Nagyon fontos hír, pláne hogy mindenki amerikai magyarországon....
YouTube csatornám gameplayekkel: https://www.youtube.com/c/seanjrrussel
(#1) Seangaijin
Nagyon fontos hír, pláne hogy mindenki amerikai magyarországon....
YouTube csatornám gameplayekkel: https://www.youtube.com/c/seanjrrussel
(#2) stargazerhu válasza Seangaijin (#1) üzenetére
Ha nincs hazai vonatkozású hír, akkor is kell vmiről írni. Amúgy mindig is érdekesnek tartottam ezt a szabályt, hogy nincs olyan védelem a repülő rendszerein, hogy ne okozzanak gondot. Szerintem egyszerűen csak lusták voltak kitesztelni.
Arra nem gondolsz, hogy később ezek az engedélyek itthonra is begyűrűzhetnek?
Sarcasm: just one of the many services I offer.
Igaz hogy aki eddig nem tudott róla most már tud, de az is igaz hogy az utóbbi időben már az érintett légitársaságoknál is ki volt írva beszállás előtt a kapuknál. Én megálltam és gyorsan elolvastam az ide vonatkozó információt.
Arra én is kíváncsi lennék, hogy milyen veszélyt rejteget egy bekapcsolt tablet, vagy digitális fényképezőgép a felszállás alatt. Remélhetőleg ezek a szabályok Európában is megjelennek, pont ebben a két időszakban lehetne a legjobb fényképeket csinálni. Mondjuk én azt sem értem, hogy leszálláskor miért kapcsolják le a kabinvilágítást?
Laci
Mert ha netalán nem menne valami rendesen leszálláskor, és át kell startolni (újra felemelkedni, majd megint megpróbálni a leszállást), a lehető legnagyobb teljesítményt lehessen kicsikarni a hajtóművekből, ne fogja le őket a generátor.
Végre... Semmi nem indokolja ezen eszközök kikpacsolását. Főleg nem airplane módban. Megjegyzem van olyan légitársaság akik wifit nyomnak a gépen.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
Erm... én úgy tudtam hogy csak azért kapcsolják le a világítást, hogy ha baj ütne ki akkor jól láthatóak legyenek a vészkijárat felé terelő jelek. Mindig tanul az ember valamit.
[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
Nem, mert ha az ember nyomogatni fogja a kütyüjét a gépen akkor úgyis nyomogatni fogja, tök mind1 hogy most azt a kapuig lehet vagy csak a repülő bejáratig... Felfogod vinni magaddal a géppel és felszállás után csinálod rajta a dolgod, ennyi.
YouTube csatornám gameplayekkel: https://www.youtube.com/c/seanjrrussel
Ezt ha jól tudom talán a Mythbusters csapata próbálta bizonyítani ,vagy valamelyik hasonló műsor,hogy nincs semmilyen hatással a gépre.Konkrét fullra volt a gép telefonnal laptoppal mindennel bekapcsolt állapotban,és nem sikerült reprodukálni a balesetet.De sajnos amíg megvan rá a 0,0001 % is hogy valahogy bezavarhatnak addig én inkább kikapcsolom...Amikor amerikába repülök mindig lehet venni wifit a gépeken,tehát ha annyira hűde fontos akkor elérnek emailben,viberen,whatsappon,skypeon.
Bár azt hogy egy 3G nélküli ipad pl mit tudna bezavarni az nekem is rejtély
egyszerűen csak lusták voltak kitesztelni.
A repülőgépnek "viszonylag" üzembiztosnak kell lennie.
Nem egy szutyok telefon, aminek ha lefogod a sarkát elmegy a térerő, de nem baj, mert sajtóközlemény utján tudod javítani.
A repülőt nem.... Ha 11000m magasan "megy el a térerő" az több mint kellemetlen.
Teszteld le te 100%ig biztosra minden körülmény figyelembevételével az összes telefont az iphonetól a kínai szarokig úgy, hogy csak a szarsung napi 5 "új" típust fos ki magából....
Ha marad ez a lemaradás, akkor van még rá 20 évünk legalább
Csak a halott látja a háború végét. - Platón
Én repültem már Deltával.
rip and tear, until it is done
Sosem kapcsolom ki. Volt hogy összevesztem a stewardessel, mert szerinte az mp3 lejátszóm miatt fog meghalni az összes ember a gépen...ahha persze...vállalom a felelősséget, sőt önként dutyiba vonulok ha lezuhantunk
[ Szerkesztve ]
Aki Amerikába repül, simán mehet Deltával is.
