Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Szuper, miért nem ezzel kezdték anno?

Ugyanitt: RTX 3090 karit keresek 200k alatt

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#102) t72killer válasza lezso6 (#41) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"a bányászat globális tiltása pofonegyszerű lenne"

Hogymi? Még a kokaintermelést, fekete fegyverkereskedelmet és a pénzmosást se sikerült full globálisan betiltani... Ok, nem reális, hogy egy nagyobb bányászkolónia áttelepüljön valamelyik Kongói hadúr területére, de a Földön kisebb ambícióval kb bármilyen tevékenység végzéséhez találsz területet, ahol azt megengedik. Hogy törvényi szinten, vagy csak azért, mert nincs funkcionális kormányzat, az részletkérdés, a kriptóknál nagyobb piacok léteznek full illegálban a világon.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#103) t72killer válasza Noukoum (#73) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Abszolúte így van, ezt minden egyes kripto-csúcs alatt eljátszotta a VGA-piac. Sajnos komolyabb VGA-áresés, értsd a csúcs előtti normál árak alá nyomulás érdemben már jó ideje nincs, hiába ér feleannyit a bányászott cucc.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#104) Tüzi válasza t72killer (#102) üzenetére

[nem sokáig lesznek ezek már problémák]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#105) #16820480 válasza Noukoum (#91) üzenetére


#16820480
törölt tag

Hogyne lehetett volna, konzolokat is lehet folyamatosan kapni, van aki hármat is vett már msrp áron, mint azt megtudjuk néha a PS5 hírek alatt. Mások meg úgy emlékeznek, hogy évek óta nem lehet kapni semmit szinte és nem tudnak a 20xx generáció óta gépet újítani.

(#106) borg25 válasza lezso6 (#66) üzenetére


borg25
senior tag
LOGOUT blog

Ne terelj!
Nekem van olyan elemzésem, hogy azóta nőt durván az öngyilkosok száma, mióta te betöltötted a (köhöm) életkorodat...

(#107) #54625216 válasza Reggie0 (#100) üzenetére


#54625216
törölt tag

Természetesen a környezetszennyezést is figyelembe veszik a közlekedési beruházások megtérülésének kalkulációjakor.
A fő gond a kriptókkal, hogy egyenesen ártanak a gazdaságnak, mivel a spekulációs spirál deflációt gerjeszt, azaz ahelyett, hogy a pénz működő tőkeként hasznosulna, parkolópályára kerül, mert úgy is gyarapodik, ha nem vesz részt a gazdaság vérkeringésében. (Nem véletlen, hogy a nemzeti bankok mindenhol tűzzel-vassal küzdenek a nemzeti valuták deflációja ellen.)
Így elég nehéz igazolni a tézisedet, hogy inkább mondjunk le a közlekedésről, csak hogy cserébe kriptó bányászattal terhelhessük a környezetet.
(Mondjuk eleve egy felesleges, de környezetszennyező tevékenység mellett egy nélkülözhetetlen, de szintén környezetszennyező tevékenység kritikájával érvelni klasszikus "te is" érvelési hiba.)

[ Szerkesztve ]

(#108) sztanozs


sztanozs
veterán

TL;DR - de jól értem azt, hogy aki birtokolja az Ethereum valuták nagy részét, az tud a leggyorsabban gazdagodni?
Gyakorlatilag bányászat helyett befektetés van (csak nincs mibe befektetni)...?

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#109) Rick4 válasza Reggie0 (#92) üzenetére


Rick4
félisten

Ennek az elvnek csúnyán ellentmond az a tény, hogy egy nagyon egyszerű módon se sikerül helyretenni a közlekedést. Tudjuk, hogy nem ekkora forgalomra lettek tervezve az utak, tehát szegmentáljuk a közlekedőket. A városvezetők nem képesek a dugókat csökkenteni akár a cégekkel- iskolákkal lebeszélve, hogy x cégek 3-kor engedik haza a melóst, y cégek 4-kor, egyik iskola 8-kor kezd, a másik 7-kor, vagy még egyszerűbb, páros és páratlan végű rendszámmal más idősávban lehet (büntetlenül) autózni, és lehetne az előbbivel kombinálni négyfelé is osztva, és nem az lenne, mint most, hogy egyszerre beömlik a millió autós az útra, és mindenki 4-kor áll a dugóban... Bezzeg 2-kor meg 7-kort simán lehet autózni. Akkor csak az a bja, hogy egyszerre sok az autó. És akkor nem fele időről beszélünk, hanem 20 perc vs 2 óra arányokról, amit napi szinten mindenki tudna hasznosabb dolgokkal tölteni, tehát nemzetgazdaságilag is hasznos, plusz nem áll az egész körút kipufogógázban, tehát egészségügyileg, környezetvédelmileg szintén a 20 perc vs 2 óra arányok érvényesek, plusz plusz plusz... Lehetne még sorolni az előnyöket, holott ellenérv mindössze annyi lehet, hogy egy pici kis kényelmetlenség van, mert egy órával korábban kelsz, ha nem tetszik, vegyél másik autót másik rendszámmal, menj másik munkahelyre, ahonnan 4-kor jössz ki.
És ez nem hogy Pesten, a bolygó egyetlenegy országának egyetlenegy városában se működik. És különvehetjük a terhet szállító, dolgozó melóst a hobbiautóstól, soha sehol egyetlenegy szempontból sem volt megkülönböztetve az egyik típus a másiktól, holott már ezzel is hatalmas lépést tennének a városok a légszennyezettség ellen, semmilyen irányban nincs fejlődés, nincs hatástanulmány se, ötlet se semmire.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#110) vzsryl válasza Reggie0 (#100) üzenetére


