Nem is kötelező nézni, ahogy senki mást sem. Vele nekem semmi bajom, sok más emberrel vagyok viszont így.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Nem is kötelező nézni, ahogy senki mást sem. Vele nekem semmi bajom, sok más emberrel vagyok viszont így.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Beltérnél sok elektromos autóval szerintem az a gond, hogy próbálnak nagyon zöldek lenni, újrahasznosított anyagokat használni, és emiatt nem lesz olyan a minőségérzet mint egy luxus autóban.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Néha tényleg túltolja. Ennek ellenére mindenképp a jobb autós vloggerek közé tartozik. Szinvonalas, felkészült, tapasztalt.
iPhone 12 Pro Max, Mi Pad 5
Na igen kicsit túl...bár ha azt vezem mindig is ilyen volt nem egy új dolog tőle.
Szvsz Vályi sokkal inkább túltolja olykor a túlőszinte túltahó műmenőt....
Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!
Felkészült? Ne haragudj, de nem felkészült.Nézd, hogy vesz autót és milyet.Én az autóiparban dolgozom, ezt tanultam, valamikor még szerettem is.Rögtön kiszúrom ha valakinek f.ngja sincs.Süt róla meg az TC-nagy részéről a hozzá nem értés. Ezer éve itt van,és valami ragadt rá, de nem sok. A stílusa, a hangja, a hanghordozása, meg egyszerűen idegesítő.Olyan a hangja mint egy kappannak. Szinte az egész TC beszédhibás, raccsol, hadar, és hogy a mondat végén felviszik a hangsúly az számomra idegesítő.
M5Norbi: Vályira már nem is tudok mit mondani,minősíthetetlen, pontosan úgy és azt mondja mint győzike. JÁÁÁJ, ÁUTÓÓ, stb...
Hogy ki ad neki pénzt, az is egy nagy talány.
sfdrakex: Nem nézem, de beleakadok néha.Meg évekkel ezelőtt olvastam, és tudom milyen szintet képvisel.
Nem egy Top -Gear.
[ Szerkesztve ]
Hogy kell autót venni és milyet? Ez is elég szubjektív. Ha ésszerűség alapján vennénk autót, elég sok márka sok típusa menne a kukába. Ez nem matek egyenlet egy megoldással. Van aki csak arra vesz autót hogy Aból Bbe vigye. Másnak fontos a márka, kinézet, teljesítmény, felszereltség, át stb.
Azt elfogadom, hogy téged idegesít a hangja, ez egyén függő. Karotta soha nem volt autós szakember, ez is volt a lényeg mikor a TChez került, más szemlélet legyen teszteléskor, ne szakemberek. Winkler is bölcsész, ha jól emlékszem. Mindezek mellett szereti az autókat, és elmondja róluk a véleményét, ahogy ezt megtehetjük mi is, bármiről.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Van egy olyan érzésem, hogy a Mercedes kereskedőknek ki van adva az ukáz*, hogy jövő évtől minden egyes G500 vagy magasabb CO2 kibocsátású Daimler gyártmány után egy EQC-t is el kell adni. Echte compliance car, ahogy a művelt csehszlovák mondaná.
*angolul sales target
Majd minden AMG változat mellé adnak egyet ajándékba
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
"Winkler is bölcsész" aki ugye Kulcsár Szabolcs
De egyébként jogos....
A TC pont azért lett sikeres mert más volt kevésbé szakmai.
Hogy ez jó e döntse el mjnde ki saját maga....
Én őtte Autó Motort olvastam és imádtam Karlovitz Kristófot pedig ő igazán szakmai.
De manapság a TC sem olyan hiszen a kezdeti amatőrség lazaság elmúlt.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!
Igen és Karotta meg Bazsó Gábor, ha már a neveknél tartunk.
[ Szerkesztve ]
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
"Nézd, hogy vesz autót és milyet"
Mit kell rajta nézni?
DRM is theft
Persze csak az echte művésznév.
