Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Sinesol válasza cucka (#100) üzenetére


Sinesol
veterán

Nincs itt semmi benazas, egyszeruen csak keson kezdtek bele az egeszbe, ennyi az egesz.

(#102) cucka válasza Sinesol (#101) üzenetére


cucka
addikt

A Tesla Model S-t 7 éve mutatták be, ez volt az első rendes nagyszériás autójuk. Azóta kijöttek még két típussal, és kanyarban van a Model Y, szerintem jövőre piacra dobják.

Nem az a baj a hagyományos autógyártókkal, hogy későn kezdtek bele, hanem hogy iszonyat lassúak. Amíg egy hagyományos autógyár évekig szenved azzal, hogy fantáziarajzokkal álljon elő, a Tesla ugyanennyi idő alatt valódi, megvásárolható terméket tud piacra dobni.

Nézd meg pl. hol tart a Ford elektromos autós vonalon, mai cikk: [link]
Igazán hosszú és agyzsibbasztó, de a lényeg, hogy a Ford, a világ egyik legöregebb autógyára így 7 évvel a Tesla után előállt azzal, hogy
- Egy midsize suv ami úgy néz ki, mint egy teleszart zokni
- Mustang felirat mindenhol, mert kimérték, hogy ez a legerősebb brand-jük
- Az olcsó verzió annyiba fog kerülni, mint egy Model3, cserébe lassabb lesz
- De csak majd jövőre lehet megvenni...
- ...annak aki siet, mert előre szóltak, hogy nincs elég akksijuk :D
- Ha szeretnél több dinamizmust, mint amit egy Nissan Leaf tud, akkor nincs semmi veszve, lesz majd erős verzió, amit majd egyszer valamikor két év múlva fognak bemutatni és olyan gyors lesz, mint egy közepes Model3. De majd két év múlva egyszer talán valamikor...

[ Szerkesztve ]

(#103) axioma válasza vinklii (#83) üzenetére


axioma
veterán

De ez hulyeseg a legelso mondat elso adatanal. Az 1.6 m2-es napelemtablak tudnak 330W korul max. Innentol kezdve hatodold csak meg!
Es az a peak. Azaz a nagyon idealis max. Meroleges napsutes, nulla felho es arnyek, _es_ nem melegedett tul a tabla.

(#104) cucka válasza cucka (#102) üzenetére


cucka
addikt

De szintén mai hír, ami megmutatja, hol tart a BMW az elektormos autózásban: [link]
Röviden annyit sikerült nekik, hogy a 2 évvel ezelőtti tanulmányautójukat lerenderelték egy másik szögből :D . De persze majd 2 év múlva bemutatják ezt is.

Szóval amit mondani akarok, hogy a hagyományos autógyártók, akik 3-4 éve teli pofával röhögték ki a Teslát most pánikolnak, mert kezdenek rájönni, hogy bajban vannak, nem csak lemaradtak technológiában, de az innovációs képességük is szerénynek tűnik.

(#105) Máté94 válasza cucka (#102) üzenetére


Máté94
addikt

Nem is igen fog ez változni szerintem. Amíg be nem jönnek a szilárdtestes akkumulátorok, és a gyártók nem kezdenek el saját maguk aksit gyártani, addig a Tesla mindig előttük lesz.

(#104) cucka: Azért érdemes máshonnan is informálódni. Nyilván nem fognak még valami prototípust mutogatni. Javában tesztelik, mint ahogy a többit is.

[ Szerkesztve ]

(#106) cucka válasza Máté94 (#105) üzenetére


cucka
addikt

Hadd teszteljék, a hagyományos autógyártók tesztelésben, sajtóközleményben, autóbemutatóban nagyon erősek. Majd szólj, ha meg is lehet vásárolni ezt az elektromos BMW-t.
Ugyanez van az Audinál és a Mercedesnél. Ez az EQC meg az E-Tron is csodás autók, csak nem lehet belőle venni, legfeljebb megrendelheted és majd 2 év múlva leszállítják. Lényegében senkinek nincs elég akksija, a szerény előirányzott darabszámot sem tudják legyártani.

