Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) 7


7
addikt

Örülünk, kezdetnek mindenképp jó :K

(#2) sp@rtan


sp@rtan
senior tag

Jó lenne, ha beraknának egy ilyen csuklós Ikarust, Gödöllő-Vác vonalra is...2009 jauárjában
szereztek egy csomó KingLong-ot, amiből már túl sokat nem látni...Helyette vannak valami ócska felújított vackok :((( Szóval csuklóst ikarust! :)

(#3) Móci


Móci
addikt

Örülünk. Nekem tetszenek, bár ide, vidékre szerintem sosem fog új busz jutni. :)

"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

(#4) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Nagyon jó. De tényleg. Erre a névre fel lehet vágni. Aztán jó lenne még Ganz villamosokat, vonatokat, meg Csepel motorokat látni.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#5) tkazmer


tkazmer
addikt

mod: ezt a hsz-t már sikeresen beírtam az előzmény topicjába is:)

[ Szerkesztve ]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#6) Ice!? válasza Vakegérke (#4) üzenetére


Ice!?
őstag

A Pannóniából talán lesz valami.[link]

(#7) tibi666 válasza Vakegérke (#4) üzenetére


tibi666
senior tag

nagyon fel lehet ám vágni rá. ülj bele egy 20 évvel ezelőtti setraba, meg egy ikarusba, és hasonlítsd össze a kettőt. csak a keleti piacnak köszönhető, hogy fogytak az ikarusok, a nyugati modellekkel össze sem hasonlíthatók minőségben.

(#8) venember83


venember83
nagyúr

Örülünk. Csak legalább a magyar városok fel kéne karolják. :K

tibi666: Arra volt igény. Különben meg kétlem, hogy a nyugati városi buszok bírtak volna annyit, mint az Ikarusok. A jelenlegi Volvo meg MB meg fene tudja milyen felvágós licenctermékekről meg jobb nem beszélni.

Ice?!: Befektető híján nem lesz semmi, sajnos.

[ Szerkesztve ]

(#9) szablya


szablya
tag

Úh, itt még mindig üzemel pár 2xx-es Ikarus. Múltkor egyik jól befüstölt az utastérbe :((( :DDD

Azért a Volvo, Merci, meg a többi csak jobb. Ezeknek az újaknak viszont szurkolok, talán ide is kerül belőlük egy pár :K

[ Szerkesztve ]

Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/

(#10) #65675776 válasza szablya (#9) üzenetére


#65675776
törölt tag

A bαszbusz által gyártott Volvók is képesek igencsak érdekes dolgokra. De hát semmi meglepő ezen, magyar termék. A lengyelek által gyártott csuklósokkal töredéknyi a probléma.

Legyen ZF futómű helyett Rába. Úgyis régen hallottam már a tipikus nyekergését annak a fantasztikus konstrukciónak.

[ Szerkesztve ]

(#11) Ice!? válasza venember83 (#8) üzenetére


Ice!?
őstag

Kár.:(

(#12) Lenry válasza tibi666 (#7) üzenetére


Lenry
félisten

és azokból a 20 évvel ezelőtti Setrákból mennyi van még üzemeltethető állapotban? és mennyibe is került anno legyártani? és mennyiből hoztak ki egy Ikarust?

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#13) tibi666 válasza Lenry (#12) üzenetére


tibi666
senior tag

nemrég volt szerencsém ülni egyben. össze se hasonlítható egy ikarussal, annyival kulturáltabb, minőségibb. nálunk biztos nincs sok belőlük.

de az talán nem véletlen, hogy a setra, a neoplan a mai napig virágzik, az ikarus után meg csak a dicső múltat sirató magyarok vágyakoznak. nálunk se szarráhajtott, csörgő zörgő, füstöt okádó, vagy kigyulladós ikarusok lennének, ha lenne pénz lecserélni őket. nyugaton meg olyan állapotban nyugdíjazzák őket szerintem, amilyenben egy ikarus még újonnan se volt. kis túlzással persze.

