Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) #50192640 válasza CounterBoci (#49) üzenetére


#50192640
törölt tag

Neked hol fér bele a keretekbe az, hogy te sietsz és akkor mindenki takarodjon? Eleve mit jelent az, hogy sietni? Én se téged, se mást nem utalok, csak nem szeretem, hogy már tényleg nem túlzás, hogy ez én életemmel jatszanak a normál közlekedésben.

(#52) UnA válasza #50192640 (#51) üzenetére


UnA
Korrektor

Egy kicsit vissza kéne olvasnod, mert értelmezési problémába estél: éppen azt írta, hogy ha valaki siet, akkor ő elengedi, nem érdekli, hogy más miért hülye.

(#53) #50192640 válasza UnA (#52) üzenetére


#50192640
törölt tag

Mellesleg én is szoktam sietni, pont ezért vagyok előzékeny, mert tudom milyen.

ezen mit értek félre?

(#54) dabadab válasza #50192640 (#53) üzenetére


dabadab
titán

Azt, hogy nem írta, hogy "takarodjon előle mindenki". De még csak nem is sugallta ezt, csak azt, hogy jól esik neki, ha elengedik (ami tulajdonképpen pont a "takarodjon mindenki"-felfogás ellentéte).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#55) #50192640 válasza dabadab (#54) üzenetére


#50192640
törölt tag

lehet, hogy én gondolom túlságosan tovább, de szerintem ez azt jelenti, hogy relativizáljuk a dolgokat, ha valaki siet, neki van igaza, el kell engedni, hát fontos a dolga és akkor nyugodtan menjen csak, ahogy akar.

az meg, ahogy fogalmazok, úgynevezett cinizmus.

[ Szerkesztve ]

(#56) CounterBoci válasza #50192640 (#53) üzenetére


CounterBoci
senior tag

Sietni azt, hogy nagyobb az átlagsebességem, mint a többi autósnak. Ismerem a saját és az autóm képességeit, mi ezzel a baj? Szeretek is vezetni, nem csak egy eszközként tekintek rá. 18 éve vezetek és még nem okoztam semmit. Ésszel is lehet gyorsan menni. Képzeld, ha utolérek valakit és nincs lehetőség előzésre, beállok mögé rendes követési távolságra. Honnan a fenéből szeded az ellenkezőjét? Ki mondott ilyet, hogy mindenki takarodjon? Idézd már mikor mondtam ilyet.

(#57) updog válasza CounterBoci (#56) üzenetére


updog
senior tag

"Sietni azt, hogy nagyobb az átlagsebességem, mint a többi autósnak." Ezt azért lássuk be hogy sokan nem így gondolják :) (amúgy te se teszed hozzá hogy "a sebességkorláton belül" :P

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#58) #50192640 válasza updog (#57) üzenetére


#50192640
törölt tag

+1

(#59) Sanchez638


Sanchez638
addikt

Önkontrol sokaknál nincs. De kismillió példát fel lehet hozni. Múltkor a kissebsségi 130-as táblánál ment a külsősávban 70-el. (Lelassítottam, mert kíváncsivolta) és bele volt bújva a telefonjába. De rendszeres az autósoknál a belső sávok kibérlése. Motorosoknál a vagizás.

Motorosként azért elítélem a társaimat, mert egyre több a negatív dolog feléjük is.Sokak szarnak mindenbe bele, bunkók. Még a másik motorosnak se és vagy ritkán segítenek.

De folyamatosan szopok az autósok miatt. Telefon a kézbe, írányjelzés nem létezik, belső sáv bérelve, direkt úgy állnak be, hogy ne lehessen előre menni álló sornál, stb... Én is szeretem néha megtolni a végét, mint ahogy mindenki más. De ezt ritkásabb forgalomba és belátható helyeken teszem.. És persze kaptam már érte bírságot.

Probléma nyak felett van, mikor arra nem képesek valakik, hogy elengedjenek valakit, mert fél órája feltartja a sort. Ő meg 2 méterrel utána beáll a piroslámpához.. Egymást stresszeljük.