Az elektromos autógyártáshoz két dolog kell, a hagyományos gyártóknak ebből egyik sincs biztosítva
- akkumulátorok
- szoftver. (Az elektromos autók egyszerűek és nagyon egyformák, a szoftveres rész lesz az, ami a különbséget jelenti a márkák között)

(#107) Stard72 válasza cucka (#106) üzenetére


Stard72
tag

ameddig nem lehet nyereségesen e-autót gyártani,addig a nagy gyártók nem is fogják erőltetni. A Tesla eddig piramis játékot játszik,és az nem mehet a végtelenségig

(#108) cucka válasza Stard72 (#107) üzenetére


cucka
addikt

A Tesla Model 3 gyártása nyereséges, méghozzá nem is kicsit.
A cég nyereségessége más kérdés, ugye most húztak fel 10 hónap alatt egy Gigafactory-t Shanghai-ban és már bejelentették a 4. gyárat Berlinben. A másik oldalról ott a hatalmas tőzsdei lufi, amit fújtak.

(#109) dabadab válasza cucka (#106) üzenetére


dabadab
titán

Mondjuk a hagyományos autógyártók valahogy megragadtak a nyolcvanas években. A fedélzeti elektronikát sem sikerül nekik sehogy sem épkézlábra hozni: rettenetesen vacak, soha nem frissülő, bugos, átgondolatlan cuccokat tesznek fel az autókra, a Tesla ezen a téren is nagyon rávert mindenkire (cserébe meg fogalmuk sincs arról, hogy hogyan kellene összerakni egy beltért, a többiek meg igen, mert azt már a nyolcvanas években is nagyjából így kellett).

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#110) sfdrakex válasza dabadab (#109) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

A VW csoport épp most emelte 44 milliárd Euróról ről 60 milliárdra a következő 5 éves fejlesztési költségeit. 33 milliárd villanyautókra és 27 milliárd digitális fejlesztésre, ami gondolom pont a szoftveres fejlesztés.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#111) dabadab válasza sfdrakex (#110) üzenetére


dabadab
titán

Ha az elmúlt negyed század nem volt nekik elég arra, hogy valami normálisat faragjanak, akkor erősen kétlem, hogy pont most öt év alatt megcsinálják, főleg, hogy ez elsősorban nem pénz kérdése, hanem a komplett meglévő termékfejlesztési struktúrát fel kellene robbantani.

DRM is theft

(#112) sfdrakex válasza dabadab (#111) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

A Tesla új gyártóként teljesen máshogy közelítette meg az autógyártást. Míg a régiek folyamatosan fejlesztettek. Szerintem erre is lépni fognak a gyártók, ezt teszi a VW is.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#113) Stard72 válasza dabadab (#111) üzenetére


Stard72
tag

Az nagy kérdés, hogy azokon kívül,akikre hat a hype, mások akarnak-e olyan autóbelsőt,mint amilyen a Teslában van. A többiek sem hülyék, gondolhatod, hogy komoly piackutatás alapján fejlesztenek

[ Szerkesztve ]

(#114) cucka válasza dabadab (#111) üzenetére


cucka
addikt

A VW jó irányba tapogatózik ezzel, a hagyományos versenytársaikhoz képest hatalmas előnyt fog ez nekik jelenteni. Állítólag az új 8-as Golf is szoftveres problémák miatt késett, elég húsba vágó lehet nekik.

A fedélzeti elektronikákkal a fő baj, hogy mindenki beszállítótól veszi, ezért maga a termék valahol Bangalore alsón készül, a lehető legolcsóbban, maximális beleszarással az egészbe.
Ezt tetézi a tipikus autóipari fejlesztési ciklus, ahol a frissen bemutatott modellben 3 éve specifikálták a technológiát, és az úgy is marad még vagy 5 évig, amíg a következő modellfrissítést elvégzik.
És ha ez nem elég, jön a marketing és sales, akik jobb híján a szoftver/technológia korlátozásával próbálnak árazni.
Így jutunk el oda, hogy az összes Teslában ott az összes szenzor amivel folyamatosan tanulnak önvezetni, a Mercedesnél meg a 30 milliós autóba külön kell megvenni a tolatókamerát, mert nem szériafelszereltség... :U

(#113) Stard72
Szerintem félreérted. A Teslának nem a prosztó belső miatt van elvakult rajongótábora, hanem a prosztó belső ellenére.

