Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Donki Hóte válasza tomcat78 (#50) üzenetére


Donki Hóte
veterán

vagy a gyíkemberek rendezték az egészet

Hát ez az :( Fél évnyi szövetségi hatósági vizsgálat után ez a lehetőség is teljes mértékben ott van a lehetséges magyarázatok között.

Vagy a szövetségi hatóság a hülye, vagy a Tesla nem oszt meg minden információt, ami a teljes körű kivizsgáláshoz kellene :U

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#52) RandomName válasza Donki Hóte (#51) üzenetére


RandomName
aktív tag

Üzleti titokra hivatkozva teljesen elképzelhető az, hogy ilyen esetben tegyék fel a kérdéseik, és a kutatóink ezt meg azt a részét átnézik, és megválaszolják, de ebbe-abba viszont segítünk, a helyszínen is.
No meg nem tudom most hogy van, de mintha régebben nem került volna minden Tesla a vásárló tulajdonába. (Nem, nem az akkupack hisztivel keverem ami európában megy pár modellnél.) Ha éppen olyan autó sérült ami nem ügyféltulajdon, akkor ott felsóhajtott pár ügyvéd. :D

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001

(#53) Noukoum válasza Rickazoid (#23) üzenetére


Noukoum
veterán

Ez Tesla ellenesség. Ha egy más gyártó terméke volna, nem is tudnál róla. :)
Persze elnézve a Tesla eredményeit nem véletlenül próbálnak mindent bevetni. Amikor a németeknél is az amerikaiak csodajárgánya a király. Úgy hogy még Berlinben nem is gyártanak, azt hiszem lesz baj kedves német autóipar.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#54) bteebi válasza Rickazoid (#23) üzenetére


bteebi
veterán

Azért ez ettől bonyolultabb... Nekem is úgy tűnik (logikusnak), hogy hülye volt a sofőr, lepadlózta a kocsit (miközben talán ki volt kapcsolva az Autopilot), és kicsúsztak. De.

Autók azért nem nagyon szoktak kigyulladni. Ha meg ez a Tesláknál általános gyakorlat lesz, akkor bár hiába lesz velük arányaiban kevesebb a baleset, de az szinte biztosan halálos lesz. (Nem csak az baleset, ha te hibázol. Az álló kocsidba is belerongyolhatnak.) Ráadásul nem is hirtelen halál, hanem viszonylag lassú, és iszonyatosan fájdalmas. Ha meg mondjuk az van, hogy az ajtók könnyedén deformálódnak, vagy baleset esetén fixen nem lehet kinyitni őket, az nagyon-nagyon-nagyon gáz. Gondolom azért nem ennyire hülyék a Teslánál.

A nyélgáz meg akár lehetett (volna) az Autopilot meghibásodása is, és ennek van jelentősége. Ha tetszőleges gyártónál van szériahiba (légzsák, fék (!), futómű, tempomat, hűtőcső, kiskutya), akkor alsó hangon azoknál is visszahívás lenne. A Tesla viszont nem hülyeautókat gyárt, hanem olyat, amit egy kompjúter egy az egyben vezérelhet, és ennek hatalmas jelentősége van.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#55) dabadab válasza bteebi (#54) üzenetére


dabadab
titán

miközben talán ki volt kapcsolva az Autopilot

Egészen biztosan nem volt bekapcsolva, ezt lehet tudni.

Autók azért nem nagyon szoktak kigyulladni

Nem is szoktak ezerrel belerongyolni útszélén álló fákba. Ha meg mégis, akkor a gyulladás is előfordul, ez nem újdonság.

Ha meg ez a Tesláknál általános gyakorlat lesz, akkor bár hiába lesz velük arányaiban kevesebb a baleset, de az szinte biztosan halálos lesz.

Teslák tíz éve vannak az utakon, érte őket elég sok baleset, az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy egyáltalán nem jellemző, hogy kigyulladnak, ha meg mégis, akkor bőven van idő elhagyni az autót.

DRM is theft

(#56) tibcsiworld


tibcsiworld
aktív tag

(#57) tibcsiworld válasza bteebi (#54) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Sajna duplázok. Bocsi.

Nem hülye volt a sofőr, hanem részeg!

(#58) tibcsiworld válasza tomcat78 (#22) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Nem válaszoltál a kérdésemre.

Írtad:
"Most lesznek mellettük hülye autók is "

Miért? eddig mind okos volt?

A repülőgép autopilot netán fel vagy le tud szállni? Ellenben a Boeingnak volt olyanja, ami 2 repcsijét téglázta. Azóta sem vitatja seni, hogy xar a repcsi autopilotja! Hiba a rendszerben, és kész!

