Hirdetés

2019. november 13., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Lars


Lars
(őstag)

Nem akarok reklámot csinálni nekik, de azt tudni kell, hogy ez az Apollo akkora cég ( amúgy indiai ) hogy tulajdonában van a Vredestein márka is.

http://www.apollovredestein.hu/

(#2) Doze válasza Lars (#1) üzenetére


Doze
(aktív tag)

8-10 éves gumi csak virágot ültetni jó.... vagy a gyereknek hintának egy fára akasztva... Annyira kiszárad, kikeményedik, hogy nedves úton pl kb olyan mintha jégen mennél... Volt részem benne :(, ettől egy bármilyen márkájú de uj gumi jobb.

(#3) Lars válasza Doze (#2) üzenetére


Lars
(őstag)

Persze vacak az öreg gumi, volt már benne részem, most cseréltem télit, és tavasszal majd a nyárit, mert az is borzasztó. Minta még van rajta, de csúszik esőben nagyon. ( meg érzem hogy nem ilyen volt új korában. Nagyon nem :D )

(#4) sketchifun


sketchifun
(senior tag)

Értek sokfajta spórolást. Értem, hogy olcsón tankol valaki, értem, hogy ritkán mossa le a kocsit valaki. Azt is értem, hogy valaki nem ápolja a verdát, meg azt is, hogy ha van egy horzsolás a kocsin, nem vágja fel az ereit.

Azt viszont sose értettem, hogy valaki hogy mer 8-9-10-éves gumival közlekedni. Az hagyján, hogy másra veszélyes, de még saját magára is az ilyen.

Nem azt mondom, hogy drága gumit kell venni, mert az a tuti. De úgy gondolom, az a minimum, hogy erre odafigyelni.

Gyerekek! Az a lényeg, hogy van pénz lóvéra! © Jakab Zoltán

(#5) AllTheBest válasza sketchifun (#4) üzenetére


AllTheBest
(senior tag)

Azt hogy érted meg, hogy valaki keveset tankol az autóba?
Én sose tudtam felfogni, mindegy, ha most 40 liter helyett csak 10 litert tankolok akkor annyit nyertem az egészen, hogy négyszer kell tankolnom az 1 helyett...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#6) Kisgépkezelő válasza AllTheBest (#5) üzenetére


Kisgépkezelő
(aktív tag)

Ez amolyan napszámos megoldás, azoknak a sportja, akiknek nincs rendszeres jövedelme, de azért vannak olyan hülyék, hogy fenntartanak egy autót. Egy darabig én is játszottam amíg fiatal voltam. Mikor volt munkám, akkor beletöltöttem vagy 2000 forintnyi benzint, hogy lemehessek hétvégén a Balatonra, de tele sosem tankoltam, mert ha áll 15 000 forintnyi pénzem a tankban, akkor már nem marad sörre. :D

(#7) távcsőves válasza Kisgépkezelő (#6) üzenetére


távcsőves
(senior tag)

Tiszta hülye vagyok. A 2.ik kocsit (Fabia) sosem tankolom tele. Keveset megy, és a friss benzint jobbnak tartom, mint a tankban rohadó egy évest. Tavaly mondjuk sokat használtuk. 967km-t ment. (2016-ban.)

[ Szerkesztve ]

(#8) Hieronymus válasza távcsőves (#7) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog (1)

Tavaly mondjuk sokat használtuk. 967km-t ment"
Ekkora távot, taxival is olcsóbb megtenni, mint egy autó költségeit és értékvesztését megfizetni.

Donki Hóte: "... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

(#9) pet007 válasza sketchifun (#4) üzenetére


pet007
(aktív tag)

En tovabb mennek, azt nem ertem ezek hogy jutnak at muszakin? :F

(#10) távcsőves válasza Hieronymus (#8) üzenetére


távcsőves
(senior tag)

Ugye BP belvárosában laksz? Én nem.

Pet007: úgy, hogy nem a DOT számot kell ellenőrizni. Szerencsére.

[ Szerkesztve ]

(#11) mr_ricsi válasza sketchifun (#4) üzenetére


mr_ricsi
(veterán)

Itt olvasható, hogy a Michelin szerint 10 év felett nem tanácsos a gumiabroncsokat használni.

Itt a Magyar Gumiabroncs szövetség is a 10 évet írja.