[ Szerkesztve ]

(#115) cucka válasza cucka (#114) üzenetére


cucka
addikt

Meg kell védenem a Mercedes jó hírét, most megnéztem, szóval a 30 milliós S osztályban alapból kapsz tolatókamerát!!! (De az adaptív tempomat meg a 360-as kamera már feláras)

(#116) Uzi74 válasza cucka (#106) üzenetére


Uzi74
senior tag

Azért ne túlozzunk a szállítási időkkel:
EQC: 6-9 hónap
e-Tron: 5-6 hónap
iPace: 3 hónap
(mobile.de-n van mindegyikből új is, ha valaki gyorsan akarna)

A kurrens modellek régebben sem jöttek gyorsabban, egy rendelt benzines C Klasse szedán is 6+ hónap alatt jött meg.

Azzal, hogy a hagyományos gyártók fedélzeti szórakoztató elektronikája egy elavult trágya már új korában is, azzal egyetértek. A tavaly májusi (facelift előtti) C-Klasse még nem támogatta az android auto-t (legalábbis comand nem, csak az alap audio 20 furcsa módon)
2008-as gyártású C-Klasse navigációjában még PATA rendszerű merevlemez volt, ha valaki emlékszik még rá, hogy létezett ilyen.

[ Szerkesztve ]

(#117) cucka válasza Uzi74 (#116) üzenetére


cucka
addikt

Köszi a pontosítást - mindenhol azzal riogattak, hogy nagyon kicsi a gyártókapacitás, ezek szerint javul a helyzet. (Vagy romlik, mert kevés a vevő? :) )

2008 A-Klasse, frissen faceliftelt, van benne bluetooth, de csak telefonálni lehet vele, a zenehallgatás plusz pénzbe került (volna, ha Jürgen megveszi az autóba így most nem kéne cd-t hallgassak :D )

(#118) *Mukeey* válasza cucka (#100) üzenetére


*Mukeey*
addikt

Félreértés ne essék, sztem g.cijò a Tesla, ha megengedhetném már itt állna az udvaron, valszeg egy p100d.

iPhone 12 Pro Max, Mi Pad 5

(#119) WiZARD válasza cucka (#114) üzenetére


WiZARD
addikt

Arra azért kiváncsi leszek, hogy mikor lesz VW-nél, vagy bármelyik hagyományosnál a Teslahoz hasonlóan fejlesztések egy akár 7 éves autóra, hogy OTA kapnak software frissítést valódi extrákkal, újdonságokkal, funkciókkal. Legyen az sentry mód, kutyahűtés, vagy netflix, esetleg plusz teljesítmény, hatótáv, gyorsabb töltés stb.

Ma azért a többség ott tart, hogy navigációt vedd meg x pénzért pluszba, és új térképért is évente fizethetsz ha frisset akarsz.
Nekem 2019 áprilisban átadott Nissan Leaf-hez 2017/2018as térképet adtak, és nincs is újabb még. Elvileg valahogy lehet kérni majd újabbat, korlátozott ideig ingyen, aztán pénzért. Arról nyilván nem is álmodok, hogy a 360 kamera sentry módot kapjon software-esen, vagy a propilot lényegesen fejlődjön frissítéssel, vagy bármi hasonló. Az ülésfűtés egy 1980as évekből származó billenőkapcsolóval van megoldva. Így pl hiába lehet telefonról, vagy időzítve fűtést kapcsolni, arra se képes hogy ezt bekapcsolja (csak a kormányfűtést). Bár ha úgy szállok ki a kocsiból hogy bekapcsolva hagyom, akkor ez is kap áramot.

Hogy a VW jó irányba megy-e az is érdekes kérdés. Itt a csoda megfizehető elektromos jövőautó, az ID3, amiben hőszivattyús fűtés nincs az 50k EUR csomaggal se. Persze WLTP mérésbe nem számít a fűtés, így nekik az nem fontos, hogy télen ne legyen 25% hatótáv bukó a primitív fűtés miatt.
A 40k EUR fapad ID3-ban még egy tolatókamera sincs, de még a fullos verzióban sincs 360as kamera, így nyilván pl egy sentry mód már nem csak software kérdés.

(el tudom képzelni, hogy a sokáig mesélt 30kEUR olcsó VW villanyautó, azaz full fapad id3 mit fog tudni)

45K EUR körül meg Model3-at kapni. Nagyobb méretben, hasonló hatótávval, nagyobb teljesítménnyel, több extrával, jobb töltőhálózattal.