De semmi baj ezzel csak beugrott
Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!
Félreértesz.Nem az a lényeg hogy mit, milyen márkát, modellt, hanem hogy hulladék autókat vesz drágán, mert fingja nincs, nem ért hozzá.Lásd Multipla, "Hangyász".
Ha valaki konyít hozzá, nem vágják át így.
[ Szerkesztve ]
Már bocs, de ezek tök rossz példák. A Datsun egy hobbiautó, abban milyen racionalitásnak kéne lennie? Van neki egy régi M3-a is, beleburította a világ pénzét, hogy eredeti állapotú legyen. Autób.zi.
Hangja szubjektív, valakit biztos zavar, tény, nem a legselymesebb orgánum.
Meg nem kell nézni a TC-t, van millió más.
[ Szerkesztve ]
iPhone 12 Pro Max, Mi Pad 5
A Hangyászt úgy rémlik, hogy szinte semmiért vette meg, ami mondjuk az akkori állapotát nézve (ugye ebből nőtt ki egy fa) teljesen indokolt volt és semmiképpen nem nevezném drágának. Te?
A Multipla 1200 EUR volt, az se drága.
Szóval most így nem nagyon értem, hogy miről beszélsz.
DRM is theft
Gyönyörű az autó. Az irány pedig a Mercedes esetében is az electric lesz a jövőben. Valami áttörés azért jól jönne akku technológia tekintetében, de sajnos a periódusos rendszer jelenleg nem tartalmaz jobb elemet a lithiumnál.
"Mert az éj sötét és tele van iszonyattal."
Ez az utolsó hozzászólásom ebben a témában. A hangyászt ahogy és amilyen állapotban vette, az is egy dolog. De, hogy éveken keresztül, drágán, tudatlanok gányolták, lehúzták, és hogy még ezt sem vette észre, az nem semmi.
Nézd meg a dömsjó-t, és akkor rájössz miről beszéltem.
Xperia X8? Az se ma 'vót
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Hát ha ajándékba nem is, de diszkont árban felajánlhatnak egyet vagy általában inkább a kereskedő szokta saját használatra megvásárolni az ilyen "el kell adni, de senki nem veszi meg" autókat. Ha ott történik egy adás-vétel azt már el tudja könyvelni a Daimler a CO2 flottaátlag csökkenéseként.
ha valaki odavan a csillagért hát én biztos. nekem is van. de stutgartban néha elgurul a gyogszer. (meg máshol is) ez az egész hibrid faszom izé egy nagy parasztvakitás. zsákutca. ez a bedugom oszt majd nagyon jo lesz, máshol álltalában müködik de autonál nem. a membrános energia cellákat vagy 30 éve használják máshol és beváltak. igaz hogy hidrogén kell hozájuk, de már egész jol használhato állapotban vannak az alkoholos verziok is. aztán meg az autonak van teteje, motorházteteje, és csomagtarto teteje is. semmi akadája sem volt eddig sem hogy ezek napelemböl legyenek. ezek pont adnának annyi villanyt ami egy munkaidö alatt nyomna az aksiba annyit ami hazáig elég. de az ilyen 300le diesel plugin faszom hibrid csak parasztvakitás. teljesen felesleges.
[ Szerkesztve ]
Az tuti. Ezek a kedvenceim nekem is. 3L diesel 300Le, de mellé hibrid Max a zöld rendszám miatt vesz vki ilyet. Városba, ahol értelme van igazán a hibridnek, ott egy Prius sokkal életképesebb.
iPhone 12 Pro Max, Mi Pad 5
Persze, és teljesen környezetbarát egy városi autót és mellé egy autót hosszútávra is fenntartani. 😃
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Nem érzem jó megoldásnak a hibridet. Az elektromos se a tökéletes, de legalább elindult valami.
