Na ez az a látószög, ami kellene nekem, szemmozgás követéssel és legalább htc vive féle kontrollal és kamerával. Kihagytam valamit?
Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.
Na ez az a látószög, ami kellene nekem, szemmozgás követéssel és legalább htc vive féle kontrollal és kamerával. Kihagytam valamit?
Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.
Igen, a felbontást. A szemenkénti 2560x1440-es felbontású panel azért már csak odaszól a konkurenciának.
(#3) TESCO-Zsömle válasza cinemazealot (#2) üzenetére
Effektíve nem lesz sokkal jobb a kép, mert a nagyobb szélesség el is megy a plusz látótérre.
Sub-Dungeoneer lvl -57
(#4) cinemazealot válasza TESCO-Zsömle (#3) üzenetére
Hát, azért ha úgy lövik be azokat a Fresnel lencséket és a headset szoftverét, hogy a periférikus látótérre valamelyest kisebb felbontás jusson, de a kép mégis egyenletesnek látsszon, akkor azért az nem lesz olyan rossz.
(#5) TESCO-Zsömle válasza cinemazealot (#4) üzenetére
Akkor is lesz böjtje. Ha más nem, akkor az irdatlan felbontás. Ahhoz, hogy ezt meg tudd hajtani olyan vas kell, ami megküldi a 4K-t 90-120FPS-sel...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
(#6) cinemazealot válasza TESCO-Zsömle (#5) üzenetére
Ez így van. De első körben lehet kisebb felbontáson is üzemeltetni, ami a konkurencia minőségét azért hozhatja. A nagyobb felbontáshoz meg idővel úgyis beérik a vas.
valós felbontás alatti üzemeltetés képminőség romlással jár. elmosott pixeles kép.
...abban az esetben, ha a kijelző natív felbontása és a szoftveres felbontás nem egymás egész számú többszöröse. Tehát ha kezdetben két HD (1280x720) felbontású tartalommal hajtják meg a kijelzőket, talán máris nem olyan rossz a helyzet.
Viszont a Fresnel lencse miatt jobban aggódom. Eleve annak is van egy "natív felbontása" ami okozhat a képen "szálkásodást", illetve nagyon jó minőségűnek kell majd lennie ahhoz, hogy ne jelentkezzen pl. kromatikus aberráció... vagy valamilyen egyéb optikai hibajelenség.
[ Szerkesztve ]
1280x720 az kevesebb mint most a Vive meg a Rift felbontása.
Oculus Rift, HTC Vive teljes felbontása 2160x1200, azaz szemenként 1080x1200, 1:1 felbontású panelen, összesen 110°-os látószöggel, azaz kb. 19 px/° vízszintes felbontással.
StarVR szemenként (a fenti példából kiindulva) 1280x720, 2:1 felbontású panelen, összesen 210°-os látószöggel, azaz kb. 24px/° HW-es és 12px/° SW-es vízszintes felbontással (ha nem trükköznek a lencsével).
Én azért szívesen venném, ha a periférikus látóteremet is kényeztetnék, és nem egy csőben kéne a szubpixeleket számolgatnom. A teljességhez hozzátartozik, hogy nekem sajnos még egyikhez sem volt szerencsém. De az eddig napvilágot látott élménybeszámolók szerint jól lehet látni a képpontokat mind a Riften, mind a Vive-on.
Blogbejegyzés Közösen készíti az ígéretes StarVR headsetet az Acer és a Starbreeze