vzsryl
nagyúr

“nem volt mindenkinek autoja a szocializmusban...”
Kapitalizmus van, és ahogy látom egyelőre marad is.
Az emberek tulajdonképpen szabadabbak, szabadabban vásárolhatnak, és van is mit venniük. Így lehetőség van arra, hogy az újgazdag anyuka Q7-tel vigye ovi/suliba a lurkókat. Ezt a lehetőséget elvenni, vagy akárcsak firtatni szvsz. nem túl szerencsés. Majd szépen lassan az elektromos autó lobbi eléri a célját, és Q4 E-tron-nal lesz cipelve a kölök. Ez időbe telik. :R

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#111) Liquido válasza #16820480 (#89) üzenetére


Liquido
csendes tag

Ne beszélj hülyeségeket, tavaly júniusban vettem Vega 56-ot 75000-ért, idén májusban 265.000-ért adtam el. A tavalyi ár még reális volt. Nekem mondjuk jól jött ez az őrült piac. Megvolt még a régi RX 570, a kettő árából vettem 6700 XT-t, még 10000-et kerestem is rajta... :))

Számítógép? Azt eszik vagy isszák?

(#112) Juhaszatti válasza , (#99) üzenetére


Juhaszatti
addikt

Viszont java része soha nem vesz kártyát, mert vagy okostelefonon, vagy konzolon tolja.

(#113) t72killer válasza sztanozs (#108) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Érdekes, ez vajon milyen hatással lesz az árfolyamokra? Ezekután a tulajok birtokolni akarják a coinjaikat, nem pedig fizetni vele :F

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#114) sztanozs válasza t72killer (#113) üzenetére


sztanozs
veterán

Legalább is ezek után sokkal inkább befektetési célú lesz az a crypto, aprópénzzel fizetnek majd, de a rendszerben levő teljes összek 90-99%-án szvsz ülni fognak. Persze ha nem lesz tranzakció a végén már nem lesz "bányászat" sem.

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#115) Reggie0 válasza #54625216 (#107) üzenetére


Reggie0
félisten

Az csak a beruhazas, nem a fogyasztot erintik. A lenyeg, hogy az autohasznalat koltsegeiben is megjelenjen.

A kriptoban megjeleno toke lepkefing, nem alkalmas arra, hogy deflaciot gerjesszen. A kapitalizacio ne tevesszen meg, az csak egy kamu szam.

Nincs olyan tezisem, hogy mondjunk le a kozlekedesrol, foleg a crypto javara. En azt magyaraztam el a forumtarsnak, hogy miert is az autok kornyezetvedelmi eloirasaival foglalkozik az EU es nem a kriptoval. Mert van eszuk, egy drasztikus lepes, mint pl. a kripto betiltasa sem hoz annyi javulast, mint egy nagyon kis javitas az autok parameterein.

Akkor lenne te-is erveles, ha erveltem volna mellette. En csak magyarazatot adtam olyan jelensegre, amit nem ertett, tehat az ervelest eleve nem en vegzem :)

(#109) Rick4: Nyilvan nem is fog sikerulni, ha mindenki ket autoval akar jarni. Lehet tervezni varost autok kore es lehet emberek kore. Az autozasrol kell leszoktatni az embereket, nem a kapacitasokat boviteni. Hamarosan majd minden ovodas melle egy kulon onvezeto autot vennenek az emberek, hogy az hordja be az ovodaba...

(#110) vzsryl: Igazabol ezt nem a rendszerrol szol, hanem idoszakot akartam megjelolni. A lenyeg az, hogy akkor is meg tudtak oldani az eletet az emberek, pedig nem volt alattuk auto.

[ Szerkesztve ]

(#116) vzsryl válasza Reggie0 (#115) üzenetére


vzsryl
nagyúr

“akkor is meg tudtak oldani az eletet az emberek, pedig nem volt alattuk auto”
Fejlődünk, muszáj fejlődni. Az “akkor is meg tudták oldani” teljesen szembemegy a fejlődéssel, tehát ugyanazt az állapotot ami már egyszer volt, azt többet ne akarjuk visszaállítani, mert az visszafejlődés.
A kriptobányászathoz nem értek, így nem tudom megállapítani, hogy ez most segít-e az emberiség előre jutásában, de a közlekedés “korlátozása” biztosan nem. :R

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#117) Reggie0 válasza vzsryl (#116) üzenetére


Reggie0
félisten

Vannak zsakutcak is a fejlodesben :) Es bizony a belvarosban grasszalo autok pont ez a kategoria, lasd nyugaton is milyen szepen kezdik kiszoritani, na ez a fejlodes.

Nem kell a kozlekedest korlatozni, csak atterelni az embereket alternativ es kornyezetbaratabb kozlekedesi modokra.

