Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) zazenke


zazenke
őstag

márpedig hamarosan a járdáról is ki lesznek tiltva , és vajon ki akar egy ilyen eszközzel az út szélén haladni. http://www.borsonline.hu/aktualis/a-kresz-sincs-felkeszulve-az-elektromos-rollerre/177219. egy másik cikk meg mást mond [link]

[ Szerkesztve ]

(#2) CharlieDrop válasza zazenke (#1) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Mondjuk én ellennék itt, pl suliba jó lenne a fiúkat elvinni valahogy és az utcák sem forgalmasak...

De hát a srácok kicsit ehhez :(

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#3) Vanir


Vanir
veterán

Ultra gáz.

(#4) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Mint alternatív közlekedési eszköz tetszenek ezek, meg a különböző Segway variációk, de nem mindegy hogy mit autót, vagy kerékpáros, gyalogos közlekdést vált le. Nagyon nem mindegy.

Nem szeretném, ha a WALL-E féle jövő felé mennénk. Így sem mozognak eleget az emberek, ezek az alternatív közlekedési módok pedig egyre divatosabbak lesznek.

Az elektromos rásegítésü kerékpárok esetén legalább megvan a fizikai testgyakorlás és nyugaton sok idősebb embert láttam kerékpározni emiatt. Remélem hogy sokan az autót, tömegközlekedést váltják le ezzel.

Hogy hol kellene haladniuk az jó kérdés. Én a biciklis út, járda felé hajlanék. Az utakon mind nekik, mind az autósoknak csak rosszabb lenne. Ahogy látom itt a legjobb megoldás a biciklis utak hosszának drasztikus növelése. Erre kellene költeni az EU-s TAO-s pénzeket stadionok és kamu turista látványosságok helyett.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#5) INGJOKE


INGJOKE
veterán

Hát ez a roller a videóban még ratyibb, mint csak olvasva... gondolkoztam rajta, de már a korai tesztek sem mondták hogy megváltja a világot.

A Xiaomi M365 pro-t nem akarjátok tesztelni?

Az sokkal több embert érdekelne... :D

Az meg hogy ez 350-es és csak 300-ig lenne jó, a rendőr úgysem fogja megnézni mi van ráírva, ha egyáltalán rá van valahol írva... Vagy kiguglizza? :D :DDD :D

[ Szerkesztve ]

(#6) Bog válasza Tigerclaw (#4) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Majdhogynem napi szinten rollerezek Budán. Autó helyett. Oké, nekem egyfelől könnyű, mert 15 perc alatt a szerkesztőségben vagyok, másfelől szívás. Egyrészt azért, mert fel kéne jönnöm a hegyre, amit ezek a gépek nem nagyon bírnak, de van olyan útvonal, ahol csak 2 percet kell tolnom a rollert, mert az már annyira meredek, de amúgy feljön. Viszont errefele nincs bicikliút, járda sem mindenhol, ahol van, ott is szűk, szóval kénytelen vagyok az út szélén haladni. Igaz, ez nem a Rákóczi út, csekély a forgalom.

Nyugatabbra úgynevezett mikromobilitási sáv kialakításán gondolkodnak, ahol a roller, a bicikli és az összes ilyen elektromos izé békésen elfér, de nálunk előbb lesz tiltás, mint a legolcsóbb megoldás, mintsem az, hogy okos szabályozással ezek az eszközök környezetbarát módon tehermentesítik a várost akár az autók, akár a tömegközlekedés alternatívája gyanánt.

És mindezek mellett ki kell alakuljon ennek a közlekedési formának a kultúrája, mert az nagyon nincs rendben, hogy 30-cal veretem a járdán a gyalogosok között, vagy otthagyom az utca közepén a Lime-ot.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#7) bollokcs80


bollokcs80
Korrektor

Nekem speciel a hócipőm tele van a rollerekkel, főleg mikor a vonaton/buszon cipelik és rakják a lábamra, nyakamba, stb.

Hogy a rollerrel az irodaház sokadik emeleti folyosóján(!) közlekedőkről ne is beszéljünk.... :U

B.Cs.

(#8) Bog válasza INGJOKE (#5) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Akarunk mi mindent tesztelni, de az M365 Pro egyelőre nem jön hozzánk. Viszont van ígéretünk a Kugoo G Booster nevű csúcs rollerre, de az megint más szemszögből lesz érdekes...

