Imádnám. Elférne a Bentley vagy Opel Meriva B mellett a kis kastélyban, ha futná bármelyikre.
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
Imádnám. Elférne a Bentley vagy Opel Meriva B mellett a kis kastélyban, ha futná bármelyikre.
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
"ez amolyan köztes megoldás a gombok nélkülözésére, mert ez legalább soha nem változik, nincs benne menü"
Na ez már tényleg az idiotizmus tetőpontja. Néhány szép fém tekerentyű meg gomb kevesebb helyet foglalna mint az a kijelző, szebb lenne sokkal, és csukott szemmel kezelhető, de nem, akkor is kijelző kell oda a térdünkhoz. Szerintem a következő csilliárdos fejlesztés legyen a kijelző a pedálokba.
Luxus játék, vicc hatótávval. Lehet bűvészkedni hogy 120-szal leérünk e mamihoz, vagy 110+klíma, esetleg csak 100? Izgalmas társasjáték az egész családnak.
[ Szerkesztve ]
Ελευθερια η θανατος
És a mami is örülne nektek, mert minimum egy napot ott kell nála töltsetek, mire a 10(16) A-es konnektorból visszatöltöd az autót.
Aha... 7,5 milláért ez a hatótáv csak nevetség tárgya. Esetleg második, közértbe járós autónak még elmenne a paramétereivel, de az árával már nem.
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
A hatótáv az nagyon karcsú. De ez még csak a kevesebb baj, hamarabb eszi meg a korrózió, mint hogy akkupakkot cserélne benne az ember. Ezektől eltekintve biztosan nem rossz.
Mindig mondják, hogy a Mazda rétegautókat gyárt, azaz olyanokat, amelyeket speciális vevőkör vesz. Hát most sikerült a vevőkör egészen speciális szegmensét kipécézni: egyedülállók, akik nem utaznak autóval sehova, de mindezt legalább zölden teszik :-)
Akik viszont szeretnének villanyautózni, azoknak nem sokkal drágábban egy 60-as aksis Kona vagy e-Niro sokkal jobb választás.
Egyrészt azt kell hogy mondjam, a teszt érdekesebb volt mint egy random telefon teszt, tök jó, részletes lett, kezdtek belejönni
Másrészt az autó: kifejezetten tetszik, jól néz ki, elsőre hiányoltam a típus megjelölésből valami "e", vagy valami villanyosságra utaló tagot, de ez csak MX30, kellemes meglepi.
Hatótáv: az első pár bejegyzésben jól ki van fejtve ki is a célközönség. Plusz gondolkodjunk M.o-n kívül (is), ahol városban is van távolság. Szóval egy nagyon jól kitalált autó, csak nem nekem: szűkös hátsó tér az nálam kizáró ok.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
Úgy tudom 2008 óta ez nem igazán probléma, felületi korrozió előfordulhat sajnos, erről volt cikk is. De annak semmi köze az átrohadáshoz. Minden függ a használattól is. 12 Mazda volt a családban az elmúlt 24 évben, 2003-as Mazda 3 még családon belül van, ott előjött a rozsda. Édesapám 2015-ös Mazda 6-ján felületi korrózió van az alvázon, az én 2013-as 6-oson meg semmi.
Hörcsög Powa'
De igen még jelenleg is probléma, a családban pont egy 2015-ös Mazda 6 küzdött a jelenséggel a felületi korrózió minden esetben a kezdet. Egyébként nem kell messzire menni, ha az internetes keresőt használod ez jelenleg is tendencia náluk.
[Ezt] olvasd el.
[ Szerkesztve ]
200 km papíron/valós teszten autópálya nélkül, az nagyon karcsú Ez már az a táv, ahol nem mindegy, hogy milyen úttípuson megy az ember.
Városban oké, szerintem az ára sem horror: ha onnan nézzem, hogy pl. barátnőm apja jócskán 7 millió felett vett egy sima benzines (bár full felszereltségű) Vitarát.