Ha szerinted közveszélyes az, akinek a gumiabroncsai a szakemberek szerint még használható állapotúak, akkor az agyadat már átmosták a gumikereskedők reklámjai. :)

A Goodyear luxemburgi fejlesztési vezetője pedig egyenesen azt mondja hogy
"- Nincs korra vonatkozó ajánlásunk. Nyugodtan megtarthatja a gumiját.
- Akár tíz-tizenöt évig is megtarthatom?
- Igen. Bár tizenöt év múlva, ha még ugyanazzal az autóval jár, már négy generációval újabb gumik lesznek. Lehet, hogy nem rossz a gumija, de az új termék biztosan jobb lesz minden tekintetben
."

"Nem azt mondom, hogy drága gumit kell venni, mert az a tuti. De úgy gondolom, az a minimum, hogy erre odafigyelni."
Itt a Michelin azt állítja, hogy a kopott drága gumi mindig jobb, mint az új olcsó. Vagyis aki nem drága gumit vesz, az magára és másokra is veszélyes.

[ Szerkesztve ]

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#12) ncc1701


ncc1701
(addikt)

Én inkább megveszem 18-19k körüli tetejét, mert szerencsére kisautó. Az a 20e nem számít, idén is ha megnézitek a téli gumi teszteket, van 2 ajánlott, a többi vagy elfogadható, vagy ilyen apolló, amire azt mondják, h ellenjavallt. Adott esetben számíthat az a pár méter is, amivel hamarabb megáll.
Csináltak tesztet, miszerint egy kopott prémium is jobb, mint egy gyenge minőségű új. Érdemes ezen elgondolkodni.

[ Szerkesztve ]

(#13) Ghoosty válasza Hieronymus (#8) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

Ha egy faluból betaxizol városba, akkor nyugodtan számolhatsz 400 HUF/km-t. Ha tényleg megy 900 km-t, akkor a taxiköltség 360.000. Egy 7-8 éves Fábia éves értékvesztése 100-150k HUF/év. (HAHU szerint.) Ennyi kilóméteren kb 25k HUF a benzinköltség. Biztosítás, adó legyen mondjuk 50k. Így még 100k feletti összegel jobban jár, mint taxival, ezt költheti szervíre, egyebekre. Mondjuk, ha 600km alá csökken az éves átlagos futása és/vagy újabb az autó, valóban olcsóbb a taxi.

(#14) N€T0X|N válasza ncc1701 (#12) üzenetére


N€T0X|N
(őstag)
LOGOUT blog

Én nem találtam olyan tesztet, ahol az Alnac 4G Winter ellenjavallt lett volna, sőt. A 4 évszakosról és nyáriról én is inkább rosszabbakat olvastam (főleg előbbiről).

Sent from my keyBoard

(#15) mephi666 válasza mr_ricsi (#11) üzenetére


mephi666
(veterán)

valami michelin-es fejlesztőtől olvastam a "nyári-téli vs 4évszakban téli" kérdésről olyat, hogy simán használjon télen-nyáron télit az, aki éves szinten párezer km-t tesz meg, aminek nagyját városban :K télivel max pályán, nagy sebességnél van nagyobb zaj/kopás/fogyasztás, viszont főleg városi használatban bőven gazdaságosabb minden évszakban télit használni (egyszerűen nem kopik annyival gyorsabban és a fogyasztás sem jelentősebb, minthogy megérje fenntartani +1 szettet) ...a többi a gumisok reklámja, hogy "veszélyes nyáron a téligumi" (teszt is volt róla, hogy pályán rövidebb melegben télivel a féktáv, mint nyárival... jobban tapad, cserébe valamivel jobban kopik intenzívebb terhelésnél)

ui: nem akarok ebből a témából flame-et indítani :D

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#16) bambano válasza mephi666 (#15) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

ilyesmit te nemigen olvashattál michelines fejlesztőtől, mivel nekik erre a szegmensre van külön termékük.

a többi hsz-re: a gumit 6 év után dobjuk el, mert addigra jelentősen romlanak a tulajdonságai. a 10 éves gumi virágágyásnak jó, ahogy Doze nagyon helyesen megjegyezte.

a napszámos napi tankolásnak az az értelme a vajda szerint, hogy sem ellopni nem tudják akkor az üzemanyagot, sem másfelé nem mennek vele.

aki kevésszer tankol, az rakjon prémium üzemanyagot az autójába, mert a sima benzinben levő etanol megromlik.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#17) Bird


Bird
(addikt)

Aki esett már el gumi miatt, azután többet azokon már nem fog spórolni. Körülbelül mint PC-ben a táp.... Egyszer halljon csak meg mert gagyi rizsliszt kategóriát sikerült csak annak idején "kispórolni".

