Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Na hát ez is hasonlóan kalandos, mint az én Mercis sztorim :D
Használd sok egészséggel és várok sok sok képet róla.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#2) Mr X válasza Lalikiraly (#1) üzenetére


Mr X
veterán

Direkt azért kezdtem el írni, hogy meglegyen majd összesítve a sok cumizás. :D

Amúgy is szeretek bütykölni, szakértő segítség is van, ha elakadnék, profi felszerelés is, ezért mertem belevágni az E46-ba.

Egyébként a blog ötletét a te írásaid adták. :)

[ Szerkesztve ]

(#3) batyuska100


batyuska100
senior tag

Sok sok balesetmentes kilómétert vele, vigyázz rá mert jól néz ki! :)

(#4) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

Az ilyen autók miatt terjed a tévhit hogy szaraBMW meg társai, pedig igazából ezek csak emberi hibák voltak, az autónak semmi baja :)

Ha rajtam múlna kb 50-70 lóerőben maximálnám a személyautók teljesítményét. Kevesebb károsanyag, kisebb fogyasztás. Persze lehetne kapni a versenyautókat, a 150-200 lóerősöket, de csak pályán használhatnák (nem autópályán, hanem épített versenypályán)

(#5) #90088192 válasza Krugszvele (#4) üzenetére


#90088192
törölt tag

Egyet értek, mondjuk ez a lóerő mizéria könnyen kijátszható hiszen kik mozdítják még az autót?
Hát Nyomaték :DDD
Tudok neked akár 5000 köbcentis motort 50LE max teljesítménnyel pl IFA.
Vagyis úgy gyorsulna mint egy versenyautó és annyit is enne, csak végre 180 a max.
Sok értelme nem lenne mert a kissebbségi komplexusos ki a fenegyerek úgyis megölné magát még másokat is.
Kombinációban viszont jó lenne: max sebesség 130, max lóerő 50 max nyomaték 130Nm max köbcenti meg 900.

(#6) flymi válasza #90088192 (#5) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Akkor mindenkinek papírjaguárt? :DDD

Jó, h lehet választani sokféle motor és bódé közül. A legnagyobb gond még csak nem is a sok száz lovas értelmetlen street racsing, meg a felvágós virítós kocsikkal van.
A jogszabályok és a büntetések nem épp elrettentő mivolta sokkal inkább tehet arról, h akinek erős kocsija van az általában röhögve kifizeti a 300k-s büntit és ugyanúgy veszélyeztet másnap másokat.
Mondjuk szvsz a fix trafik is elég veszélyesek, mert folyton az órát bámulják nehogy fölé menjenek néhány km/h-val is.

Mr X: Mikor vetted, mennyiért, kitől?
Lesz olyan hosszú mint Lali mercis blogja vagy az anyátok közt?

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#7) Mr X válasza flymi (#6) üzenetére


Mr X
veterán

Kb. Egy hónapja vettem, magánszemélytől nem messze Budapesttől. Kicsit volt 1 millió felett a vételára. A blog jövőjét még passzolom, de anyag lesz rá, én az a fajta hülye vagyok, Ki bütykörészéssel relaxál, az eddigi autóimon is, ha nem volt javítanivaló, én akkor is találtam. 😁

[ Szerkesztve ]

(#8) #90088192 válasza flymi (#6) üzenetére


#90088192
törölt tag

A trabi 601, 1.1 és 1.3-as verzióban volt mint Papir jaguár :DDD
Ha jól emlékszem :R

(#9) #90088192 válasza Mr X (#7) üzenetére


#90088192
törölt tag

Mindegy milyen betegágyat veszel, a különbség a japánon egyszer körbe érsz, míg a modern német technika ezt nem engedi még egyenlőre :DDD

Jó sokáig űzheted a hobbid, amit igen nagyra becsülök mert magam is csináltam sokáig :R
Aztán rájöttem jobb egy barátnő még egy kutya ;]

[ Szerkesztve ]

