Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Pete55555


Pete55555
addikt

Kérdés, hogy a további ram sebesség növelés is ugyanígy növeli a teljesítményt?

Mert simán lehet, hogy a 2400-as és a 4400-as között már elenyésző a különbség.

...Szeretem leracsniztatni...

(#2) Habugi


Habugi
addikt

Szépen kimérted amit kellett, ugyanis a RAM órajel pont az ilyen, azaz CPU limites helyzetekben számíthat nagyon sokat. :K

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#3) Yézi válasza Pete55555 (#1) üzenetére


Yézi
aktív tag
LOGOUT blog

Szvsz egy bizonyos szint fölött már biztosan nem lesz eltérés.
Próbálgatom belőni 2133MHz-re a memóriáimat, de azt a feszültséget ami kellene hozzá már talán csak a Savage bírná, úgy pedig csak 4GB lenne összesen a gépben. Mondjuk a Far Cry 5 nem eszik túl sok memóriát, talán még 4GB-tal is reális eredményeket kapnék.

(#4) Alpi. válasza Yézi (#3) üzenetére


Alpi.
addikt

Jó kis teszt ! Bizony, a gyors ram nem hülyeség ! A plusz sávszélnél szerintem legtöbbször a csökkenő latency, ami gyorsítja a rendszert ! Okosan állítgatva, bizonyos határok mellett folyamatosan csökken, ahogy növeljük az órajelet. :K

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#5) Zicokuka válasza Alpi. (#4) üzenetére


Zicokuka
senior tag

Mondjuk 1600-ddr3-ról DDR4 3000re azėrt ėrzem hogy több erő van a pincében, igaz a Ryzen is megeszi ės kiköpi a haswell I7et ami volt előtte :) A 2500k jó kis proci volt, persze mėg ma is használható de azért kompromisszumos bármekkora órajelre húzza az ember.

(#6) Yézi válasza Zicokuka (#5) üzenetére


Yézi
aktív tag
LOGOUT blog

Nyilván egy 8 éves CPU nem fog kompromisszummentes játékélményt biztosítani, hiába volt anno 2011-ben közép-felsőkategóriás cucc.
Viszont korához és jelenlegi használtpiaci árához képest abszolút korrekt teljesítményt nyújt. Általam próbált újabb játékok közül a Battlefield V 64 fős multiplayer volt amivel igazán megszenvedett, bár ha reálisan nézzük nem is teljesített annyira rosszul. Fix 60FPS persze felejtős, de aki ilyen elvárásokat fűz ehhez a processzorhoz azzal már szvsz problémák vannak. :DDD

(#7) Alpi. válasza Yézi (#6) üzenetére


Alpi.
addikt

Az a modernebb cpuk egy részét is sarokba szorítja, de igen, teljesen igazad van ! A reális elvárás csökkenti a csalódás esélyét. ;)

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#8) Zicokuka válasza Yézi (#6) üzenetére


Zicokuka
senior tag

+1 pont :D Amúgy igen,nem szabad csodákat várni,ha nagyok az elvárásaink sajnos zsebbe kell nyúlni :D

(#9) frescho


frescho
addikt

Ha jól látom, akkor IGP-vel futtattad a játékot. Ott természetesen számít, de próbáld ki ugyanezt rendes GPU-val is. Egy RX470 vagy GTX1060 mellett sem fogsz ekkora előrelépést tapasztalni. Egész egyszerűen azért, mert a CPU-nak nem kell az IGP-vel osztoznia a RAM sávszélességen, márpedig az IGP amit tud elvisz.

Amit meg a többség mond az kimondottan GPU mellé értendő, mert 720p-ben IGP-n játszani lehet, csak kérdés, hogy érdemes-e?

[ Szerkesztve ]

https://frescho.hu

(#10) Yézi válasza frescho (#9) üzenetére


Yézi
aktív tag
LOGOUT blog

Egy tuningolt R9 290 mellett volt tesztelve a játék. :B
A beállítások egyébként azért vannak 720p low-ra rakva, mivel 5GHz-es CPU + 1866MHz-es memória órajel mellett még így is befigyel olykor a GPU limit. A magasabb órajelű memória előnye természetesen más játékban, magasabb grafikán is kijön, persze csak akkor ha nem fut már alapórajelekkel is GPU limitben az adott játék.

[ Szerkesztve ]

(#11) Fecogame


Fecogame
veterán

Szép teszt! Nem gondoltam volna, hogy ekkora lesz a különbség :Y

[ Szerkesztve ]

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#12) frescho válasza Yézi (#10) üzenetére


frescho
addikt

Értem. Kicsit keveslem az FPS-t egy 290-hez. Rendesen CPU limited van, de gondolom pont ezt akartad előidézni, hogy a tuning/RAM órajel hatását lemérd.

