Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#47) doooo válasza nozs23 (#45) üzenetére


doooo
veterán

Nemrég a "részletességet" sem értette egy fórumtárs... csodálom, hogy az nálad mond valamit, akár van ilyen hivatalos elnevezés, akár nincs.
Azért te is először értetlenkedsz így, pedig lett volna számtalan alkalmad eddig is (és nem, nem én találtam ki ezt a "köznyelvi" kifejezést (ha már nem hivatalos, ugye; bár ez nem feltétlenül ok az ilyesfajta értetlenkedésre), és nem is szoktam használni).
Pedig amúgy beszédes elnevezés. Egy vonal élessége. Ne legyen mosott, homályos, kivehetetlen; de ne legyen abnormálisan túlélesített, darabos, pixeles se.
A "sharpness"-hez tartozik ez is nyilvánvalóan, de kicsit specifikusabb értelemben. Edge contrast, accutance, stb, ezek azok, amik kötődő fogalmak.
De fogalomtól függetlenül, ha játszottál már valamilyen videojátékkal, és találkoztál az aliasing vs anti-alisasing problémakörrel, akkor az is segíthet elképzelni a dolgot. Az aliasing az, amikor nem megfelelő a vonalélessége (ebben az esetben aztán végképp tökéletes kifejezés) az adott rendernek, túl pixelesek a vonalak, nem különülnek el megfelelően a környezetüktől és egymástól, stb (vagyis ez nagyjából épp az a jelenség, amiről a fenti, vastag betűvel írt mondat második felében írtam).
Hasonló probléma jelentkezhet és jelentkezik is a (digitális) fényképezésben is, a probléma megoldása, elkerülése, kiküszöbölése függ az adott hw-től is, de a sw-től mindenképp. Ha homályos, kivehetetlen, akkor erősíteni kell rajta; ha túl darabos, túl pixeles, akkor finomítani, halványítani kell.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.