Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tuomas


Tuomas
addikt

"A megsérült adatrögzítő egység információinak nagyobb részét helyreállították, és azt is megállapították, hogy az autó a becsapódás előtti öt másodpercben 108 km/órás sebességgel haladt azon az úton, ahol 50-es sebességkorlátozás volt érvényben, a sofőr pedig tovább gyorsított – az adatrögzítő tanúsága szerint gyakorlatilag padlógázzal ment, mivel időnként 98,8 százalékig nyomta le a pedált."

Leszögezném, hogy nem értek a vezetéssegítő rendszerekhez, de a cikkben írtakat én úgy értelmezem, hogy a sofőr volt az, aki az autót a megengedett sebesség 2x-esére gyorsította, nyélgázon állva - időnként, tehát még az is bizonyított, hogy nem egyenletesen nyomta a gázt, tehát ember irányított.
A kérdéseim: ha be van kapcsolva a vezetéssegítő autopilot, annak meg kell akadályoznia, hogy a hülyéje ne hajtson, mint a barom, vagy nem ez a feladata? Ha nem ez a feladata és be volt kapcsolva, meg kellett volna-e akadályoznia, hogy a jármű elhagyja az utat, egy olyan szakaszon, ahol 50 van érvényben, de az autó 100-al ment, tehát magyarán nem adja ki a kanyar ekkora sebességnél?

[ Szerkesztve ]

We were here

(#2) #89309696 válasza Tuomas (#1) üzenetére


#89309696
törölt tag

Teslát nem ismerem, de összességében a sebességbe csak akkor szólnak bele ezek a rendszerek, ha bekapcsolja az autopilotot és/vagy mellette aktív a táblafelismerés vagy a tempomat. Mindenképp a sofőrön múlik mit akar. Ha padlózza akkor pedig sosem szól bele, mert az vészhelyzet, ebbe nem is akarnak beleszólni még jó ideig, a jövőbeli tervek szerint is csak figyelmeztet és az is kikapcsolható.
Szóval igen, a jelenleg elérhető fullos önvezető ellenére ha padlózza akkor simán belemegy a kanyarba százzal. Ott csak a szokásos ESP meg az AEBS van ami megmentheti, de ilyen padlózós, eszetlen száguldozós esetben már ez is kevés. De van egy érzésem, hogy az AEBS padlón szintén kikapcsol biztonsági okokból.

Ma pontosan ugyanazt éljük, mint anno az ABS/ESP megjelenésekor. Az emberek azt hitték mindent is lehet ilyen technológiák mellett. Aztán észbe kaptak. Most is azt hiszik mindent is lehet a jelenlegi technológiák mellett, de majd észbe kapnak és akkor elkezd ténylegesen is kevesebb baleset lenni.

(#3) <Adamsky>


<Adamsky>
nagyúr

Szerintem "viszonylag" egyszerű a történet.
A tulaj kikapcsolt Autopilot mellett lepadlózta a gépet a kanyar előtt, de azt nem tudta bevenni: "csatt". A sofőr minden bizonnyal nem vesztette el az eszméletét, és kis idő elteltével - mivel elől nem tudott kiszállni a kaszni sérülése vagy az elektromos ajtó (vajon hogy működnek ezek ilyenkor?) miatt - hátra mászott, de ott sem járt sikerrel, és bent égett a társával.
Izgalmas kérdés viszont, ha be volt kötve a sofőr, akkor miért deformálódott a kormánykerék? Az szvsz. baromság, hogy a lufi esetleges hibás működése miatt. Nem a légzsák feladata az emberi testet az ülésben tartani, hanem az övé.

(#4) tomcat78 válasza Tuomas (#1) üzenetére


tomcat78
őstag

Az időnként gázon állva részhez: A tempomat is változtatja a gázpedál állását, emberi beavatkozástól függetlenül. Ez a rész pont nem bizonyítja az emberi beavatkozást önmagában.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#5) Tuomas válasza tomcat78 (#4) üzenetére


Tuomas
addikt

Aha értem. Én abból indultam ki, hogy az a 98,8 % túl egzakt szám ahhoz, hogy egy számítógép általi érték legyen, de mint mondtam, nem értek ezekhez. :DDD

We were here

(#6) <Adamsky> válasza tomcat78 (#4) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"A tempomat is változtatja a gázpedál állását ... " - én még olyan tempomatot nem láttam, ami "parkettázta volna a pedált". Valamint, ha megnézed a térképet, akkor láthatod, hogy vagy épp elindultak, vagy épp visszafordultak a "körforgóban". Szóval szerintem 100%, hogy nem az autó (esetleg Autopilot) hibájából következett be a baleset.