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#9) INGJOKE válasza Bog (#8) üzenetére


INGJOKE
veterán

Mondjuk 1200 dollárnál már elgondolkoznék egy ilyen járműnél az kicsit erős... :D

De elolvasom majd biztos érdekes lesz... :D

(#10) Zé.


Zé.
tag

A járdán kellene fölfesteni a kerékpárút mintájára rolleres sávot, az út felőli részen!

Ez a városi közlekedési eszköz a jövőben nálunk is rohamosan terjedni fog, ez lenne
első lépcsőben, lehetőleg mindenhol kivitelezni. Kerékpárutakat építeni ahol csak
szükséges! Kisebb, sík településen, Pl. Mezőkövesden már eleve az út mindkét szélén kerékpár sáv van kialakítva. Helyi buszjárat nincs. Egyre népszerűbb az E-kerékpár is. Egyébként a gazdagabb nyugati országokban az eladott új kerékpárok döntő többsége
már elektromos rásegítésű. A zsúfolt pesti keskeny belvárosban meg főleg ez lenne a
jövő, jobb, hosszabb hatótávúval, de persze átfogó, komplex megszervezéssel.
Könnyű belátni, hogy a keskeny pesti belvárosi utakon nem az autóknak kellene
eldugítani, ill. parkolással ellehetetleníteni a rendelkezésre álló keskeny utakat...
Saját tulajdonú, komolyabb gépeké a megoldás, nem a kölcsönzés.
Ez a technológia lehetőséget ad 10-től 100-éves korig a kulturált közlekedésre.
Gyakorlatilag 14-től az --- ,, elektromos járókeretig"... :K

(#11) dz1989


dz1989
senior tag

Szeritem ennyi pénzért már normális biciklit vagy robot is lehetnvenni.
Rendben van hogy előnyös hogy össze csukható.
De úgy vagyok vele hogy hamár rollerozok akkor magam hajtom meg.
Mert így edzésben is maradok. Ha pedig lemerült akkor az már sok plusz súly hajtani vagy cipelni. Főleg egy olyan embernek aki amúgy csak ál rajta.

Valamint ott van az is hogy a kis kereket senki nem tudja úgy használni mert 0 tapasztalattal megküldi 25-30km/ó aztán néz miért esett egy hatalmasat.
Ugyanis gondolkodni is kell tudni. Nem csak huzi a gázt. Amin a bicikli át húppan ez már nem. Ja és a nem olcsó e-rollert is össze zuzhatja.
Meg nem néz körül normálisan.

Én részemről a nem elektromost preferálom mert:
-könnyebb
-edzésben marad az ember.
-ha elkötik vagy elhagyom nem olyan anyagi veszteség 10-15e veszek másikat.
-Nincs ami lemerüjön. ;)
- szinte csak tömör kerék. (Az M365 ha kap egy nagyobb tüskét akkor az is ugyanúgy lereszt mint a bringa)
- Megtanultam idővel nagyon gyorsan a kis bukkanokat is a kis kerékkel áthidalni hogy ne veszitsek a sebességemből.

Valamint nem is olyan környezetet barát ugyan is az elhasznál akukkal mit csinálunk?! Valamint az áram amiveltöltjük jelenleg az sem környezet bár módon van előállítva. (pl. :Hőmérőmű).
Még egy fogyasztói társadalmat etető divatos sz.. r.
Így is BRUTÁLIS probléma hogy exem S8 beszéd hangszóró cseréjéhez fölöslegesen kicserélték az akkut mivel annyira bele van ragasztva hogy épen már nem lehet kiszedni. A többi burkolati elem ről nem is beszélve.
Tökjó hogy gyakorlatilag félig új telót kaptunk vissza de BRUTÁLIS KÖNYEZET ROMBOLÁS EGY FOGYASZTÓI TÁRSADALOMAT TÁMOGATÓ TERVEZÉS MIATT. Régen legalább nem volt ennyire probléma ez.

Bkv plusz Normál roller(pl.: Oxelo) tökéletes. A gyors haladáshoz.
Ugyanis ha rosszabb esetben beüt egy villamos potlás le rollerelezve (nem elektromos) időben oda lehet érni.

