Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#17) llax válasza Cifu (#11) üzenetére


llax
senior tag

"Ez meghatározás kérdése, nálam a beszállító az, aki egy alkatrészt, részelemet szállít le.
A bérgyártás az, amikor megrendelsz egy terméket egy OEM gyártótól, aki leszállítja a kész, teljes terméket neked, csak a logódat kell ráütnöd, hogy a "tiéd" legyen."

Igazából minden bérgyártó beszállító, de nem minden beszállító bérgyártó.
A bérgyártó az általad tervezett/fejlesztett terméket/részegységet gyártja számodra.
A klasszikus beszállítás az, amikor a saját fejlesztését kínálja a cég, vagy legalábbis a megrendelő a fejlesztést is a témára szakosodott cégre bízza (pl. autó generátora, sebességváltója, de szám szerint egy autó alkatrészeinek többsége ilyen). Az RD-180 és az RS-68 is ilyen. Az RS-68 célzottan a Delta 4 sorozathoz fejlesztődött, de teljes mértékben a Rocketdyne műve, az MD, majd Boeing csak felhasználója. Az RD-180 alapjának (RD-170) fejlesztésekor még sehol nem voltak az USA cégei a megrendelők között, ez kb. fel sem merülhetett.

Ezzel áll szemben a SpaceX, ahol azért házon belül fejlesztenek. Ha nem is mindent a kezdetektől, de mára minden főegység saját fejlesztés.

"A 'milestones'-okat a NASA állapította meg, nem az FAA."

Én azt nem tudom ott hogyan működik, de szerintem az a minimum, hogy az összes vonatkozó FAA irányelv be van építve a NASA elvárásaiba. (Már amikor mástól vár el valamit...)
Mindenesetre a kereskedelmi (miért csak az???) rakétaindítások egyik fontos felügyelő szerve az FAA. Pillanatnyilag azt sem tudom (utána kellene nézni), hogy az űrhajókra csak mint repülő objektumra tekintenek a repülés légköri szakaszában (ez biztos), vagy mint személyszállító járműre is.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.