Hirdetés

2021. április 18., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) somogyib


somogyib
őstag

"autópályán a seggében haladva tolod le"

Nekem az a tapasztalatom, hogyha az autópályáról kitiltanánk azokat, akik nem tartják be a követési távolságot, akkor az autók 95%-a nem lenne ott. :)

A motorosokról, meg annyit, hogy itt nálunk is (Miskolcon) esténként nyomják 100-150-nel az egyenes útszakaszokon - persze 50-es sebességkorlátnál.
Aki motorosokkal eddig találkoztam (iskolai osztálytársak, ismerősök) egy se volt aki ne törte volna össze magát legalább egyszer.

[ Szerkesztve ]

(#2) szebe válasza somogyib (#1) üzenetére


szebe
őstag

Még az M7 Szfv-BP szakaszán az üres pályán a középsőben 110 vagy alatta utazókat kiveszed, és alig marad autó a pályán :)

Herpy mondta jól, nem csak pénzbünti kell, hanem az ember idejét kell elvenni ilyenkor kötelező előadások a veszélyekről (lásd Anglia). Ennek elmulasztása esetén komoly büntetőpontok (na nem mintha zavarná az ilyet az, hogy be van vonva a jogsija).

[ Szerkesztve ]

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#3) Ghoosty válasza szebe (#2) üzenetére


Ghoosty
őstag

Konkrétan ezért, hogy versenyez és felvételek alapján bizonyítható is, örökös vezetéstől való eltiltással büntetném.
Bár nem élek vele, de elég elnéző vagyok az autópályán 200-al közlekedőkkel, meg a zebrán áthaladó biciklistákkal is. De közúton nagy forgalomban történő versenyezgetés az túl megy mindenen.

(#4) somogyib válasza Ghoosty (#3) üzenetére


somogyib
őstag

"örökös vezetéstől való eltiltással büntetném."

Azért ezt durvának tartom, nem kéne örökre eltiltani, de én is mindenképpen nagyobb pénzbüntetést és/vagy jogsi visszavonást javasolnék.

Talán az lenne a legjobb amit szebe írt. Megmutatni, hogy mivel jár egy baleset: nyílt törés, agykárosodás, újraélesztés, stb. Akkor lehet, hogy egy-két nagymenő motoros visszább fogná a sebességet.
Néhányan úgy nyomják, hogyha elfirkálna nem a falnak csapódna, hanem az ablakon jönne be. :)

[ Szerkesztve ]

(#5) somogyib válasza somogyib (#4) üzenetére


somogyib
őstag

"Megmutatni, hogy mivel jár egy baleset"

Ebben lehet, hogy nincs igazam. A cigis dobozokra is felteszik az elrettentő képeket, de ugyanúgy veszi mindenki...

[ Szerkesztve ]

(#6) szebe válasza somogyib (#5) üzenetére


szebe
őstag

Nem a vizuális elrettentésen van a hangsúly, mert 2 kattintással találsz csúnya videókat.
De ha kötelezően ott kell ülni x*2 órát, az már jobban tud fájni, mint 30-60-100 ezer ft kifizetése.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#7) Ghoosty válasza somogyib (#4) üzenetére


Ghoosty
őstag

Egy átlagos szabálysértés, figyelmetlenség bármilyen súlyos eredménnyel is jár, nem érezném én sem, hogy valakinek örökre el kéne venni a jogsiját. Még ittas vezetés esetén sem, pedig azt aztán szintén nagyon gyűlölöm. De ezek mind mind 1-1 rossz döntés következménye, ebből tanulhat.
De aki óriási tempóval más autók között cikázva nekiáll versenyezni, az olyan mértékig szarik bele a szabályokba, hogy nem való volán mögé.
(Az olyan visszaeső ittas vezető, aki már bűncselekmény kategóriás véralkoholszinten van, annak is kijárna az örökös eltiltás, de 1 hibázási lehetőség az ilyeneknek is jár.)

