Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) MineFox54


MineFox54
őstag

Ha így jön a kontent az első poszttól kezdve, senki nem köt beléd :)
Nincsen "Na"-val kezdődő mondat, van hossza is. Így élvezhető már teljesen. Szépen alakul az autó.

(#2) Lalikiraly válasza MineFox54 (#1) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Köszönöm! Igyekszem!

Majdnem úgy kezdtem a választ, hogy "Na tessék" :D

Most pénteken kezdődik majd a nagy javítás sorozat.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#3) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Tetszik-tetszik!
A lámpa üveg amúgy?

(#4) barnam_ válasza zolikaDB (#3) üzenetére


barnam_
nagyúr

Úgy tudom, hogy műanyag. A W124-en üveg, nem is mattul.

Azért CDI-be nem raknék 10W-40 olajat :N
A legtöbbje MB 229.1 specifikációnak felel meg, ami elég régi.

[ Szerkesztve ]

(#5) aero. válasza barnam_ (#4) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

"Lyály" 10w40 :(

Nem szabad, főleg egy turbós, közös nyomócsöves dízelbe. 5w-40 és mb 229.3 kell neki.

50e km-t a te motorod olajcsere nélkül kizárt, hogy túlélt volna, max nem írták fel.

60e km-es motor olajcsere nélkül (3.0 cdi):

(#6) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Kezdjük akkor sorban.

A lámpája ezeknek már műanyag, de teljesen üvegnek tűnik amúgy. De viszont mint a képen is látszik, sokat tudtam javítani rajta egy körben is. A polírozás muszáj lesz neki.

Az olajat hát nem tudom, 10W-40 de abból is az egyik legjobb minőségű. 50 millás traktorba is szokták tölteni csak azért.
Iszonyat sokat halkult a motor és ezerszer jobban érzi magát, annyira rossz nem lehet...
Egy rakás vibráció, zörgő hang ilyesmi eltűnt, ezért is gondoltuk, hogy ősrégi lehetett az olaj.
Meg ugye az a baj, hogy éveket állhatott a kocsi.
Nyilván, hogy a tömítését kicseréltük az olajszűrő fedélnek, meg az olajleeresztőnél is, egyrészt nem folyik az olaj, másrészt nagyobb lett a nyomás a motorban. De legyen igazatok, nemsokára majd kap egy 5W-s olajat, ez most egy kicsit átmossa legalább.

Ma rendeltük meg a két első lengéscsillapítót, a motorháztető nyitó kallantyút, a szily-feszítőt, automata váltó olajszűrőt és olajat. Mann szűrő lesz és Mannol olaj asszem. Továbbá ha van kis mázlim rugó is lesz hozzá.
Aztán kerékcsapágyak, új gumik, futómű beállítás és jöhetnek a végleges cicomák.
Kell egy új tetőkárpit és tetőablak mechanika, mert most csak felfele tudja nyitni.
Pénteken tiszteletét teszi Csabai Sándornál csömörön :D

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#7) Lalikiraly válasza aero. (#5) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Anyósom kis Astrájában kb. 8 évig és kb. 20e km en keresztül nem volt olaj cserélve, helyette irtó rövid távokat ment. Ettől a képen lévőtől rosszabbul nézett ki...

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#8) MineFox54 válasza Lalikiraly (#6) üzenetére


MineFox54
őstag

"50 milliós traktorba is töltik
Attól, hogy a 300 milliárdos börtönben vasrács van az ablak helyett, te még lehet jobban jársz egy ablakkal a házadban :P

(#9) Lalikiraly válasza MineFox54 (#8) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

:C

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#10) barnam_ válasza aero. (#5) üzenetére


barnam_
nagyúr

Ha 10W-40 és 229.3, akkor ezt tudja a Motul 6100 Synergie+ olaja.
Én most ezt raktam a Mercibe - igaz 229.1 is megfelelő bele, de úgy voltam vele, hogy megérdemel egy minőségibb olajat.

Lalikiraly: amúgy képek meg leírás alapján egész jó vételnek tűnik ez az autó. Használtautón meg Jófogáson 500e alatt szinte csak szemét van.

(#11) Lalikiraly válasza barnam_ (#10) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Hát az olaj leírása alapján tuti jó bele.
És mondom csak jó fele változott a motor tőle.

Hát sok apró baja van. De maga a kasztni az jóformán csak ápolást polírozást kér.
Olyan dolgok lesznek még rajta, hogy az első hangszórók, meg tetőablak javítása. Ahogy nézem jövő tavaszra ful toppon lesz a járgány. Majd a következő részben is sok javításról ilyesmiről lesz szó :) meg fotókkal persze :)

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#12) aero. válasza Lalikiraly (#11) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Oke oke, csak egy bonyolult dizelbe fontos, hogy hidegen is jol szivattyuzhato legyen az olaj, foleg egy turbohoz, ami alapjaraton forog 60 ezret percenkent. Egy 10w olyan a minuszokban, mint a mez. Legalabb 15 masodperc kell neki hideginditaskor, mire eljut az utolso kenesi pontra.

(#13) aero. válasza Lalikiraly (#11) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ja, egyebkent a kepet amit betettem a motorrol azon kinezett a hajtokar levegozni:)

(#14) Lalikiraly válasza aero. (#12) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Ez jogos teljesen. Viszont nem is gyilkolom pláne hidegen.

Amúgy tényleg ezekben állandóan forog a turbó? Vagy valami kapcsoló korlatozza valami?

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#15) Lalikiraly válasza aero. (#13) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Akkor arra már ne mondjam, hogy használd egészséggel. :(

Nekünk régen volt egy Daewoo Esperonk. Na azzal úgy jártam, hogy éjjel mentem haza. Azt olyan 100 nál egy kis pukkanást hallottam, de semmi ment tovább a kocsi... Aztán kb két km utan nagyon gyengült, meg mikor már fordultam be a kapuhoz leállt. Ajjajj mondom. Beindítottam alig vonszolta magát. Na mondom "ebbű baj lesz" felnyitottam a géptetőt és a hűtővíz már egy egy arányban tartalmazot olajat is. 80 rongyba fájt ezelőtt cirka 18 évvel.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#16) aero. válasza Lalikiraly (#15) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Halistennek nem az enyem volt.:D egy arvereses vito volt, sohasem csereltek benne olajat.

Az is szép történet.

[ Szerkesztve ]

(#17) Lalikiraly válasza aero. (#16) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Unokabátyám szokott mesélni, meg fotókat mutatni miket visznek műszakira. Aa multkor olyan volt, hogy a rugótányér egy feltehetőleg keverőnek az ékszíjtárcsája volt :D

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.