Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Blindmouse


Blindmouse
senior tag

Kiváncsi volnék, hogy egy 0 ezirányú tapasztalattal rendelkező konzorcium hogy kaphatott erre engedélyt, amikor valószínűleg sorba álltak a trenderen a nagymúltú külföldi cégek. Az MVM is 50Hz-ig ért a dolgokhoz, nem nagy ez az ugrás egy kicsit? A finanszírozásról nem is beszélve.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#2) Erasmus válasza Blindmouse (#1) üzenetére


Erasmus
őstag

Az MVM is 50Hz-ig ért a dolgokhoz, nem nagy ez az ugrás egy kicsit?

:DDD , ez jó :)

(#3) kcsa válasza Blindmouse (#1) üzenetére


kcsa
veterán

Sorban aztán nem álltak.. Digi meg a Viettel...

(#4) kokyt válasza Blindmouse (#1) üzenetére


kokyt
senior tag

Gondolom költői akar lenni a kérdés, de azért... :DDD
Az állam meghirdet egy pályázatot, amin indul egy állami konzorcium, a versenytársakat meg sajnos a pályáztató (aka. az állam) kizárta.

[ Szerkesztve ]

(#5) Zirowe válasza kokyt (#4) üzenetére


Zirowe
nagyúr

És vajon a másik két állami szerv (gvh meg bíróság) meg fogja-e akadályozni? :U

Szintén költői kérdés. ;]

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#6) nXu válasza Zirowe (#5) üzenetére


nXu
tag

Na ezaz. Az állam (GVH) vizsgálja, megengedi-e az államnak? Hű. :D

(#7) kokyt válasza Zirowe (#5) üzenetére


kokyt
senior tag

Ááááááá, mindenki aki ott van, arra koncentrál, hogy ne nézzen oda, éppen úgy mint a pályázók feltétel teljesítési vizsgálatainál :DDD

De azért így belegondolva elég szép lenne ennyi precízen megtervezett, diszkréten végrehajtott manőver után így elmeszelni őket ;]

(#8) joghurt válasza Blindmouse (#1) üzenetére


joghurt
addikt

A piacuk biztos, a bevétel így garantált. A teljes közszférát átrakhatják oda (állami céghez mennek, így közbeszerzés sem kell), és a Lázár-féle bankszámlás ráhatás módszerével a közalkalmazottak magántelefonját is átmotiválhatják a negyedik szolgáltatóhoz.

A kiépítést meg majd finanszírozzák az adófizetők, ez is kipipálva.

A pályázaton meg úgy állították össze az értékelési szempontokat, hogy ez a konzorcium nyerjen. Azt nem tudom, a mobilszolgáltatási tapasztalatért külön büntetőpontok jártak-e. ;]

A tej élet, erő, egészség.

(#9) Zirowe válasza kokyt (#7) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Nem hinném, hogy itthon bkinek lenne bátorsága ehhez.

Na majd az EU..

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#10) Narxis válasza Zirowe (#9) üzenetére


Narxis
nagyúr

Ajjajj, akkor megint az EU lesz a mocsok mert fel mert szólalni a pofátlan pénzlenyúlás ellen. :(

Thanos was right.

(#11) grabber válasza Narxis (#10) üzenetére


grabber
addikt

Ha benne vagy a dologban akkor mocskos EU,ha kimaradsz,akkor meg mocskos kormány :U

(#12) hidegen válasza Blindmouse (#1) üzenetére


hidegen
csendes tag

Ez irányú tapasztalathoz meg hozzá lehet jutni. Csak meg kell fizetni a jó szakembergárdát.

Hidegen hagy mit gondoltok rólam.

(#13) Tapsi


Tapsi
addikt

Miért fáj az nektek, hogy nem egy külföldi multi veszi le a sápot, hanem állami cégek?

(#14) Narxis válasza Tapsi (#13) üzenetére


Narxis
nagyúr

Igazából mindkettő lehet rossz és jó is de itt az elmúlt 20 év tapasztalatai alapján(MÁV, MALÉV, BKV csak pár nagy név, vannak kisebb, önkormányzati cégek is) ablakon kiszórt pénz lesz ez. Persze az ablak az lehet valakinek a kormányközeli zsebe is.

Én mindenesetre pesszimista vagyok ebben az ügyben.

Thanos was right.

