Elég sok hosszá-szólás született, köszönöm őket (jót is rosszat is).
Igyekszem mindegyik felmerült témát megválaszolni.
Az tény hogy a Witcher 3 legtöbb mellékküldetésének is olyan története van mint ha része lenne a fő küldetésnek (mondjuk 90%) de éppen ezért elég sok olyan bugba is belefutottam mikor ki akartam maxolni mindent ami miatt vagy vissza kellett tölteni játékállást, vagy elő kellett hívni a Console-t és csak kóddal tudtam tovább vinni (beakadt ellenfelek, nem megjelenő NPC, nem megszűnő akadály...stb.). Egy teljes végigjátszás során legalább 10-15 ilyennel találkoztam, volt hogy sorozatban. Akkor ott vannak még a lovas bugok amik egy részét hamar javították de néhány mégis benne maradt (Damn it Roach) és egyéb kisebb Glitch-ek, grafikai gondok. Nem tökéletes, de mégis az a roppant mennyiségű tartalom amit beletettek ellensúlyozza minden baját. Számomra ezért is etalon. Ha jól rémlik akkor a fő küldetést is legalább 30 óra végigvinni. Ha minden Witcher Contract-ot és mellék küldetést is meg akarsz csinálni akkor 120 óra alatt se végzel.
Ami szintén tény hogy nagyjából 10-12 óra alatt végig lehet tolni a Mass Effect Andromeda fő történeti szálát a legkönnyebb fokozaton és X szintű cuccokkal, ~55-ös karakterrel Adept-re gyúrva. Én 57 óra alatt pörgettem ki elsőre sok mellékküldetéssel és a végére 52-es szinten voltam full VII N7 szettben. Az is tény hogy a mellékküldetések nagy hányada tipikus MMO szerű "gyűjts össze X ezt, menj beszélj amazzal, hozd el Y-t N helyre"...stb. De egy része (40-50%) tényleges tartalmat ad a világhoz vagy elmesél egy érdekes történetet (Knight küldi pl nagyon tetszett)
Az is tény hogy vannak benne hibák. De az is hogy az 1.05-ös patch rengeteget javított a játékon. Mióta felraktam a leírtak jó 50-60%-ával nem találkoztam azóta. Elvileg az 1.06-os is készülőben van ami majd még többet javít rajta...
Igen, valóban vastag bőr kellett hozzá hogy a játékot úgy adják ki ahogy, de hiába lázadunk akkor se nagyon fog változni. Főleg a nagyobb stúdiók játékai rendszerint olyanok hogy érdemes várni vele még 1-2 hónapot vagy 2-3 nagyobb javítást. Ilyen kort élünk. Ez hatványozottan igaz ha egy nevesebb cím motort vált olyanra amit nem feltétlen ő fejlesztett, csak licencel. Mint most is.
Viszont ha az ember nem besavanyodott maximalista és képes legyinteni az apróbb problémákon (elismerem, viszonylagos mi az apróbb) akkor a játék élvezetes. Mondjuk én csak Male Ryder-el játszom de szerintem jól fel van építve a karakter. Egy fiatal csávó akinek a nyakába szakad egy nehéz feladat amit el se vállalna ha nem lenne "muszáj". A párbeszédeket is lehet komolyan venni és elviccelni, humorizálni. Aki szerint meg az adott helyzetet nem veszik elég komolyan mert még ott is viccelődnek... nekem pont ezért élethűek a karakter ábrázolások. Sokan akiknek hivatásuk a veszély (mentősök, rendőrök, tűzoltók) a stresszes helyzeteket poénkodással oldják, mert másként hamar kiégnének, beleőrülnének. Persze valaki egy nagyon komoly űrdrámára vágyott Shepard után, de ott nekem pont a poénkodás miatt az ME3 Citadel (vagy Holiday?) DLC a kedvencem. Én szeretek szórakozni egy játékon és ezt az igényemet az MEA maradéktalanul kielégíti. De elfogadom hogy másoknak más az ízlése. De attól hogy én kimondottan utálom a borsófőzeléket, másnak még lehet az a kedvence és pont ezért nem mondom hogy a borsófőzelék szar.
Remélem mindent témát érintettem ami felmerült itt...
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser