Óriási hülyeség, semmi szükség rá.
7-8 éve még lehetett volna piaca, ma már azonban rengeteg töltőoszlop van, és egyre több lesz.
[ Szerkesztve ]
Óriási hülyeség, semmi szükség rá.
7-8 éve még lehetett volna piaca, ma már azonban rengeteg töltőoszlop van, és egyre több lesz.
[ Szerkesztve ]
Éljen a fenntarthatóság...
Your life is a lie.
looooooooooooooool
Ez kb csak annyit késett, mint a tripla kuplungos váltó.
Nem értitek, ezt nem városban kell használni, hanem ha elszámolod magad 2 város közt félúton. Ez egy nagyon megnyugtató dolog. Mint a cikkben is említve van vésztartalék. Jó lenne dupla ennyi kapacitás ugyanebben a méretben. Csodálkoztam is, h nincs még ilyen.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
Elgondolkoztam azon, hogy 22 kg-os terhet magammal cipelve vajon fogyaszt-e annyival többet a nem létező e-autóm, hogy aztán tényleg szükségem legyen az ebben a 22 kg-ban tárolt 4 kWh energiára?
Ha igen, akkor valószínűleg kis autóval vagyok, ami megérzi az ilyen plusz terhet és ezért merül le hamarabb. Ha nem, akkor meg akkora az autóm, hogy ez az energia valószínűleg bolhafing lesz számára. Mindezt 350 ezer forintért. Egyelőre nem érzem benne a csít, de lehet, hogy csak azért, mert nincs e-autóm.
(#6) forumpista
Akárhogy is, autómentéshez elég hasznos tud lenni, ha mégis csak kifogy a delej két töltő között, akkor még mindig olcsóbb hívni egy sárga angyalt egy ilyennel, mint egy trailert.
Van ilyen aggregátorban is, biztos könnyebb is, csak kell vinni üzemanyagot.
Na megnéztem 21 kg. De csak 40eFT.
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
Navi alapján mész, az autó jelzi a fogyasztást és a potenciálisan még megtehető hatótávot. Amúgy is ismered az autódat, nem tudod elszámolni magad. Ha mégis valamilyen körülmény miatt nem tudod elérni a következő töltőt akkor csökkented a sebességet.
Az a baj hogy kétszer ekkora kapacitással kétszer ekkora lenne és kétszer ilyen nehéz. Nyilván nem teljesen, de így már érthető miért nincs ilyen. Aztán meglátjuk egyáltalán mennyire lesz sikeres termék.
zinemazealot: nyilván egy 1-2 tonnás autónál az a 20kg fogja megnövelni érezhetően a fogyasztást. Nem igazán.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Télen sokra mész ha azt írja a gps hogy még 20km, de dugóba kerülsz. Gyerek hátul fázik, fűthetsz, araszolva haladsz és lehet akár még 25-30km-nyi töltöttséged nem fogsz hazaérni...
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
Dugóban csökken az elektromos autó fogyasztása. Legrosszabb esetben ugyanannyi energiával érsz haza mint tetted volna dugó nélkül. Miért fázna hátul a gyerek fűtéssel?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Nem fog fázni pont ez a lényeg hogy sokkal tovább fog tartani a hazaút ami fűtés szempontjából extra fogyasztás.
Hidd el van az a szitu amikor úgy tűnik hogy elég lesz a hazaútra a nafta, aztán valami közbejön és elfogy vagy csak az utolsó 1-2km-en aggódhatsz hogy hazaérsz e vagy megáll...
Ettől függetlenül meg nem venném ezt az akksit.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
Van elektromos autód? Feltételezem tapasztalat alapján beszélsz. Nő az fűtés miatt a fogyasztás, na de mennyivel? Télen 1 óra alatt +1-2 kWh? Szerinted mennyivel csökken a fogyasztás a fennmaradó szakaszon ha annak egy részét (vagy az egészet) haladó tempó helyett dugóban lassan haladva teszed meg?
Hidd el van az a szitu amit leírtam, nincs aggódás ugyanis visszaveszed a sebességet a fennmaradó néhány(tíz) km-en és akkor nem kell hogy úgy tűnjön hogy megáll-e az autód.
