,,majd megoldja helyette más"
Én is pont ezt hoztam fel korábban.
Egyébként az interneten rengeteg a félinformáció, vagy a fals információ. Jobb több helyről tájékozódni.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
szupermacs
veterán
Ja, azt már nem is mondom, hogy olvs 3 egymásnak ellentmondót, és akkor nem mondja meg senki, hogy Milyen mosógépet vegyen.
Nem is fogja, neki kell eldöntenie, mérlegelni, mit olvasott. Itt jönne elő az, hogy az iskolában megtanult értelmezni szövegeket.
Mutogatni való hater díszpinty
De a lehetőség mindenkinek adott.
szupermacs
veterán
Szöveget értelmezni? Sok ember itt a fórumokon sem tud ilyet.
Igaz Látod, mennyire nem tanulnak...
@D1rect : Ez az, a bejegyzésben is ezt akartam megvilágítani, hogy a közoktatásban átadott információkat sem teszik magukévá...
...aztán sírnak, hogy átverik őket, meg nem ad semmit az iskola.
De, ad, csak nem figyelnek oda.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
buherton
őstag
De nagyon sokan nem élnek vele.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Viszlát
addikt
Azt hiszem nem nagyon emlitette meg senki az emberi vonatkozasat az iskolanak. Egy jo tanar (akar szakmailag, akar emberileg) nagy elmeny, de meg egy rossz is hasznos, csak altalaban evekkel kesobb erti meg az ember, hogy mit tanult a vele levo kapcsolatbol.
Altalanosban nem jott ossze az, hogy mind a ket teruleten jeleskedo tanarom legyen, mondjuk ebben nagy szerepet jatszott az is, hogy egy pici falusi iskolaba jartam, aminek meg rendes neve sem volt, csak szama. Voltak olyanok, akik szakmailag jok voltak viszont emberileg, kisse vagy durvan, de elbuktak es fordittottja is. Aztan kozepiskolaban volt ket tanarom (irodalom es tortenelem), akik mind szakmailag, mind emberileg peldakepekke valtak. Persze nem voltak tokeletesek, de mint tanito, tudast atado, osztonzo szemelyek az eletemben, messzemenoen kiemelkedoek voltak. Nyilvan ehhez is kell a diak, mert alapbol minden tanar hulye barom, ha szigoru azert, ha elteveszt egy evben ketszer valamit az anyaggal kapcsolatban akkor azert, ha lusta akkor azert, ha probal rad hatni es nyomni elore akkor azert, ha szarul sikerult az erettsegi, akkor meg azert. Na nem vedeni akarom oket, nekem is volt olyan, akit iskola kozelebe sem szabadna engedni, nemhogy tanitson, de 12 ev alatt szerintem atlagban az embernek van korulbelul 20-22 tanara, ennyibol kizart dolog, hogy senki ne hasson ra vagy ne hagyjon nyomot a szemelyisegeben. Kiveve ha segghulye az illeto gyermek es menozesbol leszar mindent.
Egy szo mint szaz, az elmeleti tudas mellett nekem az altaluk/miattuk atelt pozitiv es negativ elmenyek is sokat jelentenek, nemelyikuk igen komoly hatassal volt arra, hogy milyen ember lett belolem. Peldaul az az erzes amikor egy tanar mar nem gyerekkent nez rad hanem cseperedo felnottkent, az szerintem legalabb annyira jelentos megtapasztalas mint amikor a szulokkel tortenik meg ugyanez.
Egyebkent a zenet nem emlited, pedig minden hibaja ellenere az en eletemben a zeneoktatas is igen komoly szerepet jatszott (sokfele hatasat szinten csak evekkel kesobb megertve, ertekelve). Nyilvan nem tokeletes, de ha mar altalanos muveltsegrol beszelunk, akkor mindenkeppen vegyuk bele a zenet is, sok szempontbol hasznos (a nyilvanvaloak mellett peldaul a matematikai kepessegeket is fejleszti). Azt viszont keszseggel elismerem, hogy ezen a teruleten kulonosen fontos a csalad hozzaallasa, motivacioja.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
A tanárok emberi oldalát a kommentekben érintettük, illetve ugye a bejegyzés a száraz tananyag szintjén vizsgálta a dolgokat. Ebbe nem tartozik bele a tanár személye, a valóságban persze sokat számít.
" az en eletemben a zeneoktatas is igen komoly szerepet jatszott (sokfele hatasat szinten csak evekkel kesobb megertve, ertekelve)."
Azaz, és ha bárkit megkérdezel, azt fogja mondani, hogy az énekóra felesleges.