iPhone 12 Pro Max, Mi Pad 5
Nem, nem ad annyi energiát, néhány km-t lehet velük nyerni, feltéve, hogy reggeltől-estig ezerrel süt rá a nap. Azon felül ha az autó motorházteteje, teteje és csomagtartófedele is napelemmel lenne borítva (utóbbihoz fastback kialakítás kell, mert a meredek vagy függőleges ötödik ajtó nem sokat ér), akkor ezek sérülésénél szerinted mennyibe kerülne cserélni az adott elemet? Kicsit megnyomják, a lemezt még akár helyre is rakják, de a rajta lévő napelem törik, szakad szanaszét. Egy kisebb koccanás vagy elemsérüléses baleset javítási költsége rögtön többszázezerrel többe kerülne. Ezt nyilván tolerálják a biztosítók, így a napelemes külsejű autókra azonnal dupla vagy tripla kötelezőt számolnának. Na, hát ezért nem tesznek napelemet az autókra.
Mobilaréna (2010-2017)
Igazából a Teslanak csak a design és a szoftver a viszonylag nagyobb dobás, viszont műszaki megoldásokban és anyagminőségben a nagy múltú gyártók verik a tesztek szerint.
Több tesztben is megjegyezték, hogy szép a Tesla, de nincs meg az a komolyan összerakott autó érzése, mint a Jaguar, Bmw, vagy Audi elektromos autók esetében.
Ráadásul nemrég volt hír róla, hogy máris rohadnak a korábbi modellek, amit azzal a fura indokkal magyaráztak, hogy biztosan a kavicsfelverős sértette meg a festést... mintha más kocsira nem verődne fel a kavics....
[ Szerkesztve ]
Totalcar rajongóként mondom: jók ezek tesztek, és örülök hogy jön majd több is
Jó pilóta alagútban nem katapultál
Nem is jó, csak jobb mint a belsőégésű. Míg kiérsz a városból mész villannyal, utána, így legalább kevesebbet szennyez vagy semennyit városban.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Ezektol a kamuhibridektol tervezik (es remelem mielobb meg is tortenik) elvenni a zold rendszamot. Aki ilyet vesz, sose fel sem tolti, csak az elonyeit hasznalna.
Amugy tovabbra is tolnam egy kicsit a REX megoldasok szekeret. Csak normalis torvenyi szabalyozas kene hozza. A bmw i3, ha mar van rex hozza, az 5E kategoriat se kapja meg csak az 5N-et, ahol az Ampera is van. Pedig az i3 sokkal jobban elektromos auto... (mondom ugy hogy a paromnak amperaja van).
"aztán meg az autonak van teteje, motorházteteje, és csomagtarto teteje is. semmi akadája sem volt eddig sem hogy ezek napelemböl legyenek. ezek pont adnának annyi villanyt ami egy munkaidö alatt nyomna az aksiba annyit ami hazáig elég"
Ahhoz képest, hogy milyen magabiztosan osztod az észt, ebbe jól láthatóan egészen minimálisan sem gondoltál bele.
DRM is theft
Rohadni elvileg elég kevés rohad belőlük, azt a hírt inkább csak felkapta nagyon a média, mert hogy Tesla. A többivel amúgy egyet tudok érterni amit írtál.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Műszaki megoldásokban (mármint olyanokban, amik a villamos hajtással vagy a fedélzeti elektronikával vannak összefüggésben) pont nem, abban a Tesla az, aki egyelőre elhúzott a többiektől.
Az mondjuk elég jól látszik, hogy nincs meg náluk az a sokévtizedes vagy évszázados tapasztalat, mint más gyártóknál és ez egy csomó részleten visszaköszön, pl. a katasztrofális belső tereken.
DRM is theft
A Tesla jelenlegi legnagyobb problémája szvsz. a szervízháttér és az alkatrészellátás, ha valami történik nem lenne kedvem hónapokig várni egy alkatrészre-javításra. Nálam is azért esett ki alapvetően, amíg az nem javul. (hiába sokkal hatékonyabb és kínál szuper funkciókat, mint a többiek). Pár év múlva már lehet más lesz a helyzet... Ha rendszeresen akarnék elekromosan hosszú távokat menni, akkor viszont lehet, tesla lenne a választás - a "prémium" versenytársak kb. 40%-al kevésbé hatékonyak és az ionity még nem annyire kiépült mint a supercharger hálózat...