(#15) #51736960 válasza Tapsi (#13) üzenetére


#51736960
törölt tag

mert az állami cég nem csak a sápot veszi le, hanem a mi pénzünkből vezényli le az egész beruházást is...

szerk: előre félek, micsoda mutyitenger lesz ez az egész :(

[ Szerkesztve ]

(#16) hemaka


hemaka
nagyúr

A legjobb az lenne, ha el sem indulna. Inkább költsék másra a pénzt, van hova...

[ Szerkesztve ]

(#17) spirit007 válasza hemaka (#16) üzenetére


spirit007
senior tag

pontosabban :
A legjobb az lenne, ha el sem indulna. Inkább költsék másra a pénzt pénzünket, van hova... :)

(#18) Apika válasza spirit007 (#17) üzenetére


Apika
Közösségépítő

Ebben van igazság... ;)

(#19) opr válasza spirit007 (#17) üzenetére


opr
veterán

Szerintem meg a legjobb az lenne, ha inkább egyáltalán nem költenék a pénzt, pláne nem a miénket...
Majd ha lesz olyan állami cég, ami nyereséges, akkor lehet beszélni arról, hogy új cégeket alapítsanak (a nyereséges cég hasznából). Amíg vannak itthon olyan cégek, amiknek a külföldi megfelelője érdekes módon nyereséges, a magyar meg évi sokmilliárd forintban veszteséges (amit megintcsak a mi zsebünkből egészítenek ki), addig inkább ne csináljanak semmit, akkor legalább nem rontanak tovább a helyzeten :(

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#20) kokyt válasza Tapsi (#13) üzenetére


kokyt
senior tag

Majd ha lesz példa idehaza olyan állami cégre, amit nem kell közpénzből félévente talpra állítani, mert különben csőd, és versenyképes áron kínál versenyképes szolgáltatást, akkor tudok örülni. Itthon a fenti kitételnek még monopol helyzetben lévő állami cégek sem mindig tudnak megfelelni, nem hogy versenyhelyzetben lévők. Sejthető mi lesz a helyzet egy telített piacra frissen belépővel :U

Egy külföldi cég valószínűleg nem beszállt volna a kartelezésbe, hanem pénzt hoz be, befektet, alámegy az áraknak a piacszerzés miatt, vagyis versenyhelyzet alakulhatott volna ki egy ideig. Win-win: ő hasznot zsebel be, mi örülünk az árak csökkenésének/szolgáltatási színvonal javulásának.

Ezzel szemben az állami mire épít? Közigazgatási szférába berobban, mindenki vele szerződik majd le, mert "kell". Nincs verseny, mert majd jól beszabályozzák a távközlési közbeszerzéseket (árverseny? muhahahaha), az infrastrukturális beruházásokat meg majd az adófizetők állják. És ha ennek ellenére sem megy? Bukni persze ez sem bukhat, mert majd jó szokás szerint segélycsomagot kap szegény.

(#21) Tapsi válasza opr (#19) üzenetére


Tapsi
addikt

"Amíg vannak itthon olyan cégek, amiknek a külföldi megfelelője érdekes módon nyereséges..."

Ez alatt mit értesz? A közszférában eleve nem lehet értelmezni a nyereség szót, mivel nem profitorientált a szektor. Egészségügy, oktatás, közösségi közlekedés. Mondd már meg, hogy melyik országban lehet ebből "nyereséget" termelni? Az USA-modelltől most tekintsünk el.

Az viszont fontos lenne, hogy az állam beszálljon olyan vállalatokba, amelyek nyereséget termelnek/termelhetnek, illetve stratégiai jelentőségűek. Lásd: MOL vásárlás, illetve ez a lépés is. Szerinted külföldön ez másként megy?

#15: Ez a "mi pénzünk" mém aranymedált kapna a modoros blogon. Köszönjük! Csak úgy mellékesen: ezek a beruházások munkahelyeket teremtenek ám. Sőt, ha bejön a biznisz, akkor még bevétele is lesz az államnak.

[ Szerkesztve ]

(#22) Zirowe válasza kokyt (#20) üzenetére


Zirowe
nagyúr

A külföldi cég elméleted ott bukik meg, hogy mind a 3 szolgáltató külföldi kézben van. ;]

Tapsi: amúgy van nyereséges állami szektor: posta és szerencsejáték például.
De az én pénzemből ne építsenek ki semmilyen új szolgáltatót, vagy akkor adjanak minden adófizetőnek alanyi jogon részvényt és részesedést a profitból (már ha lesz egyáltalán).

