Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
addikt

Ha ez már egy szakmai portál lenne, lehetne valamivel több a műszaki részletekből, és kevesebb a marketingrizsából?

ODB-re dugott, gyorsulásérzékelős logger? GPS-alapú adatgyűjtő? Bluetooth visszajelzés okostelóra? Vagy mobilnetes adatküldés a "felhőbe"?

A tej élet, erő, egészség.

(#2) bambano válasza joghurt (#1) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Mivel a passzív megfigyelés mellett értesíti a felhasználót a különböző problémákra is, a K&H-nál azt várják, 5-13 százalékos üzemanyag-fogyasztás érhető el, csökkenhet a kihágások száma, a közlekedési morál pedig javulhat"

vagy legalább magyarul :) mert azt szinte kizártnak tartom, hogy az autóm 5%-ot fogyasszon, ha beleraknak egy ilyen kütyüt. Problémákra se szokás értesíteni, max. problémákról.

A poszthoz: ez a mániákus adatbázis építés ez ilyen fertőző betegség? Megkapja mindenki, aki metrózik Pesten vagy mi?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#3) -szp- válasza bambano (#2) üzenetére


-szp-
aktív tag

javítva, köszi :R

joghurt (#1): ha esetleg nem is sikerül bekerülni a tesztbe, mindenképp megpróbálunk mélyebben beletúrni a technikai részletekbe.

[ Szerkesztve ]

<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

(#4) joghurt válasza bambano (#2) üzenetére


joghurt
addikt

Nyelvtannáci. Megérted, mit akart leírni? Akkor meg?

A tej élet, erő, egészség.

(#5) tomazin


tomazin
veterán

Egyre jobb buli lesz ez a biztosítósdi. Gyak. a kockázatuk 0 lesz, ellenben a pénzt lehet beszedni.
De biztos lesznek okos emberek akik örülni fognak, hiszen csökken a biztosításuk. Arra már csak későn fognak rádöbbenni, mikor már jól bejáratott lesz a rendszer, hogy ez a csökkenés csak rövidtávú volt(hiszen a biztosítónak az a célja, h minél több pénzt szedjen be, nem az,h aki normálisan vezet kevesebbet fizessen) és ha véletlenül erősebben lép a gázra, akkor egy ezressel máris többet fizet hó végén.
Arról már nem is beszélve, h mi van akkor, ha valaki nem szeretné megosztani egy biztosítóval ezeket az infókat? Hát nekik ott lesz a 10x-es árú kötelező...

(#6) Bici


Bici
félisten

Vajon az 1200s ladába is telepíthető ilyen cucc?

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#7) Silentfrog


Silentfrog
veterán

Szegény BMW-t használó ügyfeleknek lenne a kutya világ ha ez minden autóba belekerülne.

Kiegészítő tartozéknak ajánlok egy szondát amit a sofőr hátsójába helyeznének, és ott is monitoroznának, és ha a rendszer úgy ítélné meg , hogy a vezetési stílus miatt emelkedne a biztosítás ára akkor egy áramütéssel figyelmeztetne a szonda! :P

(#8) dabadab válasza Bici (#6) üzenetére


dabadab
titán

Mivel szinte teljesen biztosan vmi OBD-II okosságon fog alapulni, ezért nem.

DRM is theft

(#9) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

ez egyébként egy önfeljelentő eszköz lesz?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#10) noPublicFG


noPublicFG
senior tag

Ááá! Akkor ezért akarják bevezetni a "8 évnél idősebb használt-autó nem vihető be magyarországra" szabályt! Az az érzésem a '90-es mercik felértékelődnek. :)

plus ça change, plus c'est la même chose

(#11) cinemazealot


cinemazealot
addikt

Az a vicc, hogy ezt már bő két éve piacra dobta egy másik biztosító, a nép meg rohadtul nem harapott rá, pedig egy igen kellemes casco-kedvezmény járt hozzá. A gond ott lehetett, hogy a kütyüért és a kütyüben működő mobilnetért fizetni kellett, a kedvezményt meg csak egy meghatározott idő után lehetett igénybe venni. Szóval kíváncsian várom, 2 év elég volt-e ahhoz, hogy az ügyfelek megbarátkozzanak a nagytestvér állandó jelenlétével, amiért anno még fizetniük is kellett... tényleg ezért most kellene majd fizetniük?