Ezt a korlátozást én sem értem, ha nem sugároz semmit repülő üzemmódban az eszköz, akkor annyi hatása lehet, mint az utastérben világító lámpáknak
Hogy kell az aláírást szerkeszteni?
Én azt is hallottam, hogy a nagyobb elektronikai cuccokat azért nem engedik használni, mivel ha valami gebasz van akkor ne "röpködjenek" pl. laptopok a repülőben. (mondom ezt úgy, hogy soha nem utaztam még repülővel)
De az is lehet, hogy azért veszekedett veled a stewardess, hogy, mivel a fel- és leszállások során történik a "bajok" döntő többsége, legyél képes látni, hallani, figyelni a személyzet utasításaira, ha beüt valami.
Az megint egy más kérdés, hogy ő a jelenlegi szabályok szerint az elektronikus eszközök tilalmára hivatkozott, jogosan. Nem kötelessége a világ minden kütyüjének ismerete, ezért őt nem is érdekli, mi van nálad. Milliárdos tétel lenne minden ketyerét letesztelni minden repülési helyzetben, minden repülőgép-típuson. Valószínűleg ezért van (vagy eddig volt) az általános tiltás mindenhol. S mivel ezt a szabályt nem akartad betartani, akár joga lett volna téged a fedélzetről eltávolítani.
[ Szerkesztve ]
Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота
Nem csak azért fontos, hogy a vészkijárat jeleit látni lehessen. Ezzel a megoldással komplett áramköröket tudnak kikapcsolni, olyanokat, amik tűzveszélyesek, baleset esetén tűzet okozhatnak. Ennek jó példája többek között a világítás, pontosabban a fényforrások, izzok, neoncsövek kiiktatása.
Hagyd égni!
Miért, volt aki eddig minden elektromos cuccot kikapcsolt?
Talán a telefont ki lehet kapcsolni teljesen? Nem, mert amíg áram (akku) van benne, addig le is hallgathatnak.
Elemmel működő karóra? Az is elektromos és ugye a kérés, hogy minden elektromos készüléket kapcsoljunk ki.
És még millió és egy cucc van, amit nem lehet kikapcsolni teljesen, sőt némelyikből a beépített akku ki sem vehető.
De ha mondjuk egy mobiltelefon zavarná a gépet, akkor egy GSM torony mellett elhaladva egyenesen a földbe kellene állnia.
[ Szerkesztve ]
Mivel a repulok tobbsege aluminiumbol van, igy nem engedi at az elektromagneses hullamokat, arnyekol.
Viszont a fedelzeten levo mobiltelefon a Faraday kalitkan belul van...
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
Végre valaki, aki az agyát is használja Komolyan mondom, nem hiszem el, hogy senki nem gondol ilyesmikre.
Igen, a fel- és leszállás alatt történhet a problémák nagy része, és ilyenkor nem árt, ha hallja és látja az ember a személyzet utasítását, mert ez az életét mentheti meg. A biztonsági öv sem viccből van, és nem vagányság a használatának mellőzése, mert ha egy balesetnél az illető 80kg-os teste átrepül keresztben a kabinon, letarolva még néhány embert, akkor már nem csak a saját problémája lesz. Ezért kell amúgy a kézipoggyászt is olyan helyen tárolni, ahol viszonylag stabilan tud maradni még probléma esetén is, nem pedig azért, mert ha az öledben fogod, akkor nem tud felszállni a gép...
Hát én repültem már legalább 6 különféle légitársasággal, sehol nem mondták eddig hogy flightmódban tilos használni bármit is, telefonoztam, laptopoztam, tableteztem stb.
Ehhez képest most az amcsik használhatják flight módban a telefonjaikat nem nagy előrelépés
Meg mi az, hogy nagyobb laptop? 15"-nál nagyobb?
[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Szerintem lassan oldódni fognak ezek a dolgok, a fejlődés üteméhez képest túl nagy a szigor. Ráadásul ezek fontos dolgok az utasok megfogásának szempontjából. Ha nekem azt ajánlja a légitársaság, hogy náluk lehet használni, sőt wifizni esetleg, akkor biztosan velük utazok. Mert azért egy hosszú repülőúton a plafont bámulni, na az undorító dolog.
Azt ugye vágod, hogy ez csak a le- és felszállást érintette...?
Amúgy hosszú repülőúton vihetsz magaddal filmeket (de szoktak lenni a gépen is a beépitett szórakoztató rendszerben), vagy akár könyvet, ha már el akarunk szakadni az elektromos dolgoktól.
Amúgy akkor is az adott légitársaságot választanád, ha a fedélzeti Wifi-ért cserébe mondjuk egy BUD-NYC járaton több tizezerrel többet kellene fizetned a jegyért?
