Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) vicze


vicze
félisten

"Windows 10 októberi frissítése még ki sem hűlt igazán"
Maradjunk annyiban, hogy meg se jelent. :)

(#2) noPublicFG


noPublicFG
senior tag

Ezt nem értettem eddig én sem. Miért natívban használják a Ray Tracinget?

plus ça change, plus c'est la même chose

(#3) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

"Az elmélet úgy néz ki, hogy az egyes játékokban figyelné a rendszer a játékosok mozgását, majd ezeket az adatokat elküldené az Azure-ba."

GDPR!!!! ;]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#4) CPT.Pirk


CPT.Pirk
Jómunkásember

"majd egy gépi tanulással megtámogatott felskálázási technikával az alacsony felbontású képből jobb minőségűt csinál" - nagy cucc, ez a gagyi kép feljavítás az NCIS-ben már sok éve működik, láttuk a TV-ben. :D

[ Szerkesztve ]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#5) ddaydome


ddaydome
senior tag

Olyan ez kicsit, mint az valami pink löket, amitől elindul minden....

[ Szerkesztve ]

"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."

(#6) olymind1 válasza CPT.Pirk (#4) üzenetére


olymind1
senior tag

(#7) CPT.Pirk válasza olymind1 (#6) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

:D :D :D

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#8) Silεncε


Silεncε
őstag

Gratulálok az MS-nek. Raytracing, MI, sikerült az összes buzzworldot összeszedniük...

ugyanis olyan rendszer is kreálható, amelynek alapját az Azure adná, és ennek segítségével a fejlesztőknek nem kellene teljesen a lokális hardverekre hagyatkozni - jah, ez a Titanfall esetében is olyan k.va jól sült el... Még tán hülyébb volt az AI mint az átlagos

[ Szerkesztve ]

(#9) b.


b.
félisten

na most feltaláták a spanyolviaszt és ugyan azt lerakják az asztalra amit Nvidia a DLSS -sel?

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#10) nyakdam válasza b. (#9) üzenetére


nyakdam
aktív tag

Vagy az NV, mint a adaptív sync esetén ott ült az asztalnál, csak előbb kiadta a saját zárt megoldását?

(#11) lezso6 válasza b. (#9) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Szabványosítják, ennyi.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#12) nyakdam válasza lezso6 (#11) üzenetére


nyakdam
aktív tag

Nekem mikor olvastam a hírt 2 dolog jutott eszembe:

1. NV sok pénzt áldoz a fejlesztésre és kijön az újító RTX. MS lemásolja, szabványosítja.

2. MS az új konzolon gondolkodik, náluk vkinek eszébe jut az RTX. Összehív a hátérben egy brainstormingot a fejlesztők, NV, AMD között és meghatározzák az alapokat. Kiad egy szoftveres alapot, hogy legyen ideje a fejlesztőknek az új konzol megjelenésére olyan játékokat írni amelyekkel elindítható az új konzol.

Az utóbbi pont a G-sync történetét hozná.

+ adalék: Lehet az új box NV-s lesz, és akkor pláne érthető az NV miért tolta ki előre az RTX szériát gyorsan.

Persze ez mind fikció

[ Szerkesztve ]

(#13) lezso6 válasza nyakdam (#12) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Az MS nem másolt, hanem szabványos API alapot adott a Ray-tracinghez. Amiből nemrég jött ki a 1.0 a Windows új frissítésével, így végre az NV hozhat rá játékokat.

A DLSS-ben pedig nincs semmi különleges, a Machine Learning sok mindenre jó. Ehhez pedig kell egy szabványos alap, hogy egyszer kelljen megírni, ne pedig minden GPU architektúrára külön.

Ami "másolás" az inkább a Mantle => DX12, de annak a szabványosítás volt a célja, jól jártunk vele. A Mantle pedig Vulkanként született újjá.

Ez mind nekünk jó.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#14) zooly válasza nyakdam (#12) üzenetére


zooly
aktív tag

biztos, hogy nem nv lesz az uj konzolokban, viszont az lehet, hogy az amd gpukba is kerulnek uj reszegysegek - hasonloan az nv tensor/rt reszeihez.

https://www.ratingraph.com/

(#15) Silεncε válasza nyakdam (#12) üzenetére


Silεncε
őstag

Gyakorlatilag kizárt, hogy NV chip kerüljön az új konzolokba, már csak azért is, mert az NV nem gyárt cpu-t. De mivel visszafelé kompatibilis lesz nagy eséllyel a kövi gen, nem tehetik meg, hogy hardvert váltsanak, ezért 99% hogy marad az AMD.

[ Szerkesztve ]

(#16) GodGamer5


GodGamer5
addikt

És ha nincs online a gép, akkor hogy használja az azure-t? Vagy megy a felskálázás offline is?

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#17) sb


sb
veterán

Nekem nem volt új mi is az a winml, de szerintem jó lenne, ha nem csak a cikk közepén jelenne meg indirekt módon "gépi tanulással" , hogy mi is ez az egész.

