Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) mephi666


mephi666
nagyúr

ööö, Abu... ez hogy megy? úgy tudom, hogy a gef 9-gtx sorozat az opengl 2.1-et támogatja... a 8asok talán még csak a 2.0-t... de az új driverektől nem fogja tudni támogatni még a gtx sorozat sem a 3.1-et? demonstrációs képek nincsenek? vagy ilyen irányú fejlődés nincs csak sebességbeli? :) nagyon nem vágom a témát (és még gondolom rajtam kívül sokan vannak így vele...) és azért kérdezek "hülyeségeket" :)

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#2) Devid_81 válasza mephi666 (#1) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Én sem látom át ezeket, szóval jöhet vmi infó...vagy megguglizom mindjáá :)

...

(#3) zed1983


zed1983
őstag

Erről valaki mondhatna egy kicsit többet, úgy tudom sok openGl-es játék nincs, az id-t tudom aki arra írja a játékokat...

YouTube Tech csatornám : https://www.youtube.com/channel/UCXIipIK2bjjaB38G1zKNi_w

(#4) glutamin válasza zed1983 (#3) üzenetére


glutamin
őstag

ez valóban egy érdekes kérdéskör. Én is csak az ID-ről tudom, hogy Open GL alapú. Valamint jöhetne esetleg egy OpenGL DirectX összahasonlító cikk is ha van rá kapacitás. Olyasmiket olvastam, hogy a DirctX már nagyon elhúzott tudásban, noha régebben ez fordítva volt.

„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

(#5) Psych0


Psych0
őstag

a 3.0-t nagyon lehúzták a fejlesztők, hogy semmi újat nem hozott, de legalább késett sokat. Reméljük alkottak valami hasznosat is, mert nagyon el lehet veszni a kiterjesztések között.
Nagyon nem ártana egy versenyképes crossplatform api, amire szívesen fejlesztenek, nem csak az őrültek(J.C.) :DD

[ Szerkesztve ]

"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."

(#6) mephi666 válasza glutamin (#4) üzenetére


mephi666
nagyúr

régen nem csak az id hanem egy csomó cég opengl támogatással írta a játékait... és nem olyan rossz az :) pont tegnap szórakoztam quake4-gyel és azért nagyon frankón meg vannak benne csinálva dolgok... aki meg látta az idtech5 techdemókat szerintem nem írja le annyira az opengl-t :) szerintem bitangjól fog kinézni a rage ha kijön egyszer...

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#7) Lacix29 válasza glutamin (#4) üzenetére


Lacix29
őstag

Open GL nem csak játékoknál van. A 3D tervező programok mindegyike támogatja szerintem. Főleg ha más platformra is kijönnek mint Windows, mert másutt nincs ugye DirectX.

(#8) Christoph


Christoph
aktív tag

Az opengl-t eredetileg a Silicon Graphics fejlesztette ki professzionális célokra(CAD...).

Az evereset az Ati driverre 48xx-es kártya esetén azt írja ki OpenGl 3.0-ra, hogy 80%-os ...ez érdekes, mit takarhat.

[ Szerkesztve ]

''...mert minden hazugság az igazsághoz vezet!'' by Dana Scully

(#9) magnum_pi válasza mephi666 (#1) üzenetére


magnum_pi
tag

Nincs értelme arról beszélni hogy mivel szebb mert gyakorlatilag ez a korlát a ShaderModel 3.0-val megszünt. Nincs olyan grafikai feature amit ne lehetne megoldani benne. Szóval marad a sebesség és a felhasználhatóság.

Gigabyte P55-UD3 F4, i5-750 @3.67 B1, ASUS ATI 6870, 2x2024MB Kingmax DDRII 1333Mhz, Samsung 245B, Chieftec 450W + FSP VGA Booster x3, Ninja Plus rev 2, CM 690

(#10) mephi666 válasza Christoph (#8) üzenetére


mephi666
nagyúr

hát ha jól tudom a 48xx az opengl 2.0-t támogatja, tehát lehet, hogy az utasítások 80%-át adják az opengl 3.0-saknak és ezért írja ezt? :) de lehet h hülyeséget mondok...

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#11) Christoph válasza mephi666 (#10) üzenetére


Christoph
aktív tag

Nem tom talán igazad van...

Bár annyit hirtelen találtam, hogy a 8.9-es Catalyst-től van részleges és folyamatosan bővülő opengl 3.0 support. Talán idővel 100%-ra nővi magát.

[link]

''...mert minden hazugság az igazsághoz vezet!'' by Dana Scully

(#12) Psych0


Psych0
őstag

az opengl-hez jelenleg háromszázakárhány extension tartozik. ha azt írja, hogy 80 százalék akkor valszeg a 3.0-hoz tartozó extensionök 80%-át implementálták a driverben.

"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."