(#7) Alogonomus válasza tomcat78 (#4) üzenetére


Alogonomus
őstag

A tempomat nem a gázpedál állásszögének a változtatásával vezérli a jármű sebességét. Nem kis villanymotorok segítségével "tapos rá" a vezető helyett "fizikailag" a gázpedálra.

(#8) tomcat78 válasza Tuomas (#5) üzenetére


tomcat78
őstag

Egy szóval nem azt írtam, hogy a következtetés a mondandód végén helytelen! Csak annyit igazítottam rajta, hogy a változó gázpedál állás messze nem feltétlen emberi beavatkozást feltételez. De, ha már itt tartunk: (csak, hogy a másik kollégának is jusson valami) egy teszem azt meghülyült autopilot miért ne produkálhatna random 98,8%-os gázt? Félre értés ne essék: én is azt gondolom, hogy emberi hülyeség lehetett. De önmagában a százaléktól és egyebektől függetlenül a gáz állása ezt maximum feltételezés szintjén támasztja alá.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#9) #89309696 válasza tomcat78 (#4) üzenetére


#89309696
törölt tag

Viszont azt a Tesla pontosan vissza tudja nézni, hogy a tempomat adott gázt vagy a sofőr, csak próbálnak minél jobban kijönni belőle és csak annyit mondanak amit muszáj.

<Adamsky>
Pedig a butább tempomatok padlóznak, ha valaki 50-ről rögtön fellöki 100-ra, sőt valamelyik még az euro normát sem tartja be olyankor, kicsit jobban gyorsul, mint padlóra tenné. Ezzel szoktunk baromkodni az autós csoportban a régebbi kocsiknál, hogy így mérünk csalva gyorsulást.
Nyilván a Tesla esetében a magas teljesítmény miatt valószínű nem így működik a tempomat, már csak kényelmi okokból sem. Meg vicces is lenne egy ilyen fejlett autónál.
Legnagyobb eséllyel a sofőr ment marha módon, ezt jelenleg egyik rendszer sem védi ki, és eleve a rendszer felét inaktiválja azzal, hogy rúgja neki vagy őmaga kapcsolta ki, mert rúgni akarta neki. Egy ilyen körforgalom utáni szakasz pont tökéletes a megküldésre, ők sem tettek másként.

Persze lehet, hogy az autopilot hülyült meg és kezdett el gyorsítani maxon, de ekkor a féket taposhatta volna, mert az mindig a motorteljesítményen felül méretezett. Ez lesz a jóval kisebb esélye.

Törésteszten voltak gondok az első ajtó nyitásával (más autóknál is lehet), tehát a hátramászott kiszállni teljesen reális. Aztán vagy az is szorult, vagy mire kinyitotta volna megfulladt, elájult, meghalt. A kormány érdekes, mert ha elérte a test akkor az öv szar volt. A kormány által megütött mellkas belső vérzéssel, egyéb traumával simán okozhatta, hogy hátramászni még tudott, de ott már meg is halt.

[ Szerkesztve ]

(#10) tomcat78 válasza Alogonomus (#7) üzenetére


tomcat78
őstag

A gázpedálok jellemzően az autóknál gyakorlatilag elektronikus jeladók. Értsd: kb potméter szinten mozgó cuccok. Sima mezei tempomat (benzin, diesel, elektromos, bármi) használata esetén nem mozog a gázpedál. Azt vezérlő elektronika tartja adott értéken a sebességet terheléstől függően. Ergo gázt ad vagy vesz el akkor is, ha a pedál közben fizikailag nem mozog.... És mivel gáz állásról volt szó, nem gázpedál állásszögről.... :U

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#11) jerry311 válasza <Adamsky> (#3) üzenetére


jerry311
nagyúr

Azért deformálódott a kormánykerék, mert abba kapaszkodott, és mert a töréstesztet nem 108-nál végzik, hanem 60 környékén (kb. 3x mozgási energia különbség). Volt már amikor úgy kapaszkodott a kínai "sportkormányba" a wannabe Schumacher, hogy simán letörte. Egyébként a kormáynok inkább csak hajlanak, nem jó az ha éles szélű törött fém van a sofőr mellkasa és feje közelében.

(#12) Donki Hóte


Donki Hóte
veterán

Ahhoz képest, hogy 6 hónapig vizsgálgatta hatóság, hogy mi történt, nem sok részletet tisztáztak megnyugtatóan :(

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#13) #89309696 válasza Donki Hóte (#12) üzenetére


#89309696
törölt tag

Jellemzően akkor van így, ha valamit sumákolni kell. Ha minden tiszta akkor nincs mit takargatni.

(#14) tibcsiworld válasza Tuomas (#1) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Az autopilot alapvetően autópályán működik. Van olyan helyzet, hogy be lehet kapcsolni. De ahhoz kellenek feltételek. Látható felfestés a minimum.
Ez egy zsákutca felfestések nélkül. Ahogy írja a cikk, egy másik teslát itt már próbáltak, és nem lehetett bekapcsolni az AP-t.
Tények:
- az autopilot nem padlóz
- ha gázt vagy féket nyomsz, akkor engedi. a kormányt is eltekerheted. Az irányítás a Tied. Pont azért, mert nem tökéletes a rendszer, és bármikor lehet gond.
A legalapvetőbb gond, hogy fantomfékez! Ez azért van, mert radarral lát pl egy repülő zacskót, amit a kamera nem lát. A 2 rendszer összeveszik, így inkább satuzik. Az autopilotot használók a gázon tartják a lábukat, mert ha jön mögöttük valaki, gond lehet! Ezért pl a Tesla újraírta az egész autopilot programot (volt is visszalépés), és kikapcsolták a radart, mondván ha az ember a szemeivel tud autót vezetni, akkor az autopilot is tud!

Itt kell megkülönböztetni az FSD-től (Full Self Driving). Nah ez fizetős. Nálunk viszont az EU szabályozások miatt gyakorlatilag használhatatlan. Ez tud padlózni már. A balesetkor ez sem tudott. A frissítés később jött! (Sőt, ezt a funkciót csak a 2000 tesztelő kapta meg egyelőre!) Ez viszont a muksónak nem volt megvéve! Ezzel elment volna a zsákutcában is!

A 2 rendszer (program jogosultság inkább) közt is van egy közbenső, ami alacsonyabb pénzért ad némi plussz funkciót!

Sokadrészt nagyon nehéz átverni a Teslát, mert pont az AP tökéletlensége miatt mindent logol. Tehát ha be van kapcsolva, és elrántod a kormányt, vagy bármit csinálsz, azt küldi a központba elemzésre! Ezt kiértékelik, és tökéletesítik a rendszert a következő frissítésben.

(#15) Alogonomus válasza tomcat78 (#10) üzenetére


Alogonomus
őstag

Csakhogy a cikk úgy szólt, hogy: "A megsérült adatrögzítő egység információinak nagyobb részét helyreállították, és azt is megállapították, hogy ... , a sofőr pedig tovább gyorsított – az adatrögzítő tanúsága szerint gyakorlatilag padlógázzal ment, mivel időnként 98,8 százalékig nyomta le a pedált."
Nem a tempomat szoftveréből származott a 98,8%-os jel, hanem a pedál "potmétere" küldte a 98,8%-os pozícióhoz tartozó jelet. ;)

(#16) 392mhz


392mhz
kezdő

Mielőtt bárki rábízza az életét egy ilyen FSD-re, nézze meg ezt: [link] , utána próbáljon ki bármilyen vezetéssegítőt (radaros tempomat, táblafelismerő, sávtartó, vészfék, holttérfigyelő stb) bármilyen más járműben, aztán gondolját át még egyszer.

[ Szerkesztve ]

