Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) solfilo


solfilo
veterán

Köszi a cikket!
Megérkezett végre, több notebook tulaj várta már nagyon. :C

solfilo

(#2) xatos3


xatos3
senior tag

nyár óta okozott problémát az acer nitro 5 AMD vonalán a driver, mostmár végre rendben lesz ez is

ez volt az eredeti probléma

https://www.techpowerup.com/249876/amd-responds-to-lack-of-ryzen-mobile-driver-updates-claims-oems-are-the-issue

[Noctua NH-D15 Chromax.Black] [RYZEN 5900X] [ASUS X470 PRIME-PRO] [ASUS TUF 6700XT OC 12GB] [32GB CORSAIR VENGEANCE SL 3600] [LIAN LI O11 DYNAMIC XL ROG] [szerver: synology DS923+]

(#3) wwenigma válasza xatos3 (#2) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Azért gáz hogy a noti gyártó nem hajlandó fizetni a supportért - ez opciós - és utana az AMD-n verik ezt le.

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#4) dargelot


dargelot
senior tag

Arról tudni, hogy a freesync gondolt javították-e? Nem a teljes képernyős gondra gondolok, hanem hogy a 18.11-nél frissebb driverekben egyszerűen nem megy a freesync néhányaknál.
Nálam is ez van R9 290-en s havernál is RX 580-al.

(#5) FeRRaR1 válasza dargelot (#4) üzenetére


FeRRaR1
őstag

RX 580, nálam se megy, 60 HZ ips 4 K monitor, gyári DP kábellel.

Korábban cs danger zone tartotta a 60 fps-t, monitoron van on, off, extended mód, és extendeden van, driverben on, off, amd optimalizált, mindent kibróbáltam, az FPS ugrál 75 - 155 között.

De most lefrissítem és megírom javult e.

(#6) FeRRaR1 válasza FeRRaR1 (#5) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nem, ugyan úgy nem megy...

(#7) solfilo válasza FeRRaR1 (#6) üzenetére


solfilo
veterán

Ebből honnan lehet tudni, hogy nem megy a FreeSync?
Mi a monitor FreeSync tartománya? Chillel próbálod a tartományon belül tartani az fps-t?

[ Szerkesztve ]

solfilo

(#8) Abu85 válasza FeRRaR1 (#5) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A FreeSync-nek egyáltalán nincs köze a valós fps-hez. Ha nem kéred a V-Sync-et, akkor mehet 300 fps-sel, de tartományon belül szinkronizál. Ha neked ez nem jó, akkor kérd a vertikális szinkront, és akkor a tartomány maximuma fölé nem megy. Ha nem akarsz V-Sync-et használni, akkor pedig állítsd be Chillel a tartományt.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#9) FeRRaR1 válasza solfilo (#7) üzenetére


FeRRaR1
őstag

60 HZ a monitor, 18 végi driverekkel tartotta is az 59 - 60 FPS-t, azóta meg nem a frissebb driverekkel.

Abu85

Korábban hogy hogy tartotta V sync nélkül, akkor nem működött jól most meg igen?

Nem fogja nagyon rányomni a bélyegét az input lagra a Chill, mint a V sync?

Illetve hogyan tudom leellenőrizni, hogy megy a Free sync biztosan?

[ Szerkesztve ]

(#10) Abu85 válasza FeRRaR1 (#9) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem számít a driver. Durva lenne, ha a FreeSync arra kényszerítene, hogy ne tudjon egy program a tartomány felett futni. Már csak a késleltetés miatt sem jó ez a megoldás, hiszen ebben egészen rossz a V-Sync. A FreeSync tartományon belül szinkronizál, de az AMD rád bízza, hogy milyen formában akarod a sebességet a tartományon belül tartani. Ha nem akarod, akkor nem muszáj.