Én nem feltétlen sajnálom azt, aki ott maradt. Így járt. Mikor motorozok, sorra gurulok a balesetek mellet, és utána a neten olvasom, hogy ott maradt. De azért mert hülye volt. Csak a motornál legtöbbje ott marad, sajnos az autónál a hülyéje simán túléli..

Hülye/gyakorlat nélküli mindig mindenhol lesz. Ezt kiszűrni nem tudod. Max olyannal, amivel meg szopatod azt aki betart mindent.

[ Szerkesztve ]

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#60) Somatom válasza updog (#57) üzenetére


Somatom
veterán

Az nem jelent semmit. Az ilyen körülmények között bekövetkező balesetekre szokták ráhúzni a "relatív gyorshajtás" nevű gumiszabályt.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#61) Retro11


Retro11
senior tag

Miért nem lehet pályákat építeni országszerte, mondjuk egyet minden harmadik megyére? Nem kellene simmi csilivili, funkcióját lássa el, legyen személyzet biztosítva, illetve legyen megfizethető a pórnépnek is. Lehetne egy darabbal kezdeni, majd megfelelő méretű datapool után statisztikákat felállítani az előtte utána állapotról.

Nem állítom, hogy megoldás lenne, de szerintem elég jelentősen csökkenne az utcán száguldozás.

Szerintem.

(#62) Sanchez638 válasza Retro11 (#61) üzenetére


Sanchez638
addikt

Legtöbb pálya ami készűl, szar minőségű. M0-on jöttem haza és márcsak egy gőzős hangja kelletvolna, úgy járt a motor.

De az M0 körgyűrű is épülhetett volna beljebb és már akkor 2x3sávra. Jönnek a kerűlő utak, de semmi nem közvetlen. Ezekhez meg 2x2 sávos nagyobb autóutakat befele a városba.

Pl bent Budapesten is a Váci utat kellene átvariálni. Lámpák felét eltünteni, egyírányúsítani a Váciról lehajást. Esetleg a rakpartokat egyírányúsítni két oldalra, hídakat szintén.

De már a 2000 évekbe is határán volt minden..

Vidék mondjuk egyszerűbb, ott nincs akkora mozgás.

Rengeteg okosság lehetne, csak ahhoz fent nem a stadionokat kéne megtámogatni..

[ Szerkesztve ]

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#63) Retro11 válasza Sanchez638 (#62) üzenetére


Retro11
senior tag

Bocsi, én "versenypályára" gondoltam, ettől függetlenül amit írsz az teljesen jogos.. Sőt.. Mi is mindig ledöbbenünk, hogy mennyire putrik az autópályák, mikor balaton irányába megyünk.

[ Szerkesztve ]

(#64) Sanchez638 válasza Retro11 (#63) üzenetére


Sanchez638
addikt

Aki megy pályára, nem biztos, hogy az úton úgy viselkedik.. Aki meg úgy megy, ő nem biztos, hogy beteszi a lábát a pályára.. :D

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#65) Retro11 válasza Sanchez638 (#64) üzenetére


Retro11
senior tag

Igen, erre is van esély, de én úgy gondolom, hogy erről meglehetne bizonyosodni a lentebb kifejtett módszerrel. Veszteni sokat nem vesztene az állam..

(#66) CounterBoci válasza updog (#57) üzenetére


CounterBoci
senior tag

Tegye fel a kezét, aki mindig mindenhol betartja a sebességkorlátozást :)

(#67) updog válasza CounterBoci (#66) üzenetére


updog
senior tag

Demagógia. Én ~95%-ban betartom a sebességkorlátokat (nem, nem tötyörgök, de a határ mínusz 15% simán benne van bármikor), és a KRESZ összes rendelkezését is >80%-ban, a maradék is csak annyi hogy azért én is gyarló vagyok, ha nem figyelek nekem is beindul az ösztönös énem**, és követem a környezetemet, vagy egyszer-kétszer meghajt a kíváncsiság (szerencsére a 90 lovas 1.5 tonnás disznóval nem sok kíváncsiskodnivaló van :D), és persze kamu lenne ha többet mondanék, mert én se a jogszabállyal kelek-fekszek, én is simán hibázok / benézek / rosszul értelmezek / nem tudok dolgokat.
Általában mögöttem a családom, ha épp nem, akkor is hazavárnak. Ennyi nekem pont elég hogy ne "siessek" sehova. Akit ez zavar, előzzön meg, ha meg nem tud, kushadjon mögöttem.