Valóban kimaradt, sajnos nagyn marginális a zeneoktatás
Mutogatni való hater díszpinty
Simi87
senior tag
Köszi a semmit közoktatás.
- Az alsós tanárom kijelentette, hogy az életben nem fogok megtanulni olvasni. Hetente több könyvet is elolvasok. Köszi.
- 7.-ik félévkor megbuktam matekból, mert totál nem érdekelt. Ahhoz képest elég sokat számolok fejben, és elég tiszta szokott lenni a könyvelésem is. Köszi.
- földrajz soha nem érdekelt, mivel bel, és külföldön is sokat jártam a szüleimmel.
- Helyesírásra csak hivatalos, és üzleti levélnél figyelek.
- informatika. Pfff, használhatalan gépek voltak mindenhol, meg mostmár elég rég csak OSX-et használok.
Ilyen oktatás mellett nem csodálkozok, hogy a diplomások között is sok analfabéta van, és 2 számot nem tudnak összeadni.
Számold össze azt is, amit megtanultál.
Hogy megbuktál valamiből, az nem jelenti, hogy nem tudsz semmit. Én is buktam 2x matekból, mégis szigorlatoztam később Illetve helyesírásra figyelsz -> már jó pont, mert sokan ha figyelnek se tudnak értelmesen írni.
Hogy volt némi szar tanárod - ez gyakori.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Simi87
senior tag
Jogos, de még a gimire is úgy tekintek vissza, hogy elcsesztem 4 évet az életemből, mert semmi nem ragadt rám. És sanszos, hogy 4 évvel elöbb lettem volna a magam ura mint így. Ha csak az unokatestvéreimet nézem, nagyon elkeserítő a mai diplomások helyzete. Szerintem nem ők születtek taigetosz pozitívnak, hanem az oktatás tette ezt velük. Egyszerűen nincs esélyük saját vállalkozásra, mert totál életképtelenek.
"mert semmi nem ragadt rám. "
Dehogynem, pont ezt mondtam.
Hol tanultál meg írni?
Olvasni? Hiába nem hitte el a tanárod.
Számolni?
Mértékegységeket?
Rakás fogalmat a világról? Nem biztos, hogy a szüleid említettek volna mindent. NAgyon sok mindent ott tanultál meg, csak nem vetted észre És azok nélkül bajban lennél.
Diplomások, na ne! Nem kötelező továbbtanulni. A magad urának lenni meg akkor is lehet, ha felsőoktatásba jársz.
Különben amit én láttam, aki a felsőoktatásban tanult, és keményen dolgozott a céljáért, az mind vitte valamire. Akik életképtelenek, azok azok, akinek anyuka a feneke alá rak mindent, és/vagy aki csak azért van ott, hogy ne dolgozzon. Ezek amúgy mindenhol magtalálhatóak, bölcsészkarokon ugyanúgy, mint természettudományos-műszaki intézményekben.
Az életképtelenséget nem csak az iskola okozza. Az közoktatásban az iskola, ahogy fentebb írtam, ismereteket ad át, hogy azokat hogy használod, az már rajtad múlik, és azon is, hogy mire tanít a környezeted.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
greenity
aktív tag
Azért nem csak az oktatás neveli a gyereket... tehát ha mellette normális szülői behatás éri őket nehéz elszúrni..
"Egy mosolynál jobb a több"
Simi87
senior tag
Például az egyik unokatesom anyukája tanár, apukája épitészmérnök. A gyerek 24 éves, van egy corvinus-os büfédiplomája, és a gyerek szerintem a cipőjét nem tudja bekötni. Alap hogy az anyjánàl él, bankban melózik, jól keres, de ha szóba elegyedsz vele, az olyan, mintha egy zsák krumplival beszélgetnél. Esze ágában sincs önálló életet kezdeni neki sem. Ezen nagyon ki vagyok akadva amúgy, hogy a korombeliek úgy élnek, mint amikor 12 évesek voltunk.
[ Szerkesztve ]
Ezt taglaltuk a hozzászólásokban. Tudod mi köze ennek az iskolához?
Semmi.
Volt ilyen kollega is, az is megkérdezte, hogy miért járunk ilyen 10 éves autókkal (már aki, mert az enyém 25).
Ja, mi a saját pénzünkből vesszük ám... Neki az apja.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
greenity
aktív tag
Attól, hogy valakinek értelmiségi szülei vannak, nem biztos hogy megfelelő környezetben nőtt fel. Attól még lehet, hogy nem figyeltek rá, vagy túlságosan körülugrálták.
