Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) SunMount3r


SunMount3r
nagyúr

Várjuk a C64-es verziót és az ebből készült Netflix-es sorozatot... :D

(#2) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Hangulatos a dizájn. Emlékszem amikor a DOS-os játékokban lehetett indításnál választani, hogy EGA/CGA/VGA/TANDY színekben pompázzon e. :D

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#3) 3.Aragorn


3.Aragorn
addikt

Annyira nincs már pénz vasra, hogy 1966-ban írt címeket is leporolunk?

;]

Nem minden vándorút céltalan...

(#4) Televan74


Televan74
nagyúr

Lehet egyedül vagyok vele, de nekem ez a C64 -re hajazó grafika és zene nem jön be. Pedig fiatalon volt benne részem, mégsem kapott el a nosztalgia faktor. A szöveg hang meg egyenesen idegesített(igen, néztem róla gameplay videót). :N

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#5) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Itt tartunk 2022-ben, hogy ilyen a játékok szintje... :W :W :W
Nem is írok mást mert csak sértő jelzőket tudnék írni.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#6) gliskard


gliskard
senior tag

Srácok, ez egy indie játék (7,99 euro a steam-en) és egy relatív szűk rétegnek szól nem a mainstream-nek.

(#7) laposonly11 válasza GodGamer5 (#5) üzenetére


laposonly11
senior tag

Pontosan, a 8-bites retro grafika mint poén, már el lett sütve jó párszor, elsőre még elment a nosztalgia faktor, 100 adszorra már nem poén, sőt, kicsit olyan szaga van, mintha: "Figyelj főnök, hárman a csapatból elmentünk egy hét szabira, de ne aggódj, összedobunk sörözés és pizzázás közben egy másfél óra alatt végigjátszható valamit, azt feldobhatod majd a steam re 7,99€ ért, az így is tiszta haszon."

[ Szerkesztve ]

Ordo est anima rerum.

(#8) Feketelaszlo válasza laposonly11 (#7) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Szerintem itt félreértés van: a pixelgrafikát már rég nem tekintik retro jópofaságnak, hanem egy önálló grafikai ág amely saját jogán megáll a piacon épp úgy, mint az izometrikus nézet, szöveg-alapú UI vagy a csili-vili sugárkövetéses 3D is. Egy indie horror kalandjátékhoz ez illik - ha AAA akció játéknak készült volna akkor valószínűleg nem ezt választották volna. Ahogy azért az is vitatható, hogy azért készül egy játék ezzel a technikával, mert kevésbé időigényes - ma már inkább hosszabb ideig tart ezzel szöszölni, mint Blenderben vagy Unrealben megvásárolható és ingyenes assettekből összedobni egy open world 3D területet amiben fel-alá küldözgetheted a játékost és az A-ból B-be való 10 perces utazási idők miatt a végén kevesebb fejlesztéssel is ki lehet hozni, hogy 20-30 óra a kampány.

(#9) Grath válasza GodGamer5 (#5) üzenetére


Grath
HÁZIGAZDA

Miért baj az, hogy nem csak az abszolút mainstream létezik? Filmnél, könyvnél is kiadkadsz, ha valami, a fősodortól és sokmilliós megaprojekttől távoli dolog jelenik meg?

(#10) Yutani


Yutani
nagyúr

Aki fikázza a játék dizájnját, egyszer próbáljon meg néhány színből pixelgrafikus módon előállítani rajzokat, képeket. Majd meglátja, hogy ami ránézésre egyszerű, az valójában mennyire nem az.

#9 Grath: Elfelejtik, hogy nem csak a mainstream létezik, és nem jönnek rá, hogy ezek a játékok nem nekik készültek. A nagy pixel továbbra is gyönyörű! ;)

[ Szerkesztve ]

#tarcsad

(#11) laposonly11 válasza Feketelaszlo (#8) üzenetére


laposonly11
senior tag

Photoshopban 2 lépésben, lel lehet redukálni egy képet 6-8 színű, 8 bitesnek ható retro grafikává, ami képenként durván 10 másodperc:



Ordo est anima rerum.

(#12) laposonly11 válasza Yutani (#10) üzenetére


laposonly11
senior tag

Minél nagyobbak a pixelek és minél kevesebb a szín, tehát minél kevesebb a részlet amire oda kell figyelni, annál könnyebb dolga van egy grafikusnak, ha rajzolni kell, de ha fényképből kell leredukálni, az a leggyorsabb és legolcsóbb: [link]

[ Szerkesztve ]

Ordo est anima rerum.

(#13) gliskard válasza laposonly11 (#11) üzenetére


gliskard
senior tag

és már csak az összes képhez kell készíteni egy-egy fotót amiből PS-ben át lehet konvertálni. csodás.

szerinted így készülnek a 8-16 bites grafikát imitáló játékok hátterei, asset-jei?

(#14) Yutani válasza laposonly11 (#12) üzenetére


Yutani
nagyúr

Valóban lehet így is alacsony felbontású, alacsony színmélységű képeket előállítani, de az nem pixelgrafikus, aki így dolgozik.

