Sosem lesz konkurencia.
Az egyik egy gép (lásd mechanikus óra) a másik egy elektromos valami. ( okos óra)
Lehet gyorsabb, vagy bármi, de sosem lesz olyan.
[ Szerkesztve ]
Sosem lesz konkurencia.
Az egyik egy gép (lásd mechanikus óra) a másik egy elektromos valami. ( okos óra)
Lehet gyorsabb, vagy bármi, de sosem lesz olyan.
[ Szerkesztve ]
A villanyautó nem is akar olyan lenni mint egy belső égésű motoros. "Neki" elég, ha ugyanazt tudja, vagy még többet.
Épp ez az, hogy nem tudja ugyanazt, nem, hogy még többet.
Samsung Galaxy S24 Ultra
Azt ugye tudod, hogy ez mindkettő elektromos?
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
Azért ez nem túl jó hasonlat. A mechanikus órák mindenféle elektromosság nélkül működnek, és az alapműködésük baromi egyszerű, kb 5-6 fő alkatrészből állnak. Az ilyen óráknak az egyszerűsége a szépsége, és az, hogy a hatékony és pontos működéséhez minőségi anyagok és nagy precizitás szükséges, de semmi más. Ezzel szemben egy modern belső égésű autó működéséhez eszméletlen sok dolog kell, többek között a komplex elektronika is.
Én különösebb értéket nem látok a belső égésű motorban, egy túlbonyolított, nem hatékony szerkezet, ami csak annak köszönheti a létjogosultságát, hogy az emberiség még nem tudott a kőolajhoz hasonlóan olcsó és nagy sűrűségű energiaforrást előállítani, ami egy autóban használható is lenne.
Persze nem vitatom a szubjektív véleményedet, az pont olyan releváns mint az enyém. Csak a hasonlatra szerettem volna reagálni.
[ Szerkesztve ]
A Horvátországban készülő Rimac Nevera lehet a végső pofon a belső égésű motoros hiperkonkurenciának.
Szerintem meg jó a hasonlat.
Én láttam elektromos autó versenyt a ringen. Ritka szar volt. Kb mint egy koncert hang és hangerő nélkül.Egy szupersportkocsihoz pedig ez kell.
[ Szerkesztve ]
Miben kevesebb? A hangján kívül
Már szinte nincs egy "Hypercar" se, ami nem hybrid. Elektromos jobban gyorsul, Pont. Ezekhez a kocsikhoz gyorsulás kell, az a lényegük, így idővel mind elektromos lesz, ez elkerülhetetlen. Majd(már ezt teszik elég rég óta) raknak bele hangszóró motor berregtetést, hogy felálljon.
[ Szerkesztve ]
Az lenne a király, ha max befelé lenne hangos minden autó, élvezze a sofőr az ilyesmit, ne a környezete.
Tudod néhányan még autót az autóságáért szeretik, és nem közlekedőedényt keresnek.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
Mindkettő gép.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Mások vagyunk na'. Én szoktam elektromos autót vezetni, és imádom, hogy csendben eljutok a célomhoz. De ha élmény autózásról van szó, az más történet azért, oda kell a hang, hogy megdobogjon az ember szíve.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
Minden olyan dologban ami szerintem fontos egy autóban. Főleg ha egy igazi nagyköbcentis motorú kocsival beszélünk. Nem hallod egy v8 morajlását, nem hallod egy V12 sikítását. Ez csak a hang és igen marha fontos a hang egy autónál. Aki szerint nem, az még nem autózott ilyen motorú autókkal. Ki kell próbálni aztán felfogható miért nem adja azt az érzést vissza mint egy belső égésű motor.
De ott van még a rezgése a kaszninak. Ami mondjuk szorosan kötődik a hangzáshoz. Amikor elindúl a motor és érzed a kormányon, magát a motort. Mikor egy gázadásra megmozdul a teljes karosszéria. Amikor érzed az erőt magad alatt már azután hogy alapjáraton jár a gép. Ezt soha nem kapod meg egy elektromos autótól. Gyorsnak gyors de mindent nem tud megadni.