Pixel 7 + Xiaomi Mi Pad 5 + ASUS ROG STRIX GL502VS
A 64 - es Kona/Niro sokkal drágább (14 körül, vs. 8.5)mert nincs rá állami támogatás. Viszont a 39-es Kona/Niro/Ioniq jobb választás ennél ennyiért, ha meg hobbiautónak kell akkor ott a Mini.
Pont erre a cikkre gondoltam és ezzel dobálozik mindenki. Te is hidd el a tapasztalatom, el is ismertem hogy felületi korróziót mi is tapasztaltunk pont egy 2015-ös 6-oson. A 17 éves rohadós 3-as is egyben van még.
Pl. beszélhetnénk a szar, sérülékeny fényezésről, ami kb. égetőbb probléma szerintem.
[ Szerkesztve ]
Hörcsög Powa'
Nyilván a korrózió jelentkezése rengeteg tényezőn is múlik, pl. télen ritkább használat és, ha garázsban tartja az ember egyáltalán nem vagy később jelentkezik. Én nem ezzel dobálózok, ahogy leírtam ez tapasztalat és Te is tapasztaltad. Csak ellentmondásokba keveredtél, leírtad, hogy tapasztaltál felületi rozsdát, de előtte azt is leírtad, hogy "Úgy tudom 2008 óta ez nem igazán probléma". Sajnos probléma, mert vannak olyan pontok az alvázon, amik a korrodálás miatt életveszélyessé válhatnak.
beleülnék... oszt azt sem tudnám, hogy kell vele elindulni... nagyon abba az irányba megyünk, hogy egy mai modern autó használatához legalább egy informatikusi diploma kell bakke'
Meg azért azt is szívesen megnézném, hogy a 60+-os korosztály(főleg a hölgyek) hogy bánik egy ilyen autóval...
Ők sem a célközönség.
Ahogy Sanyi mondaná: "jó ótó!". (1-2 főnek, kis távokra.)
A megeszi a korrózióra reflektáltam, mert az nem egyenlő azzal, hogy felületi korrozió van az alvázon. A 2008 előtti Mazdák kasztnija képes volt átrozsdásodni 10 éves korára, az újak nem. Tehát két külön dologról beszélünk úgy gondolom. Az, hogy 30 évesen szét fognak rohadni a modern Mazdák azt nem tudom, de nem is szeretném addig használni őket.
[ Szerkesztve ]
Hörcsög Powa'
Az infotainment rendszer vezérlése és komplexitása egy érdekes téma lehetne, de a konkrét vezethetőséget illetően a villanyautók kifejezetten egyszerűek és kezesek.
Egy gombnyomással elindítod (egyes kocsiknál még azt se kell), kiválasztod az irányt (ha előre mész, hátrahúzod a kart - logikus nem?), aztán gázt adsz és tekergeted a kormányt. Váltani nem kell, nyomaték van mindig, megfelelő erősségű visszatöltés esetén (ami gyakran állítható) még a féket is ritkán kell használnod.
"We spared no expense"
LED-es övcsat megteszi? Az nem derült ki, hogy RGB vagy sem.
#6 PDA_FAN: Fiatal párok, akiknek nincs gyereke, maximum kutyája, de nem a kerékpározás a hobbijuk, és amúgy szalad nekik a szekér, hogy fenntartsanak második autót, amit maguk vesznek újonnan, és tudják otthon tölteni. Vagy első autó, mert Bp-n élnek és közösségi közlekednek mindenhova városon belül. Hétvégente legmesszebb a Dunakanyarig mennek.
#7 moleculez: Budapesten is van városon belül távolság. Mégsem hiszem, hogy az önmagában elég lenne célnak. Ott is kell megoldás a töltésre, egy békásmegyeri lakótelepi parkolóban ez nem biztos, hogy megoldható.
[ Szerkesztve ]
Engem főleg az érdekelne, hogy a hátsó sor ajtaját miért kellett így elba..ltázni. Látszólag nem lehet beszállni, ha mégis sikerülne, akkor pedig elég klausztrofób a rettenetes merevítés okán lőrésszerű ablak miatt.
A hatótáv lényegtelen, legalábbis fenntartom, hogy az EV jelenleg leginkább városba való, napi töltögetéssel, kis akksival így kis súllyal. De itt kis akksi és nagy súly van, ami rontja a matekot.