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#120) cucka válasza WiZARD (#119) üzenetére


cucka
addikt

Noha minden autógyártó le van maradva ilyen téren, ha tippelni kell, a VW az elsők között lesz, akik rendes 21. századi digitális villanyautót tudnak gyártani.
Az ID3 nekem nagyon tetszik, különösen azért, mert tiszta lappal indulva tervezték, ebben nincsenek 80-as évekből származó kapcsolók. Nyilvánvalóan a Model3 alá lőnek árban, és hát németek, ha tehetnék, alapból kurblis ablakemelővel adnák.

A WLTP-t meg kár nézni, ezeket az európai fogyasztásmérési ciklusokat szerintem az autógyárak specifikálják, úgy, hogy minél jobban lehessen rajta csalni.
Pl. a 400 lóeró fölött tudó Porsche Cayenne hibrid papíron 3.3 litert fogyaszt százon, szóval ne hazudjuk már magunknak, hogy ezek a mérőszámok bármit is jelentenek a valóságban.

[ Szerkesztve ]

(#121) Uzi74 válasza WiZARD (#119) üzenetére


Uzi74
senior tag

Nekem is szimpatikus a Tesla szemlélte az új funkciók OTA hozzáadásával, de azért ők sem adnak mindent ingyen, a full autopilot engedélyezése 6.300 Eur.
A gyártok pedig azért kérnek pénzt, amiért csak megtehetik (értsd a vásárló megfizeti) - nem lepődnék meg, hogyha mire a tesla stabilabb lesz anyagilag és nagyobb szeletet hasít ki, szintén pénzt fog kérni sok funckióért.
De akkora szarrágás szerintem akkor sem lesz, hogy a többezer eurós navidhoz évente venned kellene új térképet...

(#122) Stard72 válasza WiZARD (#119) üzenetére


Stard72
tag

Az pl nagy kérdés,hogy lehet-e szabályosan teljesítményt változtatni szoftver update útján. Ezért szerintem konkrétan le kellene venni a fejüket.Bármelyik irányba is teszik ezt

[ Szerkesztve ]

(#123) cucka válasza Stard72 (#122) üzenetére


cucka
addikt

Miért ne lehetne? Most is lehet, a belsőégésű motorokat is szoftver vezérli.
Nem látom, hol itt a probléma

(#124) Uzi74 válasza cucka (#123) üzenetére


Uzi74
senior tag

Azért tényleg lehet ez problémás:
Egyes országokban lehet adócsalás (teljesítményadó) vagy a biztosító mondhatja, hogy nem erre az állapotra kötötted, ezért érvénytelen. (mint ahogy ez (chip)tuningolt benzinesnél is előfordult már) - vagy maga a típusbizonyítvány lesz érvénytelen, nem erre az állaportra kapott engedélyt... Sok helyen egy másik felnit is be kell jegyeztetni a forgalmiba, nem hogy.
a megváltozott a teljesítményt - bár ez lehet elektromos autónál nehezebben definiálható, az iPace forgalmiba 172Kw (234 LE) van beleírva, pedig az 400 LE. ...(az ellenpróbaként megnézett benzinesnél stimmel a 180KW/245LE)

[ Szerkesztve ]

(#125) WiZARD válasza Uzi74 (#124) üzenetére


WiZARD
addikt

Gondolom csak a "pillanatnyi" csúcsteljesítmény változik.
Leaf-nél forgalmiban 85 kW szerepel, a csúcsteljesítmény (amit asszem 20 vagy 30 percig tud folyamatosan) pedig 110 kW.

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#126) Stard72


Stard72
tag

A másik probléma ezzel a nagy szoftver frissítéssel,hogy sosem tudni mikor sikerül valami életveszélyes bugot kiadni. A régebbi autógyártók nem véletlen óvatosak,ők már sok mindennel pórul jártak. Ha valami félreszalad,és sikerül valakit megölni,akkor komoly bajba lehet kerülni. Márpedig bug mindig lesz ,lásd Apple IOS13 ,már vagy 4 frissítés jött ki hozzá,hogy egyáltalán telefonálni lehessen vele-

(#127) WiZARD válasza Stard72 (#126) üzenetére


WiZARD
addikt

Azért ota frissítés nélkül is előfordul életveszélyes autó, csak ott visszahivasnak hívják a javítást. Amire vagy visszamegy user, vagy nem, vagy kap róla értesítést vagy nem. Vagy szarik rá és megöl vele mindenkit. (Hány csaló software-es dízel fut az utakon, ami sose lesz frissítve?)

