Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Petykemano


Petykemano
veterán

NA és mivan az itt beharangozott megoldással?

Erre lesz valami csinnadrattás 2 gpus kártya, vagy csak "vegyél kettőt és légy boldog"?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#2) proci985


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

varhato volt sajnos, utobbi evekben a multiGPU tamogatasa egyre gyengebb es gyengebb lett. 2013 es 2019 kozott hat evig multiGPUztam (lehalt az egyik kartya), a kovetkezo setup mar egykartyas lesz.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#3) #82819712 válasza Petykemano (#1) üzenetére


#82819712
törölt tag

És mi van a chipletes megoldásokkal ahol IO van ?
Ha valaki ennyire nem akar termékpalettát lefedni mint AMD akkor tökéletes megoldás lenne, ennek ellenére halvány nyomát sem találni sehol... Nem látom a hardveres megoldás problémáit inkább azt gondolom a windowsba ennyire nehéz valamit berakatni.

(#4) Petykemano válasza #82819712 (#3) üzenetére


Petykemano
veterán

Az még odébb van.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#5) #82819712 válasza Petykemano (#4) üzenetére


#82819712
törölt tag

Csak ezt az egészet (2 GPU összedolgozása közös memória eléréssel ) Mr. Wang kezdte el pedzegetni, aztán mikor hallottál Wangtól nyílvános interjút?
E3-on sem ő beszélt.

(#6) Prof


Prof
addikt

Ezt nem ertem, sose volt szukseg jobban tobb GPUra mint a 4k, 8k kijelzok megjelenese ota...
Az Apple nem veletlen rak 2 GPUs AMD kartyat az uj MacPro-ba.

Ennyire dragabb lett a gyartasa / technologia a VGA kartyaknak???

(#7) Petykemano válasza #82819712 (#5) üzenetére


Petykemano
veterán

szerintem ő épphogy csitíttotta kedélyeket, mikor azt mondta, hogy compute ok, grafika odébb van.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#8) kiliman válasza Prof (#6) üzenetére


kiliman
tag

Valószínűleg a válogatott chipek, hogy ne szálljon el a fogyasztása + az infinity fabric, drága mulatság lehet.

(#9) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Ez elég merész lépés egy olyan gyártótól aminek a csúcsterméke is csak a konkurrencia középkategóriájának tetejét célozza. Azért még elég sok DX11-es játékkal játszunk, amihez 4K-ban azért elkél a CF.

[ Szerkesztve ]

(#10) kvarc válasza Dr. Akula (#9) üzenetére


kvarc
tag

Vega 64-el bő egy évig szenvedtem a CF-el. 4K miatt lett volna jó, de a játékok nem igazán támogatják. 3DMark kívül másra nem volt jó. Nem nagy veszteség hogy most már hivatalosan se működik.

(#11) KROK640 válasza proci985 (#2) üzenetére


KROK640
veterán

Nekem is volt 2GPU-s rendszerem, 2010-2013 között. Már akkoriban sem dobtam magamat hanyatt, hogy mennyi játék támogatja... a fogyasztás bezzeg az egekben volt. A rákövetkező kártyám meg fele annyi fogyasztásból még erősebb is volt!

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#12) Dr. Akula válasza kvarc (#10) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

GTA5 pl. támogatja az SLI-t, valszeg a CF-et is.

(#13) con_di_B


con_di_B
tag

A CF és az SLI alapvetően egy-egy hack voltak, amik jórészt arra épültek, hogy a régebbi, primitívebb motorok ugyanazt a néhány renderelő algoritmust használták orrba szájba. Ezekre működött az, hogy a GPU gyártó kimókol 2-3 multi-GPU üzemmódot, kiválasztja adott játékkal melyik működött úgy ahogy, beteszi driver profilba és kész.
A modern engine-ek sokkal kevésbé kiszámíthatóak, ergo kár is erőlködni, viszont cserébe a modern API-kban végre világosan programozható a két (vagy több) GPU külön-külön is. Ez az amire az AMD mGPU néven hivatkozik. Magyarul ha a fejlesztők akarják, ezután is lehet több-GPU mód a játékokban, sőt, hatékonyabban, mint régen.
Plusz, ha nagyon nem akarnak agyalni, akkor ha jól értem a cikkből az egyik framet az egyik a következőt a másik stílusú multi-GPU-ra
(AFR) meg lett szabványos megoldás.