(#59) nemlehet válasza bteebi (#54) üzenetére


nemlehet
őstag

A sofőr bármikor felülbírálhatja az autopilotot. Nem értem hogy ez miért újdonság bárkinek is, ha te belerántod a kormányt a szalagkorlátba vagy lepadlózod a kocsit akkor semmilyen vezetés segítő/önvezető rendszer sem fog megmenteni.

Amúgy statisztikailag a Tesla nem veszélyesebb kigyulladás szempontjából mint egy belső égésű autó, sőt. Google keresés alapján, amcsi statisztika:
évi kb 5 millió közlekedési baleset történik(ebben az apró, cseprő koccanások is benne vannak), és kb évi 85000 esetben van tűz. Ez 1,6% ha jól számolom.

A Tesla saját statisztikája szerint kb 1,6 millió autót adtak el eddig és kb. 160 tűzesetről tudnak. Ez 0,01%. Ha felszorozzuk 10-el mert hazudnak, meg esetleg nem minden jutott el hozzájuk akkor is csak 0,1%.

Nyilván az ideális a 0 lenne, de ilyen úgy se lesz. Sok mindenért lehet kritizálni a Teslákat, de a tűzveszélyesség pont nem jogos.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#60) tomcat78 válasza tibcsiworld (#58) üzenetére


tomcat78
őstag

Nem. Eddig csak hülye sofőrök voltak. Meg faék autók. De mint írtam is: ez az önvezetősdi egyenlőre nagyon gyerekcipőben jár.
A repülős párhuzam azért némiképp sántít kicsit. Legalábbis, ha százalékos arányban nézzük a meghibásodásokat. És itt ragadnám meg ismételten az alkalmat, hogy nem feltétlen erre a konkrét esetre gondolva!
Nem mellesleg már írtam ha már szóba hoztad a le-felszállást. Autóra levetítve, aki park rendszer vagy bármilyen segítség nélkül nem tud parkolni, kapásból jogsi bevon, mert simán balf@sz a vezetéshez. Aki nem tudja térben elhelyezni a saját autóját, mindenhová való, csak az útra, sofőrként nem. Nem, még vasárnap sem! Szerintem az ilyen nyomorultak közlekednek a középső sávban autópályán, ha kell, ha nem....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#61) Donki Hóte válasza nemlehet (#59) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Azta, te aztán értő módon hamisítasz statisztikát :R

Először ezt írod:

évi kb 5 millió közlekedési baleset történik(ebben az apró, cseprő koccanások is benne vannak), és kb évi 85000 esetben van tűz. Ez 1,6% ha jól számolom.

Ezt az eredményt összehasonlítod ezzel:

A Tesla saját statisztikája szerint kb 1,6 millió autót adtak el eddig és kb. 160 tűzesetről tudnak. Ez 0,01%.

És ebből azt a következtetést vonod le, hogy sok mindenért lehet kritizálni a Teslákat, de a tűzveszélyesség pont nem jogos.

Én meg azt a következtetést vonom le, hogy még egy kicsit foglalkoznod kéne a matematika tudományával :DDD

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#62) fatal` válasza Donki Hóte (#48) üzenetére


fatal`
titán

"Ja, teljesen életszerű, hogy a kinyíló légzsák ellenére a vezető előrerepül, annyira, hogy a fejével előre hajlítja a kormány felső részét, utána megrázza magát és hátramászik a hátsó ülésbe, majd ott meghal ;]"

Igen, teljesen életszerű, ugyanis ha nem vagy bekötve, akkor hamarabb repülsz bele a kormányba, mint, ahogy a légzsák nyílik.

(#63) #54625216 válasza Donki Hóte (#51) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Vagy a szövetségi hatóság a hülye, vagy a Tesla nem oszt meg minden információt, ami a teljes körű kivizsgáláshoz kellene "

A Tesla-nak minden információt meg kell osztania, ez nem önkéntes alapon működik, hanem törvény kötelezi rá.
Itt sokkal inkább arról van szó, hogy az autólobbinak és a kattintásvadász online médiának köszönhetően nagyon gyorsan bulvárhír lett a dologból, azaz mielőtt a hatóság bármit is hivatalosan közölhetett volna elkezdték az egészet hit alapon kezelni, így nem kockáztatták, hogy kikezdhető legyen a nyomozás végeredménye.
A Wall Street Journal pl. miután kiderült, hogy az FSD rendszer nem hogy bekapcsolva, de még telepítve se volt, azzal a szalagcímmel hozta le a hírt, hogy "Elon Musk továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy nem az FSD okozta a balesetet". Ilyen alacsony színvonalú hangulatkeltés mellett nyilván nem fogják összecsapni a jelentésüket.