(#12) Danex


Danex
addikt

A probléma az, hogy ha megelőz az ember egy 75-80-al közlekedő buszt/ nagyobb gépjárművet akkor azt nem úgy fogja tenni, hogy 90-ig gyorsít majd azzal a tempóval előz.

Tehát egy előzésnél már kapásból jöhet a "gyorshajtásért" kérem fizessen 1000Ft-ot... 5 pont maradt a biztosításán... szöveg az Ötödik elemből. :U

[ Szerkesztve ]

(#13) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Gondolom ennek csak akkor lesz értelme ha kötelező lesz használni. Évi pár ezer forint lehetséges megtakarításért senki sem fog ilyet betenni az autóba. Mivel energiát fogyaszt, évente pár liter benzin könnyen rámehet...ha meg sokat mész, akkor még többet. Amúgy egy amolyan autós fekete doboz kötelező gyári beépítésére szerintem van esély a jövőben. Az amellett hogy rögzít pár napi telemetriát, hogy baleset esetén ránézhessen a rendőr, remélhetőleg az óratekergetés ellen is jó lesz.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#14) #06658560


#06658560
törölt tag

Kérdéseim:
Ki fizeti az adatforgalmat?
Ki jogosítja fel a biztosítót nyomkövetése gyakorlatilag non stop?
Melyik az a paramétere egy járműnek, amelyik változásából a balesetveszélyes közlekedésre lehet következtetni egyértelműen?
Melyik az a paramétere egy járműnek, amely változásából egyértelműen lehet következtetni a balesetveszélyes helyzetet kiváltó személyre?
Külföldi használat esetén az adatroaminggal mi a helyzet?
Mi történik, ha eltávolítják az OBD csatlakozóból ezt a trágyát, mondjuk hibakód kiolvasás miatt?

(#15) #06658560 válasza Tigerclaw (#13) üzenetére


#06658560
törölt tag

A légzsákokhoz kapcsolódó elektronikának része valami memória, amiből USA-ban tudtak a rendőrök ütközés előtti sebességet meghatározni.

(#16) pomorski válasza Silentfrog (#7) üzenetére


pomorski
őstag

Jaj szegények!

(#17) Feketelaszlo válasza joghurt (#1) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

GPS mindenképp kell bele, hiszen nem elég azt látni, hogy mennyivel mégy, de azt is tudni kell, hogy hol (autópályán vagy halálúton - kockázat ugye...). OBD-ből adat nem tudom minek kell, hisz Chiptuning Jóskák meg óraleolvasó huszárok seperc alatt meghamisítják.

(#18) joghurt válasza Feketelaszlo (#17) üzenetére


joghurt
addikt

Alapvetően az ODB-ről jön le az a kevés konkrétum, amit a cikk említ. Vezetési stílus, motorpörgetés stb. A GPS mérés alapján nem mondasz meg egy hirtelen ráfékezést. És az üzemanyagot is a buszról lehet leszedni, és tanítani a sofőrt.

Ezeket az adatokat nincs értelme hamisítani, és mivel real-time jönnek a rögzítőbe, ezért nem is nagyon lehet.

A tej élet, erő, egészség.

(#19) Samott


Samott
addikt

Adatvedelmi szempontbol ez meglehetosen vekony jeg, tudnak olyan arat mondani hogy nem opcio hanem kenyszer legyen a hasznalata (mert idovel aki nem szereltet be ilyet nagyon draga lesz a biztositasa). Es igazsag szerint ilyen adatokhoz semmi de semmi koze egy cegnek.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#20) joghurt válasza Samott (#19) üzenetére


joghurt
addikt

Öööö... Én mintha tudnék olyan operációs rendszert mondani, ami piaci erőfölényével visszaélve kényszerít kb. a teljes privát szférád átadására. Hogy az okostelefonokról már ne is beszéljünk.

A tej élet, erő, egészség.

(#21) Samott válasza joghurt (#20) üzenetére


Samott
addikt

Ki mondta hogy az jo?