Nem látom rosszabbnak ilyen szempontból az ota frissítést. Sőt...

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#128) Stard72 válasza WiZARD (#127) üzenetére


Stard72
tag

Így még rátöltik olyan autóra,amelyiknek azt se tudják, hogy egyenesen áll-e a kormánya.

(#129) cucka válasza Stard72 (#126) üzenetére


cucka
addikt

Szerintem az OTA frissítések pont ezt a problémát oldják meg.
A múltban is voltak problémás esetek, akár a Toyota gázpedál problémái, a Takata légzsákok, vagy akár az, amit a GM művelt az 50-es és 60-as években.
Egyik esetben sem technológiai jellegű volt a probléma, hanem a nagy autógyárak sumálolása, hazudozása.

Na OTA update-ekkel legalább az meg lenne oldva, hogy a gyártók olcsón, könnyen és megbízhatóan el tudják jutatni a javításokat az autókra. Mert most az a helyzet, hogy ha nem hal meg elég ember és nincs elég nagy botrány, akkor nekik olcsóbb kifizetni a halottak családait, mint visszahívni több millió autót.
Amúgy ezt nem is értem, hogy mi ez a "sose tudod mikor lesz bugos az update" dolog. Miért, a mostani autód vezérlő szoftverét te magadnak auditáltad? Van bárkinek bármi fogalma, hogy milyen bugok vannak most is az autók szoftverében?
Ja és azt nyilván pontosan szabályozni lehet, hogy mikor update-eljen az autód, azt is tudják, hogy hol kell ehhez állnia a kormánynak, azért ne feltételezd már azokról, akik ezeket gyártják, hogy totál segghülyék.

A pórul járásról. Azt elhiszem, hogy megrendelik a szoftvert a beszállítótól, aki aztán kiszervezi egy másik beszállítónak, majd 8 szerződés és 15 réteg menedzsment után valaki valamit lefejleszt. Na ezzel be lehet fürödni, be is fürödtek, ezért költ el a VW 20 milliárdot szoftverre, hogy ezt kiküszöbölje, és ezért fejleszt magának szoftvert a Tesla.

[ Szerkesztve ]

(#130) koxx válasza dabadab (#86) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Jajmár, olyan vagy. Biztos Maybachja van alkoholos cellákkal :D

Eladó ASUS TUF 4070 Ti OC gaming, doboz, új, gari

(#131) WiZARD válasza cucka (#129) üzenetére


WiZARD
addikt

Leaf-nél a vészfékező asszisztens korábbi verziója kicsit túlbuzgó. Arról lehet vitázni, hogy ez mennyire zavaró, vagy esetleg veszélyes is. Az biztos, hogy látszólag indokolatlanul szeret befékezni, akkor is ha az előttünk lévő már szinte ott sincs, lekanyarodott, stb. Ha valaki eléggé közel jön a seggünkben, akkor eléggé meglepődhet.

A jelenlegi, szervizben történő frissítéses rendszerben ezt "javítják" új software verzióval, aki szervizbe megy, az megkapja kérdés nélkül. Nincs visszahívás, addig a user akár 1 év/30k km-t mehet így az nem számít. Ha meg nem megy márkaszervizbe 40ezer forintos pollenszűrő cserére, akkor örökre így marad akár.

OTA frissítés mellett meg mindenkinek javítva lenne.

Model3-nál pl féket javítottak OTA frissítéssel, rövidebb lett a fékút. Frissítés nélkül meg maradna szar.

gyilkos bug-ot meg drótos, szervizes frissítésnél is lehet kapni, max azt lassabban/kevesebben kapják meg.

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#132) Sinesol válasza Stard72 (#126) üzenetére


Sinesol
veterán

Ez is csak fakenews, ios13 van a telomon, nem vettem eszre semmi problemat, pedig munkabol kifolyolag eleg sokat telefonalok napkozben, de kameraval, navival, bongeszovel sincs semmi gond.
Amugy elozo verzional is jott par havonta update, szerintem ez a normalis, folyamat fejlesztenek, optimalizalnak.