(#64) tibcsiworld válasza nemlehet (#59) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

... és ha jól értelmezem, az összUSA statisztikában benne van a Tesla is, tehát ha azt leválasztanánk, akkor sokkal nagyobb lenne a kontraszt!

A Tesla tűzeset azért tűnik sűrűnek, mert minden egyes tűzesetet 20 bíróság vizsgál 2 évig. Addig 1-2000 dízeles autó kiégéséről még csak apróbetűs hír sincs! :(

tomcat78:

ez így van! Az önvezetősdi gyerekcipőben jár. Sok embert a Tesla névválasztása zavar meg. Erre írtam, hogy a repcsi hasonló rendszere ugyanilyen néven fut, mégsem perelik, vizsgálják. Hmm.

Parkolni? Hányan orral állnak be ahelyett, hogy tolatva tennék be. Kiálláskor rengeteget segíthet. De hát tele van az internet ezekkel! :(

Itt csak annyi van, hogy háború folyik a Tesla ellen! Gyakorlatilag az olajlobbi, de a Biden adminisztráció is! Az EU vezetése ugyanúgy! Ennek ellenére évente duplázza a termelését, a tőzsde meg beárazta! Többet ér, mint a világ összes gyártója együttvéve! (ez csak piaci kapitalizáció, tudom)

(#65) Yeffy válasza tibcsiworld (#64) üzenetére


Yeffy
veterán

Parkolni? Hányan orral állnak be ahelyett, hogy tolatva tennék be. Kiálláskor rengeteget segíthet.

en is pont emiatt nem szeretek orral leparkolni/beallni, max bevasarlaskor, minden mas esetben tolatva allok be. sokkal jobb ugy kiallni.

[ Szerkesztve ]

Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!

(#66) opr válasza tibcsiworld (#64) üzenetére


opr
veterán

Orral beállás vs tolatás: sose lehet tudni, ez alapján én nem ítélnék. Lehet hozzá akar férni a csomagtartóhoz, vagy amikor beállt, úgy adta ki a parkoló, hogy ki tudja nyitni az ajtót könnyen, mert mondjuk az anyósülésben gyerek van, és azon az oldalon nem parkolt senki, vagy akármi.
Azzal egyetértek, hogy aki nem képes parkolni értelmesen, az nem való a forgalomba, csak szerintem ez pont nem egy jó szempont.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#67) overlordhu válasza fatal` (#62) üzenetére


overlordhu
csendes tag

Nem sok értelme lenne a légzsáknak, ha azután nyílna ki, hogy már leszakadt a fejed a lassulástól. Szerencsére nagyon jó kis videók vannak, ahol látszik, hogy a patron robbanása és a felfújódás annyira gyorsan történik, hogy a delikvens még el sem indul a kormány felé, amikor már készen van a folyamat:
https://www.youtube.com/watch?v=Bw0Ps8-KDlQ

(#68) PitLee válasza Donki Hóte (#48) üzenetére


PitLee
őstag

Csak találgatok
Mi lehetett az első tárgy amivel találkozott és kinyílt a légzsák, ha pl az útpadka, akkor akár olyan is elképzelhető, hogy a légzsák rendesen elműködött, de az autó még nem állt meg és tovább haladva, mondjuk egy fának csapódott, de ekkora légzsák már leeresztett és emberünk a kormányt fejelte el vagy valami ilyesmi.

(#69) apatyas válasza Tüzi (#40) üzenetére


apatyas
Korrektor

Ezen dettó én se tudnék vezetni, a röhögéstől

pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

(#70) tibcsiworld válasza opr (#66) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Így van. Ahogy az előtted szóló mondta, hogy orral max. bevásárláskor a csomagtartó miatt. De ekkor sem kell feltétlen.
Viszont a ház előtt ha orral állsz be, az utcafronton lesz a csomagtartó, az autó orránál a járda.

Másrészt sokan orral sem tudnak beállni. Nah ott nagy a baj. :(

overlordhu:

nem is értem a légzsákos dolgot. A jelentés nem tért ki rá, hogy nem nyílt ki!

[ Szerkesztve ]

(#71) forumpista válasza tibcsiworld (#64) üzenetére


forumpista
tag

"Sok embert a Tesla névválasztása zavar meg. Erre írtam, hogy a repcsi hasonló rendszere ugyanilyen néven fut, mégsem perelik, vizsgálják."