**a közlekedés veszélyes üzem, és mint olyan, baromira nem ösztönlényeknek való.

@Retro11 ezen gondolkoztam a minap én is. Valszeg az államnak nem biznisz, a kivitelezés, fenntartás, felelősség, stb. miatt magánszektornak meg nem érné meg (bár vannak azért bőven élményautós pályák, ja hogy 20k a beugró a legalapabb autóval, nyilván aki 5-ért tankol hónap elején és bontóból gumiztatja a fostalicskáját, annak marad a közúton csapatás).

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#68) #50192640 válasza CounterBoci (#66) üzenetére


#50192640
törölt tag

Biztos ilyenek is vannak, de hogy rugalmas is legyek, ha az a bizonyos 10%-os "szabály" be lenne tartva, már boldog lennék, mert az még nem lenne szélsőséges eltérés.
Szerintem a gond a 70-es táblánál 140-nel lefotózott "éntudokvezetni és jóautómvan"-mentalitású úrvezetőkkel van.

(#69) stickermajom válasza CounterBoci (#31) üzenetére


stickermajom
addikt

Valahogy így kéne mindenkinek. Ha siet elengedni, ha lassú megelőzni, természetesen normális kereteken belül.

Kevesebb frusztrált vezető lenne, ha a saját dolgukkal foglalkoznának az emberek és nem azzal, hogy ez a k*cs*g gyorsan megy, az a k*cs*g lassan megy, stb.

(#70) somogyib válasza CounterBoci (#66) üzenetére


somogyib
őstag

Én mindig betartom. De nem mindenhol. :P :D

(#72) Feketelaszlo válasza Retro11 (#61) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Kapaszkodj meg, de az időszakosan nyitva tartó repterekkel együtt már most is jut minden három megyére egy pálya. A számuk növelése bár kívánatos szempont, de sajnos több ok miatt sem gyógyír a közúti balesetekre.
1) A versenypálya alap funkciója motorsport használat - ha valaki csak hülyülni akar egy nyílt napon annak nem megfelelő hely, mert ugyanúgy kivágandó.
2) Még ha maga az elzárt terület biztonságos is, nagy látogatószám fölött a pálya körüli utakon sajnos nő a balesetek száma. Lásd Nürburgring, ahol a pálya mellett öli meg magát valaki szinte minden héten - ha megnézi az ember hogy viselkednek a benzinkútnál ez talán nem is meglepő.
3) Aki a technikai tudás hiánya miatt vezet veszélyesen azon nem segít, hogy a téves beidegződéseit kiélheti egy zárt környezetben, mert másnap visszamegy a közútra és folytatja tovább azt, amit a többi közlekedő ámokfutásként él meg. Cserébe még el is bízza magát, hogy ő a nagy profi aki minden hétvégén pályanapokra jár, őt ne akarja senki feltartani, kioktatni, ha ment a pályán, akkor megy a piros lámpánál is.

(#73) Gargouille válasza CounterBoci (#66) üzenetére


Gargouille
őstag

Én felteszem a kezem. Nem érzek rá késztetést, hogy gyorsabban menjek (pedig tanítási időben ki vagyok centizve mert a gyerekért csak egy szűk időpontban mehetek fixen). A saját meglátásom, hogy valójában kevesen vannak akik tényleg azért nyomják neki mert sietnek, az előzgetők, gyorshajtók, szabálytalankodók többsége inkább kivagyiságból csinálja.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#74) tornas


tornas
őstag

Mi lenne akkor, ha minden gépjármű max. sebessége nem lenne több 140 km/h-nál? Lehet, hogy kicsit diktatórikus gondolat, de végül is 130 a plafon ebben az országban. És így lényegében egyénre bízott bizalmi alapon van kezelve "sebességkorlátozás" fogalma. Ha már a joghurtgyártók országokra bontva tudják leszállítani a termékeiket (pl. ide "rosszabb" ízűt, németeknek meg a "jobb" ízűt stb.). akkor ez simán vállalható lehet az autóiparra is, vagyis a Hummer és a Lambo is (meg minden más is, pl a mentőket leszámítva) csak 140-nel mehet max, és a műszerfalon is ott virítana a 140 km/h...

