Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) D1Rect


D1Rect
félisten

Előre legyártja a headshotot.

(#2) macilaci78 válasza D1Rect (#1) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Végül is ennel lenne értelme a mikrotranzakciók világában. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#3) snecy20


snecy20
veterán

Ilyen nincs hogy negatív késleltetés. :N

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#4) Juhaszatti válasza snecy20 (#3) üzenetére


Juhaszatti
addikt

Azért fejlesztik, hogy legyen. :P
Tényleg elég bután hangzik amúgy..

(#5) *Ropi* válasza Juhaszatti (#4) üzenetére


*Ropi*
félisten

Vagy csak marketing, hogy felfigyeljenek rá az emberek: az túl egyszerű leírni és értelmezni, hogy "gyorsítják", így meg mindenki vadul gondolkozik, hogy mi a fütty az a negatív késleltetés. :D

Weboldalam: http://karpatisandor.hu

(#6) lenox


lenox
veterán

25 eve ID-ek hasonlo problemara csinaltak a client-side prediction-t. Nyilvan ez most server-side prediction, de az otlet teljesen hasonlo, csak 25 ev a lemaradas. Persze, ertem, hogy nem fejlesztenek felhos jatekot 25 eve, tehat nem lehet elvarni, hogy mar akkor ok is csinaljak, de azon csodalkozom, hogy ez ilyen keson kerul elo, kb. a felhos jatek otletenek feltalalasakor tudtak, hogy latency problemat kell kezelni, es mar volt ra megoldas korabban.

[ Szerkesztve ]

(#7) atike


atike
nagyúr

"egy vagy két éven belül a felhőben futtatott program késleltetését jobbnak érezheti majd egy felhasználó a lokális gépen futó verzióhoz viszonyítva, legyen a helyi rendszer akármilyen erős."

Hát persze.

Aztán meg a kezük a biliben. :) Tippel... Mennyit...? Tippel párat, hogy vagy így mozdul vagy úgy...? És ha mégsem...?

(#8) flashpointer


flashpointer
őstag

Mutathatnanak egy grafikont hogy hany kepkocka/eloreszamolas-hoz hanyszoros teljesitmeny szukseges, mert gyanus hogy otletnek jo, csak a megvalositas kivitelezhetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#9) Reggie0


Reggie0
félisten

" hogy egy vagy két éven belül a felhőben futtatott program késleltetését jobbnak érezheti majd egy felhasználó a lokális gépen futó verzióhoz viszonyítva, legyen a helyi rendszer akármilyen erős."

Mintha a lokalis predikcio nem lenne lehetseges. Sot meg koltseghatekonyabb is, mert nem kell idoben annyit elore megjosolni, mint tavoli eseten, tehat a hardverigenye is alacsonyabb vagy tobb variaciot engedhet meg maganak.
Marketing bullshit az egesz.

[ Szerkesztve ]

(#10) lenox válasza Reggie0 (#9) üzenetére


lenox
veterán

Egyreszt ugye lehetseges lasd #6, masreszt ahhoz nem eleg egy vekony kliens ami csak streamet kap, hanem akkor lokalban kene kepet is szamolni, tehat ezzel a felallassal nem lehetseges.

(#11) E.Kaufmann


E.Kaufmann
addikt

Ennyi sok negatív kommentet egy amúgy érdekes ötletnek? Tán a tegnapi nap letört itt mindenkit? :D

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#12) gbors válasza lenox (#10) üzenetére


gbors
nagyúr

Legalább valamire jó lenne az SLI / CF ;]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#13) lenox válasza gbors (#12) üzenetére


lenox
veterán

Ezt a reszet nem csak Abu talalgatta hozza szokas szerint? Amugy a valosagban nem a grafikaban van logikusan a predikcio, hanem az allapotterben, abbol kell kepet szamolni, es van egy valosag, ami a mar valos user inputokat tartalmazza, es a kettot kell probalni szinkronban tartani, lasd quakeworld. Kepet ertelemszeruen egyet kell szamolni, amugy is fura lenne ha gop-os streamben tobbfele kep is lenne, kepkockankent mondjuk 4 fele agazna.

[ Szerkesztve ]

(#14) Dr. X válasza E.Kaufmann (#11) üzenetére


Dr. X
aktív tag

Itt mindenki sokkal okosabb, mint a Googlenél meg a Microsoftnál! Akárhány felhős játék hír van, mindenki kutyázza, hogy egy szar lesz, játszhatatlan stb... Igaz a Stadia jövő hónaptól használható, a Project xCloud meg 2 héten belül már tesztelhető lesz. Nyílván ők egy világösszeesküvésben hisznek, hogy mindenki hazudozik össze vissza, rombolva a saját hírnevüket, csak nem tudom mit fognak akkor néhány hét múlva csinálni, amikor Halozni fognak felhőben meg Red Deadezni Stadián...

[ Szerkesztve ]

(#15) hardzsi2


hardzsi2
aktív tag

Ez gyakorlatilag a CPU-beli spekulatív végrehajtás leképezése a 3D-s jelenetbeli mozgásokra, nem?
Mivel sokkal több képkockát kell számolni a szerver oldalán és pontos predikció szükséges, hogy a kliensnek csak a legvalószínűbbeket küldje el, így a CPU-beli elágazásbecslőt is mintázniuk kell (~merre fog legvalószínűbben mozdulni).

[ Szerkesztve ]

flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)

(#16) bunfi válasza Dr. X (#14) üzenetére


bunfi
őstag

Az a fránya fizika, ez a bajok forrása. Mert akárhogy is számolom, amit ők állítanak az fizikai képtelenség...

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#17) E.Kaufmann válasza bunfi (#16) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Konkrétan melyik része és miért?

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#18) Male válasza E.Kaufmann (#17) üzenetére


Male
nagyúr

Tehát: drága a hardver otthonra, futtassuk felhőben, mert úgy gazdaságosabb... persze ott a késleltetés gondja, ami miatt számoljunk többször annyit, legfeljebb drágább lesz... még mindig tuti gazdaságosabb? Vagy netán az egész lényege mégiscsak az, hogy havidíjat fizess, ne vehesd meg, és játssz vele amíg csak akarsz :U

(#19) gbors válasza lenox (#13) üzenetére


gbors
nagyúr

A predikció persze, hogy az állapottérben van, de mennyivel vagy előrébb, ha nem számolsz több képet?

