kár hogy nem 40-el szoktak döcögni a kmaionok hanem 90-110-el Aztán a monitor képe alapján próbálja meg belőni az ember a távolságokat. Szerintem ez több balesetet okozna mint amennyit segít elkerülni
[ Szerkesztve ]
kár hogy nem 40-el szoktak döcögni a kmaionok hanem 90-110-el Aztán a monitor képe alapján próbálja meg belőni az ember a távolságokat. Szerintem ez több balesetet okozna mint amennyit segít elkerülni
[ Szerkesztve ]
Na ez egy jó reklám! szerintem
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
Nem, nem a monitor alapján kell előzni. A monitor annyit mutat, hogy érdemes-e kinézni a kamion mögül. És igen, ez egy 2x1 sávos úton néha tényleg veszélyes lehet.
Egyébként ezt a videó alatti hozzászólól is abszolút félreértik, pedig direkt így kezdődik a videó... Gondolom te is emiatt vontál le hibás következtetést.
[ Szerkesztve ]
Nem tudom, külföldön milyen a kamionosok vezetési kultúrája, de elébb nem ártana, ha talán ők maguk próbálnának szabályosan közlekedni és vigyázni ránk...
Persze tisztelet a kivételnek, de felénk mindegy, hogy iskola, óvoda mellett megy el, 90%-ban nem 50 az 50...
Az ötlet maga nem rossz, szívesen megnézném egy budiszippantón vagy egy pótos IFA-n!
...elmúlik...
Teljesen egyet értek
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
Erdekes egy rendszer es hasznos is ,latni lehet pontosan ha erdemes kinezni a kamion mogul vagy jonn valami es akkor varni kell hogy tiszta legyen a sav elozeshez
Van értelme, de kicsit drága. Van-e lehetőség megfelelő festéssel és egy mini projektorral kiváltani?
Szerintem inkább nem kicsit drága...
Szia !
Ebben a formaban szerintem is inkabb veszelyhelyzetet teremt, mint segitene...
Pont az nem lathato, aminek latszani kellene, megpedig a szembesav "tisztasaga". A kamion elotti forgalom tokeletesen takar mindent, igy csak arra jo, hogy tudjuk elozes utan lesz-e hely a visszaterni a sajat savunkba a kaminon ele. Nyilvan nem az a cel, hogy a potkocsi segget bamulva korultekintes nelkul elozhetunk, ha kell, ha nem, de felek, hogy amennyiben ez elterjedne, az emberek nagyresze keszpenznek venne, amit a "TV-ben" lat, aztan halnanak halomra...
V.
Balra fel kellett volna rakni azt a kamerát, akkor értelme is lenne.
A magyar (román stb.) fuvarosok esetében már annak is örülnék, ha cserélnének néha izzót, ha kiég és indexelnének kanyarodás előtt, a többiről nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
Valóban magasan baloldalra téve a kamerát jobb rálátást biztosítana a be nem látható útra, plusz látod, azt is, hogy a kamion előtt mekkora hely van visszahúzódni, vagy hány mazsola, aki lassítja a forgalmat.
Az mekkora okosság, hogy a hűtőrácsba helyezik a kamerát? Ha már adott egy böszme kamion, akkor miért nem a legtetejére teszik, ahonnan be lehetne látni Tolnát-Baranyát?
jó látom ez másnak is feltűnt...
[ Szerkesztve ]
A sofőr poénból a hátsó kivetítőkre kapcsol egy videót ami azt sugározza, hogy éppen nem jön semmi....
Előbb nem ártana, ha talán maguk a végfelhasználók próbálnának türelmesebbek lenni a netről rendelgetett cuccaikkal...
A hozzád hasonlók hisztiznek a legjobban ha a hardveraprós rendelésük másnap nincs az asztalon.
Ugyanez igaz az étel és egyéb futárokra is.
Nem szeretem a motoros futárokat a közlekedésben, de az nagyon jó, hogy 30percen belül ehetem amit rendeltem.
Ha a fuvarozók/futárok nagy többségén múlna sétakocsikázgatnának és nem tepernének. Persze vannak kivételek akik akkor is száguldoznának.
[ Szerkesztve ]
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
Neked is javaslom a hozzászólásomat.
Úgy csináltok, mintha az életben nem vezettetek volna. A kamera azt mutatja, hogy kinézhetsz. Ha kinézel, és jön valaki szembe, akkor nem sorolsz vissza, inkább nyomod a gázt??? Aztán lesz, ami lesz???
Az emberi butaságot egyetlen technikai vívmány sem tudja leszűkíteni, sőt, inkább gerjeszti.
Lásd tempomat: Csóka bekapcsolta, erre a lakóautójában otthagyta a kormányt, aztán csodálkozott, hogy karambolozott... De ettől még nem a tempomat a hibás.