Tudom, hogy értelmetlen a kérdés, több ok miatt is, de.... :B

[ Szerkesztve ]

"Az oroszlánbőr alól is kilátszik a szamárnak a füle."

(#75) updog válasza tornas (#74) üzenetére


updog
senior tag

A Volvo már ezt csinálja idéntől. Persze erre ment a "majd én azt tudom mennyivel akarok menni"-hiszti sokaktól. De mint írtam lentebb, a vezetés nem ideggyengéknek való, úgyhogy őket le lehet ... ejteni :D Meg persze a regionális korlátoknak sincs értelme, (a Volvonál feltételezem globális a 180 km/h korlát) mert ugye nem mindenhol ugyanazok, és simán vehetnél a te rendszered szerint Németbe' egy olyat, amit az ottani viszonyok szerint korlátlan.

És persze amíg ki nem fut a sok régebbi fostalicska (=soha) addig ezzel nem sokat érnek el, max. ha annyira megdrágítják valahogy az autózást, hogy a fostalicskák hajtói ne engedhessék meg maguknak (ez sem lenne hülyeség amúgy).

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#76) Töff_PLS válasza CounterBoci (#49) üzenetére


Töff_PLS
tag

Most aztán jól megmondtad bástya. xd

Az ilyen "dinamikusan vezetö" és "ismerem a kocsimat és képességeimet" tipusú emberek inkább adják le a jogsijukat.

Mi lenne ebben az országban, ha itt is a svájci büntetési rendszer lenne...

XBOX: LángosMaci

(#77) Gargouille válasza tornas (#74) üzenetére


Gargouille
őstag

Szerintem a gyorshajtás csak egy tünet, a probléma megoldásához meg az okokat kellene kezelni. Nem maga a száguldozás a fő gond (nyilván azt se kéne), hanem a szabályok figyelmen kívül hagyása. A mentalitás. Sokan teljes mértékben alkalmatlanok a vezetésre, mert képtelenek felelősen viselkedni, mert nincsenek tekintettel senkire önmagukon kívül, mert nem érdekli őket. Ha csak azokat engednék volán mögé akik ténylegesen alkalmasak felelősen közlekedni akkor szerintem minimum a felére csökkenne az autók száma.

Sőt tovább megyek, a közlekedés is csak egy vetülete az egésznek (bár látványos vetülete), mert a társadalmi együttélés egyéb területein is nagyon jól megfigyelhető ez a "balkáni mentalitás", ami az utakon a száguldozáshoz, piroson áthajtáshoz, záróvonalon előzéshez stb. vezet.

A minap volt egy olvasói felvetés a totalcar-on, hogy mi lenne ha magát az autót koboznák el a gyorshajtótól, szabálytalankodótól. Elsőre marhaságnak tűnt, de jobban belegondolva talán lenne benne ráció.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#78) konikan


konikan
aktív tag

Fejekben van a baj. Leírok még egy sztorit. Amikor ugye meglett a jogsim, 4 évig nem vezettem, de ki akartam menni Németbe dolgozni, ahol viszont kell. Így fogtam magam, és jogosítvánnyal elmentem egy autósiskolába, és vettem órákat egy oktató mellett, hogy legyen egy kis rutinom. :))

"-De engem szeretnek!" ..."-Az nem feltétel"

(#79) Sanchez638 válasza Gargouille (#77) üzenetére


Sanchez638
addikt

Es szerinted ki fogja elvenni a luxus autokat pl a vezetoktol, politikusoktol.. :)) pont jottem Balatonrol es a HA rendszamos vitara a kozepso savot foglalta vegig. Sot kenyelnes 110 es tempoval...

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#80) Gargouille válasza Sanchez638 (#79) üzenetére


Gargouille
őstag

Nem mondtam, hogy a gyakorlatban működne, nincsenek illúzióim ebben az uram-bátyám országban.