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#20) MasterDeeJay

Ha jól értem akkor az user nyomja az fps-t és a szerver elküld egy rakás lehetséges képkockát amit feltehetően lépni fog és azt rakja elé amit ténylegesen meglépett. Így user örül mert minimális késleltetéssel folyamatosnak látja a játékot.
Elméletben jól hangzik, egy egyszerűbb cső fps-nél szerintem működhet jól. Viszont ott megbukik a dolog amikor egy bonyolultabb dolgot tesz, illetve ha nem talált megfelelő képkockát akkor lesz egy szép törés a késleltetésben mert a nem becsült képet kell kiküldeni.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#21) lenox válasza gbors (#19) üzenetére


lenox
veterán

Annyival, amennyire a predikcio jo. Szkeptikus vagyok a tobb kep szamolassal kapcsolatban, nem tudom elkepzelni, hogy az ertelmesen mukodjon, teszem azt 2-3 kep latencym van, szaladok egyenesen, akkor a szerver minden kephez szamol nekem olyat, hogy akkor fordulnek jobbra/balra/le/fel vagy mennek egyenesen, ez ugye 5 kep a kovetkezo frame-re, aztan onnan szamolna 5 kepet a mennek egyenesenre, illetve folytatna a masik negyre a fordulast (mert ugyesen tudna, hogy ha elkezdtem fordulni, akkor nem hagyom egybol abba), tehat 9 stream jonne egyszerre? Es akkor egy masik user meg meg sem jelent. Ertem, hogy ms-ek csinaltak egy ilyen kutatas-fejlesztes projektet, de ez szerintem gyakorlatban nem mukodik.
Ellenben olyan mindenkepp elofordul, hogy a valosag nem egyezik a predikcioval, es korrigalni kell, tehat azt egy vagy tobb kep eseten is meg kell csinalni, az egy kepes meg mar mukodott a quakeworld-ben, szoval amennyire 20-25 eve mukodott annyira most is fog.

(#22) Cathfaern válasza MasterDeeJay (#20) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Igen, nekem is ez a problémám. Elvileg jó ha minden jó, de vajon mennyire lesz érezhető ha valami nem jó? Sokkal rosszabb ha a ping ugrál 10 meg 200 ms között, mint ha konstans 150ms.

(#23) Cathfaern válasza Dr. X (#14) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Én még emlékszek amikor biztosan állították, hogy gamerek sose fognak LCD monitoron játszani, CRT megmarad örökre :)

(#24) cskamacska válasza E.Kaufmann (#11) üzenetére


cskamacska
addikt

Pedig még most csak a technikai oldalával elégedetlenkednek, még nem is jött elő, hogy a Stadia a PC/konzol játéknak, és a magának a játékok birtoklásának a végét jelen..tené. ;] :P

Én speciel nem látom technikai oldalról vészesnek a projektet, már 2012-2013 környékére a OnLive és a Gaikai teljesen használható volt. Nem hiszem hogy 8 évvel később egy Guglinak ez gondot okozna, mikor minden bokorban van egy szerverparkja, és saját netet szolgáltat.
Még a játékos hardver macerás megtérülését is helyre lehet billenteni, ha majd nem konzolra és PC-re, hanem a saját spéci vasukra fejlesztik a játékokat.

Csak hát pont ez a gond, ha a Gugli tényleg ránk tudja erőltetni a cuccát, és nem kerül a temetőjébe, akkor a PC játékot fogja kifingatni modostul, GoGostul, mindenestül. :(

[ Szerkesztve ]

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#25) Ribi válasza lenox (#21) üzenetére


Ribi
nagyúr

Én ezt még el tudom úgy képzelni, hogy a látottnál nagyobb képet renderel és ha épp fordulsz, akkor a gépnek azon részét rakja eléd amerre fordulsz, nem a közepét. Ez is + terhelés, de nem kell több teljes képet renderelni. Illetve be van tárzava pár "effekt" amit nyomsz, elkezdesz lőni, akkor nem kell olyan kép is amin te lősz, hanem csak bevágja azt a rész amikor már jön a tűz.
Illetve ezt gondolom eleinte valamilyen konzolos irányításhoz tervezik, ahol nem tudsz túl gyorsan fordulni sem.

[ Szerkesztve ]

(#26) bunfi válasza cskamacska (#24) üzenetére


bunfi
őstag

Nekem a gyakorlati tapasztalataim az OnLive és Gaikai jelenkori utódjaival. A GeForce NOW!, LiquidSky vagy épp Paperspace használatával elég más jellegű tapasztalataim vannak. Vannak olyan helyzetek amikor már-már játszható, de ez a play-anywhere nagyon-nagyon messze van még. De lehet, hogy az én igényeim magasak. Egyébként megint két lépéssel a tömeg előtt jársz a helyzet megértésében, de ezzel maximum az ellenszenvüket vívod ki... Legnagyobb sajnálatomra.

(#17) E.Kaufmann
Késleltetés, képminőség. Egyiket sem képes ugyanazon a szinten produkálni. Lenyomom a gombot és 30-50 ms múlva elsül a fegyver és sebződik a delikvens a másik oldalon. Ez persze optimális eset, de kizártnak tartom, hogy ezt a nagyságrendet a komplett kép küldésével lehetne tartani, míg az előző esetben csupán kbyteok fordultak meg a szerver és a kliens között. A képminőség részéről meg csak annyit, hogy 1080p-60Hz-8bit az majdnem 4Gbit sávszélességet igényel, ezt nem lehet látható minőségromlás nélkül átültetni 50Mbitre.

[ Szerkesztve ]

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#27) lenox válasza Ribi (#25) üzenetére


lenox
veterán

Igy van, ezt en is el tudom kepzelni, voltak is ilyen kiserletek, hogy egy kepet ugy torzitani, mintha mas szogbol/helyzetbol latnad, eggyel jobb, mint az ugras.