[ Szerkesztve ]
Ha látod hogy nem jön szembe semmi, akkor mit kell belőni?:S
Hát én kerestem az átlátszó kamiont, de nem találtam...akkor ez most siker vagy sem?
pl látod hogy jön szemből vmi, de meg kell határoznod hogy betudod-e fejezni az előzést mire ideér. Vagy maikor látod hogy nem jön semmi a következő kanyarig akkor is saccolni kell beférsz-e ha mégis megjelenik egy másik a kocsi a kanyarban
Szerintem meg ha valaki annyira ostoba hogy elő kamerképből nem tudja eldönteni hogy ki nézhet e a kamion mögül és bele kezdhet e az előzésbe az nem való az utakra.
[ Szerkesztve ]
Akkor már inkább pornót, az baleset- és kamion-megelőző hatással bír.
RHD helyeken is ott a legjobb? És ami mindkét helyen megy?
A koszolódás is kérdéses, és valóban, egy projektor azért is jobb, mert kevésbé sérül, mint a kijelző.
Ha téged ennyire zavar akkor még mindig megvan az a remek tulajdonsága a kocsinak hogy kormányozható.Kihúzódsz oldalra és meg nézed. Ne legyetek már ennyire híján a józan észnek.
Ha betartasz egy 3-6m (nem számoltam utána, most csak hasracsapva írtam egy számot) követési távolságot, akkor nem kell kamera.
Márpedig ha nem piócázol a kamionon, akkor nem kell semmi extra. Szóval egyszerű a képlet.
[ Szerkesztve ]
PS4
Nem latom at problemadat, de azt igen, hogy nem erted, amit irtam.
Mi az, hogy kinezhetek ? Ha nem megyek a kamion seggeben, akkor eleve kilatok, masreszt miert allitottam valotlant ? Vegyunk valakit, akinek ez a talalmany segitene: megy a kamion mogott (gorcsosen es veszelyesen, mert ha fekez a kamion fekez, emberunk benne is lesz a TV-ben (minden ertelemben)) es nezi a TV kepet, "kinezhet-e", majd ha "kinezhet" akkor meggyozodik arrol, hogy amit nem latott a monitoron, azt latja-e az uton, szoval elozhet-e. Hat gratulalok, sikerult beiktatni egy plusz ertelmetlen es veszelyes helyzetet, ami csak bizonytalanabba teszi az amugy is bizonytalant. (es ismetlem, kepzeld el a helyzetet, amikor egy olyan sofor, akinek ez "hasznos" lehetne, mereven bamulja a kamion segget, hogy mikor nezhet ki mogule...)
A velemenyem fenntartom: a latott formaban ez felesleges es feleslegesen veszelyes.
V.
Ezt ugye te sem gondoltad komolyan?
Azért vezetnek a kamionosok eszement módon, nehogy kiverjem a raplit én vagy a hozzám hasonló hisztisek, mert kihűlt az e-bay-es rendelésem?!
Szerintem ennek az ok-okozatnak fuss neki még egyszer, vagy inkább ne... -.-'
Nem vitatom, biztos nem egyszerű fuvarosnak lenni, de attól még lehetne úgy vezetni, hogy ne veszélyeztessenek másokat, netalán még a KRESZ-t is betartva.
...elmúlik...
Nem kell neki fussak. Nevelőapám fuvarozásban érdekelt és bizony amit leírtam megfelel a valóságnak.
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
...nem ártana, ha talán ők maguk próbálnának szabályosan közlekedni és vigyázni ránk...
Mindenki tanuljon meg saját magára vigyázni. A közlekedők egy (jelentős) része saját magára sem tud vigyázni, nemhogy másra. Naivitás elvárni ezen közlekedőktől a másokra vigyázzanak.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
A plusz értelmetlen veszélyes helyzen komolyan azt érted hogy ha látod hogy tiszta az út belekezdesz az előzésbe és meg nézed megint hogy mehetsz-e? Ha eleve nem előre néznél meg érteném ezt a plusz fáradságot. De annak biztos több értelme van hogy félig a szembesavba mész hogy kilass.Vagy te 100meterrol kezdesz el gyorsítani hogy kitudj előzni egy kamiont?
[ Szerkesztve ]
és (#25) Viktor81: 3-6 méter távolságban egy 2x1 sávos úton mennyire látsz előre egy kamion mellett (most ne egy leállósávval rendelkező utat képzelj el, hanem egy vidéki utat, ahol a kamionos nem tud lehúzodni, sőt, lehet, hogy középen sem tud haladni)? Normálisan, a sávodban maradva, nem átlógva a szembejövő sávba? Ha már 10m-re a kamion előtt van egy autó, kb. már azt nem látod. Kinézel, jön szembe, visszamész. Ezt csinálod addig, amíg végül nem jön szembe senki. Ha jön szembe 30 méterenként 10 autó, akkor 10x kimész, visszamész, hogy lásd: tudsz-e előzni? Ez a kamerarendszer pont azt segíti, hogy látod, 30m-enként jön autó. Ha ritkábban, akkor persze ugyanúgy ki kell nézned, de ez a veszélyesnek tartott kitekintések számát csökkenti. Nem mutatja meg, hogy mikor előzhetsz, az rádmarad.