(#8) janeszgol


janeszgol
veterán

Én az ilyeneknél mindig reménykedem, hogy nem élik túl. Csak sajnos újratermelődnek a hülyék. Bár itt szerencséjük (nekünk szerencsétlenségünk) volt.

realme 5i: Végre az első, de nem az utolsó realme telóm. Jó telefon, de szoftveresen azért lenne még mit tenni rajta.

(#9) dabadab válasza szebe (#2) üzenetére


dabadab
titán

Még az M7 Szfv-BP szakaszán az üres pályán a középsőben 110 vagy alatta utazókat kiveszed, és alig marad autó a pályán :)

Egyébként lehet menni 110-zel is a középső sávban - ha előz az ember.
Ha meg nem előz, akkor egyáltalán ne menjen a középső sávban, akkor se, ha gyorsan megy.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#10) somogyib válasza Ghoosty (#7) üzenetére


somogyib
őstag

"aki óriási tempóval más autók között cikázva nekiáll versenyezni, az olyan mértékig szarik bele a szabályokba, hogy nem való volán mögé."

Na, mondjuk ebben van igazság, hogy az ilyen nem való a volán mögé. :K
De az mégis nehéz kérdés, hogy ha valaki 17-20 évesen agyament módon csapatja a verdát, abból ne lehetne később "normális" vezető.

Nem egyszerű kérdés, az biztos.

[ Szerkesztve ]

(#11) Ghoosty válasza somogyib (#10) üzenetére


Ghoosty
őstag

Na jó, kiegyezek, hogy 25 év alatti sofőr esetében 40 évesen újra leteheti a jogsiját nulláról indulva.

(#12) somogyib válasza Ghoosty (#11) üzenetére


somogyib
őstag

És akkor 25-től 40 éves koráig nem vezethetne?

És vajon ezzel mennyi munkalehetőség esne ki a szállítóiparból? (persze az is igaz, hogy sok balesetet "megspórolnánk" ezzel).

Én is értelmetlen hülyeségnek tartom azt a veszélyekkel járó közlekedést amit írtál, de ez többről szól, és nem irigylem a döntéshozókat, ha ilyen témában törvényt kell alkotni.

Írtam, hogy nem egyszerű a kérdés, és valójában én sem tudom a jó választ, csak tapogatózom. :)

[ Szerkesztve ]

(#13) Ghoosty válasza somogyib (#12) üzenetére


Ghoosty
őstag

Lehet élni jogsi nélkül, majd más munkát végez.
Nem arról van szó, hogy benézett valamit, aztán jajj most mi lesz a jövőjével. Simán szándékosan szabályok sokaságát megszegve veszélyezteti mások életét. Egy 50-es környezetben 100-as tempó ilyen forgalomban simán tömeg-balesetet tud okozni.

Amúgy nem ismeretlen a vezetéstől örökre történő eltiltás. Pont a napokban hozott egy ilyen ítéletet a bíróság. (Még nem jogerős) Ott sajnos valaki nem jogsi nélkül fog élni, hanem már nem él.[link]

(#14) UnA


UnA
Korrektor

Nem értek egyet az írással, nekem egyre jobbak a tapasztalataim a közlekedésben az utóbbi tíz évet nézve.

Persze lehet puffogni mindig, de inkább egy feszültség-levezető sztorinak tűnik ez az egész :)

(#15) Feketelaszlo válasza Ghoosty (#7) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Ezek szép és jó ötletek, de egy ideális rendszerben nem utólagosan kéne büntetni a balesetveszélyes helyzeteket, hanem azokat meg kéne próbálni megelőzni.

(#14) UnA: Dettó, bár azt hiszem ennek az is az oka, hogy 10-20 évvel ezelőtt nagyon sok családban az első közúton közlekedők generációja vezetett még, akiknek nem volt kitől megtanulni, hogy miképp kell "megülni" ezeket a furcsa jószágokat és nagyon sokan intuícióból próbálkoztak valahogy autózni vagy épp motorozni. Ma meg már több tapasztalat van mindenhol, hogy az íratlan szabályokat hogyan ültessék át a gyakorlatba.