[ Szerkesztve ]

(#118) #16820480 válasza vzsryl (#116) üzenetére


#16820480
törölt tag

Akkor ezek szerint a felmelegedést se próbáljuk meg visszaállítani az ipari forradalom előtti szintre? :N

(#119) sb válasza Reggie0 (#100) üzenetére


sb
veterán

Vegyük hozzá mennyi mindenről derült ki a covid óta, hogy mégsem kell hozzá közlekedni, mert HO-ból is megoldható. Kicsiben autó, nagyban repülővel is akár: van aki a hónapja 2/3-át külföldön és repülőutazással töltötte aztán hirtelen kiderült, hogy megy ez máshogy is.

Az a gond, hogy a hatások önmagukban is nehezen felmérhetőek. Van aki szerint most sem létezik klímaváltozás... de ha időben eltér a használattól akkor főleg nehéz belőni, mi lesz 50 év múlva. (Ha mégis sikerül akkor meg a tisztelt vezetőket nem érdekli mert miért érdekelné... ilyen szempontból a politika totálisan kontraproduktív.)

Szóval, igen, vna mozgástér. Még akkor is ha nyilván egyéb szempontok is vannak. Addig. pl. egyensúly meg "öko" volt amíg napi 14 óra munkával annyit termeltél ami épp elég volt az éhenhalás ellen. Mégse oda kéne visszajutni. Ehhez meg kellene a kevésbé hasznos dolgok is.
De reméljük hamarosan fellövik a skynetet és lesz fúziós erőmű aztán minden meg lesz oldva. :D

(#120) vzsryl válasza Reggie0 (#117) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Az alternatív hajtáslánc támogatása nagyon jó ötlet. De jelenleg az van, hogy pl. az elektromos autók elképesztően drágák, és a belső égésűeket is erre a szintre hozzák fel, így nagyon sokan kimaradnak legalább egy körből. Ez így visszafejlődés.
Az erőműveket és a teherszállítást kellene jobban elővenni. Egyrészt sokkal nagyobb az ökológiai lábnyomuk, másrészt az előbbivel a hétköznapi ember elektromos autójába való kraftot is tisztábban tudnák előállítani. Ráadásul kellene minden lakótelepi parkolóhelyre töltőt telepíteni (ilyen kb. sosem lesz még Norvégiában sem), vagy most már tényleg fel kellene fedezni azt a qrva csoda akksit, amiről 10 éve hadoválnak.
A tömegközlekedés ökológiailag jó lenne, de attól még visszafejlődés az egyszeri ember számára. ~20 évet buszoztam, és köszönöm szépen, de többet nem szeretnék olyan életet élni.

#118 sheratan: :facepalm:
Kötekedésre nem vagyok kíváncsi. ;)

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#121) Rick4 válasza #16820480 (#118) üzenetére


Rick4
félisten

A felmelegedés nem a fejlődés része, hanem egy rossz következménye. Ráadásul nem is konkrétan a fejlődésé, hanem a fejlődésnek az a rossz része, ami a jövővel mit sem törődő, csak a profitot hajhászó, és trükkökkel, hazugsággal, megvesztegetéssel, szándékosan rossz technológiát használó, a környezetre káros módon működő cégektől származik. Ma is tudni ilyenekről, ennek ellenére ők mégis megvannak, hiszen a törvényeket már ők diktálják...

Mindezt lehetett volna előre látni, de ahogy Galilei is látta, hogy a Föld nem lapos, az inkvizíció mégis betiltotta a könyveit, tanait, ugyanúgy vannak most is, akikre lehetne és kellene figyelni, de sokak érdeke egész mást kíván.

De ez a világ nem a mindent jól csinálni akaró, mindenre odafigyelő emberekről szól, hanem a gusztustalanul, mindenen és mindenkin átgázoló vagyont felhalmozó emberekről, a szükségleteiket meghaladó mértékben mindent felhalmozó egyszerűbb emberekről, és ezen emberek életmódja miatt szenvedőkről szól. Az, hogy van pár cég, aki tenne valamit, meg van pár cég aki tesz is valamit, illetve akad pár cég, aki ebben profitot is lát, meg van pár ember, aki csak ennek él, még édeskevés. Az irány jó, a tempó lassú.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#122) Noukoum válasza #16820480 (#105) üzenetére


Noukoum
veterán

Nálam a kapni azt jelenti hogy megrendelem és 1 hét múlva itt van. Vagy bemegyek a boltba és leveszem a polcról.
Nem azt hogy megrendelek egy raktáron lévő kártyát és jön az email hogy jaj nincs raktáron, majd ha lesz akkor küldik de azt nem hogy mikor… Vagy a konzolnál hogy majd fél év múlva megkapod…
Nem évek óta nem lehet kapni és már lehet is le is írtam. Néhány hónapig volt ilyen sz@r a helyzet, idén. Mindenki látta aki figyelte. Csak az nem aki nem akarta látni.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#123) #16820480 válasza vzsryl (#120) üzenetére


#16820480
törölt tag

Európai és amerikai szinten már most látszik az elmozdulás a megújulók felé, szóval az energiaiparral is foglalkoznak.
A teherszállíás pedig nem a többségért felel: [link]

Tessék, nem kötözködés, hanem adatok.

Noukoum: Hát ha azt nézem, akkor persze lehet kapni. Egy 3060 mondjuk a 329$-os msrp-hez képest olyan dupla áron már a tiéd is lehet, de ha ezt is elérhetőnek vesszük, akkor kb végig volt elérhető, csak kellett tudni eleget fizetni érte.