(#17) tomcat78 válasza Alogonomus (#15) üzenetére


tomcat78
őstag

Az azért gondolom megvan, hogy ez az adat egy adatrögzítőből van, amely a pillanatnyi állást rögzítette x időintervallumonként. Ha a tempomat csinál ilyet, pont ugyan ezeket az értékeket fogja mérni. A pedál gyakorlatilag csak egy jeladó. Kétlem, hogy létezne olyan rendszer amely a fizikai gázpedál szögét, kitérését, stb logolná.... Maximum az ahhoz a vezérlésben tartozó értéket. Amit meg ugye már megbeszéltük, hogy nem csak a pedál fizikai mozdításával lehet előidézni. Persze, nem vagyok elektromops autó szaki! Meg ugye már említette itt valaki, ha a tempomatot manuálisan állítgatod, pont ugyanez történik, anélkül, hogy a pedálhoz érnél.
Mégegyszer mondanám: nem az emberi hülyeséget vitatom! De felőlem rugózhatunk még azon, hogy ki hogyan értelmezi a Tesla mellédumálását.... Lásd maga az idézett rész. Részben helyre állították, majd megállapították, hogy..... Mégis miből? Ki ült a sofőr mellett és nézte a lábát, aki túl is élte? Ugyanmár.... Egy adathalmazt próbálnak a saját szájuk íze szerint letolni laikusok torkán.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#18) tibcsiworld válasza 392mhz (#16) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Polgárékat kérlek hagyd ki. Azt sem tudja, mi a kW és a kWh, keveri a szezont a fazonnal! Megvette az fsd-t? Vagy autopilotja van? Szerintem Ő maga sem tudja!

Csinált solar panel fikázós videót, hogy az milyen xar, nem termel, és duplán túl kell tervezni!

Miközben az igazság, hogy neki nem cella, de még csak nem is sor optimalizált a rendszere, a háza majdnem az erdő közepében van a fák alatt. Ilyenkor ha rásüt a nap az egyikre, mind lekapcsol. Ez a legolcsóbb!

Másrészt meg kell nézni, milyen derékszögekben van felrakva. Egy szakember ránéz, és kiröhögi!

Átverte a vállalkozó, de rendesen. Aztán panaszkodott (ha jól emlékszem), hogy hívtak mást, de nem csinálta meg! Persze, mert az a rendszer oda gyakorlatilag alkalmatlan. Azaz kuka! Vagyis csere, és ezt eladni valakinek.

Szóval a Polgárék, ... finoman fogalmazva nem ez a szakterületük!

Másrészt aki FSD-re bízza az életét, az nem olvasta a 10 soros "szerződést", és mellette hülye is!

Szerk.:

Belekukkantottam, autopilotot említ, tehát nincs FSD-je!

Másrészt fentebb írtam, hogy az EU nagyon leszabályozza a használatát. Gyakorlatilag EU-ban nem lehet használni! :(

A smart summont sem engedik Nyilván, mert az EU autógyártó a fasorban sincsenek, és így ellehetetlenítik a konkurenciát! :(

A témában ajánlom TeslaMaster - Bérczi Balázs videóit. Van kihívás köre, amit frissítésenként letol, és látni a változásokat! Teslás, de Ő elmondja a hibákat is!

[ Szerkesztve ]

(#19) <Adamsky> válasza #89309696 (#9) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... kicsit jobban gyorsul, mint padlóra tenné."
Mi van? Tempomattal jobban gyorsul, mintha "leparkettáznád"? Hááát... erre csak annyit tudok mondani, hogy ilyet nem csak, hogy nem láttam, de még nem is hallottam ilyenről. Tudnál mondani egy konkrét típust, amelyikben ilyen beépített "easter egg" van?

"Egy ilyen körforgalom utáni szakasz pont tökéletes a megküldésre, ők sem tettek másként."
" ... ha elérte a test akkor az öv szar volt."
+1

#11 jerry311
" ... wannabe Schumacher, hogy simán letörte."
Egyrészt ő sem volt bekötve másrészt - nekem legalábbis úgy tűnik, hogy - nem frontálisan ütközött, és nem akkora sebességgel történt a becsapódás különben vitte volna magával kifele menet a szélvédőn a fröccsentet Nardi-t.
Másfelől, ha be vagy (rendesen!) kötve, akkor ma már (ill. jó ideje) alap az övfeszítő. Szóval, ha az övvel minden O.K. akkor a karokra nem juthat olyan erő, hogy így elhajlítsa valaki a kormányt.

(#20) tomcat78 válasza tibcsiworld (#18) üzenetére


tomcat78
őstag

"Másrészt aki FSD-re bízza az életét, az nem olvasta a 10 soros "szerződést", és mellette hülye is!" Mi ezzel a baj? Tele vannak az utak idiótákkal.... Most lesznek mellettük hülye autók is :DDD

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#21) tibcsiworld válasza tomcat78 (#20) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Mitől lenne hülye az autó?