A munkahelyteremtési képessége meg eléggé kétséges, főleg, ha már a jelenlegiek sem megfelelő szintűek.

De persze mindig lehet még egy kicsit növelni a fiskális nyomást, a hiányok elegyengetéséhez.. :U

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#23) #51736960 válasza Tapsi (#21) üzenetére


#51736960
törölt tag

nem tudom, mi a bajod a "mi pénzünk" kifejezéssel :)

az én pénzem legalábbis biztos benne lesz, merthogy a keresetem felét lerabolja az állam, a megmaradt lóvéból amikor meg beállok pölö tankolni, egyből rabolja annak a felét is...
na meg a jó kis 27%-os áfa ugye :)

szerk: vagy itt senkit nem zavar, hogyan tékozlik el az adóforintjait????

[ Szerkesztve ]

(#24) hemaka válasza Zirowe (#22) üzenetére


hemaka
nagyúr

A Posta nem csoda, hogy nyereséges ilyen árakkal. :W

(#25) kokyt válasza Tapsi (#21) üzenetére


kokyt
senior tag

"A közszférában eleve nem lehet értelmezni a nyereség szót, mivel nem profitorientált a szektor. Egészségügy, oktatás, közösségi közlekedés."

Az oktatás és az egészségügy adóforintokból történő támogatását teljesen megértem, mert megkerülhetetlen, mindenki használja/használta a szolgáltatását. De azért elég meredek dolog a közlekedési vállalatokat idesorolni éppen úgy, mint egy telekommunikációsat. Ezeket a szolgáltatásokat vagy igénybe veszem, vagy nem. Ha nem, akkor nem is akarok fizetni érte, igen, az adóforintokból sem.

"Köszönjük! Csak úgy mellékesen: ezek a beruházások munkahelyeket teremtenek ám."

Állami cég nyert, így lesznek majd állami munkahelyek, ahol a vezetők akkor is kapnak fizetés és jutalmat, ha történetesen elcs#szett sz@rul végzik a munkájukat, és már csak a hitelek és tőkeinjekciók tartják talpon a céget.

(#22) Edenyke:

Igazad van, a viettel idejön, befektet csilliárd forintot, partyzik egyet a kartell-társakkal, és végignézi, ahogy senki nem köt vele szerződést, mert ismeretlen, de ugyan olyan árakat kínál mint mindenki más ;]

[ Szerkesztve ]

(#26) gergo0007 válasza kokyt (#20) üzenetére


gergo0007
tag

"Egy külföldi cég valószínűleg nem beszállt volna a kartelezésbe, hanem pénzt hoz be, befektet, alámegy az áraknak a piacszerzés miatt, vagyis versenyhelyzet alakulhatott volna ki egy ideig. Win-win: ő hasznot zsebel be, mi örülünk az árak csökkenésének/szolgáltatási színvonal javulásának."

Melyikre gondolsz?
A 3 korábbi szolgáltató is indult volna, ami a versenyt a legkevésbé sem növeli.
Indult még a digi, amelynél elképzelhető hogy versenyhelyzetet okoz.
és indult még a vietnámi állami mobilcég, ami persze a droidok szerint jó, a magyar állami cég meg rossz.

A vesztességes állami cégek (MÁV, BKV) meg akkor is vesztességes lenne, ha egy magáncég látná el a feladatát.

(#27) gergo0007 válasza opr (#19) üzenetére


gergo0007
tag

"Amíg vannak itthon olyan cégek, amiknek a külföldi megfelelője érdekes módon nyereséges,"

Kérlek sorold fel ezeket!
(A BKV is nyerességes lenne, ha hasonló arányban finanszírozná azt a főváros, mint ahogy a hasonló cégeikkel teszik a nyugat-európai nagyvárosok.)

(#28) opr válasza #51736960 (#23) üzenetére


opr
veterán

De, én teljesen egyetértek veled, de úgy néz ki, hogy ezzel egyedül vagyunk.

