Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#32) Bog


Bog
HÁZIGAZDA

Az online média nekünk dolgozik. Pont abban a szegmensben írogatunk mi itt, pont olyanoknak, ahol a gyors információ érték, kincs. Az olvasó három dolog miatt jön online sajtót olvasni:
1. friss, mint az állat - ha rendesen karban van tartva, van hozzá erőforrás, magyarán pénz
2. interaktív - egyből vissza lehet dumálni a szerzőnek és véleményt cserélni
3. free

De az offline-t nem lehet végleg kinyírni. Mari néni ugyanúgy meg fogja venni a Bors című irodalmi napilapot akkor is, ha a Velvet jobb stílusban megírja elvben ugyanazt. Mert Mari néni nem tudja, hogy mi az az internet. Amíg lesznek Mari nénik (és erre adok még úgy 50 évet), addig lesz print média is.

A web2 - szerintem lufi. Egy blogot is akkor olvas a nép, ha az olvasmányos (ez tehetség kérdése, és abból meglepően kevés van), illetve ha rendszeresen frissül. Mivel a web2-ből még túl sok pénzt nem lát a blogger, ezért csak a lelkesedés motiválhatja. Az vagy van, vagy elfogy. Nem véletlen, hogy a hazai blogoszféra legismertebb, leglátogatottabb oldalait profik csinálják, lásd Homár, Subba, Tóta W, Webisztán, Előbenavárosból, etc. Mind-mind újságíró, sőt! fizetett újságíró.

Véleményem szerint az online media következő állomása mostanában jön el: a videótartalmak terjedését most már nem szabja meg a sávszél. Mert az van dögivel. Az online magazinoknak egyre több videótartalmat kell csinálniuk (rajta is vagyunk a témán), mert erre kattint a nép. De nem maradhat el az írott szöveg sem, mert a júzerek nagyon nagy százaléka a munkahelyéről netezik, kissé sunyiban is, ott nem fér bele a környezetbe a hangos videó.

Mindehhez persze kell strukturált és átlátható design, profi kereshetőség, könnyű hozzászólási lehetőség. Asszem, hogy a RIOS5 ebből a szempontból etalon is lehetne.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.