[ Szerkesztve ]

(#14) Lenry válasza tibi666 (#13) üzenetére


Lenry
félisten

nálunk se szarráhajtott, csörgő zörgő, füstöt okádó, vagy kigyulladós ikarusok lennének, ha a BKV normálisan karbantartaná őket. gyere le Szegedre, és nézd meg milyen egy karbantartott Ikarus. pedig ezek között is van bőven 15+ éves...

de az talán nem véletlen, hogy a setra, a neoplan a mai napig virágzik, az ikarus után meg csak a dicső múltat sirató magyarok vágyakoznak
mondjuk olvass utána, hogy miért is ment tönkre az Ikarus. nem azért, mert annyira szarok lettek volna

de mindegy, hagyjuk, nincs kedvem vitázni.
nem hiszem el, hogy vannak, akik képtelenek bármire büszkék lenni, ami magyar

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#16) tkazmer válasza Lenry (#14) üzenetére


tkazmer
addikt

mondjuk olvass utána, hogy miért is ment tönkre az Ikarus. nem azért, mert annyira szarok lettek volna
az a 70es években volt, amikor az ikarus a világ legnagyobb buszgyártói közé tartozott. sajnos viszont már akkor sem tudták időben leszállítani a rendeléseket - így meg nem lehet kapitalizmusban üzletelni.
hogy miért ment tönkre? mert az USSR-el vége lett a CMEA-nak is, így hozzávetőlegesen 10%-ra esett vissza az értékesítés.

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#17) #65675776 válasza Lenry (#14) üzenetére


#65675776
törölt tag

Azért az SZKT járműállománya és a BKV-jé nem egy kategória. Kisebb állományt könnyebb karbantartani. Pláne ha van rendes mennyiségű tartalék állomány is. Ha nincs, akkor bizony a zsírúj buszok is megbízhatatlanok lesznek rövid idő alatt (lásd Debrecen).

Az Ikarus a szűklátókörűség miatt ment tönkre. Mert ugye elég volt a szovjet piacot kielégíteni szerintük. Ahogy az elolvadt, az Ikarus lényegében egyből csődbe ment. Lehet ugyen jönni azzal, hogy szállítottak ide meg oda is, de azok a teljes termelés 1%-át se tették ki. Szóval bulvárlapban is maximum a kis színes hírek között férnek el.

Egyébként az innováció sem volt éppen az erősségük, nagyon le voltak maradva. Lehet voltak prototípus vagy előszéria szintjén értelmesebb buszaik, de a rég elavult 200-as széria volt mindig is a fő termékük, és nem is tettek semmit az ellen, hogy ezekkel azonosítsák őket. Így meg nem lehet eladni egy új terméket.

(#18) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Ezek guruljanak az utakon a volvok helyett. Nincs velük bajom, egyszerűen ne menjünka világvégére, ha nekünk is van buszunk. Ez olyan mint hogy eladjuk az óriáskerekünket, h utána bérelhessük, tipikus magyar butaság.

[ Szerkesztve ]

(#19) Lenry válasza #65675776 (#17) üzenetére


Lenry
félisten

nem az SZKT-t, a Tisza Volánt kell megnézni, a 406 db állományban lévő buszból 261 Ikarus.
(sőt, az SZKT-t egyáltalán nem érdemes ilyen szempontból nézni. sajnos elég leharcoltak az Ikarusaink)

a hszed többi részével egyetértek.
elsősorban az tette tönkre az Ikarust, hogy a vasfüggöny lehullásával hirtelen nyugatira emelkedtek az igények, amit nem tudtak normálisan kiszolgálni.

függetlenül ettől nem hiszem, hogy helytálló lenne Tibi érvelése, hogy annyival rosszabbak lennének az Ikarusok, hogy úgy kell fikázni, ahogy tette azt az előbb

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#20) tibi666 válasza Lenry (#19) üzenetére


tibi666
senior tag

pedig pont ugyanazt írod le, mint én, csak más szavakkal.

(#21) JColee válasza tibi666 (#20) üzenetére


JColee
őstag

hiperszuper volvo buszoknak is beáznak, nem csukódik rendesen az ajtó, és a csukló plafonját tartó fém keresztvas csavarja is eltűnt egyszer, így lelógott vagy 20 centit

(#22) #65675776 válasza Lenry (#19) üzenetére


#65675776
törölt tag

Helyközi buszok kihasználtsága azért nem igazán éri el a városi tömegközlekedésben alkalmazottakét. Szóval emiatt ez az összehasonlítás sem releváns.