(#10) Mr X válasza #90088192 (#9) üzenetére


Mr X
veterán

Volt egy öreg Lancer-em, sosem volt semmi baja. Ezen felbuzdulva a következő két autóm is Mitsubishi lett. Életemben nem volt annyi bajom autóval, mint azokkal. A Fiat és az Alfa összesen nem okozott annyi gondot, mint azok egy lazább hónapban. 🙂

(#11) 8th válasza Krugszvele (#4) üzenetére


8th
addikt

Ez elég ostoba karigeris megközelítés. Belegondoltál már abba, hogy egy mai 1.3t súlyú átlagos kompakt kategóriás autó mennyit fogyasztana egy 50-70 lovas pöcsköszörű motorral aminek folyamatosan padlógázt kéne nyomni, hogy egyáltalán mozgásban maradj?

Octavia 1.2 TSI 86 hp 5,98 L /100km
Octavia 1.4 TSI 150 hp = 6,42 L /100km

Az erősebbik verzió mindössze négy és fél decivel fogyaszt többet ami konkrétan semmi közben jobb a felszereltsége jobb a futóműve jobb a féke sokkal jobban megy és ugyan ahhoz a dinamikához sokkal kevésbé kell taposni mint a gyengébb verziót. Teljesen értelmetlen dolog alulmotorizált autót venni. Fogyasztáson (emisszión) az ég világon semmit nem nyersz. A gyengébb verziónak nyomni kell, hogy ugyanúgy menjen mint az erősebbik amiben ugyanahhoz a tempóhoz csak simogatod lábbal a gázpedált. A városon kívüli előzéseket is kétszer meg kell gondolni a gyengébbikkel pláne ha meg van pakolva értsd. bent ül a család csomagokkal együtt. Az erősebb autóban meg nyomsz egy teli gázt és biztonságosan átugrottál vele két három tötymörgőt.

Gratula az autóhoz. Én kézivel vettem volna mert rohadt jó váltót párosítottak ehhez a motorhoz. Mondjuk itt már akad némi nyomaték is ezt már nem fogja le annyira az automata váltó. :D

[ Szerkesztve ]

(#12) Luck Dragon

Szép kis kaland , főleg az elején.
Munkatársam is vett egy ilyen kombi csodát. Azóta már egy motor csere történt rajta ,nem volt hosszú életű az 1.8-as motor.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#13) D1Rect


D1Rect
félisten

Látom neked se hiányzik majd az index. ;]

(#14) 8th válasza D1Rect (#13) üzenetére


8th
addikt

Sziporkázol ma. :DDD

(#15) Mr X válasza 8th (#11) üzenetére


Mr X
veterán

Konkrétan onnan indult az autócsere gondolata, hogy automatát akarok. Öregszem, kényelmesedem. 😁

(#16) flymi válasza #90088192 (#8) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Akkor még rosszabb. :D

1 literes motor autóba nem való. Kollégámnak volt asszem 800 köbcentis Tico-ja. Lámpánál mindent legyorsult a bádogdoboz, de azért azt nem nevezném autónak hiába van négy kereke.

Mr X: Bár nem riadok vissza a műszaki dolgoktól, de az autószerelést inkább a profikra bízom. Nekem egy mk2 fókuszom van majdnem két éve, tudnék mesélni...

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#17) #90088192 válasza Mr X (#10) üzenetére


#90088192
törölt tag

Itt szeretném felhívni a figyelmet, hogy mennyi hiba jön elő az sok dolgon múlik, és nem feltétlenül mérvadó az adott autó megítélésében. Ha a hibák típus hibák, az igen.
Ezért írtam a japanon általában amit megcsinálsz az jó is maradt, mert kevesebb a tipushiba.
Nem azt jelenti hogy tökéletes, hanem azt, hogy megbízhatóbb ha karban van tartva.
Ebből adódik egy nagyon visszás nézet, hogy a japán autót nem kell karbantartani. Ez vezet pont oda ahová jutottál :R
Aztán nézhetjük úgy is a Japánra kevesebbet kellene költeni, míg a német prémium vinné a pénzt ha lenne.