Tudok példát mindkét oldalról.
Ezen nagyon ki vagyok akadva amúgy, hogy a korombeliek úgy élnek, mint amikor 12 évesek voltunk.
ez azért van, mert hagyják nekik... ha hagyják hogy kényelmesen eléljenek otthon egy fűszálat sem keresztbe téve akkor mit vársz.
Ez pont az generáció, ahol a szülők szerint az ő gyerekül a legjobb.
[ Szerkesztve ]
"Egy mosolynál jobb a több"
Simi87
senior tag
Azért azt valjuk be, hogy a tapasztalat kicsit többet számít.
(#68) Hieronymus válasza szupermacs (#45) üzenetére
"Igazad van, de nem lehet mit tenni a társadalommal, ha azoknak van nagyobb ereje és hangja akik tönkre akarják tenni.
Az emberek nem mernek kimenni az utcára és ellenkezni ezzel, mert féltik a munkájukat. Szerinted mi lenne a megoldás?"
Nem akartam a félmondatot kiemelni a környezetéből.
Alapvetően a gondolkodással van baj. Kimenni az utcára és hőbörögni, passzív dolog. Nincs hatása a megoldás irányában.
Ha sikerült meghatározni a bajt. (Nagyjából igen, tételezzük fel.)
Nem az utcára kell menni, hanem keresni a lehetséges a megoldásokat.
Ki kell választani az optimálisnak tűnőt és el kell kezdeni a megvalósítását! Magyarul dolgozni a cél érdekében.
Ha a cél elérésére valós igény van, csatlakoznak az emberek. Sőt dolgozni is akarnak a megvalósításon.
A hozzászólások elején volt arról szó, hogy a mohács vésztől kezdődött a leszakadásunk Európától.
Erre a válasz egyértelmű. Lehet, de ez nem érdekel senkit. Dolgozzunk a lemaradásunk ledolgozásán.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Az egyetem melletti vállalkozás kifejezetten támogatott (nem kell adót fizetni ha egyetemista vagy).
Tapasztalat, az valóban sokat számít, de csupán tapasztalati úton nagyon kevés szakmát lehet jól csinálni. Tudásnak is kell lenni mögötte. Nem véletlen, hogy a sikeres pénzembereknek azért általában van közgazdasági végzettsége. Van elég híres autóvillamossági szerviz tulajdonos ismerős. Villamosmérnök. Van a családban gépészmérnök is. Olyan dolgokat oldanak meg, amire sima villamossági szerelőkből 3 sem talált megoldást. Van tudás, van tapasztalat is.
Sok esetben úgy tűnik, hogy sok mindent magára tud szedni az ember ha csinál valamit, de egy igazi szakember mellé rakva, kilóg a lóláb.
@greentiy : +1
@Hieronymus : A probléma megoldásához ismerni kell a probléma gyökereit is.
Ráadásul a történelemre nem lehet úgy tekinteni, mint haszontalan ismeretanyagra. Akkor ismétli önmagát, ha az illető csport elfelejti a saját történelmét, és ugyanazokat a hibáékat követi el, amiket a múltból már megtanulhatott volna.
Mutogatni való hater díszpinty
5000 év nem volt elég hogy megoldjuk a "csövesség" problémáját.
És egyre több a probléma a világban.
A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM
Szerintem valódi szándék nincs rá. Csomó mindent meg lehetne oldani a jelenlegi technológiai színvonalon is, hát még ha pl. harci eszközök helyett másra menne az erőforrás.
Mondtuk, hogy nagy a baj a világgal...
Mutogatni való hater díszpinty
Nem technológia kérdése.
Hanem az emberi ostobaság és az irigység.
Kezdésnek ólmot a korruptakba, és szépen sorba kijavítani a hibákat a rendszerben.
De a legnagyobb hiba a vallási ellentétek. Bár én se fogom elérni a nirvánát.
[ Szerkesztve ]
A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM
Technológia csak alap, úgy értettem. A képesség meglenne, a szándék nincs. 100 éve még nem volt annyira alap, hogy minden földlakónak jutna minden jó.
Mutogatni való hater díszpinty
oszi666
őstag
"magától senki nem szerez ismereteket"
azért én ezzel erősen vitatkoznék. Illetve akkor nem, ha csak középiskolára érted.
Mi most egyetemen az alaptárgyak mellett egy páran ész nélkül toljuk courseran a programozást (python matlab elsősorban, nem infósok vagyunk, TTKsok mérnökök) az infós ismerőseim machine learningen tanulnak Ai-t írni.
