Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Anubris


Anubris
őstag

Ami még érdekes és ebből a cikkből nekem nem jött le, az az hogy csak 1080-as kártyákkal lesz kompatibilis 1070-el nem és azt nem értem, hogy akkor 1070-nél mi az aktuális helyzet. Régi SLI hidakkal működik az vagy sem, mert korábban is sokat inkább vettek egy 970 SLI-t, mintsem 980-at.
Gondolom később majd jön valami megoldás erre.

(#2) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Verpistak biztosan sirnak... ;]

Egyebkent nem ertem, mit tokol az NV meg a hidakkal. AMD ebben mar joval elottuk jar.

Don't Tread On Me

(#3) lezso6 válasza MPowerPH (#2) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Az NV nagyon figyel az e-penis-re. Ha látszik, hogy SLI híddal vannak összekötve a kártyáid, az plusz 5 centi, így ebből a szempontból nem érdemes dobni a technológiát, hiába van sokkal jobb megoldás (PCIE). Szóval kb marketing, semmi több.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#4) menpee


menpee
aktív tag

Innováció :C

,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell

(#5) B.Á.L.!.N.T


B.Á.L.!.N.T
senior tag

Eddig sem láttam értelmét a 4 gpu-s rendszereknek...
2 gpu-ig oké, onnantól fölfele hurkalé a skálázódás, nagyjából mindenben.

(#6) #85552128


#85552128
törölt tag

Ez a DX12/Vulkan multigpu módokat is érinti vagy csak a "régi" DX11-es SLI-t ? Nem mintha kéne 2+ GPU csak érdekel. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#7) R9DEON válasza B.Á.L.!.N.T (#5) üzenetére


R9DEON
senior tag

4 GPU-t szerintem nem játékra használnak hanem valamilyen melóra.

(#8) Abu85 válasza #85552128 (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak az SLI-t. Az API-s dolog az multiadapter. Ott fel sem kell rakni a hidat.

(#1) Anubris: Mert az 1070-ről még nem tudni semmit. De elég nagy hiba lenne, ha nem működne az SLI HB-vel. Értsd úgy, hogy ha nem a markhuszároknak akarsz kedvezni, akkor jobban jársz a két GPU-s SLI HB-vel, mint a három GPU-s sima SLI-vel. Egyszerűen az 500 MB/s 4K-ra nagyon kevés. Hiába pakolod bele a kártyákat, nem fog gyorsulni.
A kérdést megelőzve ... igen, a markhuszároknak ez rossz lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#9) atok666 válasza Abu85 (#8) üzenetére


atok666
őstag

... Egyszerűen az 500 MB/s 4K-ra nagyon kevés. Hiába pakolod bele a kártyákat, nem fog gyorsulni....

Akkor miert van az, hogy mezei SLI-vel hozzaadsz egy masik 980at a rendszerhez es a 14.7 FPS-bol egyszercsak 29.4 lesz? (Crysis3 4k)

Atok

(#10) jacint78 válasza lezso6 (#3) üzenetére


jacint78
addikt

Nem ismerem a specifikációkat, de van egy olyan érzésem, hogy ezesetben fontosabb a késleltetés, mint a sávszélesség és a közvetlenül összekötött GPU-k gyorsabban elérik egymást, mint expresszen keresztül az biztos.

[ Szerkesztve ]

type your text here..

(#11) Abu85 válasza atok666 (#9) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Egy több évvel ezelőtti játékban nincs annyi interframe kommunikáció, mint egy friss játékban. Nem annyira bonyolult a leképező.

(#10) jacint78: A PCI Express késleltetése sokkal kisebb, mint a hidas megoldásoké. Az SLI-é majdnem 2 ms, ami azért jó 7-8x több, mint egy XDMA-s késleltetés. De ez nem annyira kritikus tényező. A sávszélesség kell.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) Simi37 válasza Abu85 (#8) üzenetére


Simi37
őstag

Na Abu ha már itt vagy ha vmelyik gyártó majd ilyen alapokon kiad egy 2GPUs kártyát (pl Asus mars 760x2) akkor ha vki vesz 2db 2GPUs vgat (nyilván életszerűtlen de azért lehetőség na) akkor nem is lenne sli hídnak rajta hely? Magyarul 2x(1+1)et sem lehet 4waybe rakni?

