Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Seangaijin


Seangaijin
senior tag

Nagyon fontos hír, pláne hogy mindenki amerikai magyarországon.... :DDD

YouTube csatornám gameplayekkel: https://www.youtube.com/c/seanjrrussel

(#2) stargazerhu válasza Seangaijin (#1) üzenetére


stargazerhu
aktív tag

Ha nincs hazai vonatkozású hír, akkor is kell vmiről írni. Amúgy mindig is érdekesnek tartottam ezt a szabályt, hogy nincs olyan védelem a repülő rendszerein, hogy ne okozzanak gondot. Szerintem egyszerűen csak lusták voltak kitesztelni.

(#3) crey válasza Seangaijin (#1) üzenetére


crey
MODERÁTOR

Arra nem gondolsz, hogy később ezek az engedélyek itthonra is begyűrűzhetnek? :U

Sarcasm: just one of the many services I offer.

(#4) TOM-202


TOM-202
senior tag

Igaz hogy aki eddig nem tudott róla most már tud, de az is igaz hogy az utóbbi időben már az érintett légitársaságoknál is ki volt írva beszállás előtt a kapuknál. Én megálltam és gyorsan elolvastam az ide vonatkozó információt. :)

(#5) Gusztáv


Gusztáv
addikt

Arra én is kíváncsi lennék, hogy milyen veszélyt rejteget egy bekapcsolt tablet, vagy digitális fényképezőgép a felszállás alatt. Remélhetőleg ezek a szabályok Európában is megjelennek, pont ebben a két időszakban lehetne a legjobb fényképeket csinálni. Mondjuk én azt sem értem, hogy leszálláskor miért kapcsolják le a kabinvilágítást?

Laci

(#6) tn90 válasza Gusztáv (#5) üzenetére


tn90
csendes tag

Mert ha netalán nem menne valami rendesen leszálláskor, és át kell startolni (újra felemelkedni, majd megint megpróbálni a leszállást), a lehető legnagyobb teljesítményt lehessen kicsikarni a hajtóművekből, ne fogja le őket a generátor.

(#7) adamssss


adamssss
veterán

Végre... Semmi nem indokolja ezen eszközök kikpacsolását. Főleg nem airplane módban. Megjegyzem van olyan légitársaság akik wifit nyomnak a gépen.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#8) saelin válasza tn90 (#6) üzenetére


saelin
veterán

Erm... én úgy tudtam hogy csak azért kapcsolják le a világítást, hogy ha baj ütne ki akkor jól láthatóak legyenek a vészkijárat felé terelő jelek. Mindig tanul az ember valamit. :DDD

[ Szerkesztve ]

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#9) Seangaijin válasza crey (#3) üzenetére


Seangaijin
senior tag

Nem, mert ha az ember nyomogatni fogja a kütyüjét a gépen akkor úgyis nyomogatni fogja, tök mind1 hogy most azt a kapuig lehet vagy csak a repülő bejáratig... Felfogod vinni magaddal a géppel és felszállás után csinálod rajta a dolgod, ennyi. :R

YouTube csatornám gameplayekkel: https://www.youtube.com/c/seanjrrussel

(#10) Giorgio1313


Giorgio1313
aktív tag

Ezt ha jól tudom talán a Mythbusters csapata próbálta bizonyítani ,vagy valamelyik hasonló műsor,hogy nincs semmilyen hatással a gépre.Konkrét fullra volt a gép telefonnal laptoppal mindennel bekapcsolt állapotban,és nem sikerült reprodukálni a balesetet.De sajnos amíg megvan rá a 0,0001 % is hogy valahogy bezavarhatnak addig én inkább kikapcsolom...Amikor amerikába repülök mindig lehet venni wifit a gépeken,tehát ha annyira hűde fontos akkor elérnek emailben,viberen,whatsappon,skypeon.
Bár azt hogy egy 3G nélküli ipad pl mit tudna bezavarni az nekem is rejtély:)

(#11) fugu válasza stargazerhu (#2) üzenetére


fugu
tag

egyszerűen csak lusták voltak kitesztelni.