Más/Nem [kifejezetten] neked:

Kifejtem, hogy mi a problémám az egésszel.
Vannak itt az adófizetők, pl. jómagam, meg a 10ből még optimistán számolva 2M társam.
Mi itt a gatyánkat kifizetjük állambácsi felé az adózott fizetésből vásárolt vámozott-adózott-adózott-adózott-adózott üzemanyaggal szállított, ezt költségekbe beépített adózott termék vásárlásával. Lehet kevés volt az adózott, majd utánaszámolok.

Állambácsinak köszönhetően hiába dolgozom ki a belem, a bruttó keresetre (és még nagyvonalúan nem azt számoltam, amennyibe az engem foglalkoztató cégnek kerülök, mertugye a kettő !=), szólva a bruttó keresetemre számított vásárlóértéke a pénzemnek valahol a bányászbéka segge alatt van 20 parszekkel.

Ezekután azt látni, hogy ezt a minimális, abszolút nem fájó mennyiségű adót arra költik, hogy moilszolgáltatót csináljanak egy telített piacra, ahol ráadásul azzal számolnak, hogy a közszférát majd bevonjuk oszt jó lesz a részedés meg folyik be a nyereség, kicsit nyitja a bicskát a zsebemben, ugyanis:
A közszféra szintén a mi adónkból van fizetve(erre mondjuk _pont_ nem sajnálom, ide ha tehetném még többet is adnék de mindegy), itt legjobb esetben sem nyereségről beszélünk, hanem az egyik zsebből másik zsebbe pakolt pénz miatt max megtakarításról, ami nem a külföldi szolgáltatókhoz megy (vegyük észre, hogy ebből is jön vissza adó, ezzel is számoljunk).

Kérdés, hogy ez mikor hozza vissza (soha) az infrastruktúrába belepumpált brutális pénzmennyiséget.

De tegyük fel, hogy nem állnak be a sorba, versenyt kezdeményeznek, jó áron fognak normális szolgáltatást nyújtani, nem lopják szét, nem privatizálják pitipénzért az egyik havernak (állami cégről ilyet írni Abszurdisztánban, majdnem leestem a székről közben de mindegy). Ebben az esetben valóban képesek munkát teremteni érdemben, és fog hozzájuk pénz befolyni.
Ha ez bekövetkezik, én leszek a legboldogabb, hiszen akkor hosszútávon nyereséges lehet(?!), ha(!) nem lopják szét. (?!)

Tényleg csak én érzem úgy, hogy ez az utóbbi szitu nem túl valószínű, hogy bejön? :F

Off rész: mielőtt szétkaptok, a mindenkori vezetésről beszélek, nem politizáltam, és sajnos ebben a tekintetben se pozitív, se negatív irányban nem tudom kiemelni egyik résztvevőjét se a magyar politikai elitnek. :O

gergo0007: Pl.: Lokális, illetve távolsági tömegközlekedés nyereségességére nem egy külföldi példa van, igaz, általában magánkézben, nem állami szektorban.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#29) Zirowe válasza kokyt (#25) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Azt már sose fogjuk megtudni. ;]

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#30) kokyt válasza gergo0007 (#26) üzenetére


kokyt
senior tag

Negyedik szolgáltató kellett volna. A másik három mindegyikének van egy megszerzett piaci része, egy friss negyedik mindenféleképpen felkavarhatta volna az állóvizet. A befektetések fejében az új belépő nyereséges akar lenni, ehhez kell ügyfélkör bővülés, ezt pedig csak akkor éri el, ha valamiért őt választják valamilyen oknál fogva (minőségibb szolgáltatás és/vagy jobb ár).

Ez államinál ez nagy valószínűséggel ez így néz majd ki: állami cégek állami pénzből innen veszik majd a telefonokat és a mobilnetet, az állam által elbírált közbeszereztetésből, aminek a szabályrendszerét az állam állítja össze.

Emlékszik még valaki mi volt amikor a vodafone bejött? Egy ideig ott is volt árverseny, aztán stabilizálódott. Na ez kellene most is, csak nem kapjuk meg.

(#28) opr: +1 :R

[ Szerkesztve ]

(#31) gergo0007 válasza opr (#28) üzenetére


gergo0007
tag

Várom a nyerességes helyi tömegközlekedésre a példákat, ahol a megrendelő önkormányzat nem ad bele milliárdokat! (Nyugaton az önkormányzat/megye/állam megrendeli a szolgáltatást akár a saját cégétől, akár egy magáncégtől és kifizeti ennek a költségeit, így az nyereséges lesz így tud fejleszteni. A BKV-nak nem fizeti ki ezt a költséget a megrendelő, így vesztességes lesz).