Az infotainment GUI tervezője korábban a BMW-nél volt? Az ábécét leszámítva full ugyanúgy néz ki, más színekkel.
Szinte tökéletes, a hatótáv kb 99%-ban mindenkinek megfelel, és nem kell egy brutális pakkot cipelni, nagyrészt tök feleslegesen, ami egyenlő a környezetszennyezéssel.
"Our honor is more important than our wealth"
Szépnek szép, szeretem az elektromos autókat, de vicc a hatótáv sok esetben, itt pláne.
Samsung Galaxy S23+
mióta mobilaréna téma az autózás?!... lemaradtam valamiről?!
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
Várom még mindig az elektromos "Swiftet". Vagy maradok a BKVnál.
Két évvel...
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
nah. akkor csak lemaradtam....
hogyhogy autós téma került ki a mobilarénára?! jó, oké... autó-mobil ....
de mos komolyan...
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
Párszor már ezt megírtam, úgyhogy röviden:
Az e-autó tulképp egy guruló telefon. Akku, szoftver, processzor, UI, hatótáv, teljesítmény, ilyesmi. Csak a futómű maradt benne gép és mechanika. Egy IT-termék, ahol a design, a felhasználói élmény, a felület, a hatótáv, a töltés, az infotainment és a mobilos kapcsolat tesz különbséget.
Egy tech portálnak ezzel a témával illik foglalkoznia.
És ha már így van, akkor leginkább a Mobilarenára illik a téma.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
áá, köszi, hogy ennek ellenére leíírtad
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
Dacia Spring. Csak a jövő évi 100 - as kvóta 1 nap alatt fogyott el. Esetleg ha a kínaiak árulnak majd valamit. Pl : [link]
A Suzuki a semmire sem jó lágy hibrideket meg a Toyota átmatricázott 20 milliós hibridjeit (Across, Swace) árulja inkább.
Ha most bemész a Mazda kereskedésbe, neked sincs állami támogatás, kivéve, ha még a múltkori pályázaton sikerrel indultál. De ha abban a szűk másfél napban nem sikerült pályáznod, akkor neked sem 8,5 milláért mérik.
Tudom (van támogatott autóm), de most támogatás nélkül nem érdemes semmilyen új villanyautót venni 11 millióért mert valószínűleg jövőre is lesz támogatás. (EU - s pénz)
nem erre az ajtónyításra mondják hogy suicide doors?
a hatótáv tényleg vicc, látszik hogy teljesen más oldalról közelítik meg az egészet.
illetve a térdnél lévő alsó konzol is vicc, inkább akkor legyen 2db tekerős gomb még.
De igen, ez az. Ha nem nyitod ki az elsőt nem tudod kinyitni a hátsót. Ha csukva van az első nem tudod becsukni a hátsót.
Ez egy városi autó.
A 200 km lefedi a kilométer igényt, ha nem taxizásra használják.
Taxizni nem igazán lehet vele, szóval OK.
Mivel ez egy városi SUV, a SUV funkciónak annyi haszna van, mint vadászrepülő gépeken a tolatóradarnak. Terepen nem fognak ezzel közlekedni, autópályán sincs haszna. Biztosan lehet olyan esetet találni ahol előny a SUV kialakítás, de szükségtelen, divat megoldás. Legalább is ebben a kategóriában.
Az automata váltó közelébe elhelyezett kijelző és tekerő izé felesleges.
Menet közben nem igazán lehet használni. Álló helyzetben a kormány mögötti kijelző is elegendő. Ráadásul a szóbeli kommunikáció sokszor hatékonyabb mint a tekergetéses gomb nyomogatás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Jeeesszusom az az alsó műanyag keret végig az oldalán katasztrofálisan elcseszi az összképet. Ezt vizuális becsapásnak használják, hogy ettől magasabbnak, nagyobb rugótávúnak érezd, pedig nem az. Terepet sosem bírna egy ilyen. Ezért rühellem az suv kategóriát.
Ez a 200km 4-5év múlva, jó sok gyorstöltéssel hogyan fog kinézni? Egy új akkupakk mennyibe kerül?
