Azt szeretném leszögezni, hogy szeretem a Teslát, magamnak is elfogadnám, szóval abszolút nem vagyok ellene. De ez az eset szerintem tényleg alapos kivizsgálást igényel, mert bár az a valószínű, hogy a részeg sofőr lepadlózta az autót és kisodródott, de akár Autopilot hiba is lehetne, függetlenül a sofőr részegségétől.
#55: Jogos felvetések.
#56: Annak van relevanciája - nem is kicsi -, hogy részegek voltak...
"Amúgy statisztikailag a Tesla nem veszélyesebb kigyulladás szempontjából mint egy belső égésű autó, sőt."
Legyen így, támogatom...
"évi kb 5 millió közlekedési baleset történik(ebben az apró, cseprő koccanások is benne vannak), és kb évi 85000 esetben van tűz. Ez 1,6% ha jól számolom. ... A Tesla saját statisztikája szerint kb 1,6 millió autót adtak el eddig és kb. 160 tűzesetről tudnak. Ez 0,01%. Ha felszorozzuk 10-el mert hazudnak, meg esetleg nem minden jutott el hozzájuk akkor is csak 0,1%."
Valószínűleg te is látod ebben a logikai bukfencet. Az első esetben a balesetek és a tűzesetek számával számolsz, míg a Teslánál az összes (elismert) tűzeset per az ÖSSZES eladott autó. A kettő közel sem ugyanaz... Ettől függetlenül az első idézett állításod még lehet helytálló.
Amerikában valószínűleg nagyságrendileg van vagy 100 millió autó, ha arra vetíted le a 85000 tűzesetet, akkor már csak 0,85 ezreléket kapsz. Nem ugyanaz.
#61: Maga a számolás jó. A statisztikákat mindig így csinálják.
Az amúgy nyilván nem elvárható - és nem is elvárás -, hogy egy autóban soha, semmilyen körülmények között ne halhass meg (ez még egy harckocsira se igaz, pedig az vagy 30-40-szer olyan nehéz, elsősorban a páncélzata miatt), csak most nekem relatíve felületes tájékozódás után úgy tűnik - valószínűleg tévesen (reméljük) -, hogy ez most egy kicsit olyan autózás/repülés párhuzam: sok baleset relatíve kis arányú halálozással, vs. kevés baleset, de gyakorlatilag tuti halál. Csak az arányokban talán nem olyan nagy az eltérés a Tesla vs. nem Tesla között.
#63: Ez is jogos.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.