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:. Btag: Bird#21416 Xbox tag: Bird HUN

(#18) nicsefrigyes válasza mr_ricsi (#11) üzenetére


nicsefrigyes
(kezdő)

Az autósoknak pedig azt javasolják, vásároljanak prémium terméket, mert az a legbiztonságosabb, tartsák be az előírt levegőnyomást és a sebességhatárokat, és használják a gumiabroncsot a kopáshatárig.

Én is így álltam hozzá a dologhoz, de örülök, hogy ez a cikk is megerősített ebben. :K

(#19) távcsőves válasza Ghoosty (#13) üzenetére


távcsőves
(senior tag)

14 éves 1.2 classic. Újonnan vett kp-ra. Eladás nem volt tervben sosem, a család 20 év használati idötartammal számolt. Összesen van benne 117000km és ennek fele legénykoromból adódik. Bontatlan motor stb. És kedd délelötig érintetlen karosszéria. Feleségemnek felmondott a fönöke és ráadásul sikeresen beletolatott a bal első sárvédőbe.

(#20) mr_ricsi válasza bambano (#16) üzenetére


mr_ricsi
(veterán)

"a többi hsz-re: a gumit 6 év után dobjuk el, mert addigra jelentősen romlanak a tulajdonságai."

Abban az esetben rendben van amit írsz, ha a gumikereskedelemben dolgozol, minden más esetben sületlenség!

A gumi anyagát leginkább a Napsugárzás UV tartalma rongálja. Kisebb mértékben a tartós nedvesség.(Mivel a gumi nem teljesen vízzáró.) És még időnként a levegő ózontartalma is lehet akkora, amit már számításba kell venni, mert a gumi felületével reakcióba lép.

Az autótulajdonosok többségének 2 garnitúra gumija van. Az év felében minden gumi a Naptól-víztől-ózontól védett helyen van, és emiatt a gumiabroncs gyakorlatilag semmit sem öregszik! A gumikereskedők végeztettek egy tesztet, hogy meddig lehet újként eladni egy többéves nemhasznált gumit. A teszt megállapítása szerint szakszerű tárolás mellet 5 év után a gumiabroncs tulajdonságai teljesen megegyeznek a gyártás utáni paraméterekkel.

Felesleges környezetszennyezés kidobni 6 évesen egy olyan gumit, ami összesen csak 3 évet volt használva, ami alatt a paraméterei még szinte nem romlottak semmit.

(A gumi oldalait szilikonos vagy glicerines gumiápolóval lehet fiatalon tartani. A glicerines jobb, mert a szilikon szárítja a gumit. A futófelületet pedig úgy lehet karbantartani, hogy időnként néhányszor erősebben fékezünk, és ezzel lekoptatjuk a futófelületről a felkeményedett réteget. Utóbbira leginkább a csak városban használt autóknál lehet szükség.)

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#21) mr_ricsi válasza mephi666 (#15) üzenetére


mr_ricsi
(veterán)

A Michelin a saját 4évszakosát (CrossClimate) ajánlja a kevés km-t közlekedőknek.

"teszt is volt róla, hogy pályán rövidebb melegben télivel a féktáv, mint nyárival... "
Ilyen tesztet nem láthattál, csak ha hamisított egyet valaki. Melegben a téli gumival megnő a fékút.
Az anyaga is lágyabb a melegben, amiért nem tapad jobban, hanem fékezéskor mállik. Meg a futófelület lamellái is jobban deformálódnak a téli abroncsoknál.

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#22) N€T0X|N


N€T0X|N
(őstag)
LOGOUT blog

Most, hogy megint retek van (sokak szerint armageddon ugye), nagyon is jól teljesítenek ezek az Apollók. Teljesen jó vétel volt.

Sent from my keyBoard

(#23) eddie17 válasza N€T0X|N (#22) üzenetére


eddie17
(addikt)

13-as méretben az Apollo kínálta a legjobb ár érték arányú gumit, így nyáriból az van fent páromnak az öreg Suzukin. Kiváló kis budget gumi.
Télije nem nagy szám, elmegy következő szezonban cserés lesz.
Nekem Michelin Alpin 4 van a Peugeot-on. Na az meglepően jó, pedig az sem prémium a 15-ös kategóriában.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.