Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) azbest válasza <Adamsky> (#150) üzenetére


azbest
félisten

ez is egy megoldás :D De inkább arra gondoltam, hogy nem vízzel kell oltani. Azzal hiába locsolják, ha már ég a lithium. Amúgy tényleg kíváncsi lennék, hogy stuttgartban hogyan sikerült 3 óra alatt eloltani a buszokat. Vagy ott lehet nem is égtek az akkuk.

Bár ahogy olvasom, a benzin tüzet sem vízzel kell oltani. Class B oltóanyaggal azt is és van ahol tithium tűzre is azt írják.

A hab elvileg elzárja az oxigént, de nem vagyok benne biztos, hogy szakszerű vizes habbal oltani autót.

[ Szerkesztve ]

(#152) Donki Hóte válasza azbest (#149) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Az amics hatóságok becslése szerint évente több, mint 200 ezer autó gyullad ki náluk.

Naaaa.....

Itt még azt írták, hogy évente 85000 esetben keletkezik tűz Amerikában baleset következtében. (Abban vagytok csak egyetértésben, hogy ezeknek csak apró töredéke elektromos autóban keletkező tűz :K )

Ugye nem baj, hogy egy szavatokat sem hiszem el a kigyulladással kapcsolatos statisztika kérdésében :DDD

Abban persze igazad van, hogy gyakorlatilag tényleg nincs a médiában hír arról, hogy tankolás közben kigyulladnak benzines, vagy dízel autók, de ennek leginkább az az oka, hogy tényleg elenyésző számban történik ilyen :K Abban a 2-3 esetben, ami mégis megtörténik ez, egyszerű poroltóval 2 perc alatt eloltják a tüzet :R

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#153) azbest válasza Donki Hóte (#152) üzenetére


azbest
félisten

nfpa - 2006-2010 között évente 202 ezer személyszállító jármű gyulladt ki, 152 ezer személyautó [link]
fema - 2014-2016 - évente 171 ezer jármű tűz [link]

Tesla 10x annyi megtett út jut egy járműtűzre, mint az országos átlag [link]

Ezek nem csak az állásukban vagy tankolás közbeni gyulladások, hanem minden.
Magyar vonatkozásban 2018-ban tán 578 autó gyulladt ki. 128 teljesen kiégett [link] [link]

[ Szerkesztve ]

(#154) Donki Hóte válasza azbest (#153) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Idézet a cikkből:

Nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy a növekvő gyártás és eladások miatt a Tesla autók többsége új, jóval fiatalabb az amerikai átlagnál.

Például a Model 3/Y magas eladása az elmúlt években nagymértékben csökkentette az autók átlagéletkorát, ami önmagában növelheti a tűzesetenkénti mérföldek számát.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#155) azbest válasza Donki Hóte (#154) üzenetére


azbest
félisten

tudtam hogy mindig van kifogás és mindjárt az autók kora lesz az. Legjobb tudomásom szerint forgalomba csak műszakilag alkalmas jármű mehet. Az elektromos autók is több, mint 10 éve úton vannak. Nem dobják ki őket, ha jön egy újabb model.

Nem rosszabbak, hanem az elérhető adatok alapján jobbak az elektromos autók kigyulladások tekintetében. Csak az nem hírértékű, hogy mennyi hagyományos autó égés jut egy napra. A világon bárhol kigyullad egy elektromos autó, azt lehozzák a hírekben még nálunk is. Hisztéria az egész.

[ Szerkesztve ]

(#156) Donki Hóte válasza azbest (#155) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Bocsi, de megint csak idézek:

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szakértője szerint a személyautók tüzénél meghatározó a jármű műszaki állapota, életkora, valamint a megtett kilométerek mennyisége.

Akkor a korábbi cikkben említett, új elektromos Jaguár mitől égett ki álltó helyében?

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#157) dabadab válasza Donki Hóte (#156) üzenetére


dabadab
titán

Valószínűleg valami zárlat, az a benzineseknél is népszerű ok.

DRM is theft

(#158) bryant56 válasza Tuomas (#107) üzenetére


bryant56
aktív tag

"És ahogy fentebb írtam, a robotpilóta sem önmagától vezetina repülőt, és még csak egy robot sem ül ott, aki pilóta."

Vagy mégis? [link] :DD

[ Szerkesztve ]

(#159) bteebi válasza nemlehet (#59) üzenetére


bteebi
veterán

Azt szeretném leszögezni, hogy szeretem a Teslát, magamnak is elfogadnám, szóval abszolút nem vagyok ellene. De ez az eset szerintem tényleg alapos kivizsgálást igényel, mert bár az a valószínű, hogy a részeg sofőr lepadlózta az autót és kisodródott, de akár Autopilot hiba is lehetne, függetlenül a sofőr részegségétől.

#55: Jogos felvetések.

#56: Annak van relevanciája - nem is kicsi -, hogy részegek voltak...

"Amúgy statisztikailag a Tesla nem veszélyesebb kigyulladás szempontjából mint egy belső égésű autó, sőt."

Legyen így, támogatom...

"évi kb 5 millió közlekedési baleset történik(ebben az apró, cseprő koccanások is benne vannak), és kb évi 85000 esetben van tűz. Ez 1,6% ha jól számolom. ... A Tesla saját statisztikája szerint kb 1,6 millió autót adtak el eddig és kb. 160 tűzesetről tudnak. Ez 0,01%. Ha felszorozzuk 10-el mert hazudnak, meg esetleg nem minden jutott el hozzájuk akkor is csak 0,1%."

Valószínűleg te is látod ebben a logikai bukfencet. Az első esetben a balesetek és a tűzesetek számával számolsz, míg a Teslánál az összes (elismert) tűzeset per az ÖSSZES eladott autó. A kettő közel sem ugyanaz... Ettől függetlenül az első idézett állításod még lehet helytálló.

Amerikában valószínűleg nagyságrendileg van vagy 100 millió autó, ha arra vetíted le a 85000 tűzesetet, akkor már csak 0,85 ezreléket kapsz. Nem ugyanaz.

#61: Maga a számolás jó. A statisztikákat mindig így csinálják. ;]

Az amúgy nyilván nem elvárható - és nem is elvárás -, hogy egy autóban soha, semmilyen körülmények között ne halhass meg (ez még egy harckocsira se igaz, pedig az vagy 30-40-szer olyan nehéz, elsősorban a páncélzata miatt), csak most nekem relatíve felületes tájékozódás után úgy tűnik - valószínűleg tévesen (reméljük) -, hogy ez most egy kicsit olyan autózás/repülés párhuzam: sok baleset relatíve kis arányú halálozással, vs. kevés baleset, de gyakorlatilag tuti halál. Csak az arányokban talán nem olyan nagy az eltérés a Tesla vs. nem Tesla között.

#63: Ez is jogos.

[ Szerkesztve ]

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#160) bteebi válasza opr (#72) üzenetére


bteebi
veterán

Valószínűleg egy Tesconál 2-3 helyet is elfoglal. ;]

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.