Én már azzal elégedett lennék ha annál nagyobb szabályszegés nem lenne, hogy 110-el autózik valaki a pálya középső sávjában. Mert a balesetet alapvetően nem ő fogja okozni, hanem a türelmetlen/agresszív idióta aki beleáll a seggébe vagy meg akarja leckéztetni. :)

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#81) BiP válasza Somatom (#42) üzenetére


BiP
nagyúr

"Nem kell túlóra, mert a normál időből is meg lehet élni. Nem kell odaérni az oviba, mert a bébisintér elhozza a gyereket. Nem gáz, ha nem fér bele a bevásárlás, főzés, mert elmehetünk étterembe is, hiszen belefér. Stb., stb."
Szerintem rohadtul nem ezen múlik. Fejben dől el, hogy idegbeteg módjára rohansz mindenhova, mert nem bírod összeszedni magad, vagy elengeded, és nyugodtan elintézel mindent.
Nyilván van az a helyzet, amikor oda kell érni valahova, de az emberek többsége ész nélkül rohan az életben, mert "semmire nincs ideje". De facebookra meg egyebekre van elb*szni való ideje.

Ahogy a 2tonnás német/szlovák rendszámú SUV-kban is biztos a létbiztonság hiánya miatt sietnek annyira :)

(#82) stickermajom válasza Töff_PLS (#76) üzenetére


stickermajom
addikt

Tovább megyek, adja akkor rögtön le az összes tötyimötyi "két másodperce zöld van mire észbe kapok", a "fogalmam nincs mi történik a forgalomban körülöttem", illetve a "vettem emagon akciósan dashcamet, mától kreszprofesszor vagyok" típusú vezető is.

10%-a, ha maradna az autósoknak..

(#83) UnA válasza stickermajom (#82) üzenetére


UnA
Korrektor

"két másodperce zöld van mire észbe kapok"

Ez miért is baj?

(#84) stickermajom válasza UnA (#83) üzenetére


stickermajom
addikt

Miért baj, hogy pár ilyen két másodperces miatt 4-5 autó beragad a pirosnál? Nem tudom, kérdezd a budapesti főbb útvonalakon közlekedőket.

(#85) Gargouille válasza stickermajom (#84) üzenetére


Gargouille
őstag

Ha tötymörög azzal nem okoz balesetet, max bosszantó. Én is ülök sokat a dugóban, tudom mire célzol, de ez egy marginális probléma ahhoz képest, amiről a poszt írója beszél (és mi is itt a kommentekben).

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#86) Sanchez638 válasza Gargouille (#85) üzenetére


Sanchez638
addikt

De igen, stresszeli a másikat. Nem egy-egy embert, hanem mindenkit aki ott áll a piros elött. Pont ezt írtam pár kommentel arébb. Nem figyelünk a másikra. Stresszeljük egymást, tehát kapkodósabb. De lehet ez ellen tenni, le kéne tenni az a buzi telefont..

Jó sokan lettek kint a közutakon. Legtöbb családba legalább 1 autó van, de sok helyen per fő.. Tömörülünk, de a gyerekért autóval kell menni, mindenhova azzal kell menni.. A wc-re is azzal kell menni.

[ Szerkesztve ]

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#87) UnA válasza Sanchez638 (#86) üzenetére


UnA
Korrektor

"De igen, stresszeli a másikat. "

Ilyen nincsen, mindenki csak magát stresszeli.

Aki ideges, annak kéne inkább bevonni a jogosítványát :P

(#88) CounterBoci válasza Töff_PLS (#76) üzenetére


CounterBoci
senior tag

Mondd már meg bástya, ha egy kanyarban a bénábbak lefékeznek 40-50-re, de én simán beveszem 80-al is sávon belül, megcsúszás nélkül miért nem tehetem? Mert akkor száguldozok... lol :DDD Ennek mi a büntetése? Egy következménye van a szar utaknak hála, sűrűbben cserélek kopóalkatrészeket. Én a saját kezemmel, mielőtt ezt is szóvá teszi valaki. Ennyi szűklátókörű embert komolyan mondom. Aki nem tökörészik, az csak barom lehet. Ahogy stickermajom mondja, akkor mindenki mondjon le. Azt is bírom, hogy a sok külföldön élő okoskodik, hogy bezzeg ott. Nem ott vagyunk.

