Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) BSOD


BSOD
senior tag

Na ez az a látószög, ami kellene nekem, szemmozgás követéssel és legalább htc vive féle kontrollal és kamerával. Kihagytam valamit? :B

Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.

(#2) cinemazealot válasza BSOD (#1) üzenetére


cinemazealot
addikt

Igen, a felbontást. A szemenkénti 2560x1440-es felbontású panel azért már csak odaszól a konkurenciának. :))

(#3) TESCO-Zsömle válasza cinemazealot (#2) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Effektíve nem lesz sokkal jobb a kép, mert a nagyobb szélesség el is megy a plusz látótérre.

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#4) cinemazealot válasza TESCO-Zsömle (#3) üzenetére


cinemazealot
addikt

Hát, azért ha úgy lövik be azokat a Fresnel lencséket és a headset szoftverét, hogy a periférikus látótérre valamelyest kisebb felbontás jusson, de a kép mégis egyenletesnek látsszon, akkor azért az nem lesz olyan rossz. :K

(#5) TESCO-Zsömle válasza cinemazealot (#4) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Akkor is lesz böjtje. Ha más nem, akkor az irdatlan felbontás. Ahhoz, hogy ezt meg tudd hajtani olyan vas kell, ami megküldi a 4K-t 90-120FPS-sel...

[ Szerkesztve ]

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#6) cinemazealot válasza TESCO-Zsömle (#5) üzenetére


cinemazealot
addikt

:K Ez így van. De első körben lehet kisebb felbontáson is üzemeltetni, ami a konkurencia minőségét azért hozhatja. A nagyobb felbontáshoz meg idővel úgyis beérik a vas.

(#7) aerosmith válasza cinemazealot (#6) üzenetére


aerosmith
őstag

valós felbontás alatti üzemeltetés képminőség romlással jár. elmosott pixeles kép.

(#8) cinemazealot válasza aerosmith (#7) üzenetére


cinemazealot
addikt

...abban az esetben, ha a kijelző natív felbontása és a szoftveres felbontás nem egymás egész számú többszöröse. Tehát ha kezdetben két HD (1280x720) felbontású tartalommal hajtják meg a kijelzőket, talán máris nem olyan rossz a helyzet.

Viszont a Fresnel lencse miatt jobban aggódom. Eleve annak is van egy "natív felbontása" ami okozhat a képen "szálkásodást", illetve nagyon jó minőségűnek kell majd lennie ahhoz, hogy ne jelentkezzen pl. kromatikus aberráció... vagy valamilyen egyéb optikai hibajelenség.

[ Szerkesztve ]

(#9) aerosmith válasza cinemazealot (#8) üzenetére


aerosmith
őstag

1280x720 az kevesebb mint most a Vive meg a Rift felbontása. :U

(#10) cinemazealot válasza aerosmith (#9) üzenetére


cinemazealot
addikt

Oculus Rift, HTC Vive teljes felbontása 2160x1200, azaz szemenként 1080x1200, 1:1 felbontású panelen, összesen 110°-os látószöggel, azaz kb. 19 px/° vízszintes felbontással.

StarVR szemenként (a fenti példából kiindulva) 1280x720, 2:1 felbontású panelen, összesen 210°-os látószöggel, azaz kb. 24px/° HW-es és 12px/° SW-es vízszintes felbontással (ha nem trükköznek a lencsével).

Én azért szívesen venném, ha a periférikus látóteremet is kényeztetnék, és nem egy csőben kéne a szubpixeleket számolgatnom. A teljességhez hozzátartozik, hogy nekem sajnos még egyikhez sem volt szerencsém. De az eddig napvilágot látott élménybeszámolók szerint jól lehet látni a képpontokat mind a Riften, mind a Vive-on.

(#11) aerosmith válasza cinemazealot (#10) üzenetére


aerosmith
őstag

Vagyis ha natív/2 felbontást raksz a StarVRre akkor rosszabb lesz a Rift/Vivenál.
Amúgy én Viveon tolom és tényleg látszanak a pixelek. Ezért tűnik majd érdekesnek 3 év múlva a StarVR.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.