Szerk.: A V-Sync, ami tartományon belül tudja tartani a sebességet. Ha ez nem aktív, akkor a driver nem fogja magától megoldani ezt. Így működik a FreeSync, hiszen nagyon sok játék magas fps mellett máshogy fut, nagyobbat tudsz ugrani, így az AMD már a legelején csinált egy olyan beállítást, amivel a futtatási sebesség nagy lehet, miközben megőrzöd a FreeSync előnyeit. Ha ez neked nem jó, akkor több lehetőség is van. Egyrészt ott a V-Sync, ami a tartomány maximumára szinkronizál, ott az FRTC, amiben V-Sync nélkül maximum sebességet adhatsz meg, vagy ott a Chill, amiben szinkronizálhatód a teljes feldolgozást a FreeSync tartományhoz. Ha bővített szinkront használsz, akkor az is megváltoztatja a FreeSync működését, mivel megemeli a maximum kezelhető sebességet, de egy bizonyos érték felett már nem garantált, hogy nem törik meg a kép.

A Chill az eleve egy scene pacing eljárás. Mivel egyenletes a jelenetek számítása, így sokkal hamarabb kész is lesznek, mint nélküle, amikor jellemzően két jelenetet számol egyszerre a gép.

Windmill demo: [link]

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#11) Habugi válasza FeRRaR1 (#9) üzenetére


Habugi
addikt

Semmi köze nincs a Freesyncnek a Framerate limithez..

Két** (?) dologgal tudod elérni h ne lépje át a 60FPS-t, az egyik a Vsync (60Hz kijelző esetén), a másik pedig Ingame, Driveres (FRTC) vagy 3rd party FrameLimiterrel (pl RTSS).

Amennyiben korábban nem lépte át a 60FPS-t, nevezett funkciók valamelyike működött, max nem tudtál róla/nem vetted észre, a Freesyncnek ehhez köze nincsen. :N

** Chillről nem tudom, lehet opcionális harmadik.

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#12) FeRRaR1 válasza solfilo (#7) üzenetére


FeRRaR1
őstag

(#13) solfilo válasza FeRRaR1 (#9) üzenetére


solfilo
veterán

A FreeSync a monitor frissítését igazítja az fps-hez, s nem az fps-t a monitorhoz. Így a tartományon belül kell tartani az fps-t, hogy a FreeSync jól menjen. Próbáld ki a Chill-t, aztán ha nem tesz jót az input lagnak, akkor kikapcsolod.

(#12) FeRRaR1: ez alapján Chill min 40+ (igény szerint), Chill max 60 fps. :)

Én bénáztam az elején. Vega11, Skyrim 1080p. Monitor FreeSync 48-75Hz között.
Chillt beállítottam 30-60Hz közé, aztán lestem, hogy ultra high és low-on is 30-35 fps volt barlangban, akció nem volt ekkor. Feljebb raktam a Chill min-t 48-ra, azóta nem megy alá az fps. :)
Csak akkor menne alá, ha nem bírná tartani az IGP a tempót, de ez bírja szerencsére. :)

[ Szerkesztve ]

solfilo

(#14) FeRRaR1 válasza Habugi (#11) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nem változtattam semmi beállításon, a V sync soha nem volt bekapcsolva. 3rd party app soha nem volt fent semmilyen játékhoz való céllal, sem frame limittel.

Driverben is ki volt kacsolva a Chill, de most kipróbálom.

solfilo

Köszönöm, akkor ránézek a Chillre, remélem növeli az input lagot, gondolom nem mivel gaminghez fejlesztették.

[ Szerkesztve ]

(#15) Habugi válasza FeRRaR1 (#14) üzenetére


Habugi
addikt

Ki fog derülni mely beállítás nincs meg ami korábban megvolt, a lényeg az hogy ereszd el a jelenség Freesynchez való kötöttségének lehetőségét is.

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#16) FeRRaR1 válasza Habugi (#15) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Rendben, megtörtént.

solfilo

Akkor elvileg ez így jó inputlag, fogyasztás, melegedés... minden szempontból?