Ki gondolta volna
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Nekem van. Valóban, ha már meleg van az autóban, a dugó nem igazán számít. Nem azon a 2 kWh-n múlik. Amiben kimondottan szar, ha havazós időben kell egy nap 3-4x megállni 2-3 órára a szabadban, és nem tudod egyik esetben sem töltőn hagyni. Ilyenkor egy felfűtés/leolvasztás ~3kWh (szerencsére sosincs -5-nél hidegebb, mert -15 fokban lehet 4kWh se lenne elég). Tudom lehetne kapargatni is a havat / jeget de na... Ráadásul még az akku kapacitása is jelentősen lecsökken, ha nagyobb mínusz van. Ezért az elektromos autó szigorúan városba (elővárosi ingázáshoz) való - vagy oda, ahol nem gond a töltés, miután megérkeztél. Nincs az az isten, hogy 90-el menjek autópályán egy kamion után, hogy ne merüljön le az akku. Ami engem meglepett, hogy mennyivel nő a hatótáv, ha 80-al mész pl. 120 helyett - ami egyszeri próbának jó, de azért nehogy már a sebességhatár alatt menjek a pályán. Amúgy a cikkhez is szólva ilyen akkut biztos, hogy nem vennék: drága, nehéz, és több mint fél óra, mire 4kWh feltöltök...
[ Szerkesztve ]
Igazán érdekes elképzelés, bár én is inkább autómentő tartozékként tudom elképzelni.
Sárgaangyalnál 2-3 ilyen, és megoldott a vésztöltés.
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
Azt én nehezen tudom elképzelni, hogy a sárga angyal 30-40 percet vár, hogy 4kWh-t betöltsön, mikor ezért a pénzért már komoly generátort lehet venni, amivel ez pár perc alatt megvan, és az se sokkal nehezebb.
...viszont ha jelentősen korlátozásra kerülnek a belsőégésű meghajtások (hacsak az az aggregátor nem monjuk hidrogénes belsőégésű) akkor marad az ilyen megoldás.
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
Csak hogy amikor sokszor megállsz és otthagyod az autót akkor pont nem számít a hatótáv. Az hogy csak városba való 300 km-es autópályás hatótávok és ilyen villámtöltők mellett picit vicces kijelenteni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Az aggregátor az aggregátor. Nyilván a furgon, kisteherautó motorja hajtja meg. Egy 20kWh-s is kijön 3-400k-ból, kb. 1500-2000-es fix fordulaton kell hajtani. Ha meg már a sárga angyal is elektromos lesz, akkor 60-100kWh-s akkujából meg már simán tud tölteni 4kWh-t sokkal gyorsabban.
Hú, de nagyon nem akarsz egy ötlet szintű valamit megengedni másnak...
Én játszottam a gondolattal. Láttam benne fantáziát, te pedig mindenáron nem nem és nem.
Mi ez a masszív elutasító attitűd? (szónoki kérdés volt nem várok választ)
Kár, hogy csak egy megoldást erőltetsz, holott olyan is megeshet, hogy "bérbe" adja a sárgaangyal, majd visszafeleúton felveszi (elmegy közben máshová) vagy épp leadod a kofferakkut te magad a legközelebbi töltőponton.
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
Lehet, hogy vicces, de szerintem attól még igaz. Amúgy meg ha nem tudod tölteni, ahol megállsz, akkor igenis számít a hatótáv. Ha rendszeresen kell közterületen töltened, akkor - főleg villámtöltők rendszeres használatával - jelenleg egyáltalán nem éri meg az elektromos autó. Most mennyi is egy kWh? 280Huf villámtöltővel?