Sőt bevallom, a két félév matek alatt én semmit nem tanultam. Hiba volt. Szóval most matekingen pótolom a hiányzó tudást, még statisztikát kellene alapszinten tudnom valahonnan (ANOVA és társai sokszor jól jönnének)
Ha csak gimisekre gondolod, akkor igazad van. Bár én a gimi alatt nem nagyon szenvedtem. Sok értelme nem volt a nyolc évnek kb 3 év volt a hasznos idő, de nem volt nagy cucc kijárni.
It is not birth, marriage, or death, but gastrulation, which is truly the most important time in your life.
Általános- és középiskolára, és olyan ismeretekre, amik amúgy nem tartoznak az érdeklődési körébe.
A melóhelyemen (is) azt látom, hogy ha valakinek nem érdeklődési köre - ott ezzel van gond - bármilyen informatikai témakör (és nem az), akkor nem hallgatja meg még azt sem amit mondanak neki, és ezek ebben dolgoznak, betanított munkások kb. Érted, a saját munkája lenne könnyebb (meg az élete), és nem hajlandó semmilyen szinten arra, hogy felfogja, amit mondasz neki.
A bejegyzés végén taglalom, hogy az általános iskolában megszerzett tudást 20 évesen már észre sem veszed. Pedig nem tudtad mindig!
Mutogatni való hater díszpinty
"A probléma megoldásához ismerni kell a probléma gyökereit is.
Ráadásul a történelemre nem lehet úgy tekinteni, mint haszontalan ismeretanyagra. Akkor ismétli önmagát, ha az illető csport elfelejti a saját történelmét, és ugyanazokat a hibáékat követi el, amiket a múltból már megtanulhatott volna."
A történelmi ismeretek alapján, kicsit leegyszerűsítve.
Aki kelet felől jön az kizárólag pusztítani akar. Közben meg szórakozásból lerabolni. Tatár, török, szovjet, egyre megy.
A német anyanyelvű kapcsolat jól indul, de katasztrófába sodor. Garantáltan vesztes oldalra kerülünk.
Az angol anyanyelvűekkel csak tárgyalni tudunk. Pont. Az eredmény rendszerint nulla.
A környező országokkal amúgy is csak a problémák sorát halmoztuk fel.
Saját magunk, meg a múltba merengéssel ütjük el azt az időt, amit hasznos munkával tölthetnénk. Mondjuk felismerhetnénk a valós gondjainkat, amire hatékony megoldást találhatnánk.
Ez utóbbi folyamat eddig nem volt igazán hatékony. Mármint a felismerés és a probléma megoldás. Na de a tradíciók erősek és fontosak.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Túlságosan sarkítasz, ez így nem sokat jelent.
Mutogatni való hater díszpinty
(#78) szupermacs válasza Hieronymus (#68) üzenetére
szupermacs
veterán
Hogyan mozgatsz meg tömegeket egyedül, akik nem látják a te célodnak az értelmét?
(#79) Hieronymus válasza szupermacs (#78) üzenetére
Goebbels óta (biztosan) tudjuk, hogyan kell feltálalni az ideológiát, hogy fogyasztható legyen a tömegek számára.
Mivel Magyarország alig rendelkezik demokratikus hagyománnyal, egyszerű a helyzet.
PS:
Igen sarkítottam az előző hozzászólásomban. Azért, hogy érthető legyen mindenki számára. A közös előnyért félre kell tenni a régi félelmeink nagy részét. Minden tárgyaláshoz illetve megegyezéshez garanciákat kell rendelni. De ezt sem a történelmi visszatekintés alapján, hanem a józan ész okán.
Mára nagyot fordult a világ. Apáink és nagyapáink bölcsessége ma már nem optimális számunkra. Az elmúlt idők problémáira próbáltak jó választ adni. Sokszor sikerült is, hiszen itt vagyunk. Ez legyen a muníciónk, hogy Időben ismerjük fel a problémát és jó döntéseket hozzunk. Most és mi.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Nem, túlságosan sarkítottál, ami már aláásta a dolog értelmét.
A régi félelmek félrerakásának semmi köze ahhoz, hogy ne tudjuk, hogy mi történt régen. És miután bárki lehet később döntéshozó, érdemes mindenkinek tudnia a történelmet nagy vonalakban. A múlt hibáiból úgy tanulhatsz, ha tudod, mik voltak azok.
"Ez legyen a muníciónk, hogy Időben ismerjük fel a problémát és jó döntéseket hozzunk. Most és mi."