Egy tipp a saját tapasztalataim alapján: Ha cikket írsz érdemes emberi (amivel amúgy játszanál, nem 720p) beállítások mellett is megnézni, hogy mennyire skálázódik. Tudom, hogy ott GPU limited lesz, de az olvasók jó részének sokkal többet fog mondani. Ilyenkor ami sokkat elárul a CPU tuning hatásásról az a minimum FPS. Pontosabban a mikro laggok amit vagy frame késleltetés görbével, vagy valamilyen késleltetés percentile grafikonnal lehet jól bemutatni.

https://frescho.hu

(#13) wwenigma


wwenigma
Jómunkásember

[link] I8xxx-et raknak DDR3 melle. Jobban muzsikal ddr4-gyel de nem kell a gyorsabb, minek.

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#14) Yézi válasza frescho (#12) üzenetére


Yézi
aktív tag
LOGOUT blog

CPU limites kissé még 5GHz-en is, de igazából ultrán hozza a ~60FPS-t, szóval nem panaszkodom.

Van alapja annak amit mondasz, alacsony felbontás/grafikán való tesztelés miatt kaptam már én is hideget-meleget egyaránt.
Viszont ezzel az a problémám, hogy nagyon kevés játék van ami CPU limitben fut magasabb beállítások mellett, úgy pedig nem igazán lehet érzékeltetni a tuning hatását. Ahogy mondod, minimum FPS/frametime téren talán kijönne a különbség, bár tapasztalataim szerint azon sem változtat sokat ha egyszer irdatlan GPU limitben fut az adott játék. Igazából tökéletes tesztelési módszert erre nem is látok. Persze ha lenne pölö egy 1080 Ti a gépben úgy már más lenne a helyzet, de hát arra, illetve hasonlókra nem igazán futja. :DDD
Próbálgatom még, aztán kiderül mi fog belekerülni a végleges cikkbe. Az is meglehet, hogy 720p low és 1080p normál beállítások mellett futtatott méréseket is belepakolok, azzal már talán elégedett lenne a többség.

(#15) frescho válasza Yézi (#14) üzenetére


frescho
addikt

Én is belefutottam az olvasói elégedettlenségbe, ezért tanácsoltam a framek közötti késleltetés ábrázolását. [Itt] az utolsó grafikon. Szemléletes és amikor azt hinnéd, hogy CPU limited van akkor is kijön a gyorsabb CPU hatása. Amikor fps-ben kimérni nem tudod, de valahogy simább lett a játék. Ugyanígy jól kihozta amikor az i3-ról lassabb i5-re váltva az FPS csökkent, de zökkenőmentesebb lett a játék.

https://frescho.hu

(#16) Fecogame válasza frescho (#15) üzenetére


Fecogame
veterán

Ezt mivel lehet mérni/grafikonon ábrázolni? Gondolom erre is van egy program :)

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#17) frescho válasza Fecogame (#16) üzenetére


frescho
addikt

Én excellel csináltam. FRAPS CVS-ben gyűjti az egyes frame-ig eltelt időt. Ha ezek különbségét veszed, akkor megvan a frame time és már csak ábrázolni kell. Volt egy bejegyzésem, de nem találom. Itt írtam róla: [link] Mivel évek óta inkább régi gépekkel foglalkozom azoknál ilyenre nincs szükségem. De nézd meg az OCAT-et, ha jól tudom annak a vizualizációs része tud ilyet.

Ha nem megy, akkor szívesen segítek egy példával, mert pár perc, de elég sok dolgot meg tud magyarázni.

[ Szerkesztve ]

https://frescho.hu

(#18) orosziem81


orosziem81
tag

Az, hogy egy játék CPU vagy GPU limittel küzd, hogy határozható meg?
Mérni kell, hogy melyiket mekkora százalékon használja, vagy mi a mérvadó?
Ketten is írtak ezen limitekről csak a diagram alapján de nekem semmi nem utal a limitekre.

(#19) Yézi válasza orosziem81 (#18) üzenetére


Yézi
aktív tag
LOGOUT blog

Nem nagyon figyelem a régebbi bejegyzéseim hozzászólásait, remélem nem késtem meg nagyon a válasszal. :B
Alapvetően eléggé egyszerű kideríteni mikor van CPU és GPU limit. Felcsapsz mondjuk egy MSI Afterburner+RivaTuner párost, ezek segítségével a játékokban nyomon tudod követni az aktuális CPU és GPU használat.
Ha a GPU ~100%-ban kivan használva akkor GPU limitről beszélünk, ez igazából az ideális.
Amennyiben viszont a CPU ~100%-on pörög és a GPU terhelése alacsony akkor CPU limitről van szó.
Bár ez így nem teljesen igaz, ugyanis vannak olyan esetek amikor a CPU sincs teljesen kihasználva, mégis fennáll a CPU limit. Jó példa erre az én jelenlegi esetem: FX 8350 4.8GHz + R9 290, a játék pedig Far Cry New Dawn. CPU terhelés ~40-50% körül alakul, mégis leesik a GPU használat. A problémának az az oka, hogy a játék főként 1 magot terhel, egyáltalán nem profitál a 8 magból.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.