(#14) #16939776 válasza con_di_B (#13) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ebben a hatékonyabb formában is csak a magas felbontás, alacsony fps együttálláshoz lesz érdemes bevetni, ahhol a +1 frame-nyi delay és a mikroakadások között még el lehet. pl.: szimulátorozgatni.

Nekem 2008-2010 között volt, akkor még azt hittem "ez lesz a jövő" :DDD

[ Szerkesztve ]

(#15) Prof válasza Dr. Akula (#9) üzenetére


Prof
addikt

Én őszintén nem értem, mivel az egész GPU architektúra a masszív párhuzamosításról szól. Eleve a Vulkan API egyik legjelentősebb funkciója a nagyon hatékony MultiGPU kezelés tudtommal.
Ok ott van a késleltetés, nem lehet 100%-ban azt a latencyt nyújtani, mint egy PCB-n lévő GPU esetében, de aki ezzel akar szórakozni az ezt tudja.
Nem kéne, hogy olyan nagy dolog legyen egy játékban ma már a multiGPU support. A Stadia virtuális játék streamszerver szoftver-hardver oldalára is kíváncsi lennék nagyon, hogy lesznek a Navi kártyák kezelve.

Csak valami gazdasági okot tudok elképzelni nem akarják, hogy az legyen ami volt régebben hogy 5éves használt olcsó kártyákból épített multiGPUs rendszerrel lenyomd az aktuális új kártyájukat.

[ Szerkesztve ]

(#16) con_di_B válasza #16939776 (#14) üzenetére


con_di_B
tag

Vagy lehetne iGPU-n fizikat futtatni a dGPU mellett stb-stb.

(#17) Dr. Akula válasza con_di_B (#13) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Ezzel csak az a gond, hogy amit úgy adnak oda a fejlesztőnek hogy ha akarsz szophatsz vele még +fél évet, akkor az biztos nem fog elkészülni, tehát az mGPU támogatás csak papíron létezik.

(#18) Dr. Akula válasza #16939776 (#14) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Annyiból a jövő is, hogy fejleszteni nem tudsz a technológiai korláton túlra, viszont mindig lehet valamiből többet belerakni. A prociknál már most is ez megy, több GHZ már régóta nincs, már csak a magokkal bűvészkedik mindenki.

(#19) K0vasz


K0vasz
aktív tag

gondolom, az van az egész mögött, hogy egyrészt marginális azon userek száma, akik több GPU-t használnak, másrészt erre külön kell programozni (driver oldalon, játék oldalon), ami további erőforrásokat igényel a cégek részéről

magyarán egyszerűen nem éri meg se az amd-nek, se a játékfejlesztőknek ezzel vesződni

(#20) #16939776 válasza Dr. Akula (#18) üzenetére


#16939776
törölt tag

Pedig CPU-nál is ugyan az az analógia érvényes: Amíg 1db cpu-n belül van a 2*n mag, amivel a teljesítmény duplázás a cél, addig probléma mentes ezek kezelése az OS részéről, de ha 2db cpu-val van megvalósítva 2*n mag, akkor már olyan OS kell, amely figyelembe veszi, hogy a két CPU magjai közötti adatmozgás késleltetéssel történik, valamint, nem futtathat, olyan mindkét cpu-ra kiterjedő feladatot, aminek az adatforgalmazása ezt a kapcsolatot bedugítaná.

Egyik esetben sem használható univerzálisan minden feladat a teljesítmény duplázására, a hardver duplázása, mindkét esetben optimalizálni kell (meg kell próbálni) minden egyes programot az adott hardver kiépítésre, ha az OS ezt nem tudja maga elvégezni.

(#21) Dr. Akula válasza #16939776 (#20) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Vagy simán csak meg kéne már tanulniuk a párhuzamos programozást. Persze egyszerűbb a "nincs mit tenni, ezt dobta a gép", de hát majd csak rákényszerülnek.

(#22) proci985 válasza Dr. Akula (#21) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

mert az egyszeru.

foleg race conditionok es edge casek kiszuresere teszteseteket irni.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#23) Dr. Akula válasza proci985 (#22) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

A körforgalomban is egyszerűbb átrongyolni a füvön, mint megkerülni, mégis azt ajánlják. :) A driverek fő részeit se azért írják asm-ben, mert az egyszerűbb mint Java-ban, hanem mert hatékonyabb, gyorsabb. Hát most itt is el kell gondolkodni azon hogy akarunk-e hatékonyságot növelni, vagy elég a pingvinezés.