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#22) Feketelaszlo válasza joghurt (#18) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Átlagsebesség mérésből már elég sokmindent meg lehet mondani - ha valaki pl. alig 1 óra alatt ért Budapestről Győrbe, az több, mint gyanús. Vagy ha olyan szakaszon tudott 120-as átalgot menni, ahol amúgy 2 hosszabb lassítás is volt pl. útfelújítás miatt. Abban igazad van, hogy idő függvényében nem túl precíz, de elégséges. Hát ha még megtetszik ez a hatóságoknak - nem fognak pironkodni a törvényhozók, hogy kötelezővé tegyék a biztosító által mért adatok rendőrség-felé történő átadását.
OBD-hamisítás: nekem rögtön 2 trükk is eszembe jutott: 1. donor autó vezérlőjét rátenni az akksira és ezen futtatni valami virtuális programot, netán a valós körülményeknek megfelelő menetet szimulálni 2. vagy ha kicsit elektronikaibb szemmel nézzük: a biztosító kütyüje elé berakni egy olyan eszközt, ami "kisimítja" a motor által valósan mért függvények jeleit (bár ha jól sejtem, ehhez kell mind az autó mind a biztosító kütyüjének belső hardveres ismerete, biztos keményebb dió). Oké, ezzel itt Mo.-n biztos nem szórakozna senki, mert nem éri meg, de amilyen biztosítási díjak pl. Nagy Britanniában vannak, ott már más tészta.

[ Szerkesztve ]

(#23) joghurt válasza Feketelaszlo (#22) üzenetére


joghurt
addikt

Azért nem egyszerű a hamisítás, mert a gyorsulás (és így a sebesség) adatoknak illeszkedniük kellene ahhoz, hogy honnan hová is jutsz el adott össz. idő alatt.

Az átlagsebesség ellenőrzéséhez pedig nem kellene minden autóból egyenként kinyerni az adatokat, hiszen végig van kamerázva minden számottevő út pl. az útdíj és a matricaellenőrzés miatt. Ebből lehetne dolgozni (mint Angliában), ha valóban a balesetmegelőzés lenne a jogalkotók célja, és nem a pénzbeszedés.

A tej élet, erő, egészség.

(#24) buherton válasza joghurt (#23) üzenetére


buherton
őstag

Még szerencse, hogy ezeket nem emberek, hanem programok értékelik ki. :)

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#25) bobsys


bobsys
addikt

USAban nyomjak ezeket a cuccokat. ODB csatlakozo, megy fel evet es utanna adnak kedvezmenyt, ha ugy vezettel. Most meg azt mondjak, hogy tobbet nem kell fizetned csak kedvezmenyt kapsz, de mint tobben is irtak rossz tendencia ez.
Eleg sokan panaszkodnak, peldaul egy picit is erosebb fekezesre (nem satu csak erosebb lassitas ami nagyobb mint 11 km/h / sec lassulast eredmenyez) mar csipog, hogy vegyel vissza

Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel

(#26) DithenS válasza Feketelaszlo (#22) üzenetére


DithenS
senior tag

Azért nem teljsen.A rendőrség nem kérheti ki ezeket mert sérti a jogaidat.A házadat se kutathatja átt csak úgy a rendőrség.

(#27) jerry311 válasza DithenS (#26) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ez egészen addig igaz, amíg a jelenlegi törvények vannak érvényben.

(#28) Pttypang válasza joghurt (#4) üzenetére


Pttypang
veterán

Ez egy megjelent bejegyzes, hibaknak helye nincs.

Everybody lies.

(#29) Béééla


Béééla
őstag

Innen tényleg csak egy lépés az állandó kapitánysági összeköttettés, és ha egy picit is szabálytalankodsz, akkor csipog mint Korben Dallas taxija - amitől nem leszel igazából jobb sofőr, csak állandóan idegesebb.

A buszos kielőzős pont jó példa, egyszer előttem nekiállt szarakodni (pedig nem is volt megálló), épp jött egy lyuk a belső sávban, és hopp, ott tanyázott a sünmobil amikor többet mutatott a kilóóra a kelleténél, pedig egész évben egy paraszthajszállal se vezetek gyorsabban a megengedettnél.