(#22) tomcat78 válasza tibcsiworld (#21) üzenetére


tomcat78
őstag

Miért lehet okosnak titulálni azt a rendszert, ami emberi felügyelet nélkül közlekedésre alkalmatlan? :U

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#23) Rickazoid


Rickazoid
addikt

Mért van az az érzésem, hogy ezt arra akarják használni, hogy aláássák mind az elektromos autókat, mint az önvezető rendszereket? Kb. soha senki nem vizsgálódik ennyit, hacsak nem valami híresség harapott fűbe a kocsiban, pláne nincsenek hírek belőle.

Ha padlógázzal nekimész valaminek és belehalsz, az a te hibád, az meg, hogy vezetéssegítő rendszerek nem védenek meg ellene, az mellékes, mert nem az a dolguk, hogy a hülyeségtől védjék a hülyét a kormány mögött, hanem hogy normál vezetési körülmények közt segítsenek elkerülni baleseteket. Padlógázzal száguldozni, főleg kanyargó úton, nagyon messze van a normál vezetési körülményektől.
Ugyanide tartozik a kigyulladás is, bár egy ideális világban hülyebiztos lenne egy akku, a valóságban vannak és lesznek is korlátai, hogy mi ellen lehet bevédeni... de még úgy is több mindentől védett, mint az éghető folyadékkal működő variánsok.

Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

(#24) TeeBee73 válasza 392mhz (#16) üzenetére


TeeBee73
addikt

~20:00 körül, szépen átlépi a záróvonalat. ;]

"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG

(#25) Legyes


Legyes
tag

Nekem, ha 130-on volt a tempomat, 30-ra fékezek, majd resetet nyomok, akkor igenis "parkettázza" a tempomat. A CVT-vel 5500-on (épp tiltás alatt) üvölt, amíg el nem éri a kb 105-öt, innan kezd finomítani. Nem, a tempomat nem a gázpedált nyomja (kivétel a bowdenes megoldás 15+ évvel ezelőttről). A tempomat és a gázpedál is "kér" az erőforrásról (jelen esetben villanymotor) bizonyos paramétereket, és a vezérlő dönti el, hogy az egyéb jelek mellett hogyan vezérelje az erőforrást. Már rég nincs közvetlen kapcsolat a "gázpedál" és a motor vezérlése között. Pl. nálam a tempomat nem gyorsít - vagy kisebb mértékben -, ha a kormányszög túllép egy szintet. Simán lehet, hogy korábban 65mph volt a megengedett, a tempomat is ezen volt majd mivel az autó nem érzékelte jól a körülményeket, ideálisnak látta, hogy visszagyorsítson. Nem szabad elfelejteni, hogy egy Teslánál ez az emberi reakcióidő (~1s) ideje alatt is megtörténhet, hogy eléri a 65mph-t, 35-ről.

-=LeGyEs=-

(#26) Rick4 válasza tomcat78 (#17) üzenetére


Rick4
félisten

A pedál gyakorlatilag csak egy jeladó. Kétlem, hogy létezne olyan rendszer amely a fizikai gázpedál szögét, kitérését, stb logolná.

A log a fekete dobozba kerül, hogy van ilyen funkció, abban biztos vagyok, a fizikia gázpedál állapota pedig 30 éve létező, autókba beépített, mérhető adat, szóval az sem újdonság.
Egy TPS szenzor (throttle position sensor) azóta van beépítve a pillangószelep tengelye mellé, amióta a karbis autókról áttértek a befecskendezésesekre, semmi különös sincs benne.
Egy 5V referenciajellel megtámogatott potméter van benne, ami 0.45V-4.5V -ig terjedő jelet ad akármelyik 30 éves autó motorcomputerének, és elsősorban ez alaján tudsz gyorsítasni, ha rálépsz a pedálra. Mivel a pedál összeköttetésben van egy bowden segytségével a pillangószelep tengellyel, tulajdonképp a gázpedál állást méri, logolni meg akármit lehet. 5 ezer forintos alkatrész, nagyban gyártva talán 400Ft-ot érhet.

Tempomattal ha felmész a budai hegyek közé pl előre beállított 50-nel, és ugye a meredek meelkedő miatt terhelni kell a motort, hogy fel tudjon menni, olyan padlót nyom, mint a huzat, hozzá se kell érni a pedálhoz. A tempomat lényege, hogy az előre beállított sebességet tartsa. Más kérdés, de utolórve valakit én is sok esetben ronyomok a pause-ra, ha tudok előzni, megint rényomok a pause-ra, és visszagyorsul magártól oda ahol előtte volt. Ha ezt padlón kell megtenni, akkor padlón.