Ha járdáról ki lessz tiltva, abszolút megértem.

[ Szerkesztve ]

Háromcsillag Galaktikus Jegyze 9 = Samsung Galaxy Note 9. . . "Gondolkodni nehéz, ezért leginkább ítélkezünk." Carl Gustav Jung

(#12) Tigerclaw válasza Zé. (#10) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

A városfejlesztés, közlekedés fejlesztés sajnos nagyon kevés kivétellel nem zöldmezős. Hozott anyagból lehet csak dolgozni. Külön “rollersávot” nagyon kevés helyen lehetne kialakítani. Jelenleg azon kellene komolyan dolgozni, hogy minél több helyen legyen kerékpáros sáv és azon, hogy akármilyen opciók is vannak, mindenki kultúráltan közlekedjen. Pl. egy biciklis, rolleres lassítson ha gyalogosokkal kell megosztani a járdát, utat, akármit. Persze autós vs. Biciklis, rolleres esetén is ugyanez a helyzet.

A nem odavaló közlekedőket meg le kell szedni az utakról, járdákról, vagyis nem csak az autósokra vonatkozik a Kresz.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#13) atike


atike
nagyúr

Létezik terep roller is...? :) Komolyan. Ami nem csak a nagyvárosok jó minőségű aszfaltjain / járdáin képes normális közlekedésre hanem esetleg az elhanyagoltabb utakon is...? :U

(#14) Hallosz


Hallosz
senior tag

Őszintén szólva meglepett a teszt, nem gondoltam, hogy egy mobiltelefonos szakodalon olvasom.

Mert lakni, muszáj.

(#15) Sajtix


Sajtix
csendes tag

Köszi a tesztet, egy hozzáfűznivalóm viszont lenne. Az M365 összecsukó mechanikája nem túl masszív, és könnyen törik nagyon sok fórumban találkozni hasonló problémákkal, ha rákerestek M365 alkatrészekre a kínai oldalakon akkor nagyon sok "erősített" és egyéb alkatrész van a kormány szerkezethez, és ezt úgy tudom a PRO-ban sem javították, szóval csak óvatosan.
Az extrémebbek ilyen durva cuccokkal erősítik meg:
[link]

(#16) Zé. válasza Tigerclaw (#12) üzenetére


Zé.
tag

Más aspektusból had mondjak el egy rendkívül tanúságos példát!
A közelmúltban volt nálunk egy halálos baleset, --- a zebrán.
Fülhallgatóval zenét hallgatva, éppen egy mentős ütötte el, megkülönböztető
fényjelzést használva. A bíróság a mentő sofőrjét ítélte el! Hihetettlen...
Pedig a megoldás oly egyszerű! Japánban csak az egyik fülben szabad a járdán
használni. Ebben a szituációban a zebrára lépő gyalogos is büntethető!

Bocsánat a kitérőért, de egy kicsit más szemlélettel --- egyszerűen megoldható,
kezelhető minden az E-rollerekkel kapcsolatban! Természetesen a kerékpár utak
gyors építése az elkerülhetetlen, megoldás. Sőt, ha egy kicsit előre látóbban
gondolkodnánk,--- akkor már a kerékpár utakat is szélesebbre kellene építeni!!!
Japánban már terjed a zárt utasterű, E-háromkerekű. A roller időjárási viszontag-
ságainak kiküszöbölésére. A kulcs az olcsóság, de még most kicsit ellentmondásos
az akku ára. Sajnos, mi magyarok vagyunk, nem Japánok.. Így marad egy jó ideig
minden...

(#17) Genova1983 válasza atike (#13) üzenetére


Genova1983
tag

A Kugoo rollercsalád [G-booster] tagja terepen is megállja a helyét.Masszívabb,erősebb,de jóval drágább is.

(#18) Polarstar


Polarstar
nagyúr

Melyiket választanám??

Jelen helyzetben egyiket sem. kinyilatkoztatták, hogy a hazai, 1975-ös alapú KRESZ-be be kell majd illeszteni ezeket az új eszközöket, mert szaporodnak, és gondokat okoznak.
Ami a jövőben nem hogy mérséklődik, hanem hatványozódni fog.