Két helyen is m/h szerepel, az nem túl hiper.
Hogy vagy te itt? Jóóóól!
Szeressék Csak lehetőleg ne a közutakon, ahol másokat ezzel zavarnak.
Bár szerintem az megkérdőjelezhető, hogy egy autó attól autó, hogy hangos. És ha már hang, akkor nekem sokkal inkább egy jó turboprop vagy Rolls-Royce hajtómű.
(#17) Juhaszatti válasza Plazmacucci (#11) üzenetére
"nem közlekedőedényt keresnek."
Akkor épp ideje elfelejteni a folyadékkal való megtöltésüket.
(#18) Schuler888 válasza Plazmacucci (#11) üzenetére
"Nem közlekedőedényt keresnek."
Ejj nezz utana mi is az, mert az nem megy sehova...
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
Mert a cikkíró, nem írta át mérföldre És össze vissza váltogatja.
A kocsi belsőleg km/h mivel EU-ból van, de egy US drag pályán minden mérés mérföld/h
Gondolom mérföld/óra akarna lenni, csak a rövidítés nem stimmel méter/óra elég lassúnak számít.
Ezt értem, de ahogy majd beállíthatod magadnak a hangot, úgy elképzelhető az is, hogy majd azt is beállíthatod, hogy remegjen az autó alattad, utánozva a benzines társakat. Amiket felsoroltál mind csak a "dísze" az autózásnak. Az első hsz-ben említették az órát. Az óra alapvetően azért van, hogy az időt mutassa, egy autó azért, hogy innen-oda menj vele, a többi csak "cicoma".
A kérdésem, ha megcsinálják olyanra, amit az elején írtam, tetszene neked?
Van már több modell is ahol akár állítható is a fake motorhang. Kifelé nyilván nem hallani semmit.
Amúgy ez se lesz jó azoknak aki erre izgulnak, mert akkor a rezgés fog hiányozni.
Amúgy számomra is elég csalódás volt már az is mikor F1-ben V8-ról V6-ra váltottak és hát messze nem volt ugyanolyan élőben.
[ Szerkesztve ]
Eszméletlenül szép lett ez az autó!
Megint azon nevetek mint a Taycan esetében, hogy csináltak egy sportkocsit (Hypercar -jelentsen bármit is) ami igazából semmire nemjó de azt gyorsan tudja. Majd verik a mellüket, hogy le tud gyorsulni egy sorozatgyártott családi szedánt, ami amúgy mindenre is jó, ténylegesen használható a mindennapokban.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
Én meg azon nevetek, hogy a Taycan $79,900, a Plaid meg $120,000. Hehe családi szedán...
Amúgy mind a kettő 260km/h-ra van limitálva, Nevera pl. nincs, ezt fizeted meg a dupla árral, hogy tartani is képes az a teljesítményt nem csak 1-1 mutogatásra jó.
[ Szerkesztve ]
Nem. Mert nem lehet megcsinálni. A hifiből jövő hang sem olyan mint az eredeti. Szerintem tiszta gáz amúgy. Ha annyira mások akarnak lenni az e autók miért vannak azon, hogy minél jobban hasonlítsanak arra, akiktől jobbak akarnak lenni?
+ ami folyton jön ilyenkor hogy az csak a hang. A hang az nem fontos. Szerintem meg de. Az egyik legfontosabb. Egy élmény autózásnál mit ér ha nem hallasz semmit? Márpedig egy autónak nem csak az a dolga hogy a és b pont között közlekedjen. Hanem adnia is kell mellé, hogy élvezd és ne egy egysíkű ingerektől mentes utazást kapjál.
Egyszerűbb a működés? Vmilyen szintén igen. Van akinek tetszik van akinek nem. A baj ott van, hogy ezt erővel tolják le az emberek torkán, nem adva semmilyen választási lehetőséget arra, hogy te dönts mit szeretnél a jövőben saját magadnak.