Rick4: Hát, látod, amikor olyan szabályokat/törvényeket hoznak mondjuk EU szinten, hogy 15 éven belül nem lehet már belsőégésű autót eladni, mert szennyező, meg elég nagy nyomás van a megújulókra átállás kapcsán, akkor sokan meg azzal jönnek, hogy ott bezzeg idióták ülnek és ez így meg úgy rossz lesz nekünk.

[ Szerkesztve ]

(#124) vzsryl válasza Rick4 (#121) üzenetére


vzsryl
nagyúr

" Az, hogy van pár cég, aki tenne valamit, meg van pár cég aki tesz is valamit, illetve akad pár cég, aki ebben profitot is lát"

Az összes cég az utóbbi miatt csinálja, csak a profit!
A legtöbbnek látszólag nem éri meg, de a marketing miatt mégis. :R

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#125) Noukoum válasza vzsryl (#120) üzenetére


Noukoum
veterán

Azért ez nem így működik hogy csak úgy felviszik a belsőégésű autók árát, amit látsz a magyar árakon kifejezetten az a forint gyengülése. Emelett természetesen ott vannak a gyártási költségek emelkedése, a covid ami szintén betett az amúgy is növekvő áraknak.
Erőművek szabályozva vannak, ezerszer jobban mint a józska dízelje megnyugodhatsz. Teherszállítás pedig viszonylag alacsony, ahhoz képest milyen célt szolgálnak (pl hozzák a tankerhajók üzemanyagot az autókba…)
Hétköznapi ember elektromos autójába már így is elég tiszta az áram, a megújulók aránya pedig folyamatosan nő. Itt azt kell látni hogy az olajipar körülményeit hasonlítjuk össze az elektromos áram termelésének körülményeivel.. Sajnos nem egy kategória.
Lakótelepi parkolóhely? Magyarországon 15000 elektromos autó van. Mondom még egyszer. 15e db. Ki fog neked erre bármit is csinálni ha nincs érdekükben úgy őszintén? Ha gonosz lennék azt mondanám hogy a lakótelepi parkolóhely jelenleg az utolsó probléma, mert nem az fog venni villanyautót ma. De 10-20 év múlva mikor már venni akar akkor megoldható a dolog. És ez a lényeg.
Norvégiában olyan töltőhálózat van hogy ez nem jelent problémát. Ha itt is 20 km-enként lenne 100-400 kW-os töltőhálózat akkor itt sem lenne ez a töltőpara. Csak ugye állam nincs rákényszerítve a töltőlerakásra, piaci alapon nem éri meg a kevés autó miatt. Ezért haladunk úgy ahogy.
Csoda aksiról pedig vicces módon inkább azok az autógyártók propagálnak akik még nagyon nem akarnak villanyautó gyártani. Majd talán lesz 10-20-30 év múlva. Nem kell várni, a jelenlegi is több mint jó.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#126) Noukoum válasza #16820480 (#123) üzenetére


Noukoum
veterán

Ember értsd már meg. Nem volt kártya. Csak max külföldön ha érkezett készlet és nem rabolták le egyből. Magyar webshopból nem lehetett kártyát venni, háromszoros vagy akárhányszor áron sem. Mert elvitte a bányász mert neki a kártya volt a lényeg nem az ára.
Most legalább kehet kapni, igen rohadt drágán. De így legalább a használt piac normalizálódott valamelyest. Vagy mondhatnám azt is hogy használtan is lehet a kártyák között válogatni. Mert amíg újonnan nem volt kártya, addig ha kellett neki az használtan vette.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#127) #54625216 válasza Reggie0 (#115) üzenetére


#54625216
törölt tag

A kripto valóban nem gerjeszt deflációt magában a gazdaságban, de a kriptó önmagában deflálódik, így a pénz, amit kriptóba fektetnek kikerül a gazdaságból, ahol egyébként tőkeként hasznosulhatna.

Abban nincs köztünk vita, hogy a hagyományos autózás nagyságrendekkel környezetszennyezőbb, mint a kriptó így az állami szabályozás prioritásai is jogosak.

"Az autozasrol kell leszoktatni az embereket, nem a kapacitasokat boviteni. Hamarosan majd minden ovodas melle egy kulon onvezeto autot vennenek az emberek, hogy az hordja be az ovodaba..."

Valójában az önvezetés kevesebb autót fog eredményezni, mert idővel nem lesz szüksége az embereknek saját autóra, hanem szolgáltatásként vehetik igénybe egy flottától és max. azok fognak saját autót birtokolni, akik annyit utaznak, hogy megéri fenntartani erre egy saját eszközt.
Az önvezető autók gyakorlatilag olyan közösségi közlekedést fognak megvalósítani, ahol egyszerre tudják az energiafelhasználást és az utazási időt optimalizálni, miközben az utasoknak nem kell kompromisszumot kötniük se időben, se árban.
Azaz nem a közösségi közlekedésbe kell átterelni az embereket az autókból, hanem az autókat kell átterelni a közösségi közlekedésbe.
Ehhez persze jó lenne, ha a média nem kampányolna az önvezetés ellen. Már a jelenlegi szinten is az önvezető autók jóval biztonságosabbak, mint az emberi vezetők (a nagy számok szintjén), csak amíg évente az USA-ban több, mint 1 millió ember hal meg "szokványos" autóbalesetben és nincs belőle szalagcím, addig ha egy önvezető autó hibázik, azonnal tele van vele a média. Erre aztán rárepülnek a technológiai lemaradásban lévő tradicionális autógyártók lobbistái, és az állami szabályozók segítségével húzzák az időt.
Tehát a megoldás itt van az orrunk előtt, csak ki kellene húzni a fejünket a s..ggünkből és el is fogadni. Persze amíg a negatív hírek növelik a kattintásszámot, addig a jelenlegi rendszer konzerválói állnak nyerésre.