Ezek az anomáliák amikkel elérkeztünk ide, a váltó szervíz lehet egy vagyon lett volna, nekem 180E km után nyílt lehetőségem frissen vásárolt automon először valtoolajat cserélni. Túlélte minden gond nélkül mert egy hulladék toyoka. :R

De nem ocsarolni akarom a járműved, hanem konstatalni, a legjobb döntést hoztad hobbid érdekében :R
Élvezni fogod a vezetést, amikor nem akkor a szerelést :R

(#18) Mr X válasza #90088192 (#17) üzenetére


Mr X
veterán

Lesz rajta még mit csinálni, az biztos. A váltócserére is készülök azért lelkileg. 😁

Amúgy már kész a következő rész, abban lesznek a kezdeti finomhangolások, javítgatások. Így már utolértem a mai napot, csak egyben túl hosszúnak éreztem.

[ Szerkesztve ]

(#19) #90088192 válasza Mr X (#18) üzenetére


#90088192
törölt tag

Szerettem szerelni sokat is csináltam, mint megélhetés is.
Amióta elkezdtem öregedni :DDD nem annyira vonz.
Inkább csak okoskodni szeretek :P

(#20) Mr X válasza #90088192 (#19) üzenetére


Mr X
veterán

Én továbbra is szeretem csinálni, csak egyre jobban fáj másnap. 😁

(#21) #90088192 válasza Mr X (#20) üzenetére


#90088192
törölt tag

:))

Nem nem pornószínész voltam :DDD

(#22) Mr X válasza #90088192 (#21) üzenetére


Mr X
veterán

Pedig itt is, ott is lehet kiadós orálozás. 😁

(#23) Top cat


Top cat
őstag

A harmadik képen a háttérben, milyen talicska van lezúzva?

(#24) Mr X válasza Top cat (#23) üzenetére


Mr X
veterán

Az egy C270-es Merci. Sógorom tavaly ezzel koppant villanyoszlopba 98 km/h-val egy agyvérzés folyományaként.

(#25) Top cat válasza Mr X (#24) üzenetére


Top cat
őstag

Az durva lehetett, remélem megúszta.

(#26) Mr X válasza Top cat (#25) üzenetére


Mr X
veterán

Meg, de nem sokon múlt.

(#27) Elf


Elf
aktív tag

Van egy autója. Használja sokat.
Eladja és 150km után teljesen mozgásképtelen a kocsi.
Ezt így hogy? Sima véletlen?

(#28) Freiherr


Freiherr
őstag

Jó kis szopóroller lesz ez, követem a topikot érdeklődve. ;]

XXX

(#29) #81556480


#81556480
törölt tag

az egész írásból csak a km állást hiányolom

(#30) Mr X válasza Elf (#27) üzenetére


Mr X
veterán

350 km után, de jogos. Viszont mentségére legyen mondva, előtte én sem éreztem rajta semmit.

LaciCRM:

254000 kilométer van az autóban. Elvileg valós, minden modulja ennyit mutat.

(#31) Tikakukac


Tikakukac
titán

Oh igen E46 kombi.

Uncsi is úgy gondolta a bajor prémium lesz a tuti, ő egy 320 dezsőt húzott be. A kocsira ráment a vételár (és elvben eleve egy jót vettek, hogy ne így legyen) és még mindig nem jó.
Viszont mivel ez az új magyar Swift ezért legalább szerelő meg fórum van hozzá. Csak tárca is nyíljon mellé.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#32) domos válasza Krugszvele (#4) üzenetére


domos
senior tag

Delet yourself. ;]