Azért remélem tisztában vagy azzal, hogy ahhoz hogy egy adott típusú repülőgépet vezessél, típusvizsgát kell tenned, amihez meg előtte el kell végezned az adott típusról egy tanfolyamot, ahol többek közt azt is elmondják hogy az adott típusban a "robotpilóta" néven futó cucc mit tud és mit nem tud. Majd utána a tudásodról mind elméletben mind gyakorlatban bizonyságot kell adnod.
És olyan véletlenül sem fordulhat elő, hogy azért mert 30 éve levizsgáztál egy légcsavaros mezőgazdasági permetező repülőgép vezetéséből, akkor te már bármikor átpattanhatsz egy F18-as vagy Boing 747-es pilótafülkéjébe, miközben a felszállás előtti kávészünetben átlapozod az 1000 oldalas kézikönyvet... Maximum ufóinvázió idején, de mint tudjuk az meg meglehetősen ritka.

Ehhez viszonyítsd azt, amikor valaki egy 30 évvel ezelőtt levizsgázott egy 1200-es zsigulin és annak a műszaki megoldásainak ismeretével "felvértezve" bepattan egy egy Teslába és ez tök legális...

Ja és ha ott történik egy baleset, akkor a vizsgálat idejére nem ritka, hogy az adott géptípust az egész világon a földre kényszerítik, amíg megnyugtatóan ki nem derül hogy "csak" az ember b@szott el valamit.

Szóval, jah, lehet hozni repülőgépes példákat, csak akkor legyen kötelező típusvizsgára Teslára, és ha a Tesla autopilotja balesetezik, akkor a vizsgálat idejére az összes ilyen Tesla legyen kötelezően bekapcsolhatatlanná téve, amíg ki nem derül hogy nem az autopilot hibázott.
Így meg már gondolom nem annyira kényelmes a leányzó fekvése...

(#72) opr válasza tibcsiworld (#70) üzenetére


opr
veterán

Továbbra is úgy gondolom, hogy ez egy nagyon hülye szempont. Volt már olyan, hogy jöttem haza, majd beszartam, minden másodperc számított, szerinted tolatgattam? :DDD
Látod, hogy valaki nem tolatva állt be, abból semmit nem tudsz reálisan levonni. Az én tapasztalatom amúgy az, hogy ugyanaz nem tud szemben se beállni, mint tolatva, meg párhuzamosan, mert aki balfasz, az így is, úgy is balfasz.

Pl szomszéd... Program, hogy követjük a kalandjait a parkolóban: annyi hely van, hogy a szokásos három autó úgy tud beállni, hogy bármelyik kocsin bármelyik ajtót ha tökig nyitod se vered oda sehova. Emberünknek van egy 4-5 éves E mercije. 1,5 - 2 éve lakunk itt, ez alatt egyetlen egyszer se sikerült egyenesen beállnia se orral, se seggel. Egy sikeres parkolás (értsd: legalább kb bent van) minimum 3 próbálkozás. Tényleg annyi hely van, hogy egy bevásárlóközpontban ez minimum 1,5 parkoló lenne, de inkább majdnem 2. El se tudom képzelni hogy parkol máshol, ahol nem 4m széles hely jut neki. :( :D

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#73) Lenry válasza <Adamsky> (#19) üzenetére


Lenry
félisten

Mi van? Tempomattal jobban gyorsul, mintha "leparkettáznád"? Hááát... erre csak annyit tudok mondani, hogy ilyet nem csak, hogy nem láttam, de még nem is hallottam ilyenről. Tudnál mondani egy konkrét típust

Passat B5.5 - ilyen kocsim van, pontosan így viselkedik. érezhetően "nagyobbat lép", ha tempomattal gyorsulok, mintha gázpedállal

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#74) opr válasza Lenry (#73) üzenetére


opr
veterán

2001-es pug 307 2.0hdi is ilyen volt, ha jól emlékszem.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#75) <Adamsky> válasza Lenry (#73) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... érezhetően "nagyobbat lép", ha tempomattal gyorsulok, mintha gázpedállal ... "

Nem feltételezem, hogy hamukáznál, de ez még most - így sokadik olvasásra is - egészen hihetetlen. Mert nem azt írod / írjátok, hogy ugyanúgy gyorsul, mintha a pedált rúgnád bele a tűzfalba, hanem jobban. Nekem már az előbbi is meredek, az utóbbi pedig a hihetetlenség határát súrolja. :Y