(#16) somogyib válasza Ghoosty (#13) üzenetére


somogyib
őstag

Ahogy korábban írtam, nem tudom eldönteni az igazságot, de értem amit írsz.

Ami esetet linkeltél elolvastam (súlyos és szomorú eset) de találtam benne egy érdekes részt:

„a balesetet pedig a gyorshajtás okozta, ami egy pillanat műve”.

Na, ilyen hülyeséget se hallottam még.

[ Szerkesztve ]

(#17) Ghoosty válasza somogyib (#16) üzenetére


Ghoosty
őstag

Azt a mondatot az ügyvéd mondta a vádlott védelmében. De igen, elég kiakasztó kijelentés.
Meg mondott olyat is, hogy a vádlott nem vette észre a tuningot, mert az csak egy csip.

(#15) Feketelaszlo

Én teljes mértékig támogatom, hogy megelőzni kéne, de mégis hogyan? A szabályok alapvetően rendben vannak. (Persze lehet találni kisebb hibákat és mutogatni rá, de ez nem ment fel a szabályok leszarása alól.)
Maga az a tény, hogy akit eltiltanak annak csak kis töredéke fog újra vezetni, az önmagában megelőzést jelent.
A másik dolog, hogy gyilkolni, rabolni sem szabad azt is jobb lenne megelőzni, mint büntetni, de valahogy ott sem megy, pedig aztán ott teljes a társadalmi egyetértés. Még a rendőröket sem szapulják, hogy miért bünteti a rablót, szemben az "én gyorshajtásom nem veszélyes, miért büntetnek meg" attitűddel.

(#18) Feketelaszlo válasza Ghoosty (#17) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Pl. a 2022-től kötelező sebességhatároló az autókban pont ezt a célt szolgálja. De akár egy adott út műszaki kialakítása is meg tudja határozni, hogy azon a felületen felébred-e közlekedőkben rejlő gyorsulási vágy vagy egy tök unalmas pályaszakasz lesz (ami meg mondjuk a másik irányból nem kívánatos, hiszen az pont az elalvásos balesetek kockázatát növeli, autópályák esetében erre is külön figyelnek). Ha ezek nem elég hatásosak akkor még mindig lehet külön jogosítványhoz kötni a jármű teljesítményt, ahogy az motorkerékpároknál jelenleg is működik (pl. B jogsi 100 kW-ig 17 éves kortól, B150 21 éves kortól, Bkorlátlan 25 éves kortól).

(#19) Ghoosty válasza Feketelaszlo (#18) üzenetére


Ghoosty
őstag

Azokban az autókban, amikben van tempomat, már most is van sebességhatároló. Az enyémben is, de kipróbálás után többet nem is használtam. Szóval ez kb semmire sem jó.

Ahhoz, hogy gyorsulási vágy keletkezzen valakiben szerintem tökmindegy a pályaszakasz. Van aki a szerpentint szereti, más driftel a körforgalomban a harmadik lakott területen versenyez. 1-2%-ot lehet hogy számítana, ha ráfeküdnének, de drasztikus javulásra nem várnék tőle.

A külön jogsi az talán valamennyire hatásos, de a később linket esetben olyan autóval történt a baj, ami nem is közlekedhetett volna, annyira fel volt tunningolva. Innentől már csak az a kérdés, hogy jellemzően milyen korú és milyen teljesítményű autókkal történik ilyesmi. Mert nekem egy alsó kategóriás családi autóm van és éppen, hogy a 100kW alatt vagyok. Nem szeretnék egy túltolt szabály miatt másik jogsit csináltatni. De hangsúlyozom, ezt tudnám támogatni. Mondjuk ez mellé azért az is kell, hogy ellenőrizzék a sofőröket. Engem a 15-20 év aktív vezetés alatt 2 alkalommal állítottak meg ellenőrzésre, ebből 1 csak szonda és viszlát, még papírok se kellettek.

(#20) Nemonddmá válasza UnA (#14) üzenetére


Nemonddmá
kezdő

akkor másfelé járunk, mást látunk.
vagy én vagyok pesszimista, te pedig idealista.

