Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

MÁV alkalmazottként mondom, h jó dolog a vasút csak ne essen az eső, ne fújjon viharos szél, ne legyen túl hideg vagy túl meleg, senki ne feküdjön a sínekre vagy álljon meg rajta járművel keresztben és egyáltalán ne, vagy csak néhány utas legyen.
Ezen feltételek teljesülése után tényleg klassz, mert nem kell folyamatosan az útra koncentrálni, ekkora távon elhanyagolható késéseket lehet összeszedni (5-25 perc), mert nincs dugó. Ja és olcsóbb, mint a benzin.
De én azért még mindig a kocsi mellett teszem le a voksom pláne családdal utazva, mert nem kell alkalmazkodnom semmilyen menetrendhez. Akkor állok meg és ott ahol én akarok, nem kell cipelnem a csomagokat, stb...

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#2) Luck Dragon válasza flymi (#1) üzenetére

Az autó tényleg jó, de most egymagammal, kis csomaggal ez teljesen jó alternatíva volt. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#3) szipipeti válasza Luck Dragon (#2) üzenetére


szipipeti
csendes tag

Igen, 1 személynek bőven olcsóbb a tömegközlekedés a gépkocsival összehasonlítva. 2 személynek már cirka "nullszaldós". Gyerekkel már mindenképp autó...
És persze bejátszik olyan faktor is, hogy mi az uticél.
Mert más a matek -> Miskolc, Debrecen, Pécs, Győr, viszonylatban, de már egy Bp. ->Salgótarján, Kecskemét is más matek... (vagy pl: Nyíregyháza - Szeged)
Hozzá jön a csomag kérdés, és az utazás időpontja is... Vagy hogy pl.: esetedben Pécsről még át kell utazni egy 10-12 km-re lévő kis faluba.
De! Az én tapasztalatom is, hogy a fővonali MÁV és maga a BKV EU-s színvonal, (vidéket hagyjuk. az megérne egy esszét.)
Jó utat!

[ Szerkesztve ]

(#4) Luck Dragon válasza szipipeti (#3) üzenetére

Na igen, más vonalon lehet tényleg rosszabbul járhattam volna. :K

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#5) donmackó válasza szipipeti (#3) üzenetére


donmackó
őstag

Ez azért erősen ferdítés. Én az feleségemmel meg a 4 oldalkocsival szoktunk menni a dédiékhez rákospalotára. Nekünk cirka 4k körül van a vonat + BKV, még anyós + após autóval 8-9k körül szoktak kijönni. Időben meg csak fél órával előbb vannak ott mint mi (ha nincs dugó).

Release the cable hounds!

(#6) erdey_a válasza donmackó (#5) üzenetére


erdey_a
őstag

mert nagycsaládosnak minden is ingyen van, azért. tehát te csúsztatsz, mert kedvezménnyel számolsz ;)

Vérboci

(#7) UnA válasza szipipeti (#3) üzenetére


UnA
Korrektor

Igazából el vagyunk kényelmesedve - ez a jólét átka. Autó nélkül is meg lehet oldani mindent, még gyerekekkel is. Persze nem olyan komfortos, de ennek megvan az ára: pazarlás és természet-károsítás.

Visszatérve a címben féltett kérdésre: keveset szoktam autózni (mert nincs saját), oszkározni szoktam vagy busz / vonat. A közösségi autózás jó dolog, de az is már sokszor inkább tömegközlekedés hangulatú. :)

(#8) Luck Dragon válasza UnA (#7) üzenetére

Saját nekünk sincs, cégest használjuk mindenhová.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#9) donmackó válasza erdey_a (#6) üzenetére


donmackó
őstag

Nem én csúsztatok, a kolléga írta hogy gyerekkel már mindenképp autó kell. Amúgy a bkv-n nincs családi kedvezmény. ;]

Release the cable hounds!

(#10) UnA válasza Luck Dragon (#8) üzenetére


UnA
Korrektor

Az is *saját* használatú... ;)

(#11) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Épp ma!Épp ma indultunk egy hosszabb túrára fel bátyusékhoz,az asszony,a nagyfiam én meg a Nissan.Geresdlakról indultunk,Szergény volt az úti cél.Semmi hajtás,ahogy esik úgy puffan,én nem szeretek időre autózni,majd ott leszünk valamikor címszóval.Reggel fél öt kelés,fél hatkor indultunk.Fel akartam menni pályára,egyszerűbb,gyorsabb.Véméndnél fel az M6-ra,azon gyí végig,majd le Cece felé,Szájmontornya,Balaton csücsök,Veszprém,utána tili-toli Noszlop,Nemesszalók,Szergény.De nem,mert az uncsi,meg hosszabb is,249 kilométer Google szerint.Menjünk a hatvanötösön,Sijófoknak.Jó.Majd 30 kilométert spórolunk,amúgy is ráérünk,legyen az asszonynak is igaza.Jó hülye voltam!Mire átcaplattunk a rengeteg falun,a dugig tömött nyaralni vágyó emberekkel teli Siófokon,a rengeteg hetvenes táblán,hülye kereszteződésen,a feltúrt, szétbombázott Veszprémen,már nagyon telivolt.Ahol tudtam,mentünk száz felett kicsivel,de ez sem elég,rozsda racing szuszkával dupla záróvonalon előz,lakott területen előz,négysávoson traktorfelvonulás,hatvannal döcögő agyig rakott kamion,útelterelés miatt tömött sorokban csordogálás,jaj de jó volt.Négy és fél óra alatt tudtuk le a távot,de legalább jól kinézelődtük magunkat.Apukám,micsoda gépcsodák vannak Balaton környékén!ZR1 Corvette,69-es Pontiac GTO, Monster Truck,meg mindenféle motor,Chopper hátborzongatóan mennydörgő V motorral, tiltáson ordító,lángot okádó sportmotor,baccameg.Azért hazafelé inkább pályáztunk,háromnegyed órát spóroltunk,Szekszárd előtt lejöttünk a pályáról,ami jó is volt,állítólag volt most valami csatt,de nem csodálom,sok a bambula.Hazafelé még beugrottunk a Baglyos vendéglőbe,Istenien főznek,vacsora is letudva. :D
Nem tudom hogy tömiközivel jobban jártunk volna,nekem csak azért ellenszenves kicsit,mert időhöz vagyok kötve,és vidéken meg alig van busz.

[ Szerkesztve ]

(#12) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

Holnapra meghívott anyám a születésnapi ünneplésére.
13 órakor van jelenésem.
Először lássuk az anyagiakat:
Debrecen-Miskolc ic első osztály vasárnap dél körül összesen: 2480 forint (nyilván első osztállyal versenyez a máv, a kocsiban sem fülkés dohányzós módon utazok).
helyi tömegközlekedési díjak: 450+3*500=1950 forint

összesen: 4430 forint.
A vonatjegy szerint a két település 100 kilométerre van egymástól, ami közúton meg is van, vasúton nincs, mert Nyíregy felé kerül a vonat.
Autóval 8.5-9 liter között gurulok 100 kilométert, ami szerencsétől és benzinkút meg benzin választástól függően mostanában nagyságrendileg 9*500 forint (9 liter 100-as benzin a kagylóskúton). Ha nem félek attól, hogy belerohad a biobenzin az autóba és nem e5-öt, hanem prémium e10-et, esetleg sima e10-et veszek, akkor ez lényegesen kevesebb.