[ Szerkesztve ]

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

(#13) Sipike19 válasza Abu85 (#11) üzenetére


Sipike19
tag

Gondolom ez inkább a dx11 miatt kellett, vagy nem?
Mert én úgy tudom, hogy dx12 alatt lényegesen jobban skálázódnak a 2, 3, és 4 utas sli-k is.
De javíts ki ha tévedek.
Ja, és mivan a Vulkannal, ott is hoz ez valami kézzel fogható változást, vagy nem?
Elkéne az Nividiának ezen a téren a fejlődés, 4K alá nincs életképes megoldásuk, 980ti is csak nehézkesen bír nagyobb gépigényű játékokat 4K-ban, az sli pedig nem vol olyan hatékony, hogy cf-es fury kártya verő legyen, vagy nem így van? :U

Sipi

(#14) jacint78 válasza Abu85 (#11) üzenetére


jacint78
addikt

Az SLI-é majdnem 2 ms

Honnan ez az infó? Elég valószínűtlennek tűnik a 2ms rengeteg.

Sipike19

Elkéne az Nividiának ezen a téren a fejlődés, 4K alá nincs életképes megoldásuk,

Felfogtad, hogy a hamarosan piacra kerülő elméletben jóval erősebb kártyák topikjába írtad ezt be? :W :C

[ Szerkesztve ]

type your text here..

(#15) Anubris válasza Abu85 (#8) üzenetére


Anubris
őstag

Tehát akkor lehet működni fog 1070-el is, csak a honlapon azért írják, hogy 1080 only, mert még úgy veszik nem létezik 1070 és a Maxwell, Keplerre gondolnak, hogy azokkal nem működik?

(#16) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Nyomassák csak a 4K-t, helyes!

(#17) Loha válasza jacint78 (#10) üzenetére


Loha
veterán

SLI csatlakozó gyakorlatilag egy PCIe x1 vagy x2 port megfosztva a felesleges lábaktól (pl.: tápellátás).

Az NV saját bevallása szerint 1GB/s sávszélességgel rendelkezik:

"The SLI connector is a proprietary link between GPUs that transmits synchronization, display, and pixel data. The SLI connector enables inter-GPU communication of up to 1GB/s, consuming no bandwidth over the PCI Express bus."

ami pont megegyezik a PCIe 3.0 x1 sávszélességével, és ezt duplázták meg most a dupla SLI híddal.

Elég valószínű, hogy a közvetlen GPU -> GPU kommunikáció kisebb késleltetéssel rendelkezik, mintha közbeiktatnák a CPU-t is.

[ Szerkesztve ]

(#18) jacint78 válasza Loha (#17) üzenetére


jacint78
addikt

Viszont az SLI csatlakozó sokkal több vezetékből ál, mint egy egyszeres expressz.

Elég valószínű, hogy a közvetlen GPU -> GPU kommunikáció kisebb késleltetéssel rendelkezik, mintha közbeiktatnák a CPU-t is.

Én is ezt mondom, de abu szerint 2ms az elérési ideje ami horribilis, két faék mikrovezérlő 8MHz-en is gyorsabban kommenikál odavissza I2C-n. :D

[ Szerkesztve ]

type your text here..

(#19) lezso6 válasza jacint78 (#18) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

I2C interfészt a VGA-kra! :DDD

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#20) subaruwrc


subaruwrc
félisten

:W

(#21) proci985 válasza lezso6 (#3) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

ha nagyon kell meg mindig rajuk lehet tolni egy parhuzamos osszekotot ;]

komolyra forditva: 7850 CFen meg volt, 290Xeken nem, nekem nem hianyzik.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#22) Vigilante válasza subaruwrc (#20) üzenetére


Vigilante
őstag

Raktál már volna össze rögtön 4 1080-at szénné húzni mi!? :DDD

△ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

(#23) subaruwrc válasza Vigilante (#22) üzenetére


subaruwrc
félisten

:)) :DDD

(#24) ricsi99 válasza R9DEON (#7) üzenetére


ricsi99
addikt

Ez igy van, ami több gpu-t használ az pont tojik rá hogy cf/sli megy e ,csak hogy benne legyen a gépben és pci-e legyen :D

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#25) derive


derive
senior tag

Vajon mennyibe kerulne ugyanezt optikai kabellel megoldani 100xos savszelesseggel? Ez az 1GB/s a GDDR5X es HBM2 vilagaban kb a szarnak egy pofon....

