És akkor erre mi a magyarázat? Ez is DXR 1.1, elvben hasítani kellene, közben...
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Útvonal
Fórumok » Videokártyák » [Re:] Miért ingadozik az új generációs Radeon sugárkövetésben nyújtott teljesítménye?Hozzászólások
Abu85
HÁZIGAZDA
Benne van a cikkben. Aki kapott hardvert az tudta profilozni, tudott rá optimalizálni. Aki nem kapott az nem tudta. Mondjuk a 3DMarkot valószínűleg frissítik majd, mert az egy tesztprogram, de a régi játékokat nem valószínű.
Az első RT játék, aminél kapott az RDNA 2 optimalizálást az a Watch Dogs: Legion. A később megjelentek is, de a korábban megjelentek nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Motyi
senior tag
Remélem igazad lesz. Én drukkolok a 6xxx széria sikerének.
Duck663
őstag
Kérdés, mi a helyzet az updatekkel? Utólag is lehet még optimalizálni. Mi indokolja hogy a régebbi játékokat NE updateljék? Nokiás doboz kéne?
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
Hellwhatever
aktív tag
Annyi indolokja hogy ingyen puszira egy 2+ éves, eladást már csak hébe hóba generáló címre nem prioritás értékes mérnök órákat tolni. Nem kell ezt túlgondolni.
g@norbert
aktív tag
Ha jól értelmeztem, lényegében hiába is fogjuk várni azt, hogy ne fojtsa le a játék teljesítményét a sugárkövetés bekapcsolása, ez csak az új játékokban fog nagy teljesítménycsökkenés nélkül működni?
Álljon má meg a mivan má itt, ne csapjuk be egymást, olyan nincs hogy nem lesz sehogy :)
martonx
veterán
Jól érted.
Én kérek elnézést!
Duck663
őstag
Elvileg Abu szerint nem igényel sok erőforrást.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
g@norbert
aktív tag
Akkor egy kicsit csalódott vagyok, teljesen megértem hogy miért, de ez a helyzeten ugye nem változtat semmit, mivel akkor a játékteszteken is majd ezt fel kell tüntetni, illetve külön rt teszteket kell majd csinálni a nem támogatott, illetve a támogatott játékokkal is, és persze az rt nélküli tesztek lesznek az általánosak.
Álljon má meg a mivan má itt, ne csapjuk be egymást, olyan nincs hogy nem lesz sehogy :)
MCBASSTION
aktív tag
ez igy nem teljesen igaz. amd-n azert fos az rtx mert nem tul jok inkoherens sugarak kezeleseben illetve ha sok sugarat kell kezelni.
a dirt 5 kifejezett amd-s optimalizalast kapott, a wd: legion pedig a sok tukor felulet miatt meg koherens sugarakat hasznal.
a regebbi jatekok meg nvidiara optimalizaltak...
windows7sins.org
arn
félisten
legyszives nv magyarazkodo cikkeket is miert kell folyamatosan mentegetni az amdt?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
andy19770128
aktív tag
Hát ez a sugárkövetés nekem marhaságnak tűnik......
Beerheart
csendes tag
Mennyi idő egy ilyen AMD-re optimalizálást megcsinálni nagy fejlesztőcsapatnál? Lehet pl., hogy a Cyberpunk 2077 azért lett legutóbb a 6900 XT megjelenése utánra csúsztatva, mert az AMD szépen nézett?
The system can not detect parking spaces made after detecting or before detecting; --- Renault
(#16) green dude válasza andy19770128 (#13) üzenetére
green dude
tag
Pedig jó dolog ez, és ez az irány a fotórealisztikus grafika felé. Most vmiért a tesselation jutott az eszembe, az is megfektette annó a kártyákat ha jól emlékszem. Amúgy engem sem izgat egyelőre a sugárkövetés addig amíg egyértelműen nem lesz szebb az eredmény a sugárkövetéses eljárással, és ultrán lehet neki tolni mondjuk min. 1440 p-n, 100 fps fölött (és nem kell hozzá a majdani csúcskártya 600 ezerért). Szerintem egyelőre nincs olyan egetverő különbség.
[ Szerkesztve ]
martonx
veterán
Az AMD megosztja a lehetőséget Intellel és Nvidia-val is: AMD Helping to Bring Smart Access Memory to Nvidia GPUs | Tom's Hardware
Én kérek elnézést!
GodGamer5
addikt
Kemények ezek az új radeonok. A Watch Dogs tesztnél nem hittem a szememnek.
Ha a fejlesztők elkezdenek rá optimalizálni akkor tényleg nagyon ütős lesz.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
IgorKGB
csendes tag
azert ingadozik, mert elrontottak a hardver tervezeset, amikor egy shader meghivja a raytracing utasitast, a 128 MB cachebe betolti az osszes haromszoget, kb 10 milliot
amikor megvan a dofespont , akkor a shader ki akarna szamolni a pixeleket, amihez be kell toltenie a texturakat, a haromszogeket eldobja, az uj sugarnal kezdodik minden elolrol
a jo megoldas az lett volna, hogy 2 adatcsatornat epitenek a chipre, amik parhuzamosan mukodnek, egyet a cache-hez, egyet a memoriahoz
persze meg lehet oldani trukkokkel hogy ez ne okozzon problemat, legalabbis az elso talalatig, mert a tovabbi pattogashoz mindenkeppen kell a textura informacio
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem így csinálja. Az Infinity Cache konkrétan cache. Nem tölt be előre semmit, hanem gyorsítótárazza az adatokat, és alkalmaz némi lokalitási elvet, de erre már optimalizálni kell a programból.