(#76) opr válasza <Adamsky> (#75) üzenetére


opr
veterán

Kora kétezres autóknál bőven előfordult, ezt személyes tapasztalatból mondom, de ott se mindegyiknél. Pl se a lexus is200, se az is250 nem ilyen, ott szerintem (érzésre, nem mértük ki) a padlózás nagyon maximum háromnegyedét tudja a tempomat, lehet annyit se. Autója válogatja, nagyon könnyen lehet, hogy nem futottál bele ilyen autóba, akkor se, ha amúgy sok fajta autót vezettél. Az is lehet, hogy amúgy de, csak eszedbe nem jutott kipróbálni, mert ugyan mégis honnan gondolná az ember. Ez rám pl olyan szinten igaz volt, hogy amíg stopperrel nem mértük le, 99%-ig biztos voltam benne, hogy csak placebo és azért érzem úgy, mert fura, hogy úgy gyorsul a kocsi, hogy nem nyomom a gázt. Aztán végül a stopper bizonyította a dolgot. 100ról 130-ra legmagasabb fokozatban (nem emlékszem, hogy 5 vagy 6 sebességes volt a 307) bő fél másodpercet vert a tempomat a padlógázra, ami rengeteg, és úgy is érződik. A mérést többször megismételtük, hogy biztos legyen a dolog, abszolút konzisztens volt az adat.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#77) Donki Hóte válasza opr (#76) üzenetére


Donki Hóte
veterán

nagyon könnyen lehet, hogy nem futottál bele ilyen autóba, akkor se, ha amúgy sok fajta autót vezettél

Mivel éveként egyszer szoktam tövig nyomni a gázpedált, ezért a magamfajta, inkább defenzív stílusú vezető akkor sem találkozik a jelenséggel, ha olyan autóban ül, aminél megvan ez a tulajdonság :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#78) opr válasza Donki Hóte (#77) üzenetére


opr
veterán

Szintén. Autópályára vagy hasonlóra felhajtás, esetleg ott gyorsítás, illetve nagyon ritka vészhelyzet kb az egyetlen eset. A tempomatos infó is onnan van. Bármi más helyzetben minek kinyomni a szemét, semmi értelme. 90-es úton 85-el tötymörgőt is max akkor előzöm meg, ha nagyon sokáig mennék még mögötte, és minden nagyon, de nagyon adott egy atomsima előzéshez, amúgy leszarom, megyek mögötte 85-el én is, azon a két percen nem múlik.

Példa arra, amikor a vészhelyzetet padlógáz oldotta meg: 4-5 sávos (minden kihajtásnál lesz egy extra kanyarodósáv), relative üres körforgalomba minivel nyílegyenesen behajtó nő. A terv valami olyasmi lehetett, hogy 6-8 sávon átvágva, kb kormánymozdulat nélkül megy oda, ahova akar. A probléma az volt, hogy útban volt a kocsim. Meg annak, aki mögöttem jött. Ha ott későn kapcsolok, vagy akár csak egy picit is gyengébb a kocsi, esetleg nem pont úgy hozza a sors, hogy kettesben van a váltó és még nem váltottam fel, akkor telibe vágja a kocsit. Így is pár centin múlt, de sikerült elugrani előle. Meg még a következőnek is, bár neki satufékkel. Azt, hogy végül valaki mást telibe vert-e, azt nem tudom, de ha így folytatta, van rá sansz.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#79) Lenry válasza Donki Hóte (#77) üzenetére


Lenry
félisten

nem kell ehhez offenzíven vezetni, szerintem teljesen életszerű szituáció, hogy az autópályán utolérsz mondjuk egy kamiont, de nem tudsz rögtön átsorolni a belső sávba, hogy előzz.
amikor meg sikerül, akkor rövid idő alatt szeretnél visszagyorsulni 90-ről 130-ra.

én is egy ilyen helyzetben vettem először észre, hogy nem ugyanaz történik akkor, ha megnyomom a RES gombot a tempomaton, mint ha kézzel (lábbal) gyorsulnék vissza a korábbi sebességre.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#80) opr válasza Lenry (#79) üzenetére


opr
veterán

Pontosan! :K

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#81) tibcsiworld válasza forumpista (#71) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Azt tudnod kell, hogy amikor bekapcsolod csak az autopilotot, minden alkalommal dob egy értesítést, amit szerződésként aláírsz, ahol leírják az alapvető dolgokat. Ez kb. 6-7 sor! És mivel felhasználói azonosítóval vagy bejelentkezve, kvázi aláírsz egy szerződést, azaz tudomásul veszed az ott leírtakat, ezek után nem nagyon lehet kifogás, hogy nem tudtál róla! Ebből kiindulva nem is értem, mit vizsgálnak. Természetesen egy másik gyártónak sem vizsgálják ennyit az önvezetését. hmm. Ez a háború a tesla ellen. Nem is kétség!

"Tesla autopilotja balesetezik"

"amíg ki nem derül hogy nem az autopilot hibázott."

Pont erről van szó, hogy aláírod azt, hogy mindenért Te vagy a felelős, fognod kell a kormányt!!!

Ettől a pillanattól nem tud az autopilot hibázni, mert a felelősség a Tied, Te vezetsz, és fogod a kormányt!