Az elektromos autó akkor előnyös, ha otthon feltöltöd, és haza is érsz vele, + ingyen parkolsz a városban. 90 Ft körül van a legolcsóbb lassú töltő, ha a parkolás nem gond, akkor már a benzin jobban megéri, mint ezeknek a töltőknek a használata. A gyorstöltő meg 280 körül van (2-7x drágább, mint otthon, amin még a napelem tovább javít, mert az energiatárolást azok fizetik, akiknek nincs napelemük. Ráadásul így az időd sem fogy, ami megfizethetetlen)
Bocs, nem akartam negatív lenni. El lehet játszani a gondolattal, csak nem látom, hogy anyagilag hogy érné ez meg bárkinek is - a jelenlegi meglevő megoldásokhoz képest. Ezt csak ott tudom elképzelni, ahol aránylag ritka a töltőhálózat - de nem lehet túl ritka, mert akkor megint nincs értelme.
Belegondolva annyi értelmét látom, hogy megnyugtatja azt, aki az első villanyautóját veszi, és parázik attól, hogy útközben lemerül.
A hatótávpara megoldásáig kell a herótnak villanyautó.
Az az egy, ami komoly visszatartó erő elviekben is.
Második autónak van egy e-golfunk, a kisebb akkuval. Nagyon szerethető, de ezzel nem indulnék hosszabb útra. Így viszont erre a külső akkura sem lenne igényem.
A városban és az agglomerációban nem tudok annyit menni egy nap, hogy ne érjek haza biztosan, akár télen is. Szigorúan a mi napi rutinunkról irok.
Az elektromos autózás némi tervezést, előrelátást igényel.
Abban egyetértek Noukoum-al, hogy már felesleges a hatótávon parázni, van annyira sűrű és használható a töltőhálózat - legalábbis amerre én járok. Szerintem nincs jelentős különbség ebből a szempontból, hogy benzin vagy villany. Azért sem aggódik senki, hogy kifogy a benzin, nem visz magával 5 liter tartalékba. Mondjuk a gyorstöltők lehetnének sűrübben is, de a napi rutinban nem hiányzik.
Csak jelenleg még nem minden esetben éri meg anyagilag a villanyautó.
nikilauda : pontosan, elővárosból bejárni tökéletes.
[ Szerkesztve ]
Remélem , hogy jövőre a céges dízel (CX-5) helyett sikerül majd egy nagyobb hatótávolságú (60+kWh) elektromos autót kiharcolni. Viszont a szervizeseinknek teljesen haszontalan lenne az elektromos autó. Még a budapestieknek is, hiszen a töltést nem mindenki tudja otthon, éjjel megoldani.
Miért számítana a hatótáv? A városban egyik utcából a másikba elmenni 1000 mérföld? Nem amiatt fogsz aggódni hogy folyamatosan a fel-le hűtés miatt vajon elég lesz-e a 250 km vagy inkább menjen fűtés nélkül 300km mikor 40 km-t szeretnél megtenni aznap. És akkor csak mondtam egy számot. Az ionity töltő hazai árazása 280 forint/kWh előfizetés nélkül. Ez arra van hogy ha elmentek egy évben egyszer-kétszer Európába kirándulni/nyaralni. Ha valaki sokat használja akkor előfizetéssel (ami szintén tétel) kb 110-120 forint/kWh + előfizetés leosztva a megtett kilométerekkel. Nem tudom hogy jön ide a szokásos nem éri meg a villanyautó de ilyen 500 forintos mindennapos üzemanyagárak mellett inkább nem erőltetném a dolgot.
Akkor is előnyös. Annyira 280 körül van a "gyorstöltő" hogy itthon még mindig ingyen tölt az összes Tesla.. Ezzel csak azt akarom mondani hogy vág rendbe a matekot, lehet ezt számolgatni de általánosságban már felesleges. Olcsóbb a villany, ezen már az sem változtat ha tíz éven belül háromszorosára emelkednek a lakossági villamosenergiaárak. Persze nem mindenkinek ideális és nem mindenkinek fogja 3 év alatt behozni a felárat.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Amúgy vettél már végre autót vagy még mindig kerékpárral tekersz?
Mindegyik autóban van rezerva. A Teslákban 0% al több mint 40km-t még meg lehet tenni. Plusz mivel az autó számol GPS alapján és a sebesség alapján, h fog kijönni az utad igy elég nehéz 0-ra meriteni az autót.
Plusz 4kWh anyag még 20km-re sem elég a tapasztalatok alapján legtöbb autó 20+ kWh-át eszik. : ) És még számoljunk 10% os veszteséggel is úgy,h annyi sem lesz belőle.
