Nekem ezzel az a bajom leginkább, hogy a tünetet kezelik, nem pedig a kiváltó okot. Akárcsak a budapesti autózás esetében.
Mert lehet egy olyan olvasata is ennek az ügynek, hogy Kína az olcsó dömpinggel és a támogatott szállítással előnybe került a nyugati cégekkel szemben. Itt van az a pont, amikor a sokat hirdetett szabad piaci verseny szent szabályai szerint igazából versenyezni kellene velük. Vagy árakban, vagy hozzáadott értékben.
Na ehhez már nem fűlik a foga a nyugatnak, ilyenkor inkább torzítsunk mesterségesen egyet a szabályokon, hogy ne kelljen versenyezni. Mert az mégis hogyan nézne ki, hogy (az amúgy Kínában legyártatott) 100Ft-os terméket - bármiféle hozzáadott érték nélkül - nem tudja a nyugati kereskedő 1000%-os haszonkulccsal eladni itthon? Le kellene mondani egy kis profitról, hogy versenyhelyzetben legyünk? Na azt már nem.
Elfogadom, ha azt mondod rosszindulatú vagyok, de én inkább ezt látom emögött, nem pedig környezetvédelmi megfontolásokat. Már csak azért is, mert ugyanúgy fognak jönni a konténerek Kínából, csak most nem közvetlenül hozzád viszi ki a posta, hanem a kereskedőhöz, akitől majd többszörös áron megveheted ugyanazt.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.