[ Szerkesztve ]

(#26) maross


maross
veterán

Ha mostani tobbkartyas rendszerek is haldoklanak a tamogatottsag miatt, dupla savszellel se lesz maskent...

eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok

(#27) jacint78 válasza derive (#25) üzenetére


jacint78
addikt

Az optikai megoldás nem lesz százszoros sebességű, sőt! Csak akkor van értelme optikát használni, ha sok a jelet zavaró forrás, illetve nagy a távolság. Az optikai átvitel önmagában nem egy hú de gyors dolog és nem is a gyorsasága miatt használják.

type your text here..

(#28) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Pusztán elméleti szinten: mi a helyzet a dupla SLI HB-vel?

https://www.coreinfinity.tech

(#29) jacint78 válasza sh4d0w (#28) üzenetére


jacint78
addikt

Nincs helye.

type your text here..

(#30) derive válasza jacint78 (#27) üzenetére


derive
senior tag

Tulkepp nem tudom, mi korlatozza itt a sebesseget, de ez meg rezdrotnak is gyenge, lassan mar USBn is osszehoznak ennyit soros kapcsolattal, meteres kabelen. Ha az arnyekolas a problemas, akkor segitene az optika, ill talan lejjebb vinne a 2ms latencyt...

[ Szerkesztve ]

(#31) Abu85 válasza jacint78 (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Developer guide. Régen még publikus volt, ma már le van zárva. Igazából ez azért van megosztva, hogy a fejlesztők tudjanak rá tervezni. Maga a késleltetés nem gond itt, mert olyan adatok másolása történik, ami a képkocka közben kész lesz, és akkor már mehet a másik GPU-nak. A gond akkor keletkezik, ha sok ez az adat. De elsőként nem a késleltetés, hanem a sávszélesség miatt, mert a másolás úgy eltarthat 7-8 ms-ig is. Most sincs igazából megduplázva a sávszél, de egyszerre két dolgot lehet másolni, vagyis effektíve a másoláshoz szükséges idő közel a felére csökken. Ahol nem kell ennyit másolni, ott pedig nem probléma a sávszél.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32) Abu85 válasza Simi37 (#12) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az megoldható. De ott is gond lenne a teljes kommunikáció, mert az SLI HB sávszélessége nem nő, miközben nem egy, hanem két GPU adatait továbbítja a másik VGA-ra.

(#13) Sipike19: DX12 és Vulkan alatt még a hidat sem kell felrakni. Szóval igen ott működik a skálázódás addig, amíg az adott fejlesztő támogatja.

(#25) derive: Nincs igazán szükség rá. Nem másolnak olyan sok adatot.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#33) jacint78 válasza derive (#30) üzenetére


jacint78
addikt

Nem az árnyékolás, hagyjuk ezt butaság.

type your text here..

(#34) Yutani


Yutani
nagyúr

Őszintén gratulálok az Nvidiának ehhez a korszakalkotó újításhoz.

#tarcsad

(#35) subaruwrc válasza Yutani (#34) üzenetére


subaruwrc
félisten

:DDD

(#36) Vigilante


Vigilante
őstag

Azért egy GTX 980 TI vagy Titan X Quad SLI elég sokáig kitartana még. ;] Ez hála égnek nem visszamenőlegesen lesz igaz. Full HD mellett nekem úgy se volt soha 2 GPU-nál többre igényem. Csak magát az SLI-t azért ne szüntessék már meg. :P

[ Szerkesztve ]

△ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

(#37) Loha válasza jacint78 (#18) üzenetére


Loha
veterán

SLI csatlakozóban 13 sor érintkező van, a PCIe x1 foglalatban pedig 18 sor, ebből 5 sort simán elhagyhattak és már meg is van az SLI.