A repülőgépnek "viszonylag" üzembiztosnak kell lennie.
Nem egy szutyok telefon, aminek ha lefogod a sarkát elmegy a térerő, de nem baj, mert sajtóközlemény utján tudod javítani.
A repülőt nem.... Ha 11000m magasan "megy el a térerő" az több mint kellemetlen.
Teszteld le te 100%ig biztosra minden körülmény figyelembevételével az összes telefont az iphonetól a kínai szarokig úgy, hogy csak a szarsung napi 5 "új" típust fos ki magából....

(#12) JanR válasza crey (#3) üzenetére


JanR
addikt

Ha marad ez a lemaradás, akkor van még rá 20 évünk legalább :D

(#13) kbyte1024 válasza JanR (#12) üzenetére


kbyte1024
addikt

:K

Csak a halott látja a háború végét. - Platón

(#14) zoo8800 válasza Seangaijin (#1) üzenetére


zoo8800
veterán

Én repültem már Deltával.

rip and tear, until it is done

(#15) razzorr


razzorr
őstag

Sosem kapcsolom ki. Volt hogy összevesztem a stewardessel, mert szerinte az mp3 lejátszóm miatt fog meghalni az összes ember a gépen...ahha persze...vállalom a felelősséget, sőt önként dutyiba vonulok ha lezuhantunk :)

[ Szerkesztve ]

(#16) Johnny194 válasza zoo8800 (#14) üzenetére


Johnny194
aktív tag

Aki Amerikába repül, simán mehet Deltával is.

Ezt a korlátozást én sem értem, ha nem sugároz semmit repülő üzemmódban az eszköz, akkor annyi hatása lehet, mint az utastérben világító lámpáknak

Hogy kell az aláírást szerkeszteni?

(#17) krepair


krepair
csendes tag

Én azt is hallottam, hogy a nagyobb elektronikai cuccokat azért nem engedik használni, mivel ha valami gebasz van akkor ne "röpködjenek" pl. laptopok a repülőben. (mondom ezt úgy, hogy soha nem utaztam még repülővel:D)

(#18) VS461 válasza razzorr (#15) üzenetére


VS461
tag

De az is lehet, hogy azért veszekedett veled a stewardess, hogy, mivel a fel- és leszállások során történik a "bajok" döntő többsége, legyél képes látni, hallani, figyelni a személyzet utasításaira, ha beüt valami.

Az megint egy más kérdés, hogy ő a jelenlegi szabályok szerint az elektronikus eszközök tilalmára hivatkozott, jogosan. Nem kötelessége a világ minden kütyüjének ismerete, ezért őt nem is érdekli, mi van nálad. Milliárdos tétel lenne minden ketyerét letesztelni minden repülési helyzetben, minden repülőgép-típuson. Valószínűleg ezért van (vagy eddig volt) az általános tiltás mindenhol. S mivel ezt a szabályt nem akartad betartani, akár joga lett volna téged a fedélzetről eltávolítani.

[ Szerkesztve ]

Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота

(#19) LetItBurn válasza Gusztáv (#5) üzenetére


LetItBurn
csendes tag

Nem csak azért fontos, hogy a vészkijárat jeleit látni lehessen. Ezzel a megoldással komplett áramköröket tudnak kikapcsolni, olyanokat, amik tűzveszélyesek, baleset esetén tűzet okozhatnak. Ennek jó példája többek között a világítás, pontosabban a fényforrások, izzok, neoncsövek kiiktatása.

Hagyd égni!

(#20) jerry311


jerry311
nagyúr

Miért, volt aki eddig minden elektromos cuccot kikapcsolt?
Talán a telefont ki lehet kapcsolni teljesen? Nem, mert amíg áram (akku) van benne, addig le is hallgathatnak.
Elemmel működő karóra? Az is elektromos és ugye a kérés, hogy minden elektromos készüléket kapcsoljunk ki.
És még millió és egy cucc van, amit nem lehet kikapcsolni teljesen, sőt némelyikből a beépített akku ki sem vehető.
De ha mondjuk egy mobiltelefon zavarná a gépet, akkor egy GSM torony mellett elhaladva egyenesen a földbe kellene állnia.

[ Szerkesztve ]

(#21) nyunyu válasza jerry311 (#20) üzenetére


nyunyu
félisten

Mivel a repulok tobbsege aluminiumbol van, igy nem engedi at az elektromagneses hullamokat, arnyekol.

Viszont a fedelzeten levo mobiltelefon a Faraday kalitkan belul van...

