Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Motyi


Motyi
senior tag

És akkor erre mi a magyarázat? Ez is DXR 1.1, elvben hasítani kellene, közben...

(#2) Abu85 válasza Motyi (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Benne van a cikkben. Aki kapott hardvert az tudta profilozni, tudott rá optimalizálni. Aki nem kapott az nem tudta. Mondjuk a 3DMarkot valószínűleg frissítik majd, mert az egy tesztprogram, de a régi játékokat nem valószínű.

Az első RT játék, aminél kapott az RDNA 2 optimalizálást az a Watch Dogs: Legion. A később megjelentek is, de a korábban megjelentek nem.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3) Motyi válasza Abu85 (#2) üzenetére


Motyi
senior tag

Remélem igazad lesz. Én drukkolok a 6xxx széria sikerének.

(#4) Duck663


Duck663
őstag

Kérdés, mi a helyzet az updatekkel? Utólag is lehet még optimalizálni. Mi indokolja hogy a régebbi játékokat NE updateljék? Nokiás doboz kéne?

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#5) Hellwhatever válasza Duck663 (#4) üzenetére


Hellwhatever
aktív tag

Annyi indolokja hogy ingyen puszira egy 2+ éves, eladást már csak hébe hóba generáló címre nem prioritás értékes mérnök órákat tolni. Nem kell ezt túlgondolni.

(#6) g@norbert


g@norbert
aktív tag

Ha jól értelmeztem, lényegében hiába is fogjuk várni azt, hogy ne fojtsa le a játék teljesítményét a sugárkövetés bekapcsolása, ez csak az új játékokban fog nagy teljesítménycsökkenés nélkül működni?

Álljon má meg a mivan má itt, ne csapjuk be egymást, olyan nincs hogy nem lesz sehogy :)

(#7) martonx válasza g@norbert (#6) üzenetére


martonx
veterán

Jól érted.

Én kérek elnézést!

(#8) Duck663 válasza Hellwhatever (#5) üzenetére


Duck663
őstag

Elvileg Abu szerint nem igényel sok erőforrást.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#9) g@norbert válasza martonx (#7) üzenetére


g@norbert
aktív tag

Akkor egy kicsit csalódott vagyok, teljesen megértem hogy miért, de ez a helyzeten ugye nem változtat semmit, mivel akkor a játékteszteken is majd ezt fel kell tüntetni, illetve külön rt teszteket kell majd csinálni a nem támogatott, illetve a támogatott játékokkal is, és persze az rt nélküli tesztek lesznek az általánosak.

Álljon má meg a mivan má itt, ne csapjuk be egymást, olyan nincs hogy nem lesz sehogy :)

(#11) MCBASSTION


MCBASSTION
aktív tag

ez igy nem teljesen igaz. amd-n azert fos az rtx mert nem tul jok inkoherens sugarak kezeleseben illetve ha sok sugarat kell kezelni.
a dirt 5 kifejezett amd-s optimalizalast kapott, a wd: legion pedig a sok tukor felulet miatt meg koherens sugarakat hasznal.
a regebbi jatekok meg nvidiara optimalizaltak...

windows7sins.org

(#12) arn


arn
félisten

legyszives nv magyarazkodo cikkeket is :) miert kell folyamatosan mentegetni az amdt?

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#13) andy19770128


andy19770128
aktív tag

Hát ez a sugárkövetés nekem marhaságnak tűnik......

(#15) Beerheart


Beerheart
csendes tag

Mennyi idő egy ilyen AMD-re optimalizálást megcsinálni nagy fejlesztőcsapatnál? Lehet pl., hogy a Cyberpunk 2077 azért lett legutóbb a 6900 XT megjelenése utánra csúsztatva, mert az AMD szépen nézett?

The system can not detect parking spaces made after detecting or before detecting; --- Renault

(#16) green dude válasza andy19770128 (#13) üzenetére


green dude
tag

Pedig jó dolog ez, és ez az irány a fotórealisztikus grafika felé. Most vmiért a tesselation jutott az eszembe, az is megfektette annó a kártyákat ha jól emlékszem. Amúgy engem sem izgat egyelőre a sugárkövetés addig amíg egyértelműen nem lesz szebb az eredmény a sugárkövetéses eljárással, és ultrán lehet neki tolni mondjuk min. 1440 p-n, 100 fps fölött (és nem kell hozzá a majdani csúcskártya 600 ezerért). Szerintem egyelőre nincs olyan egetverő különbség.

[ Szerkesztve ]

(#17) martonx


martonx
veterán

Az AMD megosztja a lehetőséget Intellel és Nvidia-val is: AMD Helping to Bring Smart Access Memory to Nvidia GPUs | Tom's Hardware

Én kérek elnézést!

(#18) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Kemények ezek az új radeonok. A Watch Dogs tesztnél nem hittem a szememnek. :)
Ha a fejlesztők elkezdenek rá optimalizálni akkor tényleg nagyon ütős lesz.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#19) IgorKGB


IgorKGB
csendes tag

azert ingadozik, mert elrontottak a hardver tervezeset, amikor egy shader meghivja a raytracing utasitast, a 128 MB cachebe betolti az osszes haromszoget, kb 10 milliot
amikor megvan a dofespont , akkor a shader ki akarna szamolni a pixeleket, amihez be kell toltenie a texturakat, a haromszogeket eldobja, az uj sugarnal kezdodik minden elolrol

a jo megoldas az lett volna, hogy 2 adatcsatornat epitenek a chipre, amik parhuzamosan mukodnek, egyet a cache-hez, egyet a memoriahoz

persze meg lehet oldani trukkokkel hogy ez ne okozzon problemat, legalabbis az elso talalatig, mert a tovabbi pattogashoz mindenkeppen kell a textura informacio

(#20) Abu85 válasza IgorKGB (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem így csinálja. Az Infinity Cache konkrétan cache. Nem tölt be előre semmit, hanem gyorsítótárazza az adatokat, és alkalmaz némi lokalitási elvet, de erre már optimalizálni kell a programból.