Remélem sikerül. Ha a töltést nem tudja valaki otthon megoldani, akkor nem éri meg neki a villanyautó. Amúgy a 60kWh is kevés ahhoz, hogy rendes sebességgel eljuss valahová még egy ilyen kis országban is, mint Mo. Nekem nem kellene nagy távolságra, ha kimozdulunk hétvégén itthonról, az odaút 140-200km között változik (plusz helyben olyan 70-100km), de nem indulnék el ekkora útra sem, még 60kWh-val se. Mert azért ahhoz hosszú, hogy ne autópálya tempót menjek, és ha megérkezem, akkor meg nem mondhatom, sziasztok, megjöttem, tegyük fel tölteni az autómat.
@Noukoum. Nincs gondom a matekkal. Nem aggódom a hatótáv miatt. Nem Teslám van. Fenntartom, hogy nem éri meg elmenni elektromossal az aglóból (Még Teslával sem). Lehetséges, de nem érdemes. Ha elolvastad, azt amit írtam, akkor tudod, hogy szerintem aglóba tökéletes a villanyautó, ha tudod otthon tölteni. Ha nem, akkor nem éri meg. Akkor se, ha a parkolódban van 2 töltő. A matekba számold bele az idődet is. Ha nem tudod otthon tölteni, amikor beállsz a garázsba, akkor simán számolj rá napi 5000 Ft.-t az elpazarolt szabadidődre, amit a töltögetéssel töltesz el, mert nekem a töltés nem hobbi. (ugyanígy számolj rá 2500-at 1 tankolásra is)
Nyilván hiszen az az autó egyáltalán nem nagy távokra való, ma már kifejezetten városi felhasználásra gyártott autók nagyobb hatótávval érkeznek. Viszont "második autónak" kiváló választás. Jól mutatja a fejlődést hogy picit több mint fél évtized alatt az ~ugyanekkora id4 már majdnem 4-szer ennyi hatótávval rendelkezik.
Előrelátás az tényleg így van, bár a hétköznapokban nem igazán. Inkább azoknak akik nem tudnak fix helyen tölteni. Hosszabb utakon a töltést és a megállókat meg kell tervezni, de ezt belsőégésűvel is adott.
Erwinke: Na ez az amire senki ne alapozzon, a nulla az nulla. Az hogy az autók egy része tovább is elmegy valameddig azt mindenki használja, próbálja saját felelősségre. Akinek megér egy esetleges szívást az ezzel való szórakozás annak bátran ajánlom. A töltési veszteséget nem ismerjük, de nem lepődnék meg ha 5% körül lenne. Én pl. azt sem tudom hogy bruttó vagy nettó a 4kWh. A fogyasztás pedig nyilván a nagy suvmánia miatt elég sok autó fogyaszt akár +20Kwh átlagot. Azért szerencsére vannak még autók kellemesebb fogyasztással, de feltézelezem ha vésztöltő kell akkor nem berlinig akarsz vele elmenni hanem egy legközelebbi töltőig konnektorig.
lvb: értem hogy neked ez a véleményed de azért néha nem ártana azt valamivel alátámasztani. És nem, ha jól csinálod nem kell időt pazarolnod a mindennapi töltésre. Akkor tölt az autó amikor parkol, bevásárlóközpont előtt, plázaparkolóban, szülöknél, barátnál, munkahelyen, bárhol. Város közepén egy nyilvánostöltő szintén remek, hiszen miközben intézed a teendőket tölt az autó. Ez nyilván szervezést igényel, de ez csak akkor ha nem tudod otthon a kertben garázsban tölteni. Akiknek jelenleg még mindig az van hogy ne nagyon vegyenek tisztán elektromos autót vagy legalábbis nagyon gondolják át. Szóval hagyjuk az ilyen 5000 meg 2500 forintokat mert nincs sok értelme
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Annyi töltő van Pesten, mint az állat, nulla (értsd: nulla) extra problémát okoz, hogy nem tudok otthon tölteni. 12k kilométer után ez a verdiktem.
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
Jó kérdés!
