Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ez most kemény lesz.Sorry.

""Az hogy a jó édes nénjébe lehet, hogy az autó-alkatrészeknél a több ezer forintos műanyag tömbök el tudnak törni, mint a ropi, meg elporladnak, míg a kb 5 forintos ásványvizes üveg, a büdös életbe nem bomlik le" jah tervezett elavulás mi? A lópikulát azt..."

Gondolom az elektronikákban a biztosítékot is a tervezett elavulás eszközének kell tekinteni az idézet alapján.

Annak az egyetlen műanyag alkatrésznek az a feladata, hogy megvédje a mechanika többi részét a felhasználó "bejáratós" pillanatnyi elmezavarától.
Azért készül műanyagból illetve megfelelően gyenge anyagból, hogy törjön, biztosítékként védjen.
Nyilvánvalóan a beázás okán a mechanika többi része össze van rohadva. Az kellene rendbe tenni, majd berakni az új "biztosítékot".
Egy másik fórumtárs már azon gondolkodott, hogy a harmadik tönkre ment darab után fémből gyártson pótalkatrészt. Fel sem merült a gondolat, hogy rendbe kellene tenni az ablakemelő rendszert,

A tervezett elavuláshoz van a legkevesebb köze ennek. Csak klisézni sokkal könnyebb mint gondolkodni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Végül is a nicknév nem "alázatosan élethosszig tanulni vágyó László"...

Nálunk a modellboltos csúcspont is ez volt: addig reszelgette a kedves vevő a technikát, amíg sikerült a 80-100 akksinként elköszönő fogaskerékpár helyett (ami 500 HUF) a komplett hajtásláncot tönkretenni.

[ Szerkesztve ]

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#3) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Nu akkor nézzük csak a dolgot.

Az egyik, hogy az összes ezen szériás merciben ez a műanyag alkatrész törik el. A mehanika többi részének sosincs semmi baja. A motor és minden tökéletesen működik, be van zsírozva. Ráadásul nekem már volt cserélve az egész. Ezt kb Mercisek tucatja is meg fogja mondani.
Szóval csinálhatsz te ennek bármit is. El fog törni és kész. Valahol a bowden szakad el, de az a ritka.
Szóval mitől is védené meg a felhasználót? Az üveg nem tudna törni, mert ha fémből is lenne, max kipattanna a sínből és kész. Másrészt, az ajtó belül olyan porszáraz volt hogy nemigaz. Semmi eső vagy víznyom, pedig sűrűn mosom.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#4) Hieronymus válasza Lalikiraly (#3) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Te írtad le, hogy akadozott "bejáratás" közben az ablakemelő. Ezen operáció alatt tört el a fogaskerék.

Ha vígan tekergeted le- és fel az ablakot probléma nélkül, mert úgy működik a dolog, mint kés a vajban, akkor igazad lenne. A fogaskerék lenne önmaga széttörésének az oka és következménye.
Az akadozós történetben a törés csak következmény.

Azt elhiszem, hogy minden hasonló korú Merciben törik a fogaskerék. Mindegyik emelőszerkezet nagyjából ugyanaz az alkatrész okozza az emelőszerkezet mozgatásához szükséges mozgatóerő növekedést.
A szerkezet leggyengébb pontja a műanyag fogaskerék, ezért az törik. Arra tervezték, hogy az törjön.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#5) Lalikiraly válasza Hieronymus (#4) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

De nem a fogaskerék tört el. Ezt honnan szedted?
Az ablaküveg alján van egy sín, abban csúszik egy műanyag és az törik el. Néhány esetben a mehanika bowdenje szakad, de az ritka. Nincs ezen semmi csoda. Akadozott, hát hogyne akadt volna, ha már kifelé meg szétfelé esett, még az a jó hogy legalsó pozícióban tört el teljesen, így kicsit zuhant az üveg csak.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.