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#33) MasterDeeJay

Válltóolajat is cseréltél vásárlás után? Vagy legalább megnézted milyen állapotban van?
Én vétel után egyből cseréltem (2gen Avensis), igaz horror áron mert bonyolult cserélni. (megadott hőmérségleten kell lennie, szűrő is gyári, gyári tömítés kell..senki nem vállalta csak a márkaszervíz) Az előző tulaj nem tudta megmondani hogy volt-e cserélve azaz szerinte nem volt. Hibát nem tapasztaltam de olcsóbb az olajcsere mint a váltófelújítás.
Bár magán a pálcán is fel van tüntetve hogy nem kell cserélni én valahogy nem hiszek olyan olaj létéezésében ami elmegy közel 300k km-ert és nem esik szét. Az avensisben barna volt az eredetileg rózsaszín áttetsző olaj.
Előző astrámban sem cserélték látszólag az automata olaját és szürke fémszínű volt ami benne volt, az R-et kissé ütve vette be (egyik szelepje szar). Csere után nem javult meg csak enyhültek a tünetek azaz télen hidegen nem ütött akkorát. De új tulaja boldogan használja tovább. (abban óra szerint 280ekm volt, a valóságban meg lehet a duplája is)
Valahol biztos le van írva mikor kell cserélni. (60-90ekm között szoktak lenni)
Elméletben egy automata válltó ugyan annyit kell hogy bírjon mint egy kézi.(itt most a hagyományos olajkavargatósra gondolok, nem a mai robotizált csodákra)
Ajánlott egy kínai 800ft-os elm327 hibakód olvasó is valamelyik rekeszbe bedobni, így út mellett egyből rá lehet nézni valamennyire.

[ Szerkesztve ]

(#34) dabadab válasza #90088192 (#5) üzenetére


dabadab
titán

Szerintem nem érted, hogy mit jelent a nyomaték meg a teljesítmény.

A nyomaték TELJESEN MINDEGY, az egyetlen dolog, ami számít, az a teljesítmény.

DRM is theft

(#35) Mr X válasza MasterDeeJay (#33) üzenetére


Mr X
veterán

A hétvégi kiruccanás utánra volt beütemezve, gondoltam 5 napot kibír. Tévedtem. Itt nem vészes a csere, alulról könnyen szerelhető. Pár óra alatt megvoltam vele.

Tikakukac:

Szerelő van a családban, ha valamivel esetleg nem boldogulnék. Alkatrészek is baráti áron vannak kedvezménnyel. Az S60-hoz sem olcsóbbak a cuccok, ráadásul, ha olyan dologról van szó, E46-ot minden bokorban bontanak.

[ Szerkesztve ]

(#36) Tikakukac válasza Mr X (#35) üzenetére


Tikakukac
titán

Mikor állsz a horvát parton és nem megy a verda a szerelő sem sokat segít :B Valami cső para volt ott is. 130k volt csak a csövek ára, mindegyiket kicserélték a kocsiban ami motortér. 2 nap meló ráment.

Barátinak meg baráti. Csak jó sok kell belőlük meg a prémiumhoz képest baráti maximum. Tipik majom-banán kombók az E46-ok. Plusz a rozsda. God.

Szerk.: S60 is prémium, ahhoz is drága minden, ami nem Ford egyen cucc.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#37) Mr X válasza Tikakukac (#36) üzenetére


Mr X
veterán

Idős autóim voltak mindig, ez az ottmaradás mindig benne van a pakliban. Épp ezért tartom magam karban az autóimat, hogy ne járjak így. Első saját automata, bele is szaladtam, legközelebb már tudni fogom, mire figyeljek.

Az olasz autók után nem ijedek meg ettől a betegágy dologtól. Ott is riogattak, hogy mindig lesz vele valami. A Bravo és a 156 voltak az eddigi legmegbízhatóbb autóim. Az Alfával megjártam Lengyelországot, Horvátországot, jónéhány kilométert beletettem.

Majom vagyok, de a banán megvásárlása sem jelent gondot. Nem azért vettem ilyen autót, mert erre futotta, hanem mert minig tetszett. A rizikókkal tisztában voltam, ezért is nem a kínálat aljáról válogattam. A bal hátsó sárvédőn lévő, kezelhető szintű rozsdát leszámítva az autó nem rohad sehol, alul sem. Épp ezért választottam ezt. A régi 30D motor pedig megbízható konstrukció.