[ Szerkesztve ]

(#133) sfdrakex


sfdrakex
nagyúr

Egyébként lehet szidni a régi gyártókat, csak azt is vegyük figyelembe, hogy már most lassabb a Model S rendszere mint a Model 3-é. Tehát jó az update, csak ugye avul a hardver mint egy sima pc. Majd jó lesz mikor lagol a cucc. Jó dolog amit a Tesla csinál, bár valahol ez neki muszáj is volt. Belsőégésű motoros autóval 5 perc a tankolás, közben nem netflixezel, netezel. Ellenben a villanytöltés 50-60 perc minimum, ott kell valamit adni, hogy lefoglald magad. Kíváncsi vagyok, hogyan fog működni egy elavult hardveres cucc 10-15 évesen. Nem kap frissítéseket, vagy lassú lesz a rendszer? Még nem olyan egyértelmű az, hogy hosszútávon ez mennyire használható.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#134) dabadab válasza sfdrakex (#133) üzenetére


dabadab
titán

"Majd jó lesz mikor lagol a cucc"

Az a baj, hogy a hagyományos gyártók cucca általában már az első nap lagol.

DRM is theft

(#135) WiZARD válasza sfdrakex (#133) üzenetére


WiZARD
addikt

Kérdés, hogy az MS rendszere lassult, vagy maradt amilyen volt és csak az M3 lett gyorsabb?
(nekem úgy rémlik hogy M3 megjelenésekor is már mondták hogy ez mennyivel gyorsabb lett mint a régi)

(#134) dabadab na igen, az a másik fele :)

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#136) sfdrakex válasza WiZARD (#135) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Nem lassult, az új gyorsabb. Csak szerintem ahogy 10 éves pcre is mehet W10, csak lassú lesz, úgy itt is lehetnek majd problémák. Erre viszont még várni kell pár évet, addig nem tudjuk meg. Kell a fejlődés amit a Tesla csinál, csak kíváncsi vagyok hogyan fog ez működni 10-15 éves autókban. Esetleg mennyire lesz veszélyes.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#137) Stard72 válasza Sinesol (#132) üzenetére


Stard72
tag

Olvasd el az előző updatehez kiadott hibajavítási jegyzékét. Ott van, hogy javítja azt a hibát.

(#138) Stard72


Stard72
tag

Alapvetően nem az OTA ellen beszélek,(hamarosan a legtöbb autógyár használni fogja) hanem az nem tetszik,hogy a Tesla megváltoztatja az autó működését, vagy új funkciókat tesz hozzá,anélkül,hogy ezt az ügyfél kérné. Szervízük persze nincs,mert azt drága lenne fenntartani. Elég régen autóiparban dolgozom, teljesen biztos vagyok benne,hogy előbb-utóbb bele fognak szaladni valami nagy botrányba. Mihelyst nem csak a fanok veszik meg,hanem az igazi kötözködős ügyfelek is, komoly pereknek néz elébe a Tesla

(#139) dabadab válasza Stard72 (#138) üzenetére


dabadab
titán

"Alapvetően nem az OTA ellen beszélek,(hamarosan a legtöbb autógyár használni fogja) hanem az nem tetszik,hogy a Tesla megváltoztatja az autó működését, vagy új funkciókat tesz hozzá,anélkül,hogy ezt az ügyfél kérné."

Ez egyébként a Tesla előtt is így működött.

"Mihelyst nem csak a fanok veszik meg,hanem az igazi kötözködős ügyfelek is"

Ezen már rég túl vagyunk.

DRM is theft

(#140) Stard72 válasza dabadab (#139) üzenetére


Stard72
tag

dehogyis ,az igazi köcsögök még ezután fogják megvenni.
Új funkciókat nem nagyon adtak eddig az autókhoz update -el. A Volvónál volt talán eddig lehetőség utólag aktiválni bizonyos funkciókat, de ezt csak kérésre és persze pénzért tették. Persze ezt is fogják használni mások is.
Az emberek nagyon nagy része nem szeretné,hogy ha az autó eddig így működött és itt volt a gombja,akkor holnap reggeltől máshogy legyen. Volt szerencsém már sok ilyen ügyfelet hallgatni. Nagyon a szájukba kell rágni,ha valami nem úgy fog menni,mint eddig. Ha ez nem történik meg,akkor bármi történik ,az update-re fogják majd. Hányszor hallottam,hogy azóta rossz,amióta kicseréltük a ....bármit
Szóval én biztos vagyok benne,hogy a nagy botrányok még ezután jönnek.
És az is biztos,hogy a régebbi autógyártók nagyon óvatosak,mert ők ezeket a dolgokat már megszívták.