(#28) arn


arn
félisten

Szvsz siman megoldjak... a masik, hogy ott nem a hc gamer az elsodleges piac, de ha senki sem vesz videokartyat, ok is at kell hogy szokjanak, mert nem fognal egy szuk retegnek fejleszteni.

Egy okostelefonnyi kliens elott fogunk csucsulni, a cegeknek ez a jo, biztos beveteli forras sw oldalrol.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#29) E.Kaufmann válasza Male (#18) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Male: De ebben hol van a fizikai törvények meghágása?

bunfi: Biztos lesz minőségromlás, de abban is biztos vagyok, hogy nem is árultak el minden részletet és majd felhasználás közben dől el, tud-e segíteni a késleltetésen a projekt vagy sem.
Valamint lehet hogy van valami jó tömörítési módszerük, hogy azt az x darab legvalószínűbb képet ne x szeres adatmennyiséggel kelljen átküldeni.
Ezen felül, ha sok az fps és bizonyos minőségbeli problémákat jobban meg tudnak oldani központilag, mint egy otthoni GPU-n, fotórealisztikusabb az élmény pl, az lehet ellensúlyozza a tömörítés minőségvesztését, valamint ha nincsenek a játékmenetet zavaró hibák, akkor egy játékos inkább fogja nézni, hogy ne lőjék agyon, minthogy a tömörítés minőségén filózzon.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#30) proci985


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

leirva ez egy timewarp variansnak tunik. proof-of-concept szinten lattam mar egyszerubb jatekot gyonyoruen futni 60Hzn 150kmre levo szerverrel es kb 200mses roundtrippel, szoval meglepoen sok mindent el lehet fedni. a dontesi fabol parat elore szamolni pedig szinten nem pelda nelkuli, bar az tenyleg draga.

a jatek engine es a jatek design szinten olyan, ahol eleg sokat lehet nyerni. pl a WoWnal volt egy csomo olyan game design dontes amik egyertelmuen azert lettek olyanok, hogy elmaszkoljak a TCP miatti potencialis latency varianciat.

mindenesetre kivancsi leszek. par eve mar volt egy ilyen irany, akkor nagyon nem lett semmi belole, viszont most ugy nez ki vannak nagyobb jatekosok a technologia mogott. par tekintetben egyebkent a gyakorlatban megoldhatatlan feladat kozeliteses megoldasarol van szo, szoval erdekes lesz latni a whitepapereket a technologiarol.

(6) lenox: egyaltalan nem lett elfelejtve a technika, jellemzoen egy masodeves jatekprogramozo le fogja tudni implementalni kurzus kereteben. foiskolai tananyagrol beszelunk.

ilyen vagy olyan formaban gyakorlatilag az osszes nagyobb AAAs jatek hasznalja bizonyos helyzetekben, plusz a VR headseteknel az asynchron timewarp is hasonlo elven mukodik.

ami miatt nagyon senki nem hasznalta, mert celhardver kell hozza, a felhos GPUgyorsitas meg par eve meg irdatlanul draga volt hogy megerje vele jatekszolgaltataskent is foglalkozni.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#31) #06658560 válasza atike (#7) üzenetére


#06658560
törölt tag

Te is úgy gondolod, nem fog kelleni ennyi idö beépíteni a standalone kódokba a késleltetö algoritmusokat?

#11 E.Kaufmann: Nem, engem az tört le, ami holnap történt.

#13 lenox: És akkor majd A) filmnézés lesz mindenkinek a játék, mert midnent kiprediktál a rendszer, B) Még ki se nézel a fedezék mögül, már fröccsen a vér és kapod a heccsát.

[ Szerkesztve ]

(#32) siposz


siposz
aktív tag

Ez egészen addig jópofa ötlet, amíg egy darab nem determinisztikus szereplőt próbál előre kiszámolni a rendszer. De ha egy helységben többen tartózkodnak, akkor ugye a probléma exponenciálisan növekszik.

(#33) Dr. X válasza bunfi (#16) üzenetére


Dr. X
aktív tag

A diplomás, évtizedes tapasztalattal rendelkező szakembereik biztos kevésbé értenek hozzá, mint te.

(#34) kikikirly


kikikirly
senior tag

Mi van akkor ha a scriptek,fix effektek helyett elkezdünk áttérni a valós időben számolt szimulációkra(rombolás,komplex sérülésmodellezés,particle physx,folyadék szimuláció stb)?
Ha jól értem a számolandó adat mennyiséggel arányosan nő a döntési fa.

[ Szerkesztve ]

(#35) gbors válasza lenox (#21) üzenetére


gbors
nagyúr

Igen, több kép előreszámolása halmozottan handicapes, én nem is gondoltam egy lépésnél többre. A korrekciós dologban meg segít, hogy ha sűrű a képfrissítés, mert így csak kicsit lehet tévedni.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#36) lenox válasza proci985 (#30) üzenetére


lenox
veterán

egyaltalan nem lett elfelejtve a technika, jellemzoen egy masodeves jatekprogramozo le fogja tudni implementalni kurzus kereteben. foiskolai tananyagrol beszelunk.

Hat ez az.

ami miatt nagyon senki nem hasznalta, mert celhardver kell hozza

Itt kikerultunk a szinkronbol, amirol en beszeltem ahhoz nem kell celhardver, quake/duke nukem koraban sem volt, tehat valami masra gondolsz. De mire akkor?

(#37) proci985 válasza lenox (#36) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

kimaradt a fel mondat :B . ami miatt senki nem hasznalta a felhot jatekra az az, hogy ahhoz GPU gyorsitas kell, ami felhoben draga.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#38) DarkByte


DarkByte
addikt

Máris megtaláltuk hol lehet bevetni a kvantum számítógépeket a játékoknál :D Az elvileg erre is jó, hogy sok lehetséges kimenet közül "megsejti" mi lesz a helyes (vagy legalább is eléggé leredukálja a lehetőségeket). :)
Kár hogy bármi ilyen alkalmazástól még fényévekre van. De majd egyszer.

Esetleg ha valaha lesz kvantum összefonódásos adattovábbítás és az felett internet kapcsolat zéró késleltetéssel, akkor teljesen megszűnik a probléma is :)

Unokáink talán még megélik.

[ Szerkesztve ]

(#39) E.Kaufmann válasza DarkByte (#38) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Szerintem az sem sejtené meg, hanem legjobb esetben is egyszerre számolhatná az összes lehetőséget, de még az is fényévekre van.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#40) bunfi válasza Dr. X (#33) üzenetére


bunfi
őstag

Nekik egy adott feladatot kell megoldani a tőlük telhető legjobb módon. Az, hogy valamit nem lehet megoldani, az nem rajtuk múlik. Ezekre használják a cégek a marketingeseket, meg az ilyen konzumertech újságokat/portálokat, mint az Edge.

[ Szerkesztve ]

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#41) Ribi válasza bunfi (#40) üzenetére


Ribi
nagyúr

Há ott az éjjááj, majd a megmongyaaaa. Vagy addigra más bázzwörd lesz? ;]

(#42) joysefke válasza lenox (#21) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Nyilván érdemes lehet bedobni egy elágazásbecslés algoritmust, ami azonosítja a játéktér kritikus pontjait (akár gépi tanulással) és a kritikus pontok közelében a képet a normálisnál jóval nagyobb részleges látószögekre rendereli néhány képkockával előre le, küldi le az adatot, majd a kontroller/egér tényleges pozíciója szerint a kliens kiszedi a látószögnek azt a részét amit ténylegesen meg kell jeleníteni, illetve jelenti vissza a kliens a szervernek, hogy melyik út vált be.

A hagyományos elágazásbecsléshez hasonlóan itt is az lehet a gáz, amikor éppen nem vált be semennyire az elágazásbecslés, a kiszámolt és leküldött adatok érvénytelenek és szükség van egy teljes oda-kiszámol-vissza ciklusra.

Na ezeket a tüskéket majd megérzi a játékos.

=====

A szükségesnél nagyobb képet előre kiszámítani hogy annak csak egy része legyen megjelenítve (a maradék megy a süllyesztőbe) majd hatékonyan tömöríteni és azt a nagy képet átküldeni egy korlátos sávszélességű csatornán kicsit hurráoptimistán hangzik, ha azt várják, hogy meg is érje és a user ne vegyen észre ebből semmit.

[ Szerkesztve ]

(#43) opr


opr
veterán

Ugy latom, itt sokan kicsit mintha lebecsulnek, milyen mennyisegu adata es milyen minosegu AI-ja van a guglinak.
Arra celzok, hogy siman azzal, hogy a nep jatszik, osszegyulik irgalmatlan mennyisegu adat, es az alapjan mar lehet AI-t betanitani, igy a szukseges predikciok mennyisege drasztikusan csokkentheto, persze ha a megfelelo minosegu es mennyisegu telemetria adott.
Innentol kezdve adott szituaciora mar ertelmezheto mennyisegu predikcio eleg az esetek 90%-ban. A kerdes inkabb az, hogy a maradekot hogy oldjak meg, mert ha fel-le ugralni fog a kesleltetes, es pont akkor ugrik meg, amikor valami varatlant csinalsz, plane ha direkt, az szvsz enyhen szolva irritalo lesz.
Tehat szerintem ez ugy fog kinezni, hogy minel tobben, minel tobbet jatszanak egy adott jatekkal, annal jobb es olcsobb lesz a predekcio.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#44) opr válasza Ribi (#41) üzenetére


opr
veterán

Ez mondjuk pont az a tema, aminel az AI nem buzzword, hanem konkretan ~erre valo...

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#45) Male válasza E.Kaufmann (#29) üzenetére


Male
nagyúr

Sehol nincs benne, nem válasz akart lenni neked, csak félrenyomtam :B

#43 opr: Igazából akkor tovább is léphetnénk, minek egyáltalán bármit csinálni, elindítod az autóversenyt, és kiírja, 3. lettél, kikapcsolhatod :DDD

[ Szerkesztve ]

(#46) bunfi válasza opr (#43) üzenetére


bunfi
őstag

Ugy latom, itt sokan kicsit mintha lebecsulnek, milyen mennyisegu adata es milyen minosegu AI-ja van a guglinak.

Én erre speciel nem pozitívumként szoktam tekinteni.

Tehat szerintem ez ugy fog kinezni, hogy minel tobben, minel tobbet jatszanak egy adott jatekkal, annal jobb es olcsobb lesz a predekcio.

A predikció nagyon szép, de már az Intelnek sem annyira jött be az utóbbi időben. Az nVidia is erre építette fel a DLSS-t, hogy spóroljunk valamin, csak az ár amit ki kellett érte fizetni (a szó átvitt és tényleges értelmében) az kissé túlzás volt.

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#47) opr válasza bunfi (#46) üzenetére


opr
veterán

Ezt a kerdest kizarolag technologiai szemszogbol vizsgalom, kizarolag a cikkben szereplo alkalmazas celjabol, illetve a megvaloszithatosag szemszogebol. Innen nezve pedig a sok adat es a jo AI pozitiv dolog.

Predikcio: Ez teljesen mas struktura, teljesen mas technologia es teljesen mas kornyezet. Persze, ismet, nem penzugyi szempontbol nezem a dolgokat, kizarolag technologiai oldalrol, hogy mennyire megvalosithato. Egyertelmu, hogy maga a nev, hogy negativ kesleltetes akkora orbitalis naprendszer-meretu bullshit, hogy valami marketinges bonuszt kapott erte, de amugy a stream technologia egyik hatranyat tobbe-kevesbe orvosolhatja.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#48) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Át kell állni quantum számítógépekre és az kiszámolja egy pillanat alatt az összes lehetséges opciót egy hónapra előre még World of Warcraft-ban is. Azt már nem Delorean hanem Dr. Strange módszernek fogják nevezni.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#49) lenox válasza joysefke (#42) üzenetére


lenox
veterán

A szükségesnél nagyobb képet előre kiszámítani hogy annak csak egy része legyen megjelenítve (a maradék megy a süllyesztőbe) majd hatékonyan tömöríteni és azt a nagy képet átküldeni egy korlátos sávszélességű csatornán kicsit hurráoptimistán hangzik,

Ez biztos kisebb eroforrast igenyel, mint tobb kepet szamitani es kuldeni, de amugy is skalazhatonak kell lennie az egesznek, tehat ha a szerver kevesebbet tud szamolni, akkor kisebb felbontast es reszletesseget renderel, ha a savszel kicsi, akkor meg kisebb bitrate-et es esetleg felbontast hasznal.