(#21) Nemonddmá válasza somogyib (#1) üzenetére


Nemonddmá
kezdő

mint mindenben, itt is vannak árnyalatok.

1. eset: előzöl teszemfel kamiont. jön mögötted a büdös bunkó audis/bmw-s/mercis egymillióval és már 200 méterről villog meg MEGÉRKEZIK mögéd, hisz övé a ROAD PRESENCE, és 130-nál is 1 méterre a seggedben jön, jelezve, hogy engedd már el, te kis féreg, hát mit gondolsz te, neked itt nincs jogod lenni, ez a belső sáv, az ő helye, ő az alfa, az ezüsthátú kangorilla, te meg csak egy kis senki vagy, takaroggy

2. eset: mész az autópályán, péntek van, nagy a forgalom, képességtelen, ügyetlen valaki a külsőben 80-nal kolbászol, te haladnál 130-140 között, ami még szerintem is belefér, DE! akkor jön a 110-zel haladó, aki valamikor meg kell előzze a 80-as tempóra képes élőlényt, és hát ilyenkor van az, hogy nagy fék, egymásra csúszik a sor. nyilván ilyenkor nem életszerű/lehetséges úgy lassítani, hogy meglegyen mindenkinek a követési távolság. de akkor is ilyesmi helyzet áll elő, ha pl vársz az előzési lehetőségre, nem maradhatsz le túlságosan, mert akkor sose fogsz előzni tudni.

melyik helyzetről írtam szerinted? és melyik drájvert gyűlölöm?

általánosságban:
és persze nem csak ezekkel van a gond, hanem a mindenhol 70-nel menőkkel is, akik városon kívül gyűjtik a sort, városban meg letolnak. a lámpánál elindulásnál a bottal bajmolódókat, akik miatt 3-mal kevesebb autó jut át. az indexet nem ismerőkkel. a kanyarodósávba/ból MÉGÉPPEN besorolókkal (minap megyek a budai alsó rockpartra, a lágymányosi lábánál, ahol épül a lakópark vagy mi. ugye ott két sáv ment a rakpart felé, de most a külső jobbra kanyarodó lett. hagyomány, hogy a hídra felkanyarodó sáv telítettebb, mint a rakpart felé menő ÉSHÁT mindig van sajnos pár olyan autós aki hát nem vette észre vagy nem tudom, hogy ahol ő van, az egyenesen de amúgy tökre bocsi, de rá kell mennie a hídra.
na szóval van ott lámpa is, állok a sorban, mint f@sz a lakodalomban, aztán látom, hogy az én sorom, az egyenesen halaó valahogy nem mozdul, de a külső sáv, ami most csak jobbra mehet, be a lakóparki építkezésre, valahogy fénysebességgel halad - hát észreveszem, hogy bzmg KETTŐ autós kolléga is SAJNOSPONT a kanyarodó sáv legvégénél jött rá, hogy nemleszjóbammeg, be kell sorolnia, és ott áll, de még nem is indexel, csak félig lóg befelé a sávba. ezeknek van helye egy normális közlekedési kultúrában?

[ Szerkesztve ]

(#22) dabadab válasza Nemonddmá (#21) üzenetére


dabadab
titán

akkor jön a 110-zel haladó, aki valamikor meg kell előzze a 80-as tempóra képes élőlényt, és hát ilyenkor van az, hogy nagy fék, egymásra csúszik a sor. nyilván ilyenkor nem életszerű/lehetséges úgy lassítani, hogy meglegyen mindenkinek a követési távolság

Öööö... nem teljesen értem az általad vázolt helyzetet, de az biztos, hogy ott legalább egyvalaki (de inkább több) valamit nagyon elrontott.

DRM is theft

(#23) Nemonddmá válasza dabadab (#22) üzenetére


Nemonddmá
kezdő

időrendi sorrendet tán elírtam: külső sávban manapság mindig van valaki, aki nagyon lassan megy, vagy mert fél a pályán,vagy mert gerhardplattnerezik (spórol), és ezeket a megengedett sebességnél csak kicsit lassabban haladók is meg akarják előzni, vagyis a 110-zel haladó előzi a 80-nal haladót.

ilyenkor van az, hogy úgy is egymásra csúszik a sor, ha mindenki mint a kisangyal, 130-cal megy, tökéletes követési távolságban.