(#89) Sanchez638 válasza UnA (#87) üzenetére


Sanchez638
addikt

:D Nem szoktam idegeskedni, de mikor lehetne haladni, de a sok nyomi nem a közlekedést figyeli, hanem máshol jár, na az bosszantó tud lenni. Gondolom te egy nyugodt ember vagy és elengeded ezeket a dolgokat. (Már ha vezetsz..)

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#90) somogyib válasza CounterBoci (#88) üzenetére


somogyib
őstag

Miért lennének bénábbak. Lehet, hogy hatvan év fölött te se 80-al fogod bevenni azt a kanyart. Vagy először vezeti azt a kocsit amiben ül és ilyenkor óvatosabban vezet mindenki. Sok dolog miatt vehet be valaki 50-el egy kanyart, nem feltétlenül bénaságból.

(#91) Feketelaszlo válasza Sanchez638 (#89) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Aki hivatásos az nem teheti meg, hogy napi 8-10 órában bosszantsa magát mások hülyeségeivel, mert a volán mögött durrannának el az artériái. Ez az úrvezetők kiváltsága.

(#92) snake1977 válasza Sanchez638 (#89) üzenetére


snake1977
őstag

+1... Ma BP-ről hazafelé kifogtunk néhány kretént, bejön elénk a középső sávba majd lassít annyira hogy fékeznünk kellett. Idősebb hölgy átjönne a mi sávunkba csak éppen pont oda ahol mi vagyunk, értsd oldalról majdnem elkapott. Piros lámpa áll a sor mögöttünk előttünk úgy 4-5 autó, mire az első elindult mi már pont ahogy sárgára váltott akkor hajtottunk át, nem értem a közlekedők miért nem közlekednek, miért tökörésznek, és az út/forgalom helyett figyelnek mindenfelé csak oda nem ahova kellene? Ezek a mazsolák tartják fel a forgalmat feleslegesen, igen idegesítő hogy az ember haladna a célja felé, nem siet... de haladni szeretne...

...BRSZK...9...2024.06.28-29... / www.brszk.hu / www.www.tiktok.com/@brszk_official / https://www.youtube.com/@BRSZK-Official

(#93) Sanchez638 válasza Feketelaszlo (#91) üzenetére


Sanchez638
addikt

Hivatásos.. :D Pont az ment végig a középső sávban. Jobbra tartás ő rá nem vonatkozott éppen, mert hondvédelem volt..

Én mostanába eléggé nyugisan megyek. És csak nevetek azokon a hülyéken, akik jobbra balra cikáznak, mivel a lámpánál úgy is beérem őket..

[ Szerkesztve ]

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#94) stickermajom válasza Gargouille (#85) üzenetére


stickermajom
addikt

A közlekedést, mint olyant csak és kizárólag rendszerben lehet vizsgálni szerintem. Nyilván van 1-1 kirívó szabálytalanság, mint ennél a balesetnél is látható volt, de én nagyon szívesen látnék statisztikát arról is, hogy egy-egy piros lámpa, záróvonal átlépés, esetleg büntetőfékezés előtt mi történt az adott sofőrrel. Esetleg már a sokadik piroson ragadt be egy bamba miatt? Ráhúzta a kormányt egy másik autós, mert fogalma nem volt ki van körülötte, vagy a telefonját nyomkodta. Egy alapból túlpörgetett világban hány ilyen marginális problémára van szükség, hogy kihozza az emberből az állatot?

(#95) Gargouille válasza Sanchez638 (#86) üzenetére


Gargouille
őstag

Akit annyira "stresszel" ez, hogy képes miatta szabályt szegni, veszélybe sodorni másokat, az alkalmatlan a vezetésre mentálisan.