(#128) vzsryl válasza Noukoum (#125) üzenetére


vzsryl
nagyúr

2020 januárjában volt a hatalmas áremelkedés, ami 95 gramm/km-es kvóta miatt történt. Azóta az a +10%, ami a forint gyengülése miatt következett be, az csak a habocska volt a tortán. Nyugatabbra is elképesztően megdrágultak az új autók, és így a használtak is.
Nem a jelenlegi 15k db-ból kell kiindulni, hanem abból, hogy fejleszteni kellene mindent, különben továbbra is lassan fog fejlődni az egész.
A minimum fél órás töltési idő egy vicc, ez így az emberek nagy többségének, főleg sokat utazóknak nem alternatíva.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#129) Noukoum válasza vzsryl (#128) üzenetére


Noukoum
veterán

Kinek mi a hatalmas áremelkedés. Majd az eladások eldöntik mennyivel fog kevesebb új autó fogyni.
De abból kell kiindulni mert nem jóindulatból telepíted a töltőt hanem azért hogy pénzt csinálj vele. A lassú fejlődés relatív, az elmúlt 5 évben elképesztő fejlődés volt töltő fronton a magyar szokásokhoz képest.
Neked vicc, másnak nem az. Vicces hogy mikor a vezetésre kerül a sor akkor senkinek sincs ideje, nyomni kell neki 160-nal meg egyseggel mindent. Minden máshol pedig az időelbaszás bajnokai vagyunk. A többségnek nem fáj egy hosszú úton néha megállni pihenni. Mert belsőégésűvel is ugyanúgy megteszi.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#130) Reggie0 válasza #54625216 (#127) üzenetére


Reggie0
félisten

Az arany sem gerjeszt deflaciot. Ez nem igy mukodik azert.

Azert lesz tole kevesebb auto, mert a berlessel gazdasagtalanna teszik az auto tulajdonlast. Igy amikor az auto tulajdonlas megszunik, akkor a berles meg fog dragulni es nem fogja ra futni sok embernek. Pont ez az adj fel mindent es bereld vissza mentalitas lesz az egyik legnagyobb problema az elet minden teruleten.

(#120) vzsryl: Nem csak a hajtaslancnak kell alternativnak lennie, hanem a jarmunek is. Az 1-2tonnas targyak mozgatasa csak azert, hogy 80kg-ot szallits baromira nem hatekony.

[ Szerkesztve ]

(#131) #54625216 válasza Reggie0 (#130) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Az arany sem gerjeszt deflaciot. Ez nem igy mukodik azert."

Az arany nincs felfele ívelő spekulációs spirálban.

"Igy amikor az auto tulajdonlas megszunik, akkor a berles meg fog dragulni es nem fogja ra futni sok embernek."

Ha maga a bérlés alacsonyabb áron is nyereséges, akkor nem fog drágulni, mert azzal szűkítené a saját piacát. A bérlés legfeljebb akkor drágulhat, ha mondjuk állami szabályozással limitálják a fogalomban lévő autók számát, azaz a piac méretét (lásd: taxik). Ebben viszont nem érdekelt az állam a feljebb említett nemzetgazdasági mellékhatások miatt.

(#132) sb válasza #54625216 (#131) üzenetére


sb
veterán

Az arany nincs felfele ívelő spekulációs spirálban.

A kripto meg abban van. Épp ezért inkább inflációs nyomást növeli.
Mint amúgy kb. minden eszköz mostanában... és persze azon is lehet filozofálni, hogy az eszközök gerjesztik az inlfációt vagy a rengeteg nyomtatott pénz a valódi ok, ez már csak a tünet. Azért kell megvenni minden sz*rt aminek pumpálható az ára és lehet menni az infla után legalább.

(#133) Rick4 válasza #16820480 (#123) üzenetére


Rick4
félisten

Na mondjuk ezzel aztán nem vagyunk előrébb, hoztak egy szabályt, amit véghez kell vinni, bármi áron. Ezt a bármi árat viszont az országok, az emberek, és minden más területtől elvonás fogja megfizetni. A döntéshozóknak itt sem az lenne a dolga, hogy becsukjanak egy kaput, hanem hogy előtte kinyissanak két másikat.

Az, hogy lett egy szabály, miszerint ettől a dátumtól nem gyárthatnak belsőégésű autót, valahol az ovi és a kisiskola határán mozog, ez se nem iránymutatás, se nem hatástanulmány után meghozott felelős döntés. Valóban idióták ülnek ott, és igen, ez így nagyon rossz lesz nekünk.
Simán elég lett volna, hogy az új, környezetbarát akksi- motor- hajtás technológiák kifejlesztése, alkalmazása teljes mértékben támogatott kormányzatilag, az új elektromosok mellett 100 autónként x számú töltőhálózat kiépítés is kötelező a gyártóknak, mindez kizárólag megújulókból, akár nekik is kötelező napelempark építés, plusz kötelezően nullszaldós hálózatba betáplálás, és szaldó ellenőrzés után deficites bevitelnél rommá büntetés, és persze az új elektromos autókra szigorúan 0% áfa.
Napelemtelepítés családi házakra is mehetne simán 0%-os áfával.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#134) Noukoum válasza Rick4 (#133) üzenetére


Noukoum
veterán

Dehogy idióták ülnek ott. 2035-re már gazdaságilag nem fogja megérni belsőégésű autót gyártani, így lényegében ez csak egy látszatintézkedés (ami csak egy terv ráadásul).