"hogy moilszolgáltatót csináljanak egy telített piacra,"

Tehát a telített piacra belépő vietnámi állami cég az jó, a magyar állami cég meg rossz?
Vagy jobb lett volna ha a korábbi 3 szolgáltató viszi el a frekit?

"Kérdés, hogy ez mikor hozza vissza (soha) az infrastruktúrába belepumpált brutális pénzmennyiséget."

Szerinted az MVM minek szállt bele? Mert az infrastruktúra egy része már megvan.

Ja és sokan meglepődnének ha tudnák hogy a Mo-on magáncégként fellépő nyugati cégek mennyire nagy hányada van a valóságban köztulajdonban.

(#32) kokyt válasza gergo0007 (#31) üzenetére


kokyt
senior tag

"Szerinted az MVM minek szállt bele? Mert az infrastruktúra egy része már megvan."

Azt ugye vágod, hogy az 50hz messze van az 900Mhz-től, és a távvezeték póznák bár magasak és mindenhol vannak, de még nem adótornyok :U

[ Szerkesztve ]

(#33) gergo0007 válasza kokyt (#32) üzenetére


gergo0007
tag

"Azt ugye vágod, hogy az 50hz messze van az 900Mhz-től, és a távvezeték póznák bár magasak és mindenhol vannak, de még nem adótornyok :U"

Úgy tűnik hogy fingod sincs az MVM infrastruktúrájáról.
Szerinted az mvm-nel kizárólag áramvezetékei vannak?

(#34) opr válasza gergo0007 (#31) üzenetére


opr
veterán

"Várom a nyerességes helyi tömegközlekedésre a példákat, ahol a megrendelő önkormányzat"
Innentől kezdve rossz a kérdés. Nem véletlenül írtam, hogy nem állami szektorról beszélgetünk.

"Tehát a telített piacra belépő vietnámi állami cég az jó, a magyar állami cég meg rossz?"
Nem, ha lehet az még rosszabb lett volna. Én a Diginek drukkoltam, de nagyon. Ha nem érted miért, akkor nézd meg, hogy mit művelt a kábelTV és az internet piacon. Reméltem, hogy ugyan ezt művelné a mobilpiacon is, amire volt is releváns esély. Ezt már sajnos sose tudjuk meg.

"Szerinted az MVM minek szállt bele? Mert az infrastruktúra egy része már megvan."
Milyen infrastruktúrája van az MVM-nek, ami alkalmas mobiltelefonszórásra, esetleg szélessávú mobilnet szórásra?

"Ja és sokan meglepődnének ha tudnák hogy a Mo-on magáncégként fellépő nyugati cégek mennyire nagy hányada van a valóságban köztulajdonban."
Erre írj pár példát plz, mert valószínűleg én is azok között lennék, akik meglepődnek, ráadásul ez érdekel is :)

Jót tenne a világképemnek, ha látnék végre valami olyat, amiben benne van a mindenkori Magyar állam, és nem arról szól, hogy szar, de legalább sokat tudunk belőle kiszedni. :(

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#35) gergo0007 válasza opr (#34) üzenetére


gergo0007
tag

"Én a Diginek drukkoltam, de nagyon. Ha nem érted miért, akkor nézd meg, hogy mit művelt a kábelTV és az internet piacon."

Ismerem a digit, valóban lehet hogy versenyt okozott volna, de azt nem mondám versenynek hogy egyetlen új magáncég indul egy pályázaton.

"Most már biztos, hogy a három jelentkezőből kettő nem állhat rajthoz, az NMHH mai közleménye szerint az RCS&RDS-nek piacfelügyeleti díjtartozása van"
a., hülyék és tartozással indultak, ami kizáró ok, ha nem zárják ki akkor másik induló perelhetett volna
b., direkt záratták ki magukat mivel a valóságban nem akarták megnyerni a pályázatot.

"Innentől kezdve rossz a kérdés. Nem véletlenül írtam, hogy nem állami szektorról beszélgetünk."
Azt állítottad hogy van példa nyerességes helyi közlekedésre. Várom azokat a nagyvárosokat, ahol egy magáncég nyereségesen üzemelteti a helyi közlekedést közpénz nélkül. Bizonyára tudsz ilyet mondani ha már ezt állítottad

[ Szerkesztve ]

(#36) kokyt válasza gergo0007 (#33) üzenetére


kokyt
senior tag

"Úgy tűnik hogy fingod sincs az MVM infrastruktúrájáról.
Szerinted az mvm-nel kizárólag áramvezetékei vannak?"