Nem mondta senki, hogy a történelemből a ma problémáira egyből választ kapsz. Csak hogy hasznos tudni.
Amúgy ahogy elnézek nedves döntéshozóinkat, hát jobb lenne előrángatni valakit a múltból.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Legyen úgy ahogyan gondolod.
Azért kíváncsi lennék néhány rövid tanulmányra.
A mohácsi vész tanulsága és hatása a huszonegyedik századi magyar külpolitikára.
Hunyadi Mátyás és Csermanek János életének és tevékenységének üzenete a mai ember számára.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Megint sarkítasz.
Amúgy a mohácsi vész tanulsága : ha nincs összefogás, megszívjuk.
Hogy a mai életünkre miben van hatással? Írtam A 150 év török uralmat azóta sem hevertük ki igazán, illetve abból következett az, hogy gyenge ország lettünk.
Amúgy ajánlom figyelmedbe, A hosszú lánc c. filmet, ami arról szól, hogyan lesz apróságokból nagy felfedezés, és ez hogyan változtatja meg az emberiség életét; na ez igaz a történelemre is. Nem lehet önmagában vizsgálni eseményeket vagy korokat, mindennek van előzménye, és hatása a későbbi időkre.
Hunyadi élete? Ember, a legendás király, aki igazságos volt? Amúgy azóta meg lett ez is kutatva, hogy nem is volt olyan hű de igazságos és jóságos, de legendának megteszi
Nem mellesleg alatta azért elég jól teljesített az ország.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Érdekes lehet az is, hogy mit adtak az etruszkok a rómaiaknak, amit a rómaiakon keresztül kaptunk meg.
Az már történelem
Mutogatni való hater díszpinty
Nem tudom ki mondta, de igaz.
Csak a jövő állandó, a múlt folyamatosan változik.
Az aktuális kurzus a saját igényére szabja a múltat. Ezzel teremtve meg a történelmi alátámasztást.
[ Szerkesztve ]
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Nem feltétlen az aktuális kurzus formálja. Másrészt, egy harmincéves háborún, vagy Amerika felfedezésén mit formáljon a magyar kormány?
Mutogatni való hater díszpinty
Vegyük kettő részre a dolgot.
Ezeken nem illetve nem a magyar kormány fog rugózni. Bár az érdekeltebb kormányok bizonyosan.
Megpróbálom finoman megfogalmazni a példát.
A múltszázad első hatvan évének értékelése jelentősen változott az évszázad vége fele. Helyenként az időben, hogy ezzel a képzavarral éljek, ellenkező oldalra kerültek át a hősök és az agresszorok.
Természetesen minden kurzus talált üzenetet a jelen és a jövő számára.
Az objektivitás odáig tart, hogy megnézzük, mikortól - meddig tartott a harmincéves háború. Az még OK, ha megnézzük kik vettek részt benne. De várjál mégse. Jobb ezt nem feszegetni. Sikerült megosztani önmagunkat.
Tanulság?
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Ez már az emberi gyarlóság. Amúgy ha az átlagember kicsit tisztában van vele, mi, mikor, és miért történt, akkor nehezebb átverni az utólagos történelemmódosításokkal.
Nem, nem fogod nekem megmagyarázni, hogy a történelemoktatás felesleges. Hagyd már abba.
Mutogatni való hater díszpinty
Simi87
senior tag
Én momentán nagyapámnak jobban hiszek, mint egy olyan embernek, akinek kb. még a szülei sem éltek a második világháborúban, vagy 56-ban.
Ilyen személyt a török hódoltság idejáből azért viszonylag nehéz találni. Esetleg ha ismered Saint-Germain grófját.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Simi87
senior tag
érted, hogy értem. Ha már a 60-70 évvel ezelötti dolgokról így kamuznak, akkor szerinted a török időkről szóló óráknak mennyi a valóságtartalma?
Nem azt mondtam, hogy a történelem ismerete felesleges.
De nagy tanulságok levonására nem alkalmas a történelmi ismeret.
Volt egy magyar–jugoszláv örök barátsági egyezmény, a mi nagyjából négy hónapot élt. A magyar fél szegte meg vagy már az egyezmény vesztette el a hatályát a Jugoszlávia státuszának megváltozása miatt?
Teleki halála erény vagy felesleges áldozat volt?
Mindez mit üzen a mai magyar ember számára?
Sok kérdés ez. Ráadásul eltérő ideológiák szerint, eltérő válaszokat kapunk.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Valószínűleg több, mint a 60-70 évvel ezelőttieknek.