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#22) #16820480 válasza VS461 (#18) üzenetére


#16820480
törölt tag

Végre valaki, aki az agyát is használja :K Komolyan mondom, nem hiszem el, hogy senki nem gondol ilyesmikre.

Igen, a fel- és leszállás alatt történhet a problémák nagy része, és ilyenkor nem árt, ha hallja és látja az ember a személyzet utasítását, mert ez az életét mentheti meg. A biztonsági öv sem viccből van, és nem vagányság a használatának mellőzése, mert ha egy balesetnél az illető 80kg-os teste átrepül keresztben a kabinon, letarolva még néhány embert, akkor már nem csak a saját problémája lesz. Ezért kell amúgy a kézipoggyászt is olyan helyen tárolni, ahol viszonylag stabilan tud maradni még probléma esetén is, nem pedig azért, mert ha az öledben fogod, akkor nem tud felszállni a gép... :U

(#23) daninet


daninet
veterán

Hát én repültem már legalább 6 különféle légitársasággal, sehol nem mondták eddig hogy flightmódban tilos használni bármit is, telefonoztam, laptopoztam, tableteztem stb.
Ehhez képest most az amcsik használhatják flight módban a telefonjaikat nem nagy előrelépés :F

Meg mi az, hogy nagyobb laptop? :D 15"-nál nagyobb? :)

[ Szerkesztve ]

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#24) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

Szerintem lassan oldódni fognak ezek a dolgok, a fejlődés üteméhez képest túl nagy a szigor. Ráadásul ezek fontos dolgok az utasok megfogásának szempontjából. Ha nekem azt ajánlja a légitársaság, hogy náluk lehet használni, sőt wifizni esetleg, akkor biztosan velük utazok. Mert azért egy hosszú repülőúton a plafont bámulni, na az undorító dolog.

(#25) #16820480 válasza Lomha 8V (#24) üzenetére


#16820480
törölt tag

Azt ugye vágod, hogy ez csak a le- és felszállást érintette...?
Amúgy hosszú repülőúton vihetsz magaddal filmeket (de szoktak lenni a gépen is a beépitett szórakoztató rendszerben), vagy akár könyvet, ha már el akarunk szakadni az elektromos dolgoktól. ;)

Amúgy akkor is az adott légitársaságot választanád, ha a fedélzeti Wifi-ért cserébe mondjuk egy BUD-NYC járaton több tizezerrel többet kellene fizetned a jegyért?

[ Szerkesztve ]

(#26) jerry311 válasza nyunyu (#21) üzenetére


jerry311
nagyúr

Mivel a repulok tobbsegen siman lehet mobiltelefonalani, meg csak terero problema sincs, ervelesed nem tudom elfogadni. (Annyi azert igaz belole, hogy valamilyen szinten Faraday-kalitka.)

sheratan
BUD-JFK tavon +10k? Siman, de ez ugy is elofordulhat, hogy 2 nappal kesobb foglalja az ember a jegyet. Nem olyan nagy osszeg ez az egesz jegyhez kepest.
Ha mondjuk a BUD-MXP tavon, fapados jegynel mar annal inkabb. :))

[ Szerkesztve ]

(#27) #16820480 válasza jerry311 (#26) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk simán 30-40 ezer lenne a különbség szerintem. Múltkor egy szingapúri fapados társaságnál valami egész tűrhető áron lehetett előfizetni a wifi-s filmezésre (olyan, mint a fejtámlába épitett, csak wifi-n a saját tabletedre stream-eli a videókat). A tényleges internetet még eléggé aranyárban mérik a fedélzeten, mert nincs akkora sávszélessége egy gépnek a központ felé gondolom.

(#28) Lomha 8V válasza #16820480 (#25) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Nem, ezt nem tudtam, ezért elnézést. Régen repültem, akkor még teljes tilalom volt. Abból kiindulva, hogy akkor mennyire megszenvedtem az unalmat, szerintem simán kifizettem volna a több pénzt. Meg persze, hogy példánál maradjunk, a BUD-NYC-t pont most néztem (inkább csak nézegettem), hogy el kéne menni az asszonnyal, a retúrt néztem 175.000-ért/fő. Ha egyedül mennék, akkor inkább fizetnék többet a kényelemért, ekkora összegnél már mindegy. Persze, én szigorúan mint turista néztem most, munkaügyben utazni sokat, az már egészen más kérdés.