[ Szerkesztve ]
"Ahhoz képest, hogy milyen magabiztosan osztod az észt, ebbe jól láthatóan egészen minimálisan sem gondoltál bele."
jaja. ez tisztán matematika. 1m2 napelem nagyjábol 1kw villanyt ad. az auton használhato felület kb 5-6 m2 9 ora alatt ez egyszerü szorzással 40-45kwh. ennyi pont elég kb 20-30 km re.
"ez tisztán matematika. 1m2 napelem nagyjábol 1kw villanyt ad. az auton használhato felület kb 5-6 m2 9 ora alatt ez egyszerü szorzással 40-45kwh. ennyi pont elég kb 20-30 km re."
Jó, akkor most helyettesítsük be a valódi adatokat is.
Vegyük a nagyon* optimista 6 m2-t, az összesen adni fog kb. 1000 Wp névleges teljesítményt. Ez a mi éghajlatunkon nagy átlagban egy nap termel kb. 3 kWh-t, akkor, ha tökéletesen be van tájolva (egy autón nyilván nem lesz) és folyamatosan a napon áll, nem árnyékban és főleg nem garázsban - szóval ebből a valós életben 2 kWh-nál több nem igazán lesz, de azon se lennék meglepve, ha ténylegesen megcsinálva 1 kWh alatt maradna a napi átlag.
Ezért cserébe tele lesz az autó napelemmel, ami egyrészt jól agyoncsapja a légellenállást (mivel az lapos, nem olyan szépen ívelt, mint az autók alacsony légellenállású karosszériája), nehéz és nyilván baromi drága a javítása, ha bármi történik vele és a legyártása is elég környezetszennyező.
Ha ehelyett beraknak az autóba plusz 4-5 kWh-nyi akksit, akkor előbb vannak, mert olcsóbb, könnyebb, kevesebb helyet foglal és az mindig ott van.
*:
Szinezgettem egy kicsit a cikkben szereplő autót (sárgával a nagyjából vízszintes felületek), ez 3,8 négyzetméter, nem hat:
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
nekem is mercim van de az még igazi merci, nem igy néz ki. annak még van eleje közepe meg hátulja. kb 6m2
de én sem az állitom hogy csak a napelemekre kellene hagyatkozni. az pusztán csak kiegésszités. elsösorban az alkoholos energiacellát kellene favorizálni. de az ilyen 300le diesel plugin faszom hibrid suw lofaszokat ahogy kijönnek a szalagrol mindjárt a zuzdába kellene küldeni.
[ Szerkesztve ]
Jó, értem, hülyeségeket beszéltél, lépjünk rajta túl.
És nyilván az "igazi" mercin sincs meg a hat négyzetméter, de nyugodtan cáfolj meg konkrét adatokkal - bár nem vagyok benne biztos, hogy egy W124 formája mennyire mérvadó a modern autóknál.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
benzines mercim van és kurva jo a motorja. sajnálnám belöle kidobni. de ha elérhetö áron lehetne venni egy 10kw os alkoholos energia cellát és egy szamárium kobalt mágneses forgorészü sokfázisu motort már doblám is ki belöle.
Néha én is szamáriumban érzem magam...
iPhone 12 Pro Max, Mi Pad 5
Azért ha a műszaki megoldásokat nezzuk akkor se hatékonyság/fogyasztás se gyorstoltes terén még elérni se tudjak a Tesla szintjét, nem hogy meghaladni. És akkor még ott supercharger hálózat, az onvezetes, sentry mód, meg rakás software apróság, amiről a többiek nem is álmodnak.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Katasztrofális belső teret ne európai autóhoz hasonlítsd, hanem a többi USA autóhoz.