(#18) Tidus válasza Silεncε (#15) üzenetére


Tidus
addikt

Nem fog NV, és más sem belekerülni.
Már benne van az AMD Zen.

(#19) #16939776


#16939776
törölt tag

Megint a probléma áthárítását látom: Nem kell törődni AI-t előre megírásával, majd valaki feltölt valamit azure-be amit tegnapi a multiplayerből koppintott le, és aznap az lesz AI a játékban!

Teljesen életképesnek hangzik! :DD :W :DDD :C

[ Szerkesztve ]

(#20) #06658560 válasza olymind1 (#6) üzenetére


#06658560
törölt tag

(#21) Hunpriest válasza GodGamer5 (#16) üzenetére


Hunpriest
senior tag

Az azureban csak a tanítás megy. Aztán a betanított háló frissítésként települ lokálisan és amikor játszol, akkor a saját gépeden fut.

(#22) Youri válasza Silεncε (#15) üzenetére


Youri
veterán

Tegra

RTX ON

(#23) Silεncε válasza Youri (#22) üzenetére


Silεncε
őstag

Módosítom a hsz-emet: nem gyárt olyan CPU-t, amivel nem lennének gyengébbek a next-gen konzolok, mint az előző generáció

(#24) vicze válasza Silεncε (#23) üzenetére


vicze
félisten

A Xavier a Xbox One-nal egyenértékű teljesítményt tud, custom-ot bármikor csinálhatnak. Orin már jóval erősebb lesz.
Ráadásul az nVidia ugye teljesen saját CPU-t használ és akár HW x86/x64 emulációra is képes.

(#25) arty válasza vicze (#24) üzenetére


arty
veterán

az egyenértékű teljesítmény nvidiás pptben volt vagy van gyakorlati igazolása is? (x86 emuláción viszont csak mosolygok, lásd qualcom esete...)

meghát ne a 2013-as jaguár legyőzése legyen a cél :)

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#26) vicze válasza arty (#25) üzenetére


vicze
félisten

Egyrészt nem SW emulációról beszélek, hanem HW emulációról, amit ARM-hez használtak már a Devernél és Denver2-nél. Ha akarnak és van rá rendelés olyat csinálnak, amilyet csak akarnak.
A CPU teljesítménye meg ugye lényegtelen, GPU-ból meg akkorát raknak, amekkorát nem szégyelnek, teljesen érdektelen a Jaguár teljesitménye.

Másrészt a konzolokban olyan kicsik a profit hányad, hogy a nVidiának semmi szüksége rá, a Switch is egy raktáron lévő már kifutott SoC-t kapott, ami olcsón gyártható.
Ez sokkal inkább gátló tényező mint hogy képessek-e rá.

[ Szerkesztve ]

(#27) arty válasza vicze (#26) üzenetére


arty
veterán

Értem, hogy vannak emulációt segítő alkatrészek a socban, de az attól még nem tartalmaz hardveresen egy teljes x86 magot ;) Qualcom mostani cpu-i is nevetségesek x86 kódra, a triplája is kevés lenne (miközben nem hiszem, hogy az nv cpu-ja tripláját tudná).

Nem teljesen lényegtelen a cpu, mert ha szükséges a visszafelé kompatibilitás, akkor azért a korábbi 6 db jaguár magot emulálni kell, akkor is ha gyengécskék "voltak" (a játék használta őket). És bár a mostani konzolok indulásakor is a gpu erősségére építettek, mostanra kiderült, hogy a lusta (vagy az új irányba befektetni nem tudó/akaró) kóder ellen nem sokat ér a "szinte-csak-gpu"-s felépítés... így aztán sokszor a mostani konzolok "bénapécé"-ként vannak használva.

(nyilván nem kapar az nv se annyira a konzolbizniszért, de ha heverészne az asztalukon kész SOC a nextgenre, biztosan kilincselnének vele kicsit ;) a kispénz is pénz...)

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#28) vicze válasza arty (#27) üzenetére


vicze
félisten

Nem, mocsokul nem érted. :((( És nem is akarod, semmilyen SW rétegről nincs szó pusztán HW bináris fordításról. Az x86-ot meg felejtsd el x64 van csak konzolon.

Jaguár magok meg olyan harmatgyengék, hogy nem egy nagy mutatvány nagyobb teljesítményt kihozni jelenleg, megfelelő VLIW superskalár magokból. Kizárólag a fogyasztás a kérdés.

[ Szerkesztve ]

(#29) arty válasza vicze (#28) üzenetére


arty
veterán

Rendben, elfogadom, hogy az nvnél nincs szoftveres réteg - miért nem találok benchmarkot sehol az nv armjának fantasztikus (x86) képességéről?

(x86 az isa neve, de persze lovagolhatunk még rajta kicsit, hogy most x86-64 a valódi név vagy másvalami ;) )

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.