Nehogy félreértsetek, biztos vagyok benne, hogy nem fog elterjedni, eszméletlen drága, a kamionosnak meg miért érné meg beruházni erre...
[ Szerkesztve ]
És tudod, hogy miért van ez így? Mert minden sz*rt bevállalnak eszméletlen határidőkre.
Ha pl. éppen alkatrészhiány van egy gyárban, és te azt mondod, hogy 1 óra múlva ott van az anyag, de 2 óra múlva sincs ott, én meg berendeltem a fél gyárat, mert hogy jön a hiányzó cucc, tudnának dolgozni, de több, mint egy óra állás van, hát én is hisztis lennék. Pont az a baj, hogy a fuvaros bevállalja azt a 4 fuvart, akár teljesülnek, akár nem, minthogy bevállalná azt a 3 fuvart, de biztosan pontos legyen. Mert hogy több fuvar, több pénz, az ember meg ha már dolgozik, akkor legyen rendesen meghajtva.
[ Szerkesztve ]
Pontosan ilyen "vidéki" utak vannak Hajdú-Biharban, és nem sok ilyen baleset van.
Ha jön szembe 30 méterenként 10 autó, akkor 10x kimész, visszamész, hogy lásd: tudsz-e előzni?
Egyébként igen. Nincs benne semmi nehézség.
Egyébként is írtam, hogy saccra mondtam egy számot. Van egy olyan távolság, ahol annyira rátudsz látni az útra, hogy megállapítsd, hogy tudsz-e előzni. Ha tudsz, akkor előzöl, ha nem, akkor azt észre veszed. Nem is értem a Samsung által felvázolt problémát.
Sokkal veszélyesebb ilyen közel menni egy kamionhoz, mint maga az előzés.
[ Szerkesztve ]
PS4
Én parázok kamionokat előzni... Eleve ha a megengedett sebesség 90 és a kamion megy előttem 80-al, akkor nyilván 90-el nem lehet megelőzni. (legalábbis nem érdemes). Szóval ha meg akarod előzni akkor át kell lépned a megengedett sebességet.Akkor inkább megyek én is 80-al és 10 percell később érek oda. Az ilyen előzést egyszer kell benézni oszt kampó... Még hosszú egyenes úton csak-csak, de nálunk a legtöbb egysávos út kanyargós és kamera ide vagy oda, nem fogod látni, hogy mikor előzhetsz biztonságosan.
Lehet, hogy emiatt a sok Fittipaldi lenéz, de ez van.
Az ilyenek miatt van 30 méteres sor a kamionok mögött.És pont ezert késztetsz veszelyes előzésre másokat.Ha valaki fél kimenni az utakra az inkább ne menjen.Mindenki a kanyarral jön, vegyétek varázs gömböt meg ultessetek egy cigány asszonyt az anyós ülésre akkor,nem értem hogy jönnek ide a kanyarok eddig talán belattatok oda?
[ Szerkesztve ]
Ok, neked az a véleményed, hogy nem sok ilyen baleset van, másnak meg pont ellenkező a véleménye és a tapasztalata.
Lehet, hogy ha majd te is kerülsz ilyen helyzetbe (szembejövő koma kitekintésképpen bekönyököl a te sávodba, neked meg félre kell rántani), akkor majd megváltozik a véleményed.
(#33) halaszlo: Még a KRESZ szerint is előzés közben ideiglenesen átlépheted a sebességhatárt.
Az autó az veszélyes üzem, az előzés meg méginkább. (Mondom ezt én, aki ott előz, ahol lehet - ha van értelme. Igaz, még balesetet nem okoztam, de nekem eddig minden autómat összetörték...)
Egyébként ha nem akarod megelőzni a kamiont, akkor inkább maradj le tőle, hogy a mögötted jövők kényelmesen beférjenek közéd és a kamion közé, hogy tovább előzhessenek, hogy ha akarnak.
[ Szerkesztve ]
"Még a KRESZ szerint is előzés közben ideiglenesen átlépheted a sebességhatárt."
Hát én nagyon nem így emlékszem...
Nem lehet átlépni. Ezt honnan szedted???
[link]
Nagyon érződik sajnos hogy az embereket nem vezetni oktatják,kivétel ez alól a rendőrség tűzoltóság mentősök. . Remélem ott van mindig a kesztyutartoban a vezetes elmélet és elotudod kapni ha megcsuszol a jégen.