Az Infinity Fabric egy gyűrűs összeköttetés, azon rajta vannak a cache-ek, és a memóriacsatornák. Nem kell átmenni a cache-eken, hogy kimenj a memóriákhoz, mert van többcsatornás kivezetés oda.

Minden találatnál van mintavétel, szóval mindenhova kell textúrainformáció. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#21) cheatergs


cheatergs
senior tag

Vsz ez captain obvious.

Inkább az lehet, h ez az AMD 1. rt-s chipje, így gyerekbetegségekkel küszködik, ah az megszokott (ld. Turing).

Mindig minden mindegy

(#23) IgorKGB válasza Abu85 (#20) üzenetére


IgorKGB
csendes tag

es honnan tudja a rendszer hogy az eppen betolteni kivant texturat cachelje e vagy ne ?

(#24) con_di_B válasza IgorKGB (#23) üzenetére


con_di_B
tag

Az alapján amit eddig értek, ez egy olyan victim cache, ami részben vagy egészben pinnelhető, de utóbbihoz szólni kell a programnak. Magyarul alapértelmezésben ugyanazt csinálja, mint a többi cache, ha valami kell, akkor csak az a (kb. 64 byte-os) cacheline töltődik be, amihez az adott cím tartozott (mindenféle adatelérés esetében). Ahhoz hogy ennél bármi nagyobb töltődjön be egyszerre, és főleg ott is maradjon, félre kell tenni egy részt a cache-ből, és explicite kezelni, ez a pinning. (Természetesen pinning nélkül is betölt nagy, akár összefüggő területeket egy ilyen rendszer, de csak az elérés függvényében. Pre-fetchinget nem tudom GPU-n mennyire van, de meglepne ha azzal komolyan számolni kéne. Igazából ennek a programozással való megspórolása az explicit fetch és pinning.)

A fejlesztőknek nem tudom h elérhető-e a pinning D3D12 alól, szerintem nem, de az AMD tud a driverben profilt erre, ha egy-egy játékban megéri egy ismert buffert pinnelni, de ez teljesen szoftveres téma. Szóval, az a lényeg, h LEHET olyat csinálni, mint amit leírtál, és sokszor rossz ötlet, de ez szoftveres kérdés, nem hardverhiba.

Amúgy ami nekem nincs meg, hogy az oké, hogy a régebbi RT implementációkat a fejlesztő már nem fogja AMD-re optimalizálni, de attól még az AMD reverse engineerelhetné a megoldást és segítség nélkül is lehet profilt írni. Sokkal nehezebb nyilván, de nem megugorhatatlan, a pinning viselkedés meg azért jelentősen javíthatja a hit rate-et.

(A konkrét Infinity cache-el soha nem dolgoztam még, de "ilyesmikkel" elég sokat.)

[ Szerkesztve ]

(#25) noPublicFG


noPublicFG
senior tag

Ez a cikk annyira nyilvánvaló volt, hogy nem is értem miért jelent meg?

plus ça change, plus c'est la même chose

(#26) Abu85 válasza con_di_B (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Van fejlesztői pinning, de nem az API alól. Erre adnak a fejlesztőknek egy külön szervizkönyvtárat. Nem mindenki él vele, viszont például az Assassin's Creed Valhalla használja. A legtöbb játéknál az AMD profiloz és kész.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#27) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Ez az egész bohózat nekem úgy tűnik mintha a nadrághoz igazítanánk az embert. Minek vannak szabványok, ha úgyis előbb kijön a kártya, aztán meglátjuk mit lehet kezdeni vele? Nem eleve olyanra kellett volna tervezni hogy kompatibilis legyen? Úhy látom a VGA iparban is süketek párbeszéde folyik.

(#28) hapakj válasza Abu85 (#26) üzenetére


hapakj
aktív tag

Uh, tényleg a service-t magyarosítjuk szerviznek? Szerintem az a szó magyarban teljesen mást jelent. Az API vagy maga a service használata sokkal kifejezőbb

[ Szerkesztve ]

(#29) #90088192 válasza hapakj (#28) üzenetére


#90088192
törölt tag

Szervusz = Szolgad vagyok
Szerviz = Szolgaltatas
Szerviroz = Felszolgal, tálal
Service = Szolgaltatas = Szerviz

Az mas kerdes, hogy hulyen honosult meg a koznyelvben, amibol a Szerviz, egy javito szolgaltatast nyujto intezmeny lett :DDD de ez mar legyen a nyelveszek baja :R

(#30) himpike válasza #90088192 (#29) üzenetére


himpike
aktív tag

Nagy dobás mint az nVidia hairworks :DDD
Ettől még mindig unalmas fantáziátlan szarok az új játékok. Javarészt idie cuccokkal tolom.

(#31) arn válasza himpike (#30) üzenetére


arn
félisten

lehet regi jatekokkal jatszani :)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#32) himpike válasza arn (#31) üzenetére


himpike
aktív tag

Ahhoz nem kell új VGA :C

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.