Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) #90088192 válasza Gyok2 (#50) üzenetére


#90088192
törölt tag

Most tényleg itt ülök megdöbbenten ti még sosem hallotattok a nyomaték szabályozásról?
Igen létezik és annyit tesz, hogy fordulatszám függően változtatják a teljesítményt.

Ezért próbáltam elmagyarázni, de nem sikerült.

Ha behatarolod a nyomatékot azzal a teljesítményt is hacsak nem gázturbinás hajtással rendelkezik a jármű.

Vagyis a Teljes karakterisztikája meg van adva a járműnek :R

És ellentétben a teljesítmény szabályozással elég komolyan behatárolja a hülyegyerek faktort. Ahogy nő a fordulatszám úgy csökken a gyorsulás.....

Így már értitek vagy még mindig én vagyok helikopter?

(#52) Gyok2 válasza #90088192 (#51) üzenetére


Gyok2
aktív tag

Akkor még egyszer, a teljesítmény (W/LE), a nyomaték és a fordulatszám függvénye.

Tiszta Windows rendes ház

(#53) #90088192 válasza Gyok2 (#52) üzenetére


#90088192
törölt tag

Akkor számolni kell, egy villanymotor esetén mennyi lesz a gyorsulás ha limitálóm a nyomatékot is?

Érted a teljesítményt szabályozzuk fordulatszám függvényében. Ti csak a max teljesítményről beszeltek, én meg az egész fordulatszám tartományról.

Vagyis egy villanymotor le tudja adni 0 fordulat számon is a maximális teljesítményét? Mert felvenni felveszi.
A billenési nyomaték ami mérvado ebben az esetben... mit ad az ég hát megint nyomaték nem teljesítmény.

Ha azt limitáljuk akkor a gyorsulást is limitáljuk hiszen folyamatosan változik a teljesítmény fordulatszám függően.

Érted????
Ez volt az eredeti felvetésem :R

Az hogy ti végtelen felbontásban minden fordulathoz külön teljesítményt akartok társítani mert csak azért is teljesítmény ne az én bajom legyen, mert még tudom egyszerűbben oldani.

Ennél egyszerűbben nem tudom leírni, anno a zseni aktakukacok kitaláltak az MTZ verebességet 25 re lehet korlátozni az adagoló ütköző csavarjával.
Mit ad isten a teljesítmény is leesett ami nem lett volna probléma, de megint mi volt a baj? Nem volt nyomaték, vagyis többet erőgépnek használni attól függetlenül hogy a teljesítménye elegendő lett volna.....

(#54) Gyok2 válasza #90088192 (#53) üzenetére


Gyok2
aktív tag

Ha elolvastad volna a cikket, értenéd, de nem. Összefoglalom neked.

A nyomaték és a fordulatszám adja meg a teljesítményt, vagyis 100 LE-t előállíthatsz alacsony nyomatékkal magas fordulatszámon, meg magas nyomatékkal alacsony fordulatszámon is (benzin/dízel).

Ahogy az is könnyen belátható, hogy egy 3.0 V10 F1 motor ~3-400 Nm nyomatékkal tud 900 LE-t ~20000 fordulat környékén, míg egy 2.0 turbó benzin is tud könnyen 3-400 Nm-t 2-300 LE teljesítménnyel. Egyértelmű, melyik megy jobban.

Tiszta Windows rendes ház

(#55) #90088192 válasza Gyok2 (#54) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ha elolvastad volna amit írtam, akkor egyértelmű hogy egy egy belső égésű motor amit sorozat gyártanak pl egy autóhoz sosem fog forogni 20000rpm. Tudod....

És még mindig az eredeti leírásban én korlátoznám Mindkettőt.

Ha elolvastad volna....de nem mert csak a teljesítmény......

Nyomaték nélkül alacsony fordulatszám tartományban nincs teljesítmény ugye?
Nincs....
Vagyis ha nincs teljesítmény nincs gyorsulás sem.

De akkor mindegy, ha ez senkinek sem világos akkor tényleg bennem van a hiba :R

[ Szerkesztve ]

(#56) #90088192 válasza #90088192 (#55) üzenetére


#90088192
törölt tag

Már csak egy dolgot tudok tenni
Ha nyomaték X fordulatszám <max teljesítmény akkor nyomaték=max nyomaték
Különben nyomaték X fordulatszám =max teljesítmény

Így érthető?

(#57) Gyok2 válasza #90088192 (#56) üzenetére


Gyok2
aktív tag

Tényleg, mintha direkt lennél ennyire értetlen.

Javaslom nézésre a Totalcar Erőmérő sorozatát, ott egyértelműen látható, hogy miről szól ez a dolog, de az látszik jól, hogy a fordulat emelésével nő a teljesítmény, míg a nyomaték lehet akár konstans, mindegy, hogy benzin/dízel, szívó/turbó, a karakterisztika/hangolás adja a végső számokat/görbéket.

[ Szerkesztve ]

Tiszta Windows rendes ház

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.