(#13) leviske válasza mephi666 (#1) üzenetére


leviske
veterán

Ha jól tudom, akkor régebben azt olvastam, hogy a HD2000+ és a GF8000+ kártyák támogatják a OpenGL3-at. Attól függetlenül a HD4800-asoknál/HD3800-asoknál OpenGL2.1 van kiírva, tehát nem tudom. :F

(#14) hardzsi2 válasza glutamin (#4) üzenetére


hardzsi2
aktív tag

Itt röviden le van írva a DirectX-OpenGL versengés története:
http://en.wikipedia.org/wiki/Directx#History
meg itt is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Opengl#History

Itt meg az OpenGL játékok listája (többek között):
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_OpenGL_programs

Tanulság: mielőtt felteszitek a legáltalánosabb kérdéseket "Mi az OpenGL? Mikortól létezik? Milyen platformra? Milyen játékokat hajt? stb." célszerű picit utánnanézni korunk online encliklopédiáján...

[ Szerkesztve ]

flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)

(#15) doc válasza hardzsi2 (#14) üzenetére


doc
nagyúr

egy aprosaggal meg kiegeszitenem: [link]

(#16) VaniliásRönk válasza mephi666 (#6) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

HA, idén sem fog megjelenni.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#17) glutamin válasza hardzsi2 (#14) üzenetére


glutamin
őstag

Na most már jobban képben vagyok. Érdekes ez a versengés dolog. Ugye Xbox-on directx fut, így a multiplatfromos játékfejlesztésnek nagyon a directx kedvez. Közben meg Unreal motor is OpenGl, amit azért elég sok játék megkap.

„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

(#18) doc válasza glutamin (#17) üzenetére


doc
nagyúr

epp ellenkezoleg, a multiplatform fejlesztesre az OpenGL a megoldas
az, hogy a directx a windowson kivul a ms sajat konzoljan is fut, meg nem multiplatform :)

(#19) Abu85 válasza mephi666 (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Átnézve a paraméterek és a követelések listáját. Minden DX10 kompatibilis kártyának támogatnia kell OpenGL 3.1-at ... csak a drivereket kell megírni hozzájuk.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20) Abu85 válasza doc (#18) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Pontosan. Az OpenGL-t minden konzol támogatja, és kvázi operációs rendszer független. Ettől eltekintve, azonban a DX10 és a DX10.1 szolgáltatásokban már sokkal előrébb jár. Ez van. :U

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#21) rumkola válasza Abu85 (#20) üzenetére


rumkola
veterán

Majd ha Carmack szájából hallom, akkor elhiszem. Addig lufi. Sehol nem látom a hűdenagy DX 10 dömpinget és az égbekiálltó látványbeli ill. egyéb különbségeket. A jelenlegi legszebb játék számomra a Crysis ami hackkel DX9 alatt is hozza a 10-es minőséget és sebességet simán - sőt. A meg hogy mi van papíron, ugyebár minket felhasználókat nem nagyon érdekel.

Viszont a Havok és a Physx az már valami.

(#22) Abu85 válasza rumkola (#21) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Carmack speciális eset. Ő szeret minden GPU-hoz külön path-ot írni. Ezt rajta kívül még melyik fejlesztő teszi meg? ... Nyilván senki, mert a többiek időre dolgoznak. Nem mondhatják a kiadónak, hogy "When it's done!"
Márpedig mit kínál a DX10? Megírom a kódot az API specifikációinak megfelelően és fut minden DX10 kompatibilis kártyán! Jó dolog a Vendor Specific Caps bit hiánya.
Mit kínál a DX9 vagy az OpenGL. Előbbi tele van Caps bitekkel, utóbbi pedig kiterjesztésekkel. Ha kitalálok valamit, akkor meg kell nézni, hogy ezt a kiterjesztést támogatja-e minden kari. Ha nem akkor keresni kell más megoldást, vagy külön kiterjesztést kell használni. Kb. ez volt a Caps Bitekkel is a probléma, ... ez most NV caps bit, akkor ennek találni kell Radeon-os alternatívát stb.

A DX10-es mintát akarták a fejlesztők látni az OpenGL 3.0-ban. :)

A Crysis az túl mesterkélt. Látványban szvsz a Chrome 4.0 tud a legtöbbet ... nézd meg az új Call Of Juarez trailereit és képeit.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#23) divrapier válasza rumkola (#21) üzenetére


divrapier
tag

carmack (is) mondta, hogy egy nagy osszevisszasag mar az opengl. az mas, hogy engine johny nem ijed meg ettol. az egy dolog, hogy ugyanazt meglehet csinalni vele, mint dx-el. csak nem mindegy hogy mennyit szenvedsz. a 3.0 nem hozta a hozza fuzott remenyeket. a 3.1rol meg nem tudom mit ujit, most olvastam a hirt, hogy van.

GeForce 7800 GS 256 mb (overcloced to 512 mb)AGP

(#24) doc válasza Abu85 (#20) üzenetére


doc
nagyúr

eleg mas a dx es az opengl hasznalata, de hogy a ketto kozul melyiket valasztja valaki, az szvsz elsosorban nem izles dolga (kellene hogy legyen) , hanem az igenyekhez kell igazodni
ha pl. fontos a mar emlitett multiplatformitas, akkor egyertelmuen csakis opengl, ha nem, akkor lehet alternativa a dx (mivel nem hasznalhatom a graf. munkaallomastol hajszaritoig mindenfele vason, nekem nem az...)
mondjuk azt gyakran hallani, hogy fejleszteni sokkal kenyelmesebb dx ala, valoszinuleg van benne valami...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.