Az emberi mulasztás abból adódik, hogy ez a rendszer a legtökéletesebb világszinten, de még ez is hibázik, így nem figyelnek az emberek a "vezetéskor". Pedig övék a felelősség! Nincs mit vizsgálni!

Az autopilot hibázik. Kérdés, hogy MIT CSINÁL A SOFŐR????

opr:
Ha tudsz tolatni, az max 10 másodperc plusz. Nyilván van az, amikor ez is sok. De nem gondolom, hogy naponta 3 millió autóst a beszarás fenyegeti parkoláskor!

A szomszédod fajta az, aki 2 parkolóhelyet foglal, vagy esetleg akár 4-et! :(

(#82) forumpista válasza tibcsiworld (#81) üzenetére


forumpista
tag

Nézd, szvsz neked ez valami bekattanás hogy bárki is háborúzik a Tesla ellen.
Egyszerűen csak a többi gyártó nem hívja "full self driving"-nak a nem full self driving rendszereit, ezért nem b@sztatják őket.

Milyen fura egyébként, hogy csak a Tesla csinálja azt, hogy megpróbálja azt elhitetni az emberekkel hogy az ö rendszere már teljesen önvezető, nagy betűkkel hirdeti hogy ez már full self driving, majd amikor baj van, akkor jön a mellédumálás, hogy hát ez nem is full self driving, ők nem értik hogy miért gondolták azt az emberek hogy ez full self driving...

Én pedig megyek és most nyitok egy sörözőt, ahol csak kávét lehet kapni. Ha valaki szóvá teszi, tuti hogy ellenem akar háborúzni...

(#83) Tuomas válasza forumpista (#82) üzenetére


Tuomas
addikt

A full self driving és az autopilot úgy tudom két teljesen különböző dolog. A FSD most lett még csak publikus béta, így a baleset idején biztos nem lehetett az a ludas.

We were here

(#84) opr válasza forumpista (#82) üzenetére


opr
veterán

A Tesla rendszeret ugy hivjak, hogy full self driving beta. Es kb minden letezo feluleten fel is hivja erre a figyelmet, hogy ez egy fejlesztes alatt allo, tesztuzemu rendszer.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#85) dabadab válasza opr (#84) üzenetére


dabadab
titán

A beta az ugye a feature complete, de még tesztelés alatt álló rendszer.
Ehhez képest az FSD Beta a full self-drivingtól, mint Makó Jeruzsálemtől.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#86) forumpista válasza Tuomas (#83) üzenetére


forumpista
tag

Nem is mondtam hogy az FSD volt a ludas.
Csak csávókám nekiállt hepciáskodni hogy a repülőgépeknél miért nem baj a robotpilóta megnevezés és a Teslánál meg miért baj. Hát azért, mert ott típusvizsga kell, hogy érted hogy mit tud a repülőgép robotpilótája és mit nem nem tud. Teslát meg bármelyik hülye vezethet és a Tesla bizony k.rvára úgy marketingeli ezeket a funkciókat, mintha valóban képes lenne önvezetésre.
Kivéve amikor baleset történik, mert akkor persze bőszen megy a mutogatás a kisbetűs részekre...

Egyébként az FSD béta semmi más, mint egy level 2+ szintű önvezetés, pont ugyanakkora átverés mint az autopilot név. Sehol nincs még a lvl 5, ami valóban FSD lenne.

[ Szerkesztve ]

(#87) Noukoum válasza forumpista (#82) üzenetére


Noukoum
veterán

A Nissan Propilotnak hívja. Mennyivel jobb ugye, ez a név támadhatatlan. Szóval van véleményed csak katasztrófális az alátámasztásod. Milyen fura hogy mindenhol le van írva mire képes a rendszer és kié a felelősség. Baromira nincs mellédumálás. Full Self-Driving (FSD) a neve a rendszernek. Tudod neked is van elvileg neved. Attól még hogy Kovács valaki nem biztos hogy az a foglalkozása. Perelnéd a Kovács nevűeket is, mert megtévesztő? Nyissál sörözőt és árulj sört. A Tesla egy autógyártó és autókat árul. És ha rendelkezel Teslával akkor vásárolhatsz hozzá Full Self-Driving (FSD) nevezetű rendszert.