Jónak tűnik, de majd pár év múlva amikor pár árkategóriát csendben ugrottunk a "kockázatos magatartás" miatt, el lehet gondolkozni. Bónusz feltételezés, hogy a rendőrségi meg minden egyéb adatigénylést akarják ezzel megkerülni.

Bélabá

(#30) Rodi 4.80


Rodi 4.80
senior tag

Az önvezető autóknál hogy megy majd a kockázat felmérés?

(#31) Hiftu


Hiftu
senior tag

Ez is olyan lyukas rendszer lesz, mint nyugaton pár helyen üzembe helyezett megoldások? Kicsit sarkítva, akár a sarki fűszeres is rácsatlakozhatott a kocsid rendszerére.

Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver

(#32) Reggie0 válasza joghurt (#18) üzenetére


Reggie0
félisten

Ezeket az adatokat nincs értelme hamisítani, és mivel real-time jönnek a rögzítőbe, ezért nem is nagyon lehet.

Boven lehet hamisitani egy koztes eszkoz beekelesevel. Ha kotelezo lesz en fogom is.

(#33) Pttypang válasza Reggie0 (#32) üzenetére


Pttypang
veterán

vegulis a hirtelen fekezeseket peldaul meg lehet hamisitani, de azert a hosszu tavu nagy utakon sokat nem ersz vele, ha csak nem kesleltetve, a megflelo sebesseg szerint kuldi a pontokat, de akkor meg az osszes parametert igazitani kell.. ez autonkent mas, egyeb testreszabas.. nem hiszem, hogy olcso moka lenne.

Everybody lies.

(#34) buherton válasza Pttypang (#33) üzenetére


buherton
őstag

Mert miért kéne? Ha a kiértékelő programot nem okosítják fel annyira, hogy ezt észrevegye, akkor sima ügy. Konstans azt kell küldeni, hogy 30-al mész és nem lesz gond :D .

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#35) joghurt válasza buherton (#34) üzenetére


joghurt
addikt

És konstans 30 mellett mégis hogyan magyarázod, hogy 1 óra alatt leértél a Balatonra? Vagy szerinted beveszik, hogy te sosem jártál autópályán?

A tej élet, erő, egészség.

(#36) arnyekxxx válasza joghurt (#35) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Vagy szerinted beveszik, hogy te sosem jártál autópályán?

N+1 embert ismerek a környezetemben akinek van autója de az elmúlt 10 évben biztos nem ment autópályán. Nem mindenkinek jelenti a közlekedés azt, hogy záhony és győr között ingázik

(#37) #06658560 válasza Pttypang (#33) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mivel láttam már sok évvel ezelőtt olyan autót, amelyiket notiról lehetett buzerálni, gyakorlatilag azt lehet beadni egy ilyennek is, amit az ember akar. Ha az OBD olyan helyen van, akkor pl. GPS jelet nem is tud venni ez a vacak, mert le van árnyékolva, magyarul még helymeghatározni sem képes. Akkor meg pláne átverhető.

(#38) buherton válasza joghurt (#35) üzenetére


buherton
őstag

Kikérné számon? Kinek kellene magyarázkodni? Nem figyeli árgus szemekkel az operátorok az összes kocsit. Lehetetlenség. Ha program pedig ezzel nem számol, akkor hol a probléma?

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#39) Béééla válasza #06658560 (#37) üzenetére


Béééla
őstag

Mindegyik autót lehet notiról buzerálni.
Annyi, hogy a 2$ free shipping Bluetooth OBD-II és a félmillás interfész + pár millás gyártóspecifikus szoftver más mélységben tud belenyúlni (valahogy a gyárban is be kell tanítani az autókat hogy melyik kulcs melyiké és az egyéb apróságok)
Az OBD interfész meg azért necces, mert azon felül hogy tényleg lehet viszonylag eldugott helyen (térdmagasság kormánynál) és hozza az általad említett árnyékolás problémáját,
lehet nagyon szem előtt is, és nem lennék a 3-as golf tulajok helyében sem. (a szervizportok nem arról híresek, hogy esztétikusak)