(#38) #90088192 válasza dabadab (#34) üzenetére


#90088192
törölt tag

:))

Ha te így gondolod akkor nem tudom.

Maradjunk annyiba, hogy próbálj ki egy egy autót ami 100Le de 1Nm a kerekekre leadott nyomaték és szintén egy 100 lovast ami 100Nm tud leadni a kerekekre.

Aztán folyhatjuk :R

(#39) dabadab válasza #90088192 (#38) üzenetére


dabadab
titán

Mondom, hogy nem érted.

Eleve nincs olyan, hogy egy motor teljesítménye, teljesítménygörbéje van. Nyomatéknál szintén. A legtöbb nyomatékkal kapcsolatos félreértés abból adódik, hogy a maximális nyomaték és a teljesítmény mértékéből szokás afféle intutitív szinten megbecsülni a nyomatékgörbét (ami azért nem egy túl megbízható módszer).

A nyomatéknál meg mindig a motor nyomatékát adják meg, az, hogy a kerékre mennyi nyomaték jut, abból nem derül ki, mert ugye az autókban szokott lennie egy u.n. "nyomatékváltó" (vagy konyhanyelven simán váltó), ami pont arra való, hogy a kerékre tök más nyomaték jusson, mint ami a motoron van.

Ha meg egy 1000 kg-os autó 10 másodperc alatt nulláról százra gyorsul, akkor ott 39 kW átlagos teljesítményre van szükség. Ha nincs annyi, akkor nincs ekkora gyorsulás, akármennyi a nyomaték.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#40) #90088192 válasza dabadab (#39) üzenetére


#90088192
törölt tag

Te azt montad nem számít a nyomaték, ne zavard magad össze ezzel.

Most hirtelen jösz a motor nyomaték görbével.
Csak azt felejtetted el a motor akár lehet elektromos illetve akár külső égésű is.

Ez mit takar? 0 fordulatszámhoz is tartozik nyomaték külső égésű és elektromos motorok esetében, a teljesítmény mérése ugye azon alapul, mennyi a potenciális munkavégző képessége, de a leadott teljesítmény az erő irányába történő elmozdulást ami jelenti, hiszen az a munka, és azt tudjuk merni, ami sacc per kb fordulatszám X nyomaték X konstans :R

Akkor mégegyszer, adok egy 5 sebességi fokozattal megáldott nyomaték váltó amihez ez esetben egy belső égésű motor tartozik.

Végezd el fejben a kísérletet :K

Tudod a Ferrari hiba 600LE az ekét nem tudja elhúzni, de az MTZ csak 50 és mégis :C

Ezért számít a nyomaték :R

Értem miért érvelsz a fizikai tények miatt a teljesítmény mellett, de az határozza még a használhatóságát, hogy a mekkora a nyomaték és annak eloszlása.

Tudod az elmélet és a gyakorlat......

(#41) dabadab válasza #90088192 (#40) üzenetére


dabadab
titán

Mondom, hogy nem érted.

DRM is theft

(#42) #90088192 válasza dabadab (#41) üzenetére


#90088192
törölt tag

Igen te a gyorsulásra és az ahhoz szükséges befektetett munkavégzésére alapozod az egészet ami végső soron meghatározza a vegebességet is.

Ha behatárolód a nyomatékot akkor be tudod határolni a fordulat számot is, hiszen nem lehet a végtelenségig emelni, mert a centripetális erő nagy úr.

Csak ugye ezt te nem érted mert csak az elmélet megy.