[ Szerkesztve ]

(#17) Abu85 válasza FeRRaR1 (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha fixen 60 Hz-et akarsz, és a játék bírja, akkor lehet min 60 max 60 Chill beállítás is. Nem kötelező a tartomány minimumára rakni, mert azzal igazából csak fogyasztást spórolsz, amikor éppen nem csinálsz semmit. Lehet a minimum és a maximum ugyanaz, a Chill ettől még tud működni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#18) solfilo válasza FeRRaR1 (#16) üzenetére


solfilo
veterán

65-ről vedd le a maxot 60-ra, az előbbi hsz alapján 40-60 Hz között megy a FreeSync.

[ Szerkesztve ]

solfilo

(#19) FeRRaR1 válasza Abu85 (#17) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Volt már rá példa hogy sok ember, meg robbanás, nagy akció közben beesett egy pillanatra 56-ra is amit láttam.

Ez esetben érdemes a VGA-t nagyob power limitre tenni, mondjuk + 15% hogy stabilabban tudja tartani a 60 FPS-t vagy felesleges, mert amúgy is működik a chill ha egy 10 perces meccsen beesik egy alkalommal 60 FPS alá esetleg?

solfilo

Áttettem 60/60-ra.

[ Szerkesztve ]

(#20) solfilo válasza FeRRaR1 (#19) üzenetére


solfilo
veterán

Itt a kulcs, hogy ha van beesés mondjuk 50fps-re, mivel a FreeSync range-be esik (40-60 ugye), a monitor frissítése leköveti az fps csökkenést elvileg.

60/60: így akkor tartani fogja a 60-at, aztán ha beesik mégis alá az fps, mert nem bírja a kártya, a monitor követni tudja 40 fps-ig. Már ha jól értem ezt az egészet. :D

[ Szerkesztve ]

solfilo

(#21) Cyberboy42 válasza FeRRaR1 (#9) üzenetére


Cyberboy42
senior tag

biztos valamilyen gebasz okán, mondjuk bekapcsolt FRTC-vel tartotta a 60 fps-t.
ha mindenképpen a tartományon belül akarod tartani ,akkor valahogyan le kell korlátoznod az fps-t.
Elég sok lehetséges módja van:
Mindenek előtt a Chill-el való korlátozást javasolnám, amivel belőheted a minimumot, és a maximumot is.
de lehet 60 és 60 mindkettő akár. ugyanakkor nálam néha magától bekapcsol az FRTC ilyenkor, semmi előjel nélkül, szerintem ez egy bug, úgyhogy oda kell figyelni rá.
És rá is tértünk az FRT-re amivel a maximális fps számot adod meg, de mérések alapján ez jelentős input laggot ad hozzá.
A következő az a Vsync bekapcsolása, ami nem engedi a szintén kiesni a tartományból, de ezzel is az a gond hogy amíg a freeSync-es tartományban vagy, akkor nagyon jó az input lagg, de amint elérne ez fölé, és a Vsync fogja meg az fps-t ismét óriásira nő az imput lagg.
A következő az a a jó néhány játékban külön beállítható fps limit.. mondjuk cs:go -ban az fps_max
vagy Battlefieldben a menüben állítható fps limit.
És van még egy, a külső program használata, például a rivatuner. Itt is egy fps korlátot adsz meg, és a mérések alapján nagyon is jól működik.
még annyit hozzátennék, hogy ha lehet, akkor sosem pont a maximumot add meg a korlátnak, mert az fps korántsem annyira konzisztens mind gondolnád, és egy egy képkocka kicsúszhat a limitből, tehát a maximum alá talán 3-4 fps-el lesz a legjobb élmény talán :)

...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...

