabb a xiaomi hasznalja a Ninebot alapjait, es nem forditva

[ Szerkesztve ]

-

(#34) Thunderzolee válasza GoldhandRent (#33) üzenetére


Thunderzolee
addikt

A Ninebot teljesen megvette a Segwayt, a Ninebotot pedig a Xiaomi pénzeli, így van. :K

Ezért nincs a Xiaomiból "nagyobb" roller, mert azt már lefedi a Segway.

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#35) Dino69


Dino69
aktív tag

Közben már kint az utód is. [link] Kb ugyan azt tudja, csak máshogy néz ki.

(#36) kugyu21 válasza Thunderzolee (#29) üzenetére


kugyu21
senior tag

Rákérdeztem a szervizben, azt válaszolták, hogy azzal az app-al való párosítással elvesztem a garanciát.

(#37) Thunderzolee válasza kugyu21 (#36) üzenetére


Thunderzolee
addikt

Mi? :F He? :F

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#38) tovgab válasza Dino69 (#35) üzenetére


tovgab
aktív tag

Egy lényeges dologban jobb, mint az F széria: dobfék van rajta. Sokkal kevésbé sérülékeny mint a tárcsa és szinte teljesen gondozásmentes.
Viszont a motor max. teljesítménye csak 500W (700W helyett). Emelkedőn, gyorsításoknál sokat számít az a "-200W"... :(

[ Szerkesztve ]

O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT

(#39) Dino69 válasza tovgab (#38) üzenetére


Dino69
aktív tag

S valóban.. Akkor voltaképpen gyengébbnek számit. Örülök, hogy az F szériát vettem :))

(#40) gabe_


gabe_
őstag

Megrendeltem egy F30E-t, egy olyan kérdésem lenne, hogy a gumikat sima autós szelepen keresztül lehet felfújni?

Sovány szakácsban sose bízz!

(#41) Dino69 válasza gabe_ (#40) üzenetére


Dino69
aktív tag

igen, de jobb ha van hozzá egy xiaomi pumpa, vagy valami digitális fújóka.

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.