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#135) e00dgy válasza tibaimp (#2) üzenetére


e00dgy
aktív tag

"1000-1200 literes"

Sok lesz az... :) :))

Csak a zseni és az idióta töri át az emberek által teremtett korlátokat. Soha nem használtam reklám blokkolót... :) ;)

(#136) Tüzi válasza Rick4 (#133) üzenetére

Nekem a kerdesem meg mindig all, hogy ha ioniq szeru toltoket akarsz rakni, 350kwost, azt hogyan fogja elbirni a halozat? Minden tizedik embernek elektromosa lesz, sorbanallas garantalt, verekedes ugyanugy. Vagy sok tolto kell, az meg kulon eromu?
Ha nem gyorstolto, akkor mindenki otthon fog toltogetni, azt a lakasonkenti/fazisonkent 16a-es biztositek nem fogja toleralni. Vagy ha igen, akkor 8-10 ora alatt mennyit toltesz egy felig ures akksiba?
Nem lesz itt tomeges elektromos autozas, mert lehetetlen. Leginkabb a halozati reszen bukik meg a mutatvany, de az egyenaramu termeles, valtoaramu tovabbitas, es egyenaramu toltes sem hangzik kiforrott elkepzelesnek.
Varosbol kitiltani a belsoegesut az oke, de akkor meg a 200as akksik feleslegesek.
Kapkodas atgondolatlansag fejetlenseg, es 90%ban szavazatvadaszat...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#137) arn válasza Tüzi (#9) üzenetére


arn
félisten

Igy mar csak 2x annyi az ara, nem 3x ;)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#138) Rick4 válasza Tüzi (#136) üzenetére


Rick4
félisten

Nade leírtam,az önmagában kevés, hogy 15 év múlva nem gyárthatnak belsőégésűt, hanem keretek és lehetőségek kellenek, mindez szabályokkal, törvényekkel megtámogatva. Lehet kötelezni a gyártókat, hogy mindenhova az eladott autóik számának függvényében legyen telepítve megújulós erőmű, ezt lehet kombinálni rendszerbe táplálós szaldós elszámolással, ( a rendszerből kivett vw, bmw, peugeot típusok által kivett energia, és a rendszerbe táplált ezen gyártók által létrehozott és üzemeltetett erőművek teljesítményének különbsége) lehet órási akkupakkokkal megtámogatott, csak szigetüzemben működő töltőállomás, ez lehet kombinálva egy bármiféle munkát végző gép energiaellátását végző napelemparkkal, ami nappal dolgozik, mikor energiafelesleg van, éjjel meg visszatölt az akksikba, pl egy sima gravitációs vízszivattyú- generátor, és éjjel amúgyis kevesebb a töltés, ahogy egy sima benzinkúton is kevesebb, de szerintem erre a gondolatsorra már ráálltak a nálam sokkal okosabbak, és előbb- utóbb meglesz a legnagyobb hatásfokú, leggazdaságosabb megoldás. Addig is a jelenlegi rendszer, ami itthon is működik, különösebb ráköltés nélkül elmegy még 8-10 évig, a mavir és paks megoldja a hullámzó felvételt, és mostmár a hullámzó betáplálást is, éjszaka is lehet otthon világítani, tölteni, szerintem az elektromosok 1-2%-ot tesznek ki a teljes gépjárműállományból.
És akkor az ember lakótelepen lakik, oké, problémás, nade napi 6-8 órát dolgozik, 30 percet vásárol, beül egy étterembe, moziba, ergo a napi 25-30 km-t kell utánatölteni, egy jobb autó azt a 2050%-ra töltést 20 perc alatt megoldja. Mire annyi autó lesz, aminek sok töltő kell, lesz sok töltő is, ne aggódj.
Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy az igazi zöld megoldás akkor fog születni, ha a töltőállomások szigetüzemű napelemparkokkal lesznek összekötve, és nem kell a hálózatot terhelni ezzel.
Ráadásul egy ilyen napelempark egész jól tervezhető 25 évre, egyrészt a termőföldnek is jót tesz a 25 év pihentetés, régen nem véletlenül hagyták ugaron forgóban, pontosabban parlagon, mert az felel meg hasonló időintervallumnak, manapság meg erre nem érnek rá, tolják bele a műtrágyát, és hadd szóljon, majd most mást fognak a napelemek alatt, az árnyékban termelni.
Természetesen szorosan emellett az élelemtermelést is fejleszteni kell, vagy 15 év múlva alapvetően mást kell enni, vagy hatékonyabban kell termelni, mert bár ezek a művelés alól kivont területek a termőföldnek kis %-át fogják érinteni, de évről évre több ember lesz kb ugyanannyi termőterületre.
Nem félek attól, hogy rossz felé megy a dolog, egy elhasznált, az autóban már kiszolgált akksipakk legyen a 85-90-ből csak 40KW-os, a rossz cellákat kiiktatva maradjon csak 30KW, egy napelemmel kombinálva, ami nappal tölt és minden mást kiszolgál, éjjel meg a 30KW-os akksi 12 órán át tud 2.5 KWh-t leadni, az meg nem kevés, ha alszik a család. Egy komplett családi házat simán leválasztasz vele a hálózatról, ez a technológia már ma is működőképes, létező dolog, és egy ilyen akksipakk még tud 10 évet szigetüzemben, szóval mire azokkal az akksikkal kezdeni kell valamit, addigra meglesz a technológia a teljes újrahasznosításra is.