(#22) Abu85 válasza FeRRaR1 (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Chill mindig működik, ha aktív a driverben az adott játékra. A tartománnyal azt szabod meg, hogy mekkora sebességet célozzon minimum és maximum. Nyilván ha nem elég a géped a maximumra és a minimumra, akkor leesik az fps, de ettől a Chill működni fog.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#23) Habugi válasza FeRRaR1 (#19) üzenetére


Habugi
addikt

Nyilván szubjektív de a magam részéről competitive játékra nem használnék Chillt (olvass utána mit is csinál/nézz videót stb), sokkal inkább Framerate limitert, abból is RTSS.

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#24) Abu85 válasza Habugi (#23) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Chill is egy framerate limiter, csak eközben megszünteti azt az elavult feldolgozási modellt, amihez a legacy kötöttségek miatt alkalmazkodnak az aktuális API-k. [link]
Persze húsz éve jó volt az, hogy két (vagy három) jelenere előre számolsz, de ma már nem feltétlenül az.

Az FRTC megoldásoknak azért van még értelme, mert a HiAlgo szabadalmai az AMD-nél vannak, és nem adják el őket, tehát más nem tud Chill-szerű megoldást építeni. Az AMD viszont már túllépet az FRTC-n, az nem elég jó. Az a probléma itt ezzel, hogy még ha a Microsoft épít is rá egy API-t, akkor is az AMD birtokolja a jogokat, tehát annak az API-nak a támogatása pénzbe kerülne, amit az AMD-nek kell fizetni azoknak a gyártóknak, akik implementációt írnak rá. Ez egy elég szar jogi helyzet. Jobban járt volna a piac, ha a Microsoft veszi meg a HiAlgót, mert akkor a Chillből belátható időn belül lett volna szabvány.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#25) FeRRaR1 válasza Habugi (#23) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Este majd utána járok kicsit, egyenlőre toltam egy gyors kört, és jónak tűnik hogy csak a Chill + Freesync megy.

Külön programot nem szeretnék telepíteni emiatt, este lehet kipróbálom még a konzol max fps parancsot ahogy fentebb a kolléga javasolta.

Egyenlőre jónak érződött így, de futok vele még egy kört.

Mivel a játék országokon, szervereken át ível, így sokszor az a legnagyobb input lag, játszok valakivel Svájcban, akkor az ő pingje + input lagja, meg az enyém, oda vissza... Csoda hogy ennyire jól működik ahogy...

Szerintem 64-es tick rate mellett elég jó a cs go kódja. Codok 20-al jelennek meg általában...

Vsyncel érezhetően rossz volt, utána csak freesyncel jobb lett, most meg a 15% tuning + chill + freesync eddig a legjobb érzésre (remélem nem placebo)

Egyébként sem úgy játszom ahogy kéne, 4K natív, minden teljesen maxon... De valahogy már kinőttem azt hogy 140 fps alatt már nincs élet, meg persze nem is annyira komolyan tolom, de azért megyeget.

Ahhoz képest hogy volt olyan hét hogy meló miatt egyáltalán nem toltam.

[ Szerkesztve ]

(#26) Habugi válasza Abu85 (#24) üzenetére


Habugi
addikt

60/60-on lehet már nem olyan mint a kezdeti On/Off fázisában volt, én csak akkor próbáltam és valami drámaian sz@r volt.
Egy 40/60 sztem még most sem ajánlott, az a hót felesleges energiatakarékosság ami leülteti 40-re majd felpattintja 60-ra aka ~20FPS biztosan okoz néha stuttert..

A jó öreg framelimiterek híve vagyok, nincs ennyi változó, ezekből is azért az RTSS-t írtam mert az FRTC-re azért bőven olvasok panaszt, miszerint rejtélyes okból input lagot okoz, adott értéken szemben pl az előbbivel.

(#25) FeRRaR1:

60/60-as Chill vagy Ingame/konzolos framelimit lesz sztem a befutó.