Tehát én most szépen felülnék a saját bicajomra és kussbavágnám magam legalább 2 évig. A bicikli előnye, hogy dolgozom - nem hízik a seggem, ha tekerem. Míg a többinél ez adott. :D :D

Ha villanyizé kellene, akkor egy bitang vegyes bicajra szavaznék, vagy egy teljesen nagy méretű robogóra, ismerve a hazai "magától is folyamatosan javuló" úthálózatot. :R

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#19) arn válasza Zé. (#16) üzenetére


arn
félisten

Nagyon egyszeru.. uttesten tilos mobilt, headsetet, stb hasznalni. Akar gyalog, autoval, akarhogy. Mas orszagban azt is buntetik, ha vki az autoban mobilt vesz a kezebe.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#20) atike válasza Genova1983 (#17) üzenetére


atike
nagyúr

Köszi! Tényleg nem olcsó...

(#21) arn


arn
félisten

Az elektromos roller onmagaban forradalmasithatna a nagyvarosi kozlekededest, ha meglennenek a megfelelo feltetelek. De jardan nem illik hasznalni, ami nelkul nagymertekben csokken a hatekonysag. En ezert valasztottam normal rollert eroller helyett.

Tomegkozlekedessel kombinalva megkockaztatom, hogy a leghatekonyabb nagyvarosi kozlekedesi eszkoz hetkoznapi esetekben. Soksok evig hasznaltam bringat, de kesz ongyilkossag hosszutavon, mindennapos, hogy par cmre mennek el az ember mellett, es miutan egy auto kijott elem, en feladtam a bringas ingazast (sportolashoz hasznalom vedett helyeken).

Egy sokkal kevesbe kontrollalhato rollerrel sokkal tobb lesz a gond, ha ott kell hasznalni, ahol egy bringat.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#22) Tigerclaw válasza Zé. (#16) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Igen, sok helyről átvehetünk jó megoldásokat, de a szemléletváltás nagyon lassan megy. Talán ha a kormány ügyelne a meglévő szabályok betartására, új szabályok behozása helyett, mellett akkor előrébb lennénk.

A bicikli út, járda szélessége, sőt akár megléte jellemzően külső tényezőkön múlik. Minél régebbi a település, vagy a negyed annál valószínűbb hogy se bicikli út, se járda, és még az úttest is inkább csak egy sávos. Budapesten főleg azon kellene dolgozni, hogy ne vigyék be azokat az autósokat a városba, akik nem akarnak bemenni, akiknek semmi keresnivalójuk arra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#23) Polarstar válasza Tigerclaw (#22) üzenetére


Polarstar
nagyúr

A tapasztalat sajnos nem ez, hanem kurvára a seggükre van ragadva a kocsi, és 25 méter pluszt nem haladnak nélküle - nemhogy még keresgetni keljen a parkolóhelyet.
A gond a megszokás: Ha nem lesz olyan happy az időjárás, mááááris üjra be fognak szállni a kocsijukba.

Szerintem a villany roller egy fejlődési vakbél. Tartósan nem sok előnye van, létezik, meg kialakult, de lehet élni nélküle - ezen már sokat nem lehet reszelgetni. Szóval van. A vakbél is csak van, de sok funkciója nincs.

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#24) INGJOKE válasza Polarstar (#23) üzenetére


INGJOKE
veterán

Bakker miért nem mondtad előbb akkor eladtam volna már? :D

(#25) pulutodurumo


pulutodurumo
őstag

Az csak engem zavar a nap végén, hogy ez háromszor is szerepel a cikkben? Véres pokol! Nem kéne erőltetni ezt a külföldiről fordított dumát. A tesztet is át lehetne nevezni arra, hogy kéz-rá...

"Don't fret, boyo. I'll be gentle!"