[ Szerkesztve ]

(#24) #82819712 válasza Dr. Akula (#23) üzenetére


#82819712
törölt tag

De az tűzoltó ajutó :D
A párhuzamos programozást is...vagy MAC-nál miért képes a 2 dual GPU-s kártyát (azaz 4GPU) a "nem windows" lekezelni jól ?
Ja mert nem windows ugye !

[ Szerkesztve ]

(#25) Dr. Akula válasza #82819712 (#24) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

1 féle kártyát könnyebb letesztelni mint millió féle felállást, esetleg különböző kártyákkal. Meknél nincs ilyen, ott eszed/nem eszed van, nincs variálásra lehetőség.

(#26) proci985 válasza Dr. Akula (#23) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

driver jellemzoen sebessegre kritikus es limitalt feladata van, oda oke az ASM.

viszont ha megnezed halozati egysegeknel is szepen elmentunk PLC felol embedded Java fele.

parhuzamositasnal jellemzoen ket nehezseg van:
- nem parhuzamosithato kod aranya. ez amdahl torvenye es felso limitet ad, hogy mennyit lehet nyerni.
- interleavings miatt a minosegbiztositas nehez.
tetejeben a critical sectionok vedelme is problemas. nem zar az ember eleget es hibas mukodes a vege, tul sokat zar az ember es oda a potencialis sebessegnovekedes. szoval persze, lehetne a program hatekonysagat novelni, de ezt komplexitasban (es fejlesztesi idoben) fizetnenk meg, az a hatekonysag csokkenne.

multiGPUnal is a problema, hogy tobb GPU kozott pl konzisztenciat kene tartani egy valaszidore erzekeny valosideju rendszernel (jatekok azok).

meteoreső: a mac *NIX, de nem ezen mulik. computenel taszk eloszlas nem annyira problema, pl valaszidok inkabb csak feladatszervezes szempontjabol erdekesek, de nem csinalnak potencialisan hatalmas frametime spikeokat.

macon eleve nem jatszik senki, a crossfire meg arra volt.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#27) Dr. Akula válasza proci985 (#26) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Én elhiszem hogy nehéz, főleg ha a soros kód szemléletet akarják ráhúzni, de mivel a technológiai korlát az nem olyan mint a magyar alkotmány, hogy bármikor módosítható, ezért csak muszáj lesz Mohamednek mennie a hegyhez. :) Anno a Cell proci programozása is teljesen más gondolkodásmódot kért, mégis megtanulták a PS3 fejlesztők. Ha a jelenlegi modell nem jó, ki kell találni egy újat ami működik. Persze ezt nem én fogom, mert akkor már szedném érte a jogdíjat. :)

(#28) proci985 válasza Dr. Akula (#27) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

a a jelenlegi modell nem jó, ki kell találni egy újat ami működik.

marmint a jelenlegi modellek kozul egy se felel meg a feladatra? ;)

tobb programozasi paradigma van es van, aminek pont a parhuzamositas az erossege. iterativ nyelvekkel is megoldhato, de vannak a celra jobb eszkozok.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#29) Dr. Akula válasza proci985 (#28) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Hát ha már meg is van rá a megoldás, akkor csak alkalmazni kéne pingvinezés helyett, nem? :)

(#30) proci985 válasza Dr. Akula (#29) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

ez kb olyan, mintha felvetned, hogy a festok ecset helyett miert nem hengerrel festik a kepeiken a hatteret, hiszen gyorsabb es az is egyenletes hatteret ad.

pl prolog remek parhuzamositasra, viszont nem igazan alkalmas valosideju rendszerekre. jatekoknal fontos, hogy minden frame idoben ki legyen szamolva es ne legyenek frametime spikeok. tehat hiaba lenne parhuzamositassal mondjuk atlag 240 fpsed, ha statisztikailag minden otodik masodpercben lenne egy 500ms ideig tarto frame. ehhez kepest ha van 61 fps max 16.67es frametimeval az jobb. kb ez a lenyeges kulonbseg egy jatek es egy compute feladat kozott.

de ha szerinted a jatekfejlesztok csak pingvinelnek, akkor hajra, egyedul egy fotelbol megfelelo domainismeret nelkul biztos jobban ertesz hozza, mint egy teljes, ilyen szempontbol alapvetoen alkalmazott matematikara epulo iparag ;).