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#27) Rick4 válasza tomcat78 (#22) üzenetére


Rick4
félisten

Miért hívjuk okostelefonnak azokat a készülékeket, amik nyilvánvalóan pont úgy, mint egy nyomógombos régi készülék, nem hívják fel helyetted a pizzériát, és rendelik le a vacsorádat? :U Emberi beavatkozás nélkül mindenre alkalmatlan... :U

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#28) RandomName válasza tomcat78 (#17) üzenetére


RandomName
aktív tag

Simán benne lehet a logban, hogy:
TEMPOMAT: FALSE
ACC PEDAL: TRUE
ACC PEDAL VALUE: 98%

Vagy ilyesmi....
Sőt, szerintem ez lenne az elvárható egy ennyire digitális irányítású autónál. Főleg ebben az időszakban, amikor a felhasználók szokásai alapján elemeznek és fejlesztenek.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001

(#29) Zwodkassy válasza Alogonomus (#7) üzenetére


Zwodkassy
senior tag

90-es évek beli Jeep Cherokee pont így csinálta 😁
Bowden-es gázpedál, úgyhogy a tempomat is a gázpedált "mozgatta" 😁

(#30) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Szögezzük le, nagyjából tökéletes AI pilot rendszer nem lesz még vagy 20-30 évig.
Tud kivédeni súlyos helyzeteket, de pont úgyan úgy nem tud lekezlni alapszitukat se.
Aki meg ismeri a szenzor technikát, az tudja, hogy az bizony igen csak tévedhet és instabil a működése sok esetben. sose fogja az emberi szemet 3D látást megérzéseket kiváltani.

Tempomat: merem állítani a ráfutásos balesetek nagyrésze emiatt van.
Bebamul a sofőr, sőt romlik tőle a reakció képesség.
Mert mikor a gázról leveszi a lábát, azonnal lassul a kocsi, mire átteszi a fékre már akkor 5-10km/h-val alacsonyabb mint egy tempomat esetén.
Mire feleszmél, hogy nem lassul a kocsi és taposni kéne az éppen(nem készenlétben lévő) pihenő lábbal már késő....méterekkel később fékez.

Ha csak nem egy kibaszott sík gyér forgalmú terület, igazándiból nincs értelme használni és veszélyes is.

(#31) dabadab válasza Rickazoid (#23) üzenetére


dabadab
titán

Mért van az az érzésem, hogy ezt arra akarják használni, hogy aláássák mind az elektromos autókat, mint az önvezető rendszereket?

Igazából azért lett ebből akkora hír, mert a baleset idején a helyi seriff - kb. minden vizsgálat előtt - azzal szórakoztatta a médiát, hogy biztosan az Autopilot vezette az autót és pillanatok alatt bejárta a hír a világsajtót, mielőtt még bárki legalább belegondolt volna, hogy ez mennyire lehetséges (semennyire, azon a szakaszon felfestések hiányában be sem lehet kapcsolni).

Aztán most, hogy a hivatalos jelentés is megerősíti, hogy nem Autopilot vezette az autót, hanem a sofőr padlózta le, már nem akkora hír.

DRM is theft

(#32) dabadab válasza angyalpc2 (#30) üzenetére


dabadab
titán

Aki meg ismeri a szenzor technikát, az tudja, hogy az bizony igen csak tévedhet és instabil a működése sok esetben. sose fogja az emberi szemet 3D látást megérzéseket kiváltani.

Ez azért elég vicces egy olyan cikk alatt, ami arról szól, hogy egy hülyegyereknek sikerült mindenféle külső segítség nélkül 100 feletti tempóban egy útszéli fának ütközni lakott területen belül.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#33) Ciccuka válasza tibcsiworld (#14) üzenetére


Ciccuka
veterán

Kanyarban nagy relatív sebességnél tapadási határon, ha befékez az nem épp jó.

Cicák támogatása: www.fos.hu/1176

(#34) caprine


caprine
aktív tag

Azért az nagyon gáz, hogy egy 30 millás autóban nem nyilik ki a légzsák a fotó szerint sem, ennyit a minőségéről. És azt sem tudni, hogy csak a kormány légzsák nem oldott vagy a többi sem, mert van benne még utas, oldal, fej és talán még térdnél is. Hogy emiatt deformálodik a kormánykerék, még szép, lehet hogy megfejelte a csóka.