Nem értem ezt a nagy SUV ellenességet. Azért magas építésű, mert a padlólemez 10-15 centivel vastagabb az akksik miatt. Hogy ne ülj hülyén, muszáj magasabbra húzni a tetejét. Terepjárásról soha senki nem beszélt, a rugóút is átlagos.
Légellenállás szempontjából meg tök mindegy a városban.
Ugyanígy. A maximum 36 kW gyorstöltést a hűtött akku meg sem érzi. Előbb dobod ki a többi részét mint az akkut. Ez nem Leaf.
Nem, ez nem az. Az öngyilkos ajtónál külön tudod nyitni a hátsó sor ajtaját. Ennél nincs az a veszély, ami annál igen.
A SUV az nem elektromos. Ellenben egy nehezebb, önző módon gondolkodó modell.
Szerintem ez is az : [link]
Az egy csoda lehet.
Nevetséges a Mazdáknak a korrózióvédelme.
Nem túl zsír.
~~~ Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet. ~~~
Szerintem pont az elsö ajtó nyitási kényszere miatt nem az. hiába mondja annak a Wiki, amiért a többi annak van tekintve, ez nem az. Az első ajtó védi minden veszélyes mutatványtól.
Sziasztok,
volt szerencsém ilyet kipróbálni, BM 3 asom van, így lényegében ismerős volt főleg az infotainment, dizájnra bár más de menüpontok elrendezése kb. ugyanaz.
Vicces, hogy a motortérben elveszik a kis elektromotor, meg belátsz az autó alá ha felnyitod a motorházfedelet, oda egy G120 + hibrid hajtás kombó lenne való (bár erről megoszlanak a vélemények hogy milyen egyéb hajtásláncal tervezi még a Mazda az MX-30 at kiadni).
Menetteljesítmények terén szándékosan programozták ilyenre, hogy hajazzon a jelenlegi belső égésű motorok nyújtotta érzéshez.
Hatótáv 160-170 km, 200 at nem lehetett belőle kihozni. Veszprémbe villámoztuk, azt nem tudom hogy a töltőoszlop hibája e, de eldobálta a Dc oszlop az autót mindíg.
Nekem alapvetően tetszett, de ekkora akksival tényleg csak városba elővárosba való ovijáratnak tehetős középosztálybeli fiatal házasoknak 2. autó gyanánt. 50Kwh akksival (240-270km hatótávhoz) , meg több lőerővel simán vállaható lenne.
[ Szerkesztve ]
Aki tud és tudja, hogy tud, veszélyes, attól óvakodjatok! Aki nem tud és tudja, hogy nem tud, az okos, tanítsátok! Aki tud és nem tudja, hogy tud, az bölcs, attól tanuljatok! Aki nem tud és nem tudja, hogy nem tud, az hülye, hagyjátok!
Az újabbak már jobbak. Rájuk is vonatkozik a 12 év átrozsdásodási garancia kötelezettség.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Aha. Az átrozsdásodási gari kb semmire nem érvényesíthető, egy igazi átverés.
Mint ahogy már megígérték 100x.
És a sok rx-7 után szintén megígérték, hogy tartóssá teszik a wankel-t.,így született az rx-8.
Engem egyébként nem zavar, általában új autót veszek és 4 éves korban eladom, de attól még az autók között élek, és meglepően kilóg a sorból a Mazda.
[ Szerkesztve ]
Mazda leküzfhetné már a borzalmas rohadást, mert nagyon szép autókat csinálnak, de í]y sosem merek venni mazdát.
Nekem tetszik és az autóhasználati szokásaimnak meg is felelne. Nem úgy volt, hogy csinálnak valami öntöltős wankel motoros hibridféleséget is?
"Mi kalandvágyból itthon maradtunk."
Érvényesíthető, csak el kell olvasni a feltételeket.
Minden évben el kell vinni kötelezőszemlére és a külső sérüléseket saját költségen javíttatni kell.
A felülvizsgálat után be kerül a pecsét az aktuális helyre.
Gondolom ez normális gondolkodás mellett amúgy is természetes. Főleg fiatal járművek esetében. Nem járunk évekig sérült karosszériával.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!