[ Szerkesztve ]
Mivel a repulok tobbsegen siman lehet mobiltelefonalani, meg csak terero problema sincs, ervelesed nem tudom elfogadni. (Annyi azert igaz belole, hogy valamilyen szinten Faraday-kalitka.)
sheratan
BUD-JFK tavon +10k? Siman, de ez ugy is elofordulhat, hogy 2 nappal kesobb foglalja az ember a jegyet. Nem olyan nagy osszeg ez az egesz jegyhez kepest.
Ha mondjuk a BUD-MXP tavon, fapados jegynel mar annal inkabb.
[ Szerkesztve ]
Mondjuk simán 30-40 ezer lenne a különbség szerintem. Múltkor egy szingapúri fapados társaságnál valami egész tűrhető áron lehetett előfizetni a wifi-s filmezésre (olyan, mint a fejtámlába épitett, csak wifi-n a saját tabletedre stream-eli a videókat). A tényleges internetet még eléggé aranyárban mérik a fedélzeten, mert nincs akkora sávszélessége egy gépnek a központ felé gondolom.
Nem, ezt nem tudtam, ezért elnézést. Régen repültem, akkor még teljes tilalom volt. Abból kiindulva, hogy akkor mennyire megszenvedtem az unalmat, szerintem simán kifizettem volna a több pénzt. Meg persze, hogy példánál maradjunk, a BUD-NYC-t pont most néztem (inkább csak nézegettem), hogy el kéne menni az asszonnyal, a retúrt néztem 175.000-ért/fő. Ha egyedül mennék, akkor inkább fizetnék többet a kényelemért, ekkora összegnél már mindegy. Persze, én szigorúan mint turista néztem most, munkaügyben utazni sokat, az már egészen más kérdés.
Jo hat a repulogepes internet sosem lesz olcso.
Foleg tengerentuli jaraton, ahol max muholdas net lesz. A szarazfold folott meg lehet fogni GSM jelet 35000 lab magasan is. (egy jo antennaval)
Én mondjuk inkább viszek magammal valami saját szórakoztató eszközt. Repülés közben lehet őket használni, csak ne menjen bennük aktivan antenna.
jerry311: Fogni még éppen lehet a jelet, csak a sávszélességed lesz nagyon rossz. Talán majd a Google léggömbös internet projektje.
Simán lehet telefonálni a gépből, elégszer csináltam.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
Ahogy én is, csak az a baj hogy sem StarAlliance sem pedig OneWorld csoportnak nem tagja. Vagyis nincs code shareing a Star Alliance más járataival és a ponokat sem lehet náluk gyarapítani. A Skyteam-et amiben benne vannak meg sorban hagyák ott korábbi tagok.
Egyébként szép tiszták a Delta gépek, a kiszolgálás teljesen rendben van. Kicsit olyan mint a Virgin Atlantic de amerikai módra.
Igen, parszaz kilowattos motorokat pont par fenycso fog visszafogni *facepalm* Termeszetesen a szem fenyviszonyokhoz valo lassu alkalmazkodokepessege miatt sotetitenek le- es felszallaskor.
Szerintem maradjunk annyiban, hogy kapcsoljuk ki az elektronikus szarokat és figyeljünk oda a légiutas-kísérőkre!
11 000 méter nem az ember természetes közege - még mindig nem nőtt ki a szárnyunk!
Elég egy kis probléma, vagy 1 hülye barom a száz között és akár másodperceken belül mind alulról szagoljuk az ibolyát!
(#15) razzorr
Ne vagánykodj és ne szórakozz mások életével!
Felelősségről beszélsz, miközben saját felelőtlenségedet hirdeted!
Ezek alapján valószínűnek tartom, hogy az életben nem kellett még felelősséget vállalnod semmiért... bár biztos korodból fakad. Nembaj!
[ Szerkesztve ]
"Vagy fejlődsz, vagy hanyatlasz, nincs stagnálás!"
De ha mondjuk egy mobiltelefon zavarná a gépet, akkor egy GSM torony mellett elhaladva egyenesen a földbe kellene állnia.
Fizikaoran az ugye megvolt, hogy a terero a tavolsaggal aranyosan negyzetesen csokken?
már elnézést, de egy kicsit túlreagálod a dolgot. feltételezéseken, és emberek által hozott, a bizonyítottság legkisebb jelét is nélkülöző szabályt veszel úgy, hogy a megszegője konkrétan gyilkos. én értem hogy a legkisebb dolog is milyen tragédiát okozhat, de remélem viszel magaddal nyúllábat minden repülőútra, mivel a nyúlláb szerencsét hoz, és mi történik, ha a te kis plussz szerencséd kellene ahhoz, hogy megmeneküljön a gép? felvállalod ezt a felelősséget?