Egyébként veszélyesek is szerintem. Elinduláskor leginkább. Több alkalommal jártam már úgy, hogy hangtalanúl indultak el mellettem elektromos autóval úgy, hogy baszott szétnézni a csóka az autóban és vagy a kezemet sodorta el, vagy én szartam össze magam miatta.
Egy szedánnak is nagy szüksége van 2mp-es gyorsulásra. Bár ha az a cél, hogy a gyerek mindig összehányja a hátsó ülést, akkor ok
Emlékszem a srácra anno itt volt az E30-al valamelyik AMTS-n. Kedélyesen elbeszélgetett az autó mellett állva a nézelődőkkel. Szimpatikus figurának tűnt.
beef Ja, vagy három évesen kézzel lábbal csápolva visítja, hogy mégegyszer! mint tesóm kislánya. Ő kifejetetten élvezte a gyorsulás nyújtotta élményt.
[ Szerkesztve ]
"Ha annyira mások akarnak lenni az e autók miért vannak azon, hogy minél jobban hasonlítsanak arra, akiktől jobbak akarnak lenni?"
Mert van pár ember, akinek ez az igénye, hogy legyen hangos meg rezonáljon. Nekem már most jobb egy elektromos, csak még túl drága.
Amúgy meg élményautózás: például az is élmény, hogy érzed a G-ket kanyarban vagy gyorsítás-lassításnál. Bár élményautózni továbbra sem közúton illik, hanem erre kijelölt helyen, és ott továbbra is lehet majd, csak legfeljebb többe fog kerülni, mert nem úgy néz majd ki, hogy vesz valaki egy szakadt 20 éves Audit, rádob egy sport kipufogót és dönget a Váci úton
Szerinted ugyanaz kiugrani ejtőernyővel egy repülőből, mint egy venti elé állni egy hátizsákkal?
Persze a venti állítható ( az igényeseknek iphone-al) és közben tv-n is látsz mindent.
Fa vagy műanyag szekrény fóliával?
Látsz különbséget? Pedig van.
Nézz meg egy régi,veterán autót.
Az egyik eredeti a másik egy gagyi.
[ Szerkesztve ]
Ugye tudod, hogy ez nagyon rossz hasonlat volt, nem megyek bele.
Úgy látom sikerült a Taycan alapmodellt összehasonlítani a flagship Teslával. Legalábbis egy gyors Google keresés ezeket hozta:
Tesla árak VS Taycan árak
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
élményautózz tőlem nyugodtan benzin goes brrr... autóval.
zárt pályán, magadnak. ott tőlem aztán élménygőzmozdonyozhatsz vagy élményvegyestüzelésűkazánozhatsz is amennyi jólesik, de közútra, és főleg városba nem folyékony robbanó dinoszauruszokat lötyögtető vasparipa kellene, hanem csendes, alacsony károsanyag-kibocsátású közlekedő. eszköz. ennyi.
azt nem feltételezem, hogy az élménygatyamotortartóbakleszakadtkipufogó-pártiak többségénél inkább a lé határozza meg a tudatot, mert 15 éves fritzvágen belefér, elekrtomos meg nem (nekem sem, de ezáltal sem fogom megmagyarázni hogy a bab is hús)
Itt azért ne mossuk össze azt, hogy van egy sportkocsid amit kiviszel a pályára meghajtani azzal, hogy egy benzines/dízel milyet megy a hétköznapokban. Mert hidd el, jó az autópályán elrugni egy jobb autót.
Már csak azért sem, mert a komolyabb limuzinok/sedánok nagyon szeretnének olyan csendesek lenni, mint egy elektromos, szeretnének olyan dinamikát amit egy elektromos ad csak.
Nagyon várom, hogy elektromosra válthassak, csak legyenek olyanok az életkörülményeim.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
Amúgy tényleg nem csúnya, bár ha kocsi szépségről van szó (tudom ez szubjektív mindenkinek), akkor nálam most a top favorit az új bejelentett hibrid Lamborghini Countach.
Live-Die-Respawn
Én marhára nem azt mondtam, hogy közúton kell széttaposni az autót másokat veszélyeztetve.