@Hieronymus :
"Nem azt mondtam, hogy a történelem ismerete felesleges.
De nagy tanulságok levonására nem alkalmas a történelmi ismeret."
Nem. Csak nagy tanulságokra alkalmas. Pont a részletek vesznek el.
A magyar-jugó meg egy vicc volt, ne röhögtess.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Látod, te is szubjektív szögből nézed a történelmet.
Lehet hogy vicc volt, de Teleki véresen komolyan vette.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Nyilván, de amikor történnek a dolgok, akkor általában pont azért történnek, mert az aktuális résztvevők nem tudnak mindent, amit tudniuk kéne az adott helyzetről.
Amúgy az oké, hogy mindenki szubjektíven nézi, ez egy ilyen műfaj.
A többi tudományterületen is vannak új felfedezések, pont történelem témakörében nem lennének?
Mutogatni való hater díszpinty
oszi666
őstag
Igen, ez nálunk is elég nagy probléma. Van pár műszer a tanszéken, amit a kutatók csak addig hajlandóak megtanulni, hogy a saját méréseiket elvégezzék, de ennyi, van, hogy ddig se, inkább odaadják valakinek, hogy itt a minta, ez érdekel, oldd meg. Pedig hasznos technológiákról van szó. Van egy darab kutató, aki profi szinten kezeli, a többiek meg nem hajlandóak rászánni időt. És igen, ahogy írtad, szerintem magukkal szúrnak ki. Kb két hét lenne beletanulni, ezeket a mai eszközöket, már eléggé bolondbiztosra csinálják.
Az általános és gimis oktatás eléggé vicc kategória nálunk. A szüleim, nagy szüleim olyanokat mesélnek, hogy még. Mi meg csak untuk az agyunkat, bementem, a tanár kb felolvasta a könyvet és annyi. Az emelt mateknak volt értelme egyedül. Ezt a lexikális tudás dolgot kéne felejteni. Nem teljesen, de erősen szelektálni, mert jelenleg erős oszlopok helyett vézna karók erdején áll egy érettségizett ember tudása.
It is not birth, marriage, or death, but gastrulation, which is truly the most important time in your life.
greenity
aktív tag
Ez a legtöbb helyen így van. Nálunk is, az idősebbek nem tanulják meg, a fiatal meg egyedül van...
Nem kell elfelejteni a lexikális tudást csak mást is kell tanítani.
"Egy mosolynál jobb a több"
A lexikális tudás az az adathalmaz, amiből tudsz következtetni, összefüggéseket levonni. Amikre nem neked kell rájönni, hanem készen kapod. Nem szabad csak ilyesmit tanítani, de elhagyni sem.
Hogy mi kerüljön bele, az más kérdés, de szükség az van rá.
Mutogatni való hater díszpinty
"A lexikális tudás az az adathalmaz, amiből tudsz következtetni, összefüggéseket levonni. "
Következtetéseket abból tudsz levonni, amit megértettél. A lexikális tudáshoz nem kell és nem is szokott megértés kapcsolódni. A másodfokú egyenlet megoldóképletét meg lehet tanulni és meg lehet érteni.
Vajon melyik tanuló emlékszik tovább a megoldóképletre. Aki tanulta vagy aki értette?
"Amikre nem neked kell rájönni, hanem készen kapod."
Na ezzel kell óvatosan bánni. Elég könnyű beszopni a legnagyobb marhaságot is, ha nem alakul ki az önálló gondolkodás (összefüggés keresés) gyakorlata.
Ráadásul ez a poroszos beidegződés alacsony hatásfokú oktatást okoz.
8-12 év tanulás után még nem megy a készségszintű olvasás és írás. Megértés és fogalmazás. A számolással is bajok vannak. Sokaknál. Nagyon sokaknál.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Ember, ha nem tudod, mit látsz, akkor akármilyen gondolkodással sem fogod érteni.Nincs egyik a másik nélkül! Ha hiányoznak a fogalmaid, nem ér semmit a logika.
Mutogatni való hater díszpinty
oszi666
őstag
Igen, ezért írtam, hogy nem teljesen kéne elfelejteni, csak módosítani.
Saját példán: nyilván ismernem kell a fehérjék 1-2-3-4leges térszerkezétnek elméletét és típusait, egy-egy példával illusztrálva, de csilliárd, egymástól alig különböző példát bemagolni teljesen felesleges.
Jó tudni, hogyan ment végbe a német nemzetállam léterjötte, a fontosabb eseményeket jó tudni, de hülyeség Bismarck teljes naptárát beseggelni. Ezekre van a gugli
It is not birth, marriage, or death, but gastrulation, which is truly the most important time in your life.