Ugyanígy stresszel a boltban a pénztárnál mikor sorba kell állni és pöcsölnek előtted, vagy amikor a szomszéd vasárnap délben áll neki füvet nyírni, vagy szemközt házibulit tart éjjel az egyetemista és így tovább. Ezt nevezik társadalmi együttélésnek. Nem vagyunk egyformák és ahhoz, hogy együtt tudjunk élni toleránsnak kell lennünk a másikkal. Az utakon pláne. Igen, lehet valaki tötymörögős, lehet, hogy friss jogosítvánnyal vezet és épp lefulladt, vagy lehet egy idősebb ember aki már nem meri nyomni neki, vagy épp nem érzi jól magát és óvatos... ezer és egy oka lehet annak, ha "tötymörög" előtted. De attól, hogy idegeskedsz és lilul a fejed, csak a saját józan ítélőképességed romlik.

Egy élő példát is mondok, amikor én tötymörögtem. A fiam 4 éves volt és hátul ült a gyerekülésben. Azt kell róla tudni, hogy autista és nem bírta az autózást. Épp orvostól jöttünk hazafelé és rosszul érezte magát. A Bosnyák térnél álltunk a dugóban. Könyörgött, hogy lassan menjek mert hányni fog. És én lassan mentem. Gyök kettővel indultam a zöldnél és nagyon óvatosan nyomtam a gázt, mintha tojás lenne a pedál alatt. Persze fél méterre a seggembe jöttek, meg anyáztak, hogy csak 40-el mentem a Nagy Lajoson végig... végül hazaértünk egyben, de bántott a dolog, mert annyira szívesen kirángattam volna egy-két bunkót a volán mögül aki végig tolni próbált és elmagyaráztam volna neki, hogy marhára nem az ő bosszantása végett megyek lassan.

Ezzel csak azt akartam elmondani, hogy a zsigeri reakció és az indulat helyett néha lehet toleránsnak is lenni.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#96) dabadab válasza Gargouille (#85) üzenetére


dabadab
titán

Ha tötymörög azzal nem okoz balesetet, max bosszantó

Általában a tötymörgők szoktak lenni azok, akiknek fogalmuk sincs, hogy mi zajlik körülöttük és ezzel okoznak balesetet, mert csinálnak valamit, ami önmagában nem feltétlenül lenne veszélyes, de az adott forgalmi szituációban az (pl. valami még náluk is lassabb dolgot nekiállnak megelőzni, de nem néznek körbe, hogy őket előzi-e már valaki más. vagy macisajtnál kihajtanak motoros/biciklis elé, mert az kicsi és nem veszik észre).

Általában az enyhén gyorshajtók környékén nagyobb biztonságban érzem magam, mert róluk jobban lehet feltételezni, hogy tudják, hogy hol vannak és mi történik.

DRM is theft

(#97) Gargouille válasza dabadab (#96) üzenetére


Gargouille
őstag

Nem ismerem a statisztikát (ha egyáltalán létezik erről) de látatlanban megkockáztatom, hogy nagyságrenddel több balesetet (és azon belül súlyos balesetet) okoznak a szabálytalan, türelmetlen, agresszív, tolakodó sofőrök mint azok akik "tötymörögnek". Nyilván nem jó egyik véglet sem, de akarjunk már egyenlőségjelet tenni a kettő közé.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#98) Feketelaszlo válasza Sanchez638 (#93) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Tudomásom szerint a Vitarát közönséges tisztek kapják akiknek a munkája általában semmi módon nem kapcsolódik a vezetéshez. Pont annyira hivatásos sofőr, mint egy háziasszony, könyvelő vagy informatikus.

(#99) Sanchez638 válasza Feketelaszlo (#98) üzenetére


Sanchez638
addikt

Nem ismerem annyira ezeket a dolgokat. Engem csak zavar, hogy nem tudok megtenni úgy 1-2 óra utat, hogy ne legyen valami hülyeség..

De mindegy is. Ilyenkor mindenki ártatlan.

[ Szerkesztve ]

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#100) Somatom válasza Sanchez638 (#99) üzenetére


Somatom
veterán

Ma 80Km -en keresztül tötymörögtem egy román kisbusz mögött a pályán. 40 -nel bírt felmenni az emelkedőn. Nekem viszont előzni tilosom volt. Ez van akár ideges vagyok, akár nem. Akkor inkább nem. Havi fixes vagyok, nem Km -re fizetnek. Úgyhogy hangoskönyvet hallgattam és békésen tötymörögtem. Ennyi.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.