(#24) dabadab válasza Nemonddmá (#23) üzenetére


dabadab
titán

Ha rendes követési távolságot hagy mindenki, akkor nyilván le tud lassítani egy ilyen helyzetben is úgy, hogy továbbra is rendes követési távolság maradjon, főleg, hogy a 110-zel közlekedők azért tipikusan nem az útszéli bokorból ugranak elő, hanem mennek az autópályán és már kilométerekről látszanak :)

DRM is theft

(#25) Nemonddmá válasza dabadab (#24) üzenetére


Nemonddmá
kezdő

nevemhez híven hadd mondjam, hogy nemonddmá, hogy nem láttál még olyat, hogy bejön valaki külsőből a belső tempójához képest lassabban a leírt helyzetet előidézve. nyilván lassít mindenki, de ha nem akar egy kobra11-hez hasonló tömegbaleset előidézni, akkor nem fog besatuzni, és minél hátrább vagy az eseményhez képest, annál inkább kevesebb esély van rá, hogy szépen, harmonikusan, mindenki egyszerre reagálva, egyszerre fékezve egyformán lassulva még meg is tartsa a követési távolságot.

(#26) dabadab válasza Nemonddmá (#25) üzenetére


dabadab
titán

Láttam olyat, hogy valaki olyat csinál, hogy úgy megy át a másik sávba, hogy az ott érkezőnek komolyan fékeznie kelljen, de az egyrészt az elsőbbségadás elmulasztása, vagyis pont olyan, mintha az elsőbbségadás táblát hagyná figyelmen kívül, másrészt meg ez tipikusan jól előrelátható helyzet, amit tökre jól lehet kezelni azzal, hogy az ember elveszi a gázt és elengedi a lassabbat, hadd haladjon az is.

DRM is theft

(#27) Nemonddmá válasza dabadab (#26) üzenetére


Nemonddmá
kezdő

nézd, én ezt értem, a példám csak arról szól, hogy kialakulhat egymás seggében haladás többféleképpen is, akár úgy is, hogy nincs aggresszivitás, se kimondott veszélyes viselkedés, ennyi. ha még világosabban kell mondani, akkor a 2. verzió kvázi ártatlan helyzet, illetve csak egy adott forgalomsűrűségben tud kialakulni könnyen.

a gondom az első verzióval van...

(#28) dabadab válasza Nemonddmá (#27) üzenetére


dabadab
titán

nézd, én ezt értem, a példám csak arról szól, hogy kialakulhat egymás seggében haladás többféleképpen is, akár úgy is, hogy nincs aggresszivitás, se kimondott veszélyes viselkedés, ennyi

Nem, nem alakulhat ki haladás. Amit te felvázoltál, ott se kellene, de ha mégis, akkor ez maximum két másodpercig állhat fenn.

DRM is theft

(#29) konikan


konikan
aktív tag

Fejben vannak a gondok.

Ha valaki annyira menni akar menjen ki Kakucsra, Hungaroringra, vagy a Német autópályára, és eressze el ott azokat az indulatait amije van. Csak kicsi a stílus, meg az adott faluban/városban a kocsma/főút előtt nagyobb a közönség, és lehet tenni a fejet.

Nekem is vannak időnként ilyen pillanataim, Németben dolgozom, volt már, hogy kimentem a korlátlan szakaszra, és addig álltam a gázon, ameddig a szekér gyorsult, ilyen ez.

Büntetési tételek is olyanok amilyenek, ismét csak Német példával élnék, a gyorshajtási tételek sokkal alacsonyabb összeggel indulnak, mint itthon, de ott a tételsor közepétől csapódik hozzá a "fahrverbot" is. Itthon lenne a legjobb, ha a 200k mellé kapna 2 hónap pihenőt is a jogosítványától a delikvens, legalább lenne ideje gondolkodni. Piroson átmenés is szimpatikus, ha 1 másodpercnél régebb óta volt piros a lámpa, és valaki átmegy, akkor 1 hónapra ugrik a jogsi.