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#31) Dr. Akula válasza proci985 (#30) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Az iparág nem a hozzáértésre hajt, hanem a lóvéra, ha nincs motiváció, nincs techdemó se. Márpedig az sokszor nincs, pl. a sok konzolport játék milyen igénytelenül van átgányolva pc-re (mondjuk GTA4)... Nyilván lehetett volna szépen is csinálni, de minek, ennyi lóvéba ennyi erőfeszítés fért bele. Vagy ott vannak a driverek. Emlékszem az MS mindig mondta hogy a "szar a Windows" fele a driverek hibája. És aztán jött a Lenovo, és valamelyik Thinkpadhez fogta és átnézte, kijavította, átírta a drivereket, és hihetetlen sokat gyorsult a Windows betöltés. (Valahol az SSD-k megjelenése körül/előtt volt ez.) Na ott is kiderült hogy hiába az asm-ben kódolás, szarul akkor is meg lehet írni. Meg jól is, ha akarják. Nem hiszem hogy ezen kívül mindenki azért hajt hogy a lehető legtökéletesebbet adja ki a kezei közül, nem pedig a "falura ez is jó lesz" alapon épp a minimumot, amiért még befigyel a lé a zsebbe. Szóval lehet még azon az iparágon mit fejleszteni. :)

A csíkszélesség csökkentésnek nemsokára vége, lassan már atomi szint alá kéne menni, ami ugye nem fog menni (kvantumcuccok meg még sehol), egyedül azt lehet tenni hogy több magot rakunk egymás mellé. Azt meg ki is kéne használni. Nem hiszem hogy akármelyik gyártó tétlenül nézné hogy azért rakott 3x annyi magot az új kártyájába hogy csak ugyanannyit nyújtson mint az előző, ezért senki ne is vegye meg, csak az aprón a régit. Majd lesz ott hajcsárkodás. :)

[ Szerkesztve ]

(#32) #16939776 válasza Dr. Akula (#31) üzenetére


#16939776
törölt tag

Nem kell érte aggódni, azok veszik majd a 16/32-es, 32/64-es desktop CPU-kat akik olyan cél-programot használnak, amik ennyire jól skálázódnak. A többség nem fog olyan CPU-t megvenni, ami nem növeli a produktivitását.

[ Szerkesztve ]

(#33) Andrew_31


Andrew_31
Modder

Nekem az utolsó CF-em két darab R9-290 volt.
A BF4 ,Star wars Battlefront szépen skálázódott még.
De most már behalt a támogatás. Pedig akár 80-90% hatékonyságot is tapasztaltam.
5760x1080-ban játszottam. BF4-et 4 monitoron. Egyiken a térkép volt. :)
Ma már csak pénzkidobás.

(#34) proci985 válasza Andrew_31 (#33) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

ja, nekem is 5760x1080 miatt lett a 290X CF.

Far Cry 4 egesz eszmeletlen volt ugy ultran, 60fpssel. meg a szimulatorok.

utobbi evben mar tenyleg nem nagyon ment semmi, bar a Far Cry New Dawnnal imadtam, hogy az akkor 4 eves setupon 5760x1080ban 60fpsem volt ugy, hogy majdnem ki tudtam maxolni.

ma mar en se vennek, pedig mindstormson ket honapja a vega56 220 euroert (+kb2x120 eur blokk) eszmeletlen lett volna, ha meg mindig menne a CF.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#35) Prof válasza #16939776 (#32) üzenetére


Prof
addikt

Nem hiszem szerintem sokan, különösen nyugaton nem nézik a teszteket, csak hogy új 16magos CPU gaming-re reklámozva. pistike már mutatja is apucinak a 2000 dolláros gaming konfigot és veszi is meg neki csak hagyja már békén. A 3950X-et szerintem majd 1000 dolcsiért is alig lehet kapni.

(#36) Sani0423


Sani0423
csendes tag

Azért egy kicsit op lenne ha kettőt össze raknál

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.