(#26) Bdanyy válasza bollokcs80 (#7) üzenetére


Bdanyy
addikt

Még mindig jobb, mintha szamár lépne rád a vonaton 😃
[link]

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#27) thompherkins


thompherkins
tag

Simal roller+BKV, majd elektromos roller után, most kerékpárral közlekedem
1. Megvannak az előnyei, de a zsúfolt villamoson, buszon nagyon nehéz úgy tartani a rollert, hogy ne koszoljak össze senkit, lehetőleg magamat sem. És a BKV-tól illetve a menetrendtől továbbra is függés van. Próbáltam, de csak akkor kényelmes, ha van hová tenned a rollert.
2. Nagyon kényelmes, utazási idő adott, mindig ugyanannyi rá lehet készülni. De ha járdán kell menni, akkor csak lassan lehet (szabad). Egyszerű szabály, a járdán a gyalogosnak van elsőbsége. A kerékpárutak minősége hagy kívánnivalót maga után, autók között meg életveszély, nem is értem ki merészkedik az úttestre.
3. Ideális (lenne), de fő út mellett, vagy maszkban vagy ki tudja mit kap a tüdő és most látom, hogy a kerékpárosok nem tartják be a KRESZ-t, a piros lámpa csak ajánlás, mennek járdán emberek között is, úgy érzik, hogy nekik mindent lehet.

Nincs jó megoldás. Habár ebben az országban a legegyszerűbb, ha betiltjuk az elektromos rollert. Az jár a legkevesebb munkával. lásd Uber.

Hát a fék a legfontosabb egy ilyen rolleren, egy lejtőn ha nem tud megállni, akkor mi lesz ha elélép valaki. Minden ilyen eszköznél a legfontosabb, hogy időben meg lehessen állni vele.
Nekem eddig ez a sima rollerrel, meg a kerékpárral is ment, de az elektromossal már volt, hogy félre kellett rántanom a kormányt, a saját hibámból. (üres széles járda, és autó jött ki, gyalogost látott volna én túl gyors voltam)

(#28) Zé. válasza Polarstar (#23) üzenetére


Zé.
tag

A pesti belváros keskeny keresztutai ,,egy fejlődési vakbél".

Budapest belvárosának keskeny kereszt utai történelmileg a gyalogos sétákhoz épült anno,
lásd a korabeli fotókat. Egyáltalán nem a mai autós világunkhoz. Egyértelmű, hogy ma
nem rendeltetés szerint használjuk. E kornak megfelelően, tehát E-kerékpárral,
E-rollerrel lehetne közlekedni. Tehát tulajdonképpen a mai kialakult autós helyzet egy
fejlődési vakbél. Éppen a kicsi, E-járművek az élet. Rengeteg tanulmány design van,
az időjárás ellen védett, E-háromkerekű, kétszemélyes, alacsony, keskeny, motorszerű,
olcsó, rendkívül tetszetős városi City-car változatra. Egyszóval a keskeny utak vannak,
de közlekedni, amire való lenne -- nem lehet, mint a vakbél is csak van, de eredeti funkciója nincs.... :(

(#29) Tschubi


Tschubi
tag

Nos, a sok anti e-roller komment után én a támogatók táborát erősítem. Mondjuk alapból nem értem, hogy ha van egy új eszközről cikk, akkor miért olyanok írnak kommenteket, akiknek nem kell. Ez sajnos igaz új telefonok esetében is.
Szóval. Szerintem igen is van szükség az ilyen eszközökre. Nem fogják valószínűleg kiváltani az autókat, kerékpárokat, a mostani formájában biztos nem. De remélem a jövőben már sokan inkább ezt használják a városi közlekedésben, mint pl. az autót. És hogy pontosan kik? Mindenki, aki tud autót/kerékpárt felelősen vezetni az tudja majd ezt is kezelni. De egy mai példa. A minap láttam, hogy egy kb 25-30 éves mozgássérült srácot ilyennel közlekedett. Egyik lába, ha jól láttam térdtől lefelé protézis volt (a rövid nadrág addig takart), és ezen a protézisen a cipője is magasított talpú volt. Nos, neki sokkal könnyebb egy ilyen eszközzel közlekednie, mint egy kerekes székkel, vagy mankóval. Én simán támogatnám államilag (TB) is, hogy az olyan mozgásban korlátozottak, akik fizikailag egyébként rendben vannak, kapjanak ilyen eszközöket.
Én örülök, hogy egyre több ilyen eszköz jelenik meg. Mondom úgy, hogy gyalog/BKV-val járok, így akár engem is zavarhatna, ha a járdán közlekednének.