Rend lenne hamar. :U

"-De engem szeretnek!" ..."-Az nem feltétel"

(#30) Sethdobaloah válasza konikan (#29) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

Az a baj, hogy senkit sem érdekelnek a büntetések. Mert lehetsz notórius gyorshajtó, ha egy életben 1x kapsz csekket összesen, mert nincs aki/ami elkapjon.
Vezettem 10 év alatt 200k+ km-t, és 2 kezemen meg tudom számolni hányszor állítottak meg. És ebben benne vannak a határellenőrzések is. Szerinted érdekli az átlag Jóskát, ha 2 hónapra bevonják a jogsiját? Úgysem bukik le, ha jogsi nélkül vezet. Azt meg tudjuk, hogy az esze nem tart addig, hogy felmérje mivel jár, ha jogsi nélkül balesetet okoz, mert eleve elvették a jogsiját már valamiért => alkalmatlan a felelősségteljes közúti közlekedésre.
Minden sarokra IS egy kamera, aztán hadd szóljanak a 30k-s csekkek. Ha egy nap 40, akkor annyi. Legalább a gyorshajtás eltűnne az utakról. Településen kívül meg átlagsebességmérés ;]

...csak én vagyok helikopter?

(#31) CounterBoci


CounterBoci
senior tag
LOGOUT blog

"autópályán a seggében haladva tolod le"

Én használom a tükröt és nem kezdek előzésbe, ha mögöttem két kilóval jön valaki. Pont ugyan így nem autópályán ha valakin látom a tükörben, hogy siet, az első adandó alkalommal elengedem és általában meg is köszönik (hegyvidék).

Mellesleg én is szoktam sietni, pont ezért vagyok előzékeny, mert tudom milyen.

[ Szerkesztve ]

(#32) bacsis


bacsis
Közösségépítő
LOGOUT blog

Kövezzetek meg, de én úgy gondolom, nem a gyors hajtás a veszélyes, meg a halálos...
Autópályán 130 ugye? ha 130-al csapódsz a korlátnak, így is úgy is kampec... akkor meg szvsz mindegy hogy (a belső) sávban 130 160, netán 200km/h lenne a limit...
szerintem a gond a RELATÍV gyorshajtásban van... Sokkal nagyobb veszéllyel jár pihenő övezetben 30 helyett 50-el menni, mint autópályán 130 helyett 160-al... vagy jeges országúton hiába 90 a megengedett, még a 70 is életveszély...
Szóval inkább ezen kéne elgondolkodni, hogy hiába 90 a megengedett tempó országúton, nem megyünk 110-el kanyarba előzve, meg társai...

[ Szerkesztve ]

(#33) gidalight


gidalight
tag

Én éppen ellenkezőleg gondolom. kb. mindenhol legalább 20km/h-t rátolnék a limitre, a jogsit pedig kizárólag szintidő teljesítése után adnám át bárkinek (este, fellocsolt, rossz minőségű aszfalton, kizárólag olyan autóval, amiben SEMMILYEN biztonsági berendezés nincs). Aki nem kész a halálra, annak nincs helye az úton -várja a vonat és a busz!

(#34) Ghoosty válasza bacsis (#32) üzenetére


Ghoosty
őstag

Ez nem csak arról szól, hogy mennyivel fogsz te magad a falnak csapódni. Hanem hogy veszély esetében mekkora sebességről kell lassulnod. Ha nem falnak csapódsz, akkor a másik autóba mekkora energiával szállsz bele. Mekkora sebességet tud az ember lekezelni. (Nem lehet F1 pilóták szintjére beállítani a szabályokat.) Aki ért hozzá az biztos tud még szempontokat felsorolni.