Tehát azt látom, hogy egy főre a vonat egy hajszállal olcsóbb, mint a benzin. Lássuk az időt.
Két vonat jöhet szóba:
- ha meg akarom tisztelni anyámat és nem merek késni (erősen javasolt választás :P ), akkor a 8:53-kor induló ic-vel megyek, amivel saccra egy fél órával hamarabb érek célba, mint kellene.
- ha felvállalok pár keresetlen szót, akkor a 10:53-kor induló ic-vel megyek, ami ugyan fél egy előtt beér az állomásra, de a helyi tömegközlekedésre már nem jut elég idő, tehát egy 25-30 perces késéssel nyitok.

fentiek alapján ha tömegközlekedéssel megyek, akkor 8-kor ki kell lépnem a lakásom ajtaján.
Kocsival óra körüli menetidőt lehet gurulni, ha feltételezem, hogy van traffi ( :P ) és lényegesen kevesebbet, ha nem érdekel a csekk. Legyek mondjuk normális, 11:50-kor ülök be az autóba és akkor pont időben ott vagyok.

Visszafelé ugyanez, csak akkor igazodni kell a menetrendhez.

tehát ha így számolok, akkor 70 forinttal olcsóbb a tömegközlekedés és majdnem négy órával lassabb. persze a számok változhatnak, mert nekem se muszáj a legdrágább benzint tankolni, akkor nagyon durván sokkal veszít a tömegközlekedés, meg más időpontok valamennyire változtathatják a pufferidőket.

remélem, ennyiből a máv, az mkv és a dkv pontosan megérti, hogy miért veszítettek el engem, mint utast.

szerk: lehet mondani, hogy nagyvonalúan lemondtam az autó többi költségéről. ez igaz. meg nagyvonalúan lemondtam arról is, hogy 4 órányi munkaidő veszteség költségét beleszámoljam.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#13) bambano válasza UnA (#7) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha szerinted mindent meg lehet oldani, akkor ezt is (konkrétan megtörtént velem):
üldögélek békésen vasárnap éjjel itthon a fenekemen, lehetett kb. éjjel tizenegy óra.
először a felügyeleti rendszer kezd csipogni, utána meg a főnök mobilon, hogy vidéki telephelyen elszállt a klíma, nagy a meleg.
lehetséges választási lehetőségek:
- megnézem a máv meg a volán menetrendet, legkorábban reggel indul tömegközlekedés. amihez egyébként nem tudok eljutni, mert a végállomásokig nincs helyi közlekedés. szépen megvárom, amíg beindul itt a helyi villamos, elmegyek a "buszvégre", kibumlizok a helyszínre, és hipp-hopp 6-8 óra alatt már oda is értem. ennyi idő alatt a cucc fele leolvad, a másik fele meg simán feladja. a kár meglehetősen sok számjegyű, a beszerzési lehetőségek korlátozottak, vagyis a rendszert két-három hét után indítom újra.
- lerohanok a ház elé, beülök az autóba, elindulok, majd mikor a hőfokok elérték a kívánt szintet (ez kb. amikorra felérek az autópályára) kinyújtózkodom. még időben odaérek és megfékezem a szaharát, minek következtében a cucc nem olvad le.

lássuk a te megoldásodat! szerintem az enyémet mindenki kitalálta. azóta azt is tudom, milyen az, amikor szerencsés csillagállás alatt elkezdenek dolgozni a fékek az autómban... :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14) Polllen válasza UnA (#7) üzenetére


Polllen
nagyúr

Persze, hogy kényelem. Ha nem használnánk autókat az ország jelentős része elnéptelenedne és néhány gócpontban összpontosulna a lakosság.

Bp-től 35 km-re lévő településről vonattal Kelenföld alsó hangon 40 perc. Még nem mentél ki a vonathoz és igazából még csak leszálltál Kelenföldön.
Diákként tökéletesen megfelelt, mert nem volt más dolgom.

Most a munkahelyemre beutazni 1,5 óra lenne tömegközlekedéssel, autóval meg 35 perc. Nem szeretnék napi ~2 órával többet utazni, mert megtehetem, hogy vidéken éljek és fenntartsak egy autót.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#15) 66zio válasza bambano (#12) üzenetére


66zio
aktív tag

IC.-n fülke, meg dohányfüst? Fülkés IC úgy tudom, csak a Gyesev-nél van. Dohányozni is már ki tudja mióta nem lehet a vonaton. Max a wc-re járnak ki, de az meg ugyan annyira érződik az első osztályon, mint a másodikon. Semennyire. Értjük, kényelmes vagy, neked nem felel meg. Ok, nincs probléma. De miért kell terjeszteni mellé a baromságokat?

Miért nem csak a tényekkel foglalkozol? Mint pl.: hogy azon a szakaszon kocsi gyorsabb, főleg, ha leszarod a sebesség korlátot. Wtf??

(#16) bambano válasza 66zio (#15) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

szívesen elolvasom, hogy szerinted mi nem tény azokból, amit írtam.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#17) UnA válasza bambano (#13) üzenetére


UnA
Korrektor

Ez egy céges ügyeleti sztori, de talán te is tudod, hogy nem ezt vagy a logisztikát, mentőautót, stb. említettem. De ha már kérdezed, akkor az én megoldásom az lenne, hogy legyen egy cégnek helyben is embere ilyen feladatokra.

(#18) ncc1701 válasza Polllen (#14) üzenetére


ncc1701
veterán

Nálunk laza 30 perc séta a vonat. Itt már elbukott a történet.

(#19) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Összességében nekem az jön le,hogy a tömegközlekedés akkor jó,ha nem sietsz sehova,ha nagyobb településről,városból indulsz és minimum ugyanekkora település az úti cél,és az sem árt,ha jól tájékozott vagy.Egyéb esetekben,kisgyermekes családoknak,vidékről járóknak,sietősöknek,munkába igyekvőknek marad az autó.Én amúgy nagyon szívesen járnék busszal,a reggeli indulással még nem lenne gond,öt tízkor indul a busz.Két bökkenő van:Az iparterülettől a legközelebbi buszmegálló másfél kilométerre van.Ez sétálva sok,időben szintén.A másik,hogy hazafelé háromnegyed háromkor,négy órakor indul busz,én meg fél háromig dolgozom.Sehogy sem jó,és biztos vagyok benne hogy mások is hasonló cipőben járnak.Amellett,kocsival fél óra alatt kényelmesen hazaérek,busszal ez minimum plusz két óra.Azért ez nagyon nem mindegy.A tegnapi csavargás 17 ezerbe fájt,ez kb 35 liter benzin,és hét literes átlagfogyasztás,négy óra menetidő.A Google szerint ez tömegközlekedéssel több mint tíz órás út...