(#30) Polarstar válasza Zé. (#28) üzenetére


Polarstar
nagyúr

Ezt igen alaposan félremagyaráztad. Egy szó sem esett nálam a pesti utak és a vakbél kapcsolatáról, merthogy egész idő alatt a villanyroller, mint fejlődési mellékvágány szerepét ecseteltem.
A jelenlegi közlekedés miért is lenne "nem rendeltetésszerű"??
Már ott elvesztetted a fonalat, hogy a belvárosban is közlekedtek anno lovaskocsik, igaz azokat többnyire bérbe vették és nem ott tárolták.
Tudod hol tervezték az utakat eleve gyalogos forgalomhoz? Az eldugott olasz és görög falvakat, ahol tényleg másfél váll széllesség van a két szomszéd házfal között. De elegendő ihletet venni Szentendre óvárosáról is. Lapjával lehet pár helyen közlekedni.

Az emberek közlekedni akarnak ez tény. Az hogy a egyre magasabb házak miatt jelenleg eleve sokkal többen vannak az is tény. Egyedül az autóhoz ragaszkodásunk az gázos.
Közép Európában a vagyoni helyzetünkhöz képest itt a legtöbb az autó. És ez is tény.

Budapesten az máris félsiker lenne, ha az autók igen jelentős része eleve bérbe vehető lenne és használnánk is. A házhoz menő autóktól most tekintsünk el. Elegendő lenne pár bérpont, de ugye nincs szabad hely, csak mániákusan beépítendő foghíjtelek. Városunk igencsak felkészületlen a jövőre, egyedül a zöldterület csökkentésben vagyunk nagyon jók.

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#31) INGJOKE


INGJOKE
veterán

Az mondjuk értem, hogy ti bp-n éltek ahol elméletben az emberek 20%-ka él. Ami elég nagy szám, viszont területileg nézve az országhoz képest nem egy nagy vasziszdas. :D
Szóval ha ti a nagyfaluba nem tudjátok ezt megoldani, akkor ott legyen tiltva. Hidd el mi vidéken találunk rá jó megoldást. :D

(#32) Kapanyél


Kapanyél
őstag

Fél éve járok e-Twow rollerrel, ami ennek az eredetije. Mindig ott van a csomagtartóban, bárhol letehetem a céges autót, nem bajlódok a parkolással. Reggel ezzel viszem a kölköt az oviba, mert autóval hosszabb lenne az út. Ezzel megyek boltba, ha nem nagybevásárlást intézek. Valamint ezzel megyek be szórakozni is a belvárosba.
Mivel ez egy könnyű roller és ezt lehet a legjobban összecsukni (markolatot is), simán BKV-zok vele. 500W-os a motorja és 10.5 Ah-s akkuja van, amivel még télen is elhúzza a 100 kilomat nyélgázon 22km-re. A nyélgáz óra szerint 38, GPS-szel 33 km/h-t jelent. Amúgy nyáron városban 40-et is elmegy egy feltöltéssel. Tökéletesen kiegészíti a közlekedési szokásaimat.
Inkább járdán megyek, ha nincs bicikliút, de akkor nem kell szlalomozni a járókelők között. Annyi meg belefér, hogy 50m-t esetleg lábban hajtva teszek meg.
Még soha nem volt bajom senkivel, boltba is bemegyek vele összecsukás nélkül... csak normálisan kell használni.

A kugoo meg egy beázós igénytelen fos. (feleannyiért is)

Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!

(#33) Tschubi válasza INGJOKE (#31) üzenetére


Tschubi
tag

akkor már "vasziszdasz" :)
@Kapanyél: +1

(#34) sztanozs válasza Zé. (#16) üzenetére


sztanozs
veterán

Hogyan büntetsz egy halottat?