Ez csak egy szimpla baleset, ennyi, naponta több száz történik az usában, és nem ez az első teslás halálos baleset, meg nem is az utolsó. Az viszont gáz, hogy tudják, az autó baromi gyorsan ki tud égni és semmit sem tesznek ellene, valami speciális tűzfogó cellába rakni az aksikat vagy bármilyen egyéb ötlet ha már 30 millát elkérnek érte.

[ Szerkesztve ]

Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)

(#35) opr


opr
veterán

"Az NTSB most közzétett előzetes jelentése határozottan leszögezi, hogy vizsgálatuk szerint az ütközés idején a két utas becsatolt övvel a két első ülésen ült"

Vagyis vegyuk eszre, hogy sehol, semmi nem irja, hogy a sofor be volt kotve. Annyit tudunk, hogy az ov be volt csatolva, es valaki ult az ulesben. Eleg sok az olyan marha, aki maga mogott kapcsolja be az ovet. Erre szukseg is van, mert nem becsatolt ovvel a Teslak, mint minden mas modern auto vagy nem hajlandoak nagyon lassu temponal gyorsabban menni, vagy rikacsolnak kozben teljes erobol, ami idegesito. Baromeknal erre a megoldas az szokott lenni, hogy a hata mogott van elhuzva es "bekotve" az ov. Ez megmagyarazna a kormany seruleset is "bekotott" ov mellett, meg azt is, hogy hogy tudott hatramaszni a baleset utan.

Persze ez csak egy elmelet, mindenfele adat nelkul, de enyhen szolva nem lepne meg, ha kiderulne, hogy igaz.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#36) tomcat78 válasza Rick4 (#27) üzenetére


tomcat78
őstag

Viszont az okostelefonnak soha nem volt az a marketingje- legalábbis tudtommal-, hogy a tulaj helyett oldjon meg bármit. Az "önvezető" autó meg pont erről szól(na), hogy a kedves gazdi helyett végzi a melót. A mértéke ilyen tekintetben szerintem irreleváns. Így azt gondolom, hogy bár az okos, mint jelző mindkettőnél elővehető, mégis teljesen mást takar a két esetben.
Ez az "önvezetősdi" nagyon gyerekcipőben jár ahhoz, hogy okosnak lehessen nevezni. A baj azzal van, hogy aki ilyen autót vesz és használ, nagyon hamar bele kényelmesedik a technika által nyújtott segítségekbe. Amik meg akár balesetet is okozhatnak. Én is használok pl tempomatot, ha már szóba került. Rengeteget vezetek. Évi 60-80 ezer km simán megy az autókba. De konkrétan a tempomatot, ha azt érzem, hogy fáradt vagyok, inkább kikapcsolom, hogy legyen valami plusz, ami éberen tart az úton. Vannak hasznos vezetést segítő dolgok! De az önvezetéstől baromi messze áll a rendszer. A hülye biztostól meg pláne.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#37) Ciccuka válasza angyalpc2 (#30) üzenetére


Ciccuka
veterán

20-30 év után majd rájönnek, hogy az utakat is hozzá kell igazítani.

Cicák támogatása: www.fos.hu/1176

(#38) dabadab válasza caprine (#34) üzenetére


dabadab
titán

Azért az nagyon gáz, hogy egy 30 millás autóban nem nyilik ki a légzsák a fotó szerint sem

Nem tudom, hogy te mit nézel, de sehol, senki nem mondta, hogy ne nyílt volna ki a légzsák.

Az viszont gáz, hogy tudják, az autó baromi gyorsan ki tud égni és semmit sem tesznek ellene

Ja, hogy te magad találsz ki dolgokat, értem. Valójában a Teslák kifejezetten jól vannak védve tűz ellen, egyrészt eleve nehezen gyulladnak ki, ha meg mégis, akkor meg az utastér nagyon sokáig élhető marad.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#39) Rick4 válasza tomcat78 (#36) üzenetére


Rick4
félisten

Ahogy a tesla marketingeli, lehetőség van a használatára, de eközben elég sűrűn fognod kell a kormányt, szóval nem önvezető, és ezt konkrétan le is írják. Emiatt a másik példánál lehetne cirkuszolni, hogy az okostelefon nem okos, nem tud semmit se nélküled.
Amúgy a tesla önvezető rendszere, és az átlag amerikai vezetési tudása, problémamegoldó/ balesetelkerülő készsége most kb azonos szinten van.