Volt már eddig is kalóz mobilszolgáltatása ebben a frekvenciatartományban? Akkor milyen meglévő infrastruktúráról beszélünk? Ezen felül már csak a távvezetékek póznái maradtak.

(#37) gergo0007 válasza kokyt (#36) üzenetére


gergo0007
tag

optikai hálózat, stb.

mobilcégnél csak a költségek egy része az adótornyok építése, jelentős része viszont ezek összekötése a központokkal.

Ha kihasználják a szinergiákat, akkor nagyobb nyereséget érhetnek el mint egy zöldmezős új cég.
Hasonlóan a teszkó is azért szállt be, mert a meglévő infrára alapozva hasznot tud elérni a telített piacon.

(#38) drkbl válasza Tapsi (#21) üzenetére


drkbl
őstag

Kell is munkahelyeket teremteni, ha csökken a parlament vagy az önkormányzatok létszáma, számtalan hűséges droid úri léte kerül veszélybe! Inkább kapjanak jutalmat veszteséges cégekben kétfős osztályokat (+ osztályvezető-helyettes) államtitokban vezetve, minthogy pl. ördögi újságíróknak tegyük ki őket, akik megkérdezik tőlük, láttak-e már oligarchát :DDD

(#39) opr válasza gergo0007 (#35) üzenetére


opr
veterán

Igen érdekesen szelektálsz a válaszaidban.
Kérlek, hogy egy hsz-ből, pláne ha neked van címezve, ne csak a kiragadott, neked nem tetsző részekre válaszolj, mert így nem lehet olyan vitát folytatni, aminek van produktuma, esetleg hasznos akár az egyik, akár mindkét félnek akár gondolkodásmód, akár plusz információ, akár mindkettő tekintetében.
Ezt a továbbiakban a vita folytatásának erős előfeltételeként kezelem, sorry. Kicsit unalmas már, hogy oldalakat teleírok, érvelek, kérdezek, és csak fröcsögő, idióta válaszokat kapok, amik a hsz-ek tartalmának kb. 10%-át fedik le, ráadásul többnyira úgy, higy mondatokat ragadnak ki az egészből, amiket külön értelmeznek, már ha értelmezik, így téve nevetségessé az egész gondolatmenetet. Nem biztos, hogy a fenit mondatok mindegyike igaz rád, kérlek, hogy csak a releváns résszel törődj.

És akkor a válaszok:
"Ismerem a digit, valóban lehet hogy versenyt okozott volna, de azt nem mondám versenynek hogy egyetlen új magáncég indul egy pályázaton."
Itt súlyos értelmezési hibát vélek felfedezni, illetve fogalmam sincs, hogy hogy jön ez egyáltalán ahhoz, amit én írtam. Én azt írtam, hogy örültem volna neki, ha a háromból a Digi nyer, mert Ő az egyetlen, aki Magyarországon is bizonyította már, hogy képes versenyre kényszeríteni a jelenlévő nagy multikat. Reméltem, hogy ha Ő nyer, ugyanezt eljátssza a mobilpiacon is.
a) Ennek jobban utána kéne olvasnod szerintem, az eddigi cikkek szerint azért voltak itt is érdekes részek, olyan, mintha valamiért szabotálni akarták volna őket.
b) Ez egy hatalmas ökörség volt, ne haragudj. Magának a pályázatnak is irdatlan díja van, nincs az a barom cég, aki azért tököl vele, hogy direkt bebukja. Ne feledd, magánkézben lévő cégről beszélünk, ott az ilyen nem megengedett.

"Azt állítottad hogy van példa nyerességes helyi közlekedésre. Várom azokat a nagyvárosokat, ahol egy magáncég nyereségesen üzemelteti a helyi közlekedést közpénz nélkül. Bizonyára tudsz ilyet mondani ha már ezt állítottad"
Igen, bár nem fejből. Ígérem, hogy holnap megkeresem a forrásokat, amikre alapozva ezt állítom. Ha elfelejteném, írj rám nyugodtan :)
Jelenleg:
a) hulla vagyok, meló vége felé
b) most jött vissza a főnök, és kiherél, ha azt látja, hogy csak netezek :DDD

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#40) opr válasza gergo0007 (#35) üzenetére


opr
veterán

dupla volt, sorry.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#41) kokyt válasza gergo0007 (#37) üzenetére


kokyt
senior tag

"mobilcégnél csak a költségek egy része az adótornyok építése, jelentős része viszont ezek összekötése a központokkal."