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#35) INGJOKE válasza Tschubi (#33) üzenetére


INGJOKE
veterán

Ámen :)

(#36) Zé. válasza Polarstar (#30) üzenetére


Zé.
tag

Elnézést, ha egy kicsit sarkosan fogalmaztam, de nekem homlokegyenest más a véle-ményem az E-rollerek, és az E-városi City-car jelenlegi, és a várható jövőjével kapcsolatban.
Abszolút optimista vagyok, engem úton - útfélen megállítanak, hol vette fiatalember,
de cuki, még életembe ilyet nem láttam, stb. Sőt, a piacon a középkorú hölgyek sorba
beájulnak, mikor meglátják a rászerelt bevásárló kosárkámat... Nekem az a rendeltetés
szerű közlekedés, hogy az előbbi példánál maradva, -- odatolom a görögdinnyés mellé a
rollerem, és egyből a kosárba megy az áru. Nem kell cipekedni semmit, ill. mások több
száz métereket a kocsiig. Mert itt Eger belvárosában is is akad azért egy-két szűk út...
Télen pedig háztól házig megyek a helyi busszal.Teljesen más élmény, mint a robogó.
Erre is egy példa: A közeli idős, öregúr robogóval közlekedett. De a nagy meleg, és a kora
miatt a kanyarban mindig bénázott, a fél busz rajta derült... El is adta, s nemsokára még
a kerékpárt is tolta ebben a nagy melegben. Én úgy gondolom, hogy nyugdíjas koromban
meg főleg szuper lesz! Persze csak a belvároson belül, de ott mindenhol. :K

(#37) sztanozs válasza Zé. (#36) üzenetére


sztanozs
veterán

El is adta, s nemsokára még a kerékpárt is tolta ebben a nagy melegben. Én úgy gondolom, hogy nyugdíjas koromban meg főleg szuper lesz! Persze csak a belvároson belül, de ott mindenhol.
Persze, a rollert is ugyanolyan könnyű lesz majd tolni, mint a bringát, ha már nem működik az egyensúlyészlelés...

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#38) Polarstar


Polarstar
nagyúr

A jövőben egyre több jelenleg nem ismert dolog fog megjelenni itthon is, így a szabályozást tényleg el kell indítani.
Az egyik legjobbnak ítélt darab szerintem a Lit Motors C1 giroszkópos önegyensúlyozó kabinrollere. [link] Lit motors.

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#39) Zé. válasza sztanozs (#37) üzenetére


Zé.
tag

,,ha már nem működik az egyensúlyészlelés..."

Ha akarom, erre rá is tudok ülni. Az ólom akku miatt lent van a súlypontja, s mint egy kis
túlzással, --- hasonló a gyerekjáték, keljfeljancsihoz. Meg kell szokni a vezetését, de
tudom, hogy hihetetlen --- sokkal könnyebb/biztonságosabb/magabiztosabb vele a
közlekedés, mint a sima kerékpár. Én már mindenhova ezzel járok. (A városon belül.)
Szinte a nyugdíjas koromra vettem...Egyszer egy öreg mami mellett áltam meg, ez a négykerekű, rokkant jármű. ,,De jobb a magáé, még biztosan nem szédül... --- NEM ---
Tényleg 10-től 100-éves korig jó. Kérdésre a rövid válasz:
--- Akkor majd behozatom a kórházba, hogy ki tudjak menni a folyosó végéig a WC-be...

(#40) Predatorr


Predatorr
őstag

A jogszabályok és bármi nyilvánvalósága között semmiféle összefüggés nincs.

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#41) CharlieDrop válasza Kapanyél (#32) üzenetére


CharlieDrop
veterán

A gyerkőc hova áll a rolleren?

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#42) CharlieDrop válasza Polarstar (#38) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Mibe fáj egy ilyen C1? :Y

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#43) CMST2015


CMST2015
tag

jogsi mindenre vagy kitiltás XD lassan ott tartunk

[ Szerkesztve ]

(#44) Ezekiel Ston


Ezekiel Ston
senior tag

Én másfél hete vettem egy twow booster v-t. Imádom. 84kg vagyok plusz 10 kilo a taskam. Atlag sima időben 36.7km/h ha meg szembeszél van úgy 30-33km/orával megy. 8.9km a munkahelyem otthonrol megyek gyalogos, autos es bicikliutat használva. Mivel autózom is elég rég óta tudom azt, mik azok a cselekedetek amitől a fejem verem a kormànyba és dühít. No pont ezeket így rolleresen már nem követem el. Szerintem ez egy jó alternatívája az autómentesítésre. Csak fel kell nőni hozzá is. Szóval nekem mint BP-i autósnak az a véleményem hogy van erre igény, csinàljuk és hátha terjed még jobban is. Nekem ez a közlekedési forma sokkal emberibb.