Szerintem sokkal jó dolog jön a teljesen eltérő, új szemleletukbol, mint rossz. Látszólag sokkal jobban hallgatnak a vevokre, változtatnak és fejlesztenek elég gyorsan.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
A jómódúak (a Tesla célközönsége) ott is Mercivel, BMW-vel, esetleg Range Rover-el járnak, és igen, ők sem hülyék, nekik is feltűnik a prosztó beltér.
Katasztrofális belső teret ne európai autóhoz hasonlítsd, hanem a többi USA autóhoz.
Miért ne? Európában is kapható, ezáltal teljesen logikus, hogy összehasonlítják az emberek.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
A beltér maga prosztóbb, de ennek ellenére az utóbbi időben voltak olyan hírek, mint pl. "Tesla Model 3 sales beat BMW 3-Series and Mercedes C-Class during first quarter in California, says report" [link]
"In the US, Tesla’s Model S sales were up by nine percent last year to 28,800 cars, beating rivals like the Cadillac XTS (16,275 units) and the Mercedes S-Class (15,888 units)." [link]
Régebben BMW-fanatikus ismerősömnek most 2 Tesla-ja van (S és 3)...
Eléggé félrevezetőek az ilyen dolgok, mivel aki elektromosat/Teslát akar venni az ugyis azt vesz, nincs sok alternativa, míg az emlitett BMW vagy Mercedes modelleknek elég sok más modellel kell versenyezniük a piacukon. Az is nettó ostobaság, hogy egy Tesla S modell riválisa lenne egy Mercedes S class, vagy Cadillac, mivel már ott kiesnek, hogy valaki "zöld" autót akar, mert ugye az olyan divatos manapság.
Szvsz a növekedést az magyarázza, hogy egy darabig szinte monopolhelyzetben voltak, lassan kapcsoltak a hagyományos gyártók, viszont ha ezt figyelembe veszem, hogy nagyon nem volt versenytárs, akkor nem is annyira szépek a számok.
[ Szerkesztve ]
A Tesla eladási számai egyelőre még mindig kínálati oldalról korlátosak, vagyis nem bírnak annyi autót gyártani, mint amennyit a vevők meg akarnának venni.
DRM is theft
Ugyanazt tudom mondani, mint korábban, kicsi a villanyautópiac, kevés a választék, természetes, hogy nem bírnak eleget gyártani.
Azért én is kiváncsi lennék, hogy akkor is a Tesla adná-e el a legtöbb autót, ha lenne valós konkurenciája.
iPhone 12 Pro Max, Mi Pad 5
Jó, de érted, ez olyan felvetés, hogy vajon akkor is több Suzukit adnának-e el, mint Rolls Royce-t, ha egy árban lennének
A Tesla pont attól az, ami, hogy nagyon durván elhúzott a többiektől egy csomó fontos technikai téren - ami egy nulláról induló, új autógyár esetén főleg komoly teljesítmény.
DRM is theft
Az. És úgy mondom, hogy már élőben is láttam.
De én nem a véleménykülönbség, hanem a primitív hozzászólásod miatt írtam.
[ Szerkesztve ]
A világ összes komolyan vehető autógyára elektromos autót akar gyártani, van bőven konkurenciájuk, csak a konkruencia pont úgy bénázik, ahogy egy nagy buta fogalmatlan mamutcégtől elvárná az ember.
Például ma reggeli hír, hogy a BMW "bemutatta" az új elektromos autóját. (A bemutatás alatt azt kell érteni, hogy rajzoltak egy képet egy autóról, és megigérték, hogy majd 2-3 év múlva megjelenik )
A Tesla, mint termék, leginkább az iPhone-hoz hasonlít, abban mindenképp, hogy nagyon komoly rajongótábora van, és a piac hagyományos szereplői egyáltalán nem értik az egészet, próbálják 1-1 paraméterében utolérni, de nem látják a fától az erdőt.
[ Szerkesztve ]