(#35) icemad


icemad
veterán

Szerintem addig semmi sem fog változni, amíg nem lesz kötelező minden járműben fixen beépíteni egy sebesség korlátozó rendszert. Akár GPS alapon, az adott útszakaszhoz igazodva. Addig csinálhatnak bármilyen szabályt, törvényt, büntetést... Őrültek mindig lesznek. És általában azok élik túl...
Hollandiában a kismotoroknál egész jól működik már a maximális sebesség korlátozása. Igaz, még nem GPS alapú. Az én kis e-robogóm is 45km/h-ra van korlátozva. Bőven elég mindenre. Mindenhova eltudok vele jutni biztonságosan, gyorsan, adott területen belül.

Az élet egy nagyon szar videojáték, de baromi jó a grafikája...

(#36) somogyib válasza bacsis (#32) üzenetére


somogyib
őstag

Nem mindegy, hogy 130 vagy 160 a km/h. 130-nál a fékút ~68,5 méter, míg 160-nál ~102,5 méter - ami azért nem mindegy.
Persze még ezekhez hozzá kell számolni a reakcióidőt is ami azt jelenti, hogy nagyobb sebességnél több métert teszel meg ugyanolyan reakció idő mellett.
És ezekhez még hozzájön a kocsi állapota is (fékek milyenek, gumi milyensége, stb).

Szóval sok tényező kérdése, hogy elkerülsz-e egy balesetet vagy sem, de a két fékút eltéréséből látható, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy mennyivel mész.

(#37) #33253120 válasza somogyib (#4) üzenetére


#33253120
törölt tag

Van erre magyar példa. A többszörös Európa Bajnok Bessenyei Zoltán, egy edzésen ahol navigátorként volt kerekesszékbe került. Ismerheted a Laptiming/Speedzone/HírTV vonalról, de ő már re van valamennyire habitálva, és valamelyik videóban mesélte, hogy a rendőséggel kapcsolatban áll, és a jogsielvételes utánképzések része szokott lenni, hogy a delikvens ki van utalva hozzá, és hasonló mentorokhoz pár óra beszélgetésre.

(#38) #33253120 válasza gidalight (#33) üzenetére


#33253120
törölt tag

Baromság. :D De tényleg. 2001 óta van jogsim, talán 120km-t vezettem eddig, de azt is egy nap alatt. És bármikor ráülhetek jogilag egy olyan nagy dobozos Ducato-ra, amivel egy suzuki swift1 kb csak döccen ha esemény van. Lerakom amit kértél, akkor amikor megvan a jogsi, és hozzájutok. Elmúlik 20 év.... Beülök a volán mögé, akkor mi lesz a vége? Érted a kérdést?

(#39) Nemonddmá válasza CounterBoci (#31) üzenetére


Nemonddmá
kezdő

Na barátom, akkor te vagy az egyik, akiről szól az írásom. Nincs olyan, hogy te sietsz és akkor nincsenek szabályok.

(#40) Somatom válasza konikan (#29) üzenetére


Somatom
őstag
LOGOUT blog

+1
Ugyanez a véleményem. Ezt a német, jogsiberántós rendszert alkalmaznám otthon is. Megjegyzem, hogy a németeknél vannak külön, a követési távolságot figyelő mobil kamerák. Azokat nehéz kiszúrni (de, szerencsére a CamSam elég jól jelzi azokat is :) ).
Eleinte Magyar stílusban közlekedtem, kaptam is a csekkeket. De, aztán aklimatizálódtam, plusz rájöttem, hogy havi fixesként fölösleges többet mennem, hiszen azt nem fizetik. Két éve nem volt büntim, pedig heti 2500-3000Km -t megyek. Már otthon is ebben a német stílusban vezetek. Sokkal nyugodtabb vagyok így. Igaz, amikor otthon vagyok, akkor szabin vagyok, úgyhogy nem számít, ha kicsit később érek a bárhova.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#41) Agyturbina válasza Somatom (#40) üzenetére


Agyturbina
senior tag
LOGOUT blog

Az utolsó mondat a lényeg, nincs hova sietni :R

Pont a múlt héten, sebesség határon autózva, útkanyarulat, kicsit sok volt. Enyhe fenék rázással tudatta a jármű, neki ez nem tetszik, mert nedves az út. Onnan alapból 10km/h mínusz, és folytattuk utunkat. Érdekes így is oda értünk :K