Szerinted egy benzines autó nem adja uazt G hatást mint egy elektromos? Nincs meg az érzés egy kigyorsításnál vagy fékezés él? Ne beszéljünk úgy az e autóról mintha ezek találták volna fel a spanyol viaszt. Még csak irgalmatlan nagy lóerő sem kell ahhoz hogy te G erőket érezzél kanyarodás közben. Ott vannak a sokak által lesajnált japán sportkocsik ( gt 86, 350z, 370z, s2000 pl) amivel olyat tudsz kanyarodni hogy az agyad eldobod. Az újabb sportautókról nem is beszélve. De a német teknikai is meg adja ezt neked kis pénzből és nagyból egyaránt. Egy gyorsulás meg nekem nem kell több mint amit bármelyik mai benzines nagyteljesítményű autó tud. Volt szerencsém egy ferrariban ülni, igaz csak anyós ülésén egy pár évvel ezelőtt bőven elég. ha nem lenne fülem, a szám körbeért volna a fejemen.
Szerintem azon kívül hogy hangtalanul teszi uazt mint egy benzines autó, ezen kívül semmi extra nincs benne.
én nem mostam össze ezt, sőt, éppen különválasztottam az élményautózást a funkcionális autózástól
a funkcionális autózásnál az a cél, hogy legyen hatékony, takarékos és a környezetre legyen a lehető legkisebb terheléssel (tekintsünk el a fujfujkörnyezetszennyező akkugyártásról, tegyük fel hogy lokális ártalomról beszélünk), ilyen szempontból az elektromos autó közelebb van az ideálishoz
én is szeretem a jó hangú, jó mozgású, erős autókat de ettől még nem gondolom azt, hogy az ilyen irányú ízlésemet másnak (járókelőnek, szomszédnak, bárkinek a környezetemben) el kellene viselni a hangártalom meg a szmog által.
elvekről beszélünk és az elv ez. az nem ellenérv, hogy "nem akarom" meg "nem tetszik". ij kártya. nekem meg nem lesz az a hobbim hogy kisvakondnadrágban kolbászokat dugdosok az autók kipufogójában mert "akarom" meg "tetszik".
[ Szerkesztve ]
Nyugodj meg szerintem, nem kell izmozni. Eddig normálisan sikerült beszélni egymással, nem kell ez oroszlánszag mellé. Mond már meg légyszi hol írtam, hogy közúton kell emberkedni? Mellesleg vannak olyan autópálya szakaszok németben ahol ugye, mehetsz mint a mérgezett egér. De egy hegyes szakaszon is lehet úgy menni az autóvál megengedett km/h alatt, hogy az minden élményt megadjon.
Mindenkinél van egy gyorsabb. Majd a Rimacnál is lesz gyorsabb.
Lehet, hogy a Tesla Roadster II., lehet, hogy más, majd meglátjuk.
Az, hogy a Rimac 750 millió Ft-ért ilyet tud, az szép, és biztos, hogy mind a 150 példányra lesz vevő, de nyilván nem mi leszünk azok.