Nem is lehet ilyen mélységekben oktatni közoktatásban. Tényleg csak annyit, hogy legyen mivel összekapcsolni a világban a jelenségeket.
Mutogatni való hater díszpinty
Összekapcsolni világ eseményeit és dolgai között meglátni az összefüggést, nagyon hasznos dolog.
De a passzív ismeretek nem vezetnek ebben az irányba. Majmok szintjét meg nem haladó mértékben, be lehet magolni rengeteg ismeretet.
Sokan képtelenek ezt a szintet átlépni egész életükben. Sorry! Betanult automatizmusok szerint élnek.
Aki ennél többre jutott vagy a diliházban vagy a történelemkönyvben végezte.
A porosz oktatási rendszer, nem erősíti a történelem könyves változatot.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Eh, dupla, törölhető
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
De még mindig nem fogod fel, miről beszélek. Csak akkor tudod összekapcsolni a dolgokat, ha vannak fogalmaid, ÉS érted is, mik azok, ÉS érted a folyamatokat. Senki nem mondta, csak lexikális tudást kellene tanítani (Nem is azt ad át a magyar oktatási rendszer sem.)
A lexikális tudás is egy építőeleme ennek, ha tetszik, ha nem. Abbahagynád végre?
Mutogatni való hater díszpinty
"Abbahagynád végre?"
Természetesen.
Arra kíváncsi vagyok miért zavar ennyire téged az a tény, hogy a lexikális tudást önmagában nem tartom sokra?
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Mert senki nem beszélt önmagában a lexikális tudásról. lehet, hogy nem volt szájbarágva, de hülyeség csak magában nézni.
Szal légy szíves, ne folytasd.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
"Szal légy szíves, ne folytasd."
Már régen abbahagytam. Nem mondok olyat, ami bárkinek a nézeteit megkérdőjelezi.
Legfeljebb kérdezek. Vagy már azt se lehet?
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
De.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
E.Kaufmann
addikt
Miért nem lehet LED-del halogén izzót helyettesíteni? Persze gagyi kínaival tuti nem, pedig kapható egy halom. az is igaz, sosem nézegettem közelebbről az autók világítástechnikáját, de nem értem, milyen fizikai törvénybe ütközik megfelelő geometriájú és optikájú LED szakszerű beapplikálása. Ok, pl egy SMD LED lehet nem túl nyerő de pl COB szálakból se lehetne valamit applikálni?
A képalkotó eljárás: Ott amúgy is radiológus vagy milyen szaki kell, aki kinyert képekről megmondja, hogy hol a bibi, ugyanakkor pl az én CT felvételemhez kapott nézegetőt egy 4-5 éves gyerek is kezelni tudná, rétegváltás, nagyítás, stb.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Azért nem, mert pontosan a lámpatest (hajlított tükör) gyújtópontjába kell tenni a refi izzószálát. És annak olyan teljesítménnyel is kell világítania (fényteljesítmény). Na ilyen Led nem igazán kapható csak úgy.
OK, hogy lehetne helyettesíteni (elméletben) csak amit a kínai boltban kapsz, az nem olyan. Az arc azt kérdezte, hogy az ebayről rendel H4 alakú ledet és majd az neki jó lesz.
"ugyanakkor pl az én CT felvételemhez kapott nézegetőt egy 4-5 éves gyerek is kezelni tudná, rétegváltás, nagyítás, stb."
Ez nem mindig volt ennyire egyértelmű, illetve az informatikai háttér, főleg esetleg a képjavítás, stb., megkövetel egy szakmai rálátást is a dolog informatikai részére is. Egyszerűen ha valaki nem érti, hogy működnek a munkához használt dolgai, az nem fog tudni velük jól dolgozni.
Mutogatni való hater díszpinty
Ja meg várj! A CT-dhez kapott nézegetőt. De a felvételt készítő gépet, azt nem mindenki tudja kezelni. Főleg nem úgy, hogy értse.
Pláne nem mindenki tudja úgy kezelni, hogy a látottak alapján "elnavigáljon" és megtalálja a rendellenességet.
Pláne nem feltétlen tudja egy nővérke hálózaton átküldeni a felvételt máshova. Vagy lekezelni a gép üzeneteit.
Mutogatni való hater díszpinty
freeknight
őstag
Egy radiológus miért ne tudná kezelni a ct-gépet? Erről szólna a képzésük.
Azzal pedig, hogy egy hibaüzenetet nem tud értelmezni, és a problémát megoldani, mi a baj? Az nem az ő dolga, neki az a feladata, hogy értelmezze a látott képet, és megmondja, hol van az elváltozás a testen belül.
Azzal egyetértek, hogy a mai egyetemek futószalagon dobált szakbarbárképzés nagyon rossz dolog, de ilyen mélységben lehetetlen átlátni minden dolgot, az emberek nagy többsége nem mindentudó zseni. Arra ott van egy másik szakember.
A bejegyzéshez hozzászólva pedig: szerintem az iskola feladata az lenne elsősorban, hogy írni-olvasni, az olvasottakat értelmezni tudó, alapvetően a világ dolgai után érdeklődő embereket neveljen. A probléma ott kezdődik, hogy rengeteg ember úgy végez el középiskolát, hogy konkrétan nem tud olvasni, funkcionális analfabéta.
Idióták meg a legjobb oktatási rendszer mellet is lesznek szépszámmal, azzal nem lehet mit kezdeni
Nem arról volt szó, hogy a radiológus legyen informatikus is. Csak sajnos egy CT- és egyéb informatikával megtámogatott dolgok esetén (gondolj az építészek + CAD-re is) nem baj, ha az adott szakember informatikához is konyít, sőt, baromi hasznos. Akár olyan szinten, hogy az alá dolgozó szakemberekkel tudjon kommunikálni, mert itt már nem megy úgy, mint a titkárnőnél, hogy beidomítod.
Nem kell mélységekben tudnia mindent, amit egy informatikusnak, de ne korlátozódjon az ismeretköre arra, hogy leveleket tud olvasni. Amennyire orvos ismerősök között tapasztaltam, a legtöbbje elég intelligens hozzá, hogy az otthoni gépei üzemeltetéséhez is bőven elég ismeretet magára szedett, és a munkájában is nagyon jól tudja hasznosítani ezeket. (Akár egészségügyi adatbázisokban turkálás, stb., mert csinálnak ilyesmit. És nagyon sok ilyen jellegű dolgot kell tudniuk kezelni.)
A szakbarbárság sosem volt hasznos.
"A bejegyzéshez hozzászólva pedig: szerintem az iskola feladata az lenne elsősorban, hogy írni-olvasni, az olvasottakat értelmezni tudó, alapvetően a világ dolgai után érdeklődő embereket neveljen. "
Ez így van, de ez nem megy sem gondolkodásra nevelés, sem alapismeretek (ami lexikális tudás, akárhogyan nézzük) nélkül.
Mutogatni való hater díszpinty
E.Kaufmann
addikt
Én meg pont azt látom, hogy egyre kevésbé kell értenie hozzá. Egy régi (2007-ben már le volt selejtezve) PET gépet láttam, ott parancssorból kellett mindent csinálni, a grafikus munkaállomás feladata szinte csak a képmegjelenítésben merült ki, mindent egy terminálról indítottak. Most már nem hiszem, hogy ne lenne grafikus kezelőfelületük és lassan az IBM megnyitja a Watsont orvosi képelemzés támogatásához is.
Lehet, hogy egyre több a marketing duma, ami elriasztja és bizonytalanítja az emberek egy részét, de attól még egyre egyszerűbb lesz kezelni az ilyen eszközöket is, és lassan (ha nem is 10 éven belül, de mondjuk 20) már csak el kell indítani a szkennelést és pirossal bekarikázva köpi ki az anomáliákat tartalmazó képeket.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Egyre kevésbé, de ez inkább kényelem. Tudás nélkül csak majom a kezelő. Meg nem is azt mondtam, hogy tudjon CT-t tervezni; ha van fogalma informatikai szakfogásokról (nem kell tudnia routert konfiigurálni, továbbra sem) akkor könnyebben boldoogul.
Olyan eszközök, amiket nem kell tudni kezelni, valószínű nem mostanában fognak létezni.
Amúgy saját tapasztalat, hogy azokkal a userekkel a legnehezebb, akiknek fogalmuk nincs, mit csinálnak az előttük levő számítógéppel, ha bármi olyan van, amit addig nem látott, akkor bután néznek. (És ezek flsőfokú végzettségűek.) Sajnos a munkahelyemen is ilyen a többség. Amelyik érti, hogy mi történik, egyáltalán mi a saját munkája, azok gyorsan előrébb jutnak.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Történelem, mint a hosszú távú társadalmi folyamatok kutatása
Mutogatni való hater díszpinty
bejegyzés Mit adott nekünk az iskola?
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care