(#29) jerry311 válasza #16820480 (#27) üzenetére


jerry311
nagyúr

Jo hat a repulogepes internet sosem lesz olcso.
Foleg tengerentuli jaraton, ahol max muholdas net lesz. A szarazfold folott meg lehet fogni GSM jelet 35000 lab magasan is. (egy jo antennaval)

(#30) #16820480 válasza Lomha 8V (#28) üzenetére


#16820480
törölt tag

Én mondjuk inkább viszek magammal valami saját szórakoztató eszközt. Repülés közben lehet őket használni, csak ne menjen bennük aktivan antenna.

jerry311: Fogni még éppen lehet a jelet, csak a sávszélességed lesz nagyon rossz. Talán majd a Google léggömbös internet projektje. :))

(#31) Blindmouse válasza nyunyu (#21) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Simán lehet telefonálni a gépből, elégszer csináltam.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#32) TOM-202 válasza zoo8800 (#14) üzenetére


TOM-202
senior tag

Ahogy én is, csak az a baj hogy sem StarAlliance sem pedig OneWorld csoportnak nem tagja. Vagyis nincs code shareing a Star Alliance más járataival és a ponokat sem lehet náluk gyarapítani. A Skyteam-et amiben benne vannak meg sorban hagyák ott korábbi tagok.
Egyébként szép tiszták a Delta gépek, a kiszolgálás teljesen rendben van. Kicsit olyan mint a Virgin Atlantic de amerikai módra. ;)

(#33) asdf_ válasza tn90 (#6) üzenetére


asdf_
veterán

Igen, parszaz kilowattos motorokat pont par fenycso fog visszafogni *facepalm* Termeszetesen a szem fenyviszonyokhoz valo lassu alkalmazkodokepessege miatt sotetitenek le- es felszallaskor.

(#34) MarQs


MarQs
senior tag

Szerintem maradjunk annyiban, hogy kapcsoljuk ki az elektronikus szarokat és figyeljünk oda a légiutas-kísérőkre!
11 000 méter nem az ember természetes közege - még mindig nem nőtt ki a szárnyunk!
Elég egy kis probléma, vagy 1 hülye barom a száz között és akár másodperceken belül mind alulról szagoljuk az ibolyát!
(#15) razzorr
Ne vagánykodj és ne szórakozz mások életével!
Felelősségről beszélsz, miközben saját felelőtlenségedet hirdeted!
Ezek alapján valószínűnek tartom, hogy az életben nem kellett még felelősséget vállalnod semmiért... bár biztos korodból fakad. Nembaj!

[ Szerkesztve ]

"Vagy fejlődsz, vagy hanyatlasz, nincs stagnálás!"

(#35) asdf_ válasza jerry311 (#20) üzenetére


asdf_
veterán

De ha mondjuk egy mobiltelefon zavarná a gépet, akkor egy GSM torony mellett elhaladva egyenesen a földbe kellene állnia.

Fizikaoran az ugye megvolt, hogy a terero a tavolsaggal aranyosan negyzetesen csokken? :U

(#36) sien válasza MarQs (#34) üzenetére


sien
aktív tag

már elnézést, de egy kicsit túlreagálod a dolgot. feltételezéseken, és emberek által hozott, a bizonyítottság legkisebb jelét is nélkülöző szabályt veszel úgy, hogy a megszegője konkrétan gyilkos. én értem hogy a legkisebb dolog is milyen tragédiát okozhat, de remélem viszel magaddal nyúllábat minden repülőútra, mivel a nyúlláb szerencsét hoz, és mi történik, ha a te kis plussz szerencséd kellene ahhoz, hogy megmeneküljön a gép? felvállalod ezt a felelősséget?

(#35) asdf_ mert a repülőgépek nem mennek el se fel, se leszálláskor adótornyok közelében? tudom hogy ezt nem tanítják fizika órán, de hátha más órán igen. az megvolt?

[ Szerkesztve ]

(#37) asdf_ válasza sien (#36) üzenetére


asdf_
veterán

Es szamolnal egyet, 1W adoteljesitmeny 5 meterrol vs. 40W adoteljesitmeny 500m-rol (ennel kozelebb kb. kizart, hogy gsm cellahoz kozelebb keruljon egy gep) es meg is osztanad itt velunk az eredmenyt? (a geptorzs arrnyekolasarol most nagyvonaluan feledkezzunk meg)

(#38) dabadab válasza Gusztáv (#5) üzenetére


dabadab
titán

"Arra én is kíváncsi lennék, hogy milyen veszélyt rejteget egy bekapcsolt tablet, vagy digitális fényképezőgép a felszállás alatt."