Ennek itt pontosan az a lényege ( mint ahogy a Tesla Model S Plaid-nek is ), hogy tényleg végleg értelmetlenné tegye a hasonló tudású benzines autók fejlesztését ( bár azokból nem tudnak már ilyeneket az ésszerű(?!) fejlesztési ár tízszereséért sem ), mert a hang/rezgés kivételével ( ami a most felnövő genereciónak már rohadtul nem fog kelleni ) már jobbak, mint a benzines autók. ( hiszen jóval erősebbek és gyorsabbak, miközben ugyanannyit el lehet menni velük )
Igen, tudom, de "a benyást 5 perc alatt megtankolod." <--- Oké. Ebbe még lehet kapaszkodni, de pl az én elektromosomat 6 perc alatt 200 km-es autópályás hatótávra lehet tölteni, ami nem sokkal több, csak nekem nem kell bemennem a benzinkút shopjába beállni az esetenként 30 méteres sorba, mert tankolni ugyan 10 állásban lehet, de csak 1 pénztáros van.... hanem 6 perc múlva mehetek tovább, szóval "a benzinest megtankolom 5 perc alatt", az valójában lehet akár 15 perc is,
De természetesen az nem 200, hanem 500 km-es hatótáv lesz, amit én 2,5 töltéssel érek el, ami összesen 15 perc ( 6+6+3 ). Ez a 15 perc szerintem élhető 500 km elektromos hatótávhoz autópályán ( városban akár 850-900 km is lehet ugyanennyi árammal ), de természetesen van, aki ennél jobban siet, viszont jóval többet is fizet ugyanazért a távolságért ( kb 5x )
És igen, tudom, ezt a tempót egyelőre csak a ténylegesen nagyon jól kiépített Tesla Supercharger hálózata adja, a többi elektromos autós megszívta. Meg bizony, de ez a gyártók hibája, mert egyrészt spórolnak az inverter sebességén, azaz csak lassan tud áramot felvenni, másrészt a "minek építsünk ki saját hálózatot sok pénzért, hát vannak már töltők" hozzáállás sem segíti a pozitív vélemények kialakulását.
A dízelt szándékosan nem említem, mert se nem sportos, se nem szép hangú ( Még a BMW M550D sem. ), valamint a hosszútávfutáson kívül gyakorlatilag mindenben elmarad a benzineshez képest.
Na. Ez hosszú lett. Lehet ütni.
"Mond már meg légyszi hol írtam, hogy közúton kell emberkedni?"
vs.
"Márpedig egy autónak nem csak az a dolga hogy a és b pont között közlekedjen. Hanem adnia is kell mellé, hogy élvezd és ne egy egysíkű ingerektől mentes utazást kapjál. "
"A baj ott van, hogy ezt erővel tolják le az emberek torkán, nem adva semmilyen választási lehetőséget arra, hogy te dönts mit szeretnél a jövőben saját magadnak. "
szóval pls. ne akard most úgy lefesteni, hogy te tulajdonképpen zárt pályás rallyversenyekre gondoltál, hanem akkor állj bele, hogy ez a véleményed, nem gond, legális, max. nem értünk egyet, esetleg érvelünk.
"Mellesleg vannak olyan autópálya szakaszok németben ahol ugye, mehetsz mint a mérgezett egér. De egy hegyes szakaszon is lehet úgy menni az autóvál megengedett km/h alatt, hogy az minden élményt megadjon. "
Értelek. Továbbra is fenntartom hogy ezeket célszerű alacsony kibocsátású (t.i. elektromos) autókkal megtenni közlekedési céllal, mindenre másra meg ott a zárt pálya.
Nyilván nem ez a realitás, főleg itthon nem, de ez nem azt jelenti, hogy a funkcionális (t.i. civilizációban, közlekedési céllal, napi szinten végzett) robbanómotoros autózás védhető lenne.
Nem is kimondottan ellened kampányolok a korábbi írásokkal, hanem az olyanok ellen, akik esténként a nagyobb főutakon élvezkednek azzal, hogy milyen traktorhangú az autójuk.
Amúgy abból indultunk ki, hogy az e-autó nem tud olyanokat, amit egy benzines, mert hang nélkül nem adja. Én erre írtam, hogy a hangot nem, de a gyorsulást és erőhatásokat igen, ráadásul a súlyeloszlása is jobb a legtöbb elektromosnak a padlóba épített akku miatt (kivéve a középmotoros autókat persze, de azok nem túl praktikusak, ha élményautón kívül mást is akarnál).
Biztosan jó egy Ferrari, én is kipróbálnám, de tökre nem praktikus pályán kívül sehova.
Amúgy meg ha környezetvédelem és hang is kell, akkor tessék, van azért megoldás, de ez gyanítom, hogy hétvégi/pályaautónak fog csak működni, nem tömeggyártásban.
"Szerintem azon kívül hogy hangtalanul teszi uazt mint egy benzines autó, ezen kívül semmi extra nincs benne."