#tarcsad

(#15) laposonly11 válasza Yutani (#14) üzenetére


laposonly11
senior tag

Teljesen mindegy hogyan dolgozik a "pixelgrafikus", ha a végeredmény hasonló vagy ugyanaz, valóban ez a telenovella nem hagyományos "pixelgrafika", amire te gondolsz az ez:
https://www.derekyu.com/makegames/pixelart.html
Ez a játék sem készült hagyományos "pixelgrafikusi" módon, a játékban rendkívül egyszerű kézzel rajzolt(hogy aztán fejből, vagy fénykép referencia alapján, megint teljesen mindegy) rajzok vannak, kb. 20 perc - 1 óra lehet egy egy darab, (fénykép esetén a téma keresése, mászkálás ide-oda az ami idő, de amikor kéznél van mindenkinek az internet, már ez sem számít), amik aztán le vannak redukálva a fent említett módon.

Ordo est anima rerum.

(#16) Feketelaszlo válasza laposonly11 (#15) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Nincs kétségem afelől, hogy bőven alkalmaznak leegyszerűsítéseket ahhoz a korhoz képest, mikor kényszerből kellett 8 bittel és pixelekkel dolgozni, mert nem volt másra digitális kijelző - ezt elfogadom. Ugyanakkor a jó ízlés és művészeti véna ehhez is kell, hogy a végén koherens és látványos végeredmény jöjjön létre.
De talán félre is ment a mondandó lényege, mert bár a bele fektetett időt is valóban meg kell becsülni, de nem feltétlen azt próbáltam kidomborítani, hogy szar munkához idő kell, épp ellenkezőleg: ha gyorsan össze tudja dobni úgy, hogy a játékos számára megteremti az immerziót, akkor szánjon csak 20 percet egy képkocka pixelesre retusálására és leanimálására, de a grafika hozzáadott értéke még így is valószínűleg magasabb lesz, mint ha valami lélektelen nagy-felbontású környezetben töltött volna akár sokszor annyi időt ugyanannak a jelenetnek a leképezésével. A kevesebb néha több.

(#17) SunMount3r válasza Yutani (#14) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Ilyen és hasonló eredményekkel annak idején is "digitalizáltak", még C64-re is. De egy rajzolt kép már teljesen más tészta. Lehet épp a Mothman a kettő keverékével készült, de biztosan nem csak fotók és ilyen Photoshop-os pár másodperces trükközéssel. Eleve sok jeleneten látszik, hogy inkább rajzolt. Persze a rajzoltat is lehet így letrükközni. De ezzel meg nem tudom mi lenne a baj...

(#18) Yutani válasza SunMount3r (#17) üzenetére


Yutani
nagyúr

Igen, én is arra hajlok, hogy valószínűleg volt egy kész artwork, amit lehoztak alacsony felbontásra és ~4 bites színmélységre, majd azt kézzel kiigazították.

30 éve, amikor C64-en rajzoltunk, semmi nem állt rendelkezésére az egyszeri fiatalnak, mint a joystick és a logo editor vagy egyéb rajzprogram (pl. FLI editor), amiben tényleg pixelenként kellett megrajzolni mindent. Már akkor alkalmaztuk az antialiasingot, amikor még azt sem tudtuk, mi az. :D

#tarcsad

(#19) SunMount3r válasza Yutani (#18) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Nálam a Panda Paint volt a nyerő. Ami amúgy nem volt rossz, de ácsingóztam valami jobbra/másra, profibbra, de valahogy sose tudtam beszerezni. Később volt hozzá egerem is, de nem lett sokkal jobb a "rajzélmény" tőle. Szerintem sok pixelgrafikus már akkor is digitalizálással dolgozott elő.

(#20) bLaCkDoGoNe válasza SunMount3r (#19) üzenetére


bLaCkDoGoNe
veterán

Nálam a Deluxe Paint II :K

Anno a demoscene-en a scannelés - átrajzolás kombó kimondottan üldözendő volt, compo-kon sokszor kizárást vont (vonhatott) maga után. (Legalábbis a '90-es évek végéig így volt, azután már nem követtem az eseményeket.)

[ Szerkesztve ]

"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

(#21) Yutani válasza bLaCkDoGoNe (#20) üzenetére


Yutani
nagyúr

Ma is csak saját kézzel rajzolt képekkel lehet indulni, fázisokat is kell mellékelni nevezéskor, pont annak biztosításra, hogy tényleg pixelenként van megrajzolva a kép.

Idén volt Árokon egy olyan kép, ami szeritnem kizárt, hogy kézzel volt rajzolva, mert túl jól nézett ki és nagyon konvertáltnak nézett ki. Lehet, hogy a készítő annyira profi, hogy konkrétan konvertált kép minőségben tud dolgozni, de mindenesetre tőlem a minimális pontot kapta. :DDD

#tarcsad

(#22) Yutani válasza Yutani (#21) üzenetére


Yutani
nagyúr

#tarcsad

(#23) VIC20


VIC20
őstag

Érdekes ez: pixelgrafika pfuj, lepuszult, ocsmány felhasználói felület meg, gondolom, rendben.

(#24) idegen lény


idegen lény
őstag

Na de mi köze van e lénynek az 1966-os Leonidák meteorrajhoz?

AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.