Azért a jelentős költség még mindig az előbbi, és abban sem lehetünk biztosak, hogy a meglévő optikai hálózat bírja majd a meglévőkön felül a plusz terhelést.

"Hasonlóan a teszkó is azért szállt be, mert a meglévő infrára alapozva hasznot tud elérni a telített piacon."

Na ezt nem kellett volna idekeverni, mert a tesco az értékesítést végzi csak, virtuális szolgáltató, és itt egyáltalán nincs mobiltávközlési infrastruktúrája, csak és kizárólag értékesítési.

(#42) gergo0007 válasza kokyt (#41) üzenetére


gergo0007
tag

"Na ezt nem kellett volna idekeverni, mert a tesco az értékesítést végzi csak, virtuális szolgáltató, és itt egyáltalán nincs mobiltávközlési infrastruktúrája, csak és kizárólag értékesítési."

De vajon miért ő indított virtuális szolgáltatót és nem mondjuk az IKEA?
Mert az ikeának alig vannak üzletei, míg a teszkónak rengeteg, így sokkal kevesebb befektetéssel tud elindulni, így a haszna is nagyobb lesz.
Ugyanúgy az mvm is kisebb befektetéssel tud elindulni mint egy teljesen új cég.

(#43) Zirowe válasza gergo0007 (#42) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Ikea a nagy hírverés és porhintés helyett inkább csinált egy flottát a vodán belül a family kártya tulajoknak.

A felhasználó számára ez sokkal barátságosabb, mint a tesco féle hülyeség.

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#44) kokyt válasza gergo0007 (#42) üzenetére


kokyt
senior tag

Mondom, hogy ne keverjük ide! Azért nem az ikea, mert a tesco-nak van virtuális szolgáltatói tapasztalata. De 1 darab adótornyot sem épít, a hálózatbérlés kimerül a meglévő kapcsolatok felkeresésében, némi kis egyezkedésben, és egy tollvonásban, az árusítást/feltöltést meg megoldja a kasszarendszer, és egy felcímkézett polc minden egyes áruházban az eddig is meglévő prepaid csomagok mellett. A friss állami konzorciumnak ezzel szemben, idézem a cikket:

"A formálódó állami mobilszolgáltató a frekvenciahasználati díj megfizetését követően először roamingszolgáltatói szerződést köt majd a már piacon lévő három szolgáltatóval, hogy azok infrastruktúrájának igénybevételével meg tudja kezdeni a működését, de ezzel egyidejűleg hozzá kell fognia saját hálózatának építéséhez is. Az idei év végéig Budapest meghatározott területén kell biztosítania lefedettséget, 2014 végéig pedig ezt ki kell terjesztenie minden, legalább 30 000 fő lakost elérő település közigazgatási területére. Szakértők a saját hálózat kiépítésének költségeit az első években alsó hangon évi 100 milliárd forintra becsülik."

Érzed a nem kis különbséget?

[ Szerkesztve ]

(#45) RootRulez


RootRulez
félisten

10 forintos percdíjat és 200MB-ig államosított ingyenes mobilnetet a népnek! :))

[ Szerkesztve ]

═════════════════════════════════════════

(#46) Zirowe válasza RootRulez (#45) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Szolgálati net a szolgálati ipadbe. ;]

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#47) RootRulez válasza Zirowe (#46) üzenetére


RootRulez
félisten

Nem, ájpad nem kell. Aki ki tudja fizetni, az vegye csak meg. Akkor már nem lenne státusszimbólum burzsujéknak ;]

═════════════════════════════════════════

(#48) Zirowe válasza RootRulez (#47) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Nem kapcsoltál időben. :)

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#49) RootRulez válasza Zirowe (#48) üzenetére


RootRulez
félisten

Ühhüm.. :U

═════════════════════════════════════════

(#50) Petya88 válasza kokyt (#44) üzenetére


Petya88
tag

Vedd már észre kérlek, hogy infra = infrastuktúra ...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.