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#27) Abu85 válasza Habugi (#26) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem tud a Chill stuttert okozni. Az a koncepciója, hogy a jelenetek átadása egyenletes. A stutterek jelentős része abból adódik a játékokban, hogy húsz éve kidolgozott parancslistában a jelenetek csak úgy ömlenek, és nem egyenletes maga a számítás. De mivel a Chillnél mindig csak egy jelenetről lehet adat a parancslistában, így a stuttert előidéző esemény nem tud bekövetkezni. A tartomány az mindegy, nem ebből adódik a stutter, hanem a parancslista bedugulásából.

Az AMD az FRTC-be nem rak pénzt. Annak a működése úgy van kalibrálva, hogy a célsebességet az órajel változtatásával tartja. Mivel ez eléggé univerzális, így nem kell karbantartani. A Chill mellett semmi értelme, mert a Chillnek jóval kisebb a késleltetése bárminél, ha ugyanakkora a képkockasebesség. Értelmetlen a gyári FRTC-t használni már, ha van beépítve jobb alternatíva. :))

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28) lemusz válasza Abu85 (#27) üzenetére


lemusz
addikt

Chillnek vajon van bármi értelme cs:go-ban 144Hz-en 300-400 fps mellett?

(Ahogy látom 300 a csúszka maximuma :S)

[ Szerkesztve ]

(#29) Abu85 válasza lemusz (#28) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Kisebb lesz a késleltetésed 300 fps-en, mint a szimpla számolás melletti 300 fps-en. Ennyi.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#30) Duck663 válasza Abu85 (#27) üzenetére


Duck663
őstag

Érdekes, de ennek ellenére nálam az FRTC jobban működik, mint a Chill. Ma kipróbáltam és hiába állítottam be a Chill értékét adott fix értékre, alsót/felsőt egyaránt, amit amúgy a GPU túl tud teljesíteni (csak azért írom le, hogy nincs GPU limit), mégis össze-vissza elmászkált, a FRTC esetében meg 1-2 képkocka mínusz az amit maximum megenged magának.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#31) dargelot válasza Abu85 (#10) üzenetére


dargelot
senior tag

Lehet nem számít a driver de sajna van akinél valami galibát okozott az újabb driverek felrakása. Nem mondanám, ha nem próbáltam volna már ki mindent, de a 18.11 utáni driverekkel van valami gond.
Friss windows-on 18.2.1 drivert feltéve majd DDU-val eltávolítva és minden újabb havi frissítést felrakva arra jutottam, hogy a 18.11ig tuti minden. FreeSync van. Nem egyéni probléma, mert havernál is ez van, ott is le lett tesztelve, nem ilyen alaposan, de régi driverrel van, újjal nincs.

A másik gond, hogy az egyszerű végfelhasználó hogyan győződhet meg arról, hogy van FreeSync? Mert 2019 ott tartunk, hogy nincs rá program. Igen, még be kell lépni játékba, meg kell nézni, hogy van e törés miközben rángatom a kamerát.
A Windmill 0.9.1 véletlen került ki a nagyközönség elé, tesztelőknek szánták, 3 éve volt frissítve, nem működik jól egyes rendszerekkel, driverekkel, AMD nem hitelesítette az új driverekhez. Van újabb verziója, de az szintén tesztelőknek. Redditen volt tesztelő aki írta neki van újabb, régi nem jó már, de nem adhatja ki. Persze akármit írhat, de már a tény hogy 0.9.1 a legújabb ami béta mert nem éri el az 1.0 és 3 éves release már mutatja a gondot.
Nvidia pendulum G-sync demot érdemes lehet letölteni és a Catasyst-ben a FreeSync-et on/off kapcsolgatni.

Addig is amíg sem az AMD support nem válaszol, sem pedig patch notes-ben nem lesz írja a javítás marad a 18.11.2

(#32) FeRRaR1 válasza Duck663 (#30) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nekem jól működik a Chill, 60/60-on tartja az esetek 90%-ban a fix 60-at, nagy ritkán 59 vagy 61FPS.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.