Semennyit. Ezt eleg jol mutatja az a teny, hogy eddig soha nem volt ebbol baj, pedig az elmult masfel-ket evtizedben valoszinuleg nem volt olyan repulo, amiben fel- vagy leszallaskor ne lett volna bekapcsolva legalabb egy mobiltelefon.

DRM is theft

(#39) MarQs válasza sien (#36) üzenetére


MarQs
senior tag

Te milyen bizonyítottság legkisebb jeléről hablatyolsz itt, ember?
Nem hiszem, hogy neked, vagy bármelyikünknek ebben a topikban mérvadó ismeretei lennének az ipar szabványaival kapcsolatban (tisztelet a kivételnek!) - innentől kezdve meddő minden akadékoskodás!

Addig, amíg egy gépen múlik a holnapom - és a körülöttem ülőké is(!) - én betartok minden előírást, bármennyire is hülyeségnek tűnik - szóljon az akár egy nyúllábról! A fantáziádat, vagy a szótáradat pedig kalibráld újra a gyilkos értelmével kapcsolatban! :U

[ Szerkesztve ]

"Vagy fejlődsz, vagy hanyatlasz, nincs stagnálás!"

(#40) mrhitoshi válasza dabadab (#38) üzenetére


mrhitoshi
veterán

Egyébként itt azért van tiltás, egy régi hiedelem miatt (Mobiltelefon kommunikáció zavarja a repülőgép-adótorony kommunikációt), vagy pedig más oka van ennek ?
Mert ha más, akkor nem értem. Ha valami probléma van, akkor gondolom van annyi agyi kapacitása az illetőnek, hogy kiveszi a füléből a fülest. Ha meg filmet néz, akkor meg mi a probléma ?
Szerintem úgy ahogy van, hülyeség az egész tiltás. Ennyi erővel a távolsági buszokon se használjunk semmilyen elektronikus eszközt, mert karambolnál, nem látjuk a veszélyt. (Természetesen arra alapozva, hogy azért áll fenn a tiltás, mert nem látja/hallja az ember a veszélyt.) :U

PS4

(#41) #16820480 válasza mrhitoshi (#40) üzenetére


#16820480
törölt tag

Egyrészt vészhelyzet esetén az nem úgy működik, hogy "kiveszi a füléből a fülest". Mondjuk egy zuhanó gépen szerintem örülnél, ha a fejed megtalálod, miután beüt a pánik.

Másrészt pedig a buszon általában van térerő, és nem szokott jellemzően több száz ember utazni rajta. Egy repülőn mondjuk van 300+ ember, legalább ennyi telefon is már manapság, tehát nem arról van szó, hogy egy telefon megbénítja a gépet, hanem ha mondjuk 300+ telefon egyszerre keres teljes teljesítménnyel adótornyot 10km magasan, akkor az már összesítve egy tetemes adóteljesítmény.

(#42) mrhitoshi válasza #16820480 (#41) üzenetére


mrhitoshi
veterán

Mondjuk egy zuhanó gépen szerintem örülnél, ha a fejed megtalálod, miután beüt a pánik.

Ha pánik van egy gépen, akkor már tök mindegy lenne, hogy hallasz e.

A másik reagálva: Szerintem nem lenne gond, csak nincs rá keret, hogy kiteszteljenek mindent, de ez lényegtelen. (Mobilokon való beszélgetés) Eddig ugye bármilyen nemű elektronikus eszközről volt szó. (kicsit félre beszéltem :B ) Szóval a lényeg, hogy egy repülőgépes üzemmódú telefon, miért jelentene problémát ?
Semmit.

PS4

(#43) #16820480 válasza mrhitoshi (#42) üzenetére


#16820480
törölt tag

Azért nem árt, ha nem zárod ki az érszékszerveidet (egyike sem) vészhelyzet esetére.

Amúgy repülő módos mobil nem jelent veszélyt, persze. De az emberek alapvetően nem túl értelmesek, és sokan tényleg képtelenek értelmezni egy olyan felhívást, hogy "lehet, de...". Ezért egyszerűbb az egészet tiltani.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.