Én jövőre szeretnék a belsőégésűektől végleg elköszönni, és itt is Tesla van tervben. Pláne hogy autóalkatrészekkel foglalkozom, nagyjából tisztában vagyok egy Tesla és egy belsőégésű jármű alkatrészigényével egy sima 100-ezer- 200 ezer km futott km közötti használat alatt, a közbülső normál karbantartásról, plusz a jelenlegi 450Ft körüli üzemanyagárról már nem is beszélve.

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#139) Morph76


Morph76
aktív tag

Bocsánat, ha volt már, de a kérdés:
Az energiahatékonyság, otthon a gépeken is jelentkezik majd bányászatkor?

(#140) tasiadam válasza Adiking (#20) üzenetére


tasiadam
veterán

En is kerdezni akartam hogy ki jar gumikerekes szergejjel

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#141) tasiadam válasza Reggie0 (#117) üzenetére


tasiadam
veterán

Azert igen, vicces a belvarosi kep. Jon a jokepu fiatalember: 20 EVES P-S RENDSZAMOS V8, FUSTOL DE V8 ES UVOLT A ZENE. A pesti dugoban roppant hasznos. Foleg hogy mire az a regi valto reagal, addigra a greenGo-s eup ugy otthagyja, mint eb a .....t

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#142) Tigerclaw válasza Tüzi (#136) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Sok ertelme nincs. Az autogyarak nem akartak/akarnak ilyen lovat. Az olajipar plane nem. Az energiaiparba beszallitok talan jol jarnak, de az energiaszolgaltatoknak szerintem meg terve sincs arra, hogy mit kellene csinalniuk, foleg hogy nem kolthetnek milliardnyi eurokat valamire ami talan sosem fog letezni. Az EU-s politikusok meg azt se tudjak, hogy mirol dontenek, csak valami scifi utopiaval probaljak elerni a kornyezet vedelmet, mikozben rengeteg ezzel kapcsolatos nagy problemat meg tudnanak oldani sokkal egyszerubb modszerrel, olcsobban, amihez raadasul a technologia is letezik, es anyagilag is illeszkedik ebbe a gazdasagpolitikai kornyezetbe.

Olyan mintha meztelen lenne a kiraly, csak kisebbsegben lennenek azok akik ramutatnak.

Egyebkent meg ez a lazalom is megvalosithato lenne, ha nem ragaszkodnanak ahhoz hogy kompromisszumok nelkul valtsak le a mai autokat elektromosra. Tenyleg igaz, hogy a Fold IQ-ja allando, csak egyre tobben jutunk ra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#143) Tigerclaw válasza Rick4 (#138) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Rengeteg megoldas letezik, de jelenleg a donteshozok szinte osszes dontese rossz iranyba mutat. A Tesla az egyik pelda arra, hogy milyen elektromos autok azok amik kepesek megoldani az eredeti problemat. Nem is kornyezetvedok veszik, csak gazdagabb technohippik szorakozasra, farokmeregetesre es legfokepp azert mert a legelerhetobb aru sportauto. Lehet hogy majd lesz olyan Tesla is, ami talan jo iranyt testesiti meg, de a jelenlegi es tervben levo modelljeivel Musk egyszeruen csak ki akar szolgalni egy penzes vevokort. Nagyon jol meglatta a piaci rest az autoinak, de egyre tobb oldalrol kap majd konkurenciat.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#144) tasiadam válasza Tigerclaw (#143) üzenetére


tasiadam
veterán

Nemtom hol laksz, de en nem keves elektromos autot latok. Legalabb ugyan ennyi hibridet. Es ritka a tesla, megis hasznaljak az emberek ezeket varosba. Leaf van a legtobb. Eup es e-citygo is akad. Sot. Ha a skoda nem fogna vissza direkt ezeknek a gyartasat, elkelne mind akkor is. Varosba ezt veszik az emberek. Az is azt venne, akinek lenne ra. Ne ragadjunk mar le a lovaskocsiknal es ennel, hogy de szar h minden hang nelkul suhan. Leall 1 auto a lakas elott es kirohad az orrom. De gondolom ez a jo es szep.