Haters gonna hate. Mennyire igaz. Tényleg jobb lenne ha a írásaid helyett inkább sörözőt nyitnál és ott osztanád meg ezt a sok baromságot amit jelenleg itt teszel meg. :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#88) Tuomas válasza forumpista (#86) üzenetére


Tuomas
addikt

Hát azért egy repülőgép vezetése és a robotpilóta bekalibrálása nem ugyan az, mint egy Tesla használata. A repülő robotpilótája sem vezeti el a gépet autonóm módon, hanem be kell táplálni neki a magasság, irány, iránypontok, légnyomás, stb adatokat, ami alapján repül (de ha előtte terem egy fa, akkor a repülő nem kerüli ki).
Ehhez a pilóták miden repülés előtt feltöltik a repülő fedélzeti számítógépére az aktuális járat repülési tervét.
Típusvizsgát pedig nem a robotpilóta miatt kell tenni, hanem, hogy el tudják vezetni a repülőt, amibe benne van a robotpilóta programozása is, tehát a repülő teljes rendszerének használata. A Tesla tudtommal nem így működik.

[ Szerkesztve ]

We were here

(#89) dabadab válasza Noukoum (#87) üzenetére


dabadab
titán

Full Self-Driving (FSD) a neve a rendszernek. Tudod neked is van elvileg neved. Attól még hogy Kovács valaki nem biztos hogy az a foglalkozása. Perelnéd a Kovács nevűeket is, mert megtévesztő?

Légyszi, ezt a szintű szerecsenmosdatást inkább ne.

DRM is theft

(#90) Lenry válasza Noukoum (#87) üzenetére


Lenry
félisten

Full Self-Driving (FSD) a neve a rendszernek. Tudod neked is van elvileg neved. Attól még hogy Kovács valaki nem biztos hogy az a foglalkozása

azért ez se a világ legerősebb érvelése, ugye tudod?

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#91) Donki Hóte válasza opr (#84) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Te nem látsz semmi ellentmondást abban, hogy ez egy fejlesztés alatt álló tesztüzemű beta rendszer, de a Tesla havi (vagy egyben előre kifizetett) liszenszdíjat fizettet a használóival :F

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#92) forumpista válasza Noukoum (#87) üzenetére


forumpista
tag

"Szóval van véleményed csak katasztrófális az alátámasztásod"

Erre nem tudok mást mondani, mint hogy:
Szóval van véleményed csak katasztrofális az alátámasztásod. Az hogy a Tesla FSD-nek nevez el egy új funkciót az pont ugyanaz, mint hogy valakinek az örökölt vezetékneve az hogy Kovács...

(#93) opr válasza dabadab (#85) üzenetére


opr
veterán

Bár úgy lenne! Potenciális mellékhatásokról kérdezze meg marketingesét, managerét! :DDD

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#94) opr válasza Donki Hóte (#91) üzenetére


opr
veterán

Dehogynem! Sőt, igazi baromnak tartok mindenkit, aki még fizet is érte, hogy élesben tesztelhessen egy potenciálisan életveszélyes rendszert.
De! Az, hogy mindenért a tesla a hibás, és hogy minden idióta tesla sofőr karambolja után azonnal leírja a sajtó a fél világon, hogy biztos a self driving volt a hibás, az legalább ugyanennyire idegesít.

Szar a tesla névválasztása? Hajajj, de még mennyire! Változtat ez azon, hogy megint semmi köze nem volt az egészhez, de a világsajtó azért gyorsan rájuk húzta a lepedőt? Nem, semmilyen szinten.
Azon se változtat, hogy annyi helyen hívják fel a kedves userek figyelmét rá, hogy a rendszer finom szólva nem teljesértékű, hogy ihaj, aztán mégis az összes hülye a teslara mutogat, aminek semmi értelme nincs. Aki ennyi cikk, figyelmeztetés meg minden után se fogta fel mivan, az soha nem is fogja.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#95) Noukoum válasza Lenry (#90) üzenetére


Noukoum
veterán

Persze, legalább akkora baromság. Ez volt a cél. :)

#94 opr: Szóval maximum abba tudunk belekötni hogy:
A Tesla vásárlók mire költik a pénzüket (mi közünk hozzá?).
Megtévesztő a rendszer neve, ugyanakkor ezer helyen le van írva és el is fogadja a használója hogy pontosan miről van szó. Remek marketing eszköz, semmi több.
Tisztán és egyértelműen látszik hogy nem indokolt ez a nagy Tesla ellenes hiszti egyesektől.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#96) opr válasza Noukoum (#95) üzenetére


opr
veterán

Nem igazan lehet belekotni semmibe. Az, hogy En mit gondolok roluk, pont annyira erdekes, mint hogy Ok mit gondolnak rolam. Semennyire, es abszolut nincs semmi jelentosege.
Lehet hisztizni a neven persze, csak ertelme nincs, plane a mai, marketinggel melyen fertozott vilagban, amikor lassan semmit nem hivnak ugy, ami. Okos mosopor, ontisztito szovet/ruha, intelligens huto, FSD, xy nm csikszelesseg, gyenged budipapir, ez szamomra mind egy kaptafa. A kulonbseg annyi, hogy a tesla koruli hype nagyobb, mint a budipapir koruli hype, es divat feltetel nelkul, csillogo szemmel imadni meg irracionalisan idiota modon utalni. Szerintem mindketto netto f@szsag, semmi ertelme.

