Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22) RandomName válasza nuke7 (#14) üzenetére


RandomName
aktív tag

"micsoda? miért kéne olcsó szart gyártani..? Az apple se gyárt olcsó szart, mégis elég jól megy a szekerük... Bose? sorolhatnám...."
Értem, de én nem pont erről beszéltem. Üzletpolitika. Ha egy más gyártó terméke (Freecom Beatman II) mellé odarakom a saját fülesem, az jellemzően azért van, hogy piacot szerezzek abban a szegmensben. És ha az a füles nem jó, akkor nemhogy piacot nem szerzek, hanem lehetséges vásárlókat veszítek. Ezt az első példámban hoztam.
Akkoriban (kb 18-22 éve) átlag tini látott valami kedvelt előadón egy valamit, futott, és vett valamit a márkától, hogy meglegyen a csordaszellem. Ez ma is így van, csak ma már jellemzően influencerekkel... De ha a termék amire elköltötte az összegyűjtött zsebpénz jelentős részét nem az igazi, akkor a következő zsebpénzkupacot se arra fogja költeni, és idősebb korában, amikor már keres sem gondolkodik a márkában. És ez nem lett átgondolva akkor, amikor elkezdtek belépő szintre vállalhatalan minőségű terméket gyártani. Gyakorlatilag véleményem szerint így elvesztették egy, vagy több generáció fiatal célcsoportját, akik később lehet hajlandóak lettek volna megvenni a közép, vagy felső kategóriát amin a haszon is megvan.

Olcsó sz*r vonalon nekem vannak kedvenceim, akik drága sz*rt is tudnak gyártani, bár pár felsőkategóriás termékük meg nem olyan rossz. Ilyen számomra a JBL. Amikor a "Telekommarketingdömpingben" mindenki 50-120e forintos mindenféle vezetéknélküli JBL fejhallgatókkal mászkált, pár ismerőssel tartottunk cseretesztet. Akkoriban egy 25-30(?) körüli Samsung Level U PRO BT fülest használtam. És a JBL olyan volt azokhoz képest, mint valami sokol rádió. Aki meghallgatta a Samsungot a JBL után, az nem értette, hogy az mi, és miért szól úgy. De ott viszont megvolt a megfelelő üzletpolitika, és marketing is. Meg is hozta az eredményét a JBL-nek, de a Sennheiser ennek a hiányát issza.

Azaz gyártotta olcsó sz*rt, de túl sz*rt, (szerk.: jelentős felsz*pómarketing nélkül) és ahhoz meg nem elég olcsón, és most meg sírnak, hogy nem neveltek ki generációkon át márkafüggőséget. Ebbe egyféleképpen lehet beleállni. Vagy nem gyártok belépőszintet, és a többi termékemmel pozícionálom magam a piacon, vagy gyártok, de azzal van célom. Ők meg leültek a két szék közé a padlóra.

[ Szerkesztve ]

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.