A beékelt adathamisító a legegyszerűbb (szó szerint egy jól beállított digitális aluláteresztő szűrő a sebességre, abból számítani a G-ket oszt' csókolom, nem is kell nagyon megerőltetni magát), de azt se fogják ám inggombért és üveggolyókért osztogatni.
De akkor lesz értelmetlen, ha lesz beépített G-szenzor a mérőben és az összehasonlítja a mért adatokkal. Na akkor lehet ám óriásit bukni, ha lesz fél-egy év mért és kiolvasott adat, és gyönyörűen adja hogy mókoltak a kiolvasott adatokkal. Jön egy baleset, és az eldugott apróbetűs részre hivatkozva nem hogy nem fognak egy fillért sem állni, hanem még jól meg is szexualizálnak és áttesznek a csak erre a célra létrehozott szuper mínusz végtelen osztályba.

[ Szerkesztve ]

Bélabá

(#40) Reggie0 válasza Pttypang (#33) üzenetére


Reggie0
félisten

De miert kene? Veletlenul a GPS nem veheto a kocsiban, ez van. Es mar nincs is mihez igazitani. Ha nagyon szemet vagyok meg razom is a dobozt, hogy folyamatos vegkiteresben legyen a gyorsulaserzekelo es akkor meg azt az adatot sem kapja meg.

[ Szerkesztve ]

(#41) Béééla válasza Reggie0 (#40) üzenetére


Béééla
őstag

Ha nagyon szemet vagyok meg razom is a dobozt, hogy folyamatos vegkiteresben legyen a gyorsulaserzekelo es akkor meg azt az adatot sem kapja meg.
Azt ugye tudod hogy ezzel csak magaddal b...nál ki, de piszok mód?
A GPS jel kiesések között meg egy g-szenzor könnyen méri neked a sebesség változását.

Bélabá

(#42) Reggie0 válasza Béééla (#41) üzenetére


Reggie0
félisten

Igen, a valtozasat. Amint ki kell integralni mar oriasi problemaba utkozik: az idovel folyamatosan no a hiba. Ha nincs rendes sebesseg referenciaja, akkor a gyorsulasmerovel nem tud mit kezdeni.

(#43) #06658560 válasza Béééla (#39) üzenetére


#06658560
törölt tag

Matlabban megalkotott cuccot láttam, nem gyárit.

(#44) Béééla válasza Reggie0 (#42) üzenetére


Béééla
őstag

Amint ki kell integralni mar oriasi problemaba utkozik: az idovel folyamatosan no a hiba.
Igen, meddig nem szokott lenni GPS jel? Egy-két perc ha alagútba mész, nem órákig-napokig. Arra a kis időre tud elégséges pontosságot biztosítani :)

Bélabá

(#45) #06658560 válasza Béééla (#44) üzenetére


#06658560
törölt tag

Kivéve, ha árnyékolt helyre teszed, ami a kesztyűtartó alatt már elő fordulhat igen könnyen. Vagy benne.

[ Szerkesztve ]

(#46) Reggie0 válasza Béééla (#44) üzenetére


Reggie0
félisten

Ebbol indultunk ki: learnyekolom.

(#47) MaszekMester válasza joghurt (#1) üzenetére


MaszekMester
csendes tag

A szolgáltató az a Vemoco. es igen mar reg van postabiztoaitonal. az adatforgalom egesz europaban a ceg llja. es igen kell odb 2.

Mester Maszek

(#48) MaszekMester válasza Reggie0 (#46) üzenetére


MaszekMester
csendes tag

halozati helymeghatarozo is van benne nem csak gps. amugy meg le is arnyekolod akkor vsak a bonuszt bukod. amiert vetted!

kerdezzetek. en mar reg hasznalom!

[ Szerkesztve ]

Mester Maszek

(#49) joghurt válasza MaszekMester (#47) üzenetére


joghurt
addikt

Ilyen megoldásokról én is tudok, de itt a jelen cikk információtartalmáról lett volna szó.

A tej élet, erő, egészség.

(#50) Pttypang válasza Reggie0 (#46) üzenetére


Pttypang
veterán

Akkor induljunk ki abbol, hogy a biztositonal pedig majd feldobjak, hogy x ideig nem volt elérheto, ez alapjan atdobnak teged egy masik kategoriaba, mert ki tudja, milyen street racing ment :D

Everybody lies.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.