(#24) JColee válasza Kalandor (#23) üzenetére


JColee
őstag

nem is tudtam, hogy a bkvnak arrafelé is van járata :)

(#25) dízelracer válasza Kalandor (#23) üzenetére


dízelracer
senior tag

Bizony. Ezt senki sem vitathatja el az Ikarustól, hogy kellő karbantartás esetén gyakorlatilag elpusztíthatatlan a mai napig. Amúgy a 200-asokban magyar fejlesztésű vagy import motor volt?

#24: :DDD

#26: és az hazai fejlesztés? :B

[ Szerkesztve ]

(#26) Lenry válasza #65675776 (#22) üzenetére


Lenry
félisten

jó, akkor 128-ból 86 (Szeged helyi, a többi TV-s város helyi forgalma elhanyagolható)
így már valóban kisebb a flotta, de gondolom a BKV a 10x ennyi buszára legalább 10x ennyi pénzt fordíthatna, mert volna miből. hogy aztán a pénzből nem karbantartás lesz, és ezért szétesnek szerencsétlen 200-asok, az nem a flotta hibája

#25: általában Rába motor van bennük.
igen, tudtommal magyar fejlesztés

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#27) Tomaaasz válasza #65675776 (#17) üzenetére


Tomaaasz
aktív tag

Debrecenben a csili-vili volvo buszok egy évesek sincsenek, de van amelyik már most úgy zörög, csattog mint egy 20 éves Ikarus...

Egy rakat csavart látok hiányozni, nem záródnak az ajtók, sőt még a fűtés is gyér volt a télen...

Oda mentem, ahol vagyok!

(#28) #65675776 válasza Lenry (#26) üzenetére


#65675776
törölt tag

Csak a jelentősen nagyobb terhelésnek kitett járművek állagfenntartására nem 10x annyi pénz kellene, hanem legalább 20x annyi. Városi közlekedésben sokkal jobban fáradnak a buszok, mint elővárosiban/helyköziben.

A D2156 MAN licenc alapján készült. A D10 ennek a továbbfejlesztése. Szóval alapvetően nem magyar fejlesztés. A Classic-okban meg már egyébként sem igazán van D10 sem, inkább Detroit Diesel-ek.

Kalandor: Ki mondta, hogy 30 éve? Egyébként akkoriban nyugaton már sztenderd felszerelés volt a légkondi még a városi buszokon is. Csak ugye nem igazán látszott, hogy lenne valami komolyan vehető utódtípus, ami valódi előrelépés lenne a 200-asokhoz képest. A 400-as széria csak egy fél lépés volt, a második felét már nem tette meg az Ikarus, és nem is nagyon törték magukat.

Tomaaasz: Most bezzeg bírnak fűteni...

[ Szerkesztve ]

(#29) ABE válasza tibi666 (#13) üzenetére


ABE
őstag

A Setrákat az EAG buszaival kéne inkább összehasonlítani, nem a leharcolt 200-as sorozattal. Ha mondjuk az IC járatú buszokat hasonlítom össze, nem mondanám, hogy egy helyközi Setra busz észrevehetően jobb lenne, mint mondjuk az Ikarus 395/E95. Hazánkba a Setrák többsége amúgy is használt buszként kerül be, és ott a különbség inkább abban jelentkezik, hogy nyugaton nem a legpuritánabb felszereltséggel rendelték a buszokat. A virágzásukról meg annyit, hogy a Setra és a Neoplan is úgy van életben jelenleg, hogy a Setra EvoBus csoportban a Mercedessel, a Neoplan pedig a NeoMan csoportban az MAN-el együtt működik.

(#30) Lenry válasza #65675776 (#28) üzenetére


Lenry
félisten

akkor fordítsanak rá 20x annyit. ha egyszer kell. tudniuk kell, hogy mennyit kell karbantartásra költeni, ezt vegyék bele a költségvetésbe és fordítsák rá. ennyi. egy cég nem működhet úgy, hogy b*szik fenntartásra költeni, aztán meg csodálkozik, hogy szétesnek a buszaik.

az meg nem érv, hogy nincs rá pénz, mert azt egész egyszerűen nem hiszem el

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#31) McKane


McKane
senior tag

így igaz.. faterom a rábában dolgozik, ők (is) tesztelik a futóműveket..