A 2 ms késleltetés nyilvánvalóan _hihetetlenül_ sok, de nem is lesz alátámasztva semmilyen leellenőrizhető forrással. ;]

[ Szerkesztve ]

(#38) proci985 válasza Loha (#37) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

Elvileg ki lehetne merni megfelelo test setuppal.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#39) Reggie0 válasza jacint78 (#27) üzenetére


Reggie0
félisten

Csakhogy a nagy tavolsag centimeterben kifejezve annal kisebb szam lesz, minel nagyobb a kivant freki. Pl. 100 gbit/s-ot meg nem lattam egy rez erparon, optikan mar igen.

Az optikai átvitel önmagában nem egy hú de gyors dolog és nem is a gyorsasága miatt használják.
De igen.

[ Szerkesztve ]

(#40) jacint78 válasza Reggie0 (#39) üzenetére


jacint78
addikt

100 gbit/s-ot meg nem lattam egy rez erparon, optikan mar igen.

Mekkora távolságon? Az optikai megoldásnak is megvannak a hátrányai, mint a jitter például, néhány centiméteren 100%, hogy rézzel többre lehet menni.

Az optikai átvitel önmagában nem egy hú de gyors dolog és nem is a gyorsasága miatt használják.
De igen.

Igen, ha nagy a távolság, valóban pontatlan voltam.

type your text here..

(#41) Reggie0 válasza jacint78 (#40) üzenetére


Reggie0
félisten

Tobbre lehetne menni. De nincs ra SER/DES, ezeket is nx10g-s laneeken viszik es max belul az optikai konverter nyalabolja. Raadasul PCB-n kulon problema, hogy az FR4 13-14 giga folott rohamosan kezd csillapitani. Egyedul felvezetokon belul nincs (extra nagy) problema ekkora frekivel, bar mar ott sem Si-t hasznalnak.

Igen, ha nagy a távolság, valóban pontatlan voltam.
Igen de nem. Kesleltetest akartal irni, nem tavolsagot.

Visszaterve a temahoz: NV-nek is el kene mennie a PCIe-szeru Nx8-12GT/s lanek fele es kezdeni valamit a kesleltetessel. Peldanak okaert egy PCIe switch olyan 150ns kesleltetessel bir pedig meg pufferel is. Magyaran az NV jelenlegi dizajnja mar nagyon elavult.

[ Szerkesztve ]

(#42) jacint78 válasza Reggie0 (#41) üzenetére


jacint78
addikt

Na jó, az ilyen nagyonagyfrekvenciás átvitelekkel nem vagyok tisztában bevalom.

Visszatérve biztos ez a nagy késleltetés az NV-nél? Ez nekem annyira soknak tűnik hogy nem bírom elfogadni. :D

type your text here..

(#43) Freiherr


Freiherr
őstag

Hány %-át érinti ez a felhasználóknak?Szerintem az SLI is csak kis részesedés,a többség egy kártyával nyomul.

XXX

(#44) Fücsök007 válasza Freiherr (#43) üzenetére


Fücsök007
őstag

Jelenleg így van, de a jövőben változhat a felállás, mivel a csúcskategóriás GPU-kat túl sokba kerül legyártani a piaci részesedésükhöz képest. Emiatt ha lehetőség lesz rá, akkor az SLI/CF rendszerek skálázódásával kiváltható lesz a csúcskategória két mainstream kártyával DX12 alatt. AMD-nél tudtommal a Navi szériából terveznek utoljára böhöm méretű GPU-t, ami már nincs annyira messze. Nvidia oldalról emiatt jobban fejleszthetnék az SLI hidat, vagy nekik is a PCI-E szálakat kellene használniuk.

(#45) jacint78 válasza Fücsök007 (#44) üzenetére


jacint78
addikt

Mondjuk ez a PCI-expresszes dolog is érdekes, mivel azon is tudnak kommenikálni, annó nem is mértem különbséget még GTX460-akkal és 8800Gt-kkel sem híddal és nélküle. Sőt 3DMark06 közben le is szedtem az SLI hidat és egy apró akadás történt majd ment tovább rendesen. :D

type your text here..

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.