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#145) Tigerclaw válasza tasiadam (#144) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Az hogy nullatol tobbet latsz, meg nem jelenti hogy sok van. Az eladasi statisztikak jol mutatjak az aranyokat, de a jelenlegi dinamikus fejlodes par ev mulva ellaposodik majd. Ja es ez is csak a mesterseges artamogatas miatt van. Az egyik oldalt milliokat adnak hogy vegyel, a masik oldalt meg milliokkal sarcolnak meg, hogy ne vegyel. Igy nem csoda hogy beindul a dolog... csakhogy ez se nem fenntarthato anyagilag az orszagoknak, egy par ev mulva meg kifogynak a penzesebb vevok is, foleg ha a fejletlen es fejlodo orszagokat nezed. Az autogyaraktol nem varhato arcsokkentes, hiaba sokkal gazdagagosabb volumenben gyartanak, mert kozben olik bele a penzt a fejlesztesbe es nem csak az elektromos auto teruleten, de az onvezetest is tekintve, ami egy feneketlen godor jelenleg. Egy atlagembernek nem fogja bevenni a gyomra, hogy tamogatassal vehet miniautot 4-5 millioert, vagy 6-8-ert kicsit nagyobbat, jellemzoen eleg kicsi hatotavval, nem beszelve az olyan modelleket amik total fapadosra lettek tervezve hogy emesztheto arcedulat kapjon, de kozben az mar tenyleg csak varosi bevasarlasra idealis 80-as eveket idezo gyorsulasi ertekkel. Ha nem emelnek kozben a benzines autok arat, eselyuk se lenne, mert borzalmasan sok kompromisszumot kell megkotni.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#146) tasiadam válasza Tigerclaw (#145) üzenetére


tasiadam
veterán

Nullatol tobbet? Ha tippelnem kene, varosi autok legalabb 5%a zoldrendszamos, plugin v rendes elektromos. Es ez par eve kb 1% volt.
A varosi hasznalatra veszik ezeket. Valamiert az olcso dacia is elfogyott hamar, pedig elektromos. Van igeny elektromis varosi autora. Akinek kell, az tesz melle egy olcsobb, 1-2-3 millios autot ha utazni keszul. Azert h dolgozni jarjon 5-10km-re, netto nonszensz minden belsoegesu. Aki autoba csak akkor ul, amikor muszaj, es nagy tavolsagra, annal siman oke a benzin/dizel. De ez a hatotav kifogas kb 100 autobol 10et erint. Az 10%. Mindenki masnak eleg az amper.

[ Szerkesztve ]

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#147) Create. válasza tasiadam (#146) üzenetére


Create.
addikt

Zöld rendszámot kap hybrid is, nem csak full elektromos.

(#148) tasiadam válasza Create. (#147) üzenetére


tasiadam
veterán

Ideig oraig. Es bizonyos km utan. Ezert mondtam a plugint.

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#149) Rick4 válasza Tigerclaw (#143) üzenetére


Rick4
félisten

Én tudom, hogy rossz irányba mutat a döntéshozók hozzáállása, erről írtam.
A pénzes vevőkör kiszolgálása az első években volt, mostmár gyártják a 3-ast, ami mondhatni népautó is lehet, de mindenképp látható, hogy ezzel elmentek afelé, hogy minél többet eladjanak, tehát a gyártásmennyiség növelésével plusz profithoz jussanak, egy idő után a fejlesztések megtérülnek, onnantól meg iszonyat pénz marad meg nekik.
Amúgy egy 3-as performance tesla a maga 455 lóerjével, meg a fizetősben is kb 900Ft-os 100km költségével miért is ne lenne versenyképes jelenleg is? Bruttó 20M-ért már most is egy mindenes kocsit kapsz, aminek a szervizköltsége kb nulla, 2 liternyi benzin árát eszi meg 100-on, és egy csomó olyan dolgot tud, amit mások még midig nem, és ha kell, még megy is mellé, mint a barom. Persze én is azt mondom, bőven elég lenne egy 200 lovas összkerekes tesla x, de ha már van 800 lovas, inkább az lesz. Az eladási számok alapján nehéz azt mondani, hogy rétegigényt szolgálnak ki, nyugaton, meg északon, ahol persze támogatva vannak, már többet adnak el ezekből a 3-asokból, mint belsőégésűből.

A Tesla, vagy csak az elektromos autó, mert ne ragadjunk le egy márkánál, olyan, mint régen a fekete- fehér után a színes tévé, a nagy semmi helyett a videomagnó, aztán a videomagnó, meg kazettás magnó helyett CD, meg dvd lejátszó, utána meg a fülkék, otthoni vezetékes készülékek helyett a mobiltelefon. Gondolj vissza, mindegyik a gazdagok kiváltsága volt a megjelenés után, és mindegyik bármi hasonlóhoz képest többszörösébe került.
Ma meg akárki vehet ilyeneket, végül olcsóbb lett az új technika gyártása, mint a régié, kevesebbet kajált, jobb paraméterei voltak, és ma már mindenkinek van. Miért pont az elektromos autó lenne kivétel?

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#150) tasiadam válasza Rick4 (#149) üzenetére


tasiadam
veterán

Foleg ez a gyartoknal az elektromosra valo eroltetes. Ha nem jonne valami szigoru, ami erre tereli okey, akkor meg mindig euro1 ohv motorok lennenek. A hidrogennel mukodo belsoegesu motor otletet is tamogatnam, egeszen addig mig garantaltan zold energiaval allitjak elo. A toyota csinalt is ilyen motort. Ugyis ebbe az iranyba megy tovabb az akksis dolog utan. Egyszerubb lenne az akksikba olt penzt abba rakni, hogy kiepitsek es lefejlesszek a hidrogenes autokat (cella vagy belso egesu, mindegy), vagy a hidrogen eloallitasahoz szukseges rendszereket.
Esetleg valaki csinaljon LPG-hez hasonlo rendszert, csak mondjuk hidrogenhez. Aztan mehetne tovabb a belsoegesu.

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.