(#32) Badman 4ever


Badman 4ever
őstag

Nagyszerű hír, remélem a magyar városok rendelnek belőle. Ide Szegedre is jöhetne 10-20 darab minimum a Volvok és a Mercedes Citarok és Conectok mellé. :))

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#33) stangli


stangli
senior tag

Hát ez nem kicsit hajaz a most futó volvokra :U

(#34) dabadab


dabadab
titán

Eddig is volt :)

DRM is theft

(#35) smog86


smog86
senior tag

Hajrá! Remélem ilyet vesz a magyar állam, nem pedig kínait...

(#36) smog86 válasza smog86 (#35) üzenetére


smog86
senior tag

Azt nem értem hogy a hírekbe ezt miért nem adják? :F

(#37) No-kia válasza Tomaaasz (#27) üzenetére


No-kia
őstag

én a volvoknál tapasztaltam hogy menetközben egyszer csak bepókhálósodnak az üvegek az ember mellett egy nagyobb kanyarban....még jóhogy szétnem repülnek a szilnákok

Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010

(#38) tkazmer válasza smog86 (#36) üzenetére


tkazmer
addikt

Indexen olvashato..

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#39) gamerkiller


gamerkiller
senior tag

INGYEN WIFIIII! XD Hejj de jó lenne ilyennel suliba járni... :D Most a riszrosz 1000 éves ikarus-on utazok 2 órát naponta.. :O

[ Szerkesztve ]

Sony PSP Slim & Lite + 8Gb, Nokia N Series 73 + 2Gb ¤¤ Steam: hayhap4pa ¤¤ Bad Company 2 : Hayh4

(#40) smog86 válasza tkazmer (#38) üzenetére


smog86
senior tag

TV-re gondoltam.

(#41) Lenry válasza smog86 (#40) üzenetére


Lenry
félisten

gondolom, mert szakmai körökben úgyis tudnak róla, annak meg kicsi az esélye, hogy az egyszeri TV-néző szaladna Ikarust venni.

(bár mindenképp értelmesebb hír lenne, mint ha valami hülye cölöböt mutogatnának)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#42) eastsider válasza Lenry (#41) üzenetére


eastsider
nagyúr

igen, hír, nem reklám!

(#43) Lenry válasza eastsider (#42) üzenetére


Lenry
félisten

igazad van.
de látod, nincs hírértéke, mert nem kerül be a híradókba :(

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#44) tkazmer válasza Lenry (#43) üzenetére


tkazmer
addikt

hát a hírértékről annyit, hogy nekik [link] igen súlyos összegekbe került, hogy pl. az indexen legyen cikk róluk, pedig a magyar tudományos életet náluk bőkezűbben nem nagyon támogatja senki, praktikusan a "magyar nobel díj"ról van szó, melynek átadóján a köztársasági elnök, a miniszterelnök és hasonlóan magas beosztású egyének szoktak részt venni...

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#45) Lenry válasza tkazmer (#44) üzenetére


Lenry
félisten

bezzeg az fontos, hogy kiszeltünde kiskutyája megdöglött... vagy valami hasonló kaliberű eget rengetően érdekfeszítő hír, ami megváltoztatja mindennapjainkat

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#46) smog86 válasza Lenry (#45) üzenetére


smog86
senior tag

Mondjuk én nem is sűrűn nézek TV-t, csak a híreket.

(#47) tope


tope
addikt

Itt nagyon valószínnű nem lesznek egyelőre, mert nem hinném hogy kidobnák ezeket, ha ezt 1-2 évvel korábbra tették volna, de így is magyar busz legalább

(#48) ABE válasza tope (#47) üzenetére


ABE
őstag

Básszus, ennyi gyépés buszt egy rakáson. :DDD

(#49) Lenry válasza tope (#47) üzenetére


Lenry
félisten

hááátőőő... oks, legalább magyar buszok. de tényleg ennyi a Credokban pozitívum. eddigi tapasztalataim alapján legalábbis :(

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#50) Tomaaasz válasza No-kia (#37) üzenetére


Tomaaasz
aktív tag

aztaq... :Y

[ Szerkesztve ]

Oda mentem, ahol vagyok!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.