(#50) Egon


Egon
nagyúr

Vegyünk egy egyszerű esetet. Fps, megyek egyenesen előre. A következő képkockán nagyjából az alábbi variációk képzelhetők el:
- továbbra is megyek egyenesen (W),
- megállok ( ),
- hátrálok (S),
- ugrok előre egyet (W+Space),
- állva felugrok (Space),
- hátraugrok (S+Space),
- ugyanez guggolással (három különböző képkocka),
- a további 6 mozgási irány (jobbra, balra, és srégen 4 irányban) szorozva a 3 mozgási lehetőséggel (megyek, guggolva haladok, ugrálok), az 18 további lehetőség, ha jól számolom (és akkor az olyan esetleges apróságokat nem is említettem, hogy ha van sétálás a játékban; valamint a fegyverváltás, lövés, gránátdobás stb. jelentette további variációkat, amivel bőven 100 db felett van a szükséges képkockák száma - pl. sima előremenetel helyett lövök is miközben szaladok előre stb.). Természetesen az ellenfelek mozgását is bele kell kalkulálni, akiknél szintén előre kell gondolkodnia a rendszernek, ami már egy közepes csatánál is ezres nagyságrendet eredményez a variációk tekintetében.

Ebben természetesen nincs benne az egérmozgás jelentette plusz (azt szerintem is lehet kezelni nagyobb látószögű képek átküldésével, és az adott pozíciónak megfelelő vágásával, ahogy fentebb írta valaki).

Summa summarum: gépi tanulás ide, tutkó tömörítési algoritmusok oda, elég nehezen hihető, hogy ez a probléma kezelhető a jelzett módon.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#51) bunfi válasza opr (#47) üzenetére


bunfi
őstag

A steam technológia maga úgy próbál orvosolni egy problémát (eszközigény), hogy nemes egyszerűséggel áttolja máshová (hálózati késleltetés, -sebesség). Ez természetesen tucatjával szüli az egyéb problémákat, amiket meg kell oldani, hogy ilyen nagyon büszkék lehessenek magukra. És akkor még az egyéb aspektusairól nem is beszéltünk a dolognak. Itt kár lenne hurráoptimistának lenni...

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#52) opr válasza bunfi (#51) üzenetére


opr
veterán

Eeeeessss, ez megis hogy jon ahhoz, amit irtam? :DDD
FYI: A streamelt jatek egy eleg nagy kritikusaval beszelsz, ha visszanezed a temaban a regebbi hsz-eimet, lathatod, hogy enyhen szolva szkeptikus vagyok a temaban.

Ettol fuggetlenul ez megis hogy jon konkretan kizarolag a latency problemara szant egy megoldasi koncepciohoz fuzott hozzaszolasomhoz? Plane, hogy ha ertelmezed a hozzaszolasaimat eddig, az is latszik, hogy meg ezzel kapcsolatban is szkeptikus vagyok, mert szerintem konkretan ugralo latency-t fog okozni, ami eleg irritaloan hangzik, de ezt is irtam mar fentebb.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#53) bunfi válasza opr (#52) üzenetére


bunfi
őstag

Probléma orvoslás (az utolsó mondat) vonalon indultam el és léptem néhányat hátra. Meg a végére odaköltöttem a szokásos demagógiámat. Sry. Lehet a másik fórumon olvasott eszmefuttatás a stadia latency és a ping google.com korrelációjában vágott haza valamit odabenn :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#54) opr válasza bunfi (#53) üzenetére


opr
veterán

Jo, az mondjuk fajhatott, ertheto a zaklatottsag. :DDD

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#55) Sinesol válasza opr (#52) üzenetére


Sinesol
veterán

Nesze neked jatekelmeny, eddig QTE, most meg mar jatszik is helyetted a gep. Amugy nemtom jobb jatekosoknak miert jo ez, mivel ök epp azert jok, mert nem kiszamithatoak. A gyengebbeknek meg egyfajta csalas az egesz.

(#56) opr válasza Sinesol (#55) üzenetére


opr
veterán

"Amugy nemtom jobb jatekosoknak miert jo ez"

Ki irt ilyet, hogy jobb nekik? :F

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#57) Sinesol válasza opr (#56) üzenetére


Sinesol
veterán

Hja, nem válasznak terveztem, sima hozzászólás lett volna, csak véletlen biztos válasz gombra nyomtam.

[ Szerkesztve ]

(#58) MeszesKPT


MeszesKPT
őstag

Negatív késleltetés. Biztos feltalálják a tömörítést is, ami jobb képet ad mint az eredeti.

A cikk írója meg gigabites netet emleget. Amerika nagy részén és Nyugat-Európában sokfelé (a Stadia célterületein) ez leginkább vágyálom.

(#59) tonyrulez


tonyrulez
őstag

Vagyis megtaláltuk a megoldást a generált problémára? Ne legyen a usernek gamer PC-je mert drága, vegyen olcsót amin távolról játszik. De hopp, ott az input lag, sebaj, használjunk fel még több erőforrást, számoljuk ki hogy PUBG-ben a delikvens merre fordulhat a következő 1/60s-ban, minden képkockát gyártsunk le és küldjük el. :N

Már csak arra vagyok kíváncsi hogy 100%-osan lesz olyan frame ami kell, vagy ha nem, akkor ott lesz egy stutter amíg azt is kiszámolja és átküldi? Mert egy Mario-nál ahol 3 irányba lehet menni még el tudom képzelni, de egy bármely játékban ahol 360°-ban bármerre indulhat a kép, ott kellene "pár" képet előgenerálni.