"Az autó az veszélyes üzem, az előzés meg méginkább." Ez a k
kreszbol egy idézet,nem rémlik mit írnak melyik a leg veszélyesebb manőver!?
[ Szerkesztve ]
"Az autó az veszélyes üzem, az előzés meg méginkább."
Ennek nem kell feltétlenül így lennie. Nagyon sajnálom, hogy így gondolod, és vannak még rajtad kívűl jópáran. Nagyban csökkentheted a kockázatot, ha nem csinálsz hülyeséget. Nem meghalni szeretnék, hanem eljutni A-ból B-be. Főleg, hogy két gyerek van a hátsó ülésemen.
Akkor szoljal mar a faternak hogy bassza fejbe azokat akik x+1 el elozik az x sebesseggel halado masikat perceken keresztul. Ertem en hogy hatarolo meg minden de leszarni a masikat mert o neki elozni kell...
A masik kamionos meg nyilvan leszarja az elozot mert az meg nem fog azert fekezni es utana ujra gyorsitani hogy ezzel rontsa a sajat fogyasztasat.
Szerintem inkabb ezt kene megoldani.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
A gépjárművek a bennük működő erőgép miatt minősülnek veszélyes üzemnek.
Én azt hittem, hogy ez teljesen alap dolog... van még mit oktatni a kreszben tanfolyamokon...
(#39) halaszlo: Ez nem vélemény kérdése, ez így van, és kész!
[ Szerkesztve ]
Ezt biztos nekem szántad? Oo
[ Szerkesztve ]
"A gépjárművek a bennük működő erőgép miatt minősülnek veszélyes üzemnek."
Szerintem meg csak is a benne ülő ember miatt.
"van még mit oktatni a kreszben tanfolyamokon"
Ezt pont Te modod, mikor ilyen baromságokat írsz, hogy előzés közben át lehet lépni a sebességhatárt???
Nem egyszer kellett már fékeznem szemből jövő "veszélyességi pótlékok" miatt, amit ha nem teszek meg, most valszeg nem vitatkoznék itt veled.
Szomorú, hogy erre még csak most jöttek rá! Csak itt a gond az, hogy ameddig aslzik a sofőr első parkolóban lelopnák a TV-ket az ajtóról!
(#41) MongolZ: sajnos az emberek hülye gondolkodása végett vannak a balasetek. Egy xar autós is elveheti pár ember életét mert éppen ivott, drogozott, gyógyszeres hatás alatt van vagy éppen agyára hibbant!
(#45) bozont: Ez így van ahogy írod. Az úton sokan közlekednek mindig észnél kell lenni!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Nem naivitás, ez alap dolog lenne. Igazából az olyat aki nem tud sem másra és magára sem vigyázni, egyszerűen nem lenne szabad az útra engedni. Ugye azzal hogy másra vigyázok, egyben magamra is.
Neked alap dolog megbízni valakiben akit sose láttál?
[ Szerkesztve ]
Vidéki utakon a kamionok mögüli előzések jelentős részében azért nincs baleset, mert a többi közlekedő megmenti a nagyonhaldoklikamegsemszületettmostviszemaszülészetregyerekem apja seggét, meg sokak életét. Másik, ha van róla információm, hogy száz méter múlva beláthatatlan kanyar jön, akkor pl. kinézni sem nézek, maradok a seggemen, mert úgy sem lehetne biztonságosan előzni. Na, ehhez jó egy ilyen.
"Egy xar autós is elveheti pár ember életét mert éppen ivott, drogozott, gyógyszeres hatás alatt van vagy éppen agyára hibbant!"
Vagy siet a születésnapi bulira az ünnepeltnek szánt tortával, s kanyarban kezd előzni.
+1
Nekem is ez jutott eszembe elsőre, sajnos. Így is feszegetik a rakományokat szép számmal illetve megcsapolják a tankot. Ezek a tv-k az első parkolóig lennének ott szerintem. (Oké persze az őrzött parkolók kivételek lehetnek talán).
De amúgy is feleslegesnek tartom, azért egy óvatos kinézésből nem szokott egyből karambol lenni.
*Sn0w
Az elmúlt 10 év rendszeres vezetés után nem. És sajnos erre is utaltam a hozzászólásomban. Ugye a kreszben is van valami feltételes bizalom dolog, amit még az elején oktatnak le. Vagyis, hogy minden ember aki velem szembejön az utakon, tudja a kresz szabályait, nem csak elméletben hanem gyakorlatban is. És persze a lényeg, hogy be is tartja azokat. Az egy dolog, hogy ez manapság nem így van, de ez a rendszer hibája sajnos, hogy nem tudja kiszűrni a közlekedésre alkalmatlanokat. Vagy inkább nem is próbálja.
Blogbejegyzés Négy Samsung monitorral és egy kamerával tettek átlátszóvá egy kamiont