(#20) Somatom válasza Jack Hunter (#19) üzenetére


Somatom
veterán

Esetleg segédjármű. Bringa, vagy roller. Nekem e-bringám van. Tavaly kipróbáltam a balcsira vonatozást. Sokkal jobb volt, mint autóval.
Lett egy másodállásom, amihez a XII. -ből, Fótra kell kijárnom. Változó időpontokban kell mennem. Múltkor kaptam egy hétköznap délutánit. Két órát autóztam Fótig. Most ezt próbálom majd vonatosítani. Bringával nincs 20 perc a nyugati.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#21) 8th válasza UnA (#7) üzenetére


8th
addikt

Nézőpont kérdése. Egy délmagyarországi kisváros mellett lakom 10km-re. Innen bemenni a városba 500 Ft/fő busszal (oda vissza). Általában ha vásárolni megyünk ketten megyünk a párommal az már egy ezres. Az autóm városon kívül sacc/kb 5,5 literből elgurul ami a 450 forintos benzinárral is 25 forintos üzemanyagköltség alá jön ki kilométerenként. Egy bevásárló körút ha városon belül is jövünk megyünk fel-alá, kimegyünk a város szélére tankolni (omv) legyen mondjuk 30 km (nincs annyi). Az még akkor is csak 750 forint. Autóval nem vagyunk a két óránként induló buszjárathoz kötve nem csak négy szatyornyi cuccot tudunk hazavinni hanem bármit ami a kocsiba befér és még olcsóbb is. Például bemennél henteshez? Elindulsz otthonról 7:50 perckor, hogy a 8:05-ös busszal bemenj. 8:20-kor leszállsz a buszról és felgyalogolsz 15perc alatt a hentihez. A vásárlás 10perc majd 15perc alatt visszasétálsz a buszpályaudvarra. Leülsz a rohadt kényelmetlen szar dizájn padok valamelyikére és másfél órát vársz, hogy a 10:35-kor induló busszal haza tudj menni. Közben a pénztarháló cigány gyerekektől a jehovákon át a kóbor kutyákig minden jöttment megtalál míg ott ülsz. Kilépsz reggel a házból háromnegyed nyolckor és 11 órára érsz haza. Nevetséges. Ja és a busz koszos ablakot nem lehet nyitni mert zavarja a huzat az öregasszonyokat, terjedelmes vagy gyúlékony dolgot nem vihetsz fel a buszra stb... Autóval az egész háztól házig nincs háromnegyed óra miközben semmivel nem kerül többe mint ha busszal mennél. Másik példa. Amikor lekeveredtem ide nem volt még autóm. 14:05-kor léptem ki munkahelyemen a portán. Ha futottam végig a buszmegállóig (és ezt szó szerint értsd) elértem a 14:25-kor induló buszt hazafelé. Ha nem futottam akkor csak a 16:30-assal tudtam hazajönni ami két óra várakozás. Évi 250 munkanappal számolva közel 21 napnyi idő megy el arra, hogy csak ott ülsz és vársz. Az azért kicsit erős. Amíg a fővárosban éltem saját autóm sem volt. Felesleges volt mert bármilyen megállóba kiálltam 10 percen belül jött valami. De vidéken a kis falvakban véged van autó nélkül.

(#22) Hintalow


Hintalow
senior tag

Ez helyzetfüggő, időről időre én is elgondolkozom azon, hogy kéne szerezni egy autót, mert jól jönne. Évente 2x vagy 3x....
Káposztáson élek, az Árpád hídnál dolgozom, autóval ha akarnék sem tudnék odajárni. Meg aztán bringával fél óra, és még mozgok is.
Lehet ha kiköltöznék vidékre (nem fogok, ahhoz túl kényelmes vagyok) akkor nem tudnék meglenni nélküle, de itt a városban az esetek nagy részében csak nyűg és kényelmetlenség a parkolás miatt, meg ha kocsival vagy egy nyamvadt korsó sört sem ihatsz meg a haverokkal a melegben... Szóval kösz nem :N
Az már csak hab a tortán, hogy így 40 felé közeledve egyre több "mindenhová autóval" ismerősöm kezd úgy kinézni, mint aki tinédzsert akar szülni :DDD

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

(#23) Somatom válasza Hintalow (#22) üzenetére


Somatom
veterán

+1
Nekem a külföldi ingázás miatt muszájos az autó, de itthon (Bp.) nem használom. Villanybringával sokkal gyorsabb vagyok és jobban is élvezem.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#24) bambano válasza UnA (#17) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"legyen egy cégnek helyben is embere ilyen feladatokra.": ne legyél nevetséges. miért lenne olcsóbb a plusz ember?

de talán most te is megtanultad, hogy a "minden eset megoldható" kijelentés mennyire túlzás.
ez is egy eset volt, te sem tudtad megoldani tömegközlekedéssel.
q.e.d.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#25) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Békéscsaba felé ne gyere vonattal, ugyanazok a 40-50 éves kocsik járnak, még klíma sincs rajtuk. Ja 1 kocsi ic, azon van klíma is. Felenk nem járnak új modern vonatok.

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#26) Luck Dragon

Arra nem járok :N

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#27) UnA válasza bambano (#24) üzenetére


UnA
Korrektor

Ha neked csak a gyors megtérülés számít, akkor erről nem érdemes beszélni.

És persze tőlem lehet, hogy számodra ez bizonyítja az igazságot, de itt magáncélú autózásról volt szó.

(#28) janeszgol válasza bambano (#24) üzenetére


janeszgol
félisten

Oké, de saját gépjármű nélkül fel sem vesznek ilyen munkakörbe. (Ha nincs céges flotta.)

Dragon: a volt munkahelyemen volt egy pécsi munkatársam, aki heti rendszerességgel ment haza a fővárosból. Ő telekocsizott szinte mindig.

2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

(#29) bambano válasza janeszgol (#28) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

egyéni vállalkozó vagyok, nem alkalmazott.

de nem ez a lényeg, hanem hogy egyesek nem érzik a "mind" kifejezés súlyát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#30) MihalBB válasza bambano (#29) üzenetére


MihalBB
újonc

Ha az ember türelmes autóval is kényelmes az adott utazás.

(#31) moongoose


moongoose
őstag
LOGOUT blog

Osztom az első hozzászóló véleményét, és annak első mondatát.
Ha mindezek teljesülnek, akkor tényleg öröm vonattal utazni.
De ez inkább egy lottó 4-es eséllyel azonos.
A menetrend tervezet egy vicc.
Ha meleg van lehalnak a mozdonyok, vezérlőkocsik, áll a klíma.
Télen kicsit jobb, fűtés szinte mindig van.
Viszont a tárcsafékek füstölnek, és bejön a füstje a fülkékbe.
Ez mozdonyvezető függő tevékenységnek köszönhető, mekkora a keze a fékre.
Ha leesik a hó a váltókat takarítani kell, különben nem lehet állítani.
A balesetekről már ne is beszéljek.
Több óra várakozás, helyszínelés.
Ha ezek egyike sem teljesül, akkor öröm vonatra ülni.
Alapból 20%-ra teszem, hogy minden flottul megy.

Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának. "Chasing Spiders and overheat"

(#32) updog


updog
senior tag

Eleve a kérdésfeltevés is rossz, nem "ez vagy az", hanem inkább "mikor melyik" jelleggel kellett volna feltenni. Plusz kb. mindenki leragadt a vonat témánál, amikor ott vannak pl. a Volán távolsági járatai is, 32 éves koromig azzal jártunk feleségemmel (igen, jól tippeltek, jött a gyerek és lett autó).

De jól kereső, dolgozó emberként is simán buszoztunk, már bocs de aki azt mondja hogy a (most) 3000 forintos jegyár bármilyen módon egálban van az autó ugyanarra az útra vetített költségeivel, az nem nagyvonalú, és egész biztos nem tudatlan, hadd ne mondjam inkább hogy mire gondolok még.

Persze, ~1 órával több az út, és mivel a városban át kell szállni a sárgabuszra, jajj le is tört a lábunk az alatt a 14 év alatt amíg havi 1-2x ezt megcsináltuk. Ja, lehet hogy nem :D Persze, van ezer más szempont is, némelyik még objektív is, nekünk ez így megfelelt egész sokáig (és mindig koppra tele volt minden busz, óránként 2-4 indul időszaktól függően, tehát másoknak is jó ez így).

Jegyelővétel, garantált ülőhely, klíma, már a sofőr is sokszor egy szűrő arra nézve hogy ki utazik veled a buszon, simán volt hogy nem engedett fel kétes elemeket (É-K Mo.-ra járunk haza).

Ha a gyerekek kb. iskoláskorúak lesznek (méretben, érettségben felnőnek hozzá), és talán addigra a mostani helyzet is elmúlik, simán velük is fogunk buszozni mamáékhoz. Ettől még persze hogy kényelmesebb és egyszerűbb ha az autó viszi a valagunkat, nem állítom hogy nem.

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#33) 8th válasza moongoose (#31) üzenetére


8th
addikt

Na igen. Az sem mindegy melyik vonalat nézi az ember. Mert pl. Tatabányáról a Keletibe villámgyorsan eljutsz vonattal ezzel szemben a Vác - Nyugati pu. vonal évek óta egy rémálom.

(#32) doeeg: Nálam a távolsági busz abszolút kiesik. Még akkor sem ülnék fel rá ha ingyenes lenne. Magas vagyok sehogyan sem férek el, és kényelmetlenül végigszenvedni két órát úgy, hogy eleve hetvennel szüttyög és kb. minden bokornál megáll az nekem nem pálya. Vonatot pont ezért szeretem. Kényelmesen ülök, elférek ha akarok felállok sétálgatok nézelődök és nem érzem magam dobozolt tonhalnak benne.

[ Szerkesztve ]

(#34) updog válasza 8th (#33) üzenetére


updog
senior tag

Persze, kinek mi :) Még a luxi volánbuszok is feszengősek tudnak lenni azért 2-3 óra után. Na nem azért, én is 185 / 95 vagyok (és voltam az elmúlt évtizedben).

BTW azért pont a távolsági buszok (legalábbis az én viszonylatomban) nemhogy minden bokornál nem, de kb. csak Budapest és végállomás helyeken állnak meg, amúgy meg az autópályán mennek azok is.

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#35) 8th válasza updog (#34) üzenetére


8th
addikt

Már ahol van autópálya.

(#36) Polllen válasza updog (#34) üzenetére


Polllen
nagyúr

A korábban említett 35 km-re lévő településen Budapesttől olyan járatok vannak, amik megállnak mindenhol. Ugyanúgy óránként 1 van belőlük és csúcsidőben tömve van. Szóval a vonathoz képest nem nagyon vagy beljebb, de legalább drágább. Hja és olyan településről van szó, ahol van vasútállomás és megáll a távolsági busz. Beszélgessünk már olyannal is, ahol nincs közvetlen járat, még előtte át kell menni egy másik szomszédos városba is...

És nem Orosháza-Budapest távról beszélünk... 35km... Ahhoz, hogy óránként 2-4 járat induljon buszból, vonatból, Érd méretű város kell ezen a környéken.

Amúgy én boldogan járnék tömegközlekedéssel, ha pontosan járnának és gyors lenne. Mindegy, hogy busz vagy vonat. Az út alatt tudnék olvasni, zenét hallgatni esetleg aludni, ahogy diákként tettem.

[ Szerkesztve ]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#37) updog válasza Polllen (#36) üzenetére


updog
senior tag

35 km-re nem is távolsági busz jár, persze :) Azért <100 km viszonylaton szerintem nem is elvárható az expressz, mert akkor a 20, 35, 42, 57 km-re lévő településekre is külön járat kéne ami csak oda megy, olyan meg a világon sincs szerintem.

A járatsűrűség és utazásminőség témákra mindig a következőt szoktam mondani: majd ha lesz igény (az ablakon folynak ki az izzadó emberek a buszról/vonatról és sokáig, hangosan panaszkodnak erről a megfelelő helyeken), akkor lesz járatbővítés és minőségfejlesztés. Amíg inkább mindenki autóba ül mert a tömegközlekedés sz**, addig sz** is marad mert aki meg mégis használja, annak mindegy, aki autózik azt meg nem érdekli, "majd tömegközlekedek ha nem lesz sz**". Ördögi kör.

Az meg hogy miért nem jár pontosan... mert az autósok minden egyes buszsáv miatt olyan balhét csapnak mint ide Nagykáta, és persze ha nincs buszsáv akkor meg a busz is ott ál a dugóban. Persze, a MÁVnál nincs ilyen, azzal még én is egyetértek hogy sz** :D ;]

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#38) stickermajom


stickermajom
addikt

Pár éve hetente-kéthetente utaztam Pécsre vonattal Budapestről hétvégente. Még nem volt klimatizált az IC, csak egy légjavító berendezésnek csúfolt valami működött az első osztályon is, 27-28 fokos levegő volt 70%-os páratartalom mellett. Nyári szezonban rendszeres átszállás pótlóbuszra a vágányfelújítások miatt. Egy életre ellőttem a MÁV keretem ezekre az utakra, marad az autózás a kihalt M6-on ~2 óra alatt ráérősen.

(#39) Polllen válasza updog (#37) üzenetére


Polllen
nagyúr

Attól, hogy szerinted nem távolsági busz jár, attól az még az. (Egyébként elővárosi járat.)
Nekem nem elvárás az expressz, de a távolsági busz nem egyenlő az expressz járattal.

A tömegközlekedés valóban ördögi kör, csak fordítva ülsz a lovon. Ez egy szolgáltatás. Nyújtson jó szolgáltatást és igénybe veszem. Tojjon le és én is letojom. Ha nem kell a pénzem, majd odaadom másnak. Rengeteg visszajelzést kap az összes itthoni szolgáltató és én úgy látom, nem nagyon foglalkoznak vele.

Pl. 2 éve nyáron még ott tartott a MÁV, hogy a balatoni járatok egy részén nem volt extra kerékpártároló, miközben fürtökben lógtak az emberek és kerékpárok a vonaton. (Annak ellenére, hogy tudták mennyi jegyet lehet értékesíteni 1-1 vonatra.)
Minden évben eddig ez ment, pedig pontosan tudják, hogy az előző évben azonos időszakban mennyi kerékpár jegy kelt el.

Amúgy a buszsáv nem tudom, hogy került ide, én nem írtam, hogy a buszok késnek.
Illetve a 6-s főút Budapesten kívüli részén hol szeretnél buszsávot kialakítani? Összesen 2 sáv van. Az M6-ra meg gondolom csak nem akarsz buszsávot. ;]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#40) 8th válasza updog (#37) üzenetére


8th
addikt

"Amíg inkább mindenki autóba ül mert a tömegközlekedés sz**, addig sz** is marad..."

Ha attól javul majd a tömegközlekedés, hogy én a nyári 32°C kánikulában egy tetű lassú kényelmetlen szűkös buszon az izzadt büdös emberekkel együtt aszalódok két és háromnegyed órán át a fővárosig (140km... :U ) akkor tőlem nyugodtan ott rohadjon meg az egész ahol van. Ha ezer forint lenne az benzin literje akkor is kocsival mennék mert a kényelmes klímás autóból frissen pihenten szállok ki a célállomáson nem elgémberedve fájós derékkal büdösen izzadtan esek le a buszról. Ott állok meg csurrantani ahol akarok, rágyújthatok ha akarok mondjuk kocsiban soha nem dohányzom de na, érted a lényeget. Ezek pénzben nem kifejezhető dolgok.

[ Szerkesztve ]

(#41) kalanchoe


kalanchoe
senior tag

Én vegyesen tömegközlekedek, meg járok autóval, és utóbbi ezerszer jobb, pénz ide, vagy oda. Tömegközlekedés oké, ha városon belül kell megtenni kis távokat, mert villamos, busz öt percenként indul, vagy ha két nagyváros között akarsz közlekedni, csak ha mondjuk egy kisebb faluban laksz, két óránként megy busz. Tökmindegy, hogy amúgy öt percre van az adott falu egy várostól, vagy negyvenötre, nem igazán foglalkoznak a járatok kevésségével, főleg azok után, hogy alig használja őket valaki a tanulókon, meg autónélkülieken kívül, mert egyszerűen lehetetlen normálisan közlekedni A-ból B-be.
A MÁV-val nekem vegyes tapasztalataim vannak, ha amúgy normálisak a körülmények, élvezetes az utazás (még akkor is, ha ezeréves vonatokat küldenek le), csak nem egyszer esett már meg, hogy elfelejtettek vonatot indítani, ami miatt 10 perccel később indult a járat, miután sikerült nagy nehezen beállítani a járművet. :DDD Volán szintén vegyes, mondjuk sokkal kényelmetlenebb, ha csúcsidőben akarsz utazni. Ráadásul az be sem várja az indulási időt, szóval ha nem a végállomásnál vagy az induló állomásnál akarsz felszállni, idő előtt ki kell szaladni a buszmegállóba. Ja, meg többnyire lassabb is, mint a vonat, inkább azért veszem igénybe, mert sokkal több járat indul, mint vonatból.

Szóval én mindenképpen a kocsi mellett vagyok, abban az esetben, ha valaki kisebb faluban él, ahol rosszak a buszjáratok, vagy ha fontos szempont a kényelem és az idő, esetleg több ember utazna, meg hosszabb távra. Számomra tömegközlekedés inkább akkor jobb, ha városon belül akarok menni, vagy ha van gyorsjárat, meg ha kedvezményes árakkal lehet utazni. Persze az, hogy most ténylegesen melyik a jobb, nagyon esetfüggő.

(#42) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Várjál, nem késett az IC! Szokott ugyanis. Nem volt dugóban a buszod.
Amúgy még addig nem olyan gáz, amíg Pécsre mész. Na de pl. egy Kaposvár melletti kis falu, vagy Siófok környéke, az már keményebb túra.
És 2 embernél már egy árban van az autóval.

Nemrég számoltam, hogy a fehérvári helyijáratos jegy kis segítséggel 280Ft.
A melóhely 4km-re van.
Az autó rossz esetben 12km-en eszik egy litert (inkább 15-17), ami majd' 500Ft.
Kb. 200Ft-ból megyek egy irányba. És nem kell várnom, zsúfolódnom.
Hát a hülyének is megéri tömegközlekedni Fehérváron :D

A pécsi tömegközlekedés már versenyképesebb volt (meg az ottani melóhely adott bérlet... :D )

@bambano : Divatos most ez, hogy mindent ügyeletben, meg rohangálóemberekkel oldunk meg, de előbb-utóbb mindig beüt, hogy éppen nem jön össze. Olyankor meg szívás van. Nekünk is több telephelyet kellene mostanában ellátnunk, de mindig az van, hogy nincs energia rohangálni, az meg semmit nem ér, hogy hetente egyszer van ott valaki. Ilyenkor a userek magukra vannak hagyva, meg az infra is. Amikor épp' nincs járvány, akkor tényleg megérné, hogy 1-1 ember legyen ezeken a helyeken, távolról ugyanúgy tud dolgozni, mint a mostani HO-s időkben a full HO-s kollegák, de az ottani esetekben gyorsan tudna reagálni.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#43) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Ja, meg @bejegyzés. Mennyi csomagod volt? :D Mert én azt rühelltem, amikor kollégista voltam, hogy azt még cígöljem. Autóval meg a ház előtt állsz meg, és onnan is indulsz.
Télen este érkezni, késő helyijáratos busszal kifejezett bónusz :D

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#44) Luck Dragon válasza hcl (#43) üzenetére

Egy gurulós bőrönd és egy kis táska .

Fehérvár és a tömegközlekedés , viccelsz? Mikor egy győri tervezőt kérnek meg egy új helyi járat kiépítésére , majd a megvalósítását követően egy hét után visszaállítják a régi menetrendet ? :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#45) hcl válasza Luck Dragon (#44) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Az már határeset ráncigálás szintjén.

Egy hónap :D De nem egy járat, hanem az egész menetrend cserés lett, és azonnal visszaszavazta a lakosság a régit. Pedig ugyan nem volt túl jó az új, de legalább lett volna lehetőségük változtatni :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#46) Somatom válasza hcl (#45) üzenetére


Somatom
veterán

Tegnap volt ez a TV -ben. Egy nő azt mondta, hogy a régi sem tuti, de az újjal sikerült rajta rontani. Nekem olyan Muppet Show -snak tűnik:
"Szakértő: az nem volt"

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#47) hcl válasza Somatom (#46) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nem is biztos, hogy rosszabb lett, de várták a javaslatokat, tehát ha elmondtad, hogy mi nem tetszik, akkor simán alakult volna. A meglevő meg konkrétan teljesen használhatatlan. :DD :W Azt' csodálkoznak, hogy állandóan dugó van, mert aki teheti, autózik.

Mutogatni való hater díszpinty

(#48) Somatom válasza hcl (#47) üzenetére


Somatom
veterán

Szörnyű. Szerencsére ez engem nem érint. Budapesti vagyok, itt nincsenek dugók. :N ;]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#49) hcl válasza Somatom (#48) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nem, ott egy dugó az egész :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#50) Luck Dragon válasza hcl (#45) üzenetére

Igen tudom, hogy az egészet . Járom Fehérvárt már egy ideje . :D
Attól függetlenül , hogy milyen a tömegközlekedése , dugó az egy teljesen más fajta “ életérzés “ .
Főleg mikor Auchan körforgalomnál szeretnék feljönni az M7-en , de kisebb költői túlzással a seregélyesi lehajtónál cövegel a sor az M7 leállósávjában azt egyszerűen imadom . :DDD

Somatom
“Nincs dugó “ ——> Ohhh igen :DD :DD

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#51) hcl válasza Luck Dragon (#50) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Berényi, Budai bárhol, bármikor bedugul :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#52) Luck Dragon válasza hcl (#51) üzenetére

Balaton , Keresztúri út is. De igazából a seregélysei is. Áhh egész Fehérváron így sokkal egyszerűbb . :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#53) totron


totron
addikt

A személyes tér verhetetlen.

(#54) bambano válasza totron (#53) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

vasárnap jártam a miskolci vasúti pályaudvaron, mint mordor.
nem úgy éreztem, hogy a személyes terem verhetetlen...
mintha a pirézekre nem hatott volna a kisfiús bájam :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#55) Luck Dragon válasza bambano (#54) üzenetére

“ mint Mordor. “. —> Akkor nem voltál Frodó ? :DD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#56) 8th válasza bambano (#54) üzenetére


8th
addikt

;]

(#57) Alg


Alg
veterán

Nálunk a fejlett nyugaton, nagyvárosban (Bécs) ez így működik:

- alapvetően tömegközelekdés (városi éves bérlet 1EUR/nap)
- közeli és/vagy könnyen elérhető, kisebb 1-2-3 napos kirándulásokra vonat
- nyaralásra bérautó, ~5-600EUR egy hétre 0EUR önrésszel, tőlünk 500m-re lévő SIXT-től
- egyéb autós dolgokra (1 napos kirándulás a semmi közepén, nagyobb dolgok hurcolászása) ShareNow, 2 órára ~25EUR vagy egész napra ~80EUR

Bérautóra összesen nem költünk annyit évente, mint ami csak a parkolás (100EUR/hó minimum) + biztosítás lenne saját autó esetén.

Nyilván gyerek nélkül, ketten vagy rokonokkal 4-en járható ez, elhiszem hogy nagyobb családdal vagy vidéken kényelmesebb (sőt szinte elengedhetetlen) a saját autó.
Ahol meg azonnali rendelkezésre állást kér a cég mert leolvad a cucc ha meghal a klíma, ott biztosítson is hozzá járművet, vagy a szomszéd házban bérlakást az éppen ügyeletesnek.

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#58) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Nem lehet egy szinten említeni, hogy magad ülsz egy járműben amit te irányítasz, fűt/hűt ahogy neked kell, megy a zene ha kell vs. Több emberrel mész együtt egy olyan járművön ami nem akkor megy amikor te akarod és nem is pont oda és nem egy jármű, mert át kell szállni. Más dimenzió a kettő. Nekem bőven elég volt a suli alatt a busz stb. Már az is megvisel ha odébb viszem a napon álló vonatot, nem hogy utazni vele, vagy estig vezetni. :R
Mióta drága a benzin nem 100-ast tankolok, de ennyi.

[ Szerkesztve ]

(#59) freeknight


freeknight
őstag

Amikor az autó és a tömegközlekedés költségeit hasonlítja valaki, általában nagyvonalúan csak a benzinköltséggel számol. Az autónak alapból van egy párszázezres vagy pármilliós bekerülési költsége, emellett fenntartása, adóterhek, műszaki vizsgák, parkolás, biztosítás, pályamatrica. Ezek egyénfüggőek, de még a legolcsóbb autó fenntartása is többe van útvonalköltségre lebontva, mint a tömegközlekedés. Szóval a pénzügyi rész egyértelműen a tömegközlekedés mellett szól.

A tömegközlekedés nagyon jó, feltéve, ha megyeszékhelyről igyekszel a fővárosba, vagy max a szomszéd megyeszékhelyre, szintén jó a fővároson belül, ha nem kell sok csomagot cígölni, és bevállalod, hogy ha ezen feltételek nem teljesülnek, akkor az úton eltöltött idő akár a négyszerese ötszöröse is lehet az autózáshoz képest. Az "igazi" vidéken (tehát falu, vagy kisváros, ami messzebb van a megyeszékhelytől, mint 15 km) totálisan meg vagy lőve kocsi nélkül.

Nálam a legközelebbi megyeszékhelyre való beutazás az úgy néz ki, hogy a buszmegállóba sétálsz 10-15 percet, másfél óra alatt teszi meg a 35 km-t, kétóránként jár, és akkor csak a buszpályudvarra értél oda, az úticélhoz eljutás városon belül még ezen kívül is időbe telik. Autóval ugyanez 35-45 perc háztól-házig. Budapestre napi 1 buszpár közlekedik, ez amúgy teljesen kényelmes és elég gyors is, feltéve, ha a fővárosban el tudod intézni a dolgodat 9:40 és 15:15 között. Ha nem, akkor szálloda, vagy vonat+busz kombóval kell hazajönnöd, ami csatlakozásra várakozástól függően 4-5 óra. Autóval forgalomtól függően 70-90 perc. Hétvégén semmilyen bolt nincs itt nyitva, oda autózni kell, ugyanez a gyógyszertár. Szakrendelések vannak, de komolyabb dolgokhoz szintén utazni kell 35 km-t.

Szóval nálam a költségektől eltekintve egyértelműen az autó nyer. Öcsém már Budapesten él, saját bevallása szerint neki nyűg az autó, BKV vagy bicikli mindenhova, de a vidéki utazásokhoz ő is bevallja, hogy jobban érezné magát ha lenne. Szimplán csak a tudat, hogy nem vagy menetrendhez kötve, akkor mész, és indulsz, amikor kedved tartja.

[ Szerkesztve ]

(#60) Kolondrum válasza freeknight (#59) üzenetére


Kolondrum
félisten

"Szimplán csak a tudat, hogy nem vagy menetrendhez kötve, akkor mész, és indulsz, amikor kedved tartja." >> Ebben minden benne van, ez mindent megér. :R

(#61) bambano válasza freeknight (#59) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

tömegközlekedésben meg nagyvonalúan csak a jegy árával...
miközben ugyanúgy én veszem a vonatot, mint az autót.
csak az autót nem veszem meg, ha nem akarom használni, a vonatot meg igen.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#62) freeknight válasza bambano (#61) üzenetére


freeknight
őstag

Ahogy az is fizeti a közúthálózat fenntartását akinek nincsen autója. Az is fizeti a tb-t aki sosem beteg, az is fizeti a közoktatást, akinek nincsen egy darab gyereke sem. Az is kifizeti Lölő adriai yachtját, aki sosem utazhat vele.
Nem igazán értem hogy jön ide az a tény, hogy az adóforintjaid elköltését nem tudod befolyásolni. Ha holnap beszántanák a Mávot neked akkor is forintra annyi adót kellene fizetned mint ma.

(#63) DEJVID


DEJVID
őstag

BP-Pécs táv pihenővel? :'D

(#64) updog válasza freeknight (#62) üzenetére


updog
senior tag

++ erre és #59-re is.

Már egy ideje nem nézem, de kb. az első autóm első 2 évében (2018-2020, igen, így dumálok hogy 3 éve vezetek csak :D) az utolsó tesco gazdaságos ablakmosó folyadékig az autó minden költségét írtam.

Borzasztóan leegyszerűsítve, úgy számolva hogy összes költség mostanra ~3.000.000 (szerintem több, de mondom, nem írom már egy ideje) / megvan 2018 óta az ~1000 nap = átlagosan naponta 3000 forintot elégetek mert van autóm, akkor is amikor egy hónapig rohadt az autó a parkolóban a napon/esőben, meg akkor is amikor két nap alatt körbejártam vele az országot.

De várom a kommenteket, hogy miért nem jól számolok (nyugi, ha majd eladom egyszer, akkor az le fogom vonni visszamenőleg), és hogy a kényelem meg a kutyafüle megfizethetetlen, meg ha munkára kell akkor visszahozza a költségeit. Pontosan tudom mert azért van autóm nekem is. Csak nagyon nem bírom a ferdítést (általánosságban, nem az itteniekre reagálok) amikor valaki írja hogy az autója költségmentes, csak tankolni kell, vagy egál a tömegközlekedéssel.

És akkor ez még nem is kiszámoló-pozitív hozzáállás, mert ugye ha az a 3.000.000 5%-os állampapírban lett volna 3 évig az még -párszázezer forint emiatt ugye, stb.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#65) ncc1701 válasza updog (#64) üzenetére


ncc1701
veterán

Az ember ideje az, ami pénzben nem kifejezhető. És ahogy idősödik az ember, egyre jobban rájön erre. Nekem baromira nem mindegy, h napi 1 óra kocsival a munkahely oda-vissza, vagy mondjuk 2-3 tömegközlekedéssel. Ez nem a tömegközlekedésről szól, nem a spórolásról, hanem az időről. Ami véges.

(#66) stickermajom válasza updog (#64) üzenetére


stickermajom
addikt

"mert ugye ha az a 3.000.000 5%-os állampapírban lett volna 3 évig az még -párszázezer forint emiatt ugye"

Ami pontosan annyit érne, mint 3 évvel ezelőtt. Sőt. Hagyjuk inkább a kiszámolót.. :D

[ Szerkesztve ]

(#67) Somatom válasza stickermajom (#66) üzenetére


Somatom
veterán

No, igen. A használtautó most jobb befektetésnek tűnik, mint az állampapír.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#68) updog válasza ncc1701 (#65) üzenetére


updog
senior tag

Nem is kételkedek hogy sokaknál így van. Én is az időmet értékelem szinte a legjobban (azért van előtte 1-2 ilyen jelentéktelen dolog hogy fenntartható jövő pl. a gyerekeimnek).

Én covid előtt heti-kétheti 1x-2x (amikor valami volt munka előtt/után) jártam autóval dolgozni, pl. az én viszonylatomon (Zugló - Váci út) a reggeli dugóban napi össz. 2x10 percen belül van a különbség a két mód között (és nem is mindig az autó nyer). Mégis az Örsig vissza van dugulva minden nap, akkor most vagy számolni nem tudnak akik autóznak innen, vagy lesz*rják.
Utóbbival sincs baj, de valahogy kevesen vallják be ezt, inkább jön a végtelen kifogás az élhetetlen tömegközlekedésről (nem igaz), ugyanannyiba kerül (nem igaz), időnyereség (van ahol nem igaz, pl ezen az útvonalon).

Mondják akkor azt, hogy megtehetem (amúgy sokan ezzel sincsenek tisztában hogy igazából ha minden költséggel rendesen számolnának, nem tehetnék meg) és nem érdekel.

Épp emiatt nagyon támogatok minden, autósokat korlátozó dolgot (üzemanyagáremel(ked)és, dugódíj, vagy amit pár napja olvastam hogy dízelek mihamarabbi korlátozása Bp.-n). Amúgy euro4 dízelem van, mielőtt valaki megszólna hogy máséval verem ;] .

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#69) ncc1701 válasza updog (#68) üzenetére


ncc1701
veterán

Bp-en belül még anno rengeteget tömegközlekedtem, nem haltam bele. Most maglód-mexikói út távokat nyomok már egy ideje, itt azért baromira nem mindegy, tényleg napi alsó hangon 1 órát spórolok vele.

A fenntartható jövő egy elég nehezen megfogható valami. Én egy ~4.2 liter benzint fogyasztó, 840 kilós, euro6-os új swifttel nyomulok, de amígy azt látom, h mások a 2 tonnás suvokkal közlekednek (fogyasztást betippelhetem 8-10 liter fölé), teljesen egyedül a városban, addig nekem semmiféle lelkiismeret furdalásom nincs.

Szerk: Van euro5-ös dízel insigniám is, azt csak kirándulásra használom gyakorlatilag. Arra viszont verhetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#70) Csemike


Csemike
csendes tag

Olvasgatom a hozzászólásokat egy ideje, tudok mondani pro és kontra érvet. Városban hülyeség a kocsi, és amikor nagy elhatározással neki is kezdek a BKV-zásnak, rájövök, hogy de rohadt könnyű hozzászokni a jóhoz, a kocsizáshoz... (Szerencsére nem sokszor akad dolgom Budapesten.)
Gyerekkel is meg lehet oldani mindent kocsi nélkül, bár, tegnap este, amikor a fiam nagy lendülettel belehuppant a függőágyba, mire ez a lendület hátra ki is penderítette belőle, és tarkóval levette a talajt, azért nagyon örültem, hogy kocsival 10 perc alatt bent voltunk az ügyeleten. Igen, meg lehet oldani mindent, kocsi nélkül mondjuk hívok taxit, megkérem a szomszédot vagy mentővel megyünk, de jobb volt így, hogy én tartottam kézben az eljutásunkat. :)

(#71) bambano válasza Csemike (#70) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

egy példa:
ne adjisten történik valami a gyerekeddel, ami súlyosnak látszik. felhívod a 112-t, elmondod, szerencsés esetben a diszpécser hamar megérti, hogy hol laksz, kapcsolja a helyi mentősöket. azok viszonylag gyorsan megértik a problémát, tudják, hogy a címed hol van, küldenek rohammentőt. beviszik a gyerekedet az ügyeletes traumatológiára, ellátják. majd beutalják mondjuk ct-re. de mivel a gyerekedet már látta orvos, tehát a szállítása már nem sürgős, ezért beteszik a sorba, és majd akkor viszi el a mentő, ami ekkor nem is mentő, hanem betegszállító, amikor ráér. mondjuk 4-5 óra múlva. addig a gyereked egy váróban dekkol egy ócska betegszállító kocsin egy csomó beteg között. lehet, hogy gyalog egy óra lenne, taxival meg 10-12 perc se. de azért dekkol a gyerek is, meg a szülője is 4-5 órát.