Az Infinity Fabric egy gyűrűs összeköttetés, azon rajta vannak a cache-ek, és a memóriacsatornák. Nem kell átmenni a cache-eken, hogy kimenj a memóriákhoz, mert van többcsatornás kivezetés oda.
Minden találatnál van mintavétel, szóval mindenhova kell textúrainformáció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
cheatergs
senior tag
Vsz ez captain obvious.
Inkább az lehet, h ez az AMD 1. rt-s chipje, így gyerekbetegségekkel küszködik, ah az megszokott (ld. Turing).
Mindig minden mindegy
IgorKGB
csendes tag
es honnan tudja a rendszer hogy az eppen betolteni kivant texturat cachelje e vagy ne ?
con_di_B
tag
Az alapján amit eddig értek, ez egy olyan victim cache, ami részben vagy egészben pinnelhető, de utóbbihoz szólni kell a programnak. Magyarul alapértelmezésben ugyanazt csinálja, mint a többi cache, ha valami kell, akkor csak az a (kb. 64 byte-os) cacheline töltődik be, amihez az adott cím tartozott (mindenféle adatelérés esetében). Ahhoz hogy ennél bármi nagyobb töltődjön be egyszerre, és főleg ott is maradjon, félre kell tenni egy részt a cache-ből, és explicite kezelni, ez a pinning. (Természetesen pinning nélkül is betölt nagy, akár összefüggő területeket egy ilyen rendszer, de csak az elérés függvényében. Pre-fetchinget nem tudom GPU-n mennyire van, de meglepne ha azzal komolyan számolni kéne. Igazából ennek a programozással való megspórolása az explicit fetch és pinning.)
A fejlesztőknek nem tudom h elérhető-e a pinning D3D12 alól, szerintem nem, de az AMD tud a driverben profilt erre, ha egy-egy játékban megéri egy ismert buffert pinnelni, de ez teljesen szoftveres téma. Szóval, az a lényeg, h LEHET olyat csinálni, mint amit leírtál, és sokszor rossz ötlet, de ez szoftveres kérdés, nem hardverhiba.
Amúgy ami nekem nincs meg, hogy az oké, hogy a régebbi RT implementációkat a fejlesztő már nem fogja AMD-re optimalizálni, de attól még az AMD reverse engineerelhetné a megoldást és segítség nélkül is lehet profilt írni. Sokkal nehezebb nyilván, de nem megugorhatatlan, a pinning viselkedés meg azért jelentősen javíthatja a hit rate-et.
(A konkrét Infinity cache-el soha nem dolgoztam még, de "ilyesmikkel" elég sokat.)
[ Szerkesztve ]
noPublicFG
senior tag
Ez a cikk annyira nyilvánvaló volt, hogy nem is értem miért jelent meg?
plus ça change, plus c'est la même chose
Abu85
HÁZIGAZDA
Van fejlesztői pinning, de nem az API alól. Erre adnak a fejlesztőknek egy külön szervizkönyvtárat. Nem mindenki él vele, viszont például az Assassin's Creed Valhalla használja. A legtöbb játéknál az AMD profiloz és kész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Dr. Akula
nagyúr
Ez az egész bohózat nekem úgy tűnik mintha a nadrághoz igazítanánk az embert. Minek vannak szabványok, ha úgyis előbb kijön a kártya, aztán meglátjuk mit lehet kezdeni vele? Nem eleve olyanra kellett volna tervezni hogy kompatibilis legyen? Úhy látom a VGA iparban is süketek párbeszéde folyik.
hapakj
aktív tag
Uh, tényleg a service-t magyarosítjuk szerviznek? Szerintem az a szó magyarban teljesen mást jelent. Az API vagy maga a service használata sokkal kifejezőbb
[ Szerkesztve ]
#90088192
törölt tag
Szervusz = Szolgad vagyok
Szerviz = Szolgaltatas
Szerviroz = Felszolgal, tálal
Service = Szolgaltatas = Szerviz
Az mas kerdes, hogy hulyen honosult meg a koznyelvben, amibol a Szerviz, egy javito szolgaltatast nyujto intezmeny lett de ez mar legyen a nyelveszek baja
himpike
aktív tag
Nagy dobás mint az nVidia hairworks
Ettől még mindig unalmas fantáziátlan szarok az új játékok. Javarészt idie cuccokkal tolom.
arn
félisten
lehet regi jatekokkal jatszani
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Hír Miért ingadozik az új generációs Radeon sugárkövetésben nyújtott teljesítménye?