Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#28) Stauffenberg válasza Mr.Csizmás (#25) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

"de a market splitet a fullbelépő vezeti, olcsó kitobikkal"

És pont ez a szegmens zsugorodik brutális tempóban (ettől leginkább a Canon és a Nikon retteghet, hiszen ők dominálják ezt a szegmenst, nem véletlenül nyilatkozott úgy a Canon, hogy az ipar jelentős átalakuláson megy át és komoly visszaesésre kell számítani). Ez nem csak DSLR-re igaz, de a "fullbelépő" (EVF nélküli) MILC-ekre is. Nem véletlen, hogy a fókusz egyre inkább hangolódik a gyártók részéről az 1000 dollár körüli új "kvázibelépő" szint irányába, ott még stagnálni tudnak az eladások.

Amúgy meg a Sony csinálja nagyon jól: Régebbi vázakat is sokáig gyártásban tart, ez csökkenti a fajlagos gyártási költségeket és olyan ársávokban tud megjelenni a konkurenciához képest fejlettebb funkciókkal, ahol mások nem. Jó példa erre az A6000 vagy az A7. Az A6000 képes a "fullbelépő" plasztikfantasztik DSLR-ek árával versenyezni, az A7 pedig már Full Frame-et kínál kitben, újonnan 300k pénzért (vázat 200k körül is lehet már lőni egy-egy akcióban), ahol még mindig csak a DSLR gyártók "már nem halálosan belépő, de attól még amatőr" gépeit kapod meg.

Olyan drága MILC-ezni... :( Ja, azok fejében, akik semennyire nem követik a piacot, de nagyon megmondani a tuti azt tudják és tele van spammelve az összes MILC hír ezekkel. Kijavítani meg őket nem lehet korrekt információkkal mert úgyis az lesz a vége, hogy hisztizve az asztalra lesz csapva az atombomba érv, hogy "jólvan, nem érdekel, különben is szar a fogásuk", csak ugye az eredeti érv nem a gépek fogásáról szólt (mellesleg minden vázhoz vannak markolat nagyobbító kiegészítők a gyáritól az Aliexpresses filléres utángyártottig ha valaki erre gerjed). Ugyanez a réteg volt az, amely képtelen volt a választott gyártójából kicsikarni egy sor olyan előremutató technológiát, ami DSLR-en is megoldható lenne. Akiben meg felmerült az igény ezekre a funkciókra, elkezdett elszivárogni, nem véletlenül borítanak most a DSLR gyártók is irdatlan vagyonokat a MILC szegmensük felfuttatására, miközben a marketingeseik egy évtizeden át adták a kretént.

Most meg egy MILC gyártó (Sony) a világ második legnagyobb szereplője a globális piacnak, letaszítva a MILC-zöldfülű, de jelenleg is DSLR-ben erős Nikont a harmadik helyre. Hát ja... bizonyosan a marketingesek tehetnek erről, hiszen a MILC ipar technológiai fejlesztései mind csak baromságok, ezért lett tavaly a Sony a no.1 Full Frame gyártó eladási volumenben az USA piacon, még a Canont is előzve, ezek a vásárlók egy hatalmas hazugságnak dőltek be. Ugye ha a tényekkel nem tudok vitatkozni, akkor előveszem a jól bevált lehülyézést, az mindig segít.

Én nem vagyok a DSLR-ek ellen, még sokáig velünk lesznek, semmi baj azzal ha valaki inkább őket preferálja. De ez a vallásos imádat már kicsit unalmas így 2019-ben. Már a Canon vagy a Nikon is arról beszél, arról kommunikál, hogy a MILC kategória a jövő. Sőt a Nikon a Z-rendszer bemutatásakor (hogy végre legyen valami tényleg ON) azt mondta, hogy az F-bajonett az elmúlt 60 évnek szólt, míg a Z-bajonett meg a következő 60-nak, ők erre tették fel a jövőjüket (ahhoz képest azért megerőltethetnék magukat egy fokkal jobban, de látjuk az igyekezetet).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.