(#45) arn válasza Ezekiel Ston (#44) üzenetére


arn
félisten

akkor ne hasznald jardan, nem oda valo.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#46) Ezekiel Ston válasza arn (#45) üzenetére


Ezekiel Ston
senior tag

Járdán csak gurulok vele és lábbal hajtom. Emberek közelében meg leszállok róla és eltolom mellettük... (ahogy láttam ezt rajtam kívül más nem nagyon csinálja meg...)

(#47) Aprósólyom válasza Bog (#6) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Ha járdán is mennek, senki sem kényszeríti a rollereset, hogy nyél gázon közlekedjen vele, csak azért mert képes gyorsan menni.
Én ha bringázom járdán, lassan megyek, mindig. Olyan tempóval tekerek, ami nem okoz váratlan helyzetet vagy félelemérzetet a gyalogosokban. A járőröző rendőrök se szólnak rám, ha követem ezt a morált. Nekik is csak az a lényeg, hogy mások biztonságát és biztonságérzetét is figyelembe véve közlekedjem, illetve közlekedjen mindenki. Ha ezt az igyekezetet látják, tuti nem fognak kérdőre vonni, hiába van szabály. A szabály nem véd meg, legfeljebb kifejezik a felső korlátot. Ugyan így autót vezetve is hiába van van sebesség korlátozás, hogy ha az időjárás vagy egyéb más körülmények indokolják, akkor jóval lassabban megyünk... all in all, az egyik legfontosabb alapkő a közlekedésben a közlekedés más résztvevőinek a figyelembevétele és tiszteletben tartása. Ezt pedig nem szabályok fogják befolyásolni.

Jevons paradox

(#48) Polarstar válasza Ezekiel Ston (#46) üzenetére


Polarstar
nagyúr

Simám haladhatsz vele járdán a gyalogosok lépését követve, márha nem ráz szét a kövezett járda.
Itt az a gond, hogy sajnos láttunk már negyvennel száguldozót a járdán. Ez pedig potenciálisan veszélyes.
A legdurvább eddig az a howerboard, amihez szánt lehet kapcsolni, ami a tiltásokat kikapcsolja és sajnos tudja a 60km/h-t!

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#49) Zé. válasza Polarstar (#38) üzenetére


Zé.
tag

Kétségtelenül az egyik leginnovatívabb kísérleti megoldás. Ha viszont a gyakorlati,
ár/érték arányt nézzük, a három kerekű elképzelések olcsóbbak lehetnek. Ebben a
szegmensben kulcskérdés az ár. A probléma az, hogy a kívánatos akku drága.
Akkor inkább használt autót vesznek az emberek. Érdekes, régebbi fejlesztés pl. a
Toyota i-Road, amely nem autó, nem motor, személyes mobilitási eszköz: [link] [link] stb.
Persze ez is drága. Jóval olcsóbban, egyszerűbben, lenne piacképes. Sok hasonló,
nagyon design-os, futuriszikus koncepció elképzelés van. A kínai háromkerekes verzió
inkább furgon, mint vonzó termék. Egy új, minőségi Kellys Tygon 70 pendelek
elektromos kerékpár ára 1,2 millió.Tehát tömegcikk olcsó akkuval lehetne, ólom akkuval nagyon nehéz lenne a háromkerekű. Vannak különböző lehetőségek, pl. a helyi járatú
E-buszban szuperkondenzátorok. A metanolos üzemanyag cella továbbfejlesztése,
lehetne a megoldás, de ezt is olcsóbbá kellene tenni ehhez az elképzeléshez. Pedig az elektromos motor lehetne a legolcsóbb meghajtás. Minden évben vannak az akkumlátor fejlesztésben reménykeltő bejelentések, de áttörés egyenlőre nincs. A gazdagabb,
nyugati országokban a kerékpár eladások döntő többsége már elektromos rásegítésű.
Ez roller topik, a használhatóbb, nagyobb hatótávú, csúcs roller teszt is megígérte Bog.

(#50) Kapanyél válasza CharlieDrop (#41) üzenetére


Kapanyél
őstag

Elölre és fogja a kormányrudat, így nem tudja elfordítani a kormányt. Mögé meg pont elfér még a lábam. :)

Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.