(#35) asdf_ mert a repülőgépek nem mennek el se fel, se leszálláskor adótornyok közelében? tudom hogy ezt nem tanítják fizika órán, de hátha más órán igen. az megvolt?
[ Szerkesztve ]
Es szamolnal egyet, 1W adoteljesitmeny 5 meterrol vs. 40W adoteljesitmeny 500m-rol (ennel kozelebb kb. kizart, hogy gsm cellahoz kozelebb keruljon egy gep) es meg is osztanad itt velunk az eredmenyt? (a geptorzs arrnyekolasarol most nagyvonaluan feledkezzunk meg)
"Arra én is kíváncsi lennék, hogy milyen veszélyt rejteget egy bekapcsolt tablet, vagy digitális fényképezőgép a felszállás alatt."
Semennyit. Ezt eleg jol mutatja az a teny, hogy eddig soha nem volt ebbol baj, pedig az elmult masfel-ket evtizedben valoszinuleg nem volt olyan repulo, amiben fel- vagy leszallaskor ne lett volna bekapcsolva legalabb egy mobiltelefon.
DRM is theft
Te milyen bizonyítottság legkisebb jeléről hablatyolsz itt, ember?
Nem hiszem, hogy neked, vagy bármelyikünknek ebben a topikban mérvadó ismeretei lennének az ipar szabványaival kapcsolatban (tisztelet a kivételnek!) - innentől kezdve meddő minden akadékoskodás!
Addig, amíg egy gépen múlik a holnapom - és a körülöttem ülőké is(!) - én betartok minden előírást, bármennyire is hülyeségnek tűnik - szóljon az akár egy nyúllábról! A fantáziádat, vagy a szótáradat pedig kalibráld újra a gyilkos értelmével kapcsolatban!
[ Szerkesztve ]
"Vagy fejlődsz, vagy hanyatlasz, nincs stagnálás!"
Egyébként itt azért van tiltás, egy régi hiedelem miatt (Mobiltelefon kommunikáció zavarja a repülőgép-adótorony kommunikációt), vagy pedig más oka van ennek ?
Mert ha más, akkor nem értem. Ha valami probléma van, akkor gondolom van annyi agyi kapacitása az illetőnek, hogy kiveszi a füléből a fülest. Ha meg filmet néz, akkor meg mi a probléma ?
Szerintem úgy ahogy van, hülyeség az egész tiltás. Ennyi erővel a távolsági buszokon se használjunk semmilyen elektronikus eszközt, mert karambolnál, nem látjuk a veszélyt. (Természetesen arra alapozva, hogy azért áll fenn a tiltás, mert nem látja/hallja az ember a veszélyt.)
PS4
Egyrészt vészhelyzet esetén az nem úgy működik, hogy "kiveszi a füléből a fülest". Mondjuk egy zuhanó gépen szerintem örülnél, ha a fejed megtalálod, miután beüt a pánik.
Másrészt pedig a buszon általában van térerő, és nem szokott jellemzően több száz ember utazni rajta. Egy repülőn mondjuk van 300+ ember, legalább ennyi telefon is már manapság, tehát nem arról van szó, hogy egy telefon megbénítja a gépet, hanem ha mondjuk 300+ telefon egyszerre keres teljes teljesítménnyel adótornyot 10km magasan, akkor az már összesítve egy tetemes adóteljesítmény.
Mondjuk egy zuhanó gépen szerintem örülnél, ha a fejed megtalálod, miután beüt a pánik.
Ha pánik van egy gépen, akkor már tök mindegy lenne, hogy hallasz e.
A másik reagálva: Szerintem nem lenne gond, csak nincs rá keret, hogy kiteszteljenek mindent, de ez lényegtelen. (Mobilokon való beszélgetés) Eddig ugye bármilyen nemű elektronikus eszközről volt szó. (kicsit félre beszéltem ) Szóval a lényeg, hogy egy repülőgépes üzemmódú telefon, miért jelentene problémát ?
Semmit.
PS4
Azért nem árt, ha nem zárod ki az érszékszerveidet (egyike sem) vészhelyzet esetére.
Amúgy repülő módos mobil nem jelent veszélyt, persze. De az emberek alapvetően nem túl értelmesek, és sokan tényleg képtelenek értelmezni egy olyan felhívást, hogy "lehet, de...". Ezért egyszerűbb az egészet tiltani.