(#141) cucka válasza Stard72 (#138) üzenetére


cucka
addikt

hogy a Tesla megváltoztatja az autó működését, vagy új funkciókat tesz hozzá,anélkül,hogy ezt az ügyfél kérné
Ugyanígy működik az összes számítógép, mobiltelefon vagy tablet, illetve az összes online szolgáltatás, amit az emberek használnak. Nem érzem, hogy ez mitől lenne problémás.

Szervízük persze nincs,mert azt drága lenne fenntartani.
Most jönnek be Európába, épülnek a szervizek is. A Mercedesnek se volt mindenhol szervize 1913-ban. Amúgy igen, ez jelenleg probléma a Teslával, de egyezzünk meg abban, hogy szervizkapacitást sokkal könnyebb kiépíteni mint szoftveres-akkumulátoros tudásbázist és gyártási tapasztalatot.

teljesen biztos vagyok benne,hogy előbb-utóbb bele fognak szaladni valami nagy botránybaá
Az egész autóipar botrányról botrányra bukdácsol, mégis miről beszélünk?

[ Szerkesztve ]

(#142) cucka válasza Stard72 (#140) üzenetére


cucka
addikt

Tiszta szerencse, hogy a technológiai fejlesztéseket nem az ostoba f*sz júzerek véleménye alapján csinálják. Ez most nem lenézés, tényleg így van. Ha 20 éve megkérdezed az embereket arról, hogy kell-e nekik iPhone, akkor ugyanezt mondták volna, hogy jó a Nokia 3310, már megszokták ahogy működik, megtanulták a gombokat, stb.

A Tesla azzal gurít nagyot, hogy ők nem úgy működnek, mint egy hagyományos autógyár, és a termékeik sokkal inkább guruló tabletek, mintsem hagyományos autók. Ha így, technológiai cégként tekintesz rájuk, egyből összeáll a kép.

mod: ok, az autóipar szerencsétlenségére ott az autós újságírók hada, akinek adniuk kell a szavára, ott azért sűrű a sötétség minden téren.

[ Szerkesztve ]

(#143) SyMbioTe válasza Sinesol (#132) üzenetére

Igen, te egy ember vagy a sokból. Ahogyan a bugok nagy része, nem szokott minden embernél jelentkezni.

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#144) hunluki válasza Stard72 (#140) üzenetére


hunluki
senior tag

Középsulis koromban sok helyre jártam gépet telepítgetni, beállítgatni, segíteni borítékért cserébe úgy hogy összeget nem mondtam csak hogy adjon amennyit érez.
Volt egy emberünk akinek konkrétan az volt a baja hogy eltűnt egy ikon (talán excel vagy word) az asztalról, felhívott pánikolva hogy letörölte. Mondtam hogy nopánik, start menüt megnyitja és kihúzza az asztalra, fél másodperc és helyrejön a világbéke. A "start menüt..." résznél közölte hogy ő nem ért hozzá, most azonnal jöjjek oda és csináljam meg. Elmondtam mégegyszer lassan hogy mennyi lenne a művelet és hogy ehhez igazán nem kell komoly szaktudás, közölte hogy jöjjek és rámcsapta a telefont. Gondoltam egye fene, biztos pánikban van, nem ért tényleg hozzá (98 még javában, xp szépen lassan korszakban járunk), most kell leadni az adóbevallását, fene se tudja elnézek. Elnéztem, megcsináltam a hadműveletet a szeme láttára, kaptam egy régi barna ötezrest és rengeteg hálát.

Amúgy annyiban kapcsolódik hogy tényleg vannak nagyon antitech emberek akiknél ha odébb raksz egy ikont lefagy hogy most mivan és kész. Gondolj bele mi lesz ha ez az embertípus reggel nem találja meg az ülésfűtés gombot a megszokott helyen.

(#145) Sinesol válasza Stard72 (#137) üzenetére


Sinesol
veterán

Ja, van ilyen látom, de ez nem altalanos hiba, hanem csak “elofordulhat”, szoval elég erős tulzas ugy beallitani, mintha nem lehetne telefonalni az ios 13-at hasznalo telokkal. Igazabol lehet hogy bizonyos korulmenyek kozt elofordul es kezelni kellett, viszont lehet az userek 99%-at nem erinti, ez a valoszinubb. Kornyezetemben van még 2 iphone-os, senkitol nem hallottam problemat, pedig még kulonbozoek a modellek is, szobsl nem az van, hogy biztos pont az en keszulekemet nem erinti annyira.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.