Viszont amikor nyilvan egy vadbarom megoli hala egnek csak sajat magat meg az utasat, aztan mindenki azonnal nekiesik a Tesla-nak, az idegesit, mert primitiv, mint a kurvaelet.
Amikor feleakkora hire/sulya nincs a sorra spontan kigyullado dizel BMW-knek, mint annak, hogy egy barom elrugott egy sokszaz loeros autot, aztan egy fogalmatlan barom kiszopta az ujjabol, hogy "merbiztosautopilot", ott van valami hatalmas problema.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#97) Donki Hóte válasza Noukoum (#95) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nem abba kötünk bele, hogy a Tesla vásárlók mire költik a pénzüket, hanem abba, hogy a pénzükért azt hiszik, hogy azt kapják amiről a termék neve szól és nem pedig azt, ami az ASZF-ben a 97-ik oldal alján 2-es betűmérettel le van írva: "Ön egy nagy lúfaxt kapott a pénzéért".

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#98) opr válasza Donki Hóte (#97) üzenetére


opr
veterán

"ASZF-ben a 97-ik oldal alján 2-es betűmérettel"
Aha. Hogy eldugtak! Meg jo, hogy nem azzal kezdodik a szoveg, hogy "Vigyazz vazeg, szar az egesz, figyelj nagyon, mert neha hatalmas hulyeseget csinalhat a leheto legroszabb pillanatban, szoval el ne engedd a kormanyt Belam, es figyelj, mintha az eleted mulna rajta, mert konkretan az mulik rajta." Ja, varj. De, ezzel kezdodik.

Olyan szinten nincs eldugva, hogy a pofajaba van nyomva mindenkinek.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#99) tibcsiworld válasza forumpista (#82) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Látom, nem ment át. Olvasd el még egyszer, amit írtam. Ez mellett nem vagy tisztában a fogalmakkal!

Az autó szerződést irat Veled alá. Nem mondom, hogy típusvizsga, de akinek van esze, szeme, értelme, ...

Ha csak picit képben lennél az amerikai kormányzati döntésekkel, nem írnál ekkora marhaságokat! Nézz utána, nem fogom részletezni. Látom, amúgy is felesleges!

A teljes önvezetésnek 5 fázisa van.
1. a tempomat

Tehát amelyik autóban van tempomat, az önvezető autó 1-es szintjén van!

"a Tesla bizony k.rvára úgy marketingeli ezeket a funkciókat"

Úgy látom, hogy minden egyes Tesla balesetnél születik egy cikk, bírósági procedúra (sokszor ezen kívül is), úgyhogy akinek van szeme, látja, hallja, és tudja, miről van szó!

Kérlek mutass néhány hirdetést, ahol ezt állítja a Tesla!

Amikor leokézza a teslában, erre elindul szabályosan, majd hátramegy a matracra aludni, az anyja meg az anyósülésben, ... . De persze ha meghal, azért is a Tesla, sőt személyesen Elom Musk a felelős?! Az összes balesetnél ez a helyzet! Amikor megvesz valaki egy 10.000 dolláros programcsomagot/hozzáférést, akkor nem olvassa el, hogy az mi is? Persze ezért is Elon Musk a felelős személyesen! Ugye csak viccelsz?

Hidd el, hogy ez nagyon jól le van szabályozva. Főleg abban az országban, ahol a mikróra rá kell írni, hogy az nem alkalmas a macska szárítására!

Donki Hóte :
Talán pisztolyt fognak az emberek fejéhez, hogy vegyék meg?

(#100) Donki Hóte válasza opr (#98) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Bármelyik OBI-s lámpatest használati utasítását előveszed, az is hasonló szöveget tartalmaz az áramütésről, ebből kifolyólag sajnos mindenki leszarja az ilyen Disclosure szövegeket :(

#99 tibcsiworld

De persze ha meghal, azért is a Tesla, sőt személyesen Elom Musk a felelős?!

Nem, mint ahogyan azért sem a késgyártó a felelős, ha a késével megölnek valakit. Viszont kicsit sok végzetes hibára lehetőséget adó dolog a rendszerben, és azért bizony Musk a felelős, hogy nem a figyelmeztetéseket hangsúlyozza, hanem azt hiteti el az emberekkel, hogy az FSD az már tény és nem ígéret :K

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.