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradox módon nem szép.............,

(#42) Somatom válasza Agyturbina (#41) üzenetére


Somatom
őstag
LOGOUT blog

Nem ilyen egyszerű ez. Az a véleményem, hogy a nem sietéshez kell a létbiztonság, ami általánosságban otthon nincs meg. Nem kell túlóra, mert a normál időből is meg lehet élni. Nem kell odaérni az oviba, mert a bébisintér elhozza a gyereket. Nem gáz, ha nem fér bele a bevásárlás, főzés, mert elmehetünk étterembe is, hiszen belefér. Stb., stb.
Kint keresek, otthon élek és olyan nyugodt vagyok, mint egy cipő. Ha vki siet, furakszik, hát tegye! Én engedem, hiszen nekem a hét is páros.

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#43) somogyib válasza #33253120 (#37) üzenetére


somogyib
őstag

"a delikvens ki van utalva hozzá, és hasonló mentorokhoz pár óra beszélgetésre"

Tényleg vannak ilyenek? Ilyenről még nem hallottam.

(#44) Narxis válasza Somatom (#42) üzenetére


Narxis
nagyúr

Na ne mosdasd már őket. Külföldön nem siethetnek az emberek? Valószínűleg ott akár a büntetések akár más hatására de megértették, hogy autóval nem sietünk. Sajnos itt a Balkánon ez le van szarva.

(#45) Somatom válasza Narxis (#44) üzenetére


Somatom
őstag
LOGOUT blog

Kevesebb okuk van a sietésre és nyugodtabb az életük. Ez nagyon sokat számít. Nem csak látom, hanem saját magamon is tapasztalom. Persze, ökör mindenhol van.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#46) #33253120 válasza somogyib (#43) üzenetére


#33253120
törölt tag

A jogszabály ír is erről a lehetőségről, a feltárás során a pszihológus ha úgy látja odaküldhet, ha az felel meg szerinte az utánképzésre küldöttnek.

(#47) Somatom válasza #33253120 (#46) üzenetére


Somatom
őstag
LOGOUT blog

Képzelem.
-Dolgoztál már nemzetközi kamionsofőrként?
-Nem.
-Akkor miről fogunk beszélgetni?
Ennyi.

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#48) konikan válasza Somatom (#40) üzenetére


konikan
aktív tag

Ismerős szituáció. Jogsi megszerzése után 4-5 évig nem vezettem, majd megvettem az első autóm kinn, és ott kezdtem el a rutint szerezni közel 1 évig. Amikor először hazajöttem meg voltam lepődve, nagyon sokan idegbeteg módjára mennek, és városon belül az 50 az nekik 60-65 (és nem óra, hanem gps szerint). Amit tapasztaltam, hogy Bayernben, ahol a városok között csak Bundes van, pálya nincs, ott is sietnek nagyon sokan, bár azok nagyrésze inkább Török és Lengyel.

"-De engem szeretnek!" ..."-Az nem feltétel"

(#49) CounterBoci válasza Nemonddmá (#39) üzenetére


CounterBoci
senior tag
LOGOUT blog

Először is nem vagyunk barátok. Aztán hol írtam én olyat, hogy nincsenek szabályok? A keretek között nem lehet dinamikusan vezetni? Neked agyadra ment a mások utálata. De hogy örülj: huszonévesen még nem feltétlen tartottam be minden szabályt, évente kellett gumit cserélnem mert nem épp lassan közlekedtem. Egyszer állított meg rendőr a Mátrában és nem az érdekelte, hogy miért van olyan széles felni a kocsin, hogy kilóg a kasztniból vagy két centit, csak szólt, hogy kapcsoljam fel a lámpát és elköszönt :P

(#50) Somatom válasza CounterBoci (#49) üzenetére


Somatom
őstag
LOGOUT blog

Szerencséd volt, hogy a rendőr állított meg és nem én. :)

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.