Majd ha láttál már belső égésű motort közelről és érted is miért működik akkor tudjuk folytatni addig gondolkodj el azon hogy egy méter átmérőjű tömör hengeres tárgynak mekkora a maximális fordulatszáma akkor, ha jelenleg elérhető legnagyobb szakító szilárdságú anyagból készítjük :R

(#43) Mr X


Mr X
veterán

(#44) Tikakukac válasza Mr X (#37) üzenetére


Tikakukac
titán

Autószerelő barátomnak van 159-ese. Imádja, de kellett másik autót vennie mellé. Azt mondja mindig, ő ezt inkább nézegetni szereti amúgy is, és az autó ehhez asszisztál vastagon ;]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#45) Mr X válasza Tikakukac (#44) üzenetére


Mr X
veterán

159-es 2.4JTD-t is nézegettem, de minden tulaj beszámoló ja úgy végződött, hogy hengerfejes lett. Így passzoltam. A 156 2.4-ese ebből a szempo tból sokkal jobb konstrukció.

(#46) Tikakukac válasza Mr X (#45) üzenetére


Tikakukac
titán

Az elvben egyik legjobb 1.9 dezső van benne. Motorral van a legkevesebb gubanc, minden másal inkább :B
A 320D E46 mellé is van egy Corolla amúgy, kérdés, ennek amúgy mi értelme :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#47) Mr X válasza Tikakukac (#46) üzenetére


Mr X
veterán

Ó, itt is megvan még az S60, most asszony jár vele, illetve egy darabig még megtartom az öreg Bravo-t tartaléknak. :)

(#48) ivana válasza #90088192 (#42) üzenetére


ivana
Ármester

Azt nem érted, hogy az autót a teljesítmény hajtja. Nem a nyomaték.

(#4) Krugszvele Akkor legyen 700 kiló a kocsi, mert kb. akkorában elég 50-70 ló.

[ Szerkesztve ]

(#49) #90088192 válasza ivana (#48) üzenetére


#90088192
törölt tag

És még mindig, igen értem, a de a legfontosabb adat számodra is a 0-100 Hany másodperc ugye?
Na az a nyomatéktól függ és annak eloszlása a nyomaték-teljesítmény görbén.
Vagyis meghatározza az autó dinamikáját.
Vagyis a nyomaték szabályzással szabályzód a teljesítmény és w hülyegyerek faktort. :R

(#50) Gyok2 válasza #90088192 (#49) üzenetére


Gyok2
aktív tag

Nagyon úgy tűnik, hogy te nem érted. Wikipédiából:

A teljesítmény mértékegységeit a mechanikai munka mértékegységeiből származtatják az idő mértékegységével osztva. Az SI-egység a watt (W), amely egyenlő a joule osztva másodperccel:

1 W = 1 J/s
1 metrikus lóerő = 75 kgf·m/s = 735,499 W (Ezzel a teljesítménnyel egy 75 kg tömegű testet 1 másodperc alatt 1 méter magasságra lehet felemelni. 75 kg súlya a nehézségi gyorsulás 9,80665 m/s² szabványértékével számítva 735,499 newton.)

Itt is jól le van írva: [link], de a lényeg:

A teljesítmény egyenesen arányos a forgatónyomatékkal és a fordulatszámmal.

Tiszta Windows rendes ház

(#51) #90088192 válasza Gyok2 (#50) üzenetére


#90088192
törölt tag

Most tényleg itt ülök megdöbbenten ti még sosem hallotattok a nyomaték szabályozásról?
Igen létezik és annyit tesz, hogy fordulatszám függően változtatják a teljesítményt.

Ezért próbáltam elmagyarázni, de nem sikerült.

Ha behatarolod a nyomatékot azzal a teljesítményt is hacsak nem gázturbinás hajtással rendelkezik a jármű.

Vagyis a Teljes karakterisztikája meg van adva a járműnek :R

És ellentétben a teljesítmény szabályozással elég komolyan behatárolja a hülyegyerek faktort. Ahogy nő a fordulatszám úgy csökken a gyorsulás.....

Így már értitek vagy még mindig én vagyok helikopter?

(#52) Gyok2 válasza #90088192 (#51) üzenetére


Gyok2
aktív tag

Akkor még egyszer, a teljesítmény (W/LE), a nyomaték és a fordulatszám függvénye.