és ez nem karákószörcsög külső, világvége tábla után 12 parszekkel meg egy Kessel futammal, hanem az ország legnagyobb megyeszékhelye.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#72) Kolondrum válasza bambano (#71) üzenetére


Kolondrum
félisten

Egy rendes bevásárlást nem lehet megoldani autó nélkül. Elhozni bármilyen nagyobb dolgot A-ból B-be. Stb. Kirándulni menni szpás nélkül spontán. Nálunk 2 autó van. Évi össz olyan 30.000km futással.

[ Szerkesztve ]

(#73) ncc1701 válasza bambano (#71) üzenetére


ncc1701
veterán

Fatert simán váratták volna koponya ct-vel. Inkább átvittem saját kocsival. Bár nagyon nem örültek neki, én meg pont leszartam, mit akadékoskodnak...

(#74) Csemike válasza bambano (#71) üzenetére


Csemike
csendes tag

Hát jah. Minden megoldható autó nélkül, de hogy a megoldáshoz vezető út milyen, az más kérdés. :D
Bár, ahogy emelkedik az üzemanyagár, talán egyre többen találnak autó nélküli megoldást a nem "vészhelyzetszerű" feladatokhoz, elintéznivalókhoz. Máskülönben lehet, hogy már ez sem tartja vissza az embereket. Olyan lesz, mint a cigi. Inkább nem eszik sok ember, csak a cigire meg kávéra maradjon pénz. :) Majd "mégjobban" nem esznek, csak a kocsi menjen. Tegnap este, fél 9 körül, amikor mentünk az ügyeletre, a Délinél olyan dugó volt, mintha csütörtök délután lenne... És egyikőjük sem az ügyeletre sietett, mert ott senki nem várt rajtunk kívül.

(#75) Kolondrum válasza Csemike (#74) üzenetére


Kolondrum
félisten

Van amikor a lakhely követeli meg az autót. Soha nem felejtem el, az ingatlanos első kérdése, van autó? Akkor megyünk fel megnézni. Elnemcserélnénk már.

(#76) Luck Dragon válasza Kolondrum (#75) üzenetére

Nálunk pont most lesz ingatlan eladás / vétel . Kiváncsi leszek mennyivel járunk rosszabbul . :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#77) Kolondrum válasza Luck Dragon (#76) üzenetére


Kolondrum
félisten

Vicc ami megy. 3 éve jöttünk ide. Közel 800nm2-es telek, házzal, lakó házzal, bent minden közmű, 2 féle tüzelés. Mondjuk ez volt 34 milla (arányokat írok csak). Tegnap óta eladó a mellettünk lévő telek, 690nm2. Gáz a kapuban, rajta egy régi fa ház, semmi lakó besorolású, kerítés alatt mellett befér a rinocérosz, gaz, veszélyes fák, a házat el kell bontani. Ára? 45 milla. :DD Vicc!

[ Szerkesztve ]

(#78) updog válasza Csemike (#74) üzenetére


updog
senior tag

++ én is erre gondolok. Én is az első fiam születésekor vettem autót, az a rész nálam is stimmel hogy jó ha van autó a hirtelen helyzetekre. De az nem hirtelen helyzet, hogy aszta****va holnap reggel is dolgozni kell menni vagy elugrok zsömléért a két sarokra lévő kisboltba ;] :D

#72Kolondrum 31 éves koromig BKV-n, utazótáskában vagy bőröndben pakoltunk haza feleségemmel az aktuális hiperből. Egy komplett lakásfelújítást csináltam végig BKV-n, WC csészét, egy rocsónyi csemperagasztót, stb. vittem haza buszon. Nem azt mondom hogy nem bánom, vagy hogy nem voltam hülye hogy így csináltam, de megoldottuk.

De 10 évvel ezelőtt mikor még egyetemről hazajártam hétvégente falura, akkor a megyeszékhelyre a teszkóba jártunk be anyámmal, és ketten, vagy ha volt segítség többen, a fülesszatyrokkal megrakodva csináltuk a hétvégi nagybevásárlást, végigizzadtuk az utat egyrészt bent a helyijáraton a város széléig, aztán vissza, és hazafelé a sárgabuszon (nem mi voltunk az egyedüliek így), a buszmegállóban jó esetben várt minket apám és akkor ő is tudott segíteni hazafelé. A kijelentés amit tenni akartál, "nem mindenhol lehet megoldani", esetleg "nem lehet megoldani kényelmesen" tja. ;)

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#79) Luck Dragon válasza Kolondrum (#77) üzenetére

Nem is olyan régen osztottam meg ezzel a tapasztalataimat [link]
Most a másikat tervezzük eladni , remélhetőleg még idén . De majd kiderül .

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#80) Csemike válasza Kolondrum (#77) üzenetére


Csemike
csendes tag

"Tegnap óta eladó a mellettünk lévő telek, 690nm2. Gáz a kapuban, rajta egy régi fa ház, semmi lakó besorolású, kerítés alatt mellett befér a rinocérosz, gaz, veszélyes fák, a házat el kell bontani. Ára? 45 milla."

Na, ettől én is kész vagyok... Budapesten, külvárosi, 40-50 m2-es hugyos panelek mennek 30-40 milliókért... Amire még 20-at rá kéne költeni, hogy emberi körülmények között legyen az ember... :((

(#81) Kolondrum válasza Csemike (#80) üzenetére


Kolondrum
félisten

Off: Emlékszem rád ezer évről, nagy boci szemeid vannak, már bocsi hogy így, de beugrott. :C
On: Arányokat írtam, de amibe az ominózus telek kerül abból mi nagyobb sokkal jobbat vettünk rendes házzal beállóval mindennel és már maradt a zsebünkben. Előbb utóbb lejjebb adnak az árból.

(#82) Luck Dragon válasza Kolondrum (#81) üzenetére

Hát elég durván elszaladtak az ingatlan árak és az építőanyagok árai is. :N

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#83) Csemike válasza Kolondrum (#81) üzenetére


Csemike
csendes tag

Nagy boci? Miről beszélsz? :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.