Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#50) Egon


Egon
nagyúr

Vegyünk egy egyszerű esetet. Fps, megyek egyenesen előre. A következő képkockán nagyjából az alábbi variációk képzelhetők el:
- továbbra is megyek egyenesen (W),
- megállok ( ),
- hátrálok (S),
- ugrok előre egyet (W+Space),
- állva felugrok (Space),
- hátraugrok (S+Space),
- ugyanez guggolással (három különböző képkocka),
- a további 6 mozgási irány (jobbra, balra, és srégen 4 irányban) szorozva a 3 mozgási lehetőséggel (megyek, guggolva haladok, ugrálok), az 18 további lehetőség, ha jól számolom (és akkor az olyan esetleges apróságokat nem is említettem, hogy ha van sétálás a játékban; valamint a fegyverváltás, lövés, gránátdobás stb. jelentette további variációkat, amivel bőven 100 db felett van a szükséges képkockák száma - pl. sima előremenetel helyett lövök is miközben szaladok előre stb.). Természetesen az ellenfelek mozgását is bele kell kalkulálni, akiknél szintén előre kell gondolkodnia a rendszernek, ami már egy közepes csatánál is ezres nagyságrendet eredményez a variációk tekintetében.

Ebben természetesen nincs benne az egérmozgás jelentette plusz (azt szerintem is lehet kezelni nagyobb látószögű képek átküldésével, és az adott pozíciónak megfelelő vágásával, ahogy fentebb írta valaki).

Summa summarum: gépi tanulás ide, tutkó tömörítési algoritmusok oda, elég nehezen hihető, hogy ez a probléma kezelhető a jelzett módon.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.