Pont a segítő rendszerek használatával sikerült rengeteg balesetet elkerülni, az abs, esp csak a kezdet volt, ráfutásgátló, holttérfigyelő, tolatókamera, önbeparkoló, automata távfényszóró, rengeteg segítség az emberek többségének, nem csak annak, aki képességeinél fogva rosszul vehet, annak is, aki műszalilag- technikailag is érzi- érti az autó működését, ezeket én is használom, és attól függeltenül, hogy nekem pl menne ezek nélkül is, sokkal több segítséget nyújtanak, mint belekényelmesedést.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#40) Tüzi

"a sávtartó automatika viszont a felfestett sávok hiánya miatt nem működött. Az Autopilot használatához pedig mindkét funkcióra szükség van."
[link]
sok sikert :D

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#41) opr válasza Tüzi (#40) üzenetére


opr
veterán

Ezen a videon most a konnyem kifolyt. :DDD

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#42) tomcat78 válasza Rick4 (#39) üzenetére


tomcat78
őstag

Azt hiszem kár ezt erőltetni. Kétlem, hogy meg egyezne a véleményünk a témában.
Mondjuk az önbeparkoló f@szság nagy kedvencem. Instant venném el a jogosítványát annak, aki nem tud parkolni. Valószínűleg vizsgán sem véletlenül kell megtanulni.... Akinek már az sem megy, annak gyakorlatilag fogalma nincs, hogy az autó térben hol helyezkedik el. Ergo vezetni sem tud.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#43) Rick4 válasza tomcat78 (#42) üzenetére


Rick4
félisten

Valóban lényegtelen, mi a véleményed a tényekről...

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#44) tomcat78 válasza Rick4 (#43) üzenetére


tomcat78
őstag

Mintha a tied többet számítana :DDD

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#45) Donki Hóte válasza dabadab (#38) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Benne van a cikkben:

"ha a kormány deformálódott, az a légzsák elégtelen működését is mutathatja"

Szóval ha ki is nyílt a légzsák, akkor sem működött a megfelelő hatékonysággal.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#46) dabadab válasza Donki Hóte (#45) üzenetére


dabadab
titán

Benne van a cikkben

Én a cikk szövege helyett inkább a konkrét jelentést olvastam el, abban szó sincs erről.

DRM is theft

(#47) Tuomas válasza Donki Hóte (#45) üzenetére


Tuomas
addikt

Mutathatja. Feltételes mód.
De az is lehet, hogy a baromállatt akkora erővel repült előre, hogy átfejelte a légzsákot. Főleg, ha nem volt bekötve, csak a háta mögött becsatolva az öv, ahogy fentebb írták. Who knows.

[ Szerkesztve ]

We were here

(#48) Donki Hóte válasza dabadab (#46) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Az eredeti jelentésben benne van a kormány fényképe:

Szerinted mitől görbült ennyit előre a kormány?

#47 Tuomas

De az is lehet, hogy a baromállatt akkora erővel repült előre, hogy átfejelte a légzsákot.

Ja, teljesen életszerű, hogy a kinyíló légzsák ellenére a vezető előrerepül, annyira, hogy a fejével előre hajlítja a kormány felső részét, utána megrázza magát és hátramászik a hátsó ülésbe, majd ott meghal ;]

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#49) Tuomas válasza Donki Hóte (#48) üzenetére


Tuomas
addikt

Miért ne? A kormányokat úgy tudom úgy tervezik, hogy megadott módon törjenek, hajoljanak egy bizonyos kértékű erőbehatás során. A légzsák és a tervezetten deformálódó kormány tompíthat annyit, hogy hősünk eszméleténél marad, és hátramászik. Még csak nem is kell a fejével befejelni, melkassal is érthette az ütés, ha nem volt bekötve.

We were here

(#50) tomcat78 válasza Donki Hóte (#48) üzenetére


tomcat78
őstag

Nem mászott. Lepattant a kormányról, és hátra repült. Esetleg a légzsák szarul működött, és a kormányt görbítette el, vagy a sofőr valójában el futott, vagy a gyíkemberek rendezték az egészet, vagy...... Ehhhh, f@szom. :DDD

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.