Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#61) Cifu válasza llax (#59) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ez a repedéses dolog viszonylag régi, azt hittem, ezen már túlléptek.

Más indokról nem tudok. A COPV terén ugyebár ott tartunk, hogy az első Block 5-ösök állítólag régi COPV-al készültek. Szóval sok a kérdőjel, a SpaceX meg nem igyekszik ezekre választ adni... :F

Jelenleg talán a világ talán legmegbízhatóbb hajtóműve a Merlin, az F9 korszaktól 638 (+ 9 fél) bevetés, egyetlen, nem végzetes hibával.

Szerintem azért az RD-107A/-108A még jobban áll. :)

Végül is ez kövezné ki az utat a BFR előtt, ezért is lenne fontos elérni a sokkal gyorsabb újrahasznosítást.

Egen, de ehhez kell a biztonsági tényező, hogy nem lesznek anomáliák az újrafelhasználás terén. Nagyon sajnálom, hogy a SpaceX üres, semmitmondó információkat oszt csak meg ezzel kapcsolatban. :(

Mérvadó, hogy az ArianeSpace eleve úgy készül, hogy 5-nél többször nem fog újrafelhasználni első fokozatot a jelenlegi tervek szerint. A tapasztalataik szerint nagyjából ennyit lehet elvárni a jelenleg megvalósítható hajtóművekkel. A Blue Origin ha jól rémlik 10 indításra tervezi a Be-4-et.

Szigorúan saját vélemény, de csodálkoznék, ha egy-egy BFR / BFS 5-10 alkalomnál többször lenne újra hasznosítható. Ez egyébként csak azért elgondolkoztató, mert ugye űrugrásra épülő távolsági járatokban gondolkoznak - állítólag.

Ami jelenleg rendelkezésre áll: B1047 és B1049, ezek egyszer már repültek (és talán a B1048). B1050 és B1051 már lekötve. B1052 és B1053 McGregorban tesztelve, mehetnek az indítás helyére.

A B1046-ost miért nem sorolod ide? :F
A hangárban Musk és Maezawa bejelentésekor legalább két kész vagy legalábbis közel kész Core fokozatot látunk. (B1055? és B1056?).

Így szerintem ha feszített tempóban is, de meglehet a januári FH indítás. Persze én is úgy gondolom, hogy inkább február / március lesz belőle... :P

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.