Ba-damm...thssss....
A nagyvárosokon kívül is élnek emberek (gondoltad volna?). Ott ezek az elemes autók, kiépített infrastrukturájuk és tartozékaik nem érnek egy marék szöget sem.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Nyáron én segítettem egy fickónak áramot lejmolni autókölcsönzős cimborámtól mert a város egyetlen töltője lehalt a következő töltési lehetőség pedig 30+ kilométerre van a szomszéd kisvárosban. Már nem maradt benne annyi. Direkt úgy tervezte az útját, hogy majd itt áll meg tölteni. Hiba volt.
Ühümm. Még szerencse, hogy úgy három-négy hónapot nyomtam le vidéken az idei nyáron a kis dodgemmel. Pont van áram a kertben, ami annyira azért nem meglepő, mert minden kertben van az egész faluban.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
Az egész egy marhaság. A villany járművek majd megoldják a bolygónk sorsát? Csak szólok, hogy nem
De a politika és érdek csoportok erőltetik keményen.
Mi lesz ebből…Te jó ég!
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
Korábban itt már megmondták, hogy csak akkor jó, ha tudod az utcán tölteni (mert otthon nem éri meg, akármit is jelent ez...). Ezért volt a vita. 😉
"Annyira 280 körül van a "gyorstöltő" hogy itthon még mindig ingyen tölt az összes Tesla" - persze. Azon a hét (7!) töltőn, ami hazánkban van. Az összes többin meg ugyanúgy fizet a teslás is.
Whatever. Nem érzem feladatomnak, hogy vitatkozzak a témában, nekem tapasztalatom van, más meg nem érti, vagy valóban nem opció neki, mert vidéken él ÉS panelben, fair. De úgy nagy általánosságban kijelenteni, hogy vidékre egy marék szög, az igen szűklátókörű.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
280Ft a legdrágább DC töltő amúgy 110-150Ft/kwh között van.
Ezt a 280-at én sem értem, mert igen, valóban van ilyen is, de csak akkor, ha nem fizetsz elő havi díjat, azaz évente max 2-3 alkalommal használod.
Havi díjjal 100-150 Ft/kw max, de vannak ennél is olcsóbbak.
[ Szerkesztve ]
Az a 7 töltő mindenre is elég egy Teslának. Bárhova eljutok az országban - és vissza is.
[ Szerkesztve ]
Feltéve hogy valaki nem lóg már rajta a kiszemelt töltődön...
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
+ még ketten (vagy többen) előtte sorban állnak.
"Pont van áram a kertben, ami annyira azért nem meglepő, mert minden kertben van az egész faluban." - páros lábbal hajtanám el, ha valaki az én kertemben akarna tölteni.
Levetted a lényeget, well done.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
Ahol meg alig van társasház mert a lakosság zöme családi házban él. Elég gyenge próbálkozás.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Viszont ha viszel üzemanyagot is hozzá még több lesz a súlya, büdös lesz a csomagtartó, és oda a zöldséged.
Nem lenne ez rossz, de növelni kell a teljesítményt. A súlyt nem. Na meg az se lenne rossz ha a szoftver azt engedné hogy erről menet közben is tudjon átvenni energiát. Mint ahogy telot se kikapcsolt állapotban töltünk. Na meg az hogy bárhol lehet tölteni az szart se ér ha lassú. Pont ezért ennek legalább gyorsnak kellene lennie, vagy akkor engedje a menet közbeni töltést. Vagyis az autó vásárlásakor legyen egy opció rá, hogy a csomagtartóban is legyen töltő csati, vagy akkupakk bővítési lehetőség. Ami ugye csak nagyobb kirándulásnál kell ideiglenesen.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
(#49) 7Heads Drago válasza LamerGyuri (#33) üzenetére
Nem városban élek és a legközelebbi töltőpont 15-20 km. Nálunk a faluban mégis vannak "elemes autók". Na mert ugye te magad is telepíthetsz oda ahova kell.
Viszont az tény hogy túl van hájpolva az egész és biztos hogy nem ez lesz a megoldás a föld problémáira. Ha valaki ettől érzi magát zöldnek az pofára fog esni.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.