Hirdetés

2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) pilóta


pilóta
nagyúr

Annyira szánalom ez a Taxitársaság lobbi, hogy ennyire ellenzi a fejlődést.
Amúgy sem értem, hogy miért kell egy taxihoz bármiben más, mint egy normál autóhoz?
Ha én most veszek egy 9 személyes kisbuszt, abba beültetek 8 terhes asszonyt és nem kérek tőlük pénzt, akkor nyugodtan furikázhatok velük bármikor bárhová. De ha este 10 után haza akarok vinni egy félrészeg üzletembert, akkor csak azért, mert pénzt akarok kérni tőle ezért, millió engedély meg speciális gépjármű szükséges...
Nem túl logikus. Ha van jogosítványom, tehát az állam alkalmasnak talál arra, hogy még 8 embert szállítsak bármikor egy érvényes műszakival rendelkező autóval, akkor miért nem tart alkalmasnak ugynerre, ha pénzért csinálom?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#2) barii86 válasza pilóta (#1) üzenetére


barii86
tag

ez nem is logikarol szol, hanem lenyulasrol. a mas penzenek ujraelosztasa a sajat zsebukbe

(#3) Fecogame


Fecogame
veterán

Az eljáró bíró mindazonáltal csak 18 hónapra rendelte el az Uber szolgáltatási engedélyének visszaadását, bár a vállalat öt évre kérte az újabb működési engedélyt.

de a cég által kért öt év helyett csak 15 havi próbaidőre.

Most akkor melyik?

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#4) dabadab válasza Fecogame (#3) üzenetére


dabadab
titán

Mindkettő :)
2018-ban 15 hónapra kaptak működési engedélyt, most meg újabb 18 hónapra.

DRM is theft

(#5) Fecogame válasza dabadab (#4) üzenetére


Fecogame
veterán

:R

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#6) forumpista válasza pilóta (#1) üzenetére


forumpista
tag

Ha pénzt kérsz érte, egyből üzletszerűvé minősül, és akkor hirtelen megváltoznak a játékszabályok, általában az élet minden területén, ez nem csak a taxizásra vonatkozik.

Például, a kötelező biztosítás nem fog fizetni, ha taxiztál, de a kgfb-t nem mint taxis biztosítás kötötted.
Történik egy baleset, véletlenül belemész egy 30 milliós autóba, téged hoznak ki károkozónak, a biztosítód megneszeli hogy kvázi taxis szolgáltatást nyújtottál és ebben a pillanatban ő felteszi a kezét, te meg kapsz a nyakadba egy 30 milliós pert és végrehajtást a másik féltől, jó eséllyel mész a híd alá aludni. Ugye hogy így már nem is olyan fincsi?

Vagy beül egy NAV ellenőr az autódba, és nem adsz neki számlát/nyugát, mert full magánszemélyként csinálod, amit tilos, és máris reppen "egy kis bírság", visszamenőleg saccolva meg még egy csomó más hercehurca.

Vagy megsérül az utasod és megint csak kaphatsz a nyakadba olyan szép kártérítési pert hogy életed végéig fizetheted.
Ez mind nincs, ha ingyen csinálod.

Nem vagyok taxis (mielőtt félreértés lenne), de alapvetően ez pont ugyanaz (talán sokkal hétköznapi példa), hogy attól hogy hivatalosan is szakács vagy, még nem nyithatsz a lakásodban fizetős éttermet úgy hogy ehhez semmiféle engedélyt/jóváhagyást nem szereztél be (tűzvédelmi előírások, élelmiszer biztonsági előírások stb) az illetékes hatóságoktól.

Akkor sem, ha egyébként ugyanebben a lakásban megvendégelheted a családtagjaidat.

(#7) clon


clon
aktív tag

Most komolyan, neked az fejlődés, hogy engedélyezett taxis helyett egy
...egy kéthónapos ellenőrzési időszakban a cég 14 ezer esetben végzett utasszállítást olyan sofőrökkel, akik csalárd módon szerzett engedéllyel – rendszerint más gépkocsivezetők nyilvántartásába feltöltött fotókkal – vezettek...

no comment. Azért vannak szabályok és az über mindenütt kitér alóla és kizárólag ezért tud olcsóbb lenni, hiszen ha minden szabálynak megfelel gyakorlatilag "taxis" lesz és rögtön nem lehet ilyen az árazása a költségei miatt.

(#8) Busterftw válasza clon (#7) üzenetére


Busterftw
veterán

Szerintem nem a szabalyzassal van a gondja (van gond) az kell is, hanem a felesleges plusz koltsegekrol, csak azert mert "taxizol". Pedig aztan A-bol B-be vinni valakit aztan tenyleg nem raketa tudomany.