4 8 15 16 23 42

(#60) Reggie0 válasza lenox (#10) üzenetére


Reggie0
félisten

Nyilvan nem ezzel a felallassal, hanem a helyileg futtatott programmal osszehasonlitva. Ugyanis azt mondtak a cikk szerint, hogy jobb, mint a helyileg futtatott esetben.

(#61) #16939776 válasza Egon (#50) üzenetére


#16939776
törölt tag

Szerintem nem lesz kép az összes létező esetre, arra viszont képes lehet, hogy a játékos stílusából, terepviszonyokból és az ellenség relatív pozíciójából megjósol: 1-et a jelenlegi inputra számítva, 3-at pedig az adott helyzetben az első 3 legnagyobb valószínűséggel bekövetkező eseményre.
Guggolás/ugrás/elindulás/megállás nem 1 képkocka alatt következik be legyen 200ms azaz 12 képkocka. Ha a User esetleg csak a 2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.-ik megjósolt kockát látja belőle pont az elsőt nem, mert nem sikerült a jóslás, pont nem dől össze a világ.
Ennek a feature-nek annyi a jelentősége, hogy a user kellemesebben érezze magát, -16ms delay érzetben jelentős előrelépés lesz, akár 50ms akár 30ms lett volna elérhető nélküle. 60hz-en szocializálódott tömegnek tényleg olyan lesz mintha otthon játszana.

[ Szerkesztve ]

(#62) Necroman_Mk2


Necroman_Mk2
őstag

Érdekesen hangzó elgondolás. Bizonyos játékstílusok, mint pl. a cső FPS, interaktív "mozi", autóversenyzés meg esetleg 2D platfromerek, esetében talán működik ez a dolog, viszont a többinél már kevésbé érzem megvalósíthatónak. Túl sok a lehetőség, túl sok a paraméter, és ha még multiplayer játékról is beszélünk, ott az emberi tényezők miatt végképp elszabadulnak a variációk kimenetelei. És oké, hogy az input lagra adott orvoslás ez, de vajon ha a predikció nem jön be, akkor az mennyire fogja megtörni a kliens oldalon a képet, azaz: mit vehet ebből észre a játékos?
Amúgy többször leírtam már, de amikor még anno az OnLive-t próbáltam, az volt a tapaszataltom, hogy a 60 FPS-re lockolt játékok esetén, mint az autóverseny vagy FPS (konkrétan: DiRT, FEAR), érezni lehetett az input lagot, de egy 30 FPS-re belőtt, külső nézetes akciójátéknál (Batman, Darksiders) már nem éreztem a késlekedést, pedig a szerverek az óceán túloldalán voltak.
És megint újra: miért a PC-t nyomatja a Google, és nem azt, hogy ezzel az okostelefonodon is játszhatsz AAA játékokat?

(#18) Male Ha a felhős kép előállítása drágább is, az nem a kliens pénztárcáját fogja terhelni a drága hardverek megvásárlásával, legyen szó gamer PC-ről vagy az aktuális csúcskonzolról. Nyilván ez komromosszummal jár, de szerencsére "valamit valamiért", vagy még inkább: Ha nincs ló, jó a szamár is alapon ez elfogadható. Másrészt a Stadia nem előfizetésben gondolkodik, hanem inkább online áruházként tekint magára - mondjuk ez szvsz hiba a Google részéről, de ők tudják jobban... :U

[ Szerkesztve ]

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#63) opr válasza Necroman_Mk2 (#62) üzenetére


opr
veterán

"És megint újra: miért a PC-t nyomatja a Google, és nem azt, hogy ezzel az okostelefonodon is játszhatsz AAA játékokat?"

Na latod, ez az, amit En sem ertek.
Mert a telefonra, tabletre, meg talan a tv-re irt kliensnek is latom ertelmet, szvsz oda valo a stream, nem is ertem, miert izzadnak ezzel a kivaltjuk a gamer pc-t baromsaggal.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#64) Necroman_Mk2 válasza opr (#63) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

Nyolc-tíz évvel ezelőtt, az OnLive és Gaikai esetében még volt értelme ennek az iránynak. De most a 2010-es évek végére, amikor a tartalomfogyasztás főleg a fiatalabb generáció esetén átkerült okostelefonra, ezt hibás útnaknak érzem. Még úgy is, hogy PC esetében megvannak a szükséges perifériák az irányításhoz, telefonon pedig mindenképpen kell minimum egy kontroller is.
De az Android tévét ezzel lehetne a legjobban megtolni.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#65) joysefke válasza opr (#63) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Na latod, ez az, amit En sem ertek.
Mert a telefonra, tabletre, meg talan a tv-re irt kliensnek is latom ertelmet, szvsz oda valo a stream, nem is ertem, miert izzadnak ezzel a kivaltjuk a gamer pc-t baromsaggal.

Talán mert a Googlenak van mobil és TV oprendszere, de gamer-PC oprendszere az nincsen, az a Microsoftnak van. Talán úgy gondolják, ha a PC-játékokat kivonják a gémer-PC oprendszer kizárólagos fennhatósága alól, akkor majd a gémer-PC user lecseréli a gémer-PC oprendszert a Google valamelyik vackára.

(#66) Sinesol válasza opr (#63) üzenetére


Sinesol
veterán

Szerintem főleg azért, mert komolyabb gamekat kb. tök felesleges telóra streamelni, túl kicsi a kijelző, nem látsz nagyon semmit egy látványra épülő cuccnál, sok játéknál értelmesen irányítani se tudod, stb. Oké van kontroller, pár geek is max kiprobalas szinten mozdul rá csak, de valljuk be nem életszerű, hogy az ember kontrollert huzgál magával egész nap, a tablet megint rétegigény, többnyire inkabb otthon hasznalja az ember, ha meg már ott vagy akkor ott a gép minden háztartásban, nem fogsz kis kijelzőn bohóckodni, amikor ott a tv, monitor.

Egyedül a tv-s verzió lenne az, ami tényleg elgondolkodtató lehetne lehetne, de gondolom ott mar megfelelő hardver is kéne, kavarás lenne kompatibilitással, a különböző arm cuccok képességeivel, miközben ha ott a gép egyszerűen csak összekötöd, párosítod a tv-vel és le van tudva a probléma. Valljuk be még a csucstévék sem tul acélosak az alkalmazások futtatásában, kicsit sok lenne egy játékstreamelés nekik. Persze lehetne kiadni külön erősebb chipsetes tv-ket, de arra rengeteg pénzt kellene költeni és több mint valószínű, hogy alig vennék őket. Ha belegondolok, ott a géppel összekötve a tv alapból, miért is venném meg két tökugyanolyan minőségű tv közül a felárasat, ami még ugy is kevesebbet tudna mint az olcsóbb tv+pc setup?

[ Szerkesztve ]

(#67) Male válasza Necroman_Mk2 (#62) üzenetére


Male
nagyúr

Valóban nem a drága hardverek megvásárlásával, hanem a magasabb előfizetési díjjal fogja terhelni a kliensek pénztárcáját.

(#68) opr válasza Sinesol (#66) üzenetére


opr
veterán

Sokan hurcolnak magukkal kezikonzolt is, egy kontroller + mobiltarto hozza nem a vilag vege.
Tablet az mas vilag, abba nem szolok bele, mert szamomra mindig is ertelmezhetetlen volt a kategoria, valahogy ugy kepzeltem el, hogy mondjuk autoban tablet mehet fel a fejtamlara, stadia benyom, kontroller kezbe, aztan a kolok boldog erkezesig.
TV: Ki lehetne adni egy hdmi-s stadia stick-et, ha megfeleloen olcso, biztos sokan lecsapnanak ra.
De megmondom oszinten, en a TV-ben nem annyira latom az ertelmet, mert szerintem akkor mar inkabb konzol/pc TV-re dugva.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#69) joysefke válasza opr (#68) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

De megmondom oszinten, en a TV-ben nem annyira latom az ertelmet, mert szerintem akkor mar inkabb konzol/pc TV-re dugva.

Én ezzel fordítva vagyok: TV-re látom az értelmét, egy picit még tabletre is, mobilra nem igazán.

Ha valaki sokallja a konzol árát, esetleg mobilitásra van szüksége a konzol hurcolászása nélkül, vagy esetleg 1-1 játékot akar alkalomszerűen végigjátszani különösebb befektetés nélkül, akkor előfizet 1 hónap Stadia-ra (és esetleg vesz egy TV-re dugható Stadia-sticket ha kell hozzá) és játszik.

A tablet határeset, de már alkalmas immerzív játékra, illetve könnyen hurcolható (hotel, vonat, autó hátsó ülése), a kijelzője lehetőséget biztosít szép nagy részletes kép megjelenítésére, de a benne található vas önmagában ezt nem bírná. => jó játék Streaming célpont.

Mobilra tökéletesen nem látom értelmét: Mobiltelefon kijelzője kicsi, nem alkalmas az immerzív játékra, kontroller nélkül a tapicskolás eleve olyan játékokat sejtet, amivel WC-n játszik 5-10 percet az ember, de semmiképpen nem fizetne rá havi díjat, illetve a mobiltelefon hardverileg is általában elég erős az ilyen típusú játék és kis kijelző kombinációjához.

[ Szerkesztve ]

(#70) Necroman_Mk2 válasza joysefke (#65) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

Érdekes elgondolás, de szerintem ott hibás, hogy a Google bejelentése alapján a Stadia-nak szoftveres oldalon csak Chrome-ra van szüksége. Az pedig van Windows-on is.
Arról nem beszélve, hogy aki igazi, echte elkötelezett PC "masterrace" gamer, az továbbra is fogja szórni a pénzt a tuningra, egyben lesznek majd összehasonlító Digital Foundry videók a stream és natív futtatás oldalán. De arra jó lehet, hogy ha lesz ideiglenes trial, akkor bele lehessen nézni egy-egy játék elejébe. (Az OnLive-nál volt.)

(#67) Male A Stadia, mint felület, ingyenes lesz, de a havi előfizetés meg 10 dollár, azaz 120 egy évre. Ebből milyen aktuál-gamer PC-t lehetne összerakni? :U

(#66) Sinesol Az alkalmazás kliens oldalon lényegében egy videó stream, csak több és gyakoribb inputtal. Ha az androidos tévé képes megbirkózni pl. HBO Go-val, akkor szerintem a Stadiaval képes lesz megbirkózni. Megfelelő netkapcsolatot feltételezve, persze.

(#68) opr "Tablet az mas vilag, abba nem szolok bele, mert szamomra mindig is ertelmezhetetlen volt a kategoria"
A tabletnek addig volt értelme, amíg az okostelefonok képernyője 3-4 hüvelyk volt. Mihelyt azonban elkezdtek nőni képátlók, ez a kategória másodlagossá vált, elvégre egy kb. 7 inches telón már jobban lehet bármit nézni.

(#69) joysefke "Mobiltelefon kijelzője kicsi, nem alkalmas az immerzív játékra"
Ellenpéldaként lásd: Nintendo Switch. Amire olyan AAA játékok is megjelentek, mint a 2016-os Doom, az Skyrim, az Assassins Creed, a Witcher 3 meg az Overwatch (utóbbi kettő máma). Nyilván megkötésekkel egy PC vagy PS verzióhoz képest, de mennek rajta, handheld módban is - szóval van létjogultsága egy hasonló méretű telefonon játszásnak. Pláne, hogy ma már csak 5-6-7 colos készülékeket kapni.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#71) #06658560


#06658560
törölt tag

Ez amúgy mennyit javít majd a Heroes vagy a Civ éményen?

(#72) joysefke válasza Necroman_Mk2 (#70) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

(#69) joysefke "Mobiltelefon kijelzője kicsi, nem alkalmas az immerzív játékra"
Ellenpéldaként lásd: Nintendo Switch. Amire olyan AAA játékok is megjelentek, mint a 2016-os Doom, az Skyrim, az Assassins Creed, a Witcher 3 meg az Overwatch (utóbbi kettő máma).

0, A Switch vásárló nem egy átlagos mobil user. Attól hogy valamilyen koncepció működőképes (és van piaca) Switchen attól még ez nem feltétlenül lesz igaz mobilon.

1, A Switchnek vannak fizikai viszzajelzést adó gombjai, a mobiltelefonoknak nincsenek. Szerintem szűk azoknak a köre akik majd aftermarket kontroller-tokokat cipelnek a mobiljuk mellé.

2, Mobilon eddig nem nagyon ment az AAA kategória. Sok sikert ennek a megváltoztatásához.

Necroman_Mk2:
Érdekes elgondolás, de szerintem ott hibás, hogy a Google bejelentése alapján a Stadia-nak szoftveres oldalon csak Chrome-ra van szüksége. Az pedig van Windows-on is.

Van Windowson is. És van pld Chromebookon is. Milyen kívánatos is lenne a Googlenak, hogyha a korábbi Windows-gamer Pisik a Windowst Chromebookra cserélnék...

[ Szerkesztve ]

(#73) Sinesol válasza joysefke (#72) üzenetére


Sinesol
veterán

Az egy dolog, hogy megjelennek ra, de nem sok kozuk van a konzol nepszerusegehez, nem ezektol sikeres, hanem az exkluziv, rá szabott tartalomtol.

(#74) Necroman_Mk2 válasza joysefke (#72) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

Az 1. pontra: Szerintem ha valaki, akkor a Google tudna ezen változtatni. Pláne, hogy egy Stadia kontroller már adott, már csak tart kell mellé adni, és már el is van adva a termék. A sikerességet meg majd meglátjuk, hogy a mobil felhasználók mennyire fognak harapni a lehetőségre - mert szerintem inkább ők lesznek ennek a megmentői, ha túléli, mint a PC-sek.

A Chromebook-os elméleted meg továbbra is érdekes, de ha maga a Stadia nem nyújt azon semmilyen látványos előnyt egy Windows vagy akár Mac platformhoz képest, akkor nem ezzel fogják az eladásokat növelni. Pláne, hogy a masterrace réteg maradna továbbra is a natív futtatás mellett, ami egyelőre csak Windows-on megoldott teljesen.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#75) Male válasza Necroman_Mk2 (#70) üzenetére


Male
nagyúr

Szóval szerinted, ha a Googlenek emelkednek a költségei, akkor azt nem a felhasználók fogják valamilyen formában kifizetni... akkor ki/mi fogja fedezi a plusz költséget?

(#76) tonyrulez válasza Necroman_Mk2 (#70) üzenetére


tonyrulez
őstag

A Nintendo Switch az exkluzívok miatt ment nagyon. AAA játékot pedig a nagy Switch-játékosok is inkább TV-n játszanak, mert a kis kijelző nem erre való.

4 8 15 16 23 42

(#77) Necroman_Mk2 válasza Male (#75) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

Ha lehet egy tippem erre: a hirdetők. Azaz mielőtt elindul a játék, pár másodpernyi hirdetést leadnak, ahogyan mostanság a YouTube esetén is.
Szerintem túlélhető, ha nem szalad el velük a ló, azaz több perces videókkal fárasztják az embereket.

(#76) tonyrulez Az lehet, de én sok Switch usertől hallottam, hogy jó az, ha el tudják vinni a játékot magukkal. Sőt, a legelső Stadia prezentáción is mutatták, hogy van rá lehetőség gépek között váltani.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#78) bunfi válasza Necroman_Mk2 (#77) üzenetére


bunfi
őstag

Az nagyszerű, mivel minden a távoli gépen történik, így semmilyen ráhatásod nincs, ellentétben a böngésződdel, ahol van rajta valamekkora kontrollod. Ez sem szól másról, mint mézes-mázos csomagolásba bújtatott kontroll.

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#79) Male válasza Necroman_Mk2 (#77) üzenetére


Male
nagyúr

Ezért írtam, hogy valamilyen formában. Ha több hirdetést kell bámulni miatta, akkor azzal fizetik a felhasználók.
(Youtubeon is mintha egyre több lenne, pont tegnap este húzott fel, hogy 11 percnél tartottam egy videóban, addigra már három darab dupla reklámot nézetett velem... persze erősebben is nyomja az előfizetést, amivel ezt megúszhatnám ha jól gondolom.)

(#80) Prof válasza snecy20 (#3) üzenetére


Prof
addikt

Dehogy nincs, a Google muftija megmondta, legyen szepen jo uresfeju fogyaszto es tessek fullpofara enni a bullshit marketinget. :C

(#81) Prof válasza #06658560 (#71) üzenetére


Prof
addikt

A Stadia elsosorban a mobilos, konzolos alkalami jatekososkat akarja megfogni akik a legnagyobb tabor. Legkevesbe igenyesek es legtobbet koltenek gondolkodas nelkul es nem veszik komolyan a jatekot. Meghal a karaktere lag miatt? Nem izgatja kikapcsolja 2 honap mulva eloveszi talan, jatszik mast. A lenyeg el van adva a szoftver, fizeti a havidijat es nem terhelei a szervereket.

Ez nem a hardcore PC-s jatekosoknak van. Nem veletlen nincs rajta strategia, komolyabb harci kompetitiv MMO.

(#82) Spirit


Spirit
őstag

Én is egy közel megvalósíthatatlan marketingmaszlagot látok csak, miközben a valódi cél, hogy ne legyen senkinél "akármire" felhasználható, erős hardver és lehetőleg a játék se legyen a birtokodban, így a lehető legjobban ki legyél szolgáltatva. Helyette próbálják megmagyarázni, hogy jobb lehet a késleltetés, mint helyileg futtatva.

A képminőségről meg ne is beszéljünk. 4k@60-on, 8biten már a HDMI kábel határát feszegeti így is.(18Gbps) Mire ez kiforrja magát, addigra a 4K alap elvárás lesz. Tudom, tömörítgessünk, és nézzük a gyors mozgásnál kockásra széteső képet. Nem tudom ki hogy van vele, de a legjobb minőségű Youtube-ra tolt gameplay-ek sincsenek köszönő viszonyban sem a helyileg futtatott játék képével.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.