Hirdetés

2019. szeptember 22., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) hyperspace


hyperspace
(őstag)

Durva, hogy ez az ANGLE létezett már 2010-ben is, csak akkor nem az Android volt a célpont.

ha azt mondom neked van igazad, nekem van igazam... :)

(#2) DraXoN


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

Végeredményben, tehát, a szokásosnál is lassabban fog terjedni az Android 10... :U

The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20

(#3) SunyaMacs válasza DraXoN (#2) üzenetére


SunyaMacs
(aktív tag)

A minden évben kiadott új főverzió se segíti a terjedését...
Viszont a Project Mainline megjelenése üdvözlendő, de szerintem jobb lenne a Windows-hoz és asztali Linuxhoz hasonló megközelítés: a Google szállítaná a telefonokra egy univerzális rendszert, esetleg csak a kernel lenne rábízva a gyártókra (amik tekintetében lenne minőségi megkötés), cserébe a gyártóknak kompatibilis eszközöket kellene gyártani. Ám ezt kivitelezni nyilván lehetlen a sokféle architektúra és egyedire szabott hardver, és ugyebár az Android évtizedes hagyománya miatt.

•_•

(#4) Cassi


Cassi
(aktív tag)

Akkor mostantól az ANGLE bugjaival is foglalkozniuk kell a fejlesztőknek :U

(#5) dabadab válasza SunyaMacs (#3) üzenetére


dabadab
(félisten)

Itt igazán az ARM architektúrával van a gond: nincs BIOS meg hasonlók, ezért nem lehet egyetlen univerzális binárist csinálni, mint x86-nál. Ez nem Android-specifikus, a sima Linuxoknál is ugyanez a gond, minden egyes eszközre le kell gyártani a saját image-ét. Az nem megy, hogy mondjuk egy Raspberry Pi 3 image bebootoljon mondjuk egy Minix Neo U1-en, pedig ráadásul mindkettőben ugyanúgy egy négymagos Cortex A53 van.

DRM is theft

(#6) Rover623


Rover623
(félisten)

Az én olvasatomban eddig az OpenGL meghajtót nem fejlesztették körültekintően a gyártók, ezentúl pedig a VULKAN-t nem fogják.
Ráadásul az OpenGL-ről VULKAN-ra fordítás biztosan nem teljesítménynövelő tényező...

primus inter pares

(#7) cipofuzo87 válasza Rover623 (#6) üzenetére


cipofuzo87
(tag)

Az androidos OpenGL ES driverek tele vannak buggal, minden gyártónak van egy rakás, úgy kell kerülgetni őket.
Sztem a platform tesztbe a google be fog építeni egy rakás Vulkanos tesztet, így kénytelenek lesznek a gyártók kitesztelt Vulkan driverrel kijönni, ami azt eredményezi, hogy az OpenGL ES-es bugok is javulnak indirekt az ANGLE segítségével, így a gyártóknak nem kell megfixálni az OpenGL-es drivereket, elég, ha a Vulkanra fókuszálnak.

[ Szerkesztve ]

(#8) julius666 válasza Rover623 (#6) üzenetére


julius666
(őstag)

Az OpenGL ES esetében nem tudom, az már eleve egy újragondolt dologként indult, de a sima, "desktop" OpenGL-nél tudtommal szignifikánsan kisebb a Vulkan driverek komplexitása, sokkal egyszerűbb ezeket fejlesztenie a gyártóknak (részben az alacsonyabb szintű elérés, részben a legacy dolgok hiánya miatt).

Linux vonalon a Vulkan megjelenése óta van is egy ilyen törekvés, hogy az OpenGL drivereket lehetőleg elfelejteni, mindennel szép lassan átállni Vulkanra, a régi, legacy OpenGL-es dolgokat pedig valami ANGLE-hez hasonló, Vulkan fölé húzott implementációval futtatni. A Linux gamingnek az OpenGL volt az egyik nagy kerékkötője lényegében (kis felhasználóbázis, a széttöredezettség és a Xorg mellett).

Csak ott ezek azért eléggé futurisztikus elképzelések voltak, kemény, hogy a Google be merte vállalni a 10-es droiddal.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.