(#9) hallador válasza forumpista (#6) üzenetére


hallador
addikt

Azért a magyar taxis, az ilyen izé. Londonban taxizik, ha már Londonról van szó egy ismerősöm, 3 évig tanulnak, és kb minden utcát ismerniük kell. A vizsgafeladat, az valami krimi volt, mert fejből kellett letolni 60 utcát, ahol a leghatékonyabban eljut a célhoz, nem úgy mint a magyarok, hogy már 2 hónapja kinn van a vizsgafeladat, mindenki tudja. (lásd a "legendás" kresz program, amit ha valaki megtanult, akkor átment a vizsgán.Minden felkészülés nélkül) Miközben kötelező elsősegély nyújtást tanulnak, meg alapvető pszichológiát, gesztus ismeretet, vállalkozói ismeretet stb. Tehát az ott egy szakma.

Na ehhez képest a Linda sorozatban látható seftes, a külföldit, meg a magyart is csípőből lehúzó draft maffia hol van? Sehol?

Sajnos a magyar taxis olyan mint a politikus, semmiről nem tehet, de a vérében van a csalás, mert hát na... Ez van 50 éve, miért változtassunk azon ami jól "működik" ennyi ideje?

Ez kb olyan mint amikor a kádár rendszerben Kamaz sofőrt aki a cementet viszi Vácról Gödre összehasonlítják azzal a sofőrrel, aki Ausztráliában kelettől visz árut nyugatra 3 héten keresztül egy 150 tonnás kamionnal. Végül is mindkettőt vezetni kell, csak mocskosul nem egy kategória....

Persze biztosan nagyon sokan vannak akik becsületesek, csak mégis, amit fent leírtam az a követelmény csak mese Pesten.

Na ehhez képest az Überes semmivel nem rosszabb.

(#7) clon

Miért mi kell ahhoz, hogy Pesten taxis legyen valaki? Kb pont annyi, mint Uberes. Csak ez egyiknek falaz az állam a másiknak meg nem, mert nem tudja fölözni a hasznot.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#10) pilóta válasza hallador (#9) üzenetére


pilóta
nagyúr

Mondjuk ma már ez is egy vicc, meg a ló túlodalára átesés tipikus esete, hogy ismerni kell minden londoni utcát, amikor bárkinek elérhető egy üzembiztosan működő, forgalmi adatokat realtime figyelő GPS navigáció. Kicsit elhaladt a technika mellettük. Kb. olyan, mintha egy taxisofőrnek ismernie kellene a lópatkolás minden csínját-bínját, merthát a konflisok idején ez fontos volt...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#11) hallador válasza pilóta (#10) üzenetére


hallador
addikt

Igen ez jogos lehetne, de Ők felkészülnek arra is, ha nincs technika. Mert ott ez egy szakmának számít.
Ez pontosan olyan mikor Magyarországon a 60-as évekig a SOFŐR nagybetűs szakmának számított, mert a sofőrnek meg kellett tudni a javítani az autót, alapjavításokat, mint kerék csere, olajcsere. Stb. Ahogyan egy Alaszkában, a tajgán Oroszországban, vagy Ausztráliában vezető sofőr ma is ilyen. Egy szakma.

Aztán a sofőr ma pont olyan, mint a taxis. Nem egy komoly szakma, pedig lehetne még az is. A nemzetközi kamionosok szerintem ma is ilyenek.

Az nem szokott hátrány lenni szerintem ha valaki valamihez ért. És nem feltétlenül az az utat választja, amiről fentebb szó van.

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#12) pilóta válasza hallador (#11) üzenetére


pilóta
nagyúr

Persze, mindennek megvan a haszna, például a címfestő egy nagyon komoly szakma, még ma is hasznos lenne, ha elromolna az összes oldószeres szélesformátumú nyomtató 1000 km-es körzetben, csak erre roppant kicsi az esély, épp ezért már nem is oktatják ezt a szakmát. Pedig 30 éve még volt, iskolában tanították, de elhaladt felette az idő, ma már nem tanítják, lassan nyugdíjba vonul az utolsó is, aki még emlékszik a fogásokra, de ő sem használta már vagy 20 éve a tudását. Szakócát pattintani is nagyon fontos volt egy időben, tuti, hogy régészek ölni tudnának egy ma is gyakorló mesterért, de nincs már ilyen... :D
A taxis mint olyan fog eltűnni nyomtalanul 1-2 évtizeden belül az önvezető autók miatt, nemhogy fejből kelljen tudnia az utcákat. Arra már ma sincs szükség, de még foggal-körömmel ragaszkodnak hozzá, hátha tudják még húzni egy kicsit az időt vele...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.