A 8. hozzászólásban feltett kérdésemre itt válasz. Akkor végülis csak ideértünk
A "probléma" szerintem sok esetben a "régen minden jobb volt" hozzáállás. Ha fordítva lenne a dolog és elsőnek a villanyautók jöttek volna és csak most a benzinesen, akkor mindenki azért panaszkodna, hogy "hú ezek nem jók, mert hát milyen hangosan már". Legyünk nyitottak a változásra
Elon valahol említette, hogy sokkal több van az elektromos hajtásláncban, a szűk keresztmetszet a jelen pillanatban a gumi/tapadás.
Itt egyébként olyan gyorsulásról beszélünk, amihez kell(ene) fizikai kondíció (lásd F1 pilóták erőnléte), a Tesla ezt kiengedte az utakra csak úgy bárkinek.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
És minden EV topicban ez adja a hszek 70%-t a mai napig... ez szomorú.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
Csak mint nemszakértő, de azért volt már kocsim. A belső égés motorok elérték a határukat nincs mit már fejleszteni rajtuk. Az e sportkocsik szinte havonta futják az új világcsúcsot ha könnyebb lesz az akku idővel jelentősen tovább gyorsulnak majd. A hang az már rég megoldott akár forma 1 hangot is kaphatsz. Amit nem kapsz meg az a benzingőz. Szóval nincs min vitatkozni.
Tesla Lambo hanggal. [link]
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
Ember, te gondolom még életedben nem mentél egy hegyvidékes szakaszon úgy, hogy 1el kisebb sebességben hagytad az autót ugye? Ne nevettesd már ki magad. Igen 80al menni úgy egy szerpentinen részén hogy 4ben van az autó hanem 3ban és 4-5000 a fordulatszám marhára élvezetes és nem vétesz a szabály ellen.
A p@lyázás meg ott van, az mehet aki csak akar, ott nem veszélyeztetsz senkit max magad ha idióta vagy. Még segít is, mert rutint szerzel, megismered a határokat ( autó + saját magad) Mind a 2 megfér egymás mellett.
Szóval ne magyarázd meg, hogy én a közúti versenyzésre buzdítok, vagy veszélyeztetve másokat vezeték.
Egy névből elég megállapítani mire gondolsz. Mivel a Taycan-nak van épp 5 verziója.
Van szedán is a Taycan Cross Turismo személyében. Nyilván olyan formát csinálnak belőle amit akarnak, és annyit húznak le a vevőről amennyit akarnak. Aki veszi nem IKEÁból fog bútorokat a csomagtartóban hazafuvarozni.
De továbbra is a Teslát szedánnak nevezzük és nem annak ami, luxusautó... 50miláról beszélünk.
nem írtam sem sebességről, sem veszélyeztetésről
most akkor ki állt harci terpeszállásba?
[ Szerkesztve ]
"Aki veszi nem IKEÁból fog bútorokat a csomagtartóban hazafuvarozni."
- na pontosan ezt vauvau, hogy a Teslával akár ez is belefér, mert egy teljes értékű családiautó, míg a Taycan, vagy ez a Rimac sportkocsi, hobby autó, ezért nem érzem akkora teljesítménynek ezt.
Ez kicsit olyan, hogy valaki évekig profi edzővel/dietetikussal készül fel hogy el tudjon verni egy bokszmeccs során mondjuk egy közönséges péket. Nem nagy büszkeség szerintem.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
Én teljesen az vagyok. Nekem nincs bajom az e autókkal. Nekem az a bajom, hogy nincs választási lehetőséged maradni annál amit te szeretsz. Városi közlekedésre kis km megtételére szerintem a legjobb választás már akár jelenleg is. Nekem az a bajom, hogyha én szeretnék pl egy sportos családi szedánt teszem azt egy alfa giuliat venni ferka motorral nem tehetem meg mert hamarosan már csak "szaros" elektromos változat lesz. Szerintem az ellentábor 80%nak ezzel van baja, hogy nincs választási lehetőség mikor bemegy a szalonba. Nekem is ez nem tetszik, ezen kívül semmi más.