Tiszta Windows rendes ház

(#53) #90088192 válasza Gyok2 (#52) üzenetére


#90088192
törölt tag

Akkor számolni kell, egy villanymotor esetén mennyi lesz a gyorsulás ha limitálóm a nyomatékot is?

Érted a teljesítményt szabályozzuk fordulatszám függvényében. Ti csak a max teljesítményről beszeltek, én meg az egész fordulatszám tartományról.

Vagyis egy villanymotor le tudja adni 0 fordulat számon is a maximális teljesítményét? Mert felvenni felveszi.
A billenési nyomaték ami mérvado ebben az esetben... mit ad az ég hát megint nyomaték nem teljesítmény.

Ha azt limitáljuk akkor a gyorsulást is limitáljuk hiszen folyamatosan változik a teljesítmény fordulatszám függően.

Érted????
Ez volt az eredeti felvetésem :R

Az hogy ti végtelen felbontásban minden fordulathoz külön teljesítményt akartok társítani mert csak azért is teljesítmény ne az én bajom legyen, mert még tudom egyszerűbben oldani.

Ennél egyszerűbben nem tudom leírni, anno a zseni aktakukacok kitaláltak az MTZ verebességet 25 re lehet korlátozni az adagoló ütköző csavarjával.
Mit ad isten a teljesítmény is leesett ami nem lett volna probléma, de megint mi volt a baj? Nem volt nyomaték, vagyis többet erőgépnek használni attól függetlenül hogy a teljesítménye elegendő lett volna.....

(#54) Gyok2 válasza #90088192 (#53) üzenetére


Gyok2
aktív tag

Ha elolvastad volna a cikket, értenéd, de nem. Összefoglalom neked.

A nyomaték és a fordulatszám adja meg a teljesítményt, vagyis 100 LE-t előállíthatsz alacsony nyomatékkal magas fordulatszámon, meg magas nyomatékkal alacsony fordulatszámon is (benzin/dízel).

Ahogy az is könnyen belátható, hogy egy 3.0 V10 F1 motor ~3-400 Nm nyomatékkal tud 900 LE-t ~20000 fordulat környékén, míg egy 2.0 turbó benzin is tud könnyen 3-400 Nm-t 2-300 LE teljesítménnyel. Egyértelmű, melyik megy jobban.

Tiszta Windows rendes ház

(#55) #90088192 válasza Gyok2 (#54) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ha elolvastad volna amit írtam, akkor egyértelmű hogy egy egy belső égésű motor amit sorozat gyártanak pl egy autóhoz sosem fog forogni 20000rpm. Tudod....

És még mindig az eredeti leírásban én korlátoznám Mindkettőt.

Ha elolvastad volna....de nem mert csak a teljesítmény......

Nyomaték nélkül alacsony fordulatszám tartományban nincs teljesítmény ugye?
Nincs....
Vagyis ha nincs teljesítmény nincs gyorsulás sem.

De akkor mindegy, ha ez senkinek sem világos akkor tényleg bennem van a hiba :R

[ Szerkesztve ]

(#56) #90088192 válasza #90088192 (#55) üzenetére


#90088192
törölt tag

Már csak egy dolgot tudok tenni
Ha nyomaték X fordulatszám <max teljesítmény akkor nyomaték=max nyomaték
Különben nyomaték X fordulatszám =max teljesítmény

Így érthető?

(#57) Gyok2 válasza #90088192 (#56) üzenetére


Gyok2
aktív tag

Tényleg, mintha direkt lennél ennyire értetlen.

Javaslom nézésre a Totalcar Erőmérő sorozatát, ott egyértelműen látható, hogy miről szól ez a dolog, de az látszik jól, hogy a fordulat emelésével nő a teljesítmény, míg a nyomaték lehet akár konstans, mindegy, hogy benzin/dízel, szívó/turbó, a karakterisztika/hangolás adja a végső számokat/görbéket.

[ Szerkesztve ]

Tiszta Windows rendes ház

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.